Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Ztrejfer » 30. aug 2017, 07:31

Der er meget interessant at læse i artiklen (link nederst) om politiets nye IT-system, bl.a. om den nye samkørsel af de 13 politikredses registrering af nr.plade-skanningerne - men også om politiets nyvundne ret til og med dette nye IT-system også mulighed for lynhurtigt at indhente oplysninger om borgernes privatliv via sociale medier som fx Facebook. Artiklen giver både info om det retslige, IT-tekniske og etiske i hele denne nye situation, som vi både som bilister og borgere nu pludselig står midt i.

Viel spaß! - kunne man måske sige? Misforstå mig ikke, jeg går naturligvis fuldt ind for, at politiet skal have de beføjelser og IT-udstyr, som er nødvendigt. Men med digitaliseringen følger også en helt ny situation mht. vores privatliv og borgerrettigheder, som vi er nødt til at diskutere og forholde os til påny. For nu begynder der altså også at blive en del 1984 over det...

Vi bliver også tvunget til at blive opmærksom på begreber og adfærdsregulerende fænomener som fx et Panoptikon, se https://da.m.wikipedia.org/wiki/Panoptisk_f%C3%A6ngsel og http://raeson.dk/2014/overvaagningssamf ... g-hvorfor/

Forestil dig fx at blive stoppet i en fartkontrol. Efter at have givet dig girokortet kaster den flinke betjent et blik ned på sin iPad, hvor han også kan se dine opslag på den udgave af din Facebook-profil, som du troede var kun til dig selv, og han spørger så med et skævt grin ind i bilen: "Nå, Jeg håber da, at aftenen og også natten sammen med Gurli forløb som planlagt?!" Ved siden af dig sidder din kone, som hedder Hanne. Sjovt, ikke?

Og hvad kan den slags viden om vores privatliv ellers (mis)bruges til af offentlige myndigheder? Creepy!

Nu bliver det meget sværere at smutte gennem maskerne i politiets net
http://politiken.dk/indland/art6085155/ ... itiets-net

Edit: kan ikke få ovenstående link til at virke.
Senest rettet af Ztrejfer 30. aug 2017, 07:45, rettet i alt 1 gang.
Audi A3

LasseP
Aktiv medlem
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg, 8830
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af LasseP » 30. aug 2017, 07:45

Ta' du hellere sølvpapirshatten godt på...
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Ztrejfer » 30. aug 2017, 07:48

Jamen, dermed fik vi jo så givet den ged en intelligent rundbarbering 8-)
Audi A3

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af DanielB12 » 30. aug 2017, 09:19

Der er jo ikke noget nyt i det Pol-Intel kan finde af information. Nu er det bare samlet, hvilket virker som en rigtig fin og smart ide.
Dit eksempel med Facebook-opdateringen giver heller ikke mening, med mindre man offentligt har delt det på sin væg, med sine venner. Desuden, kan jeg ikke se at en fartbøde skulle føre til, at de tjekker din profil.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Ztrejfer » 30. aug 2017, 09:45

DanielBahn skrev:Der er jo ikke noget nyt i det Pol-Intel kan finde af information. Nu er det bare samlet, hvilket virker som en rigtig fin og smart ide.
Helt enig - men man kan som bekendt bare ikke lave omelet uden at slå æg i stykker. Det er såmænd pointen.
Dit eksempel med Facebook-opdateringen giver heller ikke mening, med mindre man offentligt har delt det på sin væg, med sine venner.
Korrekt, den er i en gråzone. Man kan sige, at er man så dum, at man udstiller sit liv på fora som Fjæsbog, så er man selv ude om det. Problemet er bare, som også nævnt, panoptikon-effekten. Påpeger således blot, at der med det nye IT-værktøj er tale om et adfærdsregulerende værktøj, der med stor sandsynlighed vil række helt ind i hvad man fremover vil skrive på Fjæsbog, fordi politiet med et enkelt touch på betjentens iPad vil få fuld adgang. Det synes jeg da er en kende ubehageligt - for at sige det mildt. Men det er nok blot den "fagre" nye digitale verden. Ligesom alle nu står og tager billeder af hinanden hvorsomhelst, nårsomhelst - det er squ da pisse irriterende, indimellem også krænkende. For blot 10 år siden kunne mennesket gå rundt i fred og ro, uden at blive eksponeret globalt. Det er da i den grad slut! :evil:
Desuden, kan jeg ikke se at en fartbøde skulle føre til, at de tjekker din profil.
Som artiklen i Politiken fremhæver, så er det jo netop dette, som det nye IT-system er sat op til at gøre. Simpelthen.
Audi A3

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1721
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 687 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Thor-thor » 30. aug 2017, 10:11

Fuldstændig enig!
Vi accepterer i dag en grad af overvågning som ville være fuldstændig uhørt for relativt få år siden.... "fordi jeg har jo ikke noget at skjule" og det foregår nærmest helt uden debat!!!

Det bliver åbenbart så abstrakt for de fleste, måske fordi det foregår elektronisk, at de er ligeglade. Man ville jo aldrig acceptere at ens fysiske breve blev åbnet og gennemlæst, at der konstant gik en person bag ved en og observerede/noterede hvor man befandt sig etc. etc.... (Stasi og lign. ville jo være lykkelige hvis de havde dagens hjælpemidler...)
Men når myndighederne overvåger os allesammen og måske endnu vildere: Google, Facebook etc. har fuldstændig indsigt i dit liv, holdninger, interesser mm. gider folk ikke engang at diskutere det (og kommer med "velovervejede" bemærkninger om sølvpapirshatte etc :lol: )

Skal nævne at jeg på ingen måde er imod at myndighederne overvåger mistænkte/forbrydere.
Men jeg er samtidig stærkt kritisk overfor at vi alle bliver overvåget både af myndighederne og ikke mindst af diverse private firmaer.

Og vær helt sikker: Nogle oplysninger vil blive (mis)brugt til noget som ikke var intentionen, som måske ikke var heeelt lovligt, som brugeren ikke havde forventet etc....
Senest rettet af Thor-thor 30. aug 2017, 20:24, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Martin1986 » 30. aug 2017, 12:02

Ztrejfer skrev:
DanielBahn skrev:Der er jo ikke noget nyt i det Pol-Intel kan finde af information. Nu er det bare samlet, hvilket virker som en rigtig fin og smart ide.
Helt enig - men man kan som bekendt bare ikke lave omelet uden at slå æg i stykker. Det er såmænd pointen.
Dit eksempel med Facebook-opdateringen giver heller ikke mening, med mindre man offentligt har delt det på sin væg, med sine venner.
Korrekt, den er i en gråzone. Man kan sige, at er man så dum, at man udstiller sit liv på fora som Fjæsbog, så er man selv ude om det. Problemet er bare, som også nævnt, panoptikon-effekten. Påpeger således blot, at der med det nye IT-værktøj er tale om et adfærdsregulerende værktøj, der med stor sandsynlighed vil række helt ind i hvad man fremover vil skrive på Fjæsbog, fordi politiet med et enkelt touch på betjentens iPad vil få fuld adgang. Det synes jeg da er en kende ubehageligt - for at sige det mildt. Men det er nok blot den "fagre" nye digitale verden. Ligesom alle nu står og tager billeder af hinanden hvorsomhelst, nårsomhelst - det er squ da pisse irriterende, indimellem også krænkende. For blot 10 år siden kunne mennesket gå rundt i fred og ro, uden at blive eksponeret globalt. Det er da i den grad slut! :evil:
Desuden, kan jeg ikke se at en fartbøde skulle føre til, at de tjekker din profil.
Som artiklen i Politiken fremhæver, så er det jo netop dette, som det nye IT-system er sat op til at gøre. Simpelthen.
Altså nu er det jo ikke den menige betjent der får adgang til systemet. Ligeledes bliver det jo kun brugt i større efterforskninger ( ikke dine fartbøder).

Altså I en tidligere efterforskning har jeg da været på Facebook og brugt materialet i retten, så det er nu ikke noget nyt
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Ztrejfer » 30. aug 2017, 13:04

Martin1986 skrev:Altså nu er det jo ikke den menige betjent der får adgang til systemet. Ligeledes bliver det jo kun brugt i større efterforskninger ( ikke dine fartbøder).

Altså I en tidligere efterforskning har jeg da været på Facebook og brugt materialet i retten, så det er nu ikke noget nyt
For det første, så er dette naturligvis ikke en kritik af politiet (har forøvrigt en STOR respekt og sågar beundring for netop det danske politi!), ej heller af den enkelte betjent, kriminal-efterforsker etc. Naturligvis ikke, det er et forsøg på at forstå og følge med, kritisk, overfor de vinde, der blæser mellem individets borger- og frihedsrettigheder på den ene side og statens monopol på vold på den anden side. Her må man jo sige, at der blæser nye vinde pga. den omtalte udnyttelse af samkøring af mange forskellige registre - illustreret her:
Politiets nye datavåben.jpeg
Politiets nye datavåben.jpeg (139.49 KiB) Vist 2380 gange
For det andet: Det er ovenstående register-bombardement, som individet fremover vil blive udsat for, når individet kommer ifm. enhver form for efterforskning (hvad foregår der iøvrigt mere præcist under rubrikken "Politiske partier"?!) - og selvom du nævner, at Pol-Intel kun vil blive brugt ifm. større efterforskninger, så vil jeg æde mine gamle RAM-blokke på, at sådan vil det blive om fx 10 år. Det er simpelthen en glidebane, og argumentet vil være "almenvellet". I og for sig rimeligt nok ifm. bekæmpelse af kriminalitet, men overvågning er det altså også - og det endda i hidtil uhørt grad. Det er en svær en - ja. Derfor skal der også være samtale omkring dette tema, ikke mindst blandt borgerne selv - således at politikerne og div. nævn og råd forhåbentlig kan få oprettet de nødvendige filtre, begrænsninger i systemet (problemet er jo blot, at politikerne jo er blevet til staten) - for har vi ikke disse begrænsninger indbygget i brugen af Pol-Intel, er glidebanen ned mod den totale allestedsnærværende overvågning afgrundsdyb. Snart vil der være kameraer overalt, de vil have indbygget software med ansigtgenkendelse, digital genkendelse af kropsholdning og gangart - you name it, det vil komme, endda før du kan få sagt plukfrugtmedenbrugtfrugtplukker.

Dér står vi så....og jeg bryder mig som menneske absolut ikke om det.
Senest rettet af Ztrejfer 30. aug 2017, 13:21, rettet i alt 5 gange.
Audi A3

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Kevinff » 30. aug 2017, 13:08

Thor-thor skrev:Fuldstændig enig Ztrejfer...
Vi accepterer i dag en grad af overvågning som ville være fuldstændig uhørt for relativt få år siden.... "fordi jeg har jo ikke noget at skjule" og det foregår helt uden debat!!!

Det bliver åbenbart så abstrakt for de fleste, måske fordi det foregår elektronisk, at de er ligeglade. Man ville jo aldrig acceptere at ens fysiske breve blev åbnet og gennemlæst, at der konstant gik en person bag ved en og observerede/noterede hvor man befandt sig etc. etc.... (Stasi og lign. ville jo være lykkelige hvis de havde dagens hjælpemidler...)
Men når myndighederne overvåger os allesammen og måske endnu vildere: Google, Facebook etc. har fuldstændig indsigt i dit liv, holdninger, interesser mm. gider folk ikke engang at diskutere det (og kommer med "velovervejede" bemærkninger om sølvpapirshatte etc Billede )

Skal nævne at jeg på ingen måde er imod at myndighederne overvåger mistænkte/forbrydere.
Men jeg er samtidig stærkt kritisk overfor at vi alle bliver overvåget både af myndighederne og ikke mindst af diverse private firmaer.

Og vær helt sikker: Nogle oplysninger vil blive (mis)brugt til noget som ikke var intentionen, som måske ikke var heeelt lovligt, som brugeren ikke havde forventet etc....
Nu spørger jeg af nysgerrighed/uvidenhed og ikke for at provokere eller lignende men kan du forklare mig hvori problemet ligger at Google/Facebook ved at du hver anden torsdag bestiller en nr 8 med ekstra bacon nede hos den lokale? Eller at din kone søger på tøj 4 gange om dagen og bruger i gennemsnittet 18 minutter fordelt på h&m, Zalando og boozt og efterfølgende synes godt om nanna fra Grønnevangs skolen's billede på Facebook? Grunden til de gemmer disse data er for at styrke deres kunstige intelligens som de bruger i deres projekter (blandt andet Amazons nye supermarked uden kassedamer hvor kamera og sensor holder øje med hvad du putter i kurven og hvad du lægger tilbage etc og betaler automatisk ved udgangen)

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Dakota » 30. aug 2017, 13:12

Jeg deltager af princip efterhånden (næsten) aldrig i debatter om overvågning, fordi jeg bliver så uendeligt provokeret af folks uvidenhed og manglende indsigt på området, in casu automatiske nummerpladescans.

Som Ztrejfer helt rigtigt siger, ville man aldrig acceptere at der konstant gik/kørte nogen efter én og noterede ned hvor man var, hvornår. Men det er de facto hvad der sker med dette system. Der er, for mig at se, meget lidt tvivl om systemet vil blive udvidet til at omfatte stationære kameraer og vupti, så kan man snart følge en persons færden fra A til Z - UDEN at have fået dommerkendelse. Det skal man dog i det mindste, når man (Politiet) søger masteoplysninger, så de kan triangulere ens position og dermed færden ud fra telemasterne.

Da systemet blev godkendt kunne Politiet ikke engang redegøre for nødvendigheden af at have ALLE oplysninger (om ikke-kriminelle aktiviteter) liggende i 30 dage, som tilfældet vist nok stadig er. Og problemstillingen er meget tydelig: Vi bliver allesammen overvåget, ikke kun de af os, der begår kriminalitet. Hvis man ikke kan se den etiske udfordring her, så synes jeg godt nok man har en meget afslappet holdning til begrebet privatliv.

nellemanngro
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. nov 2015, 22:57
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af nellemanngro » 30. aug 2017, 13:15

Thor-thor skrev: Men når myndighederne overvåger os allesammen og måske endnu vildere: Google, Facebook etc. har fuldstændig indsigt i dit liv, holdninger, interesser mm. gider folk ikke engang at diskutere det (og kommer med "velovervejede" bemærkninger om sølvpapirshatte etc :lol: )


Det er desværre prisen for at det er gratis at bruge tjenesterne mod at de kan følge med i dit liv, forbrugsmønster samt sælge oplysninger til en tredjepart.
Dakota skrev:
Da systemet blev godkendt kunne Politiet ikke engang redegøre for nødvendigheden af at have ALLE oplysninger (om ikke-kriminelle aktiviteter) liggende i 30 dage, som tilfældet vist nok stadig er. Og problemstillingen er meget tydelig: Vi bliver allesammen overvåget, ikke kun de af os, der begår kriminalitet. Hvis man ikke kan se den etiske udfordring her, så synes jeg godt nok man har en meget afslappet holdning til begrebet privatliv.
Vi kan blive ved med at diskutere dette til evighed, så også gerne at vi fik lavet lovgivning om samt defineret hvornår er man kriminel? er det fra når man har modtaget sin fartbøde at man vil kunne blive overvåget?
Senest rettet af nellemanngro 30. aug 2017, 13:30, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Martin Andersen

14´ Golf 1.4 Tsi.

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af hpo » 30. aug 2017, 13:19

Dakota skrev:Jeg deltager af princip efterhånden (næsten) aldrig i debatter om overvågning, fordi jeg bliver så uendeligt provokeret af folks uvidenhed og manglende indsigt på området, in casu automatiske nummerpladescans.

Som Ztrejfer helt rigtigt siger, ville man aldrig acceptere at der konstant gik/kørte nogen efter én og noterede ned hvor man var, hvornår. Men det er de facto hvad der sker med dette system. Der er, for mig at se, meget lidt tvivl om systemet vil blive udvidet til at omfatte stationære kameraer og vupti, så kan man snart følge en persons færden fra A til Z - UDEN at have fået dommerkendelse. Det skal man dog i det mindste, når man (Politiet) søger masteoplysninger, så de kan triangulere ens position og dermed færden ud fra telemasterne.

Da systemet blev godkendt kunne Politiet ikke engang redegøre for nødvendigheden af at have ALLE oplysninger (om ikke-kriminelle aktiviteter) liggende i 30 dage, som tilfældet vist nok stadig er. Og problemstillingen er meget tydelig: Vi bliver allesammen overvåget, ikke kun de af os, der begår kriminalitet. Hvis man ikke kan se den etiske udfordring her, så synes jeg godt nok man har en meget afslappet holdning til begrebet privatliv.
+1
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1721
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 687 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Thor-thor » 30. aug 2017, 21:08

Kevinff skrev:
Thor-thor skrev:Fuldstændig enig!
Vi accepterer i dag en grad af overvågning som ville være fuldstændig uhørt for relativt få år siden.... "fordi jeg har jo ikke noget at skjule" og det foregår helt uden debat!!!
.....
.....
Nu spørger jeg af nysgerrighed/uvidenhed og ikke for at provokere eller lignende men kan du forklare mig hvori problemet ligger at Google/Facebook ved at du hver anden torsdag bestiller en nr 8 med ekstra bacon nede hos den lokale? Eller at din kone søger på tøj 4 gange om dagen og bruger i gennemsnittet 18 minutter fordelt på h&m, Zalando og boozt og efterfølgende synes godt om nanna fra Grønnevangs skolen's billede på Facebook? Grunden til de gemmer disse data er for at styrke deres kunstige intelligens som de bruger i deres projekter (blandt andet Amazons nye supermarked uden kassedamer hvor kamera og sensor holder øje med hvad du putter i kurven og hvad du lægger tilbage etc og betaler automatisk ved udgangen)

Jamen isoleret set er der vel ikke det store problem i at FB/Google ved hvilken pizza du foretrækker eller hvilke tøjbutikker du/konen/kæresten etc. besøger på nettet.

Problemet er jo at de ved rigtig meget mere end pizza køb og lignende og sammenkobler/analyserer (og bruger) det hele....

Læste fornylig om en undersøgelse, hvor man estimerede at FB, efter en bruger havde givet 150-200 likes kunne lave en mere præcis beskrivelse af personen end vedkommendes nærmeste familie!

Når du har brugt programmerne fra de to firmaer i en periode (logget ind) kan de med stor sikkerhed logge/afkode og forudsige eksempelvis: indkomst-niveau, boligform, købsvaner, fritidsinteresser, rejsevaner, seksuelle præferencer, familiestruktur, politiske holdninger, sygdomsbillede etc. etc.

Alt efter temperament kan man jo så mene at det overhovedet ikke er et problem..

Eller man kan måske være en smule bekymret for, hvad disse data/personprofiler kan bruges til af diverse firmaer, både i eksempelvis markedsførings-øjemed, segmentopdeling mm.

Men jo også af evt. hackere der måtte få fingre i det!

Eller evt. diverse statslige aktører med et lidt løsere forhold til privatlivets fred, dommerkendelser etc......

Jeg synes i hvert fald at det fortjener en grundig debat, i stedet for at mange bare trækker på skuldrene og er ligeglade....

Ps:
Så i øvrigt et lidt spøjst eksempel på dataindsamling/behandling i USA i et dokumentarprogram for et stykke tid siden:
En større butikskæde loggede folks færden på deres netbutiks hjemmeside. Ud fra folks interessere for sidens produkter ( og med lidt hjælp fra diverse algoritmer) kunne de så afgøre om kunden eksempelvis var gravid. Gravide kunder modtog efterfølgende målrettet reklame for babyudstyr etc.

På et tidspunkt blev kæden kontaktet af en rasende far, fordi hans teenagedatter, havde modtaget reklame for babyudstyr, hvilket han synes var totalt upassende.....
Det viste sig efterfølgende at pigen rent faktisk var gravid, men ikke havde fortalt forældrene det endnu. Så algoritmerne gættede rigtigt......

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af SteffenR » 30. aug 2017, 23:45

Hvis folk er så bange for de algoritmer, så synes jeg de skulle slette deres Facebook profiler til at starte med.

Jeg har personligt ikke nogen, men det er mest af alt pga jeg ikke interessere mig nok for folks aftensmad og fnider. Hvis de vil spore min web trafik, så good luck og fornøjelse, da jeg har VPN til det interssante.

Kender en der fik sin stjålne bil tilbage på under 10 timer takket være anpg, så det kan ikke hidse mig op, der er så mange andre ting end de kamera der spore en dankort, geotagging, onstar etc., så man ikke vil spores anbefaler jeg en klaptelefon, duffelbag med kontanter og gammel bil med Kraks kort.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1721
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 687 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Thor-thor » 1. sep 2017, 17:36

Ny lækker service fra Google, der "hjælper dig" hvis du udviser tegn på at have en depression..... Ideen er jo sympatisk nok, meeeen er ikke vild med det
Muligheder er uendelige :shock: .....

http://finans.dk/tech/ECE9831017/google ... ctxref=ext

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af SteffenR » 1. sep 2017, 18:08

Så er det sgu slut med, at google tilbud på cookiedough og ben&jerry's.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Politiets nye IT-system: nr.plade-skanning opgraderes

Indlæg af Mike H » 1. sep 2017, 18:44

Ved godt det ikke er politiet .... men -
I har set at VW nu vil installere stik med Simkort i vores biler ved service så de kan overvåge bilens "beskeder" løbende? Det er helt gratis lover de i tilbud på service man får.... ja Gud fri mig vel, det forbeholder sig ret til at sende tilbud på reparation og service ud fra beskeder det installerede simkort sender retur til dem. Nååååe ja, så giver de dig også lige en app man så også selv kan følge med i det også. Tak :? ... jeg vil gerne selv bestemme hvornår og hos hvem jeg får lavet min bil - uden hele VW Danmark følger med i hvor jeg kører hen og om jeg tanker når bilen er halv eller 1/3 tom.
Det bliver et nej tak fra mig.

MinVolkswagen hedder det iøvrigt.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"