Basic mods til 1,8T ?
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Basic mods til 1,8T ?
Jeg får snart en dejlig Beetle 1,8T Sport, og den skal nok lige gåes efter og trimmes lidt op.... hvad er anbefalelsesværdigt på denne motor (søg gav ikke noget) ?
Jeg tænker selv:
Filter til luftfilterkassen (skal ikke være et åbent pga larmen) - giver et KN stadig olie på MAF sensoren og medfølgende problemer ? Hvad skal man så vælge ?
Optimeret luftfolow til og inde i luftfilterkassen
Sugerør til turboen uden den der smalle bøjning
4bar benzintryksregulator
Evt 2,5" downpipe og 400cellers kat evt. mated op på std 2" system
Evt chipning - hvem er bedst til 1,8T ? (Jeg har mest erfaring med diesel)
Frontmonteret intercooler bliver vel også nødvendig hvis man vil over 200hk
Hvad kan man ellers gøre (ud over upgrade lader) ?
og hvad kan man opnå på standard laderen med de andre mods ?
Jeg tænker selv:
Filter til luftfilterkassen (skal ikke være et åbent pga larmen) - giver et KN stadig olie på MAF sensoren og medfølgende problemer ? Hvad skal man så vælge ?
Optimeret luftfolow til og inde i luftfilterkassen
Sugerør til turboen uden den der smalle bøjning
4bar benzintryksregulator
Evt 2,5" downpipe og 400cellers kat evt. mated op på std 2" system
Evt chipning - hvem er bedst til 1,8T ? (Jeg har mest erfaring med diesel)
Frontmonteret intercooler bliver vel også nødvendig hvis man vil over 200hk
Hvad kan man ellers gøre (ud over upgrade lader) ?
og hvad kan man opnå på standard laderen med de andre mods ?
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: Basic mods til 1,8T ?
Vil et Pipercross panel filter være et godt valg ??
Hvordan skal de egentlig rengøres ?
Hvordan skal de egentlig rengøres ?
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Basic mods til 1,8T ?
Pipercross er et skum filter, synes ikke de filtrere helt så godt, jeg ville smide et Apexi filter på, det filtere meget bedre, kører selv med et, super fed lyd, men husk hvis du vil have sådan et på, skal du købe et originalt Apexi der er mange kopier, som ikke virker så godt.
04. Seat Toledo 1.8t (180Hk standard)
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Basic mods til 1,8T ?
Start med ikke at købe noget ved Qualitec.
Men ellers er det bare at finde et budget.
Forrør. Filter. Osv.
Men ellers er det bare at finde et budget.
Forrør. Filter. Osv.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: Basic mods til 1,8T ?
Tak for inputs
Er klar over at man skal passe på Kina-dele, så jeg syntes faktisk det er lidt svært at finde noget.... skal også bruge en upgrade DV.
Findes der nogle UK tuningshops som har mærkevarer ?
Er klar over at man skal passe på Kina-dele, så jeg syntes faktisk det er lidt svært at finde noget.... skal også bruge en upgrade DV.
Findes der nogle UK tuningshops som har mærkevarer ?
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1105
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 70 times
Re: Basic mods til 1,8T ?
Et bud på en opskrift
Fmic
4bar benzintryks regulator
Optimerede trykrør
Chip
2.5" med sport kat
Tfsi tændspoler
Opgrade dv/n75
Lettere luftindtag
Så er du godt på vej
Alt efter hvad turbo den er født med så burde en
200-230 hk være inden for rækkevidde på v-power
Roeden
Fmic
4bar benzintryks regulator
Optimerede trykrør
Chip
2.5" med sport kat
Tfsi tændspoler
Opgrade dv/n75
Lettere luftindtag
Så er du godt på vej
Alt efter hvad turbo den er født med så burde en
200-230 hk være inden for rækkevidde på v-power
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 432
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 12:03
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Basic mods til 1,8T ?
Plejer den ikke at komme op omkring 190 hk bare ved chip? Tænker det er forholdsvist dyre 10 - 40 hk ekstra, men sådan er det nok når man vil overRoeden skrev:Et bud på en opskrift
Fmic
4bar benzintryks regulator
Optimerede trykrør
Chip
2.5" med sport kat
Tfsi tændspoler
Opgrade dv/n75
Lettere luftindtag
Så er du godt på vej
Alt efter hvad turbo den er født med så burde en
200-230 hk være inden for rækkevidde på v-power
Roeden
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: Basic mods til 1,8T ?
Jeg havde et strømproblem der krævede ny generator, akkumulator osv., og fik så overblik over rusten (begge paneler færdige), så jeg mistede lidt modet, og med bilens 320.000km i baghovedet valgte jeg at sælge den igen.... sjov bil, men dén her var lidt for “gammel”CWH skrev:Hvaså kom du videre med dit project
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....