Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Dennis A
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. sep 2017, 12:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af Dennis A » 14. sep 2017, 12:57

Hej,

jeg er begyndt at tage cbd olie mod mine smerter i ryggen efter en ulykke på motercykel sidste år. Jeg gider ikke bruge den medicin som min læger giver mig, da jeg oplever for mange bivirkninger ved den.

Jeg er bare bange for at miste kørekort, men har læst en artikel omkring kørekort og olien, der siger at man godt kan https://cbd-olier.dk/cbd-olie-og-bilkorsel/ .

Jeg skal måske også deltage i et forsøg her i 2018, som staten vil lave, så det må da være lovligt. Artiklen siger også at man kan, men ved i noget og kender i nogen som bruger det

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af ph » 14. sep 2017, 17:16

Hvornår er vores promillegrænse sat ned til 0,2 ?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Dennis A
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. sep 2017, 12:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af Dennis A » 14. sep 2017, 17:29

Tror ikke den er 0,2 nu. Står der det?

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af ph » 14. sep 2017, 17:31

THC i blodet – Mellem 0,001 og 0,003 mg.
Hvis du derimod har mellem 0,001 mg. og 0,003 mg. THC i blodet pr. liter, så vil du blive sanktioneret med en bøde og et klip i dit kørekort. Bødestørrelsen er ikke blevet specificeret endnu, og derfor kan den ikke gøres op i et bestemt beløb endnu. I perspektiv til alkohollovgivningen, så svare denne værdi til en promille på 0,21-0,5.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af Decipher » 14. sep 2017, 18:10

Der er jo ikke rigtig nogen dokumentation for den omregning, så det er vel noget, de selv har fundet på?

Ikke den mest troværdige kilde i øvrigt - sproget er fx håbløst.

Dennis A
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. sep 2017, 12:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af Dennis A » 14. sep 2017, 19:47

De står vist inde på linket i bunden, som jo er en offentlig kilde

ved du noget om cbd olie decipher?

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af Nicklas123456 » 14. sep 2017, 20:44

Min mor tager CBD olie i ret stor dosis ifbm. hun nåde har haft kræft og blev syg af behandlingen.

Samtidig er hun førtidspensionist pga. migræne, og den hjælper også på denne sygdom.
Hun ærgre sig bare over hun ikke startede noget før.

Men hun må gerne kører bil, det har lægen hvertfald informeret hende om. Jeg kender nogen betjente og de mener ikke at der skulle være noget problem i dette, men nu er min mor på 50 i hendes Ford Fiesta, nok ikke hende der bliver taget ind til siden til narkotest
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af HenrikH29 » 14. sep 2017, 20:59

Promillegrænsen for påvirkning af eurofiserende stoffer er 0 promille.

Problemet med CBD'en er, at den ikke er garanteret fri for THC. THC er det euforiserende stof, som misbrugerne har glæde af, når de ryger cannabis. THC og CBD er 2 olier, der begge udvindes af cannabisplanten.

Hvis politiet kan måle THC i kroppen så falder hammeren. Derfor er det vigtig, at man køber sin CBD hos en forhandler, men har tillid til. Altså, at den er så fri for THC som muligt og man har en vis sikkerhed for det. Det er vist pt. ikke muligt for politiet med deres udstyr, at måle mindre mængder THC.

Det er politiske tanker fremme om at lave en promillegrænse på så vidt jeg husker 0,2 promille for eurforiserende stoffer. Men der er ikke vedtaget noget endnu. Vedtages dette vil risikoen ved bilkørsel og indtag af cannabis-olie med CBD være lig 0.

varmlose
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 29. jun 2008, 14:10
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 41 times
Been thanked: 12 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af varmlose » 15. sep 2017, 06:43

Nicklas123456 skrev:Min mor tager CBD olie i ret stor dosis ifbm. hun nåde har haft kræft og blev syg af behandlingen.

Samtidig er hun førtidspensionist pga. migræne, og den hjælper også på denne sygdom.
Hun ærgre sig bare over hun ikke startede noget før.

Men hun må gerne kører bil, det har lægen hvertfald informeret hende om. Jeg kender nogen betjente og de mener ikke at der skulle være noget problem i dette, men nu er min mor på 50 i hendes Ford Fiesta, nok ikke hende der bliver taget ind til siden til narkotest
Jeg har læst på et tidspunkt hvor lægen gav lov til kørsel
Politiet trak den udtagelse i retten og lægen tabte så personen mistede sit kørekort
Så lægens ord dur desværre ikke i " narko " sager

Dennis A
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. sep 2017, 12:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af Dennis A » 15. sep 2017, 08:33

Jeg har nu gennem en ven fået det link her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=191637

Her står der at man godt må køre bil. Man må bare ikke have over 0,001 mg THC i blodet. Det stod der også i artiklen, men kan også se at loven er helt ny. Den er fra juni 2017

varmlose
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 29. jun 2008, 14:10
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 41 times
Been thanked: 12 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af varmlose » 15. sep 2017, 09:31

Dennis A skrev:Jeg har nu gennem en ven fået det link her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=191637

Her står der at man godt må køre bil. Man må bare ikke have over 0,001 mg THC i blodet. Det stod der også i artiklen, men kan også se at loven er helt ny. Den er fra juni 2017
Det er sq da rart at høre :D

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af TorbenRasmussen » 15. sep 2017, 09:43

Nu lader det til at folk går mest op i hvorvidt man får et klip i kortet eller ej, men hvordan påvirker nævnte olie ens evne til at køre bil? Jeg er for så vidt ligeglad med om reglerne er for stramme eller for slappe på området, men hvis du indtager et stof, som gør dig til en mindre opmærksom bilist, så skal du bare holde dig fra bilen. Punktum.

Jeg har 110% forståelse og medfølelse for nødvendigheden af at indtage disse produkter, så jeg er på ingen måde imod selve produktet. Jeg er blot imod produktet kombineret med kørsel, hvis det har en indvirken på kørefærdighederne.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af ph » 18. sep 2017, 10:05

TorbenRasmussen skrev:Nu lader det til at folk går mest op i hvorvidt man får et klip i kortet eller ej, men hvordan påvirker nævnte olie ens evne til at køre bil? Jeg er for så vidt ligeglad med om reglerne er for stramme eller for slappe på området, men hvis du indtager et stof, som gør dig til en mindre opmærksom bilist, så skal du bare holde dig fra bilen. Punktum.

Jeg har 110% forståelse og medfølelse for nødvendigheden af at indtage disse produkter, så jeg er på ingen måde imod selve produktet. Jeg er blot imod produktet kombineret med kørsel, hvis det har en indvirken på kørefærdighederne.
nok mere et spørgsmål om hvor seriøst linket var når de skriver at.....

Hvis stoffet ikke gør dig mindre opmærksom end en promille på 0,5 så er det vel lige så meget ok som at køre med en promille på 0,4999 ?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af JKBP » 24. sep 2017, 19:27

Mellem 1 og 3 mikrogram giver det klip.
Mellem 3 og 9 mikrogram giver det betinget frakendelse.
Over 9 mikrogram giver det ubetinget frakendelse.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af HenrikH29 » 24. sep 2017, 19:47

TorbenRasmussen skrev:Nu lader det til at folk går mest op i hvorvidt man får et klip i kortet eller ej, men hvordan påvirker nævnte olie ens evne til at køre bil? Jeg er for så vidt ligeglad med om reglerne er for stramme eller for slappe på området, men hvis du indtager et stof, som gør dig til en mindre opmærksom bilist, så skal du bare holde dig fra bilen. Punktum.

Jeg har 110% forståelse og medfølelse for nødvendigheden af at indtage disse produkter, så jeg er på ingen måde imod selve produktet. Jeg er blot imod produktet kombineret med kørsel, hvis det har en indvirken på kørefærdighederne.
Torben jeg tror du skal sætte dig lidt ind i sagerne. :D CBD olien er netop IKKE euforiserende og påvirker ikke din kørsel. Problemet er bare, at når man udvinder det, kan det ikke ungås, at der KAN være en meget, meget lille del THC i den udvundne CBD olie. Denne mængde af THC er så lille, at den på ingen måde kan påvirke din kørsel. Netop derfor, der pågår drøftelser om en "promillegrænse" på 0,2 som jeg skrev længere oppe. Der er desværre bare nogen politiker, der heller ikke sætter sig ordentlig ind i tingene, og derfor er i mod. Andre af vore EU-lande har netop grænsen på 0,2 promille.

Hvis du drikker en enkelt øl og kører (lovligt vil det jo være) så er du faktisk mere påvirket, end hvis du havde indtaget CBD-olie.

Og nej jeg forhandler ikke CBD olie. :lol: ;) - og er ellers enig med dig i din holdning til kørsel og være påvirket.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af TorbenRasmussen » 24. sep 2017, 19:52

Jeg spørger jo netop for at få det afklaret...
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af Martin1986 » 24. sep 2017, 20:35

HenrikH29 skrev:
TorbenRasmussen skrev:Nu lader det til at folk går mest op i hvorvidt man får et klip i kortet eller ej, men hvordan påvirker nævnte olie ens evne til at køre bil? Jeg er for så vidt ligeglad med om reglerne er for stramme eller for slappe på området, men hvis du indtager et stof, som gør dig til en mindre opmærksom bilist, så skal du bare holde dig fra bilen. Punktum.

Jeg har 110% forståelse og medfølelse for nødvendigheden af at indtage disse produkter, så jeg er på ingen måde imod selve produktet. Jeg er blot imod produktet kombineret med kørsel, hvis det har en indvirken på kørefærdighederne.
Torben jeg tror du skal sætte dig lidt ind i sagerne. :D CBD olien er netop IKKE euforiserende og påvirker ikke din kørsel. Problemet er bare, at når man udvinder det, kan det ikke ungås, at der KAN være en meget, meget lille del THC i den udvundne CBD olie. Denne mængde af THC er så lille, at den på ingen måde kan påvirke din kørsel. Netop derfor, der pågår drøftelser om en "promillegrænse" på 0,2 som jeg skrev længere oppe. Der er desværre bare nogen politiker, der heller ikke sætter sig ordentlig ind i tingene, og derfor er i mod. Andre af vore EU-lande har netop grænsen på 0,2 promille.

Hvis du drikker en enkelt øl og kører (lovligt vil det jo være) så er du faktisk mere påvirket, end hvis du havde indtaget CBD-olie.

Og nej jeg forhandler ikke CBD olie. :lol: ;) - og er ellers enig med dig i din holdning til kørsel og være påvirket.

Olierne kan altså nemt være euforiserende. Det er nok alt efter hvor de er købt
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af HenrikH29 » 25. sep 2017, 18:24

Martin1986 skrev:
HenrikH29 skrev:
TorbenRasmussen skrev:Nu lader det til at folk går mest op i hvorvidt man får et klip i kortet eller ej, men hvordan påvirker nævnte olie ens evne til at køre bil? Jeg er for så vidt ligeglad med om reglerne er for stramme eller for slappe på området, men hvis du indtager et stof, som gør dig til en mindre opmærksom bilist, så skal du bare holde dig fra bilen. Punktum.

Jeg har 110% forståelse og medfølelse for nødvendigheden af at indtage disse produkter, så jeg er på ingen måde imod selve produktet. Jeg er blot imod produktet kombineret med kørsel, hvis det har en indvirken på kørefærdighederne.
Torben jeg tror du skal sætte dig lidt ind i sagerne. :D CBD olien er netop IKKE euforiserende og påvirker ikke din kørsel. Problemet er bare, at når man udvinder det, kan det ikke ungås, at der KAN være en meget, meget lille del THC i den udvundne CBD olie. Denne mængde af THC er så lille, at den på ingen måde kan påvirke din kørsel. Netop derfor, der pågår drøftelser om en "promillegrænse" på 0,2 som jeg skrev længere oppe. Der er desværre bare nogen politiker, der heller ikke sætter sig ordentlig ind i tingene, og derfor er i mod. Andre af vore EU-lande har netop grænsen på 0,2 promille.

Hvis du drikker en enkelt øl og kører (lovligt vil det jo være) så er du faktisk mere påvirket, end hvis du havde indtaget CBD-olie.

Og nej jeg forhandler ikke CBD olie. :lol: ;) - og er ellers enig med dig i din holdning til kørsel og være påvirket.

Olierne kan altså nemt være euforiserende. Det er nok alt efter hvor de er købt
Det var vist også det jeg skrev i mit indlæg den 14. september, netop at man skal have tillid til, den man køber det fra. ;)

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af Martin1986 » 25. sep 2017, 18:28

HenrikH29 skrev: Torben jeg tror du skal sætte dig lidt ind i sagerne. :D CBD olien er netop IKKE euforiserende og påvirker ikke din kørsel.
I det her quote skriver du at det ikke er euforiserende?
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af HenrikH29 » 25. sep 2017, 18:38

Martin1986 skrev:
HenrikH29 skrev: Torben jeg tror du skal sætte dig lidt ind i sagerne. :D CBD olien er netop IKKE euforiserende og påvirker ikke din kørsel.
I det her quote skriver du at det ikke er euforiserende?
Det er den heller ikke i sin "rene" form. Men at der måske er nogle leverandører, der ikke renser den godt nok, så den også indeholder spor af THC er jo noget andet. Der er 2 olier CBD = ikke euforiserende, THC = euforiserende. Men der kan være rester (spor) af THC i en flaske CBD. Derfor igen, det bør købes fra anerkendte kilder og f.eks. ikke hos nogen private, der udvinder det selv af hamp-planten.

Men vi er vist ude i lidt strid om ord her - og det er livet for kort til :lol: - så over and out herfra.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af Martin1986 » 25. sep 2017, 18:45

HenrikH29 skrev:
Martin1986 skrev:
HenrikH29 skrev: Torben jeg tror du skal sætte dig lidt ind i sagerne. :D CBD olien er netop IKKE euforiserende og påvirker ikke din kørsel.
I det her quote skriver du at det ikke er euforiserende?
Det er den heller ikke i sin "rene" form. Men at der måske er nogle leverandører, der ikke renser den godt nok, så den også indeholder spor af THC er jo noget andet. Der er 2 olier CBD = ikke euforiserende, THC = euforiserende. Men der kan være rester (spor) af THC i en flaske CBD. Derfor igen, det bør købes fra anerkendte kilder og f.eks. ikke hos nogen private, der udvinder det selv af hamp-planten.

Men vi er vist ude i lidt strid om ord her - og det er livet for kort til Billede - så over and out herfra.
De laver nu begge dele selv om du mener det kun er folk derhjemme der laver thc holdigt olie https://www.dr.dk/nyheder/indland/baggr ... sk-lovligt
Nuværende bil: BMW F11 530D

robinhansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. aug 2018, 18:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af robinhansen » 14. aug 2018, 18:16

Du kan godt miste kørekortet, hvis indholdet af THC (https://dk.formulaswiss.com/pages/hvad-er-thc) i blodet overstiger grænseværdierne for Lov om Euforiserende stoffer.

Jeg bruger CBD olie fra schweiziske Formula Swiss og har aldrig haft problemer med for stort indhold af THC i blodet, men min læge siger, at det teoretisk set er muligt. Så jeg synes lige, at man skal være opmærksom på det, hvis man tager store mængder CBD olie - især hvis indholdet er over de lovlige 0.2% THC.

Man kan læse mere om det hos https://dk.FormulaSwiss.com (engelsk).

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af HenrikH29 » 14. aug 2018, 19:51

robinhansen skrev:
14. aug 2018, 18:16
Du kan godt miste kørekortet, hvis indholdet af THC (https://dk.formulaswiss.com/pages/hvad-er-thc) i blodet overstiger grænseværdierne for Lov om Euforiserende stoffer.

Jeg bruger CBD olie fra schweiziske Formula Swiss og har aldrig haft problemer med for stort indhold af THC i blodet, men min læge siger, at det teoretisk set er muligt. Så jeg synes lige, at man skal være opmærksom på det, hvis man tager store mængder CBD olie - især hvis indholdet er over de lovlige 0.2% THC.

Man kan læse mere om det hos https://dk.FormulaSwiss.com (engelsk).
Er loven blevet ændret? Ved at der var noget politisk igang, men har ikke hørt det skulle være vedtaget. Og hvis ikke så er promillegrænsens ved eurofiserende stoffer vel stadig 0. At de så ikke kan måle 0.2% THC er noget andet.

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Mister Jeg Kørekortet Hvis Jeg Bruger Cananbisolie?

Indlæg af larslyn » 15. aug 2018, 05:42

Lige nu er alle sager om hashkørsel svjv sat på hold da man ikke ved hvordan man skal forholde sig i forhold til de nye regler....

Jeg har selv taget cbd dråber, de hjalp mig desværre ikke og jeg ville ikke tage thc da det hele er så mudret omkring hvad man må/ikke må pt.

der er ikke nogen cbd olie der kan sige 100% sikkert at der ikke er spor thc i... der KAN være en mikrodosis af stoffet i olierne

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"