Diesel eller benzin
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Diesel eller benzin
Jeg overvejer at skifte Octavia’en ud med en Superb 3.
Jeg kører 28-30000km om året, 32km hver vej, til og fra arbejde.
Der er mange flere brugte diesel biler at vælge imellem.
Men en diesel er vel dyrere i alt andet end brændstof?
Og hvad med de byer der taler om forbud mod diesel biler?
Jeg vil nok beholde bilen i 4år
Er tiden ved at løbe fra at skifte til diesel?
Jeg kører 28-30000km om året, 32km hver vej, til og fra arbejde.
Der er mange flere brugte diesel biler at vælge imellem.
Men en diesel er vel dyrere i alt andet end brændstof?
Og hvad med de byer der taler om forbud mod diesel biler?
Jeg vil nok beholde bilen i 4år
Er tiden ved at løbe fra at skifte til diesel?
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10862
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Diesel eller benzin
Vi har ca. samme behov, og valgte en 1.4 TSI. Det er en sjovere motor end den tilsvarende 2.0 TDI (synes jeg), en ny er 45K billigere og økonomien er fin. Dertil er der ingen bekymringer om dyser, EGR og DPF.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5572
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 367 times
Re: Diesel eller benzin
Ja. Diesel er dyrere i grøn afgift og der er potentielle udgifter til reparation af EGR og DPF. Derudover har en diesel nok også større værditab og tager længere at sælge, da markedet er oversvømmet med brugte dieselbiler. Og så er indkøbsprisen også højere.mrbrunodk skrev:Jeg overvejer at skifte Octavia’en ud med en Superb 3.
Jeg kører 28-30000km om året, 32km hver vej, til og fra arbejde.
Der er mange flere brugte diesel biler at vælge imellem.
Men en diesel er vel dyrere i alt andet end brændstof?
Og hvad med de byer der taler om forbud mod diesel biler?
Jeg vil nok beholde bilen i 4år
Er tiden ved at løbe fra at skifte til diesel?
Med kun 30k km om året så synes jeg TSI virker som et oplagt valg.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Diesel eller benzin
Om han så havde skrevet 60.000km er du stadig mega diesel hater, så nok ikke den rette at spørge.GranTurismo skrev:Ja. Diesel er dyrere i grøn afgift og der er potentielle udgifter til reparation af EGR og DPF. Derudover har en diesel nok også større værditab og tager længere at sælge, da markedet er oversvømmet med brugte dieselbiler. Og så er indkøbsprisen også højere.mrbrunodk skrev:Jeg overvejer at skifte Octavia’en ud med en Superb 3.
Jeg kører 28-30000km om året, 32km hver vej, til og fra arbejde.
Der er mange flere brugte diesel biler at vælge imellem.
Men en diesel er vel dyrere i alt andet end brændstof?
Og hvad med de byer der taler om forbud mod diesel biler?
Jeg vil nok beholde bilen i 4år
Er tiden ved at løbe fra at skifte til diesel?
Med kun 30k km om året så synes jeg TSI virker som et oplagt valg.
Jeg synes han skal vælge med hjertet, da en diesel godt kan nå fuld drift temp på 32 km. Både olie, dpf osv bliver varmt nok. Men hvis du har en god benziner i forvejen, ville jeg ikke skifte.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5572
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 367 times
Re: Diesel eller benzin
Jeg har aldrig været vild med dieselmotorer i personbiler, indrømmet.Charlimike skrev:Om han så havde skrevet 60.000km er du stadig mega diesel hater, så nok ikke den rette at spørge.
Jeg synes han skal vælge med hjertet, da en diesel godt kan nå fuld drift temp på 32 km. Både olie, dpf osv bliver varmt nok. Men hvis du har en god benziner i forvejen, ville jeg ikke skifte.
Tidligere da diesel havde turbo og benzin ikke havde, var diesel et oplagt valg som campingtrækker, men sådan er det jo ikke længere.
Hvis han havde skrevet 60.000 km så havde det måske kunne svare sig med en diesel i totalomkostninger, men det kan det ikke ved 30.000, uanset om man er dieselhater eller diesellover...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Diesel eller benzin
Det med om det kan betale sig har jeg aldrig gået op i. Hvis ikke grejet tager skade, vælger jeg ud derfra.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Diesel eller benzin
Det smalle moment en diesel har gør den bedst egnet til automatgear.
En 1,4 TSI har et meget bredt moment og er velegnet i kombination med en manuel gearkasse. Hertil er en TSI langt mere kultiveret og støjsvag.
En 1,4 TSI har et meget bredt moment og er velegnet i kombination med en manuel gearkasse. Hertil er en TSI langt mere kultiveret og støjsvag.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Diesel eller benzin
Ved ikke om du kan kalde effektbånde smalt på alle dieseler.erlingvj skrev:Det smalle moment en diesel har gør den bedst egnet til automatgear.
En 1,4 TSI har et meget bredt moment og er velegnet i kombination med en manuel gearkasse. Hertil er en TSI langt mere kultiveret og støjsvag.
Jeg har max. 500nm på min 2.0 tdi.
Deraf har den 450nm fra 1500rpm, og den skruer først ned for bålet over 4000 rpm. Det er da meget godt gået.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5572
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 367 times
Re: Diesel eller benzin
Har du fået tunet den yderligere siden kurven i din galleritråd?Charlimike skrev:Ved ikke om du kan kalde effektbånde smalt på alle dieseler.erlingvj skrev:Det smalle moment en diesel har gør den bedst egnet til automatgear.
En 1,4 TSI har et meget bredt moment og er velegnet i kombination med en manuel gearkasse. Hertil er en TSI langt mere kultiveret og støjsvag.
Jeg har max. 500nm på min 2.0 tdi.
Deraf har den 450nm fra 1500rpm, og den skruer først ned for bålet over 4000 rpm. Det er da meget godt gået.
Og det er en 184 hestes som vist ikke fås i Superb? Men hvis vi kigger på den oprindelige kurve, så trækker den "rent" fra ca 1800 omdrejninger og den begynder at falde så meget i moment at den ikke kan holde maks effekt ved ca. 4100. Den trækker altså med godt moment over 2300 omdrejninger ud af de 4800, hvilket svarer til 47,9% omdrejningsområdet.
En 1,4 som GaSelle's trækker "rent" fra ca 2100 omdrejninger til 6500 (med manuelt gear). Det svarer til 67,7% af omdrejningsområdet. Jeg tror det er dét erlingvj mener med smalt moment.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Diesel eller benzin
Det er et dynomet felt, og det som drillede os en del var netop at få feltet til at vise det samme som på vejen.
De tal jeg har slynget ud, er ud fra de datalogs vi har lavet på vejen. På vejen bliver den bedre belastet, og den får stabilt moment tidligt.
Skrev jeg faktisk også i oprindelige post.
Landberg arbejder pt. med filen igen, fordi der er en limiter som skal fjernes i 4. gear hvor den af en eller anden årsag kun har 450nm indtil den når 3200 rpm, hvor den pludselig springer op på 500nm.
De tal jeg har slynget ud, er ud fra de datalogs vi har lavet på vejen. På vejen bliver den bedre belastet, og den får stabilt moment tidligt.
Skrev jeg faktisk også i oprindelige post.
Landberg arbejder pt. med filen igen, fordi der er en limiter som skal fjernes i 4. gear hvor den af en eller anden årsag kun har 450nm indtil den når 3200 rpm, hvor den pludselig springer op på 500nm.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Diesel eller benzin
Superb fås som 190hk diesel. Synes dog superb virker dyr ift Passat.
En Leon st. var som min kan fås fra 307.000 kr uden ekstra udstyr, det er mega billigt.
Jeg er velsignet af ikke at skulle bruge adblue, selvom min er en EURO6.
En Leon st. var som min kan fås fra 307.000 kr uden ekstra udstyr, det er mega billigt.
Jeg er velsignet af ikke at skulle bruge adblue, selvom min er en EURO6.
- Vedhæftede filer
-
- SuperB3.JPG (90.36 KiB) Vist 2067 gange
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Diesel eller benzin
Så du sammenligner en tunet diesel med en standard benzin?Charlimike skrev:Ved ikke om du kan kalde effektbånde smalt på alle dieseler.erlingvj skrev:Det smalle moment en diesel har gør den bedst egnet til automatgear.
En 1,4 TSI har et meget bredt moment og er velegnet i kombination med en manuel gearkasse. Hertil er en TSI langt mere kultiveret og støjsvag.
Jeg har max. 500nm på min 2.0 tdi.
Deraf har den 450nm fra 1500rpm, og den skruer først ned for bålet over 4000 rpm. Det er da meget godt gået.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Diesel eller benzin
Der er ikke ændret på hvornår den laver effekt, der er bare mere af det. Den skruer ned hvor original fil også gjorde det.
Men jeg vil sige, hvis han virkelig vil have diesel skal han nok op i 190hk version. 1.8 tsi performer rigtig fint i Octavia.
Turboladeren i 1.8 tsi holder rigtig godt power ude i den høje rpm kontra 1.4 tsi.
Men jeg vil sige, hvis han virkelig vil have diesel skal han nok op i 190hk version. 1.8 tsi performer rigtig fint i Octavia.
Turboladeren i 1.8 tsi holder rigtig godt power ude i den høje rpm kontra 1.4 tsi.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5572
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 367 times
Re: Diesel eller benzin
Hvis det er med manuelt gear så er der god fornuft i at vælge en 1,8. Så trækker den mere i hele omdrejningsregisteret. Og en startpris på 400k synes jeg egentlig er attraktiv i forhold til en Passat.Charlimike skrev:Der er ikke ændret på hvornår den laver effekt, der er bare mere af det. Den skruer ned hvor original fil også gjorde det.
Men jeg vil sige, hvis han virkelig vil have diesel skal han nok op i 190hk version. 1.8 tsi performer rigtig fint i Octavia.
Turboladeren i 1.8 tsi holder rigtig godt power ude i den høje rpm kontra 1.4 tsi.
Hvis det er med DSG er den jo begrænset til 250 Nm og holder, som du skriver, så bedre power i toppen. Der er jo så også 30 Hk mere. Men til hverdag hvor man ikke kommer over måske 3000 omdrejninger, så vil der ikke være den store forskel fra en 1,4. Og så er det dyre penge at skulle give over 30k kr ekstra for og samtidig skulle betale mere i afgift og benzin.
En 190 hestes TDI koster så knap 80k kr ekstra og koster også mere i afgift. Så der skal køres nogle km i sådan en svend, før det kan betale sig økonomisk i forhold til både 1,4 og 1,8 TSI. Jeg tror faktisk tallet vil ligge over de 60k km om året vi snakkede om tidligere.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Diesel eller benzin
Den mest fair sammenlining er en A3 190 HK 2.0 TFSI versus TDI (standard uden hokus pokus)
På en TFSI er momentkurven flad til 4500rpm hvorefter den falder.
På en TDI er momentkurven flad til 3000rpm hvorefter den falder kraftigt.
En verden til forskel i driveability med manuelt gear.
Hertil har en TFSI også en mere flad kuve i bunden, hvilket gør igangsætning mere behageligt.
På en TFSI er momentkurven flad til 4500rpm hvorefter den falder.
På en TDI er momentkurven flad til 3000rpm hvorefter den falder kraftigt.
En verden til forskel i driveability med manuelt gear.
Hertil har en TFSI også en mere flad kuve i bunden, hvilket gør igangsætning mere behageligt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2838
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Diesel eller benzin
Jeg ville også sige benzin til hver en tid..!
Basseret på de rep der kommer på de diesel maskiner..!
Basseret på de rep der kommer på de diesel maskiner..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 22. nov 2013, 21:47
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: Diesel eller benzin
Det er da også rigtig - en benziner holder jo evig, og går aldrig i stykker.......Kildevang skrev:Jeg ville også sige benzin til hver en tid..!
Basseret på de rep der kommer på de diesel maskiner..!
Golf R-line 2,0 TDI DSG 2015
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Diesel eller benzin
når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2608
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Diesel eller benzin
Det kan en 1.6 CAYC sagtens nå. Ikke at det skal være den afgørende faktor..ph skrev:når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Diesel eller benzin
Ikke hvis det er -5 og derunder.ph skrev:når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Re: Diesel eller benzin
Tak for svar.
Jeg vil ikke ha DSG7 igen og hvis det skal være benzin er der jo kun 280hk Superb tilbage
Eller også skal jeg over i Passat 220hk
Jeg har ikke så travlt, min Octavia har kun kørt 80000km, så jeg har tid til at finde en med det rigtige udstyr.
Jeg vil ikke ha DSG7 igen og hvis det skal være benzin er der jo kun 280hk Superb tilbage
Eller også skal jeg over i Passat 220hk
Jeg har ikke så travlt, min Octavia har kun kørt 80000km, så jeg har tid til at finde en med det rigtige udstyr.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5572
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 367 times
Re: Diesel eller benzin
Hvad med en Passat GTE? En økonomisk 1,4 med hybridtilskud og en DSG med vådkoblinger. Så får du nogle super gode sæder, lækkert rat o.m.m. som standardudstyr.mrbrunodk skrev:Tak for svar.
Jeg vil ikke ha DSG7 igen og hvis det skal være benzin er der jo kun 280hk Superb tilbage
Eller også skal jeg over i Passat 220hk
Jeg har ikke så travlt, min Octavia har kun kørt 80000km, så jeg har tid til at finde en med det rigtige udstyr.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: Diesel eller benzin
Ja, og ja.ph skrev:når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF
Taler af erfaring.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: Diesel eller benzin
Nej, men med de 3 eller højest 4 dage om året hvor temp er -5 deg.C, så går det nok.erlingvj skrev:Ikke hvis det er -5 og derunder.ph skrev:når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: Diesel eller benzin
Helt enig med dig at på en TDi er momentkurven flad til 3000 rpm. Jeg ved ikke med andres 2.0 TDi, men min kører 200 km/h ved 3000 rpm, og det synes jeg er rigeligt, selv til en tysk autobahn. Til gængeld kører den 17,4 km/l ved den hastighed. (målt på tanken)erlingvj skrev:Den mest fair sammenlining er en A3 190 HK 2.0 TFSI versus TDI (standard uden hokus pokus)
På en TFSI er momentkurven flad til 4500rpm hvorefter den falder.
På en TDI er momentkurven flad til 3000rpm hvorefter den falder kraftigt.
En verden til forskel i driveability med manuelt gear.
Hertil har en TFSI også en mere flad kuve i bunden, hvilket gør igangsætning mere behageligt.
Af ren nysgerighed vil jeg gerne vide hvor hurtig en 2.0 TFSi kører ved 3000 rpm, og hvor mange km/l den kan køre på ved 200 km/h.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Diesel eller benzin
7-8 kml højst.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5572
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 367 times
Re: Diesel eller benzin
17,4 km/l ved 200 km/t... det lyder imponerende!!!mobilos skrev:Helt enig med dig at på en TDi er momentkurven flad til 3000 rpm. Jeg ved ikke med andres 2.0 TDi, men min kører 200 km/h ved 3000 rpm, og det synes jeg er rigeligt, selv til en tysk autobahn. Til gængeld kører den 17,4 km/l ved den hastighed. (målt på tanken)erlingvj skrev:Den mest fair sammenlining er en A3 190 HK 2.0 TFSI versus TDI (standard uden hokus pokus)
På en TFSI er momentkurven flad til 4500rpm hvorefter den falder.
På en TDI er momentkurven flad til 3000rpm hvorefter den falder kraftigt.
En verden til forskel i driveability med manuelt gear.
Hertil har en TFSI også en mere flad kuve i bunden, hvilket gør igangsætning mere behageligt.
Af ren nysgerighed vil jeg gerne vide hvor hurtig en 2.0 TFSi kører ved 3000 rpm, og hvor mange km/l den kan køre på ved 200 km/h.
Jeg vil gætte på at en 2,0 TFSI ved 200 km/t kører med ca. 4500-5000 alt efter hvor mange heste den har i forhold til TDI'en.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10862
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Diesel eller benzin
Hvor tit kører man så stærkt? Det er ikke en parameter på min liste, når jeg køber bil, hvordan økonomi og omdrejninger er ved 200 km/t.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Diesel eller benzin
Sker af og til for migGaSelle skrev:Hvor tit kører man så stærkt? Det er ikke en parameter på min liste, når jeg køber bil, hvordan økonomi og omdrejninger er ved 200 km/t.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Diesel eller benzin
Med 30 km hver vej ville jeg nok overveje en benzin, men jeg har selv købt en diesel, da jeg slet ikke brød mig om at køre 1.4 TSI 150 sammenlignet med 2.0 TDI 150.
Jeg har så også valgt DSG, så det er en super lækker bil at køre i.
Til snakken om moment, så har jeg ikke behov for en bil der kører 5.000 omdr/min, hvis den kan klare noget tilsvarende ved 3.000 omdr/min
Jeg kører omkring 30.000 km/år, men har 57 km hver vej til arbejde, hvilket gør diesel til det rigtige valg for mig, og jeg har ikke haft ekstraordinære udgifter på mine dieselbiler de seneste 10 år, hverken EGR, dyser eller DPF.
Min svigerfar har dog haft en EGR reparation på en ændre diesel efter cirka 300.000 km, det kostede så vidt jeg husker 3.500 kr
Værditab kan være større, men det er pga markedet, og hvis alle folk går over til benzin fra ny, så bliver der et marked for de få brugte dieselbiler der er tilbage
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har så også valgt DSG, så det er en super lækker bil at køre i.
Til snakken om moment, så har jeg ikke behov for en bil der kører 5.000 omdr/min, hvis den kan klare noget tilsvarende ved 3.000 omdr/min
Jeg kører omkring 30.000 km/år, men har 57 km hver vej til arbejde, hvilket gør diesel til det rigtige valg for mig, og jeg har ikke haft ekstraordinære udgifter på mine dieselbiler de seneste 10 år, hverken EGR, dyser eller DPF.
Min svigerfar har dog haft en EGR reparation på en ændre diesel efter cirka 300.000 km, det kostede så vidt jeg husker 3.500 kr
Værditab kan være større, men det er pga markedet, og hvis alle folk går over til benzin fra ny, så bliver der et marked for de få brugte dieselbiler der er tilbage
Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK