DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvis det er tyskere der fortæller om problemer, så må de bo meget nord i tyskland. Ellers kan vw jo Ikke bruge fugt kortet.
Men så trækker de bare serie standart.
Jeg er meget spændt på hvornår der er nogle der får sat en kap i hjulet så vw må erkende der er problemer. Jeg skal så grine så det gør ondt når Lone Otto ved FDM må tage sine ord i sig igen.
Men så trækker de bare serie standart.
Jeg er meget spændt på hvornår der er nogle der får sat en kap i hjulet så vw må erkende der er problemer. Jeg skal så grine så det gør ondt når Lone Otto ved FDM må tage sine ord i sig igen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har nu fået skriftligt svar fra Skoda værkstedet i dag, efter at jeg har klaget skriftligt til dem.Ullerdk skrev:Det overvejer jeg også stærkt at gøre, men da jeg ikke har fået noget som helst på skrift fra værksted/forhandler om forklaring/afslag på udbedring, og bilklage.dk kræver dette, er jeg nødt til først at føre en skriftlig dialog med værkstedet.King_Neumann skrev: Klag til Bilklage.dk, der er en anden herinde med samme motor blot i en Touran med samme problem.. I er ikke de eneste med den motor, som har problemer. Købeloven er ret klar på området, hvis de ikke kan frembringe bilens køreegenskaber som ved købet, så er det en væsentlig ændring af det købte. Så er reklamationsretten trådt i kraft. Ret beset sælger VW koncernen biler i DK, som slet ikke burde sælges her, hvis argumentet er at klimaet kan vælte en bils kvaliteter. Det er for sindssygt at de slipper igennem med det, så klag endelig. Jo flere jo bedre.
De har haft fat i Skoda Danmark, og modtaget dette svar tilbage (fra Skoda Danmark):
"Jeg vil anbefale at I får bilen ind i et par dage hvor i har mulighed for at fejlsøge på bilen.
Det er vigtigt, at I har bilen helt kold (hold natten over). Om morgen dagen efter prøvekører i bilen og tager en optagelse af bilens omdrejningstæller når symptomet er tilstede. Derefter udlæser i alle måleværdier fra gearkasse styreenheden og sender os en tekniske forespørgsel via DISS.
Ud fra det vil vi tage stilling til hvilke muligheder vi har for at afhjælpe kundens anke."
I citatet er Jeg = Skoda Danmark og I = Skoda værkstedet.
Så værkstedet har nu bedt om, at få bilen ind igen i et par dage. Jeg må jo så insistere på, at bilen holder natten over inde på værkstedet, så den ikke får fugt Den holder i integreret og isoleret garage hjemme hos mig selv.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så længe påstanden om fugt/rust er så gennemtrængende forklaring på problemet, så bør der faktisk skilles en DSG som viser at det forholder sig sådan, så man fysisk kan se problemet. Det kommer ikke til at ske! Med mindre der kommer et seriøst medie eller teknologisk institut ind over problematikken. Alle kan jo gå på nettet og læse at problemet ikke kun findes i fugtige egne. Det her bliver never ending story er jeg bange for FDM har opgivet, VW/Skoda/Seat er “uvidende” Semler sender aben videre, imens pengekassen bugner, og fortællingen om seriestandard fortsætter i en uendelighed. Men det vi kan konstatere er at ændret software til custom åbenbart fjerner “fugt” øjeblikkelig.Ullerdk skrev:Jeg har nu fået skriftligt svar fra Skoda værkstedet i dag, efter at jeg har klaget skriftligt til dem.Ullerdk skrev:Det overvejer jeg også stærkt at gøre, men da jeg ikke har fået noget som helst på skrift fra værksted/forhandler om forklaring/afslag på udbedring, og bilklage.dk kræver dette, er jeg nødt til først at føre en skriftlig dialog med værkstedet.King_Neumann skrev: Klag til Bilklage.dk, der er en anden herinde med samme motor blot i en Touran med samme problem.. I er ikke de eneste med den motor, som har problemer. Købeloven er ret klar på området, hvis de ikke kan frembringe bilens køreegenskaber som ved købet, så er det en væsentlig ændring af det købte. Så er reklamationsretten trådt i kraft. Ret beset sælger VW koncernen biler i DK, som slet ikke burde sælges her, hvis argumentet er at klimaet kan vælte en bils kvaliteter. Det er for sindssygt at de slipper igennem med det, så klag endelig. Jo flere jo bedre.
De har haft fat i Skoda Danmark, og modtaget dette svar tilbage (fra Skoda Danmark):
"Jeg vil anbefale at I får bilen ind i et par dage hvor i har mulighed for at fejlsøge på bilen.
Det er vigtigt, at I har bilen helt kold (hold natten over). Om morgen dagen efter prøvekører i bilen og tager en optagelse af bilens omdrejningstæller når symptomet er tilstede. Derefter udlæser i alle måleværdier fra gearkasse styreenheden og sender os en tekniske forespørgsel via DISS.
Ud fra det vil vi tage stilling til hvilke muligheder vi har for at afhjælpe kundens anke."
I citatet er Jeg = Skoda Danmark og I = Skoda værkstedet.
Så værkstedet har nu bedt om, at få bilen ind igen i et par dage. Jeg må jo så insistere på, at bilen holder natten over inde på værkstedet, så den ikke får fugt Den holder i integreret og isoleret garage hjemme hos mig selv.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja det er helt fantastisk, fugtfortrængene software. men det virker, stadig ingen issue. Bilen kører helt perfekt stadigvæk. Så det er nok ikke fugt........ Men det er der jo heller ingen der tror på... velKing_Neumann skrev:Så længe påstanden om fugt/rust er så gennemtrængende forklaring på problemet, så bør der faktisk skilles en DSG som viser at det forholder sig sådan, så man fysisk kan se problemet. Det kommer ikke til at ske! Med mindre der kommer et seriøst medie eller teknologisk institut ind over problematikken. Alle kan jo gå på nettet og læse at problemet ikke kun findes i fugtige egne. Det her bliver never ending story er jeg bange for FDM har opgivet, VW/Skoda/Seat er “uvidende” Semler sender aben videre, imens pengekassen bugner, og fortællingen om seriestandard fortsætter i en uendelighed. Men det vi kan konstatere er at ændret software til custom åbenbart fjerner “fugt” øjeblikkelig.Ullerdk skrev:Jeg har nu fået skriftligt svar fra Skoda værkstedet i dag, efter at jeg har klaget skriftligt til dem.Ullerdk skrev: Det overvejer jeg også stærkt at gøre, men da jeg ikke har fået noget som helst på skrift fra værksted/forhandler om forklaring/afslag på udbedring, og bilklage.dk kræver dette, er jeg nødt til først at føre en skriftlig dialog med værkstedet.
De har haft fat i Skoda Danmark, og modtaget dette svar tilbage (fra Skoda Danmark):
"Jeg vil anbefale at I får bilen ind i et par dage hvor i har mulighed for at fejlsøge på bilen.
Det er vigtigt, at I har bilen helt kold (hold natten over). Om morgen dagen efter prøvekører i bilen og tager en optagelse af bilens omdrejningstæller når symptomet er tilstede. Derefter udlæser i alle måleværdier fra gearkasse styreenheden og sender os en tekniske forespørgsel via DISS.
Ud fra det vil vi tage stilling til hvilke muligheder vi har for at afhjælpe kundens anke."
I citatet er Jeg = Skoda Danmark og I = Skoda værkstedet.
Så værkstedet har nu bedt om, at få bilen ind igen i et par dage. Jeg må jo så insistere på, at bilen holder natten over inde på værkstedet, så den ikke får fugt Den holder i integreret og isoleret garage hjemme hos mig selv.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tror de har snydt jeg som har været i Farum og fået læst anden sw i fra TVS. De har da bare monteret et varmelegeme på koblingerne.
Lidt ironi kan forekomme.
Lidt ironi kan forekomme.
- ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
var i dag ude og prøvekøre en Fabia 1,2 tsi dsg. med lidt over 4000km på tælleren
ingen problemer under opvarmning og rolig kørsel i D.
efter den var varm så lidt acceleration i 3 gear. hakkende omdrejningstæller og tøvende acceleration.
over i D igen og der var lige et skift fra 4 til 5 gear hvor den filede lidt for meget og steg omkring 4-500 omd. før den fik fat.
den fik så lidt frisk kørsel og fileriet blev mindre og mindre indtil det holdt op, og så kørte den faktisk udmærket. dog lidt tøvende(langsomme) gearskift i forhold til min DSG6.
ydermere kunne jeg sidst på turen mærke vibrationer i gearstangen som føltes som om de fulgte omdrejningerne på motoren... (tænker måske lejer pga. for lidt olie ? )
må nok meddele konen at hvis hun skal have en Vag bliver det uden automatgear
ingen problemer under opvarmning og rolig kørsel i D.
efter den var varm så lidt acceleration i 3 gear. hakkende omdrejningstæller og tøvende acceleration.
over i D igen og der var lige et skift fra 4 til 5 gear hvor den filede lidt for meget og steg omkring 4-500 omd. før den fik fat.
den fik så lidt frisk kørsel og fileriet blev mindre og mindre indtil det holdt op, og så kørte den faktisk udmærket. dog lidt tøvende(langsomme) gearskift i forhold til min DSG6.
ydermere kunne jeg sidst på turen mærke vibrationer i gearstangen som føltes som om de fulgte omdrejningerne på motoren... (tænker måske lejer pga. for lidt olie ? )
må nok meddele konen at hvis hun skal have en Vag bliver det uden automatgear
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Bilen skal bare holde i plus 20 grader om natten... så kører dsg7 altså perfekt.... men husk ikke under 20 grader så er den gal med hensyn til microslip....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Haha, det står der vist ikke noget om i salgsbrochurenDsj skrev:Bilen skal bare holde i plus 20 grader om natten... så kører dsg7 altså perfekt.... men husk ikke under 20 grader så er den gal med hensyn til microslip....
Ironi kan forekomme.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Dsj skrev:Bilen skal bare holde i plus 20 grader om natten... så kører dsg7 altså perfekt.... men husk ikke under 20 grader så er den gal med hensyn til microslip....
Jojo, det er fint nok med at den skal holde i plus 20 grader, det gør min. Dog må den heller ikke blive for varm. Så begynder den hyle fra koblingen.
Så det er fedt nok at have en bil der hverken må være kold eller for varm.
-
- Medlem
- Indlæg: 1157
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 158 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Arrrh hold nu lige. Selvom den her tråd maler fanden på væggen så er defekte lejer altså ikke noget alle DSG7 biler oplever efter meget få km. Vibrationer i gearstangen kan være mange ting.ac242 skrev:
ydermere kunne jeg sidst på turen mærke vibrationer i gearstangen som føltes som om de fulgte omdrejningerne på motoren... (tænker måske lejer pga. for lidt olie ? )
Men det er sjovt med de tøvende gearskift, for det oplever jeg også på min mors Fabia. Den skifter også meget tidligere end min golf, så der er helt klart forskel på hvordan softwaren skifter imellem de forskellige modeller.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nu er der primært dårlige erfaringer i denne tråd, men mon ikke folk kan være nuancerede nok til at kunne give mig et råd til et spørgsmål ang. DQ200 gearkassen?
Mine forældre overvejer at købe en Arona når den lanceres, og de vil frygteligt gerne have automatgear.
Eneste mulighed for dette er DQ200 kassen, som vil blive valgt sammen med en 115hk 1,0 TSI.
Der vil uanset gearkassen blive tilvalgt 2 års ekstra garanti, men de beholder som regel deres biler i mere end 4 år. Det er ikke til at sige endnu, om de vil beholde en Arona udover garantien.
Er det uklogt at købe en bil med DQ200 gearkassen, eller kan man forvente at VAG koncernen har løst de problemer, der har været?
Der må trods alt blive solgt mange biler med den gearkasse, da det er eneste mulighed for mindre motorer ved Seat, VW, Skoda og Audi.
Hvad siger panelet?
Jeg kan godt forstå, hvis man ikke kan råde andre til at købe en ny bil med den gearkasse i tilfælde af at man selv har haft mange problemer med den.
Mine forældre overvejer at købe en Arona når den lanceres, og de vil frygteligt gerne have automatgear.
Eneste mulighed for dette er DQ200 kassen, som vil blive valgt sammen med en 115hk 1,0 TSI.
Der vil uanset gearkassen blive tilvalgt 2 års ekstra garanti, men de beholder som regel deres biler i mere end 4 år. Det er ikke til at sige endnu, om de vil beholde en Arona udover garantien.
Er det uklogt at købe en bil med DQ200 gearkassen, eller kan man forvente at VAG koncernen har løst de problemer, der har været?
Der må trods alt blive solgt mange biler med den gearkasse, da det er eneste mulighed for mindre motorer ved Seat, VW, Skoda og Audi.
Hvad siger panelet?
Jeg kan godt forstå, hvis man ikke kan råde andre til at købe en ny bil med den gearkasse i tilfælde af at man selv har haft mange problemer med den.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg vil sige det sådan, at hvis du bor i Sønderjylland, så skal du være velkommen forbi og prøve en tur i min Octavia3 med DQ200, når den er kold, og kan du selv vurdere om du vil risikere at anbefale køb af bil med den model gearkasse til din forældre.Jannik skrev:Nu er der primært dårlige erfaringer i denne tråd, men mon ikke folk kan være nuancerede nok til at kunne give mig et råd til et spørgsmål ang. DQ200 gearkassen?
Mine forældre overvejer at købe en Arona når den lanceres, og de vil frygteligt gerne have automatgear.
Eneste mulighed for dette er DQ200 kassen, som vil blive valgt sammen med en 115hk 1,0 TSI.
Der vil uanset gearkassen blive tilvalgt 2 års ekstra garanti, men de beholder som regel deres biler i mere end 4 år. Det er ikke til at sige endnu, om de vil beholde en Arona udover garantien.
Er det uklogt at købe en bil med DQ200 gearkassen, eller kan man forvente at VAG koncernen har løst de problemer, der har været?
Der må trods alt blive solgt mange biler med den gearkasse, da det er eneste mulighed for mindre motorer ved Seat, VW, Skoda og Audi.
Hvad siger panelet?
Jeg kan godt forstå, hvis man ikke kan råde andre til at købe en ny bil med den gearkasse i tilfælde af at man selv har haft mange problemer med den.
Problemet har åbenbart eksisteret i biler med DQ200 siden 2014, så hvis det var "bare lige" at fikse for VAG, så tror jeg allerede de havde gjort det.
Det er selvfølgelig ikke problem de laver med vilje, men deres vilje til at gøre noget ved det, er åbenbart ikke eksisterende...
Min bil kan først komme på værksted igen den 27/11, hvor de skal have bilen nogle dage til undersøgelse jf. anbefaling fra Skoda Danmark.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jannik skrev:Nu er der primært dårlige erfaringer i denne tråd, men mon ikke folk kan være nuancerede nok til at kunne give mig et råd til et spørgsmål ang. DQ200 gearkassen?
Mine forældre overvejer at købe en Arona når den lanceres, og de vil frygteligt gerne have automatgear.
Eneste mulighed for dette er DQ200 kassen, som vil blive valgt sammen med en 115hk 1,0 TSI.
Der vil uanset gearkassen blive tilvalgt 2 års ekstra garanti, men de beholder som regel deres biler i mere end 4 år. Det er ikke til at sige endnu, om de vil beholde en Arona udover garantien.
Er det uklogt at købe en bil med DQ200 gearkassen, eller kan man forvente at VAG koncernen har løst de problemer, der har været?
Der må trods alt blive solgt mange biler med den gearkasse, da det er eneste mulighed for mindre motorer ved Seat, VW, Skoda og Audi.
Hvad siger panelet?
Jeg kan godt forstå, hvis man ikke kan råde andre til at købe en ny bil med den gearkasse i tilfælde af at man selv har haft mange problemer med den.
Nu er det jo ikke alle der har udfordringer, og 100,000 vis af ejere opdager/har ingen problemer. Så selv om jeg har fået Custom software på min ville jeg købe DQ200 igen, men ville få den software inst. Dag 1, bare for at vide at jeg har gjort alt for at bilen kører så godt som muligt.
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
VW vil jo ikke sige at der er et problem, og af samme årsag siger de jo heller ikke hvis og når det er løst, for så indrømmer de jo at der har været et problem.
Håber da på at der arbejdes på det, men vi finder nok aldrig ud af det.
Håber da på at der arbejdes på det, men vi finder nok aldrig ud af det.
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
hehe sælger sagde til mig at han ville være mere bekymret over min dsg6 end dsg7farouche skrev:VW vil jo ikke sige at der er et problem, og af samme årsag siger de jo heller ikke hvis og når det er løst, for så indrømmer de jo at der har været et problem.
Håber da på at der arbejdes på det, men vi finder nok aldrig ud af det.
ydermere så ville audi/seat/skoda/vw jo ikke sende en gearkasse på markedet der var dårlig´, for det ville jo være rigtig dårlig omtale hvis det var rigtigt....
der blev jeg lidt paf og fik ikke sagt: hvad med de der dieselbiler...
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Altså - det er vel netop med vilje at DQ200 opfører sig som den gør? Ellers havde VW jo ikke ændret den. Pre 2013-14 ish modeller glider jo ikke i koblingen, så det er helt klart by design at DQ200 glider og har andre problemer (som er skrevet mange gange tidligere i tråden). Til gengæld æder den ikke så mange koblinger mere. Pest eller kolera fakta er at det er en lortegearkasse kvalitetsmæssigt. Den kører pisselækkert når den virker.
Det er klart at VW har en lav fejlrate på dem, når de jo nægter at anerkende der overhovedet er fejl på dem (seriestandard). Så de 3% eller hvad de end opererer med af officiel fejlrate er jo kun dem de har anerkendt, og ikke alle de kunder de har afvist med begrundelsen seriestandard. Min egen oplevelse er at 7 ud 11 DQ200 jeg har prøvet glider i koblingen (test hos bilforhandlere, ikke biler jeg på forhånd vidste var ramt af "seriestandard"). Siger jeg dermed at 60-70% af bilerne er defekte? Nææ det har jeg ikke prøvet nok biler til, men det er tankevækkende ikke desto mindre. Det er en fejlrate jeg ikke turde satse på skulle jeg ud og købe bil.
Det er klart at VW har en lav fejlrate på dem, når de jo nægter at anerkende der overhovedet er fejl på dem (seriestandard). Så de 3% eller hvad de end opererer med af officiel fejlrate er jo kun dem de har anerkendt, og ikke alle de kunder de har afvist med begrundelsen seriestandard. Min egen oplevelse er at 7 ud 11 DQ200 jeg har prøvet glider i koblingen (test hos bilforhandlere, ikke biler jeg på forhånd vidste var ramt af "seriestandard"). Siger jeg dermed at 60-70% af bilerne er defekte? Nææ det har jeg ikke prøvet nok biler til, men det er tankevækkende ikke desto mindre. Det er en fejlrate jeg ikke turde satse på skulle jeg ud og købe bil.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 27. nov 2015, 09:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.
Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.
Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5589
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 374 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nej for de kører rigtigt lækkert, når det ikke er en mandagsgearkasse.henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.
Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Jeg har prøvet 8 biler med DQ200 og jeg har ikke kunnet tvinge nogen af dem til at glide i koblingen.
Men med baggrund i folks problemer i denne tråd, vil jeg bestemt tilråde at tilkøbe en forlængelse af garantien.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Garanti er ret ligegyldigt da VW netop ikke anerkender at der er en fejl på gearkassen. Man kan have 10 års garanti og de vil ikke rette det da det er "seriestandard".
- Torslunde
- Nyt medlem
- Indlæg: 157
- Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 10 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.
Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Inden accept af køb så kør en lang prøvetur, og hold øje med de fejlsymptomer der er beskrevet i denne tråd.
Hvis gearkassen bryder sammen, gælder garantien.
Efter 115.000km virker min DSG7 fortsat upåklageligt.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg må give ret her.... hvis du får en bil som kører dårligt..... så er garanti ligegyldig for i vw's / FDM's øjne så fejler den intetclaussor skrev:Garanti er ret ligegyldigt da VW netop ikke anerkender at der er en fejl på gearkassen. Man kan have 10 års garanti og de vil ikke rette det da det er "seriestandard".
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvis du gider, kunne du jo lave et regneark og skrive ind hvor mange det egentlig er som har problemer, hvis du gennemgår alle 77 sider, vil du opdage at nogen personer har skrevet om det samme problem 50x ( har ikke lige talt ) der er endda een der har spurgt ind til hvad det er han skal klage over hos VW.henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.
Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Jeg tror ikke problemet er så stort endda som man umiddelbart skulle tro, men prøv og tæl op
Jeg påstår ikke at der ikke kan forekomme fejl på DSG gearkassen, der sker jo også fejl på de manuelle og på alle andre biler, hvis ikke mekanisk, så elektrisk eller noget andet.
Min bil med DSG er over 4 år nu, og den har ingen fejl efter min mening, men det er da muligt den har fejl hvis der kommer tester på, eller som een skrev, så skulle man bare starte i 5 gear for at finde ud af om koblingen gled ..
Hvis jeg ikke kan mærke nogen fejl ved normal kørsel, så mener jeg ikke den fejler noget.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe den Touran som du ønsker dig og så tilkøbe den ekstra garanti som er muligt, skulle gearkassen nu gå hen og falde ud af bilen i garanti perioden, er du sikret, jeg købte 2 år ekstra til min Golf for knap 3500,- men det var spild af penge og fred være med det, det giver om ikke andet, en ekstra betryggelse efter min mening.
Den næste bil jeg skal have, får helt sikkert også DSG
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ved at lave et regneark vil du få et total ubrugeligt svar..... men bare køb.... men sig ikke at du ikke blev advaret.....Kinojserguru skrev:Hvis du gider, kunne du jo lave et regneark og skrive ind hvor mange det egentlig er som har problemer, hvis du gennemgår alle 77 sider, vil du opdage at nogen personer har skrevet om det samme problem 50x ( har ikke lige talt ) der er endda een der har spurgt ind til hvad det er han skal klage over hos VW.henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.
Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Jeg tror ikke problemet er så stort endda som man umiddelbart skulle tro, men prøv og tæl op
Jeg påstår ikke at der ikke kan forekomme fejl på DSG gearkassen, der sker jo også fejl på de manuelle og på alle andre biler, hvis ikke mekanisk, så elektrisk eller noget andet.
Min bil med DSG er over 4 år nu, og den har ingen fejl efter min mening, men det er da muligt den har fejl hvis der kommer tester på, eller som een skrev, så skulle man bare starte i 5 gear for at finde ud af om koblingen gled ..
Hvis jeg ikke kan mærke nogen fejl ved normal kørsel, så mener jeg ikke den fejler noget.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe den Touran som du ønsker dig og så tilkøbe den ekstra garanti som er muligt, skulle gearkassen nu gå hen og falde ud af bilen i garanti perioden, er du sikret, jeg købte 2 år ekstra til min Golf for knap 3500,- men det var spild af penge og fred være med det, det giver om ikke andet, en ekstra betryggelse efter min mening.
Den næste bil jeg skal have, får helt sikkert også DSG
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg er en af de ramte med en 2017 Octavia 1.6 TDI DSG. Bilen har lige været på værksted for at blive målt og få udlæst data til Skoda Danmark og data er nu sendt til fabrikken. Værkstedet og jeg afventer nu deres svar, forventer at få det fredag eller mandag.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Han får da et indblik i hvor mange der har problemer ud af de 25790 tilmeldte brugere der er på sitet her.madsobh skrev:Ved at lave et regneark vil du få et total ubrugeligt svar..... men bare køb.... men sig ikke at du ikke blev advaret.....Kinojserguru skrev:Hvis du gider, kunne du jo lave et regneark og skrive ind hvor mange det egentlig er som har problemer, hvis du gennemgår alle 77 sider, vil du opdage at nogen personer har skrevet om det samme problem 50x ( har ikke lige talt ) der er endda een der har spurgt ind til hvad det er han skal klage over hos VW.henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.
Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Jeg tror ikke problemet er så stort endda som man umiddelbart skulle tro, men prøv og tæl op
Jeg påstår ikke at der ikke kan forekomme fejl på DSG gearkassen, der sker jo også fejl på de manuelle og på alle andre biler, hvis ikke mekanisk, så elektrisk eller noget andet.
Min bil med DSG er over 4 år nu, og den har ingen fejl efter min mening, men det er da muligt den har fejl hvis der kommer tester på, eller som een skrev, så skulle man bare starte i 5 gear for at finde ud af om koblingen gled ..
Hvis jeg ikke kan mærke nogen fejl ved normal kørsel, så mener jeg ikke den fejler noget.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe den Touran som du ønsker dig og så tilkøbe den ekstra garanti som er muligt, skulle gearkassen nu gå hen og falde ud af bilen i garanti perioden, er du sikret, jeg købte 2 år ekstra til min Golf for knap 3500,- men det var spild af penge og fred være med det, det giver om ikke andet, en ekstra betryggelse efter min mening.
Den næste bil jeg skal have, får helt sikkert også DSG
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvor mange er aktive burgere?.... men i er jo ihverfald to som gerne står på mål for vw..... hvis han med sandsynlighed skulle få et problem fixer i det så også når vw siger det er helt normalt ?Kinojserguru skrev:Han får da et indblik i hvor mange der har problemer ud af de 25790 tilmeldte brugere der er på sitet her.madsobh skrev:Ved at lave et regneark vil du få et total ubrugeligt svar..... men bare køb.... men sig ikke at du ikke blev advaret.....Kinojserguru skrev: Hvis du gider, kunne du jo lave et regneark og skrive ind hvor mange det egentlig er som har problemer, hvis du gennemgår alle 77 sider, vil du opdage at nogen personer har skrevet om det samme problem 50x ( har ikke lige talt ) der er endda een der har spurgt ind til hvad det er han skal klage over hos VW.
Jeg tror ikke problemet er så stort endda som man umiddelbart skulle tro, men prøv og tæl op
Jeg påstår ikke at der ikke kan forekomme fejl på DSG gearkassen, der sker jo også fejl på de manuelle og på alle andre biler, hvis ikke mekanisk, så elektrisk eller noget andet.
Min bil med DSG er over 4 år nu, og den har ingen fejl efter min mening, men det er da muligt den har fejl hvis der kommer tester på, eller som een skrev, så skulle man bare starte i 5 gear for at finde ud af om koblingen gled ..
Hvis jeg ikke kan mærke nogen fejl ved normal kørsel, så mener jeg ikke den fejler noget.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe den Touran som du ønsker dig og så tilkøbe den ekstra garanti som er muligt, skulle gearkassen nu gå hen og falde ud af bilen i garanti perioden, er du sikret, jeg købte 2 år ekstra til min Golf for knap 3500,- men det var spild af penge og fred være med det, det giver om ikke andet, en ekstra betryggelse efter min mening.
Den næste bil jeg skal have, får helt sikkert også DSG
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg ville køben Touran’en, men vil dog anbefale DSG 6, jeg har selv en 2016 Touran 1,6 tdi DSG 7, som ryster en del i de ulige gear. Fik ny kobling efter 3 måneder og den holdte kun 4 måneder....
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har en polo bluegt der i morgen rammer 40.000. Har ikke rigtig oplevet nogen former for fejl. Bør jeg være bange for det sker senere?
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Helt ærligt er de et ikke nok at der er 20-40 brugere ud af 1000-2000 aktive der skriver om det? Det er bare vanvittigt mange personer der rent faktisk har teknisk snilde til at opdage det og derefter gide søge efter dette forum, oprette en bruger og finde tråden. Hvor mange andre VAG problematikker har haft så mange tilkendegivelser i EN tråd her på vagcars? Jeg synes det er vildt så mange der er kommet på banen gennem de par år tråden har eksisteret.
Jeg er enig i der er for mange indlæg fra de samme brugere omkring brok mig selv inkluderet, men skal jeg finde en undskyldning er det den afmagt man føler over at blive afvist af VW samt nye læsere der spørger om det stadig er et problem, og så kommer vi gamle rotter jo på banen (igen).
Jeg er enig i der er for mange indlæg fra de samme brugere omkring brok mig selv inkluderet, men skal jeg finde en undskyldning er det den afmagt man føler over at blive afvist af VW samt nye læsere der spørger om det stadig er et problem, og så kommer vi gamle rotter jo på banen (igen).
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Uden at have noget specifikt viden så er min tanke at du ikke skal frygte det. Det virker lidt som om det er noget der kommer indenfor de første 10-15000 km.Snazzy skrev:Har en polo bluegt der i morgen rammer 40.000. Har ikke rigtig oplevet nogen former for fejl. Bør jeg være bange for det sker senere?