Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Media?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af TorbenRasmussen » 13. dec 2017, 13:58

sschmidt skrev:Eneste nyt for mig her er at kortene opdateres automatisk? Hvilken internetforbindelse benytter den til det?
Bilen er forsynet med et SIM-kort, ligesom det retrofit alle nyere modeller har fået når de har været forbi et værksted alligevel. Med VW's app kan du se en række parametre på bilen, såsom om dørene er låste, hvad benzin-standen er og hvor bilen står. Mon ikke samme SIM-kort bruges til kortdata.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af sschmidt » 13. dec 2017, 14:13

TorbenRasmussen skrev:
sschmidt skrev:Eneste nyt for mig her er at kortene opdateres automatisk? Hvilken internetforbindelse benytter den til det?
Bilen er forsynet med et SIM-kort, ligesom det retrofit alle nyere modeller har fået når de har været forbi et værksted alligevel. Med VW's app kan du se en række parametre på bilen, såsom om dørene er låste, hvad benzin-standen er og hvor bilen står. Mon ikke samme SIM-kort bruges til kortdata.
Ok? Det lyder faktisk interessant.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af kims2 » 13. dec 2017, 14:53

sschmidt skrev:
kims2 skrev:Har du overhovedet læst hvad folk har skrevet til dig tidligere?
Ja, men har du læst hvad jeg har skrevet?
Ja, det bærer ikke meget præg af, at du tænker ret langt ud over din egen næstetip, og anerkender, at ikke alle har samme præferancer som dig. Alle andre er hjernevaskede, lader sig fordumme og kan eller vil ikke forstå hvor forfærdeligt det er, at VW ikke laver sit produkt præcist som sschmidt vil have det :roll:
sschmidt skrev:
kims2 skrev:Online trafikinformation og dynamisk ruteplanlægning har du også på VW's navigation.
Kun så længe man tilkøber det. Jeg er klar over at det er gratis med de første 3 år, men hvad derefter?
79€ for 1 år og 135€ for 2.
sschmidt skrev:
kims2 skrev:Desuden har de langt fra opfundet den dybe tallerken igen. De har benyttet sig af særdeles velrenommerede firmaer til de forskellige tjenester. Kort leveres af Here maps, der også leverer kort til rigtig mange andre bilmærker. Kig evt. ind på navigation.com. Online trafikinformation kommer fra Tomtom og online adresse og POI søgning via google. Det spiller fremragende sammen på ihvertfald den nye Discover Pro. Kortene opdateres desuden automatisk, hvis den finder opdaterede kortdata i det område du kører i (eller til).
Eneste nyt for mig her er at kortene opdateres automatisk? Hvilken internetforbindelse benytter den til det? Herudover er der ikke noget der ikke findes på telefonen i forvejen, hvilket var det jeg mente med at opfinde den dybe tallerken igen.

Det er det jeg mener du/I ikke læser: At jeg slet ikke anfægter hvor fedt et system Discover Media er, men hele idéen med at det er overflødigt, når du har integreret telefonen. Hvorfor er det så svært at forstå? Min konklusion må være at I ikke vil forstå det. I ønsker åbenbart at betale en masse penge for at dublere den funktionalitet I har med jer ind i bilen i lommen i forvejen. Løsninger som Discover Media synes jeg hører 2010 til, hvor der ikke var de her funktioner i smartphones. Fortæl mig gerne hvilke funktioner Discover Media tilbyder, som min smartphone ikke tilbyder?
Den forbindelse du måtte foretrække bruges til opdatering. Det kan være din telefon, en VW carstick, et bredbåndsmodem eller det kan være opkobling via bilen, hvis du har valgt mobilforberedelse premium og har sat et sim-kort i din enhed. Du vælger helt selv.

Hvorfor er det, at DU ikke vil forstå, at vi er nogen, som ikke synes det er overflødigt? Jeg gider f.eks. ikke være afhængig af telefonen for at kunne bruge min navigation. Radioen er vel også forældet eller unødvendig i dine øjne, da du jo har adgang til det fra telefonen? Nu lægger jeg ord i munden på dig, det ved jeg godt, men med din argumentation er det vel det du mener? Også her foretrækker jeg at være uafhængig af telefonen.

sschmidt skrev:
kims2 skrev:Desuden er du tvunget til at bruge Apples navigation hvis du så gerne vil bruge carplay. Du nævner google maps flere gange, men så skal du altså have en android telefon. Det er også blevet skrevet tidligere.
Really? Nu ser du mig heller ikke nævne, efter første post, at jeg har tænkt at bruge Google Maps via Carplay. Men jeg nævner flere gange "Apple Map/Google Maps/Mirrorlink" (eller blot to af dem). Det er selvfølgelig fordi jeg ikke kun taler om mig selv, men som placeholder for smartphone navigation, hvad end man nu har med ind.

Jeg bruger dog ikke Apple Map, da Google Maps er langt bedre. Så hvis jeg skulle bruge min smartphone til navigation i bilen, så ville jeg selvfølgelig købe mig en Android telefon hurtigst muligt. Apples idé med ikke at tilbyde Google Maps via Carplay er i øvrigt helt den samme som VWs med ikke at tilbyde smartphone navigation i AID: Ikke fordi det er bedst, men fordi de kan udnytte deres egen platform til at sælge deres eget produkt. Og ligesom med VW for mig nu, så vil min iPhone ryge under bussen på det alter: hvis jeg skal til for alvor at bruge min smartphone som navigatør i min bil, så bliver den udskiftet med en Android. Det er den måde jeg stemmer på: med mine penge.

Nu er navigation jo ikke alt, og det er også meget at skulle vælge bil til/fra ud fra om der er den ene eller anden teknologiske løsning tilgængelig. Men derfra og så til at kræve at jeg skal falde på halen over Discover Media, når det er et gammeldags og unødvendigt produkt, dét får I mig ikke til. Det kan VW sælge til de forbrugere der glædeligt betaler 2 gange for samme funktionalitet.
Der er vil ingen der vil kræve, at du skal falde på over halen over den løsning VW har valgt? Vi prøve at fortælle dig, hvorfor det er det rigtige for os, men det vil du tilsyneladende ikke høre på. I mine øjne er det i højere grad dig der kræver, at vi skal have samme holdning som dig m.h.t. integration af mobiltelefon som erstatning for den ingrerede løsning.

sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af sschmidt » 13. dec 2017, 17:14

kims2 skrev:Ja, det bærer ikke meget præg af, at du tænker ret langt ud over din egen næstetip, og anerkender, at ikke alle har samme præferancer som dig. Alle andre er hjernevaskede, lader sig fordumme og kan eller vil ikke forstå hvor forfærdeligt det er, at VW ikke laver sit produkt præcist som sschmidt vil have det
Javel. Jeg konkluderede med det samme i tråden at så var AID ikke noget for mig; for lidt og for sent. Men blev mødt med:

"Tror endnu ikke der er nogen producenter der kan få apple carplay op andre steder end i hovedskærmen?" og
"Jeg er ikke så sikker på at alle dine anker er VWs skyld. App Connect kræver en touch-skærm" og
"Husk at du ikke betaler 15000 for navi. Det er inkl moms og afgift."

Jeg føler til gengæld ud fra ovenstående at man ikke kan forstå at jeg ikke ønsker at betale en masse penge for funktionalitet jeg har i forvejen. Herudover var der en del misforståelser omkring hvad der rent faktisk er teknisk muligt med telefonintegration. Hvis folk her baserer sit bilkøb ud fra manglende viden om alternativer, så er det måske en snak værd?
kims2 skrev:Online trafikinformation og dynamisk ruteplanlægning har du også på VW's navigation.
79€ for 1 år og 135€ for 2.
Så 500 kr om året for noget alle med adgang til internettet har gratis i forvejen?
kims2 skrev:Den forbindelse du måtte foretrække bruges til opdatering. Det kan være din telefon, en VW carstick, et bredbåndsmodem eller det kan være opkobling via bilen, hvis du har valgt mobilforberedelse premium og har sat et sim-kort i din enhed. Du vælger helt selv.
Lidt ligesom at kopiere sin musik fra sin telefon eller internettet, og ind på en harddisk i bilen.
kims2 skrev:Jeg gider f.eks. ikke være afhængig af telefonen for at kunne bruge min navigation. Radioen er vel også forældet eller unødvendig i dine øjne, da du jo har adgang til det fra telefonen? Nu lægger jeg ord i munden på dig, det ved jeg godt, men med din argumentation er det vel det du mener? Også her foretrækker jeg at være uafhængig af telefonen.
Det er kun navi man får ekstra med Discover. Jeg har flere gange skrevet at det er helt fint med mig at man vil vælge Discover Media, men ikke én kan acceptere at jeg hellere så min eksisterende navi i AID. Men det er mig der ikke kan acceptere jeres holdning...
kims2 skrev:I mine øjne er det i højere grad dig der kræver, at vi skal have samme holdning som dig m.h.t. integration af mobiltelefon som erstatning for den ingrerede løsning.
Slet ikke, jeg er forundret over at ikke én stiller spørgsmålstegn ved at VW har valgt ikke at føre telefonintegrationen helt op i AID. Det viste sig at basere sig på misforståelser (at det ikke kunne lade sig gøre). Så er mit oplæg til diskussion: nu I ved at det ville kunne lade sig gøre, vil alle så stadig bruge 15k på en VW navi? Eller kunne man tænkes i det mindste at ville udfordre VW ind imellem?

Eller lad os lade være. Jeg tænker ikke VAGcars er stedet at udfordre troen på VW. Til det har jeg været her for længe.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Media?

Indlæg af kims2 » 13. dec 2017, 17:43

sschmidt skrev:Det viste sig at basere sig på misforståelser (at det ikke kunne lade sig gøre). Så er mit oplæg til diskussion: nu I ved at det ville kunne lade sig gøre, vil alle så stadig bruge 15k på en VW navi? Eller kunne man tænkes i det mindste at ville udfordre VW ind imellem?

Eller lad os lade være. Jeg tænker ikke VAGcars er stedet at udfordre troen på VW. Til det har jeg været her for længe.
For mit vedkommende er det korte svar ja. Vil ikke være afhængig telefonen, når det andet, i mine øjne, fungerer lige så godt.

Du kan tro på det eller lade være, men der ligger mange og lange overvejelser bag mit valg af bil og udstyr, og der er da ting jeg godt kunne have ønsket anderledes, men det må man jo tage med i sin samlede vurdering inden man skriver under. Man bliver nødt til at indgå et eller andet kompromis for alle mærker og modeller, da der desværre ikke er nogen der skræddersyr bilen præcis som du eller jeg måtte ønske, ellers vil man aldrig få købt noget. Mon ikke også du kan finde et par ting ved Volvo og BMW som du ikke finder optimalt?

Men ja, vi kan vist lige så godt lade den ligge her, for vi kan aldrig blive enige. Synes dog stadig lige du skal tænke over, hvordan du i den grad generaliserer, fordi folk ikke lige er enige med dig. Håber ikke du opfører dig på samme måde ude i det virkelige liv.
At kalde alle der vælger anderledes end dig hjernevaskede og fatsvage, er altså at gå langt over stregen.


Edit: Jeg har ingen problemer med, at du ikke ønsker at betale for discover. Det har jeg vist heller ikke skrevet nogen steder? Hvis du ikke mener den giver værdi for dig, så skal du selvfølgelig ikke tvinges til at vælge den. Hvis det samlede setup så ikke ikke opfylder de krav du har, så skal du jo selvfølgelig bare vælge den det mærke og den model der kommer tættest på dine krav i stedet. Det kan jeg slet ikke have noget imod.


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af Korreborg » 13. dec 2017, 18:41

Kim skriver det nok lidt mere diplomatisk end mig, men er 100% enig. Men Android auto/carplay er da en genial løsning for dem der ikke har/vil bruge pengene, på den fulde løsning.
Jeg har kun set det i en kollegas Fabia, men var ikke udpræget imponeret. Fint du har navi/kan høre musik. Men sidst nævnte kan man også via Bluetooth. (jeg har i øvrigt musik på SD kort, selvom at det åbenbart er håbløst forældet.) jeg har i øvrigt heller ikke app connect, da min er med MIB 1, altså før det blev udviklet.

Og med hensyn til fremtiden, så vil telefonen som styrring være en kæmpe begrænsning. Jo mere selvkørende bilerne bliver, jo mere computer kraft skal de bruge. Og det nye er Here HD live map. Hvor bilerne sender info tilbage til serveren med info fra hvor de kører. Indsnævring af antal lanes bredden af disse, hastighedsbegrænsninger osv.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af sschmidt » 13. dec 2017, 20:44

kims2 skrev:Mon ikke også du kan finde et par ting ved Volvo og BMW som du ikke finder optimalt?
Helt klart, ingen biler er perfekte. Ikke ret mange ting er.
kims2 skrev:At kalde alle der vælger anderledes end dig hjernevaskede og fatsvage, er altså at gå langt over stregen.
Jeg håber heller ikke du manipulerer lige så meget ude i det virkelige liv. Jeg havde en smiley efter "hjernevaskede", og har ikke skrevet "fatsvag" nogen steder. Det ville være at gå langt over stregen. Jeg frygter hvad du ellers har lagt i mine udsagn af dig selv, som jeg ikke har sagt eller ment. Vil du i øvrigt kalde et udsagn som "At kalde alle der vælger anderledes end dig..." for generaliserende, eller vil det være forkert?

sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af sschmidt » 13. dec 2017, 21:30

Korreborg skrev:Men Android auto/carplay er da en genial løsning for dem der ikke har/vil bruge pengene, på den fulde løsning.
Spøjst, for jeg ser jo netop Discover Media som "den halve løsning", slet slet ikke som "den fulde løsning".
Korreborg skrev:Jeg har kun set det i en kollegas Fabia, men var ikke udpræget imponeret.
Sjovt nok også en VAG bil ;). Så du smiley'en?
Korreborg skrev:Fint du har navi/kan høre musik. Men sidst nævnte kan man også via Bluetooth. (jeg har i øvrigt musik på SD kort, selvom at det åbenbart er håbløst forældet.) jeg har i øvrigt heller ikke app connect, da min er med MIB 1, altså før det blev udviklet.
Se, nu snakker vi løsninger. Det er meget mere interessant end mudderkastning. Jeg hører en del lydbøger når jeg kører. Først var det via SD-kort i min Columbus, hvilket var super integreret i Superb'en pga ratstyring og en fornuftig menustruktur i Columbus'en. Det var dog ret besværligt at kopiere lydbøger ud på SD-kortet, af flere årsager:

1) Man skulle huske at gøre det ;)
2) Det var besværligt at huske hvor langt man var kommet, når jeg havde de samme lydbøger på både min mobil og i bilen.
3) Nogle lydbøger kunne ikke kopieres over på SD-kortet pga digital sikring, men de kunne afspilles på mobilen.

Så kom der endnu flere services til på mobilen, blandt andet at man let kunne finde forslag til tilsvarende lydbøger, næste podcast i serien, del Y af en bog man lige havde hørt del X af osv.

Det fik mig til at skifte til at lytte fra mobilen via BT i stedet for SD-kortet. Nu var al materialet tilgængeligt og fuldt opdateret, direkte fra mobilens hukommelse og 3-4 online services. Til gengæld tog styringen et gevaldigt hak nedad. Columbus'en har en tendens til at starte en lydbog så snart mobilen forbinder til headuniten (også når jeg ikke lige vil høre lydbog), volumen er et besværligt kapitel over BT (der skal typisk skrues langt højere op end når man hører radio, sikkert pga medieplayeren i telefonen), man kan ikke styre spoling osv særligt let eller overhovedet ikke via bilens knapper, stort set ingen track-info i bilens displays oma.

I en bil med Apple Carplay (har jeg prøvet) eller Google Auto (har jeg kun læst om) kan man styre disse ting langt mere præcist. Meget vel integreret i headuniten, og super let at styre via rat og touchskærm.

Ovenstående er ca. samme oplevelse jeg har haft med navigation; De første par år var Columbus'en langt hurtigere til ruteberegning end min smartphone, og havde en del flere features (god POI support osv). Der manglede waypoints og nogle andre ting, men på det tidspunkt fandtes det mest på skibs-GPS'er. I de seneste 5 år har navigation på mobilen taget et gevaldigt step opad. Både fra Apple og Google, men især fra Waze. Helt nye spillere såsom Here er virkeligt lovende også. Jeg har rent faktisk typisk også bedre GPS-dækning fra min mobil (sikkert fordi min Columbus er eftermonteret og GPS-antennen ikke er placeret optimalt), og jeg kan fortsætte en navigation til fods på min mobil, ved at tage den med mig ud af bilen i hånden. Det er lidt svært med Columbus'en. Hvor Columbus'en for 7 år siden var meget hurtigere end min smartphone er det helt modsat i dag. Og apps'ene på mobilen har hele tiden opdaterede kort, live trafikinfo, info om waypoints, integration med mine andre apps (kontaktbøger, mit firmas kundedatabaser osv.), streetview, realtime beregning af transporttid ud fra aktuel trafik og vejr, satellitoverlays osv. Intet af det kommer til Columbus.
Korreborg skrev:Og med hensyn til fremtiden, så vil telefonen som styrring være en kæmpe begrænsning.
Jeg tror det bliver lige omvendt, baseret på min erfaring med Columbus. Discover Media er i front lige nu, men den Discover Media jeg får i min bil i dag, vil ikke være specielt opdateret om 5 år, eller bare om 3 år. Der vil løbende komme softwareforbedringer, men de vil være relativt begrænsede fordi hardwaren ikke bliver skiftet. Til sidst vil de nyeste features end ikke kunne installeres på min "gamle" Discover Media, men vil kræve en nyere hardwarerevision (også at dømme ud fra udviklingen med Columbus). Jeg kunne skifte headuniten ud, men så skal jeg betale endnu en gang for en Discover Media, og det vil kun række begrænset.

Min telefon derimod, vil af alle mulige andre grunde blive skiftet flere gange i den periode. Og til sidst vil den ikke være en telefon længere, men et indlejret stykke hardware der spiller sammen med mit software i skyen. Og så længe det udstyr kan snakke Carplay eller Google Auto, så vil det kunne præsentere hvad end det vil i de biler der understøtter disse protokoller. Det vil blot benytte de audio og video-faciliteter der er tilgængelige, og iogmed den pr definition altid er internetopkoblet (det er immervæk et/flere mobile devices), så vil alt være live og realtime, inkl alle de cloud-services jeg måtte ønske. Jeg vil kunne have navigation med CPU-power fra Amazon hvis jeg ønskede det, men vist på AID (hvis AID tillod det).
Korreborg skrev:Jo mere selvkørende bilerne bliver, jo mere computer kraft skal de bruge. Og det nye er Here HD live map. Hvor bilerne sender info tilbage til serveren med info fra hvor de kører. Indsnævring af antal lanes bredden af disse, hastighedsbegrænsninger osv.
Yes, men med meget stor sandsynlighed ikke i min Polo fra 2017. Det kan Discover Media anno 2017 slet ikke supportere. Med langt større sandsynlighed vil det i hvert fald være tilgængeligt via mit mobile device, fordi hardwaren konstant vil være nyere og hurtigere, og fordi softwaren konstant vil forbedres. Især på softwaresiden sker udviklingen langt hurtigere på open source markedet end hos de leverandører der leverer navi til VW. Alle disse firmaer kender jeg altså ret grundigt, tro det eller lad være, vi arbejder lige på grænsen af software og hardware, cloud-løsninger, big data, IIoT, robotics, AI osv. i mit firma og blandt mine samarbejdspartnere. Derfor ser jeg en lokal-jern løsning såsom Discover Media som den sidste dinosaur i et internetopkoblet automotive univers, med meget begrænsede udviklingsmuligheder.

Så igen; super fint det er den bedste løsning for nogen mennesker, men jeg har langt højere ambitioner omkring teknologisk integration. Med den platform VAG har skabt med MQB Yx havde de alle muligheder for denne integration, så jeg må erkende jeg blev en smule skuffet over at se at AID ikke engang kan vise data fra Carplay/Google Auto. Jeg finder det for slapt, taget i betragtning hvad der kan lade sig gøre, især fra en kæmpe koncern som VAG. Dét var hele min pointe, beklager hvis jeg ikke bare falder ind i rækken af ja-sigere. Men jeg er sgu skuffet, og har nok lidt svært ved at se hvorfor I ikke er det ;)

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af kims2 » 13. dec 2017, 21:49

sschmidt skrev:Dét var hele min pointe, beklager hvis jeg ikke bare falder ind i rækken af ja-sigere.
Og du bliver ved med dine nedladende kommentarer om dem der ikke er enig med dig. Det er sådan jeg generelt læser tonen i dine indlæg, men det må så stå for min egen regning. Har ikke mere at tilføje i denne tråd


Sent from my iPad using Tapatalk

sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af sschmidt » 13. dec 2017, 22:06

kims2 skrev:
sschmidt skrev:Dét var hele min pointe, beklager hvis jeg ikke bare falder ind i rækken af ja-sigere.
Og du bliver ved med dine nedladende kommentarer om dem der ikke er enig med dig. Det er sådan jeg generelt læser tonen i dine indlæg, men det må så stå for min egen regning. Har ikke mere at tilføje i denne tråd
Dét var simpelthen alt du fik ud af mit ellers meget lange indlæg? Det må jeg sige virker som en ret negativ synsvinkel Kim, sagt i al respekt. Du undlod endda min blinkey efter "rækken af ja-sigere"... Du skulle kigge ud på kontoret til et bolche (siger jeg ikke nedladende, men fordi vi har fået nogle nye fænomenale bolcher med jordbær og lakrids) og en kop kaffe eller te, vi arbejder jo ikke så langt fra hinanden - jeg fornemmer ikke jeg er helt så slet et menneske som du får ud af mit ringe forsøg på kommunikation. Jeg tænker det ville gå bedre IRL.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af Korreborg » 14. dec 2017, 00:06

sschmidt skrev:men jeg har langt højere ambitioner omkring teknologisk integration.
Og det jeg prøver at forklare er at du kan komme meget langt. Bare ikke i en Polo. Du har vel heller ikke en iPhone SE??? Hvad du jo i princippet får med en Polo.
Discover Media er ikke = RNS510 Det er = RNS315
Discover Pro er top modellen.
AID i Polo er ikke toppen af poppen. Det er f.eks. en anden udgave end i Audi.
Billede
Du kan ikke købe en Nokia 3310, og forvente at få funktionerne fra en iPhone X :lol:

Din ide om cloud navi er fin nok, men det er som sagt old news. Det dur ikke med cloud baserede løsninger, da assistent systemerne SKAL køre realtime.
https://youtu.be/tiwVMrTLUWg?t=7m45s
Se lige et par min. Disse beregninger kan ikke foregå i skyen, men skal foregå i bilen.
https://www.nvidia.com/en-us/self-driving-cars/ Der kan puttes ret meget computer kraft ned på ikke ret meget plads.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af sschmidt » 14. dec 2017, 00:33

Korreborg skrev:Og det jeg prøver at forklare er at du kan komme meget langt. Bare ikke i en Polo. Du har vel heller ikke en iPhone SE???
Hvad nytter det at sammenligne med noget jeg ikke får i Polo, nu det er en Polo jeg overvejer at købe? Jeg har i øvrigt en iPhone 6, men ville lige så gerne have en SE. SE er vores standard firmatelefon faktisk, og den er pisse fed :-)
Korreborg skrev:Discover Media er ikke = RNS510 Det er = RNS315. Discover Pro er top modellen. AID i Polo er ikke toppen af poppen. Det er f.eks. en anden udgave end i Audi. Du kan ikke købe en Nokia 3310, og forvente at få funktionerne fra en iPhone X
Præcis, men det lyder i mine ører endnu mindre af at jeg bør smide 15k for Discover Media. Du sælger den ikke ret godt ;-)
Korreborg skrev:Din ide om cloud navi er fin nok, men det er som sagt old news. Det dur ikke med cloud baserede løsninger, da assistent systemerne SKAL køre realtime. https://youtu.be/tiwVMrTLUWg?t=7m45s Se lige et par min. Disse beregninger kan ikke foregå i skyen, men skal foregå i bilen.
Og så alligevel. Vi har snust lidt til tidlige prototyper på 5G, som får latency fra håndsæt til håndsæt på under 1 millisekund. Netop for at understøtte cloudapplikationer. Én applikation der arbejdes hen imod er eksempelvis: 50.000,- gæster til en stadion-koncert eller en fodboldkamp på Camp Nou. Mange af dem optager med deres videokamera på mobilen et lille udsnit af hvad deres begrænsede optik nu kan fange. Men på hver mobil har du en HD-livestream tilgængelig, hvori du kan bevæge dig rundt på hele stadion og zoome helt ind på scenen eller spillerne på banen. Denne interaktive livestream stykket sammen af data fra titusindevis af mobiler i samme område. Det er virkeligheden med 5G, som findes lige nu, og rulles ud i telefoner i løbet af de næste 2 år ca. Så den mobile netværksteknologi kommer også til at eksplodere de næste par år.

Men den vigtigste målestok er jo udviklingen af det hardware vi køber i dag, og dens udvikling over de næste 6-8 år; Det hardware i min bil vil forblive på det niveau som da jeg købte det, hvad end det niveau nu er. Det hardware jeg har tilgængelig herude i verden (bl.a. mine mobile devices) udvikler sig i rasende fart og udskiftes undervejs. Derfor forventer jeg en hurtigere ældning af det der sidder i bilen, end af det jeg til enhver tid har med mig ind i bilen.

EDIT: Hov, vil lige indskyde at jeg ikke forventer at min mobil på et tidspunkt skal kunne styre min bil. Jeg forventer at der sker en konvergens af software ud på alle platforme, således at det bliver softwaren der er central, og bliver hardware-uafhængig. Det vil betyde at mine medier (bl.a.) vil kunne springe fra mine mobile devices, til mit hjem, til min bil, helt gnidningsfrit. Men det varer lidt endnu, og vil ikke være i nogen VAG anno 2017. Muligvis vil en nutidig Tesla kunne opgraderes løbende til at kunne det, men ellers taler vi nok helt nye biler som ikke er lanceret endnu.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af Korreborg » 14. dec 2017, 13:00

sschmidt skrev:SE er vores standard firmatelefon faktisk, og den er pisse fed :-)
Brokker du dig så også over at iPhone SE ikke kan låses op med fingeraftryk? At skærmen ikke er godnok osv.
Eller som i dit tilfælde med dine ønsker til Polo. Brokker du dig over at den ikke har indbygget projekter, og god nok cpu/gpu til at du kan spille Battlefield 1 på den? Teknologien findes, Apple bør jo bare udvikle det til deres telefon ;)

Du vil have noget som du, så vidt jeg ved, ikke kan få (Som i alle bilmærker). Og kunne du, så ville det med sikkerhed ikke være i en Polo det kommer først. Altså du vil have det hele (og mere til), men ikke betale for det :D
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af GaSelle » 14. dec 2017, 13:14

Arh, der er forskel. I dit eksempel med iPhonen er hardwaren ikke tilstede. Det er den i Polo´en - det er bare softwaren, der mangler (hvis jeg har læst det korrekt).

Jeg er i øvrigt enig med trådstarter. Det er tåbeligt, at Carplay ikke virker i AID/MFA. Jeg har fravalgt navigation i mine biler, og bruger udelukkende Carplay. Det eneste jeg savner er pilevisningen i MFD´en.

sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af sschmidt » 14. dec 2017, 15:28

Korreborg skrev:Brokker du dig så også over at iPhone SE ikke kan låses op med fingeraftryk? At skærmen ikke er godnok osv.
Eller som i dit tilfælde med dine ønsker til Polo. Brokker du dig over at den ikke har indbygget projekter, og god nok cpu/gpu til at du kan spille Battlefield 1 på den? Teknologien findes, Apple bør jo bare udvikle det til deres telefon ;)
Det her handler ikke om at al teknologi skal være til stede alle steder. Min eneste (1!) anke var at VW bevidst stoppede før et helt let opnåeligt mål, fuldt ud muligt med det eksisterende hardware i Polo: at gøre Carplay etc tilgængelig i AID. Thats' it.

Og jeg mener stadig ikke at "jeg brokkede mig", det er en kraftig tilskæring manet frem igennem tråden. Enkelte her stiller sig så helt uforstående over at jeg ikke synes Discover Media er mere værdifuldt end Carplay, hvilket er blevet til at jeg ikke kan acceptere andres synspunkter. Jeg har masser af gange igennem tråden givet folk ret i deres synspunkter, eksempelvis Kim, som ønsker sig frigjort fra sin telefon i bilen - helt forståeligt synspunkt skrev jeg. Men ikke én gang er mit synspunkt blevet accepteret, tværtimod er jeg igen og igen blevet forsøgt overbevist om mine wrong ways (hvad jeg ønsker kan ikke lade sig gøre, det er ikke VWs skyld med prisen pga gebyrer, udviklingen kommer til at gå stærkere med Discover Media end på mine mobile devices osv.).

Første poster der bakker mit synspunkt op, kommer nu fra GaSelle.
Korreborg skrev:Du vil have noget som du, så vidt jeg ved, ikke kan få (Som i alle bilmærker).
Jeg ved ikke hvad du mener her? Hvis du mener Carplay tilgængeligt i AID, så har jeg helt i starten beskrevet at det er teknisk muligt. Jeg har også 10-12 gange skrevet at jeg har det fint med at VW har valgt som de har gjort, det er da det modsatte af at brokke sig over det? Jeg skriver blot at jeg ikke synes VWs valgte løsning er lækker. At det så bliver til at jeg ikke kan stilles tilfreds, får mig så til at konkludere at et synspunkt der strider imod VWs valgte veje ikke er let at acceptere her, det er vel ikke så far fetched. Det meste af tråden er så i øvrigt gået på at gå efter manden i stedet for at tage diskussionen om teknologien, helt til det punkt hvor Kim kom blæsende ind, svinede mig til med selvopfundet personlig kritik jeg skulle være kommet med, og smækkede med døren på vej ud.
Korreborg skrev:Altså du vil have det hele (og mere til), men ikke betale for det :D
Jeg ønsker blot ikke at betale for noget jeg allerede har betalt for. Det tænker jeg ikke er så underligt? At andre så ikke føler "de allerede har det", har jeg det helt fint med, og kan i det lys selvfølgelig godt forstå at man så gerne vil betale mange tusinde kroner for Discover Media.

Så altså en snak om forskellen i opfattelse af hvilken teknologi der tilbyder mest i dag, og hvilken teknologi man tænker har den lyseste fremtid.

nellemanngro
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. nov 2015, 22:57
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af nellemanngro » 14. dec 2017, 22:53

GaSelle skrev:Arh, der er forskel. I dit eksempel med iPhonen er hardwaren ikke tilstede. Det er den i Polo´en - det er bare softwaren, der mangler (hvis jeg har læst det korrekt).

Jeg er i øvrigt enig med trådstarter. Det er tåbeligt, at Carplay ikke virker i AID/MFA. Jeg har fravalgt navigation i mine biler, og bruger udelukkende Carplay. Det eneste jeg savner er pilevisningen i MFD´en.
Savner og også titel visning på sang i Mfa når den er koblet op via AA..
Mvh. Martin Andersen

14´ Golf 1.4 Tsi.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af GaSelle » 14. dec 2017, 23:04

nellemanngro skrev:
GaSelle skrev:Arh, der er forskel. I dit eksempel med iPhonen er hardwaren ikke tilstede. Det er den i Polo´en - det er bare softwaren, der mangler (hvis jeg har læst det korrekt).

Jeg er i øvrigt enig med trådstarter. Det er tåbeligt, at Carplay ikke virker i AID/MFA. Jeg har fravalgt navigation i mine biler, og bruger udelukkende Carplay. Det eneste jeg savner er pilevisningen i MFD´en.
Savner og også titel visning på sang i Mfa når den er koblet op via AA..
Det virker med Carplay.

nellemanngro
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. nov 2015, 22:57
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af nellemanngro » 14. dec 2017, 23:08

GaSelle skrev:
nellemanngro skrev:
GaSelle skrev:Arh, der er forskel. I dit eksempel med iPhonen er hardwaren ikke tilstede. Det er den i Polo´en - det er bare softwaren, der mangler (hvis jeg har læst det korrekt).

Jeg er i øvrigt enig med trådstarter. Det er tåbeligt, at Carplay ikke virker i AID/MFA. Jeg har fravalgt navigation i mine biler, og bruger udelukkende Carplay. Det eneste jeg savner er pilevisningen i MFD´en.
Savner og også titel visning på sang i Mfa når den er koblet op via AA..
Det virker med Carplay.
Snyd! håber det kommer til AA engang i en update når det nu virker med carplay ;)
Mvh. Martin Andersen

14´ Golf 1.4 Tsi.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ny polo: forskel i skærm på Composition og Discover Medi

Indlæg af GaSelle » 18. dec 2017, 09:11

nellemanngro skrev:
GaSelle skrev:
nellemanngro skrev: Savner og også titel visning på sang i Mfa når den er koblet op via AA..
Det virker med Carplay.
Snyd! håber det kommer til AA engang i en update når det nu virker med carplay ;)
Den viser endda også coveret på radioen. (Bruger Yousee Musik)

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"