Synes og godkendes med større bremser

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Synes og godkendes med større bremser

Indlæg af AndreasHald » 1. okt 2017, 20:11

Hej,
Jeg har en Passat 3c 2,0 TFSI Stationcar, hvor jeg har sat 345mm bremser på fra en Cupra af. Men så vidt jeg kan se er det samme bremser som en R36 køre med. Kan jeg få bilen synet og godkendt med dem på ?. Jeg har læst nogle steder at for at kunne få den godkendt og synet skal jeg også opgradere dem bagpå for at bremsefordelingen er ok også er dette korrekt ?. Er der nogle herinde som har fået deres bil synet og godkendt med større bremser ? Hvordan har i gjort og lavede i noget forarbejde i form af typegodkendelser og andet som syns manden skal bruge ?.

Hilsen Andreas
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Synes og godkendes med større bremser

Indlæg af Michael_VW » 1. okt 2017, 20:20

Umiddelbart behøver du ikke en typegodkendelse, da bilmodellen er godkendt til bremserne. Det er korrekt at en R36 kører med samme størrelse bremser.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Synes og godkendes med større bremser

Indlæg af hansen123 » 1. okt 2017, 20:36

AndreasHald skrev:Hej,
Jeg har en Passat 3c 2,0 TFSI Stationcar, hvor jeg har sat 345mm bremser på fra en Cupra af. Men så vidt jeg kan se er det samme bremser som en R36 køre med. Kan jeg få bilen synet og godkendt med dem på ?. Jeg har læst nogle steder at for at kunne få den godkendt og synet skal jeg også opgradere dem bagpå for at bremsefordelingen er ok også er dette korrekt ?. Er der nogle herinde som har fået deres bil synet og godkendt med større bremser ? Hvordan har i gjort og lavede i noget forarbejde i form af typegodkendelser og andet som syns manden skal bruge ?.

Hilsen Andreas
Det er korrekt at en R36 kører med samme bremser, dog er det ikke nok at læne sig op af dette. Du er igang med det staten kalder identitetens skifte og der er det ikke nok kun at tage en lille del af storebror.

Det er en kæmpe gråzone og reglerne er ikke 100% til at forstå og tolke. Det letteste er helt klart at finde en som har lavet samme stykke arbejde og kopiere hans vogn.

Men nej, umiddelbart er det en ulovlig ændring du har foretaget dig uden der foreligger dokumentation fra fabrikkens eller anden uvildig side der siger okay for at det er okay. Derefter kan du jo så overveje at ringe til dit forsikringselskab og informere dem om at du har foretaget disse ændringer og om de vil forsikre dig. Typisk stopper legen her og det er dette step folk typisk glemmer.
"jamen synshallen har godkendt det" Ja det kan godt være, men held og lykke med at forklare dit forsikringselskab at du har "tunet/ændret" din bil i forhold til fabrikstandarden, de stiller dig om til telefonen i kosteskabet....
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Persson
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 7. jun 2014, 10:41
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4760
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Synes og godkendes med større bremser

Indlæg af Persson » 30. dec 2017, 16:43

hansen123:

Vi kan godt blive enige om at reglerne er langt fra nemme, at finde rundt i.
Skat er Djævlen selv, og Synsmænd små Jævle.... Eller??
Men der er heller ingen grund til at gøre det farligere end det er!
(selvom det er komplet ny afgift af dit køretøj, hvis du ombygger det så meget at det mister sin afgiftsmæssige identitet- No mercy)

Der er lige 2 begreber som skal holdes adskilt, for det er 2 forskellige instanser som administrere dem!
Teknisk identitet: Færdselstyresen/synshal
Afgiftsmæssig identitet: SKAT

Du kan godt skifte bremser, hvis det er eneste ændring du laver, uden at miste den afgiftsmæssige identitet, og derved skal der ikke regnes ny afgift.
Kan det dokumenteres at de standard sidder på en anden bil med min. samme ydelse, skal en synshal også godkende dem.

Nedenstående er links til SKATs vejl. om ombygning, og AutoConsults sammenkog af reglerne for ombygning og syn.

God læselyst ;)

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947435

http://www.autoconsult.dk/downloads/Fol ... 210417.pdf
/ Lars
61938700

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"