Golf vs Octavia

Stedet hvor der snakkes VAG biler
claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af claussor » 12. jan 2018, 13:41

Enig med Erling. Jeg tvivler ikke på at en Mercedes er bedre kvalitet bilen igennem men interiør? Der synes jeg godt nok ikke de er hverken smartere eller mere lækre i kabinen end Golf / Passat.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 142 times
Been thanked: 200 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af peter w » 12. jan 2018, 13:52

erlingvj skrev:
peter w skrev:
claussor skrev:
peter w skrev:
Mkp skrev:Jeg stod også med valget, efter at have været ude og køre i begge og havde dem med hjemme en dag sø jeg virkelig kunne danne mig et indtryk! Blev det en golf variant 7,5! Virkelig lækker bil! Den er mere gennemført, man sidder bedre i Golfen, den føles meget mere gennemført i instrumenteringen, gearstang meget mere gennemført, plastikken er bedre og ikke så hård, er bedre rat og ikke mindst bare mere plads foran, rat med flad bund, men vigtigst af alt! Den er ikke så skrumlet at skulle indstille acc, hvilket man gør på rattet og ikke en “stilk” bag rattet som i Skoda! Men ud og kig på dem! Husk at lig mærke til de små detaljer som bagagerums dækken kan ligges under rummet til reservehjuls alt i alt en mere udstyret bil der IMO bare er en langt bedre og mere behagelig bil! Dog vil jeg også hellere leve med en veludstyret Octavia end en hel skrabet golf!Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ligefrem "langt bedre". Det er store ord.
Men... Han har ret:)
VW ser bare ud af mere i kabinen.
Måske, men ligefrem "langt bedre". Det kan jeg ikke følge. En anelse bedre måske. Langt bedre, så er vi i Mercedes/Bentleyverdenen eller sådan noget.
Hvordan lige det?
En MB A er da en skrammelkasse i forhold til en tilsvarende bil fra VAG uanset mærke. Alt under C-klassen holder en pinlig kvalitet. Citan er mega pinlig.
Naturligvis tænker jeg ikke på en A model eller en Citan. Troede, at det i denne sammenhæng og på et bilforum var selvklart, at jeg kun tænker på de fede mercere og Bentleyer. Og for at gøre det helt klart for Erling, så tænker jeg heller ikke på ældre udgaver af E og S klassen eller gamle Bentleyer eller ......
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

MichaelB
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. jan 2018, 13:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf Vs Octavia

Indlæg af MichaelB » 12. jan 2018, 14:22

Nicklossi skrev:
MichaelB skrev:
stefan skrev:en anden ting der ikke bliver nævnt er støjdæmpning. Det er desværre et af de punkter, hvor skoda har sparet ift. Vw. Om det betyder noget for dig i praksis er ikke sikkert. Men hav det med i baghovedet ved prøvekørsel.
da jeg købte min octavia var støj også en af de ting jeg havde som prioritet. Jeg blev transporteret rundt af en kammerat i en golf fra 2014 - så her var lidt at sammenligne med, selvom der sikkert er sket lidt på 3 år. Her målte vi lyden, godt nok med en telefon app, så selvom det helt sikkert ikke er korrekt tal, men man kan stadig bruge det til grov sammenligne to produkter i forhold til hinanden.
Men her var der 4-5db i forskel, ved samme hastighed, på samme stykke vej, fra en golf til en octavia style, til octaviaens fordel. Og hørbart var der også mindre vejstøj i octaviaen. Specielt ved motorvejs kørsel.

Gik vi så op i en superb så var det bare endnu mere indlysende at der er sket noget siden en 2014 golf..
4-5 dB er MEGET.

For hver gang du hæver lydniveauet med 3 dB, har du fordoblet støjen :)
Ja, der er dog forskel på fordobling af amplituden og fordobling af den opfattede støj.

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Golf Vs Octavia

Indlæg af csl » 12. jan 2018, 23:36

MichaelB skrev:
Nicklossi skrev:
MichaelB skrev:
stefan skrev:en anden ting der ikke bliver nævnt er støjdæmpning. Det er desværre et af de punkter, hvor skoda har sparet ift. Vw. Om det betyder noget for dig i praksis er ikke sikkert. Men hav det med i baghovedet ved prøvekørsel.
da jeg købte min octavia var støj også en af de ting jeg havde som prioritet. Jeg blev transporteret rundt af en kammerat i en golf fra 2014 - så her var lidt at sammenligne med, selvom der sikkert er sket lidt på 3 år. Her målte vi lyden, godt nok med en telefon app, så selvom det helt sikkert ikke er korrekt tal, men man kan stadig bruge det til grov sammenligne to produkter i forhold til hinanden.
Men her var der 4-5db i forskel, ved samme hastighed, på samme stykke vej, fra en golf til en octavia style, til octaviaens fordel. Og hørbart var der også mindre vejstøj i octaviaen. Specielt ved motorvejs kørsel.

Gik vi så op i en superb så var det bare endnu mere indlysende at der er sket noget siden en 2014 golf..
4-5 dB er MEGET.

For hver gang du hæver lydniveauet med 3 dB, har du fordoblet støjen :)
Ja, der er dog forskel på fordobling af amplituden og fordobling af den opfattede støj.
Tak for alle input gutter.
BilledeBilledeBillede

Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk

/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af Madmax » 13. jan 2018, 01:17

Nu har jeg ikke siddet og sammenlignet standardudstyr, men jeg synes da en Octavia Combi Style (som jeg tænker er omkring trådstarters rækkevide) har pænt med udstyr fra begyndelsen.

Bl.a.
8" Bolero radio
LED baglygter
Climatronic
Ambientebelysning
SmartLink+ med Apple CarPlay
Multifunktionslæderrat
Parkeringssensorer, bag
osv.

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af HHKP » 13. jan 2018, 07:43

csl skrev:
12. jan 2018, 08:16
Hej
Jeg kikker på bil og skal af med en passat 3c.
Budgettet er 250000 kr. Jeg er varm på Golf variant men kan se jeg får mere plads og udstyr for pengene i Octavia.
Men hvad er fofskellen? Dårligere interiør, sæder, mere plastik?
Jeg har også Seat Leon i mine overvejelser.
Mvh Claus

Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk
Jeg ville vælge et top udstyret Octavia der er 3 år gammel uden for mange km fra tyskland og så flex-lease den.
Persondelig er jeg lige glad med at plast delene er lidt hårder i Skoda end VW ( jeg skal ikke røre ved dem til daglig )
For >1000 kr og en weekends arbejde er skoda'en godt lydisoleret. ( og så købe nogle dæk der ikke støjer )

Ting jeg vil værge:

DSG ( og 2.0 tdi )
Sport sæder m. hukommelse
Xenon
Regn sensor og nedblændning af bak og side spejle
Store lydanlæg (kan ikke lige huske hvad den hedder )
Oliefyr
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af erlingvj » 13. jan 2018, 07:50

peter w skrev:
12. jan 2018, 13:52
erlingvj skrev:
peter w skrev: Måske, men ligefrem "langt bedre". Det kan jeg ikke følge. En anelse bedre måske. Langt bedre, så er vi i Mercedes/Bentleyverdenen eller sådan noget.
Hvordan lige det?
En MB A er da en skrammelkasse i forhold til en tilsvarende bil fra VAG uanset mærke. Alt under C-klassen holder en pinlig kvalitet. Citan er mega pinlig.
Naturligvis tænker jeg ikke på en A model eller en Citan. Troede, at det i denne sammenhæng og på et bilforum var selvklart, at jeg kun tænker på de fede mercere og Bentleyer. Og for at gøre det helt klart for Erling, så tænker jeg heller ikke på ældre udgaver af E og S klassen eller gamle Bentleyer eller ......
Nu er A-klassen jo den mest relevante, når emnet er Golf / Octavia.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6012
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6450 times
Been thanked: 1637 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af BrianDS » 13. jan 2018, 08:14

Pablo skrev:Nu har jeg ikke siddet og sammenlignet standardudstyr, men jeg synes da en Octavia Combi Style (som jeg tænker er omkring trådstarters rækkevide) har pænt med udstyr fra begyndelsen.

Bl.a.
8" Bolero radio
LED baglygter
Climatronic
Ambientebelysning
SmartLink+ med Apple CarPlay
Multifunktionslæderrat
Parkeringssensorer, bag
osv.
De der ting er dem der er i en helt ny Octavia Style - men sådan en er vist lige i overkanten for budgettet - men kan nok næsten fås, hvis man nøjes med standard udstyr og intet ekstra.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af claussor » 13. jan 2018, 08:24

HHKP skrev:
13. jan 2018, 07:43
csl skrev:
12. jan 2018, 08:16
Hej
Jeg kikker på bil og skal af med en passat 3c.
Budgettet er 250000 kr. Jeg er varm på Golf variant men kan se jeg får mere plads og udstyr for pengene i Octavia.
Men hvad er fofskellen? Dårligere interiør, sæder, mere plastik?
Jeg har også Seat Leon i mine overvejelser.
Mvh Claus

Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk
Jeg ville vælge et top udstyret Octavia der er 3 år gammel uden for mange km fra tyskland og så flex-lease den.
Persondelig er jeg lige glad med at plast delene er lidt hårder i Skoda end VW ( jeg skal ikke røre ved dem til daglig )
For >1000 kr og en weekends arbejde er skoda'en godt lydisoleret. ( og så købe nogle dæk der ikke støjer )

Ting jeg vil værge:

DSG ( og 2.0 tdi )
Sport sæder m. hukommelse
Xenon
Regn sensor og nedblændning af bak og side spejle
Store lydanlæg (kan ikke lige huske hvad den hedder )
Oliefyr
Flexleasing af en 3 år gammel Octavia? Hvordan kan den regnestykke nogensinde hænge sammen med mindre man investerer de ikke bundne penge i højrisikoaktier og håber på det bedste?

Sace
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af Sace » 13. jan 2018, 11:05

De her spørgsmål ender altid i ligegyldig debat om plastic og hvordan knapperne sidder på rattet. Den eneste løsning er selv at prøve bilerne i præcis det trim der passer dit budget.

Der er jo stor forskel på kvalitet og kvalitetsfornemmelse :)

Jeg ville være meget opmærksom på sæderne - Jeg sidder ikke godt i nogle af bilerne med mindre de har sportssæder.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af Mkp » 13. jan 2018, 12:19

GaSelle skrev:
Mkp skrev:Jeg stod også med valget, efter at have været ude og køre i begge og havde dem med hjemme en dag sø jeg virkelig kunne danne mig et indtryk! Blev det en golf variant 7,5! Virkelig lækker bil! Den er mere gennemført, man sidder bedre i Golfen, den føles meget mere gennemført i instrumenteringen, gearstang meget mere gennemført, plastikken er bedre og ikke så hård, er bedre rat og ikke mindst bare mere plads foran, rat med flad bund, men vigtigst af alt! Den er ikke så skrumlet at skulle indstille acc, hvilket man gør på rattet og ikke en “stilk” bag rattet som i Skoda! Men ud og kig på dem! Husk at lig mærke til de små detaljer som bagagerums dækken kan ligges under rummet til reservehjuls alt i alt en mere udstyret bil der IMO bare er en langt bedre og mere behagelig bil! Dog vil jeg også hellere leve med en veludstyret Octavia end en hel skrabet golf!Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg skal ikke sige, du ikke har ret - men.. Instrumenteringen er den samme; bare med en anden grafik. Skoda´en har også fladbundet rat (hvis det er MF), plasticen oplever jeg som værende det samme, sæderne er i standardversionen ikke en dyt bedre og der er ikke mere plads foran, hvis man er 202 cm høj, som jeg er...

Og vigtigst: det med fartpiloten er en smagssag! Jeg har en Golf 7 og en Superb. I Superb´en indstilles fartpiloten som i Octavia´en, og det synes jeg fungerer noget bedre, end Vw´s system.

En Golf er bestemt ikke en meget bedre bil, for den er bygget af mange af de samme stumper. At den tiltaler nogle folk på en anden måde er indiskutabelt; men den er lidt dyrere, og byder på lidt mindre plads. At kalde den bedre udstyret afhænger vel sagtens også af hvilke varianter, man vælger at sammenligne!

Som trådsstarter måske efterhånden kan erfare, er det et utroligt subjektivt emne, og det bedste råd må derfor være, at tage ud og prøve bilerne - og så vælge den, der passer ham bedst.
Hmm, nu er jeg godt nok ikke 202cm men 201cm er det godkendt? Og jo, jeg føler bedre benplads, højde i kabinen..
Sæderne er stadig en del bedre end i Octaviaen, i hvertfald i forhold til min bror kone og jeg, der faldt det helt klart på Golfen!
Jeg mener stadig at der er en stor forskel på instrumenteringen i Golfen frem for octaviaen, Skoda fåes feks ikke med digital instrument bord, selve plastikken er jeg stadig ikke enigBillede
Altså nu er min golf næsten fuld krydset, hvilket octaviaen jeg var ude og køre i også! Men Golfen tiltaler mig stadig langt mere! Hvordan du bedre kan lide at skulle fumle med stilken fremfor at have det på rattet det er IMO langt bedre og komfortabelBillede
Hvordan du vurdere og jeg vurdere er heldigvis forskellig, men du hopper let og elegant henover de små detaljer som også er vigtig for mig eks, dem giver jeg videre! IMO er golf en langt bedre bil der er mere gennemtænkt og fuldført helt ned i de

Det er sjovt du kommer ind på det emne, for vores nr 2 bil blev leveret med komfort sæder, (de nye af dem) hvor min nabo kommer over og sidder i dem og spørger hvad det er for nogle sæder? Dem sidder man da skide godt i, jeg forklarede ham at det var dem der fulgte med bilen hvor han blev lidt mærkelig, problemet er også opfattelsen, hvad jeg opfatter som god kvalitet er langt fra sikkert at i andre opfatter det sådan! Billede jeg har 3 discus, 1 piskesmæld begge ting med nerverodspåvirkning til venstre side af kroppen! Jeg kan ikke holde ud at køre ret langt i ergoactive sæderne, de er alt for hårde og ikke ret gode til at føle
Hvordan jeg eks gerne vil sidde, der er for meget overladt til sædet, der burde være sådan st man kunne indstille meget mere! Men ja, vi kan blive enige om alle sammen at vi er uenige (nogle af os) jeg vil bare igen pointere at Golfen er IMO en langt bedre bil! Men se om du ikke må låne både en golf og en Octavia med hjem en dag eller 2, det fik jeg loc til jeg smed 80.000 i depositum(det var samtidig udbetalingen)Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af csl » 13. jan 2018, 23:13

Mkp skrev:
GaSelle skrev:
Mkp skrev:Jeg stod også med valget, efter at have været ude og køre i begge og havde dem med hjemme en dag sø jeg virkelig kunne danne mig et indtryk! Blev det en golf variant 7,5! Virkelig lækker bil! Den er mere gennemført, man sidder bedre i Golfen, den føles meget mere gennemført i instrumenteringen, gearstang meget mere gennemført, plastikken er bedre og ikke så hård, er bedre rat og ikke mindst bare mere plads foran, rat med flad bund, men vigtigst af alt! Den er ikke så skrumlet at skulle indstille acc, hvilket man gør på rattet og ikke en “stilk” bag rattet som i Skoda! Men ud og kig på dem! Husk at lig mærke til de små detaljer som bagagerums dækken kan ligges under rummet til reservehjuls alt i alt en mere udstyret bil der IMO bare er en langt bedre og mere behagelig bil! Dog vil jeg også hellere leve med en veludstyret Octavia end en hel skrabet golf!Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg skal ikke sige, du ikke har ret - men.. Instrumenteringen er den samme; bare med en anden grafik. Skoda´en har også fladbundet rat (hvis det er MF), plasticen oplever jeg som værende det samme, sæderne er i standardversionen ikke en dyt bedre og der er ikke mere plads foran, hvis man er 202 cm høj, som jeg er...

Og vigtigst: det med fartpiloten er en smagssag! Jeg har en Golf 7 og en Superb. I Superb´en indstilles fartpiloten som i Octavia´en, og det synes jeg fungerer noget bedre, end Vw´s system.

En Golf er bestemt ikke en meget bedre bil, for den er bygget af mange af de samme stumper. At den tiltaler nogle folk på en anden måde er indiskutabelt; men den er lidt dyrere, og byder på lidt mindre plads. At kalde den bedre udstyret afhænger vel sagtens også af hvilke varianter, man vælger at sammenligne!

Som trådsstarter måske efterhånden kan erfare, er det et utroligt subjektivt emne, og det bedste råd må derfor være, at tage ud og prøve bilerne - og så vælge den, der passer ham bedst.
Hmm, nu er jeg godt nok ikke 202cm men 201cm er det godkendt? Og jo, jeg føler bedre benplads, højde i kabinen..
Sæderne er stadig en del bedre end i Octaviaen, i hvertfald i forhold til min bror kone og jeg, der faldt det helt klart på Golfen!
Jeg mener stadig at der er en stor forskel på instrumenteringen i Golfen frem for octaviaen, Skoda fåes feks ikke med digital instrument bord, selve plastikken er jeg stadig ikke enigBillede
Altså nu er min golf næsten fuld krydset, hvilket octaviaen jeg var ude og køre i også! Men Golfen tiltaler mig stadig langt mere! Hvordan du bedre kan lide at skulle fumle med stilken fremfor at have det på rattet det er IMO langt bedre og komfortabelBillede
Hvordan du vurdere og jeg vurdere er heldigvis forskellig, men du hopper let og elegant henover de små detaljer som også er vigtig for mig eks, dem giver jeg videre! IMO er golf en langt bedre bil der er mere gennemtænkt og fuldført helt ned i de

Det er sjovt du kommer ind på det emne, for vores nr 2 bil blev leveret med komfort sæder, (de nye af dem) hvor min nabo kommer over og sidder i dem og spørger hvad det er for nogle sæder? Dem sidder man da skide godt i, jeg forklarede ham at det var dem der fulgte med bilen hvor han blev lidt mærkelig, problemet er også opfattelsen, hvad jeg opfatter som god kvalitet er langt fra sikkert at i andre opfatter det sådan! Billede jeg har 3 discus, 1 piskesmæld begge ting med nerverodspåvirkning til venstre side af kroppen! Jeg kan ikke holde ud at køre ret langt i ergoactive sæderne, de er alt for hårde og ikke ret gode til at føle
Hvordan jeg eks gerne vil sidde, der er for meget overladt til sædet, der burde være sådan st man kunne indstille meget mere! Men ja, vi kan blive enige om alle sammen at vi er uenige (nogle af os) jeg vil bare igen pointere at Golfen er IMO en langt bedre bil! Men se om du ikke må låne både en golf og en Octavia med hjem en dag eller 2, det fik jeg loc til jeg smed 80.000 i depositum(det var samtidig udbetalingen)Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Good point!!

Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk

These users thanked the author csl for the post:
Mkp
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Golf vs Octavia

Indlæg af QT1410 » 14. jan 2018, 14:47

claussor skrev:
12. jan 2018, 13:41
Enig med Erling. Jeg tvivler ikke på at en Mercedes er bedre kvalitet bilen igennem men interiør? Der synes jeg godt nok ikke de er hverken smartere eller mere lækre i kabinen end Golf / Passat.
Jeg kører 50 timer om ugen i en 2016 C-klasse stationcar. Den væsentligste forskel i interiørkvaliteten i forhold til min private Octavia 1Z3 fra 2011 er gulvtæppet, som ikke bare er filt, men sammenligneligt med et rigtigt gulvtæppe, og meget lettere at støvsuge.
Først i en E-klasse mærker man virkelig klasseforskel.
En B-klasse er som en Renault Scenic, som den også deler motor og gearkasse med.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"