1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 9. feb 2018, 17:25
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Er der ikke en som kan gøre mig lidt klogere på om der kun er fordele ved at bestille kommende bil med den nye 1,5 evo 150 HK i forhold til den tidligere 1,4 uden cylinderfrakobling?
Synes at læse flere steder at der ikke er den store gevinst at komme efter i den nye men er der nogen som vil dele viden og erfaring? Takker
Synes at læse flere steder at der ikke er den store gevinst at komme efter i den nye men er der nogen som vil dele viden og erfaring? Takker
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10875
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 664 times
- Been thanked: 1904 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Jeg har prøvet 1.5 TSI ACT i en Karoq, og synes ikke den på nogen måder virkede bedre end den 1.4 TSI ACT der ligger i min Superb. Den er ikke mere støjsvag, er ikke kvikkere - økonomien kan jeg ikke udtale mig på, med det jeg har prøvet den.
1.5 TSI ACT kommer sikkert til Superb MY19, men det er ikke noget jeg vil vente på, så har bestilt endnu en 1.4.
1.5 TSI ACT kommer sikkert til Superb MY19, men det er ikke noget jeg vil vente på, så har bestilt endnu en 1.4.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Forskellen er meget lille. 1.4 er en snert mere kultiveret og bruger en anelse mere benzin.
I nogle modeller betyder det officielle forbrug meget for ejerafgiften, der kan hoppe til det dobbelt, så det har også betydning.
I nogle modeller betyder det officielle forbrug meget for ejerafgiften, der kan hoppe til det dobbelt, så det har også betydning.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 9. feb 2018, 17:25
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Tak for de 2 hurtige svar. Nogle steder hvor de har testet den nye 1,5 act skriver de at den trækker bedre end den tidligere 1,4 med/uden act, og andre steder skriver de stort set det modsatte. Så rart med nogle rigtige erfaringer fra folk som faktisk kører i bilerne til dagligt
Kom endelig med flere kommentarer hvis der skulle være andre erfaringer.
God weekend
Kom endelig med flere kommentarer hvis der skulle være andre erfaringer.
God weekend
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
En af mine kammerater er gammel Audi-mekaniker. Nu kører han så splinterny Golf Variant med 1.4 TSI (samme motor, som min i Passat’en). Da jeg spurgte til hvorfor ikke vælge 1.5, var det korte svar:
“Ny motor, nye problemer”.
Sent from my iPhone using Tapatalk
“Ny motor, nye problemer”.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 9. feb 2018, 17:25
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10875
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 664 times
- Been thanked: 1904 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Den Karoq jeg prøvede var i hvert fald mærkbart sløvere end min Superb. Den var så også ny; det kan være derfor.Carpreni34 skrev: ↑9. feb 2018, 18:11Tak for de 2 hurtige svar. Nogle steder hvor de har testet den nye 1,5 act skriver de at den trækker bedre end den tidligere 1,4 med/uden act, og andre steder skriver de stort set det modsatte. Så rart med nogle rigtige erfaringer fra folk som faktisk kører i bilerne til dagligt
Kom endelig med flere kommentarer hvis der skulle være andre erfaringer.
God weekend
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 20 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Jeg har så stik modsat mening! Min golf variant 1.5 tsi act 150 HK køre både længere, samt er kvikkere end min Passat 1.4 tsi act 150 HK, samtidig er den lidt mere kvik på gas respons! Nu har den ikke kørt flere hundrede tusinde km, så det er svært ar sige med problemer! Men der er ikke noget vi bemærker på værkstederne at der er kommet en 1.5 så tror den er holdbar som de andre jeg vælger den i hvertfald igen når passaten skal udskiftet
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 266
- Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
1.4 bliver vel efterhånden udfaset.
Når bilen om x år skal skiftes ud, kan prisen påvirkes af, om den har den gamle 1.4 eller den nye 1.5 motor.
Når bilen om x år skal skiftes ud, kan prisen påvirkes af, om den har den gamle 1.4 eller den nye 1.5 motor.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 375 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Jeg har kørt 1,4 ACT i over tre år og har for nylig kørt 1,5 EVO i en uges tid...
Den største forskel er imo at 1,5 trækker rigtig godt fra 15-1600 omdrejninger, hvor 1,4 først trækker maks ved ca. 2000.
Jeg synes 1,5 lyder lidt bedre - lidt mere frisk og snerrede.
Det er dog mit indtryk at 1,4 går lidt længere på literen.
Den største forskel er imo at 1,5 trækker rigtig godt fra 15-1600 omdrejninger, hvor 1,4 først trækker maks ved ca. 2000.
Jeg synes 1,5 lyder lidt bedre - lidt mere frisk og snerrede.
Det er dog mit indtryk at 1,4 går lidt længere på literen.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 9. feb 2018, 17:25
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Jeg syntes 1.5 går ligesom en 1.4.
1.5 går en spids længere på literen under normal kørsel, men syntes faktisk den går kortere på literen med mig bag rattet. Om jeg pisker den mere, eller den bare går kortere på literen i forhold til en 1.4 når der skal arbejdes ved jeg ikke.
En anden sjov ting et at 1.5 dsg7 ikke har samme svinghjul og kobling som en 1.4 dsg7.
Hvad forskellen er ved jeg ikke, men det ser væsentligt anderledes ud, produktmaterialet fra producenterne siger også det er ændret og de har andre reservedelsnumre.
1.5 går en spids længere på literen under normal kørsel, men syntes faktisk den går kortere på literen med mig bag rattet. Om jeg pisker den mere, eller den bare går kortere på literen i forhold til en 1.4 når der skal arbejdes ved jeg ikke.
En anden sjov ting et at 1.5 dsg7 ikke har samme svinghjul og kobling som en 1.4 dsg7.
Hvad forskellen er ved jeg ikke, men det ser væsentligt anderledes ud, produktmaterialet fra producenterne siger også det er ændret og de har andre reservedelsnumre.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 350 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Er man så heldig at du kan henvise til noget info vedr ny type svinghjul/kobling?hansen123 skrev:Jeg syntes 1.5 går ligesom en 1.4.
1.5 går en spids længere på literen under normal kørsel, men syntes faktisk den går kortere på literen med mig bag rattet. Om jeg pisker den mere, eller den bare går kortere på literen i forhold til en 1.4 når der skal arbejdes ved jeg ikke.
En anden sjov ting et at 1.5 dsg7 ikke har samme svinghjul og kobling som en 1.4 dsg7.
Hvad forskellen er ved jeg ikke, men det ser væsentligt anderledes ud, produktmaterialet fra producenterne siger også det er ændret og de har andre reservedelsnumre.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 15 times
Re: 1.5 TSI evo eller den
Lyder interessant, håber på mere information om dettekGlerup skrev: ↑11. feb 2018, 14:49Er man så heldig at du kan henvise til noget info vedr ny type svinghjul/kobling?hansen123 skrev:Jeg syntes 1.5 går ligesom en 1.4.
1.5 går en spids længere på literen under normal kørsel, men syntes faktisk den går kortere på literen med mig bag rattet. Om jeg pisker den mere, eller den bare går kortere på literen i forhold til en 1.4 når der skal arbejdes ved jeg ikke.
En anden sjov ting et at 1.5 dsg7 ikke har samme svinghjul og kobling som en 1.4 dsg7.
Hvad forskellen er ved jeg ikke, men det ser væsentligt anderledes ud, produktmaterialet fra producenterne siger også det er ændret og de har andre reservedelsnumre.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10875
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 664 times
- Been thanked: 1904 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Ifølge en kilde på Briskoda kommer 1.5 TSI til Superb fra uge 36, og den vil have GPF.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Det med DSG ændring og svinghjul er spændende. Man kan jo håbe det er en løsning på DQ200 gate Så skal jeg dælme have benzin igen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Det er ikke en løsning... ikke på DQ200 gate ihvertfald.
Måske det er ændret pga anden underleverandør, produktions omkostninger eller lignende - men min har også "seriestandard" selvom det er en "ny" 1,5.
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven
OBDeleven
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Dvs. den glider også i kobling eller sådan? Pis... Havde lige håbet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Jepp - den glider... Er glad for at jeg leasede
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven
OBDeleven
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.5 TSI evo eller den "gamle" 1.4 TSI
Jepp - den glider... Er glad for at jeg leasede
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven
OBDeleven