Hot Frog
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 5 times
Hot Frog
Jeg søger erfaringer om Hot Frog - både brug og montering.
På forhånd tak!
Bedste hilsner
Casper
På forhånd tak!
Bedste hilsner
Casper
Med Venlig hilsen
Casper Steen
Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
Casper Steen
Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 205
- Tilmeldt: 12. maj 2010, 19:39
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 2 times
Re: Hot Frog
Følger lige med her, vil gerne høre om hvilken indflydelse den har på Oli temperatur hvis nogen har målt på det
Golf 7. 1.6tdi. dsg.
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Hot Frog
Skriv Hot Frog i søgefunktionen.
- These users thanked the author Blackfinger for the post:
- CSSO
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 5 times
Re: Hot Frog
Det skulle jeg måske have skrevet - jeg har læst de øvrige indlæg/tråde
Mon der er dukket nye erfaringer op?
Mon der er dukket nye erfaringer op?
Med Venlig hilsen
Casper Steen
Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
Casper Steen
Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 226 times
Re: Hot Frog
Min kører bare.
- These users thanked the author carstenhjorth for the post:
- CSSO
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 21. jun 2008, 16:04
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Hot Frog
Jeg købte fem stk til mig selv og venner.
En fejlede delvist efter et stykke tid ved en ven - varmer ikke så meget som i starten. Han gad ikke gøre mere ved det - Golf IV 1,8
En anden fungerer fint ved en ven (på en bådmotor). Bruges dog meget sjældent.
Jeg købte to stk til mig selv. Efter ca. tre måneder fejlede den jeg havde monteret i bilen, impeller i pumpen sad fast. Byttede den med den anden og sendte den fejlramte retur. Fik den tilbage med ny impeller monteret. I perioder begyndte den (nr. 2) jeg havde sat i bilen at sidde fast når den skulle starte, men begynder så at køre når det stødkoger inde i pumpehuset. Kølervæsken (Blå) var skiftet året før montage og stadig pænt.
Den virker endnu - efter ca. 4 år og kører for det meste problemfrit - Mazda MX-5 med støbejernsblok.
Egentligt skulle den anden have været monteret på familiebilen, men det var så besværligt at komme til køleslangen på bagsiden af motoren at jeg købte en DEFA dypkoger i stedet - på den motor var det bare at skrue en prop ud og montere dypkoger i samme gevind i blokken.
Nu har jeg købt en gammel bil mere som nok får den ubrugte Hotfrog monteret - den ligger alligevel og fylder.
Alt i alt, så synes jeg de ikke holder hvad de lover. Trækker 1200W og bruger meget af den strøm på at drivel impelleren. Defa dypkoger (i motorblokken) på 600 W er rigtigt hurtig til varme selve motoren.
Til fremtidige biler vælger jeg Defa løsningen, synes der var for meget besvær med de andre og så KAN det ærligt talt være en udfordring at placere den rigtigt mellem varmeapparat og motor når der bliver mindre og mindre plads mellem motordele og torpedoplade. Skal på køleslange retur varmeapparat til motor og må ikke vendes på hovedet.
Mvh.
Morten
En fejlede delvist efter et stykke tid ved en ven - varmer ikke så meget som i starten. Han gad ikke gøre mere ved det - Golf IV 1,8
En anden fungerer fint ved en ven (på en bådmotor). Bruges dog meget sjældent.
Jeg købte to stk til mig selv. Efter ca. tre måneder fejlede den jeg havde monteret i bilen, impeller i pumpen sad fast. Byttede den med den anden og sendte den fejlramte retur. Fik den tilbage med ny impeller monteret. I perioder begyndte den (nr. 2) jeg havde sat i bilen at sidde fast når den skulle starte, men begynder så at køre når det stødkoger inde i pumpehuset. Kølervæsken (Blå) var skiftet året før montage og stadig pænt.
Den virker endnu - efter ca. 4 år og kører for det meste problemfrit - Mazda MX-5 med støbejernsblok.
Egentligt skulle den anden have været monteret på familiebilen, men det var så besværligt at komme til køleslangen på bagsiden af motoren at jeg købte en DEFA dypkoger i stedet - på den motor var det bare at skrue en prop ud og montere dypkoger i samme gevind i blokken.
Nu har jeg købt en gammel bil mere som nok får den ubrugte Hotfrog monteret - den ligger alligevel og fylder.
Alt i alt, så synes jeg de ikke holder hvad de lover. Trækker 1200W og bruger meget af den strøm på at drivel impelleren. Defa dypkoger (i motorblokken) på 600 W er rigtigt hurtig til varme selve motoren.
Til fremtidige biler vælger jeg Defa løsningen, synes der var for meget besvær med de andre og så KAN det ærligt talt være en udfordring at placere den rigtigt mellem varmeapparat og motor når der bliver mindre og mindre plads mellem motordele og torpedoplade. Skal på køleslange retur varmeapparat til motor og må ikke vendes på hovedet.
Mvh.
Morten
-
- Medlem
- Indlæg: 750
- Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 121 times
Re: Hot Frog
Den bruger måske 10W på pumpen, og al effekt brugt af pumpen bliver til varme.
Kvaliteten er åbenbart for ringe - det er en anden sag.
Jeg havde en Kenlowe HotStart for år tilbage, og den døde kun pga. varmelegemet brændte af fordi der ikke var vand på systemet.
Kvaliteten er åbenbart for ringe - det er en anden sag.
Jeg havde en Kenlowe HotStart for år tilbage, og den døde kun pga. varmelegemet brændte af fordi der ikke var vand på systemet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 5 times
Re: Hot Frog
Super indlæg - lige det jeg leder efter, inden jeg vælger løsning.And skrev: ↑16. feb 2018, 17:48Jeg købte fem stk til mig selv og venner.
En fejlede delvist efter et stykke tid ved en ven - varmer ikke så meget som i starten. Han gad ikke gøre mere ved det - Golf IV 1,8
En anden fungerer fint ved en ven (på en bådmotor). Bruges dog meget sjældent.
Jeg købte to stk til mig selv. Efter ca. tre måneder fejlede den jeg havde monteret i bilen, impeller i pumpen sad fast. Byttede den med den anden og sendte den fejlramte retur. Fik den tilbage med ny impeller monteret. I perioder begyndte den (nr. 2) jeg havde sat i bilen at sidde fast når den skulle starte, men begynder så at køre når det stødkoger inde i pumpehuset. Kølervæsken (Blå) var skiftet året før montage og stadig pænt.
Den virker endnu - efter ca. 4 år og kører for det meste problemfrit - Mazda MX-5 med støbejernsblok.
Egentligt skulle den anden have været monteret på familiebilen, men det var så besværligt at komme til køleslangen på bagsiden af motoren at jeg købte en DEFA dypkoger i stedet - på den motor var det bare at skrue en prop ud og montere dypkoger i samme gevind i blokken.
Nu har jeg købt en gammel bil mere som nok får den ubrugte Hotfrog monteret - den ligger alligevel og fylder.
Alt i alt, så synes jeg de ikke holder hvad de lover. Trækker 1200W og bruger meget af den strøm på at drivel impelleren. Defa dypkoger (i motorblokken) på 600 W er rigtigt hurtig til varme selve motoren.
Til fremtidige biler vælger jeg Defa løsningen, synes der var for meget besvær med de andre og så KAN det ærligt talt være en udfordring at placere den rigtigt mellem varmeapparat og motor når der bliver mindre og mindre plads mellem motordele og torpedoplade. Skal på køleslange retur varmeapparat til motor og må ikke vendes på hovedet.
Mvh.
Morten
Keep ´m rollin´ in!
Med Venlig hilsen
Casper Steen
Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
Casper Steen
Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 5 times
Re: Hot Frog
Kan du uddybe lidt? Særligt i forhold til holdbarhed, kvalitet og pålidelighed, set i lyset And´ s indlæg.
Med Venlig hilsen
Casper Steen
Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
Casper Steen
Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 226 times
Re: Hot Frog
Har haft 3 stk, i konens og min fars og min egen bil. Den ældste er nok 6-7 år gammel og har bare fungeret uden problemer.
- These users thanked the author carstenhjorth for the post:
- CSSO
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.