SteffenR skrev: ↑15. mar 2018, 13:43
mobilos skrev: ↑15. mar 2018, 12:48
Tesla er en meget fin indpark, og et ny pust I bilindrustrien. Men Tesla er ikke konkurent til nogle af de etablerede bilproducenter.
Tesla producerer 50000 biler om året. VAG og Toyota producer tilsammen 20 mio biler om året.
Selvfølgelig er de konkurrenter, de sælger alle sammen det samme direkte konkurrende massmarket produkt.
Det er ho ikke fordi forbrugerne ikke vælger direkte mellem en iPace og en model 3 eller en Model X og EL Q7 (når den kommer) eller for den sagsskyld Model S og A6 benz.
Det giver ikke noget brugbar mening der du skriver. Ingen bekymrer sig for Tesla. Det er de store der styrer slagets gang. Når de bestemmer at tiden er moden til elbiler, så får vi elbiler smidt I nakken. Lige nu tjener alle de etablerede bilproducenter gode penge på hver solgt konventionel bil. Alle bortset fra Tesla. Tesla tjener nemlig ikke penge på at sælge biler. Ikke endnu. Om de nogenside gør, vil tiden jo vise. Jeg håber at de gør på et tidspunkt. De kan blive overhalet indenom af nogen vi ikke kender endnu. Men udvikling er jo spændene. Lad os se hvad det sker det næste stykke tid.
Jeg er ikke imod Tesla. Jeg synes at de gør et fantastisk stykke arbejde.
Men hvorfor køber VAG batterier for 150 mia lige nu? Er det fordi de skal til at lave elbiler fra nu af, eller bare for at kvæle konkurencen? Produktionskapaciterer til at producer bilbatterier er ikke de helt store.