Tak. Det kan købes inde på http://www.akracing-shop.de/G60/Alumini ... htank.html og koster 250 euro.svan skrev:Det ser lækkert ud det reservoir, hvad koster sådan et i penge?
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Golf II 16vT Opdatering 23/4-18 Kør, videre
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 18/9 Benzin drillerier
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Giggs
- Medlem
- Indlæg: 812
- Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9600 Aars
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf II 16vT Opdatering 18/9 Benzin drillerier
Ser godt ud Jimmi. Hva er det planen det golf 3 rat skal blive i el hvordan?
http://www.facebook.com/vwsocietydenmark
Legetøj: Vw Golf 2 Gti 16v
Reservedelsekspedient ved Hovwdiaudi.dk
Mail: Rbe@hovwdiaudi.dk
Direkte telefon: 87271032
MIVW 2015/2016/2018
Legetøj: Vw Golf 2 Gti 16v
Reservedelsekspedient ved Hovwdiaudi.dk
Mail: Rbe@hovwdiaudi.dk
Direkte telefon: 87271032
MIVW 2015/2016/2018
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 18/9 Benzin drillerier
Tak Ryan. - Nej, skal finde et andetGiggs skrev:Ser godt ud Jimmi. Hva er det planen det golf 3 rat skal blive i el hvordan?
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 18/9 Benzin drillerier
Det er da til at overskueJimmi K skrev:Tak. Det kan købes inde på http://www.akracing-shop.de/G60/Alumini ... htank.html og koster 250 euro.svan skrev:Det ser lækkert ud det reservoir, hvad koster sådan et i penge?
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 18/9 Benzin drillerier
Det er noget tid siden at jeg har været inde og opdatere min "bildagbog" her på vagcars, så nu kommer der en lille en her:
I alt sin enkelthed har meget af tiden siden sidste update gået med at rette mange småfejl. Fejl som man først opdager når man begynder at køre lidt i bilen. - Det er klart og forventeligt når det hele har været skilt ad.
Bilen laver 222hk ved 1,3bar som er langt fra det forventelige med dette setup. Hvad det helt præcis skyldes er jeg ikke 100% klar over endnu, men der antændes ihvertfald ikke benzin over 5500 omd.
Som det første prøvede jeg igår at skifte tændkabler og tændrør uden nogen effekt. - Når der måles på + til tændspolen taber den ca 0,6 volt over motorstyringen. Så måske en dårlig stel eller ledning. Det vil jeg prøve at gå igennem iløbet af denne eller næste uge.
I alt sin enkelthed har meget af tiden siden sidste update gået med at rette mange småfejl. Fejl som man først opdager når man begynder at køre lidt i bilen. - Det er klart og forventeligt når det hele har været skilt ad.
Bilen laver 222hk ved 1,3bar som er langt fra det forventelige med dette setup. Hvad det helt præcis skyldes er jeg ikke 100% klar over endnu, men der antændes ihvertfald ikke benzin over 5500 omd.
Som det første prøvede jeg igår at skifte tændkabler og tændrør uden nogen effekt. - Når der måles på + til tændspolen taber den ca 0,6 volt over motorstyringen. Så måske en dårlig stel eller ledning. Det vil jeg prøve at gå igennem iløbet af denne eller næste uge.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- MathiasFB
- Medlem
- Indlæg: 1036
- Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 19/10 Manglende tænding.
Den ser bare flot ud
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 19/10 Manglende tænding.
Billeder kan være taknemmligeMathiasFB skrev:Den ser bare flot ud
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 19/10 Manglende tænding.
Hmm, tid til at gennemgå ledninger, stel, + osv.
Det viste sig at ladeledningen der kører fra generator til starter til batteri, havde fået nusset sig under motorophænget og blevet fladmast Det stod jeg og grinte lidt af da jeg fandt ud af det, for det er da ånsvagt. (Note to self: Strips) Den kunne ikke hives ud, så jeg blev nød til at skrue ophænget af og løfte motoren før den kunne befries. (og nej jeg har ikke monteret motoren oven på ledningen )
I den anledning fik jeg lige lavet en ny stump ledning. (Som nævnt tidligere i dette topic, mangler det sidste ledningsbundt at blive renoveret - Det er et vinterprojekt)
Bilen lader over 14v igen efter den nye stump blev monteret. Det er bare lækkert. Desværre havde det ingen effekt på de manglende omdrejninger på motoren.
Det viste sig at ladeledningen der kører fra generator til starter til batteri, havde fået nusset sig under motorophænget og blevet fladmast Det stod jeg og grinte lidt af da jeg fandt ud af det, for det er da ånsvagt. (Note to self: Strips) Den kunne ikke hives ud, så jeg blev nød til at skrue ophænget af og løfte motoren før den kunne befries. (og nej jeg har ikke monteret motoren oven på ledningen )
I den anledning fik jeg lige lavet en ny stump ledning. (Som nævnt tidligere i dette topic, mangler det sidste ledningsbundt at blive renoveret - Det er et vinterprojekt)
Bilen lader over 14v igen efter den nye stump blev monteret. Det er bare lækkert. Desværre havde det ingen effekt på de manglende omdrejninger på motoren.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- henrik2er
- Nyt medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding 6000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 3/11 Fjollet og dumt
Har Du prøvet at lege med gnist gab på dine tændrør ?
Henrik2er !!
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 3/11 Fjollet og dumt
Hej Henrik - Tak for inputtet. Ja der er er brugt NGK-R 7 graders tændrør der er gabbet 0,6-7mm. Der er også prøvet med lidt varmere rør. Men har ikke "leget" med det som sådan.Har Du prøvet at lege med gnist gab på dine tændrør ?
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 3/11 Fjollet og dumt
50.000 views er i jo i småtings afdelingen ifht Mortens fine V10 og porsche projekter, men her fejre vi også de små
Tak til alle der følger med i mit lille golf 2 projekt her på forumet.
Tak til alle der følger med i mit lille golf 2 projekt her på forumet.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 110 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 3/11 Fjollet og dumt
den er fandme fin, jeg misunder jeres evner indenfor den slags projekter, men mega fed sommerbil for én der selv har været glad ved golf2'erne...
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 3/11 Fjollet og dumt
Mange tak Larslarslyn skrev:
den er fandme fin, jeg misunder jeres evner indenfor den slags projekter, men mega fed sommerbil for én der selv har været glad ved golf2'erne...
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 3/11 Fjollet og dumt
Fremad Men
Dårlige Uorignale kopi dysser var en del af skylden i problemet.
Da JO-tunning skulle stå for godkendelsen i sin tid, blev jeg påduttet at købe de her dysser. Det gjorde jeg så.
Det var 470ml dysser som bør kunne levere fint med Idle benzintryk på 3,5 bar. Det gjorde de som bekendt ikke. Fik skiftet dysserne til 630ml og fandt hurtigt ud af at omdrejningerne var der. Fik bestilt ny tid på feltet, og fik kørt den ind igen. - Desværre er fjederen i min universale aktuator ikke stram nok som man også kan se på kurven. (Ja det er ikke imponerende)
Det virker desværre også til at min lamda er futtet af. Den giver nogle mærkelige visninger, det kræver nok en ny, og en placering længere nede på min downpipe.
Og så til målingen. - Mit mål har hele tiden været imellem 300 og 350hk. Så vi begynder og nærme os, men stadigvæk et stykke fra. Jeg har sat motor projektet på pause til næste år. Som flere nok ved, koster det hurtigt penge og tid på feltet, og så kan jeg godt mærke at jeg har brug for en lille pause fra det.
274hk pr. ton er også en slags lille racerbil.
Dårlige Uorignale kopi dysser var en del af skylden i problemet.
Da JO-tunning skulle stå for godkendelsen i sin tid, blev jeg påduttet at købe de her dysser. Det gjorde jeg så.
Det var 470ml dysser som bør kunne levere fint med Idle benzintryk på 3,5 bar. Det gjorde de som bekendt ikke. Fik skiftet dysserne til 630ml og fandt hurtigt ud af at omdrejningerne var der. Fik bestilt ny tid på feltet, og fik kørt den ind igen. - Desværre er fjederen i min universale aktuator ikke stram nok som man også kan se på kurven. (Ja det er ikke imponerende)
Det virker desværre også til at min lamda er futtet af. Den giver nogle mærkelige visninger, det kræver nok en ny, og en placering længere nede på min downpipe.
Og så til målingen. - Mit mål har hele tiden været imellem 300 og 350hk. Så vi begynder og nærme os, men stadigvæk et stykke fra. Jeg har sat motor projektet på pause til næste år. Som flere nok ved, koster det hurtigt penge og tid på feltet, og så kan jeg godt mærke at jeg har brug for en lille pause fra det.
274hk pr. ton er også en slags lille racerbil.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- timan
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Greve
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 14 times
- Kontakt:
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
Stort projekt det er over 5 år siden du startede tråden men den er godt nok blevet fin husk nu og nyde den inden du finder på flere ting.
Skal den køre om vinteren
Skal den køre om vinteren
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
Mange tak Timan.timan skrev:Stort projekt det er over 5 år siden du startede tråden men den er godt nok blevet fin husk nu og nyde den inden du finder på flere ting.
Skal den køre om vinteren
Ja det har taget lang tid og har været en stor omgang.
Nej, den bliver indedørs over vinteren.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
Det går da den rigtige vej
Hvilken turbo er der monteret ?
Er det stadig ved 1.3bar ?
Hvem bruger du til at indkøre ? vedkommende burde da have opdaget at der ikke var mere benzin at give af i de gamle dyser
Er det GTI eller G60 plast skærmforøger du har monteret ?
Hvilken turbo er der monteret ?
Er det stadig ved 1.3bar ?
Hvem bruger du til at indkøre ? vedkommende burde da have opdaget at der ikke var mere benzin at give af i de gamle dyser
Er det GTI eller G60 plast skærmforøger du har monteret ?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
Nå jeg gik lige tråden hurtigt igennem, og kunne så se at det er G60 skærmkanter
Jeg har lige prøvemonteret mine "nye" 8x16 ET22 sommerhjul, og jeg skal da love for at der er plads under sådan et sæt G60 skærmkanter, de er jo lige før de stadig sidder for langt inde under bilen
Hvad kører du med i ET ?
Turboen kunne godt ligne en garrett T3, hvis det er det, så er der nok ikke meget mere at hente i den.
Jeg har lige prøvemonteret mine "nye" 8x16 ET22 sommerhjul, og jeg skal da love for at der er plads under sådan et sæt G60 skærmkanter, de er jo lige før de stadig sidder for langt inde under bilen
Hvad kører du med i ET ?
Turboen kunne godt ligne en garrett T3, hvis det er det, så er der nok ikke meget mere at hente i den.
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
På OZ'erne er det et33 med 10mm spacere foran og 15mm bag. Men de ligger stadigvæk meget lang inde. Tror mange af billederne snyder. Har vedhæftet et billede hvor man rigtig kan se hvordan de sidder når bilen bliver sænket. Det er G60, men ja, vil da give sig ret i at der meget plads på en 16" med meget lidt dæk. Jeg er jo gået op i 205/40-17, og så begynder der at mangle plads, hvis den også skal sænkes en smule.m power skrev:Det går da den rigtige vej
Hvilken turbo er der monteret ?
Er det stadig ved 1.3bar ?
Hvem bruger du til at indkøre ? vedkommende burde da have opdaget at der ikke var mere benzin at give af i de gamle dyser
Er det GTI eller G60 plast skærmforøger du har monteret ?
Det er en Garrett T3T4 med M27 Kompressorhus. Rated til 350hk ca.
Glemte at tilføje det oven over, men det er stadigvæk ved 1,3 Bar.
Vi er klar over at dysserne ikke bør ligge på 90% men ikke helt hvorfor at de gjorde. Der har været noget i vejen med dem. 470ml bør kunne levere 300+ ved det benzintryk.
Senest rettet af Jimmi K 15. nov 2017, 11:27, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
Jeg ville også gerne op i 205/40-16, men der sidder nye 195/40-16 Hankock S1 på dem, og syntes ikke jeg vil til at købe nye dæk
Jeg har også prøvet med 15mm spacere = ET7 så begynder det at se rigtig ud, men som du selv er inde på så giver det problemer hvis den skal ned på maven
Ja okay hvis det er en Garrett t3t4 så burde den jo kunne komme op på 300-350hk, er det en Escort Cosworth T34 Turbo ?
Jeg har også prøvet med 15mm spacere = ET7 så begynder det at se rigtig ud, men som du selv er inde på så giver det problemer hvis den skal ned på maven
Ja okay hvis det er en Garrett t3t4 så burde den jo kunne komme op på 300-350hk, er det en Escort Cosworth T34 Turbo ?
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
Der sad 185/35-17 S1'ere på mine hjul. Næsten nye. Orker simpelthen ikke at køre med så små dæk på 8". Både pga komfort, men også fordi at jeg ikke kan sætte kræfterne i jorden med så lidt dæk.m power skrev:Jeg ville også gerne op i 205/40-16, men der sidder nye 195/40-16 Hankock S1 på dem, og syntes ikke jeg vil til at købe nye dæk
Jeg har også prøvet med 15mm spacere = ET7 så begynder det at se rigtig ud, men som du selv er inde på så giver det problemer hvis den skal ned på maven
Ja okay hvis det er en Garrett t3t4 så burde den jo kunne komme op på 300-350hk, er det en Escort Cosworth T34 Turbo ?
Yes, det er en T34 som nogle kalder dem
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 29. aug 2010, 17:20
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
Faldt lige over din tråd, den er dælme blevet fin og nu køre den også. Vi ses, du bliver nok nød til at give en tur næste sommer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
Tak Nicolai - Vi køre helt sikkert en tur, når jeg kommer forbi fyns land.NicolaiPedersen skrev:Faldt lige over din tråd, den er dælme blevet fin og nu køre den også. Vi ses, du bliver nok nød til at give en tur næste sommer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 10/11 Fremad, men..
4 måneder siden min sidste opdatering - Det har ikke været aktiviteten der har præget billedet det sidste stykke tid.
Som jeg skrev i min sidste update, kunne jeg godt mærke at jeg skulle have det hele på afstand. Det hang mig faktisk ud af halsen med penge og tid der blev brugt på bilen.
Nu har den stået i en krog de seneste måneder hvor der ikke er sket meget. Men! jeg har fået luft, og kan mærke at energien i projektet og bilen er vendt tilbage. Det var der brug for.
Vi starter med en meget lille og næsten ligegyldig update:
Det grønne lys i 90'er vw'erne har jeg aldrig brudt mig om. Så det stod til udskiftning. Valget faldt istedet på rød, fordi det er lækkert og roligt for øjnene at køre med. Varmereguleringen er blevet skiftet fra en normal glødepære 1,2w til printplade fatning med dioder. Lysreguleringen er der blevet loddet 3 røde dioder på, og de grøn-malet mærker er blevet fjernet med acetone så den rigtige farve kan komme igenne. Det er nu meget hyggeligt at sidde og nulre med sådan noget her.
Som jeg skrev i min sidste update, kunne jeg godt mærke at jeg skulle have det hele på afstand. Det hang mig faktisk ud af halsen med penge og tid der blev brugt på bilen.
Nu har den stået i en krog de seneste måneder hvor der ikke er sket meget. Men! jeg har fået luft, og kan mærke at energien i projektet og bilen er vendt tilbage. Det var der brug for.
Vi starter med en meget lille og næsten ligegyldig update:
Det grønne lys i 90'er vw'erne har jeg aldrig brudt mig om. Så det stod til udskiftning. Valget faldt istedet på rød, fordi det er lækkert og roligt for øjnene at køre med. Varmereguleringen er blevet skiftet fra en normal glødepære 1,2w til printplade fatning med dioder. Lysreguleringen er der blevet loddet 3 røde dioder på, og de grøn-malet mærker er blevet fjernet med acetone så den rigtige farve kan komme igenne. Det er nu meget hyggeligt at sidde og nulre med sådan noget her.
Senest rettet af Jimmi K 14. mar 2018, 15:45, rettet i alt 2 gange.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 14/3-18 Småting
Jeg har vendt billederne, men det virker til at siden ikke rigtig kan finde ud af det.
Senest rettet af Jimmi K 14. mar 2018, 15:37, rettet i alt 3 gange.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Mads H
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 15. mar 2015, 21:46
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tjæreborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 65 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 14/3-18 Småting
De små ting tæller også - de er faktisk ret vigtige. Godt arbejde
2017 Golf 7 SV 1.4TSI DSG7 R-Line+
1993 Corrado VR6
1993 Corrado VR6
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 14/3-18 Småting
Det gør de nemlig, Tak Mads
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 14/3-18 Småting
Lidt småtteri,
Fik købt mig et sæt nye dæmpere til bagklappen da de gamle var blevet trætte. - Alt på bilen er bestemt ikke blevet skiftet ud til nyt endnu. Det kunne have være dejligt at have skifte alt til nyt i første omgang men det har der simpelthen ikke været finanser til. Det kommer stille og roligt.
Udover det har jeg fået købt mig et nyt tachometer. I motorstyringen er begrænsningen sat til 7200omdr, og 6 gearet kan godt løbe en anelse hurtigere end 220km/t (Den skarpe vil bemærke at det er et VR6 tachometer, som registere andre pulser fra krumtappen til omdr. Det er ændret i motorstyringen)
og så har jeg fået lavet mig en lækker lækker pude der skal pynte på bagsædet.
Fik købt mig et sæt nye dæmpere til bagklappen da de gamle var blevet trætte. - Alt på bilen er bestemt ikke blevet skiftet ud til nyt endnu. Det kunne have være dejligt at have skifte alt til nyt i første omgang men det har der simpelthen ikke været finanser til. Det kommer stille og roligt.
Udover det har jeg fået købt mig et nyt tachometer. I motorstyringen er begrænsningen sat til 7200omdr, og 6 gearet kan godt løbe en anelse hurtigere end 220km/t (Den skarpe vil bemærke at det er et VR6 tachometer, som registere andre pulser fra krumtappen til omdr. Det er ændret i motorstyringen)
og så har jeg fået lavet mig en lækker lækker pude der skal pynte på bagsædet.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 22/3-18 nyt nyt nyt
Imorgen torsdag fylder jeg 31, så jeg har flottet mig og købt en lille gave til mig selv.
Der er gået måneder med overvejelser for hvilke rat der skulle i i bilen. Det kunne have blevet et orignalt vw rat, men jeg har haft udfordringer med, at der har været for lang til rattet. Jeg er lang, så sædet er helt tilbage, og setuppet med G3 bord er en anelse anderledes end det vi normalt kender fra golf2. - Det skulle der findes en løsning på. Med nøje overvejelse blev det altså et Sparco R323 330mm betrukket i alcantara. Jeg skal også have købt mig en kort forlængelse, så det kommer tættere på. Jeg er så glad for valget. Syntes det passer godt til bilen og golf3 bordet.
Der er gået måneder med overvejelser for hvilke rat der skulle i i bilen. Det kunne have blevet et orignalt vw rat, men jeg har haft udfordringer med, at der har været for lang til rattet. Jeg er lang, så sædet er helt tilbage, og setuppet med G3 bord er en anelse anderledes end det vi normalt kender fra golf2. - Det skulle der findes en løsning på. Med nøje overvejelse blev det altså et Sparco R323 330mm betrukket i alcantara. Jeg skal også have købt mig en kort forlængelse, så det kommer tættere på. Jeg er så glad for valget. Syntes det passer godt til bilen og golf3 bordet.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- JerrilD
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2173
- Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Trekants Området
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 55 times
Re: Golf II 16vT Opdatering 28/3-18 Der er "styr" på det
lækkert rat !!
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
Suzuki Jimny 1.5 Adventure