1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 14. apr 2018, 18:20

Jeg har ingen kommentar til catback, men vil da sige min A3 8v 140 HK har lige fået en optimering hos Landberg. Hold nu fast den rykker godt og er blevet en del mere livlig ved 5-6000 rpm også. Lyden har også fået lidt mere"sug". Må virkelig holde igen for ikke at give den fuld pedal så snart jeg kommer udenfor byen:-)

En kedelig motor der er blevet forvandlet til semi GT. Kørte en rolig tur til lufthavnen på 19 km forleden. Snitforbrug på 18,9 kml. Det var med kold motor. Dertil nye helårsdæk Goodyear der kører super godt og meget støjsvage.

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af LAKGT » 14. apr 2018, 18:35

claussor skrev:Jeg har ingen kommentar til catback, men vil da sige min A3 8v 140 HK har lige fået en optimering hos Landberg. Hold nu fast den rykker godt og er blevet en del mere livlig ved 5-6000 rpm også. Lyden har også fået lidt mere"sug". Må virkelig holde igen for ikke at give den fuld pedal så snart jeg kommer udenfor byen:-)

En kedelig motor der er blevet forvandlet til semi GT. Kørte en rolig tur til lufthavnen på 19 km forleden. Snitforbrug på 18,9 kml. Det var med kold motor. Dertil nye helårsdæk Goodyear der kører super godt og meget støjsvage.

Hvad er den rullet til. Før og efter ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 14. apr 2018, 18:41

Jeg har ingen tal desværre. Men den rykker hurtigt op til 200 nu (ups😊). Mit gæt er 40hk og 50nm ekstra. Den føles hurtigere end 1,8 TFSI med 250nm.

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af AndreasHald » 16. apr 2018, 19:17

hvad med denne indsugning ?. den er da møg fed dog er den smådyr :D https://www.astina.dk/touran-gp2-10a15/ ... 37980.html
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 16. apr 2018, 19:57

Er det nødvendigt med sådan noget? Er det ikke bedre bare køre en tur forbi Landberg eller tilsvarende?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af GranTurismo » 18. apr 2018, 13:14

claussor skrev:
16. apr 2018, 19:57
Er det nødvendigt med sådan noget? Er det ikke bedre bare køre en tur forbi Landberg eller tilsvarende?
Da jeg oprettede tråden i 2015 var tanken egentlig at jeg ville bibeholde motorgarantien. Derfor ingen Stage1 fil i første omgang.

Sidenhen har jeg så ladet mig fortælle at den lille turbo ikke kan klare mere end 175-180 Hk hvis det skal kunne holde. Men måske den kan lidt mere hvis man får en downpipe på - og selvfølgelig en fil der passer dertil.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 18. apr 2018, 13:41

Jeg tror de 170-180 passer fint med den forøgelse min har fået. Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om holdbarhed. Men uha den motor er veloplagt nu. Nu er min også en 140 og ikke 150 så kan være der er lidt forskel.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af GranTurismo » 18. apr 2018, 14:22

claussor skrev:
18. apr 2018, 13:41
Jeg tror de 170-180 passer fint med den forøgelse min har fået. Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om holdbarhed. Men uha den motor er veloplagt nu. Nu er min også en 140 og ikke 150 så kan være der er lidt forskel.
Nej der er ikke nogen mekaniske forskelle på 1,4TSI ACT 140 og 150. De får det samme med en stage1 fil.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 18. apr 2018, 14:40

GranTurismo skrev:
18. apr 2018, 14:22
claussor skrev:
18. apr 2018, 13:41
Jeg tror de 170-180 passer fint med den forøgelse min har fået. Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om holdbarhed. Men uha den motor er veloplagt nu. Nu er min også en 140 og ikke 150 så kan være der er lidt forskel.
Nej der er ikke nogen mekaniske forskelle på 1,4TSI ACT 140 og 150. De får det samme med en stage1 fil.
Jeg formulerede mig ikke rigtigt😊 jeg mener der er nok lidt mere forskel på at få chippet en 140 end 150 da 140 yder lidt mindre standard.

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af LAKGT » 18. apr 2018, 19:27

claussor skrev:
GranTurismo skrev:
18. apr 2018, 14:22
claussor skrev:
18. apr 2018, 13:41
Jeg tror de 170-180 passer fint med den forøgelse min har fået. Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om holdbarhed. Men uha den motor er veloplagt nu. Nu er min også en 140 og ikke 150 så kan være der er lidt forskel.
Nej der er ikke nogen mekaniske forskelle på 1,4TSI ACT 140 og 150. De får det samme med en stage1 fil.
Jeg formulerede mig ikke rigtigtBillede jeg mener der er nok lidt mere forskel på at få chippet en 140 end 150 da 140 yder lidt mindre standard.
På felt yder de præcis det samme. Altså standard, men også chippet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af claussor » 18. apr 2018, 20:23

LAKGT skrev:
18. apr 2018, 19:27
claussor skrev:
GranTurismo skrev:
18. apr 2018, 14:22

Nej der er ikke nogen mekaniske forskelle på 1,4TSI ACT 140 og 150. De får det samme med en stage1 fil.
Jeg formulerede mig ikke rigtigtBillede jeg mener der er nok lidt mere forskel på at få chippet en 140 end 150 da 140 yder lidt mindre standard.
På felt yder de præcis det samme. Altså standard, men også chippet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I så fald kan jeg kun anbefale at få"fikset" jeres 150ere;)

barnes1
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 29. sep 2010, 18:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af barnes1 » 27. apr 2018, 08:12

Hej alle!
Jeg har en Caddy 1.4 TSI 125 hk DSG . Er der nogen der har erfaringer med at chippe den? Og i så fald hvordan fungerer det?Og hvad giver det af effekt?

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af _Jensen » 27. apr 2018, 22:09

150 HK 250 NM


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

barnes1
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 29. sep 2010, 18:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af barnes1 » 29. apr 2018, 10:27

Takker! hvor fik du det lavet og fungerede det godt?

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af N » 9. sep 2020, 11:55


Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af Charlimike » 9. sep 2020, 16:12

Fed ide bort set fra det er WD.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"