Ja, jeg har heller ingen forventning om, at den fx kan køre 30-40 km/l. Men måske man sparer lidt brændstof hvis man har meget kø-kørsel og ellers ville holde i tomgang.JAS skrev: ↑18. feb 2018, 08:34Lad os starte med "ulempen" ved bilen.
Man må absolut ikke tro, at det er en grøn miljø slæde, medmindre at man har mulighed for ved daglig drift kun at lade den køre på el, med mulighed for at lade den på abonnement eller arbejdspladsen.
Så har man 279,- (+ opsætning af boks hos e-on) i udgifter til sin kørsel om mdr.
Ellers vil den - med min kørsel - koste cirka det samme pr km, uagtet om det vil foregå på el eller benzin.
Ja, godt lys er godt. Soltag er også lækkert, men nok ikke et must-have for mig. Har haft det i 3 år, og i halvdelen af året bruger jeg det slet ikke.JAS skrev:Når det så er sagt, så er det en helt fantastisk køremaskine, en detalje er at den hugger lidt i gearkassen ved kørsel til og fra lysreguleringer, men det er intet der ødelægger komforten.
Must have af udstyr, må vel være lidt af en vurdering hvad man har behov for. Men kan da skrive lidt om mine erfaringer fra min bil.
- led high for- og baglygter syntes jeg fuldender bilens udseende komplet.
- Lyddæmpende ruder i kabinen, det er helt vanvittigt en støjsvag kabine det giver. (kontra en alm 1.4 tsi passat jeg har prøvet)
- Soltag er fedt og giver en stor rum fornemmelse af kabinen
- head up display er i mine øjne bare en ubrugeligt drengerøvs gadget. Gutterne syntes det er Fedt, men den er sgu ikke nødvendig og jeg ville gerne have undværet kontra et andet kryds.
ja, bakkamera er dejligt. Digitalt instrumentbord er også blæret. Anhængertræk kommer an på hvad man bruger bilen til - for mig er det ikke need to have.JAS skrev:Hvad jeg savner
- Bakkamera - stoler mere på en skærm med visning, kontra optisk visning fra afstandssensore (Kan heldigvis monteres for småpenge)
- Anhænger træk, mangler jeg også - og er pisse dyrt at sætte på efterfølgende. Så find en med Det, medmindre du har en nummer 2 bil der kan klare opgaven.
- digital instrument bord, for at fuldende bilens frække udstråling i helhed.
Af andet udstyr kunne jeg tænke mig DAB+, adaptiv fartpilot, side assist (blind spot sensor), automatisk bagklap, el-klapbare sidespejle, noget mobiltelefon integrering, stort navigation/multimedieanlæg (ved ikke hvilke ting der er muligt på Passat). Kunne også godt tænke mig benzinfyr. Vejskilte genkendelse er måske også smart? Synes bare sjældent jeg læser om det, så ved ikke om det er overflødigt lir.
Smart med app. Ved dog ikke hvor meget energi den bruger - hvis man ikke holder et sted med strøm, så kan det måske være at benzinfyr er at foretrække.JAS skrev:Så vidt jeg er orienteret, er alle gte udstyret med opvarmning via app'en eller en forprogrammeret afgangstid.
Jeg er lidt i tvivl om der er abonnement på app'en, men det er småpenge der er tale om for 2 år.
Håber det kan bruges, ellers stil endeligt spørgsmål. Jonas