Alt vedr. gear, kobling mv.
-
Novilux
- Nyt medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
8 times
-
Been thanked:
8 times
Indlæg
af Novilux » 31. jul 2018, 17:50
claussor skrev:Dakota skrev: ↑31. jul 2018, 17:38
Vi er enige om at der ingen forskel er på hvilken bil/mærke, en DQ200 ligger i, right? En bekendt har kig på en Audi A1 fra 2012'ish og den har svjv også en DQ200 - hvilket jo får alarmklokkerne til at ringe.
Fysisk bør de være ens. Men som jeg før har nævnt så har det været næsten lort på lort alle de dq200 jeg har prøvet. Lidt over 10 styk. Indtil jeg prøvede A3. Alle 3 jeg prøvede kørte "perfekt". Jeg endte med at hoppe på den 3. Så har igen DQ200. Den skifter anderledes end en Golf. Der er helt sikkert anden software i. Måske det samme er tilfældet for A1.
Burde være samme software? Men tænker vil man være sikker så køb alt andet end dq200..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 31. jul 2018, 18:10
Novilux skrev: ↑31. jul 2018, 17:50
claussor skrev:Dakota skrev: ↑31. jul 2018, 17:38
Vi er enige om at der ingen forskel er på hvilken bil/mærke, en DQ200 ligger i, right? En bekendt har kig på en Audi A1 fra 2012'ish og den har svjv også en DQ200 - hvilket jo får alarmklokkerne til at ringe.
Fysisk bør de være ens. Men som jeg før har nævnt så har det været næsten lort på lort alle de dq200 jeg har prøvet. Lidt over 10 styk. Indtil jeg prøvede A3. Alle 3 jeg prøvede kørte "perfekt". Jeg endte med at hoppe på den 3. Så har igen DQ200. Den skifter anderledes end en Golf. Der er helt sikkert anden software i. Måske det samme er tilfældet for A1.
Burde være samme software? Men tænker vil man være sikker så køb alt andet end dq200..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har du prøvet A3?
Erling i anden tråd bekræfter andre skiftemønstre.
-
Novilux
- Nyt medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
8 times
-
Been thanked:
8 times
Indlæg
af Novilux » 31. jul 2018, 18:12
claussor skrev:Novilux skrev: ↑31. jul 2018, 17:50
claussor skrev:
Fysisk bør de være ens. Men som jeg før har nævnt så har det været næsten lort på lort alle de dq200 jeg har prøvet. Lidt over 10 styk. Indtil jeg prøvede A3. Alle 3 jeg prøvede kørte "perfekt". Jeg endte med at hoppe på den 3. Så har igen DQ200. Den skifter anderledes end en Golf. Der er helt sikkert anden software i. Måske det samme er tilfældet for A1.
Burde være samme software? Men tænker vil man være sikker så køb alt andet end dq200..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har du prøvet A3?
Erling i anden tråd bekræfter andre skiftemønstre.
Dog ikke, men hedder det så ikke s-tronic?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 31. jul 2018, 18:32
Novilux skrev: ↑31. jul 2018, 18:12
claussor skrev:Novilux skrev: ↑31. jul 2018, 17:50
Burde være samme software? Men tænker vil man være sikker så køb alt andet end dq200..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har du prøvet A3?
Erling i anden tråd bekræfter andre skiftemønstre.
Dog ikke, men hedder det så ikke s-tronic?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jo men samme gearkasse hvis det er A1 eller A3 i de mindre motorer.
-
Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
-
Has thanked:
200 times
-
Been thanked:
399 times
Indlæg
af Dakota » 31. jul 2018, 18:37
claussor skrev: ↑31. jul 2018, 18:32
Jo men samme gearkasse hvis det er A1 eller A3 i de mindre motorer.
Vedkommende kigger på en 185hk udgave, dvs. tilsvarende Polo GTI.
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 31. jul 2018, 18:40
Dakota skrev: ↑31. jul 2018, 18:37
claussor skrev: ↑31. jul 2018, 18:32
Jo men samme gearkasse hvis det er A1 eller A3 i de mindre motorer.
Vedkommende kigger på en 185hk udgave, dvs. tilsvarende Polo GTI.
Det er en DQ200 i 185eren. Bare pas på den twincharger. Ikke det mest pålidelige motor.
-
i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
-
Has thanked:
553 times
-
Been thanked:
924 times
-
Kontakt:
Indlæg
af i-s » 1. aug 2018, 12:01
Novilux skrev: ↑31. jul 2018, 18:12
claussor skrev:Novilux skrev: ↑31. jul 2018, 17:50
Burde være samme software? Men tænker vil man være sikker så køb alt andet end dq200..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har du prøvet A3?
Erling i anden tråd bekræfter andre skiftemønstre.
Dog ikke, men hedder det så ikke s-tronic?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ikke for at ødelægge jeres tese omkring A3. Dem har jeg prøvet 2 af i 1.6TDI versionen med DQ200. Den ene fra sep-17 og den anden fra jan-18. Begge havde de sædvanlige DQ200 problemer med ruskende koblinger og dansende omdrejninger ved konstant hastighed.
/Søren.
-
i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
-
Has thanked:
553 times
-
Been thanked:
924 times
-
Kontakt:
Indlæg
af i-s » 1. aug 2018, 12:14
Dakota skrev: ↑31. jul 2018, 17:38
Vi er enige om at der ingen forskel er på hvilken bil/mærke, en DQ200 ligger i, right? En bekendt har kig på en Audi A1 fra 2012'ish og den har svjv også en DQ200 - hvilket jo får alarmklokkerne til at ringe.
Det er noget crap ligegyldig hvad den pakkes ind i. Muligvis lidt mere/mindre crap i nogen modeller.
/Søren.
-
i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
-
Has thanked:
553 times
-
Been thanked:
924 times
-
Kontakt:
Indlæg
af i-s » 1. aug 2018, 12:17
Novilux skrev: ↑31. jul 2018, 10:29
i-s skrev:
Nu da det er en 2018, så burde den være med DQ381-DSG7 (gør det bare bedre).
Men der er ret mange VAG biler årg. 2018 på bilbasen, som er oprettet forkert - altså som DQ250 og ikke korrekt som DQ381. Det er lidt en blanding af Bilbasens database ikke er opdateret og forhandlere der bare er vant til at taste DSG6.
Så jeg tror det kunne være smart at tage ud og checke om det ikke er en DQ381 - tvivler på det hjælper at ringe til dem.
Men nu er der lige et andet problem. Hvis jeg slår nummerpladen op, så er det en 1.4 TSi ... !?!
Er du sikker? Min lillebror arbejder ved en automester (som i samarbejde med Seat sælger nye Seater også) men de tager måske vores nuværende Leon i bytte og finder en anden til os fra 0km til max 15.000km.. 2.0 TDI 150hk med
Dsg.. så ny som muligt om det lige bliver den der ved jeg ikke helt.. mærkeligt den siger 1,4?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ok, sorry. Antog alle DQ250 var udfaset. Men som du siger, så ville jeg også 100x hellere have en DQ250-DSG6 end en DQ200-DSG7.
/Søren.
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 1. aug 2018, 13:27
i-s skrev: ↑1. aug 2018, 12:01
Novilux skrev: ↑31. jul 2018, 18:12
claussor skrev:
Har du prøvet A3?
Erling i anden tråd bekræfter andre skiftemønstre.
Dog ikke, men hedder det så ikke s-tronic?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ikke for at ødelægge jeres tese omkring A3. Dem har jeg prøvet 2 af i 1.6TDI versionen med DQ200. Den ene fra sep-17 og den anden fra jan-18. Begge havde de sædvanlige DQ200 problemer med ruskende koblinger og dansende omdrejninger ved konstant hastighed.
Alle dem jeg har prøvet er årgang 13 modeller det kan være der er lidt forskel i hardware/software. Uanset er det crazy at det er sådan man skal teste sig frem.
-
maha
- Nyt medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
14 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af maha » 6. aug 2018, 06:34
Hejsa
Jeg har en Leon FR ST 1.5 TSI DSG i bestilling (ja.. 1.5), låst til produktionsuge 36. Bestilte den inden jeg kendte til DQ200 problemerne, men nu overvejer jeg at udvide garantien på bilen bare pga gearkassen. Vil I anbefale at gøre det?
-
Jeha
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 94
- Tilmeldt: 16. jan 2015, 12:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
7 times
-
Been thanked:
5 times
Indlæg
af Jeha » 6. aug 2018, 06:54
maha skrev: ↑6. aug 2018, 06:34
Hejsa
Jeg har en Leon FR ST 1.5 TSI DSG i bestilling (ja.. 1.5), låst til produktionsuge 36. Bestilte den inden jeg kendte til DQ200 problemerne, men nu overvejer jeg at udvide garantien på bilen bare pga gearkassen. Vil I anbefale at gøre det?
Jeg ville spare pengene. VW betragter ikke glidende koblinger som en fejl (selvom de har skiftet hundredevis af koblinger pga. problemet), så du kan ikke bruge den ekstra garanti til noget. Det er heller ikke min erfaring, at koblingerne går i stykker - de kører bare virkelig dårligt.
Jeg havde selv en Passat årgang 2016, som fik skiftet koblinger to gange. Derefter købte VW min bil tilbage.
VW Passat Variant 1.4 TSi 150 Comfortline DSG ACT 2016 (solgt)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)
-
maha
- Nyt medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
14 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af maha » 6. aug 2018, 07:01
Jeha skrev: ↑6. aug 2018, 06:54
maha skrev: ↑6. aug 2018, 06:34
Hejsa
Jeg har en Leon FR ST 1.5 TSI DSG i bestilling (ja.. 1.5), låst til produktionsuge 36. Bestilte den inden jeg kendte til DQ200 problemerne, men nu overvejer jeg at udvide garantien på bilen bare pga gearkassen. Vil I anbefale at gøre det?
Jeg ville spare pengene. VW betragter ikke glidende koblinger som en fejl (selvom de har skiftet hundredevis af koblinger pga. problemet), så du kan ikke bruge den ekstra garanti til noget. Det er heller ikke min erfaring, at koblingerne går i stykker - de kører bare virkelig dårligt.
Jeg havde selv en Passat årgang 2016, som fik skiftet koblinger to gange. Derefter købte VW min bil tilbage.
Synes bare jeg har kunne læse at nogle har fået skiftet hvor det har fikset problemerne. Det må have været under garanti?
Jeg er helt med på at mange også har fået skiftet hvor det ikke har hjulpet!
-
GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10875
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
-
Has thanked:
664 times
-
Been thanked:
1904 times
Indlæg
af GaSelle » 6. aug 2018, 07:05
Nogle forhandlere tager det mere seriøst end andre, virker det til. Min erfaring begrænser sig godt nok til Skoda, på det punkt.
-
lamia
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midtjylland
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
12 times
Indlæg
af lamia » 6. aug 2018, 07:53
Jeha skrev: ↑6. aug 2018, 06:54
maha skrev: ↑6. aug 2018, 06:34
Hejsa
Jeg har en Leon FR ST 1.5 TSI DSG i bestilling (ja.. 1.5), låst til produktionsuge 36. Bestilte den inden jeg kendte til DQ200 problemerne, men nu overvejer jeg at udvide garantien på bilen bare pga gearkassen. Vil I anbefale at gøre det?
Jeg ville spare pengene. VW betragter ikke glidende koblinger som en fejl (selvom de har skiftet hundredevis af koblinger pga. problemet), så du kan ikke bruge den ekstra garanti til noget. Det er heller ikke min erfaring, at koblingerne går i stykker - de kører bare virkelig dårligt.
Jeg havde selv en Passat årgang 2016, som fik skiftet koblinger to gange. Derefter købte VW min bil tilbage.
Ahh at spare udvidet garanti pga at nogle vw forhandlere m.m. Måske ikke betragter glidende koblinger som en fejl, er da et tyndt grundlag at fravælge det på. Det er helt klart min overbevisning at de småpenge udvidet garanti koster helt sikkert er pengene værd. Der er jo andre ting som kan gå hen og stå af eller gå i stykker som kan løbe op i en pæn udskrivning.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
-
allannissen
- Nyt medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 05:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
42 times
-
Been thanked:
54 times
Indlæg
af allannissen » 6. aug 2018, 09:13
maha skrev:Hejsa
Jeg har en Leon FR ST 1.5 TSI DSG i bestilling (ja.. 1.5), låst til produktionsuge 36. Bestilte den inden jeg kendte til DQ200 problemerne, men nu overvejer jeg at udvide garantien på bilen bare pga gearkassen. Vil I anbefale at gøre det?
Ja, koblingsskift koster en 10-12.000kr, så pengene til den udvidede garanti kan du hurtigt få hjem igen. Min bil har fået skiftet to gange : første under den ordinære garanti, anden gang under den udvidede. Og lur mig om ikke Skoda får lov at lave et tredje skift inden garantien udløber.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Octavia 1.4 TSI Hybrid DSG IV Plus Combi 2021 -
-
maha
- Nyt medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
14 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af maha » 6. aug 2018, 09:14
allannissen skrev: ↑6. aug 2018, 09:13
maha skrev:Hejsa
Jeg har en Leon FR ST 1.5 TSI DSG i bestilling (ja.. 1.5), låst til produktionsuge 36. Bestilte den inden jeg kendte til DQ200 problemerne, men nu overvejer jeg at udvide garantien på bilen bare pga gearkassen. Vil I anbefale at gøre det?
Ja, koblingsskift koster en 10-12.000kr, så pengene til den udvidede garanti kan du hurtigt få hjem igen. Min bil har fået skiftet to gange : første under den ordinære garanti, anden gang under den udvidede. Og lur mig om ikke Skoda får lov at lave et tredje skift inden garantien udløber.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så din forhandler anerkendte altså de glidende koblinger som en fejl, og ikke som en seriestandard?
-
Jeha
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 94
- Tilmeldt: 16. jan 2015, 12:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
7 times
-
Been thanked:
5 times
Indlæg
af Jeha » 6. aug 2018, 09:16
allannissen skrev: ↑6. aug 2018, 09:13
maha skrev:Hejsa
Jeg har en Leon FR ST 1.5 TSI DSG i bestilling (ja.. 1.5), låst til produktionsuge 36. Bestilte den inden jeg kendte til DQ200 problemerne, men nu overvejer jeg at udvide garantien på bilen bare pga gearkassen. Vil I anbefale at gøre det?
Ja, koblingsskift koster en 10-12.000kr, så pengene til den udvidede garanti kan du hurtigt få hjem igen. Min bil har fået skiftet to gange : første under den ordinære garanti, anden gang under den udvidede. Og lur mig om ikke Skoda får lov at lave et tredje skift inden garantien udløber.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Man har da altid 2 års garanti på de nye koblinger, så Skoda burde æde omkostningen uanset den forlængede garanti.
VW Passat Variant 1.4 TSi 150 Comfortline DSG ACT 2016 (solgt)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)
-
allannissen
- Nyt medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 05:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
42 times
-
Been thanked:
54 times
Indlæg
af allannissen » 6. aug 2018, 09:21
maha skrev:allannissen skrev: ↑6. aug 2018, 09:13
maha skrev:Hejsa
Jeg har en Leon FR ST 1.5 TSI DSG i bestilling (ja.. 1.5), låst til produktionsuge 36. Bestilte den inden jeg kendte til DQ200 problemerne, men nu overvejer jeg at udvide garantien på bilen bare pga gearkassen. Vil I anbefale at gøre det?
Ja, koblingsskift koster en 10-12.000kr, så pengene til den udvidede garanti kan du hurtigt få hjem igen. Min bil har fået skiftet to gange : første under den ordinære garanti, anden gang under den udvidede. Og lur mig om ikke Skoda får lov at lave et tredje skift inden garantien udløber.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så din forhandler anerkendte altså de glidende koblinger som en fejl, og ikke som en seriestandard?
Ja, min gearkasse kørte ikke som den skulle, iflg mekanikeren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Octavia 1.4 TSI Hybrid DSG IV Plus Combi 2021 -
-
Novilux
- Nyt medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
8 times
-
Been thanked:
8 times
Indlæg
af Novilux » 6. aug 2018, 10:41
Hvorfor købe en ny bil med dsg7 DQ200 hvis man ved det måske kan blive en pest? Jeg har været ude og se på ny Leon 2.0tdi 150hk dsg6 DQ250.. som vores nuværende Leon med 1.0tsi dsg7 bliver skiftet ud med! En verden til forskel, dejligt “blødt” gearskifte og bare en hel anden køre oplevelse som dsg7. Afbestilt dog den Leon med den gearkasse det giver dig ikke andet end bekymringer og du smider en masse penge væk når du fortryder købet. FOR DET GØR DU 100%
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
maha
- Nyt medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
14 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af maha » 6. aug 2018, 10:53
Novilux skrev: ↑6. aug 2018, 10:41
Hvorfor købe en ny bil med dsg7 DQ200 hvis man ved det måske kan blive en pest? Jeg har været ude og se på ny Leon 2.0tdi 150hk dsg6 DQ250.. som vores nuværende Leon med 1.0tsi dsg7 bliver skiftet ud med! En verden til forskel, dejligt “blødt” gearskifte og bare en hel anden køre oplevelse som dsg7. Afbestilt dog den Leon med den gearkasse det giver dig ikke andet end bekymringer og du smider en masse penge væk når du fortryder købet. FOR DET GØR DU 100%
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bilen var bestilt inden jeg kendte til DQ200 problematikken. Og nu er den låst til produktion i uge 36, ved ikke hvad jeg har af muligheder for afbestilling. Og om jeg så kunne afbestille, så er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det alligevel.
Jeg er helt med på at mange har oplevet fejl, men at jeg med garanti vil fortryde købet pga. en fejlagtigt gearkasse synes jeg er lidt at sætte det på spidsen. Det lyder som en ualmindelig dårlig forretning at VAG skulle irritere samtlige DQ200 kunder, og risikere at de ikke køber VAG igen.
Spørgsmålet gik bare på om en udvidet garanti vil være behjælpelig hvis jeg skulle få en fejlramt DQ200..
- These users thanked the author maha for the post:
- kennyB
-
Bjerregaard
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
3 times
-
Been thanked:
4 times
Indlæg
af Bjerregaard » 6. aug 2018, 11:36
maha skrev: ↑6. aug 2018, 10:53
Novilux skrev: ↑6. aug 2018, 10:41
Hvorfor købe en ny bil med dsg7 DQ200 hvis man ved det måske kan blive en pest? Jeg har været ude og se på ny Leon 2.0tdi 150hk dsg6 DQ250.. som vores nuværende Leon med 1.0tsi dsg7 bliver skiftet ud med! En verden til forskel, dejligt “blødt” gearskifte og bare en hel anden køre oplevelse som dsg7. Afbestilt dog den Leon med den gearkasse det giver dig ikke andet end bekymringer og du smider en masse penge væk når du fortryder købet. FOR DET GØR DU 100%
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bilen var bestilt inden jeg kendte til DQ200 problematikken. Og nu er den låst til produktion i uge 36, ved ikke hvad jeg har af muligheder for afbestilling. Og om jeg så kunne afbestille, så er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det alligevel.
Jeg er helt med på at mange har oplevet fejl, men at jeg med garanti vil fortryde købet pga. en fejlagtigt gearkasse synes jeg er lidt at sætte det på spidsen. Det lyder som en ualmindelig dårlig forretning at VAG skulle irritere samtlige DQ200 kunder, og risikere at de ikke køber VAG igen.
Spørgsmålet gik bare på om en udvidet garanti vil være behjælpelig hvis jeg skulle få en fejlramt DQ200..
Kan ikke se andet end den udvidet garanti er alle pengene værd også i forhold til DQ200.
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 6. aug 2018, 11:56
4 års garanti er godt at have. Bare ubrugelig mht. gearkassen så længe VW siger alt er ok.
-
BrianB
- Nyt medlem
- Indlæg: 453
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
73 times
-
Been thanked:
192 times
Indlæg
af BrianB » 6. aug 2018, 12:02
Var det ikke Skoda der havde anerkendt fejlen? Jeg synes at have læst et eller andet på en af de forrige sider om en officiel værkstedsvejledning og en ny type kobling. (Ikke at det nødvendigvis hjælper på problemet, men så har man da retten til at klage hvis de selv har anerkendt det)
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
325 times
-
Been thanked:
375 times
Indlæg
af GranTurismo » 6. aug 2018, 13:16
claussor skrev: ↑6. aug 2018, 11:56
4 års garanti er godt at have. Bare ubrugelig mht. gearkassen så længe VW siger alt er ok.
Bare for en god ordens skyld, så er en Leon en Seat.
Jeg har selv tilkøbt to års ekstra Garanti og vil da klart anbefale andre at gøre det, selvom jeg ikke har haft behov for det i forbindelse med min DQ200, som har kørt fejlfrit i knap 4 år - pånær en grundjustering som afhjalp at den steg i omdrejninger under gearskifte (synkronisering)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
arj9k
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
3 times
Indlæg
af arj9k » 6. aug 2018, 14:15
maha skrev: ↑6. aug 2018, 10:53
Novilux skrev: ↑6. aug 2018, 10:41
Hvorfor købe en ny bil med dsg7 DQ200 hvis man ved det måske kan blive en pest? Jeg har været ude og se på ny Leon 2.0tdi 150hk dsg6 DQ250.. som vores nuværende Leon med 1.0tsi dsg7 bliver skiftet ud med! En verden til forskel, dejligt “blødt” gearskifte og bare en hel anden køre oplevelse som dsg7. Afbestilt dog den Leon med den gearkasse det giver dig ikke andet end bekymringer og du smider en masse penge væk når du fortryder købet. FOR DET GØR DU 100%
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bilen var bestilt inden jeg kendte til DQ200 problematikken. Og nu er den låst til produktion i uge 36, ved ikke hvad jeg har af muligheder for afbestilling. Og om jeg så kunne afbestille, så er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det alligevel.
Jeg er helt med på at mange har oplevet fejl, men at jeg med garanti vil fortryde købet pga. en fejlagtigt gearkasse synes jeg er lidt at sætte det på spidsen. Det lyder som en ualmindelig dårlig forretning at VAG skulle irritere samtlige DQ200 kunder, og risikere at de ikke køber VAG igen.
Spørgsmålet gik bare på om en udvidet garanti vil være behjælpelig hvis jeg skulle få en fejlramt DQ200..
Jeg synes ikke du skal lade dig påvirke dig af andres meninger omkring den gearkassse. Jeg har både en Skoda Octavia 1,6 TDI DSG7 fra 07/17 og har netop købt en ny Touran tsi med DSG7 gearkasse. Jeg jeg ville overhovedet ikke bekymre mig om den DSG7 gearkasse - slet ikke, hvis du tilkøber udvidet garanti. Jeg har aldrig oplevet nogle af de problemer, som folk herinde beskriver med DSG7. Hverken i egne eller andres biler. Det er muligt jeg ikke er ligeså "fint følende" eller har en nær så raffineret føling for mekanik som visse andre herinde. Til gengæld havde jeg bøvl med min gamle bil med DSG6 gearkasse, som fik en ny mechatronic enhed - heldigvis på garanti.
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 6. aug 2018, 14:33
Jeg forstår ikke hvorfor det skal gøres til et problem mht. udvidet garanti? Hvorfor ignorere etc. fordi man ikke har problemet selv? Det er jo sandheden det jeg skriver.
Fakta er bare at hvis man køber ekstra garanti og det kun er pga. glidende koblinger, så er det spild af penge. Hvorfor? Fordi VAG gemmer sig bag "seriestandard". Den almindelige garanti dækker heller ikke så længe de bruger det argument.
Jeg skriver selv at ekstra garanti er en god ting at have. Jeg har det selv på min Golf. Men lad nu være med at købe det hvis I tror det hjælper jer mht. DQ200. Køb det for alle de andre gode ting det giver. Bl.a. gensalgsværdien.
-
i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
-
Has thanked:
553 times
-
Been thanked:
924 times
-
Kontakt:
Indlæg
af i-s » 6. aug 2018, 18:20
maha skrev: ↑6. aug 2018, 10:53
Novilux skrev: ↑6. aug 2018, 10:41
Hvorfor købe en ny bil med dsg7 DQ200 hvis man ved det måske kan blive en pest? Jeg har været ude og se på ny Leon 2.0tdi 150hk dsg6 DQ250.. som vores nuværende Leon med 1.0tsi dsg7 bliver skiftet ud med! En verden til forskel, dejligt “blødt” gearskifte og bare en hel anden køre oplevelse som dsg7. Afbestilt dog den Leon med den gearkasse det giver dig ikke andet end bekymringer og du smider en masse penge væk når du fortryder købet. FOR DET GØR DU 100%
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bilen var bestilt inden jeg kendte til DQ200 problematikken. Og nu er den låst til produktion i uge 36, ved ikke hvad jeg har af muligheder for afbestilling. Og om jeg så kunne afbestille, så er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det alligevel.
Jeg er helt med på at mange har oplevet fejl, men at jeg med garanti vil fortryde købet pga. en fejlagtigt gearkasse synes jeg er lidt at sætte det på spidsen. Det lyder som en ualmindelig dårlig forretning at VAG skulle irritere samtlige DQ200 kunder, og risikere at de ikke køber VAG igen.
Spørgsmålet gik bare på om en udvidet garanti vil være behjælpelig hvis jeg skulle få en fejlramt DQ200..
Meld endelig tilbage når du har kørt ca. 10.000 km i den. Kunne være sjovt at vide om det er en nitte eller en af de gode. Det er ikke nedladende ment eller noget, er bare vild nysgerrig.
- These users thanked the author i-s for the post:
- Novilux
/Søren.
-
Novilux
- Nyt medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
8 times
-
Been thanked:
8 times
Indlæg
af Novilux » 6. aug 2018, 18:22
i-s skrev:maha skrev: ↑6. aug 2018, 10:53
Novilux skrev: ↑6. aug 2018, 10:41
Hvorfor købe en ny bil med dsg7 DQ200 hvis man ved det måske kan blive en pest? Jeg har været ude og se på ny Leon 2.0tdi 150hk dsg6 DQ250.. som vores nuværende Leon med 1.0tsi dsg7 bliver skiftet ud med! En verden til forskel, dejligt “blødt” gearskifte og bare en hel anden køre oplevelse som dsg7. Afbestilt dog den Leon med den gearkasse det giver dig ikke andet end bekymringer og du smider en masse penge væk når du fortryder købet. FOR DET GØR DU 100%
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bilen var bestilt inden jeg kendte til DQ200 problematikken. Og nu er den låst til produktion i uge 36, ved ikke hvad jeg har af muligheder for afbestilling. Og om jeg så kunne afbestille, så er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det alligevel.
Jeg er helt med på at mange har oplevet fejl, men at jeg med garanti vil fortryde købet pga. en fejlagtigt gearkasse synes jeg er lidt at sætte det på spidsen. Det lyder som en ualmindelig dårlig forretning at VAG skulle irritere samtlige DQ200 kunder, og risikere at de ikke køber VAG igen.
Spørgsmålet gik bare på om en udvidet garanti vil være behjælpelig hvis jeg skulle få en fejlramt DQ200..
Meld endelig tilbage når du har kørt ca. 10.000 km i den. Kunne være sjovt at vide om det er en nitte eller en af de gode. Det er ikke nedladende ment eller noget, er bare vild nysgerrig.
Jeg er også på den
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
maha
- Nyt medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
14 times
-
Been thanked:
6 times
Indlæg
af maha » 6. aug 2018, 18:28
Novilux skrev: ↑6. aug 2018, 18:22
i-s skrev:maha skrev: ↑6. aug 2018, 10:53
Bilen var bestilt inden jeg kendte til DQ200 problematikken. Og nu er den låst til produktion i uge 36, ved ikke hvad jeg har af muligheder for afbestilling. Og om jeg så kunne afbestille, så er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det alligevel.
Jeg er helt med på at mange har oplevet fejl, men at jeg med garanti vil fortryde købet pga. en fejlagtigt gearkasse synes jeg er lidt at sætte det på spidsen. Det lyder som en ualmindelig dårlig forretning at VAG skulle irritere samtlige DQ200 kunder, og risikere at de ikke køber VAG igen.
Spørgsmålet gik bare på om en udvidet garanti vil være behjælpelig hvis jeg skulle få en fejlramt DQ200..
Meld endelig tilbage når du har kørt ca. 10.000 km i den. Kunne være sjovt at vide om det er en nitte eller en af de gode. Det er ikke nedladende ment eller noget, er bare vild nysgerrig.
Jeg er også på den
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg giver en melding
- These users thanked the author maha for the post:
- Sunny