Passat Hybrid Motor - Problemer?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. mar 2016, 16:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Passat Hybrid Motor - Problemer?
Hej folkens!
Hvad er jeres erfaringer, og hvad har i hørt om Passatens 1.4 TSI GTE motor?
Turde i investere i den?
Hvad er jeres erfaringer, og hvad har i hørt om Passatens 1.4 TSI GTE motor?
Turde i investere i den?
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Hej,
altså motoren er næsten identisk med en alm 1.4 TSi og den er helt OK.
Gearkassen er en special version af DQ250, hvor der er lagt en ekstra kobling i og en el-motor. DQ250 er bundsolid og har aldrig hørt noget dårligt om el-motoren.
Men det du nok skal være klar på er, at NÅR den engang går i stykker, så kan det være noget mere bekostelig at reppe på.
F.eks en kobling til en 1.4TSi-DSG ligger i ca. 500€ + moms i ETKA. En tilsvarende til GTE ligger i 8200€ + moms, da man skal skifte elmotoren sammen med.
altså motoren er næsten identisk med en alm 1.4 TSi og den er helt OK.
Gearkassen er en special version af DQ250, hvor der er lagt en ekstra kobling i og en el-motor. DQ250 er bundsolid og har aldrig hørt noget dårligt om el-motoren.
Men det du nok skal være klar på er, at NÅR den engang går i stykker, så kan det være noget mere bekostelig at reppe på.
F.eks en kobling til en 1.4TSi-DSG ligger i ca. 500€ + moms i ETKA. En tilsvarende til GTE ligger i 8200€ + moms, da man skal skifte elmotoren sammen med.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2001
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 486 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
820 eller 8.200€?i-s skrev: ↑6. aug 2018, 18:15Hej,
altså motoren er næsten identisk med en alm 1.4 TSi og den er helt OK.
Gearkassen er en special version af DQ250, hvor der er lagt en ekstra kobling i og en el-motor. DQ250 er bundsolid og har aldrig hørt noget dårligt om el-motoren.
Men det du nok skal være klar på er, at NÅR den engang går i stykker, så kan det være noget mere bekostelig at reppe på.
F.eks en kobling til en 1.4TSi-DSG ligger i ca. 500€ + moms i ETKA. En tilsvarende til GTE ligger i 8200€ + moms, da man skal skifte elmotoren sammen med.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Jeg læser det som 8200 € inkl. moms (korrektion). For hvis jeg trykker på koblingen til en GTE, så får man at vide den ikke kan bestilles løs. Man skal have en hel ombytter. Den står så ca. til 8200 €. Se herunder - min ETKA er instillet til Euro og DK moms.superbeszzz skrev: ↑6. aug 2018, 18:23820 eller 8.200€?i-s skrev: ↑6. aug 2018, 18:15Hej,
altså motoren er næsten identisk med en alm 1.4 TSi og den er helt OK.
Gearkassen er en special version af DQ250, hvor der er lagt en ekstra kobling i og en el-motor. DQ250 er bundsolid og har aldrig hørt noget dårligt om el-motoren.
Men det du nok skal være klar på er, at NÅR den engang går i stykker, så kan det være noget mere bekostelig at reppe på.
F.eks en kobling til en 1.4TSi-DSG ligger i ca. 500€ + moms i ETKA. En tilsvarende til GTE ligger i 8200€ + moms, da man skal skifte elmotoren sammen med.
GTE Kobling: Ombytter:
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. mar 2016, 16:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Holy fuck - det er jo sindsygt!i-s skrev: ↑6. aug 2018, 18:42Jeg læser det som 8200 € inkl. moms (korrektion). For hvis jeg trykker på koblingen til en GTE, så får man at vide den ikke kan bestilles løs. Man skal have en hel ombytter. Den står så ca. til 8200 €. Se herunder - min ETKA er instillet til Euro og DK moms.superbeszzz skrev: ↑6. aug 2018, 18:23820 eller 8.200€?i-s skrev: ↑6. aug 2018, 18:15Hej,
altså motoren er næsten identisk med en alm 1.4 TSi og den er helt OK.
Gearkassen er en special version af DQ250, hvor der er lagt en ekstra kobling i og en el-motor. DQ250 er bundsolid og har aldrig hørt noget dårligt om el-motoren.
Men det du nok skal være klar på er, at NÅR den engang går i stykker, så kan det være noget mere bekostelig at reppe på.
F.eks en kobling til en 1.4TSi-DSG ligger i ca. 500€ + moms i ETKA. En tilsvarende til GTE ligger i 8200€ + moms, da man skal skifte elmotoren sammen med.
GTE Kobling:
vagcars1.jpg
Ombytter:
vagcars2.jpg
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Jeg er den glade ejer af en Passat GTE, og søgte vidt og bredt efter negative historier om drivlinien(GTE/e-tron) inden jeg købte. Jeg fandt ikke nogle der gav anledning til bekymringer.
Motoren er som nævnt et lettere forstærket 1,4 TSI, som efterhånden har mange år på bagen, og selve gearkassen er ligeledes benyttet og forbedret gennem rigtig mange år.
Min GTE har kørt upåklageligt de første 40.000 km, og batteriet har samme rækkevidde som nyt.
Grundet families omgang er jeg "desværre" nødt til at springe over til en Touran, og har derfor sådan en i bestilling. Hvis den havde kunnet fås med samme hybriddrivlinie havde jeg helt sikkert sprunget på sådan en...
Jeg kommer helt sikkert til at savne min GTE.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Motoren er som nævnt et lettere forstærket 1,4 TSI, som efterhånden har mange år på bagen, og selve gearkassen er ligeledes benyttet og forbedret gennem rigtig mange år.
Min GTE har kørt upåklageligt de første 40.000 km, og batteriet har samme rækkevidde som nyt.
Grundet families omgang er jeg "desværre" nødt til at springe over til en Touran, og har derfor sådan en i bestilling. Hvis den havde kunnet fås med samme hybriddrivlinie havde jeg helt sikkert sprunget på sådan en...
Jeg kommer helt sikkert til at savne min GTE.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. mar 2016, 16:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Jeg er nemlig vild med ideen om at konen kan køre på arbejde, lade op der, og køre hjem igen på ren el (antaget den maks kan køre 30-35 km på en opladning). Benytter du dig også af Clevers abonnement til 300 kr md?pwh skrev: ↑6. aug 2018, 19:07Jeg er den glade ejer af en Passat GTE, og søgte vidt og bredt efter negative historier om drivlinien(GTE/e-tron) inden jeg købte. Jeg fandt ikke nogle der gav anledning til bekymringer.
Motoren er som nævnt et lettere forstærket 1,4 TSI, som efterhånden har mange år på bagen, og selve gearkassen er ligeledes benyttet og forbedret gennem rigtig mange år.
Min GTE har kørt upåklageligt de første 40.000 km, og batteriet har samme rækkevidde som nyt.
Grundet families omgang er jeg "desværre" nødt til at springe over til en Touran, og har derfor sådan en i bestilling. Hvis den havde kunnet fås med samme hybriddrivlinie havde jeg helt sikkert sprunget på sådan en...
Jeg kommer helt sikkert til at savne min GTE.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Jeg havde først et "Clever Network" abonnement til 199,- pr. måned, og nu oplader jeg blot hjemme med den medfølgende "mormor lader". Det fungerer ganske udmærketba10s118 skrev:Jeg er nemlig vild med ideen om at konen kan køre på arbejde, lade op der, og køre hjem igen på ren el (antaget den maks kan køre 30-35 km på en opladning). Benytter du dig også af Clevers abonnement til 300 kr md?pwh skrev: ↑6. aug 2018, 19:07Jeg er den glade ejer af en Passat GTE, og søgte vidt og bredt efter negative historier om drivlinien(GTE/e-tron) inden jeg købte. Jeg fandt ikke nogle der gav anledning til bekymringer.
Motoren er som nævnt et lettere forstærket 1,4 TSI, som efterhånden har mange år på bagen, og selve gearkassen er ligeledes benyttet og forbedret gennem rigtig mange år.
Min GTE har kørt upåklageligt de første 40.000 km, og batteriet har samme rækkevidde som nyt.
Grundet families omgang er jeg "desværre" nødt til at springe over til en Touran, og har derfor sådan en i bestilling. Hvis den havde kunnet fås med samme hybriddrivlinie havde jeg helt sikkert sprunget på sådan en...
Jeg kommer helt sikkert til at savne min GTE.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Jeg har formået presse 45 km ud af batteriet (uden behov for køl/varme). Om sommeren er 40 km let at opnå.
En kold vinterdag koster varme på rækkevidden, men jeg tror aldrig jeg har haft den under 30 km om vinteren.
Benzinøkonomien på langtur er også helt fin - nok meget sammenlignelig med en alm. 1,4 TSI, men det afhænger naturligvis af hvor mange af de 218 hk du vælger at slippe fri, og ikke mindst hvor ofte
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 10. maj 2014, 07:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
jeg er også med i koret af tilfredse Passat GTE ejere - meget smidig gearkasse hvor man ikke mærker skiftet mellem batteri og motor - og de første kilometer om morgenen på ren strøm er en fornøjelse.
Syntes ikke den er super tørstig selvom den står i GTE mode, hvilket jeg ofte bruger på motorvej.
Syntes ikke den er super tørstig selvom den står i GTE mode, hvilket jeg ofte bruger på motorvej.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. mar 2016, 16:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Vil i mene at den er for svag til at køre sydpå med en campingvogn med, hvis det engang blev aktuelt ?
- These users thanked the author ba10s118 for the post:
- Blacksugar
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Bestemt ikke. Bilen har 218 hk/400 Nm i GTE mode, og det har den så længe der er strøm på batteriet. I praksis vil du aldrig give den fuld pedal i så lang tid at batteriet suges tomt. Du møder altid et sving, vejarbejde, trafik etc., og hvis batteriet er røget ned under ca. 50%, så bliver batteriet opladt til ca. 50% igen.ba10s118 skrev:Vil i mene at den er for svag til at køre sydpå med en campingvogn med, hvis det engang blev aktuelt ?
Så selv Kassel bakker og Brennerpasset bør være en smal sag med en campingvogn på krogen
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- 8278
- Medlem
- Indlæg: 585
- Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bjerringbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Med hensyn til holdbarhed på koblinger i en GTE, - så tænker jeg da at det nok skal holde. - En GTE filer jo ikke bilen igang når man begynder at køre. - den starter altid på ELmotoren (altså koblingen er tilkoblet), og bruger kun koblingerne når den skifter gear.. (den kører dog som en normal DSG under opvarmning af benzinmotor eller hvis batteriet er helt tom for strøm, men det er godtnok sjældent jeg oplever dette)
Dette tænker jeg da burge være medvirkende til længere levetid for koblingerne.
eller hvad tænker i andre?
Dette tænker jeg da burge være medvirkende til længere levetid for koblingerne.
eller hvad tænker i andre?
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. mar 2016, 16:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Okay super Tænkte nemlig hvis man skulle køre til eks. Italien med en campingvogn, så vil man vel teknisk set ikke køre i GTE mode, men hybrid. Hvordan vil den så over en længere passage af eks. 500km holde batteri niveauet oppe? Via motor bremsning? Der er jo sikkert nok moment i el-motoren til det værste træk, men hvad hvis man bare endte med at køre på den lille 1.4 TSI alene (Det er vel kun 156 hk med 250nm)?pwh skrev: ↑6. aug 2018, 21:38Bestemt ikke. Bilen har 218 hk/400 Nm i GTE mode, og det har den så længe der er strøm på batteriet. I praksis vil du aldrig give den fuld pedal i så lang tid at batteriet suges tomt. Du møder altid et sving, vejarbejde, trafik etc., og hvis batteriet er røget ned under ca. 50%, så bliver batteriet opladt til ca. 50% igen.ba10s118 skrev:Vil i mene at den er for svag til at køre sydpå med en campingvogn med, hvis det engang blev aktuelt ?
Så selv Kassel bakker og Brennerpasset bør være en smal sag med en campingvogn på krogen
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Jeg spørger måske dumt Men jeg er komplet uviden på hybrid, og er blevet helt vanvittig forelsket i det efter at have prøvet familiens XC90 T8'er (Ved godt de ikke kan sammenlignes, men princippet).
Det giver logisk nok mening at man ikke vil få de meget "slidende" opstart, som ved manuel gear.8278 skrev: ↑7. aug 2018, 06:32ng når man begynder at køre. - den starter altid på ELmotoren (altså koblingen er tilkoblet), og bruger kun koblingerne når den skifter gear.. (den kører dog som en normal DSG under opvarmning af benzinmotor eller hvis batteriet er helt tom for strøm, men det er godtnok sjældent jeg oplever dette)
Dette tænker jeg da burge være medvirkende til længere levetid for koblingerne.
eller hvad tænker i andre?
Kan man eventuelt vende den rundt og spørge, hvor ofte skiftes kobling i en konventionel DSG?
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
På motorvej kører jeg oftest i GTE mode. På motoren er monteret en rimelig stor generator - vist nok 3 kW. Så lige så snart du trækker mindre en ICE motorens effekt (156 hk), så lader den på batteriet (hvis der er behov).
Derudover er der kraftig opladning ved nedbremsninger, hvilket man i praksis ofte gør på motorvej. Mener at bremseeffekten er op til 30 kW.
I GTE mode "motorbremser" bilen så snart speederen slippes, hvor man i hybridmode har "coating"/friløb (dvs. uden opladning) når speederen slippes.
Jeg har vitterligt gjort et hæderligt forsøg på at dræne batteriet i GTE mode ( ), men er aldrig røget længere ned end 30%, og det ryger hurtigt op på 50% igen.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Derudover er der kraftig opladning ved nedbremsninger, hvilket man i praksis ofte gør på motorvej. Mener at bremseeffekten er op til 30 kW.
I GTE mode "motorbremser" bilen så snart speederen slippes, hvor man i hybridmode har "coating"/friløb (dvs. uden opladning) når speederen slippes.
Jeg har vitterligt gjort et hæderligt forsøg på at dræne batteriet i GTE mode ( ), men er aldrig røget længere ned end 30%, og det ryger hurtigt op på 50% igen.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. mar 2016, 16:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Det virker virkelig som en fed vogn, men også en dyr vogn.
Der er en lille risici, at noget i hybrid systemet kan fejle eller give problemer, og det virker bare til at teknologien er for dyr at reparere på lige nu. (Jeg ville nu egentlig godt selv være fristet til at prøve og udskifte cellerne selv, da det er alm 18650 batterier som bruges i cellerne).
Men kigger jeg på en BMW 320d, så virker det nu nok mere som et "sikkert" valg, da de er lettere at reparere på hvis der skulle være noget. Jeg er satme lidt på bar bund her. Man får en noget federe vogn i Passaten ifht. komfort og udstyr, men den 2.0 diesel virker også bare til at være en solid motor.
Der er en lille risici, at noget i hybrid systemet kan fejle eller give problemer, og det virker bare til at teknologien er for dyr at reparere på lige nu. (Jeg ville nu egentlig godt selv være fristet til at prøve og udskifte cellerne selv, da det er alm 18650 batterier som bruges i cellerne).
Men kigger jeg på en BMW 320d, så virker det nu nok mere som et "sikkert" valg, da de er lettere at reparere på hvis der skulle være noget. Jeg er satme lidt på bar bund her. Man får en noget federe vogn i Passaten ifht. komfort og udstyr, men den 2.0 diesel virker også bare til at være en solid motor.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Jeg går ud fra at funktionen af denne feature er indrettet på samme måde i Passat og Golf GTE, jeg ejer sidstnævnte.pwh skrev:
I GTE mode "motorbremser" bilen så snart speederen slippes, hvor man i hybridmode har "coating"/friløb (dvs. uden opladning) når speederen slippes.
Du kan bede bilen om at “motorbremse” uanset drive-mode ved blot at vippe gearvælgeren tilbage.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
I min verden tænder bremselyset ikke ved "motorbremsning". Det går det når du skubber den ned i "B", og slipper speederen.Jannik skrev:Jeg går ud fra at funktionen af denne feature er indrettet på samme måde i Passat og Golf GTE, jeg ejer sidstnævnte.pwh skrev:
I GTE mode "motorbremser" bilen så snart speederen slippes, hvor man i hybridmode har "coating"/friløb (dvs. uden opladning) når speederen slippes.
Du kan bede bilen om at “motorbremse” uanset drive-mode ved blot at vippe gearvælgeren tilbage.
Derudover "bremser" den kraftigere i "B" end GTE.
Men derudover har du ret
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
bremselyset er aktiveret også når du motorbremser (i hvert fald i en GTE)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Ikke i GTE mode i min Passat GTE.gudhjem skrev:bremselyset er aktiveret også når du motorbremser (i hvert fald i en GTE)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Viseren for "rekuperation" går kun til 50% når speederen slippes (gearvælger i D/GTE mode).
Når gearvælgeren tippes til "B" går viseren for "rekuperation" til 100%, og mellem 50-100% tændes bremselyset.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
På min golf gte lyser bremselyset så snart den motorbremser (altså sænker farten og ikke bare holder farten med fartpilot feks ned af bakker)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- 8278
- Medlem
- Indlæg: 585
- Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bjerringbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Det passer ikke at det er "almindelige 18650 celler" der bruges I en VW. - hvor har du dog fundet den information henne??ba10s118 skrev: ↑7. aug 2018, 10:56Det virker virkelig som en fed vogn, men også en dyr vogn.
Der er en lille risici, at noget i hybrid systemet kan fejle eller give problemer, og det virker bare til at teknologien er for dyr at reparere på lige nu. (Jeg ville nu egentlig godt selv være fristet til at prøve og udskifte cellerne selv, da det er alm 18650 batterier som bruges i cellerne).
Men kigger jeg på en BMW 320d, så virker det nu nok mere som et "sikkert" valg, da de er lettere at reparere på hvis der skulle være noget. Jeg er satme lidt på bar bund her. Man får en noget federe vogn i Passaten ifht. komfort og udstyr, men den 2.0 diesel virker også bare til at være en solid motor.
Man bruger store 4 kantede celler fra Panasonic eller Samsung, og dem kan du ikke købe som privat mand (det er ihvertfald det Samsung skriver på deres hjemmeside)
- Vedhæftede filer
-
- Samsung_PEHV.png (163.77 KiB) Vist 8147 gange
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Spøjst - altså når gearvælgeren står i "D" og bilen er i GTE mode?gudhjem skrev:På min golf gte lyser bremselyset så snart den motorbremser (altså sænker farten og ikke bare holder farten med fartpilot feks ned af bakker)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det gør min Passat GTE 100% sikkert ikke!
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Passat Hybrid Motor - Problemer?
Yes i GTE mode gør den det
I hybrid mode er noget andet da den bare går i friløb og ruller
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
I hybrid mode er noget andet da den bare går i friløb og ruller
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Ok - jeg siger ikke at du ikke har ret, men jeg ville elske at få den bekræftet fra en anden Golf GTE ejer. Det mildest talt åndssvagt.gudhjem skrev:Yes i GTE mode gør den det
I hybrid mode er noget andet da den bare går i friløb og ruller
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg kører stort set altid i GTE mode på længere stræk motorvej, og jeg ville HADE hvis bremselyset lyste når jeg blot slap speederen (med gearvælgeren i "D") . Det kunne give nogle ret uheldige situationer ved høj hastighed. Netop derfor testede jeg det.
Så for Passat GTE (MY2017) kan jeg bekræfte at rekuperationen i "D" er op til 50% (alt efter ladestand). Det er det jeg kalder "motorbremsning".
I GTE mode med gearvælgeren i "B" lyser bremselygterne først når rekuperationen overstiger ~50%.
Fra 0% -> ~50% rekuperation er bremselygterne slukket.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Enig, det lyder plausibel. Spørgsmålet er så hvad man kan forvente af levetid på el-motoren ? - Der er ved at være lidt statistik på Tesla model S og der plejer el-motoren at være udskiftningsmoden ved ca. 200.000 km.8278 skrev: ↑7. aug 2018, 06:32Med hensyn til holdbarhed på koblinger i en GTE, - så tænker jeg da at det nok skal holde. - En GTE filer jo ikke bilen igang når man begynder at køre. - den starter altid på ELmotoren (altså koblingen er tilkoblet), og bruger kun koblingerne når den skifter gear.. (den kører dog som en normal DSG under opvarmning af benzinmotor eller hvis batteriet er helt tom for strøm, men det er godtnok sjældent jeg oplever dette)
Dette tænker jeg da burge være medvirkende til længere levetid for koblingerne.
eller hvad tænker i andre?
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 26. dec 2017, 15:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Min passat gte har rullet 125.000 nu. Ingen problemer med drivlinien overhovedet. Stadig lige så god rækkevidde på batteriet. Med hensyn til at trække campingvogn, så gør den det rigtig godt. Dog er brændstof økonomien temmelig lav når der er vogn på slæb.
Sendt fra min G8141 med Tapatalk
Sendt fra min G8141 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. mar 2016, 16:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Der kan man bare se, man lærer noget nyt hver dag.8278 skrev: ↑7. aug 2018, 14:26Det passer ikke at det er "almindelige 18650 celler" der bruges I en VW. - hvor har du dog fundet den information henne??ba10s118 skrev: ↑7. aug 2018, 10:56Det virker virkelig som en fed vogn, men også en dyr vogn.
Der er en lille risici, at noget i hybrid systemet kan fejle eller give problemer, og det virker bare til at teknologien er for dyr at reparere på lige nu. (Jeg ville nu egentlig godt selv være fristet til at prøve og udskifte cellerne selv, da det er alm 18650 batterier som bruges i cellerne).
Men kigger jeg på en BMW 320d, så virker det nu nok mere som et "sikkert" valg, da de er lettere at reparere på hvis der skulle være noget. Jeg er satme lidt på bar bund her. Man får en noget federe vogn i Passaten ifht. komfort og udstyr, men den 2.0 diesel virker også bare til at være en solid motor.
Man bruger store 4 kantede celler fra Panasonic eller Samsung, og dem kan du ikke købe som privat mand (det er ihvertfald det Samsung skriver på deres hjemmeside)
Jeg havde læst på speakev om dette, og der blev nævnt "18650 celler som i teslaerne".
Benytter de SDI flad-celler er det en helt anden problemstilling.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 3. jul 2018, 06:21
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Jeg vaklede selv mellem en BMW 320D/320I/330E eller en Passat GTE. Jeg valgte Passaten af flere årsager, selv om jeg kom fra en BMW: Mere plads, mere moderne indvendigt, udstyr ift. pris, kvalitetsfornemmelsen, meget dyre regninger på forrige BMW. Jeg har efter små 5.000 km ikke fortrudt et eneste sekund!
Er netop kommet hjem fra en tur sydpå. Vi kørte hjem i et stræk på 1585 km med et forbrug på 15,8 km/l i følge bilens udregning. Jeg har ikke regnet efter endnu. Det er jeg ikke utilfreds med. Af disse km var de 374 uden brug af motoren (igen ud fra bilens computer).
På intet tidspunkt var bilen i GTE mode, så jeg er nysgerrig efter at høre, hvad de af jer som benytter GTE på motorvej, har af benzinforbrug?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er netop kommet hjem fra en tur sydpå. Vi kørte hjem i et stræk på 1585 km med et forbrug på 15,8 km/l i følge bilens udregning. Jeg har ikke regnet efter endnu. Det er jeg ikke utilfreds med. Af disse km var de 374 uden brug af motoren (igen ud fra bilens computer).
På intet tidspunkt var bilen i GTE mode, så jeg er nysgerrig efter at høre, hvad de af jer som benytter GTE på motorvej, har af benzinforbrug?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 25. maj 2020, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Hej alle VW Passat Variant GTE ejere.
Jeg står selv i valget mellem en Optima Phev eller VW’en.
For Kia’en er der på plussiden klart garantien. Man får selvfølgelig også lidt mere udstyr, lavere km og nyere bil samlignet med en Passat GTE til samme knap 300.000 og lige et 1 ældre.
Jeg mangler stadig at prøve VW’en. Har prøvekørt Kia’en og var ikke begejstret for automat gearet. Bagagerummet er også ret lille. Midtersædet bagtil på Kia’en virker dog til at være bedre ift gulvplads og have en voksen siddende her (mindre vigtigt dog.
Af hvad jeg kan læse mig frem til kører VW’en bedre dog lidt kortere på el. Tilgengæld er den mere økonomisk på de længere stræk pga 1.4L vs 2.0L. Hvilken km/l oplever I på de lange stræk?
Mvh
Jeg står selv i valget mellem en Optima Phev eller VW’en.
For Kia’en er der på plussiden klart garantien. Man får selvfølgelig også lidt mere udstyr, lavere km og nyere bil samlignet med en Passat GTE til samme knap 300.000 og lige et 1 ældre.
Jeg mangler stadig at prøve VW’en. Har prøvekørt Kia’en og var ikke begejstret for automat gearet. Bagagerummet er også ret lille. Midtersædet bagtil på Kia’en virker dog til at være bedre ift gulvplads og have en voksen siddende her (mindre vigtigt dog.
Af hvad jeg kan læse mig frem til kører VW’en bedre dog lidt kortere på el. Tilgengæld er den mere økonomisk på de længere stræk pga 1.4L vs 2.0L. Hvilken km/l oplever I på de lange stræk?
Mvh
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Passat Hybrid Motor - Problemer?
Jeg synes et alvorlig minuspunkt for Kia'en er, at den starter benzinmotoren lige så snart du vil have varme (og vistnok også AC) på i kabinen. Det er fordi bilen ikke har varmepumpe og de bruger benzinmotoren til at lave varme.jazzbil skrev: ↑25. maj 2020, 19:47Hej alle VW Passat Variant GTE ejere.
Jeg står selv i valget mellem en Optima Phev eller VW’en.
For Kia’en er der på plussiden klart garantien. Man får selvfølgelig også lidt mere udstyr, lavere km og nyere bil samlignet med en Passat GTE til samme knap 300.000 og lige et 1 ældre.
Jeg mangler stadig at prøve VW’en. Har prøvekørt Kia’en og var ikke begejstret for automat gearet. Bagagerummet er også ret lille. Midtersædet bagtil på Kia’en virker dog til at være bedre ift gulvplads og have en voksen siddende her (mindre vigtigt dog.
Af hvad jeg kan læse mig frem til kører VW’en bedre dog lidt kortere på el. Tilgengæld er den mere økonomisk på de længere stræk pga 1.4L vs 2.0L. Hvilken km/l oplever I på de lange stræk?
Mvh
Så hele vinterhalvåret kører benzinmotoren hele tiden også selv om du vælger indstillingen "Ren el kørsel".
Det er en dyrere løsning der sidder i GTE'erne. Men der har du til gengæld varme/køl i kabinen selv om du vælger e-mode.
/Søren.