Det er umuligt at vide for en almindelig person der ikke er vag entusiast.
Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
- majland
- Medlem
- Indlæg: 1357
- Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 256 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Det er ikke alt udstyr der er dyrere at eftermontere. Anhængertræk et et godt eksempel på som det pga danske afgifter kan svare sig at eftermontere da arbejdslønnen og stumperne er væsentligt billigere end merprisen med afgift ab fabrik.
Derfor har vores superb et eftermonteret aftageligt træk - monteret af forhandleren inden levering.
Vi kigger lidt kodiaq/tiguan all space hvor org svingbart anhængertræk koster ~15-20kkr med afgift. Det kan tilsyneladende eftermonteres af en uafhængig mekaniker for under 10kkr. Det kunne godt bliver relevant hvis vi falder over den rigtige demo der "bare" mangler trækket.
Jeg forventer på den anden side ikke at kunne få eftermonteret el sæder til en fornuftig pris.
Men jeg har ingen forudsætninger for at vide om en org radio kan udvides med DAB for de 2700kr. Det kunne jo i princippet bare være en ekstra antenne, og et et radio modul samt en times arbejde..
I den kuriøse afdeling har jegtidlige fået eftermonteret automatgear i en smart fortwo. Det var bare en sw-licens og en ny gearstang med knap på siden til skifte mellem auto og manuel på det tidligere halv automatisk gearskifte ....
Anders Majland
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 9. feb 2018, 20:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Nej. Kunne være en sw opdatering eller en kodning. Er det ikke sådan for eksempel med stemmestyring?
Sendt fra min Pixel med Tapatalkjansom skrev:Jo men alene fra dit IT kendskab så burde du vide at sådanne løsninger ikke er 2700 kr billige. Moderne integrerede radioer i nye biler er dyre og det synes jeg som udgangspunkt godt man kan regne med at kunder ved.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Er jeg den eneste der studser over at Ann Løwén fra Semlers kundeservice siger TinyAudio er "anbefalet af importøren, og fungerer fremragende" og dernæst "vi forholder os kun til vores egne løsning".
Mangler der et "ikke" i den sætning eller hvad taler konen om? Hvis den er anbefalet af importøren (Semler), må de vel stå på mål for den. Og hvis den IKKE er, hvorfor skriver hun så den fungerer fremragende? Hvad sker der her?
Mangler der et "ikke" i den sætning eller hvad taler konen om? Hvis den er anbefalet af importøren (Semler), må de vel stå på mål for den. Og hvis den IKKE er, hvorfor skriver hun så den fungerer fremragende? Hvad sker der her?
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 56 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Studsede over nøjagtig det samme, det er sgu noget vrøvl og hun modsiger sig selv.Dakota skrev:Er jeg den eneste der studser over at Ann Løwén fra Semlers kundeservice siger TinyAudio er "anbefalet af importøren, og fungerer fremragende" og dernæst "vi forholder os kun til vores egne løsning".
Mangler der et "ikke" i den sætning eller hvad taler konen om? Hvis den er anbefalet af importøren (Semler), må de vel stå på mål for den. Og hvis den IKKE er, hvorfor skriver hun så den fungerer fremragende? Hvad sker der her?
Både VW og VW Ishøj ligner nogen totale amatører i den her sag.
Jeg kan ikke fatte at ingen samler den her bold op, shitstorms er sgu kommet af mindre sager, og formoder alle der læser denne tråd aldrig vil overveje at køre til den forhandler.
Jeg arbejder også med service til dagligt. Det er ikke uhørt at smide flere tusinde kroner efter en ny, hurtig løsning når man har fejlet. Og vores margin er lort i forhold til, men man har bare ikke råd til for mange af disse sager.
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4125
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Ja i min branche havde vi også lukket en sag som denne i en ruf. Damagecontrol tror jeg det rigtige ord er
2020 Audi E-tron 55
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Jeg er skam helt enig, men problemet er jo at 95% af bilkøberne bare tager rundt i nabolaget og køber bil. De googler ikke lige forhandleren eller tjekker Trustpilot (PS: Ib, opret lige en bedømmelse derinde), for en Polo er jo en Polo, uanset hvor man køber den. Altså, undtagen hvis man køber den i Ishøj, for så har den særlige features, så som ekstra ventilation i instrumentbrættet
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Ja, tror ikke at den her tråd er noget de kan mærke synderligt i deres salgstal... så skal den i EB og des lige..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Medlem
- Indlæg: 790
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 120 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Hvis man kigger på Ann Løwén’s profil på LinkedIn undrer det mig ikke at feedbacken er lidt overfladisk .. kundekoordinator bevar mig vel - det er jo blot en ansat hos Semler som fyrer dårlige undskyldninger af til de naive danske VW og Audi købere som tror at importøren står ved sit ansvar og giver fornuftig service og garanti..SzleeperDK skrev: ↑6. aug 2018, 21:47Studsede over nøjagtig det samme, det er sgu noget vrøvl og hun modsiger sig selv.Dakota skrev:Er jeg den eneste der studser over at Ann Løwén fra Semlers kundeservice siger TinyAudio er "anbefalet af importøren, og fungerer fremragende" og dernæst "vi forholder os kun til vores egne løsning".
Mangler der et "ikke" i den sætning eller hvad taler konen om? Hvis den er anbefalet af importøren (Semler), må de vel stå på mål for den. Og hvis den IKKE er, hvorfor skriver hun så den fungerer fremragende? Hvad sker der her?
Både VW og VW Ishøj ligner nogen totale amatører i den her sag.
Jeg kan ikke fatte at ingen samler den her bold op, shitstorms er sgu kommet af mindre sager, og formoder alle der læser denne tråd aldrig vil overveje at køre til den forhandler.
Jeg arbejder også med service til dagligt. Det er ikke uhørt at smide flere tusinde kroner efter en ny, hurtig løsning når man har fejlet. Og vores margin er lort i forhold til, men man har bare ikke råd til for mange af disse sager.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Enig. Det er derfor vi bør Google optimere den lidt mere i fx. Subjekt så den kommer til at putte frem på side 1 når man søger på "VW Ishøj"
- These users thanked the author claussor for the post (total 3):
- AAMS • audi-elsker • DanielB12
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Det er bare at ændre trådens titel til "Køb ikke hos VW Ishøj - dårlige erfaringer"
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Det havde alle der ikke er idioter.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 101
- Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 64 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Vi har måske været meget naive, noget tyder måske på det . . ., men som sagt, vi er ikke eksperter i biler ej heller bilradio.benj0219 skrev: ↑6. aug 2018, 20:47Nej. Kunne være en sw opdatering eller en kodning. Er det ikke sådan for eksempel med stemmestyring?Sendt fra min Pixel med Tapatalkjansom skrev:Jo men alene fra dit IT kendskab så burde du vide at sådanne løsninger ikke er 2700 kr billige. Moderne integrerede radioer i nye biler er dyre og det synes jeg som udgangspunkt godt man kan regne med at kunder ved.
Tager vi et eksempel med en Server til f.eks. kr. 120.000,-. hvor der ”kun” er 1 Gbit NIC i, men kunden gerne vil have 10 Gbit, så kan det godt ”eftermonteres”.
Det sker ved, at der bliver sat et ny NIC i PCI-bussen og så kører den 10 Gbit, det var det.
Selve serveren skal selvfølgelig ikke udskiftes, det er bare et udvidelseskort der installeres, det sammen, hvis det havde været et grafikkort.
I min naivitet, så troede jeg faktisk, at det var nogenlunde det samme med en bilradio anno 2018 i en fabriksny Polo, men her tog jeg gruelig fejl.
Jeg troede faktisk, at en DAB+ bare var en ekstra ”DIMS” der blev sat i en allerede forberedt sokkel fra fabrikken, og vupti så var den på plads. . . . . . .
Og som sælger sagde; ”Der er ikke noget problem, det kan eftermonteres”, det var hvad jeg/vi troede, men vi vidste jo heller ikke bedre.
Hvis sælger havde sagt, at det koster så kr. 20,000,- at få eftermonteret, så var der nok nogle alarmklokker der havde ringet, i hvert fald ved mig, men det blev ikke oplyst her.
Når man så hører, at en DAB+ ”DIMS” kan købes til kr. 280,-, så synes jeg faktisk kr. 2,700,- tyder på at der burde være originaltudstyr og at det vil passe sammen, men igen har jeg åbenbart været naiv.
Vi sagde jo tydeligt til sælger, da vi kiggede i prislisten, at vi gerne ville have en bil med DAB+.
Vi sad jo og kiggede i prislisten, hvor man krydser af, hvad man gerne vil have med i den nye bil.
Vi har aldrig set en prisliste der f.eks. har overskriften ”Eftermonteret fabriksfremstillet ekstraudstyr” eller ”Eftermonteret IKKE fabriksfremstillet udstyr” eller ”Eftermonteret totalt ukurant ekstraudstyr”.
Vi har kun fået at vide, at der er ikke var nogen bil i DK med DAB+ installeret, men det var ikke noget problem, det kunne nemt ”eftermonteres”, og så er vi tilbage til sagens kerne igen.
Vi er stadig s…. ligeglade med de kr. 2,700,-, men princippet og den måde vi føler vi er blevet ført bag lyst på, det er sagens kerne.
Vi skal nok på fjernet ”DIMSEN” fra bilen, der er heldigvis nogle der vil være behjælpelige med dette, men der kan være andre der falder i denne fælde, hvor det hedder ”eftermonteret”, og det håber vi denne tråd hjælper med, for vi føler ikke det er en fair behandling.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 101
- Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 64 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Åhh, lige to ting mere, som vi håber I kan hjælpe med;
1. Hvis der skulle ske noget med vores Polo som er under fabriksgaranti, er vi så forpligtet til at køre til VW Ishøj, eller kan vi vælge en anden forhandler?
2. Vi har lavet en Plus2 dækning til kr. 2.990,-, hvis den skal bruges, er vi så også forpligtet til at henvende os til VW Ishøj, eller?
Håber I forstår hvorfor vi spørger?
1. Hvis der skulle ske noget med vores Polo som er under fabriksgaranti, er vi så forpligtet til at køre til VW Ishøj, eller kan vi vælge en anden forhandler?
2. Vi har lavet en Plus2 dækning til kr. 2.990,-, hvis den skal bruges, er vi så også forpligtet til at henvende os til VW Ishøj, eller?
Håber I forstår hvorfor vi spørger?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
I er frit stillet i forhold til valg af VW værksted i begge tilfælde
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 101
- Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 64 times
- Schmidt
- Nyt medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus C.
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 73 times
- Kontakt:
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Kære Ib + frue
Jeg vil bare stemme i med koret og sige, at jeg mener det er en fuldstændig utilgivelig behandling I har fået.
Jeg synes I har været forstående og prøvet på alle leder og kanter at give VW Ishøj en fair chance for, at løse et problem de har skabt. Jeg nægter simpelthen at tro, at de ikke selv kan se den er gal.
Og til de basseører begriber jeg simpelthen hvorfor de ikke hellere vil have en glad kunde, end hele det her show. Bare tænk på den tid de har brugt på korrespondance frem og tilbage, hvor de kunne have koncentreret sig om at sælge biler, eller hvad de kalder det de laver.
At man kan have den holdning til kunder, som korrespondancen med forhandleren tydeligt viser, forstår jeg simpelthen ikke.
Sakset fra det alt-vidende internet, så om det er korrekt skal jeg lade være usagt, men jeg tror ihvertfald på det er korrekt:
En undersøgelse har vist, at en tilfreds kunde, fortæller 3 andre om oplevelsen, hvor en utilfreds kunde fortæller det til 9. Det bemærkelsesværdige ved undersøgelsen, er dog, at den viste at en kunde der går fra utilfreds til tilfreds, fordi virksomheden løser kundens klage, fortæller det til 12!
Til sidst vil jeg lige nævne at det er sjældent vi har så enigt et "panel" herinde, som i denne sag, så tror sgu der er noget om det
Jeg vil bare stemme i med koret og sige, at jeg mener det er en fuldstændig utilgivelig behandling I har fået.
Jeg synes I har været forstående og prøvet på alle leder og kanter at give VW Ishøj en fair chance for, at løse et problem de har skabt. Jeg nægter simpelthen at tro, at de ikke selv kan se den er gal.
Og til de basseører begriber jeg simpelthen hvorfor de ikke hellere vil have en glad kunde, end hele det her show. Bare tænk på den tid de har brugt på korrespondance frem og tilbage, hvor de kunne have koncentreret sig om at sælge biler, eller hvad de kalder det de laver.
At man kan have den holdning til kunder, som korrespondancen med forhandleren tydeligt viser, forstår jeg simpelthen ikke.
Sakset fra det alt-vidende internet, så om det er korrekt skal jeg lade være usagt, men jeg tror ihvertfald på det er korrekt:
En undersøgelse har vist, at en tilfreds kunde, fortæller 3 andre om oplevelsen, hvor en utilfreds kunde fortæller det til 9. Det bemærkelsesværdige ved undersøgelsen, er dog, at den viste at en kunde der går fra utilfreds til tilfreds, fordi virksomheden løser kundens klage, fortæller det til 12!
Til sidst vil jeg lige nævne at det er sjældent vi har så enigt et "panel" herinde, som i denne sag, så tror sgu der er noget om det
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006
Suzuki Jimny 2006
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 101
- Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 64 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Tusind tak for din og alle Jeres andres støtte og tilkendegivelser, det er MEGET værdsat!!!!!!!!!Schmidt skrev: ↑7. aug 2018, 15:00Kære Ib + frue
Jeg vil bare stemme i med koret og sige, at jeg mener det er en fuldstændig utilgivelig behandling I har fået.
Jeg synes I har været forstående og prøvet på alle leder og kanter at give VW Ishøj en fair chance for, at løse et problem de har skabt. Jeg nægter simpelthen at tro, at de ikke selv kan se den er gal.
Og til de basseører begriber jeg simpelthen hvorfor de ikke hellere vil have en glad kunde, end hele det her show. Bare tænk på den tid de har brugt på korrespondance frem og tilbage, hvor de kunne have koncentreret sig om at sælge biler, eller hvad de kalder det de laver.
At man kan have den holdning til kunder, som korrespondancen med forhandleren tydeligt viser, forstår jeg simpelthen ikke.
Sakset fra det alt-vidende internet, så om det er korrekt skal jeg lade være usagt, men jeg tror ihvertfald på det er korrekt:
En undersøgelse har vist, at en tilfreds kunde, fortæller 3 andre om oplevelsen, hvor en utilfreds kunde fortæller det til 9. Det bemærkelsesværdige ved undersøgelsen, er dog, at den viste at en kunde der går fra utilfreds til tilfreds, fordi virksomheden løser kundens klage, fortæller det til 12!
Til sidst vil jeg lige nævne at det er sjældent vi har så enigt et "panel" herinde, som i denne sag, så tror sgu der er noget om det
Det er en af de sjældne gange fruen og jeg er havnet i en situation, hvor tingene ikke kunne ordnes i al fordragelighed uden at vække opmærksomhed, vi mener i hvert fald, vi har gjort vores til, at en løsning kunne findes, men måske alligevel ikke nok?
Sidste udvej var desværre, at gøre opmærksom på det her offentligt, pengene og DAB+ var jo tabt, så hvad kunne vi tabe, intet, for VW Ishøj kan jo ikke komme og hente bilen, den blev betalt kontant
Vi håber, der er andre der vil lære af denne vore naive fejltagelse og ikke komme i samme situation, vi har i hvert fald lært lektien . . . . . .
Vi håber også, at en eller anden i branchen, vil tage dette op på et møde et eller andet sted så andre sælgere ikke får samme ”smuthul” fremover.
Den sidste mail mellem mig og sælger i VW Ishøj var:
==========================================
Tak ville bare være sikker på, at du ikke ville gøre mere for at få rettet op på denne fejl, nu kan den sjove del så begynde.
From: Ömer Kirkan <ok@sbc.dk>
Sent: Monday, July 16, 2018 13:59
To: ib.tornoe@itkonsult.dk
Subject: Vedr.: RE: BY 46748 - DAB RAdio
Hej Ib,
det jeg fortæller er, at jeg har gjort tingene som jeg har fortalt dig og som er aftalt.
Jeg har også givet dig et alternativ om, at få rykket enheden til handskerummet og vil du have udskiftet skærmen, så den er integreret, så vil det koste omkring +20.000 kr.
Fortsat god dag.
===========================================
Så det er den sjove del vi er i gang med nu
-Ibber
- Dikal
- Medlem
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gårslev
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 128 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Du burde også skrive til ham, at han ikke inden købte fortalte, at der var 2 løsninger.
1) Original læsning koster 20.000kr
2) Vi installerer en synlig gadget designmæssigt a la 1984 til den nette sum af 2.700kr
Hvad tror han så selv resultatet havde været?
1) Original læsning koster 20.000kr
2) Vi installerer en synlig gadget designmæssigt a la 1984 til den nette sum af 2.700kr
Hvad tror han så selv resultatet havde været?
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 28 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Hvis du gider hjælpe dem lidt, så er der sikkert agurketid nok til at EB vil kaste sig over sagen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Ja den havde på ingen måder gået ved os. Vores tekniker havde NÆGTET at sætte sådan noget i en ny bil.Jeg kan ikke fatte at ingen samler den her bold op, shitstorms er sgu kommet af mindre sager, og formoder alle der læser denne tråd aldrig vil overveje at køre til den forhandler.
Jeg arbejder også med service til dagligt. Det er ikke uhørt at smide flere tusinde kroner efter en ny, hurtig løsning når man har fejlet. Og vores margin er lort i forhold til, men man har bare ikke råd til for mange af disse sager.
Udover det så havde vi lukket den for langtid siden. Det er menneskeligt at lave fejl. Men at indrømme at man har lavet en fejl er gudeligt.!
Hvis sælger bare havde indset at det var en ko lort, og været med til at finde en løsning så havde der jo aldrig været meget at skrive om her. Jeg kommer ikke fra øen. Men man sidder da næsten med en lyst til at skrive om det på deres trust og facebook selv om man ikke har noget med sagen at gøre.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Nu vi har fået defineret eftermonteret, måske det var en ide at hjælpe VW med konsulent, da de tydeligvis ikke har fanget konsulent delen i salgskonsulent.
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=konsulent
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=konsulent
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Jeg læser først denne tråd nu (dog ikke mailkorrespondance)... og jeg er målløs.
Ligesom flere andre, så var jeg brændt fuldstændig sammen. Din ro, Ib, er beundringsværdig.
Vil VW Ishøj/VW Danmark ikke mere i denne sag, så få din erfaring oprettet som en anmeldelse på deres Facebook-side. Denne kan de ikke blot slette.
Ligesom flere andre, så var jeg brændt fuldstændig sammen. Din ro, Ib, er beundringsværdig.
Vil VW Ishøj/VW Danmark ikke mere i denne sag, så få din erfaring oprettet som en anmeldelse på deres Facebook-side. Denne kan de ikke blot slette.
- gauner
- Nyt medlem
- Indlæg: 281
- Tilmeldt: 4. sep 2009, 21:49
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Dobbelt A
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 29 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Der er kommet et par gode anmeldelser på deres facebook side
hilsen Michael
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Fandt mailen på Volkswagen DKs administrerende direktør, Mads Ries, og har sendt ham en mail.
[spoiler=Hej Mads.
Jeg håber det er i orden at jeg skriver til dig her. Jeg har et presserende spørgsmål angående hvordan I, Semler og VW Personbiler, vælger at udøve kundeservice over for jeres kunder.
Sagen går på, at jeg er bruger inde på et stort dansk VW/VAG forum, Vagcars.dk, og her dukkede der for nogle uger siden en tråd op (viewtopic.php?f=2&t=140472) hvor en bruger, Ib T, har købt en ny Polo. Sælgeren hos VW Ishøj, Ömer Kirkan, fortæller at der ikke findes en Polo i DK med DAB+ installeret, men han kan hurtigt få en DAB+ enhed eftermonteret i bilen for 2.700 kr. I følge den officielle prisliste fra jer, så koster den originale løsning ca samme pris, så Ib T han hopper på Ömer’s idé og de betaler gladeligt pengene for at komme up 2 date, med en fin og flot integreret løsning, som med den præcis og den formulering da selvfølgelig må være original.
Det viser sig så, at Ömer og resten af VW Ishøj (Sydkystens Bilcenter) har installeret en uoriginal udgave af DAB, en såkaldt TinyAudio. Den er ikke bare er grim og u-smart, men også har ødelagt interiøret i en fabriksny bil, ved at man har boret et hul direkte i instrumentbordet. I kid you not. Nu er Ömer lige pludselig ikke længere så flink, og vil ikke rigtig snakke med Ib. Han tilbyder at smide dimsen i handskerummet, hvor den så ikke længere gør nytte, da man så skal åbne handskerummet for at skifte DAB-kanal, hvilket ikke bare er dumt, det er dumt og farligt. Ömers chef er heller ikke meget værd - han er faktisk ret så ligeglad.
Tråden vokser langsomt inde på Vagcars.dk, hvor det meget hurtigt bliver meget tydeligt, at hverken jer, Semler / Volkswagen DK, eller VW Ishøj forstår begrebet kundeservice. For at sige det mildt, så er det direkte pinlig læsning.
Hvorfor går det så mig på, det her? Tjo, vi har selv en VW Polo, købt i ’16 hos VW Glostrup hos Micki - en fantastisk dygtig og oprigtig sælger. Det er en fantastisk lækker bil, med overskud, udstår og charme. Den skal forhåbentlig blive i familie i en nogle år endnu, men vi er alligevel begyndt at kigge på en storebror til Poloen. Det er bare mere praktisk når sønnike får en lillebror. Jeg er dog bekymret. VW har netop været inde i diesel-skandalen, som blev håndteret so and so. Det er dog ligegyldigt for os, da jeg ikke tænker at diesel er fremtiden alligevel, og jeg vil hellere dufte af benzin end stinke af diesel. VW led dog et hak i lakken af håndteringen, men det før jo primært før din tid, Mads.
Bekymringen går mere på, at hvis vi går ud og bruger end 500.000-600.000 kr på en ny Volkswagen, f.eks. en Arteon eller Passat, hvordan kan vi så stole på en virksomhed, som ikke kan håndtere sådan en lille sag her ordentligt?
Hvis du læser tråden igennem, eller bare korrespondancen mellem Ib og VW Ishøj, og Ib og Semler så vil jeg næsten garantere at du får det halv-skidt. Sådan har jeg det også, i sær med tanke på at vi snart går ud og investere i en ny bil - og vi vil helst blive hos VW.. Men bør man?
Jeg har vedhæftet korrespondancen den her mail, så du ikke skal trevle alle 10+ sider igennem, hvilket jeg dog alligevel vil anbefale dig at gøre - der er meget god læsning derinde.
Med ønske om en fortsat god sommer - og håb om at du har tid til at svare på den her mail, og måske endda tage stilling til, hvorvidt vi bør fortsætte vores VW-liv..
Med venlig hilsen
Daniel
][/spoiler]
Mailen er malv@volkswagen.dk og man kan også sende ham en sms på 29 43 80 19 (har jeg ikke selv gjort dog.) Oplysningerne er fuldt ud offentlige, da de er postet i en offentligt facebook-gruppe ( https://www.facebook.com/pg/realen.dk/c ... e_internal )
[spoiler=Hej Mads.
Jeg håber det er i orden at jeg skriver til dig her. Jeg har et presserende spørgsmål angående hvordan I, Semler og VW Personbiler, vælger at udøve kundeservice over for jeres kunder.
Sagen går på, at jeg er bruger inde på et stort dansk VW/VAG forum, Vagcars.dk, og her dukkede der for nogle uger siden en tråd op (viewtopic.php?f=2&t=140472) hvor en bruger, Ib T, har købt en ny Polo. Sælgeren hos VW Ishøj, Ömer Kirkan, fortæller at der ikke findes en Polo i DK med DAB+ installeret, men han kan hurtigt få en DAB+ enhed eftermonteret i bilen for 2.700 kr. I følge den officielle prisliste fra jer, så koster den originale løsning ca samme pris, så Ib T han hopper på Ömer’s idé og de betaler gladeligt pengene for at komme up 2 date, med en fin og flot integreret løsning, som med den præcis og den formulering da selvfølgelig må være original.
Det viser sig så, at Ömer og resten af VW Ishøj (Sydkystens Bilcenter) har installeret en uoriginal udgave af DAB, en såkaldt TinyAudio. Den er ikke bare er grim og u-smart, men også har ødelagt interiøret i en fabriksny bil, ved at man har boret et hul direkte i instrumentbordet. I kid you not. Nu er Ömer lige pludselig ikke længere så flink, og vil ikke rigtig snakke med Ib. Han tilbyder at smide dimsen i handskerummet, hvor den så ikke længere gør nytte, da man så skal åbne handskerummet for at skifte DAB-kanal, hvilket ikke bare er dumt, det er dumt og farligt. Ömers chef er heller ikke meget værd - han er faktisk ret så ligeglad.
Tråden vokser langsomt inde på Vagcars.dk, hvor det meget hurtigt bliver meget tydeligt, at hverken jer, Semler / Volkswagen DK, eller VW Ishøj forstår begrebet kundeservice. For at sige det mildt, så er det direkte pinlig læsning.
Hvorfor går det så mig på, det her? Tjo, vi har selv en VW Polo, købt i ’16 hos VW Glostrup hos Micki - en fantastisk dygtig og oprigtig sælger. Det er en fantastisk lækker bil, med overskud, udstår og charme. Den skal forhåbentlig blive i familie i en nogle år endnu, men vi er alligevel begyndt at kigge på en storebror til Poloen. Det er bare mere praktisk når sønnike får en lillebror. Jeg er dog bekymret. VW har netop været inde i diesel-skandalen, som blev håndteret so and so. Det er dog ligegyldigt for os, da jeg ikke tænker at diesel er fremtiden alligevel, og jeg vil hellere dufte af benzin end stinke af diesel. VW led dog et hak i lakken af håndteringen, men det før jo primært før din tid, Mads.
Bekymringen går mere på, at hvis vi går ud og bruger end 500.000-600.000 kr på en ny Volkswagen, f.eks. en Arteon eller Passat, hvordan kan vi så stole på en virksomhed, som ikke kan håndtere sådan en lille sag her ordentligt?
Hvis du læser tråden igennem, eller bare korrespondancen mellem Ib og VW Ishøj, og Ib og Semler så vil jeg næsten garantere at du får det halv-skidt. Sådan har jeg det også, i sær med tanke på at vi snart går ud og investere i en ny bil - og vi vil helst blive hos VW.. Men bør man?
Jeg har vedhæftet korrespondancen den her mail, så du ikke skal trevle alle 10+ sider igennem, hvilket jeg dog alligevel vil anbefale dig at gøre - der er meget god læsning derinde.
Med ønske om en fortsat god sommer - og håb om at du har tid til at svare på den her mail, og måske endda tage stilling til, hvorvidt vi bør fortsætte vores VW-liv..
Med venlig hilsen
Daniel
][/spoiler]
Mailen er malv@volkswagen.dk og man kan også sende ham en sms på 29 43 80 19 (har jeg ikke selv gjort dog.) Oplysningerne er fuldt ud offentlige, da de er postet i en offentligt facebook-gruppe ( https://www.facebook.com/pg/realen.dk/c ... e_internal )
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1816
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 234 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Spændende at høre om han tør svare...
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Daniel du må være den ældste 29 årig jeg nogensinde har mødt.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14519
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 849 times
- Kontakt:
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
DanielB12 skrev:Fandt mailen på Volkswagen DKs administrerende direktør, Mads Ries, og har sendt ham en mail.
[spoiler=Hej Mads.
Jeg håber det er i orden at jeg skriver til dig her. Jeg har et presserende spørgsmål angående hvordan I, Semler og VW Personbiler, vælger at udøve kundeservice over for jeres kunder.
Sagen går på, at jeg er bruger inde på et stort dansk VW/VAG forum, Vagcars.dk, og her dukkede der for nogle uger siden en tråd op (viewtopic.php?f=2&t=140472) hvor en bruger, Ib T, har købt en ny Polo. Sælgeren hos VW Ishøj, Ömer Kirkan, fortæller at der ikke findes en Polo i DK med DAB+ installeret, men han kan hurtigt få en DAB+ enhed eftermonteret i bilen for 2.700 kr. I følge den officielle prisliste fra jer, så koster den originale løsning ca samme pris, så Ib T han hopper på Ömer’s idé og de betaler gladeligt pengene for at komme up 2 date, med en fin og flot integreret løsning, som med den præcis og den formulering da selvfølgelig må være original.
Det viser sig så, at Ömer og resten af VW Ishøj (Sydkystens Bilcenter) har installeret en uoriginal udgave af DAB, en såkaldt TinyAudio. Den er ikke bare er grim og u-smart, men også har ødelagt interiøret i en fabriksny bil, ved at man har boret et hul direkte i instrumentbordet. I kid you not. Nu er Ömer lige pludselig ikke længere så flink, og vil ikke rigtig snakke med Ib. Han tilbyder at smide dimsen i handskerummet, hvor den så ikke længere gør nytte, da man så skal åbne handskerummet for at skifte DAB-kanal, hvilket ikke bare er dumt, det er dumt og farligt. Ömers chef er heller ikke meget værd - han er faktisk ret så ligeglad.
Tråden vokser langsomt inde på Vagcars.dk, hvor det meget hurtigt bliver meget tydeligt, at hverken jer, Semler / Volkswagen DK, eller VW Ishøj forstår begrebet kundeservice. For at sige det mildt, så er det direkte pinlig læsning.
Hvorfor går det så mig på, det her? Tjo, vi har selv en VW Polo, købt i ’16 hos VW Glostrup hos Micki - en fantastisk dygtig og oprigtig sælger. Det er en fantastisk lækker bil, med overskud, udstår og charme. Den skal forhåbentlig blive i familie i en nogle år endnu, men vi er alligevel begyndt at kigge på en storebror til Poloen. Det er bare mere praktisk når sønnike får en lillebror. Jeg er dog bekymret. VW har netop været inde i diesel-skandalen, som blev håndteret so and so. Det er dog ligegyldigt for os, da jeg ikke tænker at diesel er fremtiden alligevel, og jeg vil hellere dufte af benzin end stinke af diesel. VW led dog et hak i lakken af håndteringen, men det før jo primært før din tid, Mads.
Bekymringen går mere på, at hvis vi går ud og bruger end 500.000-600.000 kr på en ny Volkswagen, f.eks. en Arteon eller Passat, hvordan kan vi så stole på en virksomhed, som ikke kan håndtere sådan en lille sag her ordentligt?
Hvis du læser tråden igennem, eller bare korrespondancen mellem Ib og VW Ishøj, og Ib og Semler så vil jeg næsten garantere at du får det halv-skidt. Sådan har jeg det også, i sær med tanke på at vi snart går ud og investere i en ny bil - og vi vil helst blive hos VW.. Men bør man?
Jeg har vedhæftet korrespondancen den her mail, så du ikke skal trevle alle 10+ sider igennem, hvilket jeg dog alligevel vil anbefale dig at gøre - der er meget god læsning derinde.
Med ønske om en fortsat god sommer - og håb om at du har tid til at svare på den her mail, og måske endda tage stilling til, hvorvidt vi bør fortsætte vores VW-liv..
Med venlig hilsen
Daniel
][/spoiler]
Mailen er malv@volkswagen.dk og man kan også sende ham en sms på 29 43 80 19 (har jeg ikke selv gjort dog.) Oplysningerne er fuldt ud offentlige, da de er postet i en offentligt facebook-gruppe ( https://www.facebook.com/pg/realen.dk/c ... e_internal )
Jeg må indrømme fik jeg en sms fra 3part sådan her om aften eller bar generalt ville jeg tænke shit en fucking mongol
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?
Kunne jeg heller ikke finde på - han har jo ret til privatliv.Watcher skrev:DanielB12 skrev:Fandt mailen på Volkswagen DKs administrerende direktør, Mads Ries, og har sendt ham en mail.
[spoiler=Hej Mads.
Jeg håber det er i orden at jeg skriver til dig her. Jeg har et presserende spørgsmål angående hvordan I, Semler og VW Personbiler, vælger at udøve kundeservice over for jeres kunder.
Sagen går på, at jeg er bruger inde på et stort dansk VW/VAG forum, Vagcars.dk, og her dukkede der for nogle uger siden en tråd op (viewtopic.php?f=2&t=140472) hvor en bruger, Ib T, har købt en ny Polo. Sælgeren hos VW Ishøj, Ömer Kirkan, fortæller at der ikke findes en Polo i DK med DAB+ installeret, men han kan hurtigt få en DAB+ enhed eftermonteret i bilen for 2.700 kr. I følge den officielle prisliste fra jer, så koster den originale løsning ca samme pris, så Ib T han hopper på Ömer’s idé og de betaler gladeligt pengene for at komme up 2 date, med en fin og flot integreret løsning, som med den præcis og den formulering da selvfølgelig må være original.
Det viser sig så, at Ömer og resten af VW Ishøj (Sydkystens Bilcenter) har installeret en uoriginal udgave af DAB, en såkaldt TinyAudio. Den er ikke bare er grim og u-smart, men også har ødelagt interiøret i en fabriksny bil, ved at man har boret et hul direkte i instrumentbordet. I kid you not. Nu er Ömer lige pludselig ikke længere så flink, og vil ikke rigtig snakke med Ib. Han tilbyder at smide dimsen i handskerummet, hvor den så ikke længere gør nytte, da man så skal åbne handskerummet for at skifte DAB-kanal, hvilket ikke bare er dumt, det er dumt og farligt. Ömers chef er heller ikke meget værd - han er faktisk ret så ligeglad.
Tråden vokser langsomt inde på Vagcars.dk, hvor det meget hurtigt bliver meget tydeligt, at hverken jer, Semler / Volkswagen DK, eller VW Ishøj forstår begrebet kundeservice. For at sige det mildt, så er det direkte pinlig læsning.
Hvorfor går det så mig på, det her? Tjo, vi har selv en VW Polo, købt i ’16 hos VW Glostrup hos Micki - en fantastisk dygtig og oprigtig sælger. Det er en fantastisk lækker bil, med overskud, udstår og charme. Den skal forhåbentlig blive i familie i en nogle år endnu, men vi er alligevel begyndt at kigge på en storebror til Poloen. Det er bare mere praktisk når sønnike får en lillebror. Jeg er dog bekymret. VW har netop været inde i diesel-skandalen, som blev håndteret so and so. Det er dog ligegyldigt for os, da jeg ikke tænker at diesel er fremtiden alligevel, og jeg vil hellere dufte af benzin end stinke af diesel. VW led dog et hak i lakken af håndteringen, men det før jo primært før din tid, Mads.
Bekymringen går mere på, at hvis vi går ud og bruger end 500.000-600.000 kr på en ny Volkswagen, f.eks. en Arteon eller Passat, hvordan kan vi så stole på en virksomhed, som ikke kan håndtere sådan en lille sag her ordentligt?
Hvis du læser tråden igennem, eller bare korrespondancen mellem Ib og VW Ishøj, og Ib og Semler så vil jeg næsten garantere at du får det halv-skidt. Sådan har jeg det også, i sær med tanke på at vi snart går ud og investere i en ny bil - og vi vil helst blive hos VW.. Men bør man?
Jeg har vedhæftet korrespondancen den her mail, så du ikke skal trevle alle 10+ sider igennem, hvilket jeg dog alligevel vil anbefale dig at gøre - der er meget god læsning derinde.
Med ønske om en fortsat god sommer - og håb om at du har tid til at svare på den her mail, og måske endda tage stilling til, hvorvidt vi bør fortsætte vores VW-liv..
Med venlig hilsen
Daniel
][/spoiler]
Mailen er malv@volkswagen.dk og man kan også sende ham en sms på 29 43 80 19 (har jeg ikke selv gjort dog.) Oplysningerne er fuldt ud offentlige, da de er postet i en offentligt facebook-gruppe ( https://www.facebook.com/pg/realen.dk/c ... e_internal )
Jeg må indrømme fik jeg en sms fra 3part sådan her om aften eller bar generalt ville jeg tænke shit en fucking mongol
Sent from my iPhone using Tapatalk
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Villanyi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2328
- Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 132 times