Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
edbepOct3
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 19. apr 2016, 14:33
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 223 times
Been thanked: 19 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af edbepOct3 » 7. aug 2018, 20:44

Syntes det er godt skrevet Daniel. For jeg kan ikke forestille mig han syntes det er en ok håndtering af sagen. Savner noget ordentlighed, fra både forhandler og Importør, firmaet har garanteret både værdier og leveregler, men de er da totalt fraværende her.

Har aldrig set et mere enig forum.

Der er jo 2 grunde til flere reagere som de gør herinde.
For det første så er det dårlig behandling af en kunde (Ib) som bestemt ikke har fået det han har bestilt.
Den anden grund er den skandaløse håndteringen fra forhandler og Importør.

Ved godt det “bare” er en bil, og der ikke er nogen personskade, men det er fandeme ærgerligt.

P.S. Mine forældre købte ikke en UP alligevel, men har lige skrevet under på en Yaris hos Toyota i Rødovre. Vi er stadig glade for vores Octavia.
Kun En Tåbe Frygter Ikke Haven
Touran 1,5 Tsi DSG Highline Family
Tidligere: Skoda Octavia III 1,4 150Hk Style - Tour De France. Octavia 1,6Tdi-Elegance
Ford Mondeo 2.0, Citroen Xara VTR

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 7. aug 2018, 22:13

Dakota skrev:
6. aug 2018, 21:58
Realtor skrev:
6. aug 2018, 21:55
Ja i min branche havde vi også lukket en sag som denne i en ruf. Damagecontrol tror jeg det rigtige ord er 8-)
J (PS: Ib, opret lige en bedømmelse derinde)
Skal nok tilføje en til denne (https://dk.trustpilot.com/reviews/5b60b ... 09c8247223), tak Morten!
These users thanked the author Ib T for the post:
Mkp

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 7. aug 2018, 22:21

Dikal skrev:
7. aug 2018, 16:23
Du burde også skrive til ham, at han ikke inden købte fortalte, at der var 2 løsninger.
1) Original læsning koster 20.000kr
2) Vi installerer en synlig gadget designmæssigt a la 1984 til den nette sum af 2.700kr
Hvad tror han så selv resultatet havde været?
Måske han bare glemte det, fordi han havde travlt, og det er jo forståligt.

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 7. aug 2018, 22:30

Mikkel K skrev:
7. aug 2018, 18:42
Jeg læser først denne tråd nu (dog ikke mailkorrespondance)... og jeg er målløs.

Ligesom flere andre, så var jeg brændt fuldstændig sammen. Din ro, Ib, er beundringsværdig.

Vil VW Ishøj/VW Danmark ikke mere i denne sag, så få din erfaring oprettet som en anmeldelse på deres Facebook-side. Denne kan de ikke blot slette.
Der er en der har prøvet, de sletter den bare hver gang og blokerer hans konto . . . .

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af GranTurismo » 8. aug 2018, 00:39

Ib T skrev:
7. aug 2018, 22:21
Dikal skrev:
7. aug 2018, 16:23
Du burde også skrive til ham, at han ikke inden købte fortalte, at der var 2 løsninger.
1) Original læsning koster 20.000kr
2) Vi installerer en synlig gadget designmæssigt a la 1984 til den nette sum af 2.700kr
Hvad tror han så selv resultatet havde været?
Måske han bare glemte det, fordi han havde travlt, og det er jo forståligt.
Du er nok det mest tålmodige menneske jeg har oplevet i en klagesag på dette niveau. Total respekt til dig Ib..

Gu fanden er det ej forståeligt at han havde for travlt. Han skal ikke sælge flere biler, end hans mængde af overskud og serviceniveau kan kapere!
Jeg fatter simpelthen ikke at de ikke har lukket sagen endnu og tilbudt at montere den originale løsning til 20.000 uden beregning. De 20.000 er da billigt sluppet i forhold hvad det kommer til at koste dem i nedgang på fremtidige salg af biler. Der er nok ikke mange som har læst denne tråd, som ikke ville vælge en anden forhandler - eller måske endda et andet bilmærke...
These users thanked the author GranTurismo for the post:
DanielB12
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Mkp » 8. aug 2018, 07:00

Ib T skrev:
Dakota skrev:
6. aug 2018, 21:58
Realtor skrev:
6. aug 2018, 21:55
Ja i min branche havde vi også lukket en sag som denne i en ruf. Damagecontrol tror jeg det rigtige ord er 8-)
J (PS: Ib, opret lige en bedømmelse derinde)
Skal nok tilføje en til denne (https://dk.trustpilot.com/reviews/5b60b ... 09c8247223), tak Morten!
Hej Ib!
Det var virkelig så lidt, jeg kan desværre ikke skrive flere på deres Fb da de har blokeret alle mine konti haha! Men jeg vil stadig opfordre folk til at vi alle sammen står sammen og viser VW at der godt kan komme modstand i mod sådanne løsninger! Det er virkelig bare ikke i orden, når man ser det som mekaniker væmmes man ved at en kollega bliver tvunget til sådanne arbejde!
Ind på trustpilot eller skriv en mail til vw om det!


Sent from my iPad using Tapatalk
These users thanked the author Mkp for the post:
DanielB12

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 8. aug 2018, 07:11

Jeg har ikke lige helt forstået pointen i at skrive en mail til importøren..
Er det fordi SBC er en Semler-ejet forhandler eller hvad ?

Hvis det ikke er en Semler-ejet forhandler, så vil mit umiddelbare bud være at importør ikke har nogen aktier i denne sag.
Såfremt folk ellers forstår at skille tingene ad, så vil de jo hurtigt kunne forstå, at sagen ikke handler om brandet VW, men derimod om en enkelt forhandlers usikre håndtering af en konkret kundesag.

Det er stadig min tro (og håb) at SBC's omgang med begrebet "eftermonteret" er et lokalt anliggende og ikke en der gælder for hele forhandlernettet.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af DanielB12 » 8. aug 2018, 07:26

HansH skrev:Jeg har ikke lige helt forstået pointen i at skrive en mail til importøren..
Er det fordi SBC er en Semler-ejet forhandler eller hvad ?

Hvis det ikke er en Semler-ejet forhandler, så vil mit umiddelbare bud være at importør ikke har nogen aktier i denne sag.
Såfremt folk ellers forstår at skille tingene ad, så vil de jo hurtigt kunne forstå, at sagen ikke handler om brandet VW, men derimod om en enkelt forhandlers usikre håndtering af en konkret kundesag.

Det er stadig min tro (og håb) at SBC's omgang med begrebet "eftermonteret" er et lokalt anliggende og ikke en der gælder for hele forhandlernettet.
I min verden, så hænger det da uløseligt sammen, når nu man køber en VW.. der er da mange ting senere hen, som det er VW der har ansvaret for, feks i DQ200-sagen hvor flere forhandlere må igennem Semler for at få info om hvad de skal gøre etc. Man må også gå ud fra at direktøren for VW personvogne har et eller andet at skulle have sagt om sådan en sag, nu når både det er en VW Ib har købt og Semler selv afviser at hjælpe Ib.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 8. aug 2018, 08:07

DanielB12 skrev:
8. aug 2018, 07:26
HansH skrev:Jeg har ikke lige helt forstået pointen i at skrive en mail til importøren..
Er det fordi SBC er en Semler-ejet forhandler eller hvad ?

Hvis det ikke er en Semler-ejet forhandler, så vil mit umiddelbare bud være at importør ikke har nogen aktier i denne sag.
Såfremt folk ellers forstår at skille tingene ad, så vil de jo hurtigt kunne forstå, at sagen ikke handler om brandet VW, men derimod om en enkelt forhandlers usikre håndtering af en konkret kundesag.

Det er stadig min tro (og håb) at SBC's omgang med begrebet "eftermonteret" er et lokalt anliggende og ikke en der gælder for hele forhandlernettet.
I min verden, så hænger det da uløseligt sammen, når nu man køber en VW.. der er da mange ting senere hen, som det er VW der har ansvaret for, feks i DQ200-sagen hvor flere forhandlere må igennem Semler for at få info om hvad de skal gøre etc. Man må også gå ud fra at direktøren for VW personvogne har et eller andet at skulle have sagt om sådan en sag, nu når både det er en VW Ib har købt og Semler selv afviser at hjælpe Ib.
Jamen det er muligt du har ret.
Og misforstå mig ikke - jeg synes din mail til chefen derinde jo taler sit helt tydelige sprog om en 'halvsløj affære' på imagefronten :)
Jeg er bare ikke helt klar over hvor stram bindingen mellem importør og forhandler (i dette tilfælde SBC) er, hvis det er en uafhængig forhandler.

I min optik er det ikke VW som brand der udstilles her - men forhandleren. Enig ?

Hvad jeg mener er:
Jeg kan godt forstå hvis man siger, at man efter dette ikke vil handle hos SBC.
Men jeg kan ikke forstå hvis man udvider det til at sige, at man efter denne sag slet ikke vil købe en VW .. noget sted. Det forstår jeg ikke.
Hvis vi er enige om at det er én forhandler der er ude at køre med hø her, så skal brandet VW og dermed alle andre forhandlere vel ikke lide under dette.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Riis
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Riis » 8. aug 2018, 08:21

Forhandler og brand hænger da sammen. En sælgers handlinger, vil størstedelen af tiden blive koblet sammen med brandet han forhandler. At det så tit er forskelligt fra butik til butik, vil i den gennemsnitlige forbruger ikke være det man tænker.
VH Allan

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 8. aug 2018, 08:26

Riis skrev:
8. aug 2018, 08:21
Forhandler og brand hænger da sammen. En sælgers handlinger, vil størstedelen af tiden blive koblet sammen med brandet han forhandler. At det så tit er forskelligt fra butik til butik, vil i den gennemsnitlige forbruger ikke være det man tænker.
Prøv at tænke på, hvor mange beretninger der kan findes herinde om en uheldig oplevelse på et værksted eller i en salgsafdeling hos en aut. forhandler.
Derefter tager kunde X til en anden aut. forhandler, hvor man oplever at blive behandlet som grever og baroner. Og så er man glad igen.
Skulle disse oplevelser have medført at man fuldstændig fravalgte mærket VW, Skoda, Audi..etc ..... ?

Jeg kan kun sige, at for mit vedkommende kæder jeg slet ikke oplevelsen hos SBC sammen med mærket. Jeg mener ikke Semler skal stå på mål for alt det møg en forhandler kan gå og lave, og jeg kan sagtens forstå hvis de i denne sag siger, at det er et anliggende (og i yderste konsekvens et civilt søgsmål) mellem kunde og forhandler.
Det forholder sig selvfølgelig helt anderledes hvis det er en Semler-ejet forhandler der er tale om. Men det har jeg ikke hørt at SBC skulle være.
These users thanked the author HansH for the post:
DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af DanielB12 » 8. aug 2018, 08:57

HansH skrev:
8. aug 2018, 08:26
Riis skrev:
8. aug 2018, 08:21
Forhandler og brand hænger da sammen. En sælgers handlinger, vil størstedelen af tiden blive koblet sammen med brandet han forhandler. At det så tit er forskelligt fra butik til butik, vil i den gennemsnitlige forbruger ikke være det man tænker.
Prøv at tænke på, hvor mange beretninger der kan findes herinde om en uheldig oplevelse på et værksted eller i en salgsafdeling hos en aut. forhandler.
Derefter tager kunde X til en anden aut. forhandler, hvor man oplever at blive behandlet som grever og baroner. Og så er man glad igen.
Skulle disse oplevelser have medført at man fuldstændig fravalgte mærket VW, Skoda, Audi..etc ..... ?

Jeg kan kun sige, at for mit vedkommende kæder jeg slet ikke oplevelsen hos SBC sammen med mærket. Jeg mener ikke Semler skal stå på mål for alt det møg en forhandler kan gå og lave, og jeg kan sagtens forstå hvis de i denne sag siger, at det er et anliggende (og i yderste konsekvens et civilt søgsmål) mellem kunde og forhandler.
Det forholder sig selvfølgelig helt anderledes hvis det er en Semler-ejet forhandler der er tale om. Men det har jeg ikke hørt at SBC skulle være.
Jeg hører hvad du siger, men er ikke enig :) Hvis Semler får nok klager, så kan de jo i yderste konsekvens tage action over for den forhandler. Samtidig så skaber det jo et dårligt image hos VW.. Min egen far har kørt VW de sidste 10 år, og var tæt på at købe en Arteon, men nogle småting der var noget bøvl hos nogle forskellige forhandlere, har gjort han ikke gad VW men hoppede på en C-klasse i stedet for.. Samtidig er han ikke bleg for at råde andre til at droppe VW også, blandt andet min farmor som gerne ville have en golf men købte en Opel i stedet for, fordi min far rådede hende til at droppe VW, også selvom hun ville have købt den et andet sted end hvor min far har købt.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af erlingvj » 8. aug 2018, 09:01

SBC er ikke ejet af Semler.
Min kollega bestilte en GTE hos SBC oktober 2017 og sælgeren fik skrevet nogle alt for små priser for "options" på slutsedlen, svarende til en samlet rabat på over 50.000,- i en ren handel.
Nogle dage senere gik det op for SBC at prisen var "helt i skoven".
SBC var dog enormt fair og min kollega fik sin GTE til ren foræringspris.
Ovennævnte sag i mente overrasker det mig enormt, at SBC i sagen med den DAB er så stejle og at de ikke kan indse at en sag til så få penge bare skal lukkes til kundens fordel hurtigst muligt.
SBC er åbenbart mestre i "slalomkørsel".
These users thanked the author erlingvj for the post (total 2):
DanielB12Djsvell

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 451
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 189 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af BrianB » 8. aug 2018, 09:07

Jeg er ikke så meget inde i hvordan det fungerer, men er det korrekt forstået at Semler står for den overordnede import af VW-biler, uanset om de i sidste ende sælges af forhandlere som er ejet direkte af dem selv? Er det så også dem der bestemmer om en bilforhandler skal være en del af den officielle VW-franchise i Danmark?

Hvis det er tilfældet, må de alt andet lige have en interesse i at alle VW-forhandlere rundt om i landet performer optimalt og har en bred kundetilfredshed og fornuftige salgstal. I et eller andet omfang må det jo så skade deres bundlinie ligeledes, hvis fx salgstallet ved VW Ishøj daler.

Derfor synes jeg egentlig det er okay, at bede Semler forholde sig til denne sag.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af erlingvj » 8. aug 2018, 09:10

DanielB12 skrev:
8. aug 2018, 08:57
HansH skrev:
8. aug 2018, 08:26
Riis skrev:
8. aug 2018, 08:21
Forhandler og brand hænger da sammen. En sælgers handlinger, vil størstedelen af tiden blive koblet sammen med brandet han forhandler. At det så tit er forskelligt fra butik til butik, vil i den gennemsnitlige forbruger ikke være det man tænker.
Prøv at tænke på, hvor mange beretninger der kan findes herinde om en uheldig oplevelse på et værksted eller i en salgsafdeling hos en aut. forhandler.
Derefter tager kunde X til en anden aut. forhandler, hvor man oplever at blive behandlet som grever og baroner. Og så er man glad igen.
Skulle disse oplevelser have medført at man fuldstændig fravalgte mærket VW, Skoda, Audi..etc ..... ?

Jeg kan kun sige, at for mit vedkommende kæder jeg slet ikke oplevelsen hos SBC sammen med mærket. Jeg mener ikke Semler skal stå på mål for alt det møg en forhandler kan gå og lave, og jeg kan sagtens forstå hvis de i denne sag siger, at det er et anliggende (og i yderste konsekvens et civilt søgsmål) mellem kunde og forhandler.
Det forholder sig selvfølgelig helt anderledes hvis det er en Semler-ejet forhandler der er tale om. Men det har jeg ikke hørt at SBC skulle være.
Jeg hører hvad du siger, men er ikke enig :) Hvis Semler får nok klager, så kan de jo i yderste konsekvens tage action over for den forhandler. Samtidig så skaber det jo et dårligt image hos VW.. Min egen far har kørt VW de sidste 10 år, og var tæt på at købe en Arteon, men nogle småting der var noget bøvl hos nogle forskellige forhandlere, har gjort han ikke gad VW men hoppede på en C-klasse i stedet for.. Samtidig er han ikke bleg for at råde andre til at droppe VW også, blandt andet min farmor som gerne ville have en golf men købte en Opel i stedet for, fordi min far rådede hende til at droppe VW, også selvom hun ville have købt den et andet sted end hvor min far har købt.
Jeg har ejet 21 biler heraf 11 VAG.
Den bedste kundebetjening har jeg fået hos VW Tønder, Audi Amager og Toyota Valby.
Den værste hos SEAT Nykøbing F, BMW Brøndby og VW Glostrup.
Skulle jeg lade mit bilvalg være afhængig af at der findes nogle dårlige sælgere / forhandlere? Aldrig i livet.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 8. aug 2018, 09:11

DanielB12 skrev:
8. aug 2018, 08:57
Hvis Semler får nok klager, så kan de jo i yderste konsekvens tage action over for den forhandler.
Klart - hvis sagerne er alvorlige eller mange nok, så har Semler selvfølgelig en interesse i at beskytte sit eget navn og produkt.

Meen... hvis vi nu lige træder et skridt tilbage i denne sag - stadig med behørig forståelse for den oplevelse Ib T har haft - så er det min vurdering at sagen ikke har substans til at kunne kompromittere en forhandleraftale mellem Semler og SBC.
I hvert fald ikke isoleret set.
Så ved man selvfølgelig aldrig om der evt kunne være andre skeletter i skabet, således at en sag som denne kunne blive the straw that broke the camel's back.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 8. aug 2018, 09:46

BrianB skrev:
8. aug 2018, 09:07
Jeg er ikke så meget inde i hvordan det fungerer, men er det korrekt forstået at Semler står for den overordnede import af VW-biler, uanset om de i sidste ende sælges af forhandlere som er ejet direkte af dem selv? Er det så også dem der bestemmer om en bilforhandler skal være en del af den officielle VW-franchise i Danmark?
Det er i hvert fald også sådan jeg forstår konstruktionen.
BrianB skrev:
8. aug 2018, 09:07
Hvis det er tilfældet, må de alt andet lige have en interesse i at alle VW-forhandlere rundt om i landet performer optimalt og har en bred kundetilfredshed og fornuftige salgstal. I et eller andet omfang må det jo så skade deres bundlinie ligeledes, hvis fx salgstallet ved VW Ishøj daler.

Derfor synes jeg egentlig det er okay, at bede Semler forholde sig til denne sag.
Jeg siger som Erling - denne sag ville ikke påvirke mit valg af mærke næste gang der skal handles.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 8. aug 2018, 09:47

Som jeg tidligere skrev til et af indlæggene, så tror jeg ikke der er noget galt med selve Polo'en (eller VW. . . ), den køre upåklageligt og jeg ville nyde at sidde i den, hvis det ikke lige var for det der er sat på med velcro . . . . .
Ibber

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

These users thanked the author Ib T for the post:
Mkp

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af erlingvj » 8. aug 2018, 10:56

Ib T skrev:
8. aug 2018, 09:47
Som jeg tidligere skrev til et af indlæggene, så tror jeg ikke der er noget galt med selve Polo'en (eller VW. . . ), den køre upåklageligt og jeg ville nyde at sidde i den, hvis det ikke lige var for det der er sat på med velcro . . . . .
Ibber
En sag som 99% herinde ville reagerer kraftigt på, hvis de selv var udsat for noget lignende, men sager der går i hurdknude på den måde skal man også få "rystet" af sig.
Få bilen bragt tilbage til original status. Så slipper du for at se på det skrammel.
Start med endnu en henvendelse til SBC. Hjælper det ikke så brug et andet værksted.
DAB+ er rart at have - men ikke for enhver "pris". Du vil ærge dig over "instalationen" dagligt hvis du ikke får den væk.

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 451
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 189 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af BrianB » 8. aug 2018, 11:10

HansH skrev:
8. aug 2018, 09:46
Jeg siger som Erling - denne sag ville ikke påvirke mit valg af mærke næste gang der skal handles.
Isoleret set har du helt sikkert ret for de flestes vedkommende ikke ville betyde et direkte fravalg, men omvendt tror jeg man kunne vinde noget goodwill hvis man gjorde noget for at vende situationen og erklære det for en fejl, nu hvor VW Ishøj ikke selv vil. Det er meget få basseører set over hele linien, og det kan måske få nogle til at vippe over, hvis de står i en 50-50 mellem VW og et andet mærke.

Rent personligt er jeg desværre ved at have et ærgerligt billede af VW Danmark (VW som et isoleret brand, ikke som helhed med Skoda, Seat mm.), men det hænger nok også sammen med at de to VW-forhandlere vi besøgte ifb. et køb af ny bil, var to virkelig ærgerlige oplevelser som vi intet fik ud af. Begge steder mødte vi sælgere som virkede fuldstændig uengagerede og næsten på grænsen til arrogante - alle andre steder blev vi mødt med smil og entusiasme. (Vi besøgte i alt 6, fordelt på 2 x VW, 2 x Skoda og 2 x Seat)
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 8. aug 2018, 11:47

BrianB skrev:
8. aug 2018, 11:10
.. hvis man gjorde noget for at vende situationen og erklære det for en fejl, nu hvor VW Ishøj ikke selv vil.
Jeg går ud fra at du med "man" mener Semler ?

Personligt ville jeg mene at det ville være at optræde illoyalt overfor sit forhandlernetværk, hvis man blander sig i sagen og tager stilling til fordel for kunden.
Hvis jeg var Semler OG ville forsøge at øve noget indflydelse til fordel for Ib T, så ville jeg som importør kontakte SBC og forsøge at snakke dem til rette.
Men overfor kunden ville jeg som Semler afvise at gå ind i sagen, og henvise til at det et anliggende mellem Ib T og SBC.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 8. aug 2018, 11:57

erlingvj skrev:
Ib T skrev:
8. aug 2018, 09:47
Som jeg tidligere skrev til et af indlæggene, så tror jeg ikke der er noget galt med selve Polo'en (eller VW. . . ), den køre upåklageligt og jeg ville nyde at sidde i den, hvis det ikke lige var for det der er sat på med velcro . . . . .
Ibber
En sag som 99% herinde ville reagerer kraftigt på, hvis de selv var udsat for noget lignende, men sager der går i hurdknude på den måde skal man også få "rystet" af sig.
Få bilen bragt tilbage til original status. Så slipper du for at se på det skrammel.
Start med endnu en henvendelse til SBC. Hjælper det ikke så brug et andet værksted.
DAB+ er rart at have - men ikke for enhver "pris". Du vil ærge dig over "instalationen" dagligt hvis du ikke får den væk.
Har et tilbud liggende på at få det afmonteret hos et kompetent firma (Så kan I selv gætte hvem Billede. . . ). Afventer lige Ankenævn for biler, tror dog ikle det falder ud til vores fordel, men så tager vi den derfra.
Har et par andre tiltag bagefter, men den tid den glæde🤣Billede
Ibber

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

These users thanked the author Ib T for the post:
erlingvj

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af ph » 8. aug 2018, 12:01

kender intet til produktet så?
Hvis den installeres i handskerummet
og man altid hører det samme program på DAB+
skal man så ha fat i enheden hvergang man vil skifte mellem fm/cd/andet og DAB+
eller kan man vælge aux eller hvad den er tilsluttet som.... på bilens egen radio når man vil høre DAB+
These users thanked the author ph for the post:
erlingvj
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 8. aug 2018, 12:05

ph skrev:kender intet til produktet så?
Hvis den installeres i handskerummet
og altid hører det samme program på DAB+
skal man så ha fat i enheden hvergang man vil skifte mellem fm/cd/andet og DAB+
eller kan man vælge aux eller hvad den er tilsluttet som.... på bilens egen radio når man vil høre DAB+
For at skifte DAB kanal skal jeg i handskerummet. Kan skifte tilbage til FM på den integrerede radio.
Når den ligger i handskerummet er det umuligt at se hvad der står på det lille grå display. . . . Og det er det også selv der hvor den sidder nu. . . .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 83 times
Been thanked: 152 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af majbom » 8. aug 2018, 12:40

Ib T skrev:
7. aug 2018, 14:39
Vi har måske været meget naive, noget tyder måske på det . . ., men som sagt, vi er ikke eksperter i biler ej heller bilradio.
Tager vi et eksempel med en Server til f.eks. kr. 120.000,-. hvor der ”kun” er 1 Gbit NIC i, men kunden gerne vil have 10 Gbit, så kan det godt ”eftermonteres”.
Det sker ved, at der bliver sat et ny NIC i PCI-bussen og så kører den 10 Gbit, det var det.
Selve serveren skal selvfølgelig ikke udskiftes, det er bare et udvidelseskort der installeres, det sammen, hvis det havde været et grafikkort.
Ikke at jeg ikke er på din side, for det er jeg bestemt - jeg synes VW Ishøj har dummet sig gevaldigt her, men i din IT-analogi kan du jo også sige, at det kræver at både netkabel og switch kan håndtere 10Gbit. Jeg ved ikke hvad det kræver af ændringer, men tilsyneladende noget mere end en anden radio, før du kan modtage DAB(+) kanaler.

Jeg synes ikke det er naivt at tro at det kan eftermonteres for 2.700,-, hvis det passer med prislisten med tilvalg. Hvis det kan laves originalt fra fabrikken til - hvad - 1.000,- ex. afgift osv., så kan jeg slet ikke se hvordan lægmand skulle kunne regne ud at det koster 20.000,- at eftermontere.

I forhold til "eftermontering" er den desværre i en gråzone efter min mening.
I min bog er retrofit og eftermontering det samme, og betyder egentlig blot at du monterer noget som ikke allerede er der - om det er originalt eller ej, integreret eller ej, kan du ikke udlede af det ord alene.
At sælger så ikke har fortalt at det ikke bliver som originalt installeret, men derimod en grim enhed der er klistret på dit instrumentbord (som de ovenikøbet har bordet hul i), synes jeg bestemt ikke er i orden.
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af ph » 8. aug 2018, 12:51

Ib T skrev:
8. aug 2018, 12:05
ph skrev:kender intet til produktet så?
Hvis den installeres i handskerummet
og altid hører det samme program på DAB+
skal man så ha fat i enheden hvergang man vil skifte mellem fm/cd/andet og DAB+
eller kan man vælge aux eller hvad den er tilsluttet som.... på bilens egen radio når man vil høre DAB+
For at skifte DAB kanal skal jeg i handskerummet. Kan skifte tilbage til FM på den integrerede radio.
Når den ligger i handskerummet er det umuligt at se hvad der står på det lille grå display. . . . Og det er det også selv der hvor den sidder nu. . . .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
takker
Det bestyrker da bare min holdning til at den aldrig skulle ha været monteret ....heller ikke i handskerummet!
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 8. aug 2018, 13:10

Som fruen lige sagde "Havde vi dog bare købt bilen i Bilka, for de bytter altid når der er noget galt"

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

These users thanked the author Ib T for the post:
DanielB12

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af RIX » 8. aug 2018, 16:11

havde semler ikke sagt de ville henvende sig når anke sagen var over??? og har chefen for personvogne svaret på mailen???

VH:

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af DMJ » 9. aug 2018, 06:32

HansH skrev:
8. aug 2018, 07:11
Jeg har ikke lige helt forstået pointen i at skrive en mail til importøren..
Er det fordi SBC er en Semler-ejet forhandler eller hvad ?

Hvis det ikke er en Semler-ejet forhandler, så vil mit umiddelbare bud være at importør ikke har nogen aktier i denne sag.
Såfremt folk ellers forstår at skille tingene ad, så vil de jo hurtigt kunne forstå, at sagen ikke handler om brandet VW, men derimod om en enkelt forhandlers usikre håndtering af en konkret kundesag.

Det er stadig min tro (og håb) at SBC's omgang med begrebet "eftermonteret" er et lokalt anliggende og ikke en der gælder for hele forhandlernettet.
Jeg har selv været del af en partner baseret organisation, dog ikke i bilbranchen. Jeg var ansat i et firma der havde et produkt som blev solgt og installeret af en række partnere. Det var ikke unormalt at vi blev kontaktet direkte af slutkunder hvis de ikke følte at partnerne var dygtige nok eller ikke leverede en løsning som fungerede optimalt.

Her tog vi som regel dialogen med partneren som første skridt. Hvis det ikke afhjalp problemet, så sendte vi som regel en mand til kunden som så kunne forsøge at gøre kunden glad. Herefter kunne vi så igen snakke med partneren om hvad der var blevet lavet og hvordan vi kan undgå problemet fremadrettet.

I sjældne tilfælde sagde vi farvel til en partner. Mest fordi at hvis de ikke formåede at gøre kunderne glade for vores produkt, så smittede det af på os, kunden ved jo oftest ikke om det er produktet som er skidt eller leveringen af det. Og ja, det var lidt mere kompliceret end at bestille en bil med de rigtige krydser, men jeg synes alligevel analogien passer.
These users thanked the author DMJ for the post:
DanielB12

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 9. aug 2018, 07:30

RIX skrev:
8. aug 2018, 16:11
havde semler ikke sagt de ville henvende sig når anke sagen var over??? og har chefen for personvogne svaret på mailen???

VH:
Den 31/7 fik jeg denne fra SMC:
=======================
Hej Ib
Ifølge vores oplysninger har du sendt sagen til Bilankenævnet, og vi gør derfor ikke yderligere, før vi har hørt fra dem.
Med venlig hilsen / Kind regards
Skandinavisk Motor Co.
Anne Nyberg
Kundeservice
=======================
Sagen ligger stadig ved Ankenævn, så venter på at høre fra dem . . . .

Chefen for personvogne, hvem tænker du på her?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"