Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Nubi » 9. aug 2018, 18:26

Jeg har netop købt en ny Octavia 1.0, der har noget de kalder "front assistent" (automatisk nødbremse).

Jeg vil dog gerne være fri for den, og har indtil videre deaktiveret den når jeg starter bilen - samtidig deaktiverer jeg også start/stop da jeg synes det er irriterende med DSG gear.

Kan man kode bilen til at begge dele bare er slået fra hele tiden?

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af jencka » 9. aug 2018, 18:59

Prøv at søge her på forum. Ved der har været spurgt til i hvert fald start/stop før. Og jeg men svaret var at det kan man ikke.Såvidt jeg husker er det fordi at start/stop er det der også er med til at bestemme brændstof økonomien og det derfor vil være en grundlæggende ændring man ikke kan eller må foretage.
Der har været spurgt til mange ting her på forum, derfor er søgefunktionen guld værd, og det er ikke sikkert at man får svar på noget der er spurgt til og svaret på mange gange før

Men hvorfor deaktivere front assist?
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af pwh » 9. aug 2018, 19:00

Jeg ved ikke om Front Assist kan kodes fra. Må jeg af nysgerrighed spørge hvorfor? I daglig brug kan jeg ikke se hvad den skulle genere...

Start/stop kan kodes permanent fra med VCDS, OBD11 eller lignende. Det er der vist en del herinde der har haft held med.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af HenrikH29 » 9. aug 2018, 19:18

skoda octavia disable start stop

https://www.google.dk/search?q=skoda+oc ... e&ie=UTF-8

Jeg vil tro, at Rene eller Tim fra Cartrends kan gøre det (mod betaling naturligvis) :D

Tim har til huse i Aalborg og Rene på "djævleøen".

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Nubi » 9. aug 2018, 20:28

Tak for inputs, jeg må prøve at høre CarTrends ad :-)

Ift. Front Assist har jeg (i andre biler godt nok) oplevet systemerne gribe ind i situationer hvor der INTET var foran bilen, hvilket gjorde en komplet ufarlig situation pludselig farlig.

Så jeg er mere tryg ved min egen evne til at bremse :-)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af i-s » 9. aug 2018, 20:41

Jeg har aldrig oplevet frontassist gribe forkert ind.
Har en gang oplevet den er grebet ind fordi en cyklist pludselig lavede et sving ud fra kanten - det er vel fair nok.
En anden en fodgænger der trådte ud, men ombestemte sig - fair nok.

Har fået alarmen for "Brems nu" et par gange. Som regel mest hvis der er en knold der trækker lige ind foran en på motorvej - i ved den type der næsten kører venstre forskærm af. Men ok - jeg har også sat den til "Tidlig".

Så hvis du oplever den aktiveres uden grund vil jeg mene der er en fejl eller også har du en meget uheldig kørestil.
/Søren.

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Nubi » 9. aug 2018, 20:43

Bare rolig, det er ikke fordi jeg kører aggressivt og forsøger at nærmest pløje folk ned. Jeg er nok bare generelt meget mistroisk overfor teknologi og foretrækker at selv styre tingene.

Af samme grund har jeg heller ikke adaptiv fartpilot :-D

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af GaSelle » 10. aug 2018, 07:30

Du kan deaktivere airbags´ne ved at indsætte en modstand i stedet for airbag´en. ABS bremserne kan deaktiveres ved at fjerne stikket på blokken i motorrummet, så ordner du også ESC og TRC i samme ombæring. Hvis der er andet sikkerhed, så hiv sikringen.

Spøg til side - jeg synes, det vil være ualmindeligt dumt at deaktivere en sikkerhedsfeature som Front Assist.

Start/stop kan fixes med VCDS fx, find nærmeste bruger på "VCDS kort" i toppen.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
diskoboyerlingvj

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af hodel » 10. aug 2018, 12:13

Nu siger jeg bare lige noget, men hvis du kommer ud for en ulykke og forsikringsselskabet finder ud af du har deaktiveret front assist....så står du vel ikke skide godt?? Det er ikke kritik, bare en tanke :)

S/S er jeg fuldstændig enig med er pænt irriterende på de nye modeller! Det der med at den skal slukke motoren inden man holder helt stille, christ der er en der burde skydes for den beslutning :!:
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Nubi » 10. aug 2018, 13:50

GaSelle: Den holdning er du velkommen til at have, vi er jo alle forskellige, og jeg synes det er utrygt at køre med det slået til.

hodel: God pointe med forsikring - jeg har netop snakket med Alm. Brand hvor jeg er forsikret, og de melder der er fuld dækning uanset om jeg har det slået fra eller til.

Og ja S/S er vidst kun for at hæve KM/L på papirets skyld, i alle andre henseender er det bare røv irriterende :-D

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af TorbenRasmussen » 10. aug 2018, 15:49

Front assist er vel udråbt til at være en af de features, som i stil med sikkerhedsselen skulle hjælpe med til at bringe antallet af trafikdræbte ned?

Fint nok, at du har høje tanker om dine køreevner, men statistikken siger også at hovedparten af bilisterne mener, at de kører bedre end gennemsnittet...
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Korreborg » 10. aug 2018, 16:17

Jeg vil gå så langt som til at kalde mig en væsentligt over gennemsnittet bilist :lol:
Og nu har jeg kørt med ACC/Front assist i 4år eller deromkring. I en Golf 7, og en Golf 7,5.

ÉN gang har den bremset mig, hvor jeg blev overrasket mig, da der ikke var noget at bremse for.
Og det var med lav fart over nogle metal køreplader hvor en plade var 5-7 hævet ved en samling. Altså med meget lav hastighed, så det gjorde ikke noget.
Den nye Golf 7,5 er så til gengæld væsentligt mere overbærende overfor folk som skal dreje til højre/venstre, hvor bilen ikke kan se at bilen foran faktisk er på vej ud af "farezonen", altså kommer der færre "brems nu" signaler.

Til gengæld har den "reddet mit liv". Lyder overdrevet men enten havde jeg smadret op bag i en stillestående bil, eller nået at undvige, og smidt bilen ud til siden, hvor der var 2-3-4 meter ned på en mark. Bilen foran skulle dreje til venstre, og der kom en modkørende. Så minimum alvorlig tilskadekomst eller det der var værre.
Så jeg vil kraftigt anbefale ikke at slå det fra. Hvad betyder en irriterende advarsel i ny og næ, eller risikoen for en bule i bilen, når du holder det op mod dit eller en/flere fra din families liv? :roll:
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Nubi » 10. aug 2018, 17:20

Vi kommer vidst ikke til at nå til enighed om holdningen til den slags teknologi, så skal vi ikke bare stoppe (den noget ensrettede) mudderkastning?

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Korreborg » 10. aug 2018, 20:25

Mudderkastning? Folk (jeg selv inkl.) forsøger på en pæn måde at fortælle dig, at er ved at foretage dig noget dumt.
Men så er det letteste selvfølgelig bare at sende beskyldninger afsted, i stedet for at forholde sig til hvad folk skriver. :roll:

Det er jo det samme som dem der kender en som mener at han/hun overlevede et trafikuheld, fordi han/hun ikke havde sele på. Og derfor nægter de at køre med sele. Selvom i 99% af tilfældene er sele bedst.

"Mudderkastningen er jo netop ensrettet, fordi det er svært at mene at sikkerhedsudstyr er dumt ;)
SPECIELT når din dumhed/stædighed kan koste nogle af vores kære livet. Sidder faktisk og bliver en smule irriteret :cry: = Derfor jeg begynder at kaste med mudder :lol:
These users thanked the author Korreborg for the post (total 5):
erlingvjgudhjemPassatg 3cHurtiguddiskoboy
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af gudhjem » 10. aug 2018, 21:10

+1


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Nubi » 11. aug 2018, 07:54

Jeg lytter skam til hvad i siger, men jeg vil vove den påstand i ikke lytter til hvad jeg siger.

Og jeg er skam enig i det er svært at argumentere for sikkerhedsudstyr er dumt, men det kræver trods alt udstyret virker efter intentionen og det vil sige front assist ikke gør. Jeg har udelukkende oplevet problemer med den type teknologi (og er heldigvis aldrig blevet påkørt ifbm. bilen pludselig klodser bremserne, eller røget af vejen, omend det var tæt på en enkelt gang i en kurve)

Til gengæld har jeg aldrig nogensinde været i en situation hvor det har virket efter hensigten.

Og da i næppe tror på mit ord er her en fin artikel om hvorfor front assist ikke nødvendigvis er en god ting: https://www.cornwalllive.com/news/cornw ... lem-658847

Men som sagt tidligere: Vi bliver næppe enige, så hvorfor overhovedet have denne diskussion?
Mit oprindelige spørgsmål var hvad der er muligt, ikke hvad folks holdning er til at gøre det.

Der diskuteres også livligt chiptuning etc. herinde, som dels er ulovligt, dels forurener og formentlig også gør folk synes det er lidt sjovere at træde ekstra hårdt på speederen (det sidste er en formodning)

Forurening og høj hastighed slår højst sandsynligt flere ihjel end manglende front assist - men de emner er alle tilsyneladende meget enige om er fint...
Senest rettet af Nubi 11. aug 2018, 08:20, rettet i alt 1 gang.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af kGlerup » 11. aug 2018, 08:18

Vil personligt ikke deltage i diskussionen for/imod frontassist, da enighed tydeligvis ikke kan opnås.
Men vil du (OP) i det mindste ikke love at hvis du får det permanent deaktiveret, så får du det aktiveret igen ved videresalg af bilen?

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere

Indlæg af Nubi » 11. aug 2018, 08:22

kGlerup skrev:
11. aug 2018, 08:18
Vil personligt ikke deltage i diskussionen for/imod frontassist, da enighed tydeligvis ikke kan opnås.
Men vil du (OP) i det mindste ikke love at hvis du får det permanent deaktiveret, så får du det aktiveret igen ved videresalg af bilen?
Jeg er nået frem til det ikke er sådan lige at gøre permanent, så jeg deaktiverer det bare manuelt hver gang jeg starter bilen.
Men ja jeg får altid nulstillet alle ændringer (inkl. evt. deaktivering af S/S) inden videresalg, så bilen er som fra fabrikken :-)

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 62 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Ozona » 11. aug 2018, 08:43

Nubi skrev:
11. aug 2018, 07:54


Til gengæld har jeg aldrig nogensinde været i en situation hvor det har virket efter hensigten.

Har du så overhovedet været i en situation hvor det burde have virket?
Hvis Ja, så er du jo lige så dårlig billist som den gennemsnitlige billist
Hvis nej, så ved du jo heller ikke om det rent faktisk virker efter hensigten

Hvis ikke du kan klar på at tage en debat, så har du vidst oprettet dig på det forkerte forum, men velkommen til ;)
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 62 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Ozona » 11. aug 2018, 08:45

i-s skrev:
9. aug 2018, 20:41


Har fået alarmen for "Brems nu" et par gange. Som regel mest hvis der er en knold der trækker lige ind foran en på motorvej - i ved den type der næsten kører venstre forskærm af. Men ok - jeg har også sat den til "Tidlig".
Hvor kan du justere dette?
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Trekster » 11. aug 2018, 10:32

Ozona skrev:
i-s skrev:
9. aug 2018, 20:41


Har fået alarmen for "Brems nu" et par gange. Som regel mest hvis der er en knold der trækker lige ind foran en på motorvej - i ved den type der næsten kører venstre forskærm af. Men ok - jeg har også sat den til "Tidlig".
Hvor kan du justere dette?
Inde i car menuen kan du vælge hvornår den skal reagere

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af gudhjem » 11. aug 2018, 12:38

Er det ikke kun ACC og ikke frontassist man kan justere afstand på?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Nubi » 11. aug 2018, 15:27

Ozona skrev:
11. aug 2018, 08:43
Har du så overhovedet været i en situation hvor det burde have virket?
Hvis Ja, så er du jo lige så dårlig billist som den gennemsnitlige billist
Hvis nej, så ved du jo heller ikke om det rent faktisk virker efter hensigten

Hvis ikke du kan klar på at tage en debat, så har du vidst oprettet dig på det forkerte forum, men velkommen til ;)
Nej jeg har aldrig været i en situation hvor en nødbremse kan tjene et formål, jeg holder normalvis meget lang afstand til forankørende. Så nej jeg ved ikke om det virker efter hensigten i de situationer, jeg ved bare det kan finde på at lave unoder, og det er sådan set nok for mig til at jeg ikke bryder mig om funktionen. Desværre var Octaviaen den bil der bedst opfyldte mine andre krav, og så måtte jeg leve med at skulle slå den funktion fra.

Faktisk vil jeg vove den påstand det stadig er sikrere for mig (og jer) at jeg kører rundt i en ny bil med deaktiveret front assist end en gammel Golf 2 som ikke engang har ABS (og det vil jo være alternativet at finde noget gammelt, hvis jeg ikke må slå ting fra jeg ikke ønsker i min bil)

Jeg har ikke noget imod en debat, men jeg bryder mig ikke om at blive kaldt "ualmindeligt dum" når der faktisk er saglige bevæggrunde for det jeg gør.

Og da jeg ikke har påkørt nogen i de snart 20 år jeg har haft bil (uden front assist) regner jeg heller ikke med det pludselig bliver en epidemi fordi jeg slår funktionen fra ;)

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere

Indlæg af Nubi » 11. aug 2018, 15:28

gudhjem skrev:
11. aug 2018, 12:38
Er det ikke kun ACC og ikke frontassist man kan justere afstand på?
Nej du kan også justere nogle ting for Front Assist'en - jeg kan dog ikke huske præcist hvor i menuen, men det er samme sted som du slår den til/fra.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af i-s » 12. aug 2018, 15:39

Var lige i bilen. Det er fodgængerassistenten jeg har sat til TIDLIG. Ellers vil jeg da mene der er god mulighed for at slå til og fra hvad man ønsker. Her er min CAR menu vedr. frontassist og fodgængerregistering.
Har som sagt ikke oplevet uheldigheder med flueben i alle felter. Men jeg kører også ud fra politikken om hellere en advarsel for meget end et crash,

2018-08-12 16.33.11.jpg
2018-08-12 16.33.11.jpg (121.17 KiB) Vist 2867 gange
2018-08-12 16.33.20.jpg
2018-08-12 16.33.20.jpg (121.45 KiB) Vist 2867 gange
/Søren.

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Nubi » 12. aug 2018, 19:33

Du har vidst en anden skærm end mig, men min har et punkt jeg ikke aner hvad er: "Proaktiv passagerbeskyttelse".

Ved du (eller andre) hvad den gør? (Bare rolig jeg har ikke slået den fra ;-))

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af i-s » 13. aug 2018, 10:50

Nubi skrev:
12. aug 2018, 19:33
Du har vidst en anden skærm end mig, men min har et punkt jeg ikke aner hvad er: "Proaktiv passagerbeskyttelse".

Ved du (eller andre) hvad den gør? (Bare rolig jeg har ikke slået den fra ;-))
Den har jeg også. Så vidt jeg har forstået, så strammer den selerne og lukker vinduerne hvis den mener uheld er uundgåeligt.
/Søren.

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Nubi » 13. aug 2018, 15:24

i-s skrev:
13. aug 2018, 10:50
Den har jeg også. Så vidt jeg har forstået, så strammer den selerne og lukker vinduerne hvis den mener uheld er uundgåeligt.
Ok det lyder da ganske fornuftigt :-)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af GaSelle » 16. aug 2018, 21:52

Man kan godt justere Front Assist i en Skoda...
Vedhæftede filer
387CCC3B-F3DA-49E7-B3AD-705552505DD9.jpeg
387CCC3B-F3DA-49E7-B3AD-705552505DD9.jpeg (345.25 KiB) Vist 2691 gange

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Trekster » 24. aug 2018, 06:46

GaSelle skrev:Man kan godt justere Front Assist i en Skoda...
Det kan man også i vores Passat B8 MY18

Billede

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"