Dér hvor den nok ofte knækkerDMJ skrev: ↑9. aug 2018, 06:32Jeg har selv været del af en partner baseret organisation, dog ikke i bilbranchen. Jeg var ansat i et firma der havde et produkt som blev solgt og installeret af en række partnere. Det var ikke unormalt at vi blev kontaktet direkte af slutkunder hvis de ikke følte at partnerne var dygtige nok eller ikke leverede en løsning som fungerede optimalt.HansH skrev: ↑8. aug 2018, 07:11Jeg har ikke lige helt forstået pointen i at skrive en mail til importøren..
Er det fordi SBC er en Semler-ejet forhandler eller hvad ?
Hvis det ikke er en Semler-ejet forhandler, så vil mit umiddelbare bud være at importør ikke har nogen aktier i denne sag.
Såfremt folk ellers forstår at skille tingene ad, så vil de jo hurtigt kunne forstå, at sagen ikke handler om brandet VW, men derimod om en enkelt forhandlers usikre håndtering af en konkret kundesag.
Det er stadig min tro (og håb) at SBC's omgang med begrebet "eftermonteret" er et lokalt anliggende og ikke en der gælder for hele forhandlernettet.
Her tog vi som regel dialogen med partneren som første skridt. Hvis det ikke afhjalp problemet, så sendte vi som regel en mand til kunden som så kunne forsøge at gøre kunden glad. Herefter kunne vi så igen snakke med partneren om hvad der var blevet lavet og hvordan vi kan undgå problemet fremadrettet.
I sjældne tilfælde sagde vi farvel til en partner. Mest fordi at hvis de ikke formåede at gøre kunderne glade for vores produkt, så smittede det af på os, kunden ved jo oftest ikke om det er produktet som er skidt eller leveringen af det. Og ja, det var lidt mere kompliceret end at bestille en bil med de rigtige krydser, men jeg synes alligevel analogien passer.
"Såfremt folk ellers forstår at skille tingene ad.."
Men ellers enig i din udlægning.
Som jeg også har skrevet tidligere - var jeg Semler, så ville jeg da lige give et SBC et ring for at høre hvordan det går.
Overordnet set er min vurdering, at denne sag i sig selv ikke rummer nok substans til at bringe en partneraftale i spil.