Lånebil ved service

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Lånebil ved service

Indlæg af Soeren C » 15. aug 2018, 12:55

Min Golf GTE har nu kørt 15.000 km og skal til sit første olieservice.
VW værkstedet tilbyder i den forbindelse, at jeg kan leje en bil hos dem indtil Golfen er klar igen.

I de 30 år jeg har haft biler, er det første gang jeg skal betale for lånebil....

Inden jeg enten accepterer at betale, eller - mere sandsynligt- skælder ud på værkstedet og forhører mig hos et andet værksted, vil jeg lige høre forummet her om jeres erfaringer. Betaler I for leje/lånebil?

Og hvad så, når det drejer sig om garantireparationer, der kan tage nogen tid - F.eks. udskifning af Mechatronic / DSG, som andre GTE-ejere har oplevet: Kan man så forvente en kæmperegning på lånebil?
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Brugeravatar
8278
Medlem
Indlæg: 585
Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bjerringbro
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af 8278 » 15. aug 2018, 13:01

De gange jeg har været til service med min GTE, har jeg været med på værkstedet. det tager måske en times tid, men det venter jeg gerne på.. - så ser jeg også hvad der bliver lavet ved bilen.. - derfor har jeg har aldrig haft brug for en låne bil..
John / Bjerringbro

Golf GTE 2016

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 15. aug 2018, 13:04

Jeg havde en garanti rep. som tog en uge. Lånebil ville pladeværksted SMC Odense have 325 kr for pr. dag. Altså egenbetaling på 1625 kr for en fejl som fabrikken havde lavet. Og de var ikke til at hugge eller stikke i. Så jeg fandt en anden løsning

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10847
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 650 times
Been thanked: 1881 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af GaSelle » 15. aug 2018, 13:12

Jeg har aldrig betalt for en lånebil (Skoda/Toyota).

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af mobilos » 15. aug 2018, 13:21

Jeg har aldrig betalt for en lånebil (Audi/Toyota/Citroën).

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 15. aug 2018, 13:23

Kontaktede importøren da jeg synes at prisen var lidt vild. Især ved garanti rep. Deres svar var at de ikke havde nogle regler på området og at det var op til den enkelte vag forhandler hvordan de ville behandle deres kunder rent lånebilsmæssigt.
These users thanked the author Renelp for the post:
Soeren C

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Soeren C » 15. aug 2018, 13:35

Renelp skrev:
15. aug 2018, 13:23
Kontaktede importøren da jeg synes at prisen var lidt vild. Især ved garanti rep. Deres svar var at de ikke havde nogle regler på området og at det var op til den enkelte vag forhandler hvordan de ville behandle deres kunder rent lånebilsmæssigt.
Tænkte jeg nok... - Så er det med at finde et værksted, der gerne vil holde på kunderne.
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 15. aug 2018, 13:41

Vil da lige gøre opmærksom på at der er kommet et nyt vw værksted i Odense LB bilcenter (tidligere carpoint middelfart). Ved ikke hvordan de forholder sig til lånebil, men rart med et alternativ til SMC.

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 15. aug 2018, 13:50

IMG_2089.png
IMG_2089.png (96.24 KiB) Vist 1541 gange

Oliefyret
Nyt medlem
Indlæg: 175
Tilmeldt: 29. mar 2014, 00:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Oliefyret » 15. aug 2018, 13:52

Soeren C skrev:
15. aug 2018, 12:55
Min Golf GTE har nu kørt 15.000 km og skal til sit første olieservice.
VW værkstedet tilbyder i den forbindelse, at jeg kan leje en bil hos dem indtil Golfen er klar igen.

I de 30 år jeg har haft biler, er det første gang jeg skal betale for lånebil....

Inden jeg enten accepterer at betale, eller - mere sandsynligt- skælder ud på værkstedet og forhører mig hos et andet værksted, vil jeg lige høre forummet her om jeres erfaringer. Betaler I for leje/lånebil?

Og hvad så, når det drejer sig om garantireparationer, der kan tage nogen tid - F.eks. udskifning af Mechatronic / DSG, som andre GTE-ejere har oplevet: Kan man så forvente en kæmperegning på lånebil?
Det er fordi du kun har en Golf Gte.
Os andre som bla har Passat. Arteon, Tiguan. Touareg har med alt respekt brugt flere penge og får dermed tilbudt lånebil gratis.

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 15. aug 2018, 13:59

Men hvad koster en lånebil så ved eks. Dacia..
Tør da heller ikke at tænke hvad en lånebil koster hvis man er ejer af en UP, MII eller citigo. Altså hvis det er sådan man regner prisen ud hos VAG

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Soeren C » 15. aug 2018, 14:20

Oliefyret skrev:
15. aug 2018, 13:52
Det er fordi du kun har en Golf Gte.
Os andre som bla har Passat. Arteon, Tiguan. Touareg har med alt respekt brugt flere penge og får dermed tilbudt lånebil gratis.
Arrh! - Det synes jeg ikke holder. Jeg har kørt i et utal af forskellige biler - også i den billigere ende, og har aldrig skulle betale for lånebil.

"Kun" Golf GTE? - Prismæssigt starter Passat fra 309.000 og Golf GTE startede fra 321.000, da jeg købte den.
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af bskaarup » 15. aug 2018, 14:47

Jeg betaler kr. 185 inklusiv moms per dag i Silkeborg.
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af BrianB » 15. aug 2018, 14:49

Har du købt bilen der, eller på anden måde givet udtryk for at du fremadrettet vil bruge dem? For hvis du har det, så det er dælme trist service. Jeg havde personligt forsøgt mig at høre andre steder i så fald.

Fx hos vores Skoda-forhandler får man altid noget at tøffe i, hvad enten det er service, forsikringsskader eller lign.

Vi har bla. en genbo som fortsat kører sin 11 år gamle Octavia til service dernede, og han får altid en lånebil u/b. Det kan sagtens være en eller anden engrosbil eller lign. som alligevel holder på pladsen, men noget at køre i får han altså. Så det med at man nødvendigvis skal poste en halv million kroner i forhandleren for at det bør forventes, holder altså ikke alle steder.
These users thanked the author BrianB for the post (total 2):
GaSelleSoeren C
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af majland » 15. aug 2018, 15:45

Ved garanti rep hos autoriseret har jeg altid fået stillet en bil til rådighed. Ved service har det været lidt forskelligt.

Sidst var der også en tåbelig p-skade ind over så bilen skulle omkring maleren. Der har forsikringen sikkert betalt for lånebilen imens.

Der er jo også kun en til at betale - kunden. Så om det er skjult i avancerne på regningen eller udspecificeret separat er vel lidt ligegyldigt bare den samlede pris er fair....
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 173 times
Been thanked: 52 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af baconbaronen » 15. aug 2018, 15:50

Jeg har betaler aldrig for lånebil (Bjarne Nielsen, Herning)

Det er sgu den billigste og nemmeste kundeservice de kan levere, det er noget kunden husker, og er da helt sikkert med til at trække kunderne tilbage i butikken igen.

Men som skrevet længere oppe, er der nok forskel på om man er fast kunde, eller om det er første gang man er der.
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Soeren C » 15. aug 2018, 15:56

BrianB skrev:
15. aug 2018, 14:49
Har du købt bilen der, eller på anden måde givet udtryk for at du fremadrettet vil bruge dem? For hvis du har det, så det er dælme trist service. Jeg havde personligt forsøgt mig at høre andre steder i så fald.

Fx hos vores Skoda-forhandler får man altid noget at tøffe i, hvad enten det er service, forsikringsskader eller lign.

Vi har bla. en genbo som fortsat kører sin 11 år gamle Octavia til service dernede, og han får altid en lånebil u/b. Det kan sagtens være en eller anden engrosbil eller lign. som alligevel holder på pladsen, men noget at køre i får han altså. Så det med at man nødvendigvis skal poste en halv million kroner i forhandleren for at det bør forventes, holder altså ikke alle steder.
Præcis Brian,
I mine 10 år som Mondeo-ejer fik jeg altid lånebil ved service, og nogle gange endda en ny udstyrsmodel, som så kunne friste lidt... - En god forretningsstrategi at være god ved eksisterende kunder, så de ikke forsvinder.
Dette er så min første VAG-bil, og ud fra hvad jeg kan læse mig frem til herinde, er det ikke værkstedernes og forhandlernes imødekommenhed der imponerer ved ejerskabet. Men bilerne ... - De er fede 8-)
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 61 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af tintin » 15. aug 2018, 16:26

Intet er gratis. Det er vel rimelig at dem, som låner bil betaler og dem som ikke låner bil, kun betaler for service.

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 15. aug 2018, 16:30

Det er rimeligt nok. Men prøv lige at forestille dig at få den der gearkassefejl på gte hvor de vist nok skal have bilen i lang tid og så skal man betale 325 kr. pr. Dag. det er altså en månedspris på 10075 kr. Hvis man regner weekend med

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 682 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Thor-thor » 15. aug 2018, 16:35

Som oftest har jeg oplevet at lånebil koster penge ved alm. service (gratis ved garantirep)
Så det er ikke usædvanligt at betale for lånebil....

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3453
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Ice Fox » 15. aug 2018, 16:40

Jeg har aldrig betalt for en lånebil, ved Ford.
Ved VW koster alt efterhånden penge.

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 15. aug 2018, 16:52

Jeg havde som skrevet en garanti rep. På en dør som tog en uge og der ville de have 325 kr pr. dag. Min bil var til garanti rep. på Pladeværksted SMC Odense

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Soeren C » 15. aug 2018, 16:54

tintin skrev:
15. aug 2018, 16:26
Intet er gratis. Det er vel rimelig at dem, som låner bil betaler og dem som ikke låner bil, kun betaler for service.
Er det også rimeligt, hvis størstedelen af værksteder tilbyder det gratis, - netop som en del af kundeservicen? Jeg havde fået den opfattelse, at de fleste autoriserede, såvel som uautoriserede tilbød lånebil u/b og det er også det jeg selv har oplevet. Jeg startede tråden for at finde ud af om min opfattelse er rigtig, og ud fra svarene kan jeg erfare, at det er den måske kke helt. Nogle betaler for lånebil, andre får u/b og nogle mener det er bilens pris der er afgørende.
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af ph » 15. aug 2018, 17:06

alm. service venter jeg på bilen/ forstyrrer mekanikeren eller prøver et eller andet de har holdene (ved faktisk ikke om de tager penge for en "lånebil" men i så fald burde det da hedde en lejebil)
garantirep. ville jeg godt nok blive skuffet hvis jeg skulle betale for at ha noget at køre i
skader så betales den af forsikringen
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 15. aug 2018, 17:13

Ifølge VW Danmark kan deres værksteder rundt om i landet yde den kundepleje (Lånebil) de har lyst til. Ingen regler på det område

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af thg » 15. aug 2018, 18:13

Får I også gratis låne tv når jeres tv er til reparation og sådan kan man jo blive til med alle ting?

Der er kun en til at betale: Kunden!

De steder hvor der er gratis lånebil er det jo bare lagt oveni prisen andre steder, der er jo ikke en gratis gave som kunden får!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Gtipolo
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. jun 2018, 09:14
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Gtipolo » 15. aug 2018, 18:28

Nu skal min sprit nye polo GTI også på værksted hos vw pga en fejl i dsg gear. Det er en garanti sag, og jeg får ikke stillet en lånebil til rådighed, men kan leje en for et beløb pr dag. Jeg synes personligt at det er dårlig service, når man lige har købt bil hos vw for 400.000 :/ men der er intet at gøre
These users thanked the author Gtipolo for the post:
Biker

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Soeren C » 15. aug 2018, 18:32

thg skrev:
15. aug 2018, 18:13
De steder hvor der er gratis lånebil er det jo bare lagt oveni prisen andre steder, der er jo ikke en gratis gave som kunden får!
Jeg kan ikke vurdere hvad der er lagt på timeprisen, og jeg er heller ikke så naiv, at jeg tror at jeg får gratis gaver. Men som jeg har skrevet adskillige gange, har jeg altid fået tilbudt lånebil u/ b,. Med andre ord. Det er en service jeg er vant til og det vil jeg selvfølgelig helst ikke give afkald på, bare fordi værkstedet hedder VW. Så planen er at indhente priser fra forskellige VW værksteder og finde det billigste. Så kan jeg på den måde afgøre om jeg får "gratis gaver" . I alle tilfælde finder jeg det hamrende urimeligt f.eks at skulle betale en uges leje til knap 1700 for en garanti-rep, som jeg ikke selv er skyld i.
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4916
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4386 times
Been thanked: 1933 times
Kontakt:

Re: Lånebil ved service

Indlæg af DanielB12 » 15. aug 2018, 18:38

Vi havde vores polo til service ved VW Tønder i feb og aftalte forinde lånebil for 1 dag til 99 kr. Men endte med ikke at betale noget, også selvom vi sagde vi nok ikke kom tilbage, da vi bor i Køge, og Tønder lige passede med en tur til grænsen.

Da vores polo brækkede sig over julen, fik vi gratis lånebil, først fra Europcar og derefter fra VW Glostrup. Min kæreste har en skade, så hun har svært ved at bruge koblingen, så hos VW fik vi en Audi Q2 istedet for den up! de først havde fundet frem til os. Ved dog ikke om det var VW vejhjælp der betalte regningen i sidste ende.

Tror ikke på der er decideret forskel på om du kommer i en golf eller en Passat, men nok mere hvor god en kunde og hvor loyal til forhandlere du er..
Det er jo bare for sjov

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Lånebil ved service

Indlæg af 9had » 15. aug 2018, 18:56

Jeg har betalt en gang for det i forbindelse med dsg7 udfordringer ved smc Holbæk.
Det var også den eneste gang jeg havde låne bil fordi de ville beholde bilen i 5-7 dage.
Men mener også at det var fordi jeg gjorde krav at det skal være den samme model som min bil. De havde en polo til rådighed men den passede jeg ikke ind i.

Typisk kører jeg bilen til service, bliver kørt hvor jeg skal af en lærling, og når den er færdig kører de bilen til aftalt adresse (typisk hjem) og dropper nøglen i postkassen.

Det synes jeg er det mindste de kan gøre for en loyal kunde.

Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"