Lånebil ved service

Stedet hvor der snakkes VAG biler
EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 146 times
Been thanked: 147 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af EsbenJ » 15. aug 2018, 19:03

Gtipolo skrev:Nu skal min sprit nye polo GTI også på værksted hos vw pga en fejl i dsg gear. Det er en garanti sag, og jeg får ikke stillet en lånebil til rådighed, men kan leje en for et beløb pr dag. Jeg synes personligt at det er dårlig service, når man lige har købt bil hos vw for 400.000 :/ men der er intet at gøre
Så går du direkte ind i salgsafdelingen og giver udtryk for du gerne vil prøve en eller anden bil. Får nøglerne og besked om at køre en god tur. Det gør du så og kommer tilbage når din bil er meldt færdig. Hvis de ringer kan du så spørge om din bil er klar. Det kan dog give bagslag med at de meddeler at du ikke får lavet din bil før du kommer tilbage fra prøvetur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af svan » 15. aug 2018, 19:49

thg skrev:Får I også gratis låne tv når jeres tv er til reparation og sådan kan man jo blive til med alle ting?

Der er kun en til at betale: Kunden!

De steder hvor der er gratis lånebil er det jo bare lagt oveni prisen andre steder, der er jo ikke en gratis gave som kunden får!
Det gjorde man dengang jeg var radiomand, men de store elvarehuse hvor de fleste køber deres ting idag vil skide dig et stykke, men det er god strategi overfor loyale kunder at stikke dem noget at køre i, kan godt lide fords fidus beskrevet længere oppe Billede

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af thg » 15. aug 2018, 19:59

Soeren C skrev:
15. aug 2018, 18:32
thg skrev:
15. aug 2018, 18:13
De steder hvor der er gratis lånebil er det jo bare lagt oveni prisen andre steder, der er jo ikke en gratis gave som kunden får!
Jeg kan ikke vurdere hvad der er lagt på timeprisen, og jeg er heller ikke så naiv, at jeg tror at jeg får gratis gaver. Men som jeg har skrevet adskillige gange, har jeg altid fået tilbudt lånebil u/ b,. Med andre ord. Det er en service jeg er vant til og det vil jeg selvfølgelig helst ikke give afkald på, bare fordi værkstedet hedder VW. Så planen er at indhente priser fra forskellige VW værksteder og finde det billigste. Så kan jeg på den måde afgøre om jeg får "gratis gaver" . I alle tilfælde finder jeg det hamrende urimeligt f.eks at skulle betale en uges leje til knap 1700 for en garanti-rep, som jeg ikke selv er skyld i.

Du har ret og jeg ville gøre på samme måde som dig, jeg spørger bare hvilke andre produkter får man udleveret gratis låne produkter ifm. reklamationer?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 15. aug 2018, 20:09

Jeg synes som sådan ikke det behøver at være gratis med lånebil. Synes bare at 325 kr. pr. Dag er rent tyveri. Specielt ved garanti rep.
Måske et beløb som svarer til de leasing priser på den enkelte model man låner. I så fald kommer man langt for 100 kr pr. Dag

Sace
Medlem
Indlæg: 1144
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 82 times
Been thanked: 154 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Sace » 15. aug 2018, 21:23

bskaarup skrev:
15. aug 2018, 14:47
Jeg betaler kr. 185 inklusiv moms per dag i Silkeborg.
De har ændret det i år. Indtil årsskiftet var der altid gratis lånebil med 50km ved bilernes hus når man var til service. Så nu tager jeg cyklen :lol:

Jeg har også betalt de gange de har lavet garanti rep. Reelt vil jeg hellere betale for en lånebil ved service end når bilen fejler noget - Service bestemmer jeg selv hvornår jeg booker, det gør jeg ikke med en garantinreperation (såfremt det er noget der ikke kan køres videre med).
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
Emmert
Nyt medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 9. nov 2014, 21:06
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Mørke 8544
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Emmert » 15. aug 2018, 21:51

Syntes det er fint at man skal betale for at låne en bil ved service eftersyn..

Men ved en garanti reperation burde alle værksteder i mine øjne stille en gratis bil til rådighed.. det er jo deres produkt der er en fejl på og det skal man som kunde ikke betale for, og da det er et transportmiddel man har købt så burde de i mine øjne stille et tilsvarende transportmiddel til rådighed i reparations perioden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af MrPedersen87 » 15. aug 2018, 21:56

Hej folkens..

Arbejder selv til dagligt hos aut. Forhandler.

Kan godt følge diverse meninger, men man skal også se rimeligheden i ting. At få en gratis lånebil skal ses som stor ting, og ekstra god service. Den koster ofte firmaer 100-200kr om dagen at have kørende.

At forvente gratis lånebil på et 15.000km service er direkte latterligt, service varer måske 1 times tid, mens kunde samtidig gerne vil aflevere bilen kl 8, og afhente kl 16. (I værste fald)

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af MrPedersen87 » 15. aug 2018, 22:01

Emmert skrev:
15. aug 2018, 21:51
Syntes det er fint at man skal betale for at låne en bil ved service eftersyn..

Men ved en garanti reperation burde alle værksteder i mine øjne stille en gratis bil til rådighed.. det er jo deres produkt der er en fejl på og det skal man som kunde ikke betale for, og da det er et transportmiddel man har købt så burde de i mine øjne stille et tilsvarende transportmiddel til rådighed i reparations perioden. Billede
Enig, men der er også forskel på garanti ting...især ting nævnt herinde på vagcars.

Der er alm, kunder med reelle problemer på deres biler, som fortjener en lånebil.

Så der folk som skal have alt efterset U.B selvom det muligvis ikke er garanti.
Husk forhandlere ikke tjener på garanti arbejde, men ofte sætter penge til for at få noget løst.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af majland » 15. aug 2018, 22:28

MrPedersen87 skrev:
15. aug 2018, 21:56
At forvente gratis lånebil på et 15.000km service er direkte latterligt, service varer måske 1 times tid, mens kunde samtidig gerne vil aflevere bilen kl 8, og afhente kl 16. (I værste fald)
Den går så også begge veje. Hvis jeg kan booke en tid til f.eks kl 14:30 og køre derfra igen en time senere så venter jeg også hellere. Jeg har ikke nogen værksteder lige rundt om hjørnet og en 1 time går hurtig i ekstra transport.... Men min erfaring er at værkstederne heller vil have bilerne ind "i kø" uden at deres ejere sidder og tæller minutter.

Men når jeg har fået lave service mens jeg venter har det så også oftest været booket fra morgenstunden så der ikke er nogen andre biler der kan forsinke serviceringen. Men de sidste par gange har jeg skrabt lidt sammen ud over service. Som rudeskift, fejl i strøm ved anhængertræk, dieselgate og en p skade. Så der har jeg ikke været i tvivl om at skulle bede om en lånebil
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Soeren C » 16. aug 2018, 06:49

MrPedersen87 skrev:
15. aug 2018, 21:56
At forvente gratis lånebil på et 15.000km service er direkte latterlig
Hvis man har været vant til det fra en anden aut. forhandler, er det vel ikke latterligt at have en forhåbning om at det samme vil gøre sig gældende hos VW. - Eller at prisen i det mindste var mere rimelig end 325 pr dag.
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af thg » 16. aug 2018, 07:17

Soeren C skrev:
16. aug 2018, 06:49
MrPedersen87 skrev:
15. aug 2018, 21:56
At forvente gratis lånebil på et 15.000km service er direkte latterlig
Hvis man har været vant til det fra en anden aut. forhandler, er det vel ikke latterligt at have en forhåbning om at det samme vil gøre sig gældende hos VW. - Eller at prisen i det mindste var mere rimelig end 325 pr dag.

Nu koster en udlejningsbil hos Avis, Europcar og Hertz og lign. ofte min. 6-700 kr. pr. dag, så 325 kr. pr. dag er stadig fint, men enig, det er mange penge hvis man skal have den over længere tid, men igen det er en god service, du får som sagt heller ikke et gratis låne tv eller låne kaffemaskine, hvis du indleverer det til reparation, hverken under reklamations perioden eller efter!

En enkelt, måske flere, har også her i tråden givet udtryk for at efter at de skulle betale for en lejebil, så tager de istedet cyklen eller bliver og venter! Det er jo så også helt tydeligt bevis på hvordan "gratis lånebil" udnyttes af folk der reelt set ikke har brug for det, for det er jo fuldkommen undsvagt at folk bare skal have en lånebil fordi det er gratis, selvom de måske kun skal 1 km. væk fra værkstedet!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Lånebil ved service

Indlæg af 9had » 16. aug 2018, 07:22

Nu skal jeg ikke kommentere prisen på leje eller låne bil. Eller service priser. Men...
min sviger, han arbejder hos Peugeot som værkfører. Hver gang jeg har været hos vw service vil han gerne kigge på regning for at se hvad har kostet og hvor meget.

Han under sig til tider at jeg kan få så billig service på min bil. Han vil ikke kunne klare det for dbl så meget på en tilsvarende model i Peugeot.

Ved ikke om de tilbyder låne/leje bil. Men måske er dette inkluderet i service prisen, som nogen sagde.
Måske betaler alle en andel for at nogle få har mulighed at låne en bil en dag eller to.

Men min kones C1 som serviceres hos hendes bror, med bror-rabat, er blot en lille smule billigere i service end min bil hos vw.

Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Soeren C » 16. aug 2018, 07:43

thg skrev:
16. aug 2018, 07:17
for det er jo fuldkommen undsvagt at folk bare skal have en lånebil fordi det er gratis, selvom de måske kun skal 1 km. væk fra værkstedet!
Helt enig, det er spild. I mit tilfælde er det en nødvendighed med lånebil, da jeg bor i den yderste udkant. Og uanset argumentationen for rimeligheden i at tage 300 + kr for en lånebil pr. dag, vil jeg holde fast i at det for dyrt og et udtryk for ringe service, især hvis det er under en garati-rep. Jeg ser det udelukkende fra forbrugersynsvinklen og sammenligner med hvad jeg har været vant til tidligere. VW Værkstedet skal nok finde ud at at kradse pengene ind på anden vis. - Og ja - Jeg er godt klar over, at det er kunden der betaler i sidste ende.
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af bskaarup » 16. aug 2018, 08:03


Sace skrev:De har ændret det i år. Indtil årsskiftet var der altid gratis lånebil med 50km ved bilernes hus når man var til service. Så nu tager jeg cyklen Billede .
Ja det har du da ret i. Jeg checkede lige fakturaen fra sidste år og der kostede det ikke noget. Meget sjovt det med at de tilbyder gratis låne-cykel.

2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af BrianB » 16. aug 2018, 08:49

Jeg ved nu ikke om det nødvendigvis bliver lagt direkte i prisen hernede. Ud fra hvad jeg har læst at andre betaler for service, vurderer jeg ikke at priserne er anderledes.

Jeg tror nærmere det er et spørgsmål om at yde en god service, så han beholder sine kunder eller får flere ind den vej. Der er trods alt nok mekanikere at køre til rundt om i landet, så hvis man ikke behandler folk pænt og yder en god (måske endda lidt ekstraordinær) service, så er det ikke sikkert at man kan forvente at folk kommer tilbage.

Det er jo langt fra alle kunder der får eller har behov for den lånebil, vi har fx aldrig benyttet muligheden, så mit bud er det næppe koster det store set over hele billedet.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2718
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 490 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Nicklossi » 16. aug 2018, 09:59

9had skrev:
16. aug 2018, 07:22
Nu skal jeg ikke kommentere prisen på leje eller låne bil. Eller service priser. Men...
min sviger, han arbejder hos Peugeot som værkfører. Hver gang jeg har været hos vw service vil han gerne kigge på regning for at se hvad har kostet og hvor meget.

Han under sig til tider at jeg kan få så billig service på min bil. Han vil ikke kunne klare det for dbl så meget på en tilsvarende model i Peugeot.

Ved ikke om de tilbyder låne/leje bil. Men måske er dette inkluderet i service prisen, som nogen sagde.
Måske betaler alle en andel for at nogle få har mulighed at låne en bil en dag eller to.

Men min kones C1 som serviceres hos hendes bror, med bror-rabat, er blot en lille smule billigere i service end min bil hos vw.
Jeg skal give 3350 for 50.000 km service på min 208 1.6 bluehdi, og der er gratis lånebil, hvis det er nødvendigt.
I dag skal bilen så ind og have lavet noget lak rep på garantien, og der er også gratis lånebil :)

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af peter w » 16. aug 2018, 10:08

thg skrev:
15. aug 2018, 18:13
Får I også gratis låne tv når jeres tv er til reparation og sådan kan man jo blive til med alle ting?

Der er kun en til at betale: Kunden!

De steder hvor der er gratis lånebil er det jo bare lagt oveni prisen andre steder, der er jo ikke en gratis gave som kunden får!
Du har helt ret. Sålænge, at der ikke er nogen, der har opfundet en gratis bil, så skal den betales, og det er det kun kunden, der kan, så diskusionen her er nyttetløs.
Hvis man vil diskutere noget, så burde det mere være hvorfor de der ikke har behov for en lånebil, skal betale for at andre får en gratis lånebil. Den problemstilling er der heldigvis ikke på mit værksted, hvor man selv skal betale for sin lånebil.

Noget andet er jeg, at jeg deler den holdning som andre her har givet udtryk for, nemlig, at det forekommer urimeligt, at man ikke får stillet en bil til rådighed, når man har sin egen bil inde til en garantireperation.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Lånebil ved service

Indlæg af 9had » 16. aug 2018, 10:21

Nicklossi skrev:
16. aug 2018, 09:59
Jeg skal give 3350 for 50.000 km service på min 208 1.6 bluehdi, og der er gratis lånebil, hvis det er nødvendigt.
I dag skal bilen så ind og have lavet noget lak rep på garantien, og der er også gratis lånebil :)
hvis jeg husker korrekt, så var min 60.000km service omkring de 2800 ... og lad os sige du skal betale for lånebilen ved VW og skal give 400kr for det, så er det stadig billigere hos VW end peugeot.
i hvert fald for service. :) og så har du endda fået 10.000km gratis...
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af BrianB » 16. aug 2018, 10:22

peter w skrev:
16. aug 2018, 10:08
Du har helt ret. Sålænge, at der ikke er nogen, der har opfundet en gratis bil, så skal den betales, og det er det kun kunden, der kan, så diskusionen her er nyttetløs.
Hvis man vil diskutere noget, så burde det mere være hvorfor de der ikke har behov for en lånebil, skal betale for at andre får en gratis lånebil. Den problemstilling er der heldigvis ikke på mit værksted, hvor man selv skal betale for sin lånebil.

Noget andet er jeg, at jeg deler den holdning som andre her har givet udtryk for, nemlig, at det forekommer urimeligt, at man ikke får stillet en bil til rådighed, når man har sin egen bil inde til en garantireperation.
I princippet har du naturligvis ret i at bilen ikke er gratis og skal betales. Men at det nødvendigvis bliver lagt 100% over på kunden, er jeg ikke nødvendigvis enig i.

Jeg tror i mange tilfælde det er et spørgsmål om at man accepterer at tjene lidt mindre pr. transaktion og pr. kundebesøg, for derimod at holde en fast skare af tilfredse kunder, og hente nye kunder til baseret på andre kunders gode oplevelser.

Hvis Søren betaler 325 kroner for at leje den bil i det aktuelle tilfælde, så er vi enige om at deres udgifter er tjent hjem på den bil. Men hvis Søren så bagefter render til konkurrenten fordi han føler det er for dyrt og at han kan få bedre service andre steder, har det så været det værd at maksimere sin profit i det ene tilfælde, hvis Søren fremover kører hen til konkurrenten, får en bedre behandling og derefter bliver stamkunde der for de næste 15 år?
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af peter w » 16. aug 2018, 10:26

BrianB skrev:
16. aug 2018, 10:22
peter w skrev:
16. aug 2018, 10:08
Du har helt ret. Sålænge, at der ikke er nogen, der har opfundet en gratis bil, så skal den betales, og det er det kun kunden, der kan, så diskusionen her er nyttetløs.
Hvis man vil diskutere noget, så burde det mere være hvorfor de der ikke har behov for en lånebil, skal betale for at andre får en gratis lånebil. Den problemstilling er der heldigvis ikke på mit værksted, hvor man selv skal betale for sin lånebil.
I princippet har du naturligvis ret i at bilen ikke er gratis og skal betales. Men at det nødvendigvis bliver lagt 100% over på kunden, er jeg ikke nødvendigvis enig i.
Jeg tænker heller ikke, at det bliver lagt på den enkelte kunde, men bliver smurt ud over alle kunderne - inklusive de, der ikke har brug for en lånebil.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af thg » 16. aug 2018, 11:01

peter w skrev:
16. aug 2018, 10:08
thg skrev:
15. aug 2018, 18:13
Får I også gratis låne tv når jeres tv er til reparation og sådan kan man jo blive til med alle ting?

Der er kun en til at betale: Kunden!

De steder hvor der er gratis lånebil er det jo bare lagt oveni prisen andre steder, der er jo ikke en gratis gave som kunden får!
Du har helt ret. Sålænge, at der ikke er nogen, der har opfundet en gratis bil, så skal den betales, og det er det kun kunden, der kan, så diskusionen her er nyttetløs.
Hvis man vil diskutere noget, så burde det mere være hvorfor de der ikke har behov for en lånebil, skal betale for at andre får en gratis lånebil. Den problemstilling er der heldigvis ikke på mit værksted, hvor man selv skal betale for sin lånebil.

Noget andet er jeg, at jeg deler den holdning som andre her har givet udtryk for, nemlig, at det forekommer urimeligt, at man ikke får stillet en bil til rådighed, når man har sin egen bil inde til en garantireperation.

Du/I har ret, det kan virke urimeligt at man ikke får en gratis lånebil stillet til rådighed ifm. garanti reparationer, men som sagt, det gør du jo heller ikke med andre produkter du sender til reklamation, så hvorfor skal lånebilen være gratis ifm. reklamationer, når man accepterer ikke at få låne produkter for alle andre ting i ens hjem/liv som man sender til reparation på reklamation?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af ph » 16. aug 2018, 12:30

thg skrev:
16. aug 2018, 11:01
peter w skrev:
16. aug 2018, 10:08
thg skrev:
15. aug 2018, 18:13
Får I også gratis låne tv når jeres tv er til reparation og sådan kan man jo blive til med alle ting?

Der er kun en til at betale: Kunden!

De steder hvor der er gratis lånebil er det jo bare lagt oveni prisen andre steder, der er jo ikke en gratis gave som kunden får!
Du har helt ret. Sålænge, at der ikke er nogen, der har opfundet en gratis bil, så skal den betales, og det er det kun kunden, der kan, så diskusionen her er nyttetløs.
Hvis man vil diskutere noget, så burde det mere være hvorfor de der ikke har behov for en lånebil, skal betale for at andre får en gratis lånebil. Den problemstilling er der heldigvis ikke på mit værksted, hvor man selv skal betale for sin lånebil.

Noget andet er jeg, at jeg deler den holdning som andre her har givet udtryk for, nemlig, at det forekommer urimeligt, at man ikke får stillet en bil til rådighed, når man har sin egen bil inde til en garantireperation.

Du/I har ret, det kan virke urimeligt at man ikke får en gratis lånebil stillet til rådighed ifm. garanti reparationer, men som sagt, det gør du jo heller ikke med andre produkter du sender til reklamation, så hvorfor skal lånebilen være gratis ifm. reklamationer, når man accepterer ikke at få låne produkter for alle andre ting i ens hjem/liv som man sender til reparation på reklamation?
det eneste jeg har prøvet at sende til garantirep. er en bil hvor jeg fik en lånebil ...låne som i gratis
og en tlf. i elgiganten og de tilbød en lånefon, men jeg havde selv en anden så om det havde resulteret i en regning selvom de sagde låne skal jeg ikke kloge mig yderligere på
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af BrianB » 16. aug 2018, 12:47

Jeg siger ikke at det er urimeligt, så er det i hvert fald skrevet så det kan misforståes. Det skal være helt op til de enkelte erhvervsdrivende, hvordan de vil køre deres forretning. Men i et stramt marked, med så mange mekanikere rundt om i landet, kan det give fin mening at udøve lidt ekstraordinært, som fx at tilbyde en gratis lånebil. Det tror jeg mange mennesker vil sætte pris på, og i det store regnskab kan det sgu ikke være mange basseører det koster bilforhandleren. Som andre kan nævnt, kan der jo også være lidt snedig sælger i fx at smide en kunde i en nyere, smartere og mere lækker bil end den som er inde til service - hvis I forstår?

Der findes jo i forvejen forhandlere som stiller gratis lånebil til rådighed som en service - bla. der hvor vi kommer. Jeg synes dette er en fin service og en flot gestus overfor fx vores genbo som gerne vil have den bil imens hans bliver lavet. Netop at jeg fortæller disse ord videre er nok deres primære incitament for at udøve denne service. Hvis de kan få nye kunder i biksen, fordi folk fortæller videre at der får man altså en fin behandling, så kan det måske i sidste ende være en god forretning at sætte lidt penge til ved at låne en bil ud hist og her.

Det er jo lidt ligesom håndværkere, hvor nogle lige bruger ti minutter på at rydde op efter dem selv, imens andre efterlader et kæmpe svineri med ordene "det behøver I jo ikke betale mig for". Så kan det godt være at førstnævnte har arbejdet gratis i ti minutter, men hvem har efterladt det bedste indtryk og bliver sandsynligvis hyret ind samme sted næste gang?
These users thanked the author BrianB for the post:
Soeren C
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af peter w » 16. aug 2018, 13:06

Hvordan "stramt marked"?
Mig bekendt er der ingen arbejdsløshed blandt mekanikere - ligesom for stort set alle andre jobkategorier.

De eneste det er stramt for - tænker jeg - er kunderne.

Hvis endelig værkstederne ville konkurere, så skulle de tage at gøre det på prisen - men det er markedet ikke til, da der ikke er incitament til at konkurrere (pga. fulde ordrebøger.)
De måtte også meget gerne begynde at konkurrere på ventetid. På mit autoriserede Skodaværksted er der altid mindst 3 ugers ventetid, og selv om der kun skal laves "en halv times arbejde" skal jeg altid undvære dytten i mindst en dag. Underligt.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af BrianB » 16. aug 2018, 13:11

Jeg ser ikke ligefrem at der er mangel på bilværksteder rundt om i landet, så hvis man ikke er tilfreds ét sted, skal man sjældent lede længe efter det næste.

Og fulde ordrebøger i dag, er ikke ens betydende med at de er fulde om en uge - derfor kan det i min optik give fin mening at udøve god kundepleje, selvom resultatet ikke kan ses på bundlinien med det samme.

Men det lader ikke til at vi ser situationen ens, og fred være med det. :)
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

DanielPT
Medlem
Indlæg: 554
Tilmeldt: 12. nov 2013, 09:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 43 times
Been thanked: 42 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af DanielPT » 16. aug 2018, 14:39

Hos Skoda i Vejle skal jeg ikke betale for en låne bil.
Skoda Kolding vil have 75 kr pr. dag.

Det synes jeg faktisk er en del. Og især efter den gode aftale der er med Skoda Vejle :)

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af hpo » 16. aug 2018, 19:08

Jeg har da fået tilbudt gratis låne tv i elgiganten ifm med en garanti rep og fordi de fik nosset i det med det tog lidt lang tid fik jeg et gavekort på 1500 ved siden af,naturligvis til brug i forretningen så man kan godt få en fin behandling
med tv rep :-)
A3 3,2 vr6

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Renelp » 16. aug 2018, 20:28

Altså 75 kr pr dag ville jeg da være fuldt ud tilfreds med at kunne slippe med

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af Mester-C » 16. aug 2018, 21:50

Jeg havde min Audi A6 til Service hos VW i Aabenraa.... jeg spurgte ikke engang efter en lånebil, men blev tilbudt en helt gratis. Troede jeg fik en VW UP el lign, som havde været helt og aldeles fint - men jeg fik en spritny Audi A4, der havde kørt 200 km.
Servicet var endda næsten 1.000 kr billigere end det tilbud jeg hentede hjem hos Torsten Illing i Flensburg - så det synes jeg var en rigtig god service og bestemt en årsag til, at jeg kommer igen :)
These users thanked the author Mester-C for the post:
DanielB12
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Lånebil ved service

Indlæg af TRoager » 17. aug 2018, 06:23

Jeg har haft min gamle skoda Octavia til garanti rep hos skoda Næstved .
Vi startede ud med en lidt dårlig kommunikation da der ikke var forståelse for mig problem men de tog bilen ind og kiggede på den. De spurgte hvor langt jeg havde på arbejde og forklarede at jeg havde behov for lånebil da jeg har 50 km og de ikke kunne garantere hvor lang tid der ville gå før bilen var blevet undersøgt.
Jeg får så en Citigo og glemmer at skrive under på en ekstra forsikring på glas til 80kr om dagen(tænker indhentning af lånebilens pris lå her) jeg kommer desværre tilbage med en bil med et kæmpe stenslag i forruden som man ikke kan se bort fra. Jeg går selvfølgelig ind til forhandleren og fortæller at det er sgu lidt skidt det her. Forhandleren kunne se bort fra det hvis det var et lille et men vi var vidst begge enige om det gik rimelig meget ud over sigtbarheden i bilen
Jeg endte med at få min bil tilbage uden at blive repeteret og en regning på 4000kr for et stenslag. Dog ingen værkstedsregning på undersøgelsen.

Jeg kommer dog tilbage en måned senere med samme problem og det sker det samme med at bilen bliver undersøgt og jeg får en lånebil dog denne gang med en forsikring. Den næste bil jeg dog lånte var en skoda rapid (det var dog lidt bedre)

Jeg kommer en uge senere og skal betale de 80kr om dagen for forsikringen men min bil var blevet lavet på garantien ( regningen blev dog omkring de 25.000kr )

Jeg betalte for både rude og forsikringer de havde bedt mig om.
Jeg har ikke vendt tilbage til værkstedet grundet dårlig kommunikation med forhandleren og mig. (Vi fik vidst en dårlig start og jeg har solgt min bil da jeg ville have noget andet)

Så ja jeg fik en ‘gratis’ låne bil med en forsikring til 80kr om dagen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"