DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af holm7 » 30. aug 2018, 12:53

claussor skrev:
30. aug 2018, 12:49
Ingen motortyper er mig bekendt ikke ramt af det. Kørestil tror jeg heller ikke på. Da jeg var ramt af det prøvede jeg at ændre stil og det hjalp ikke noget. Kunne nye koblinger og grundjustering.. for en periode.

Min nuværende DQ200 kører perfekt og den er endda chippet så bør udelukke kørestil. Jeg tror det er de enkelte hardware udgaver der er problemet. Der er jo mange revisioner af koblingerne. Men det er et gæt.
Det kan selvfølgelig også bare være forskellen på fagmand og lægmand og så er smag og behag jo altid forskellig. Pt. nyder jeg stadig bare skiftet fra manuel til auto. :)

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 30. aug 2018, 13:23

holm7 skrev:
30. aug 2018, 12:53

Det kan selvfølgelig også bare være forskellen på fagmand og lægmand og så er smag og behag jo altid forskellig. Pt. nyder jeg stadig bare skiftet fra manuel til auto. :)
De første 10.000 km er som regel også fine ;-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 30. aug 2018, 17:40

holm7 skrev:
30. aug 2018, 12:45
Der mangler noget yderligere viden omkring disse problemer. Det er jo ikke udelukkende DSG der driver bilen. Hvordan er de ramte personers kørestil, er det kun i samspil med bestemte motortyper eller hvad er det? Hvis folk kører og "filer" koblingerne eller river rundt i gearene for at fremprovokere ujævnheder, så er det vel også meget forskelligt fra Hr. og Fru Jensen, som kører stille og roligt.

Jeg er fint tilfreds med min 1,4 TSI + DSG, som snart runder 4000 km. med dejlige gearskift. Jeg aner ikke hvad jeg taler om i forhold til teknikken, men indtil videre er jeg lykkeligt uvidende og glad for min bil og gear. :)
Min erfaring er, at kørestil har meget lille indflydelse hvis nogen overhovedet på problemerne med glidende koblinger.

Den 1.4TSI+DSG jeg havde, var jeg også superglad for de første 4000 km. Ingen problemer. Ved 4000 begyndte det så stille med at omdrejningstæller kom i bitte små hop når man accel. op af f.eks en bakke - mest i 3 gear. Man skulle kende bilen for bemærke det. Ved 10.000 km var hoppene så blevet til at nålen hoppede op og ned med 200 omdr under accel. Ved 15.000 km var det 3-400 omdr og bilen var forvirret og hoppede mellem 3, 4 og 5 gear under accel, Ved 20.000 km begyndte den at glide under konstant hastighed, dvs. hele bilen brummer højt .. pause 5 sek .. høj brummen i 2 sek .. pause 5 sek .. høj brummen i 2 sek osv. Ved 27.000 km afleverede jeg den .. så gad jeg ikke høre flere røverhistorier om seriestandard. Jeg vurderede, at jeg var så træt af bilen og havde ingen forhåbninger om at værkstederne magtede at gøre noget ved det. Mit kørselsbehov var så også ændret, så diesel var blevet attraktiv. Så beslutningen om at skifte om til en TDI med DQ381 var egentlig meget nem.
These users thanked the author i-s for the post (total 5):
pomfritSunnyKristian_H_Jensengudhjem
/Søren.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 31. aug 2018, 07:46

Så er den igen gal med Golfen og dens dsg.
De nye koblinger klarede en god uge, så glider de igen - vi har dog ikke brugt bilen så meget, så det er ikke blevet til mange hundrede km.

Tænker den må have en ny gearkasse, hvilket er tidligere end mine forrige erfaringer hvor en dq200 holder 15.000 på koblinger (lille dsg7 service) og 30.000 på en komplet gearkasse(stort dsg7 service). Men der er bestilt tid hos forhandleren, igen.

Km. stand her til morgen er 20.400
These users thanked the author Peder for the post:
i-s
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af maha » 31. aug 2018, 07:52

Peder skrev:
31. aug 2018, 07:46
Så er den igen gal med Golfen og dens dsg.
De nye koblinger klarede en god uge, så glider de igen - vi har dog ikke brugt bilen så meget, så det er ikke blevet til mange hundrede km.

Tænker den må have en ny gearkasse, hvilket er tidligere end mine forrige erfaringer hvor en dq200 holder 15.000 på koblinger (lille dsg7 service) og 30.000 på en komplet gearkasse(stort dsg7 service). Men der er bestilt tid hos forhandleren, igen.

Km. stand her til morgen er 20.400
Så for dig er det altså ikke en seriestandard?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1891 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 31. aug 2018, 07:54

Peder skrev:
31. aug 2018, 07:46
Så er den igen gal med Golfen og dens dsg.
De nye koblinger klarede en god uge, så glider de igen - vi har dog ikke brugt bilen så meget, så det er ikke blevet til mange hundrede km.

Tænker den må have en ny gearkasse, hvilket er tidligere end mine forrige erfaringer hvor en dq200 holder 15.000 på koblinger (lille dsg7 service) og 30.000 på en komplet gearkasse(stort dsg7 service). Men der er bestilt tid hos forhandleren, igen.

Km. stand her til morgen er 20.400
Hvad skulle en ny gearkasse hjælpe på, at koblingerne glider?

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 451
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 189 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af BrianB » 31. aug 2018, 07:55

Peder skrev:
31. aug 2018, 07:46
Så er den igen gal med Golfen og dens dsg.
De nye koblinger klarede en god uge, så glider de igen - vi har dog ikke brugt bilen så meget, så det er ikke blevet til mange hundrede km.

Tænker den må have en ny gearkasse, hvilket er tidligere end mine forrige erfaringer hvor en dq200 holder 15.000 på koblinger (lille dsg7 service) og 30.000 på en komplet gearkasse(stort dsg7 service). Men der er bestilt tid hos forhandleren, igen.

Km. stand her til morgen er 20.400
Fik du skiftet kobling uden vrøvl, og hvad sagde de da du henvendte dig igen?

Det er sjovt så forskellige meldinger der kommer fra folk med problemer. Nogle forhandlere afviser åbenbart alt med den sædvanlige "seriestandard"-bemærkning, mens andre nærmest får kastet koblinger og værkstedstimer i nakken. Man burde næsten samle en liste over hvilke forhandlere der siger hvad. :D
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 31. aug 2018, 08:10

maha skrev:
31. aug 2018, 07:52


Så for dig er det altså ikke en seriestandard?
Nej, at den gled som jeg havde optaget en video af havde de en specifik TPI på der foreskrev nye koblinger.

GaSelle skrev:
31. aug 2018, 07:54

Hvad skulle en ny gearkasse hjælpe på, at koblingerne glider?
Pas, men en tidligere bil med dsg7 skiftede de gearkassen på, efter nogle forsøg med koblinger og mechatronic der ikke lykkedes.
Der er måske sket noget siden 2011-2012, så jeg skal ikke kunne afvise at de spiser mig af med endnu et sæt nye koblinger denne gang.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af holm7 » 31. aug 2018, 09:32

i-s skrev:
30. aug 2018, 17:40
Min erfaring er, at kørestil har meget lille indflydelse hvis nogen overhovedet på problemerne med glidende koblinger.

Den 1.4TSI+DSG jeg havde, var jeg også superglad for de første 4000 km. Ingen problemer. Ved 4000 begyndte det så stille med at omdrejningstæller kom i bitte små hop når man accel. op af f.eks en bakke - mest i 3 gear. Man skulle kende bilen for bemærke det. Ved 10.000 km var hoppene så blevet til at nålen hoppede op og ned med 200 omdr under accel. Ved 15.000 km var det 3-400 omdr og bilen var forvirret og hoppede mellem 3, 4 og 5 gear under accel, Ved 20.000 km begyndte den at glide under konstant hastighed, dvs. hele bilen brummer højt .. pause 5 sek .. høj brummen i 2 sek .. pause 5 sek .. høj brummen i 2 sek osv. Ved 27.000 km afleverede jeg den .. så gad jeg ikke høre flere røverhistorier om seriestandard. Jeg vurderede, at jeg var så træt af bilen og havde ingen forhåbninger om at værkstederne magtede at gøre noget ved det. Mit kørselsbehov var så også ændret, så diesel var blevet attraktiv. Så beslutningen om at skifte om til en TDI med DQ381 var egentlig meget nem.
Hmm, jeg må håbe, at jeg er en af de heldige så. :) Jeg orker godt nok ikke et længerevarende "slagsmål" med VW/værksteder. Der er jo desværre ingen tvivl om, at det rammer en del og i hvert fald for mange.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 31. aug 2018, 16:57

holm7 skrev:
31. aug 2018, 09:32
i-s skrev:
30. aug 2018, 17:40
Min erfaring er, at kørestil har meget lille indflydelse hvis nogen overhovedet på problemerne med glidende koblinger.

Den 1.4TSI+DSG jeg havde, var jeg også superglad for de første 4000 km. Ingen problemer. Ved 4000 begyndte det så stille med at omdrejningstæller kom i bitte små hop når man accel. op af f.eks en bakke - mest i 3 gear. Man skulle kende bilen for bemærke det. Ved 10.000 km var hoppene så blevet til at nålen hoppede op og ned med 200 omdr under accel. Ved 15.000 km var det 3-400 omdr og bilen var forvirret og hoppede mellem 3, 4 og 5 gear under accel, Ved 20.000 km begyndte den at glide under konstant hastighed, dvs. hele bilen brummer højt .. pause 5 sek .. høj brummen i 2 sek .. pause 5 sek .. høj brummen i 2 sek osv. Ved 27.000 km afleverede jeg den .. så gad jeg ikke høre flere røverhistorier om seriestandard. Jeg vurderede, at jeg var så træt af bilen og havde ingen forhåbninger om at værkstederne magtede at gøre noget ved det. Mit kørselsbehov var så også ændret, så diesel var blevet attraktiv. Så beslutningen om at skifte om til en TDI med DQ381 var egentlig meget nem.
Hmm, jeg må håbe, at jeg er en af de heldige så. :) Jeg orker godt nok ikke et længerevarende "slagsmål" med VW/værksteder. Der er jo desværre ingen tvivl om, at det rammer en del og i hvert fald for mange.
Jeg håber ikke du render i problemer, for det er en dejlig bil hvis den ikke glider i koblingen.
Hvis så bare VW ville tage ansvar istedet for konsekvent at benægte. Det er meget frustrerende at stå med en bil med garanti og så er eneste vej en retssag, for at få dem i tale.
/Søren.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 31. aug 2018, 20:34

holm7 skrev:
i-s skrev:
30. aug 2018, 17:40
Min erfaring er, at kørestil har meget lille indflydelse hvis nogen overhovedet på problemerne med glidende koblinger.

Den 1.4TSI+DSG jeg havde, var jeg også superglad for de første 4000 km. Ingen problemer. Ved 4000 begyndte det så stille med at omdrejningstæller kom i bitte små hop når man accel. op af f.eks en bakke - mest i 3 gear. Man skulle kende bilen for bemærke det. Ved 10.000 km var hoppene så blevet til at nålen hoppede op og ned med 200 omdr under accel. Ved 15.000 km var det 3-400 omdr og bilen var forvirret og hoppede mellem 3, 4 og 5 gear under accel, Ved 20.000 km begyndte den at glide under konstant hastighed, dvs. hele bilen brummer højt .. pause 5 sek .. høj brummen i 2 sek .. pause 5 sek .. høj brummen i 2 sek osv. Ved 27.000 km afleverede jeg den .. så gad jeg ikke høre flere røverhistorier om seriestandard. Jeg vurderede, at jeg var så træt af bilen og havde ingen forhåbninger om at værkstederne magtede at gøre noget ved det. Mit kørselsbehov var så også ændret, så diesel var blevet attraktiv. Så beslutningen om at skifte om til en TDI med DQ381 var egentlig meget nem.
Hmm, jeg må håbe, at jeg er en af de heldige så. :) Jeg orker godt nok ikke et længerevarende "slagsmål" med VW/værksteder. Der er jo desværre ingen tvivl om, at det rammer en del og i hvert fald for mange.
Har fået skiftet uden bøvl 4(!) gange - 4000km, 7000km, reklamerede ved 11000km og skiftet ved 32000 (da FDM lige skulle træde vande, og vente på at VAG fik strikket deres søforklaring om fugt færdig, inden FDM beskikkede mig en ny jurist, som forlangte at min sag skulle starte forfra, og at værkstedet skulle erklære koblingen defekt, hvilket de naturligvis ikke vil, når bilen har seriestandard!) og sidst ved 76000km, hvor den er værre en nogensinde før, nok på grund af den våde sommer i 2018...

Super service og velvilje fra mit værksted, som virkelig gør hvad de kan, inden for de rammer VAG har givet dem!
These users thanked the author Kristian_H for the post:
Sunny
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 1. sep 2018, 18:14

BrianB skrev:
31. aug 2018, 07:55

Fik du skiftet kobling uden vrøvl, og hvad sagde de da du henvendte dig igen?

Det er sjovt så forskellige meldinger der kommer fra folk med problemer. Nogle forhandlere afviser åbenbart alt med den sædvanlige "seriestandard"-bemærkning, mens andre nærmest får kastet koblinger og værkstedstimer i nakken. Man burde næsten samle en liste over hvilke forhandlere der siger hvad. :D
Første gang helt uden bøvl.
Sagde ikke så meget andet end den stadig glider i de ulige gear og måske endda værre end før.
De var kede af, at det stadig er problemer og vil gerne se den igen, så den skal ind på onsdag.

De er altid meget seriøse og venlige, så intet ondt om dem - de kan ikke gøre for at det er en dårlig konstruktion. Resten af bilen kører eminent.
These users thanked the author Peder for the post:
Kristian_H
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sunny » 2. sep 2018, 18:57

Jeg har købt en Passat (1.4 Tsi) fra april måned i år, kørt 6000 km. . Synes da jeg prøvekørte den og gøre alle de ting, som man skulle (læs en del indlæg herinde) for at teste den og se om den havde problemer. Der var ingenting at bemærke, tænkte også med det lave km tal at der ingenting burde være. :)
Nu har haft den i små 14 dage og har "lært" og køre i den og prøvet den af på flere måder. Nu kan jeg desværre konstatere ved frisk acceleration (ikke kickdown)fra 2. gear og så op til ca. 4/5, så har den store problemer med at få koblet ordenlig ind og ud. Den fedter rundt og acc. nærmere langsommere, end hvis man slækker på speederen og kører lidt mere morfor.
Men nu skal den på værksted her sidst på måneden og de ville kigge og prøvekøre de. Så må vi se hvad de (VW Fredericia) siger. :|

PS. det kan være lidt sjovt, hvis folk skrev hvilke værksted de brugte. Bare for at se om der var noget mønster i hvordan folk blev behandlet eller det "bare" er tilfældigt.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 2. sep 2018, 19:01

Sunny skrev:
2. sep 2018, 18:57
Jeg har købt en Passat (1.4 Tsi) fra april måned i år, kørt 6000 km. . Synes da jeg prøvekørte den og gøre alle de ting, som man skulle (læs en del indlæg herinde) for at teste den og se om den havde problemer. Der var ingenting at bemærke, tænkte også med det lave km tal at der ingenting burde være. :)
Nu har haft den i små 14 dage og har "lært" og køre i den og prøvet den af på flere måder. Nu kan jeg desværre konstatere ved frisk acceleration (ikke kickdown)fra 2. gear og så op til ca. 4/5, så har den store problemer med at få koblet ordenlig ind og ud. Den fedter rundt og acc. nærmere langsommere, end hvis man slækker på speederen og kører lidt mere morfor.
Men nu skal den på værksted her sidst på måneden og de ville kigge og prøvekøre de. Så må vi se hvad de (VW Fredericia) siger. :|

PS. det kan være lidt sjovt, hvis folk skrev hvilke værksted de brugte. Bare for at se om der var noget mønster i hvordan folk blev behandlet eller det "bare" er tilfældigt.
Det er trist at høre:-( VW Aalestrup behandlede min sag meget professionelt. Det var så inden VW indførte det med seriestandard. Ved ikke hvordan det er i dag.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 4. sep 2018, 16:24

Efter selv at have været hele møllen igennem og så er kommet videre i mit liv med en Volvo ( tørkobling) så har vi nu rundet 24.000 km uden så meget som et bøvs fra gearkassen. Men jeg kommer jævnligt forbi VW værksted med firmabilerne..
Vil simpelthen gerne være nuanceret her, men kan ikke undgå at bemærke andre kunder/ejere af biler med dsg, som oftests har fået grundindstillet deres biler. Kan jo høre dem tale med værkføreren/indskriveren om deres problem. Samtidigt kan jeg senere på dagen høre samme forklaring fra værkfører kontoret sige “ så har vi grundjusteret din gearkasse og bilen kører som den skal” når bilen hentes. VW er super flinke og kundeservicen virker til at være et højt krav fra ledelsen. Til gengæld syntes jeg at det virker til at være rigtig mange, som skal eller får grundjusteret deres gearkasser. Jeg kan kun nogle gange se hvilke modeller det handler om, men de sidste gange har været Passat coupé og to golfer plus en polo. Fik jo selv grundjusteret min egen to gange og endte med ny gearkasse pga støj fra lejer.. bilen voldte problemet fra km 4500 første gang.
Min nabo har en leaset golf 1,4 og den har fået en grundjustering ved første service. De havde polo før også leaset. Den fik nye koblinger to gange og grundjusteret flere gange inden den skulle leveres tilbage efter kørte 45000 km.

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 4. sep 2018, 17:19

"Dem uden problemer skriver ikke herinde på forum" lyder det ofte fra dem der vil nuancere problemet.

Kan så fortælle at der også er en del med problemet, der heller ikke skriver det herinde. Kender til tre, der har haft dsg problemer (ud af tre). Ingen af dem har skrevet i den her tråd. Alle dsg7 dq-200.

Kajlau
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. jun 2018, 17:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kajlau » 5. sep 2018, 16:34

Har en Passat fra 12 mdr. 2017, som rusker lidt i skiftet 2-3 gear, syntes det har noget med vejret at gøre, fugt?
Efter nogle kraftige accelerationer forsvinder det og bilen kører perfekt. Rusken virker næsten som sejtræk?
These users thanked the author Kajlau for the post:
Sunny

Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sunny » 6. sep 2018, 13:50

Kajlau skrev:Har en Passat fra 12 mdr. 2017, som rusker lidt i skiftet 2-3 gear, syntes det har noget med vejret at gøre, fugt?
Efter nogle kraftige accelerationer forsvinder det og bilen kører perfekt. Rusken virker næsten som sejtræk?
Noget i den stil kan jeg også opleveBillede

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 7. sep 2018, 07:51

En opdatering herfra.
Jeg fik bilen hjem onsdag, de havde grundindstillet gearkassen og jeg fik at vide at den skulle lave 700 gearskift inden den havde adapteret sig korrekt. Det ville tage en måned.
Jeg synes dog at opleve noget ala 56 gearskift bare til arbejde - og det samme retur - så her bør det så kun tage 6 dage, men nok om det. (Foruden at den vist ikke er adaptiv?)

Jeg har kun gode oplevelser med mit værksted, der selvfølgelig lider under at dq200 ikke et et produkt der burde sælges, da det er svært at få til at køre fejlfrit - men de gør virkelig hvad de kan.

Af positive ting omkring sagen har jeg følgende:

Kørte en masse (låne)biler :-)
Polo 1.0 TSI dsg (den nye model) Fin bil.
Passat 2.0 TDI Comfortline dsg7 (våd) (med massere af udstyr, helt ny) Kørte sublimt.
Touran 1,4 DSG (trend?) skrabet.. trist..
Tiguan 1.4 Comfortline dsg6 4M - tørstig!

Den negative ting:
Golfen er opsagt og leveres tilbage. Gider ikke mere.
These users thanked the author Peder for the post:
i-s
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 7. sep 2018, 13:18

Købte for 3 uger siden en lettere brugt Skoda Octavia 1.0 TSI DSG fra ellevte måned 2016 kørt 28000km.

Er glad for bilen og dens motor men gearkassen ødelægger da godt nok hele ens køre oplevelsen i den bil øv siger jeg bare.

Lyde fra gearkassen når bilen glider ned gennem gearene som oftest fra 4 til 3 gear.

Bilen accelerere i små hop/ryk og det ses også tydeligt på omdrejnings nålen.

Der er nogen der snakker om microslip hvor omdrejnings nålen hopper lidt under let acceleration det har min ihvertfald, Den opfører sig som en sekundviser i et gammel køkkenur.

Giver du så bilen en spand kul så går den fra microslip til bare slip hvor det bliver mere tydeligt og mærkbart at noget er galt da bilen heller ikke trækker 100% rent under hård acceleration...

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 7. sep 2018, 15:37

Velkommen til "promillerne" 😂
These users thanked the author claussor for the post:
Kristian_H

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 7. sep 2018, 18:24

claussor skrev:
7. sep 2018, 15:37
Velkommen til "promillerne" 😂
Ja, der er jo faktisk ingen problemer. Kun nogle få brokkehoveder :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
These users thanked the author i-s for the post:
Kristian_H
/Søren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 7. sep 2018, 23:02

De fleste andre bilmærke forhandlere ved godt at der er mange problemer med DQ200 endnu. Det er kun VAG koncernen der endnu ikke “har” hørt om det :-) :-)
Nej, det er ikke kun promiller og 30 personer der har skrevet herinde og brokket sig. Det er i det hele taget bare alt for mange der har lidt med deres skramlekasser og solgt dem hurtigt igen, og som nu desværre bliver solgt som brugte biler til nye godtroende ejere. De nye ulykkelige ejere ses løbende at dukke op i statistikkerne herinde når de finder ud af dette forum findes.
“Promilledelen” er desværre stadigvæk alt alt for stor på et bilmærke der bryster sig af at være et kvalitetsprodukt!
These users thanked the author King_Neumann for the post:
Kristian_H

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 8. sep 2018, 12:22

King_Neumann skrev:
7. sep 2018, 23:02
De fleste andre bilmærke forhandlere ved godt at der er mange problemer med DQ200 endnu. Det er kun VAG koncernen der endnu ikke “har” hørt om det :-) :-)
Nej, det er ikke kun promiller og 30 personer der har skrevet herinde og brokket sig. Det er i det hele taget bare alt for mange der har lidt med deres skramlekasser og solgt dem hurtigt igen, og som nu desværre bliver solgt som brugte biler til nye godtroende ejere. De nye ulykkelige ejere ses løbende at dukke op i statistikkerne herinde når de finder ud af dette forum findes.
“Promilledelen” er desværre stadigvæk alt alt for stor på et bilmærke der bryster sig af at være et kvalitetsprodukt!
Ulykkelige og ulykkelige det vil jeg nu ikke sige jeg er i nu men det kan da være at jeg rammer en mur af modvilje til at løse problemet hos forhanleren her i næste uge og så kan vi tale om at være ulykkelige bagefter hvis det går så galt.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 8. sep 2018, 20:19

Du er blot endnu et offer, at de løser dit problem er utopi. Men måske det kører et par tusinde kilometer inden det ændrer sig..
Velkommen i promilleklubben
These users thanked the author King_Neumann for the post:
Kristian_H

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af _Jensen » 8. sep 2018, 21:17

Jeg er også medlem af promilleklubben derfor ser jeg frem til min kommende driveline 190 HK/DQ380

Har kørt 25.000 km i en Golf 7 1.4 TSI 125 HK, og Passat B8 1.4 TSI 150 HK. Begge rigtig dejlige bilen, og købt fra ny. Men DQ 200 er lige til at lukke op og skide i !


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post (total 3):
i-sKristian_Hgudhjem
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1891 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 9. sep 2018, 08:25

Min gamle Superb 1.4 TSI fik nye koblinger ved 16000km.og kørte fint til den blev solgt ved 65000km.
Den nye Superb med samme motor/gearhar rundet 8000 km og kører også fint.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
kennyBSunny

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 9. sep 2018, 11:12

GaSelle skrev:
9. sep 2018, 08:25
Min gamle Superb 1.4 TSI fik nye koblinger ved 16000km.og kørte fint til den blev solgt ved 65000km.
Den nye Superb med samme motor/gearhar rundet 8000 km og kører også fint.
Det er jo netop det jeg håber at kunne opnå nemlig at værkstedet skifter koblinger så bilen kan komme til at køre godt igen.

Jeg er helt med på at problemet sikkert kommer igen og igen men så må de bare lave den igen og igen det er jeg lige glad med.

En ting er dog 100% sikkert bilen skal kunne accelerere både let og hårdt uden at gøre det i små ryk da jeg mener at dette er uacceptabelt...
These users thanked the author WintherT for the post:
Kristian_H

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 9. sep 2018, 11:29

WintherT skrev:
9. sep 2018, 11:12
GaSelle skrev:
9. sep 2018, 08:25
Min gamle Superb 1.4 TSI fik nye koblinger ved 16000km.og kørte fint til den blev solgt ved 65000km.
Den nye Superb med samme motor/gearhar rundet 8000 km og kører også fint.
Det er jo netop det jeg håber at kunne opnå nemlig at værkstedet skifter koblinger så bilen kan komme til at køre godt igen.

Jeg er helt med på at problemet sikkert kommer igen og igen men så må de bare lave den igen og igen det er jeg lige glad med.

En ting er dog 100% sikkert bilen skal kunne accelerere både let og hårdt uden at gøre det i små ryk da jeg mener at dette er uacceptabelt...
Uuuufffffhhh .. gyser næsten ved at tænke på de laaaange utrættelige samtaler du går i møde med din servicerådgiver. På et tidspunkt vil du indse, at de ikke kan gøre noget for dig da konstruktionen er syg.
Men jeg føler med dig ...
These users thanked the author i-s for the post:
Kristian_H
/Søren.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1891 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 9. sep 2018, 11:34

Nogle værksteder har heldigvis en fornuftig tilgang til problematikken.

Besvar

Tilbage til "Transmission"