DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sunny » 9. sep 2018, 12:36

GaSelle skrev:Min gamle Superb 1.4 TSI fik nye koblinger ved 16000km.og kørte fint til den blev solgt ved 65000km.
Den nye Superb med samme motor/gearhar rundet 8000 km og kører også fint.
Må man spørge hvilket værksted der skiftede koblinger?

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 9. sep 2018, 13:39

i-s skrev:
9. sep 2018, 11:29
Uuuufffffhhh .. gyser næsten ved at tænke på de laaaange utrættelige samtaler du går i møde med din servicerådgiver. På et tidspunkt vil du indse, at de ikke kan gøre noget for dig da konstruktionen er syg.
Men jeg føler med dig ...
Det kan nemt ske du får ret, Men jeg håber da mit værksted tager problemet alvorlidt og gør noget ved det efter som bilen er købt og ikke mindst serviceret på stedet lige siden købet.

Og ja måske er jeg super naiv og tror på det må kunne løses, Hvis ikke så findes der jo andre alternativer som man jo kan prøve og her tænker jeg på sådan nogen som EVK Bilcenter i Odense eller BOS Transmissions i Karlslunde, Har meget svært ved at se at sådan nogen steder ikke ville kunne gør bare et eller andet for den gearkasse hvis det kommer så vidt.
These users thanked the author WintherT for the post:
Sunny

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 9. sep 2018, 14:38

Sunny skrev:
9. sep 2018, 12:36
GaSelle skrev:Min gamle Superb 1.4 TSI fik nye koblinger ved 16000km.og kørte fint til den blev solgt ved 65000km.
Den nye Superb med samme motor/gearhar rundet 8000 km og kører også fint.
Må man spørge hvilket værksted der skiftede koblinger?
Skoda Ejby.
These users thanked the author GaSelle for the post:
Sunny

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 9. sep 2018, 15:12

WintherT skrev:
9. sep 2018, 13:39
i-s skrev:
9. sep 2018, 11:29
Uuuufffffhhh .. gyser næsten ved at tænke på de laaaange utrættelige samtaler du går i møde med din servicerådgiver. På et tidspunkt vil du indse, at de ikke kan gøre noget for dig da konstruktionen er syg.
Men jeg føler med dig ...
Det kan nemt ske du får ret, Men jeg håber da mit værksted tager problemet alvorlidt og gør noget ved det efter som bilen er købt og ikke mindst serviceret på stedet lige siden købet.

Og ja måske er jeg super naiv og tror på det må kunne løses, Hvis ikke så findes der jo andre alternativer som man jo kan prøve og her tænker jeg på sådan nogen som EVK Bilcenter i Odense eller BOS Transmissions i Karlslunde, Har meget svært ved at se at sådan nogen steder ikke ville kunne gør bare et eller andet for den gearkasse hvis det kommer så vidt.
Jeg synes også bare du skal klø på. Hvis du læser lidt herinde, så vil du finde ud af, at jeg var samme sted som du er nu bare for 1½ år siden. Men naiv .. ja det tror jeg. Du bliver klogere.
These users thanked the author i-s for the post:
Kristian_H
/Søren.

emilwkj
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af emilwkj » 10. sep 2018, 10:35

Hej Alle.
Så var det min tur desværre.
Jeg købte for 6 måneder siden en Seat Toledo 1.4 TSI DSG fra 2015 Januar. Den havde 52k på klokken og nu 69k.
Til at starte med var problemerne ikke så slemme og jeg tænkte "Jaja, sådan er den DQ200, det lever jeg med". Dog er det nu så slemt at den rykker ved igangsættelse og 1 og 2 gear er noget rigtig lort.....
Når den er varm har den nok stadig Micro-Slip, men det kan jeg egentlig fint leve med, så længe der ikke er "Maxi-Slip" 8-)

Det resulterer i at jeg ringer til VW Sønderborg idag (Ikke der jeg har købt bilen) og snakker med en yderst reel mekaniker (Jørgen) der indrømmer reelt at det er noget lort med den gearkasse. Han fortæller så med det samme at det lyder som et sæt nye koblinger men at der er kommet en ny belægning på de nye, samt at pga. min bils alder er der også softwareopdateringer til gearkassen.
Han fortæller også meget hurtigt at her er der altså gode muligheder for kulance, nok mindst 70% siger manden.

Hvad tænker i om det hele her? Umidelbart synes jeg jeg har fat i en meget fornuftig og reel mekaniker.

Hvad er prisen egentlig hvis nu ikke at kulancen gælder? :shock:
These users thanked the author emilwkj for the post:
Sunny

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af BrianB » 10. sep 2018, 10:48

Hør evt. om han vil starte med den softwareopdatering og evt. en grundjustering inden at han skifter koblingen. Det kan jo være det alene vil løse problemet.

Men uanset hvor elendigt det ér at en bil med 69k på klokken muligvis allerede skal have skiftet kobling, så virker 70% kulance nu fair nok for en bil der er knap 4 år gammel.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Jeha
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. jan 2015, 12:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jeha » 10. sep 2018, 11:08

BrianB skrev:
10. sep 2018, 10:48
Hør evt. om han vil starte med den softwareopdatering og evt. en grundjustering inden at han skifter koblingen. Det kan jo være det alene vil løse problemet.

Men uanset hvor elendigt det ér at en bil med 69k på klokken muligvis allerede skal have skiftet kobling, så virker 70% kulance nu fair nok for en bil der er knap 4 år gammel.
Jeg fik skiftet koblinger to gange på min Passat, inden den havde kørt 15.000 km. :roll:
These users thanked the author Jeha for the post:
Sunny
VW Passat Variant 1.4 TSi 150 Comfortline DSG ACT 2016 (solgt)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 10. sep 2018, 11:18

emilwkj skrev:
10. sep 2018, 10:35

Hvad er prisen egentlig hvis nu ikke at kulancen gælder? :shock:
Det koster ca. 12.000 for et sæt koblinger og nok en tusse til noget software.
Så du skal vel af med knap 4000, hvis alt går som det skal.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

emilwkj
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af emilwkj » 10. sep 2018, 11:19

Tænker at hvis jeg skal smide 3-5000 tusinde for nye koblinger gør jeg faktisk gerne det uanset om en opdatering løser problemet. Det er rigtig billigt må man sige jo :-)
Tænker hvis en udskiftning normalt koster 13000 så er det jo kun 3900 jeg skal af med.
Han sagde det lød som nye koblinger :P

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 10. sep 2018, 11:47

emilwkj skrev:Tænker at hvis jeg skal smide 3-5000 tusinde for nye koblinger gør jeg faktisk gerne det uanset om en opdatering løser problemet. Det er rigtig billigt må man sige jo :-)
Tænker hvis en udskiftning normalt koster 13000 så er det jo kun 3900 jeg skal af med.
Han sagde det lød som nye koblinger :P
Lyder som en god plan. Du har vel så to års garanti på stumperne bagefter, hvilket kunne være nyttigt :)

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af BrianB » 10. sep 2018, 12:27

Jeha skrev:
10. sep 2018, 11:08
BrianB skrev:
10. sep 2018, 10:48
Hør evt. om han vil starte med den softwareopdatering og evt. en grundjustering inden at han skifter koblingen. Det kan jo være det alene vil løse problemet.

Men uanset hvor elendigt det ér at en bil med 69k på klokken muligvis allerede skal have skiftet kobling, så virker 70% kulance nu fair nok for en bil der er knap 4 år gammel.
Jeg fik skiftet koblinger to gange på min Passat, inden den havde kørt 15.000 km. :roll:
Jeg forstår ikke helt din pointe eller hvorfor det er relevant i dette tilfælde. Jeg er da udmærket klar over at der er flere DQ200-ejere der har haft en skodbil fra dag ét, men nu har denne trods alt kørt 69k, inden at problemerne er blevet markante - og når ejer trods alt selv skal (delvis) betale, så ville personligt overveje softwareopdatering og grundjustering inden man hovedløst begynder at kaste penge i en ny kobling. Hvad kan det skade?

Der er jo flere eksempler på at at en ny kobling ikke har hjulpet, præcis som du sikkert også selv har erfaret siden din blev skiftet to gange inden 15k.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 10. sep 2018, 14:18

Nu har jeg ikke været hele tråden igennem i nu men arbejder på det.

Men ud fra hvad jeg har læst ind til vider så er vi jo tydeligvis en del der har problemer med denne DQ200 Gearkasse.

Men nu vil jeg da enlig gerne vide en ting, Kan denne Gearkasse i det hele taget laves så man ikke har alt det her microslip eller åndssvage lyde fra gearkassen når den prøver kvæle sig selv i 5gear ud af en rundkørsel med mere.

Kan den laves eller skal man bare give op og få solgt bilen hurtigere end bilen selv kan nå sit 5gear ud af en rundkørsel ??!

Er der med andre ord noget som helst håbe for at få denne gearkasse på ret køl ???

emilwkj
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af emilwkj » 10. sep 2018, 14:53

WintherT skrev:
10. sep 2018, 14:18
Nu har jeg ikke været hele tråden igennem i nu men arbejder på det.

Men ud fra hvad jeg har læst ind til vider så er vi jo tydeligvis en del der har problemer med denne DQ200 Gearkasse.

Men nu vil jeg da enlig gerne vide en ting, Kan denne Gearkasse i det hele taget laves så man ikke har alt det her microslip eller åndssvage lyde fra gearkassen når den prøver kvæle sig selv i 5gear ud af en rundkørsel med mere.

Kan den laves eller skal man bare give op og få solgt bilen hurtigere end bilen selv kan nå sit 5gear ud af en rundkørsel ??!

Er der med andre ord noget som helst håbe for at få denne gearkasse på ret køl ???
Altså jeg må sige det sådan her uden at være 100% sikker.
Micro-Slip er ikke noget problem fra mit synspunkt, det er sådan at DSG skal virke. Men det er også KUN når vi snakker Micro-Slip og ikke mere end det. Microslip kan du godt se på din omdrejningstæller, men for mig har det ikke forhindret køreglæde i hvert fald må jeg sige. Det som forhindre min køreglæde er at jeg har Maxi-Slip :lol: . Men så længe VW betaler som det ser ud til ved mit værksted er jeg faktisk pænt ligeglad. De koblinger der kommer i har 2 års garanti, og uanset hvor slidt dem jeg har nu er tror jeg sgu jeg skifter hvis jeg kan få det til 3.900. Så har jeg lige 2 års garanti mere.
Jeg har besluttet mig for at min næste bil ikke bliver en dobbelt-koblings gearkasse, jeg magter ikke det lort rent ud SAGT :lol: selvom jeg ikke er i tvivl om at andre DSG'er sikkert køre fint.
Min næste bil bliver en automat-kasse med converter, det køre supper lækkert smooth og man ved hvad det er :) Dog koster det også lige et par km/l mere jo.... Men den 1.4 TSI motor fra 2015 går nu heller ikke alt for langt ved motorvejskørsel... Var der nogle der sagde 13 km/l i gennemsnit, host host :twisted:

emilwkj
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af emilwkj » 10. sep 2018, 14:58

BrianB skrev:
10. sep 2018, 12:27
Jeha skrev:
10. sep 2018, 11:08
BrianB skrev:
10. sep 2018, 10:48
Hør evt. om han vil starte med den softwareopdatering og evt. en grundjustering inden at han skifter koblingen. Det kan jo være det alene vil løse problemet.

Men uanset hvor elendigt det ér at en bil med 69k på klokken muligvis allerede skal have skiftet kobling, så virker 70% kulance nu fair nok for en bil der er knap 4 år gammel.
Jeg fik skiftet koblinger to gange på min Passat, inden den havde kørt 15.000 km. :roll:
Jeg forstår ikke helt din pointe eller hvorfor det er relevant i dette tilfælde. Jeg er da udmærket klar over at der er flere DQ200-ejere der har haft en skodbil fra dag ét, men nu har denne trods alt kørt 69k, inden at problemerne er blevet markante - og når ejer trods alt selv skal (delvis) betale, så ville personligt overveje softwareopdatering og grundjustering inden man hovedløst begynder at kaste penge i en ny kobling. Hvad kan det skade?

Der er jo flere eksempler på at at en ny kobling ikke har hjulpet, præcis som du sikkert også selv har erfaret siden din blev skiftet to gange inden 15k.
Brian det kan være du har ret. Skal derned her den 19. og så tager jeg lige en snak med mekanikeren sammen. Det kan være jeg er heldig at software kan løse det hele, tvivler dog da det er ved igangsættelse problemet viser sig, og det tror jeg er et tegn på at koblingen er slidt, og altså ikke at det bare er DQ200-Lortet :-)

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 10. sep 2018, 16:27

Micro-slip kan ikke ses på omdr. Tælleren..... setpunktet for micro-slip er 10rpm/min...

Micro-slip er et bevist vælge fra vag side..... og det ikke som sådan det der er problemet!

Problemet er de ikke kan styre deres PID regulator således at den holder slippet på 10rpm/min.....

Der er flere faktorer der spiller ind om hvorfor de ikke kan styre det.... bla. Kobling materiale, temperatur, software osv..... men sagen er.... De kan IKKE styre det !!!

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

These users thanked the author madsobh for the post (total 3):
i-sclaussorKristian_H
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 10. sep 2018, 17:39

madsobh skrev:
10. sep 2018, 16:27
Micro-slip kan ikke ses på omdr. Tælleren..... setpunktet for micro-slip er 10rpm/min...

Micro-slip er et bevist vælge fra vag side..... og det ikke som sådan det der er problemet!

Problemet er de ikke kan styre deres PID regulator således at den holder slippet på 10rpm/min.....

Der er flere faktorer der spiller ind om hvorfor de ikke kan styre det.... bla. Kobling materiale, temperatur, software osv..... men sagen er.... De kan IKKE styre det !!!

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Kan ikke være mere enig !
These users thanked the author i-s for the post:
Kristian_H
/Søren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 10. sep 2018, 19:15

PID regulatoren, er det den der suger fugt :-)
These users thanked the author King_Neumann for the post (total 2):
SunnyKristian_H

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af AndersRH » 10. sep 2018, 19:53

Det noget med at der er tilsat en del organisk materiale i koblingen, for at den kan holde til det micro-slip, men det organiske suger fugt, derfor glider den mere
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

emilwkj
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af emilwkj » 12. sep 2018, 05:42

AndersRH skrev:
10. sep 2018, 19:53
Det noget med at der er tilsat en del organisk materiale i koblingen, for at den kan holde til det micro-slip, men det organiske suger fugt, derfor glider den mere
Simpelthen utroligt at et firma som VAG ikke kan finde ud af det....
Nå men guttere forresten er der en ny diesel-gate på vej...
Hørte fra en kollega omkring AD-Blue problemet.
Den ellers nye software har så den "feature" at den nu de første 20 minutter af turen bruger AD-Blue.... I stedet for fucking bare at fixe problemet rigtigt....

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 12. sep 2018, 06:08

emilwkj skrev:
12. sep 2018, 05:42
Nå men guttere forresten er der en ny diesel-gate på vej...
Hold debat om dieselgate ude af denne tråd.
Post i stedet dit indlæg derom i denne: viewtopic.php?f=70&t=122437
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 12. sep 2018, 14:00

Har man nu en bil som hakker under eller ved acceleration er det så koblingen der har skylden for dette eller skal fejlen findes et helt andet sted i gearkassen ?

Og så kunne det da være sjovt lige at høre om nogen har fået dette hakkerig løst enten permanent eller midlertidigt ved hjælp af et koplingskift eller noget helt andet ?

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jencka » 12. sep 2018, 15:47

Der har været flere der har prøvet forskellige løsninger.

Se f.eks. bagud i tråden ;-)
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 12. sep 2018, 16:45

jencka skrev:
12. sep 2018, 15:47
Der har været flere der har prøvet forskellige løsninger.

Se f.eks. bagud i tråden ;-)

Bagud i tråden har du set hvor lang tråden er ? ;)

At finde et konkret svar på de spørgsmål jeg lige nu og her står med er som at finde en nål i en høstak ;)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 12. sep 2018, 17:02

WintherT skrev:
12. sep 2018, 16:45
jencka skrev:
12. sep 2018, 15:47
Der har været flere der har prøvet forskellige løsninger.

Se f.eks. bagud i tråden ;-)

Bagud i tråden har du set hvor lang tråden er ? ;)

At finde et konkret svar på de spørgsmål jeg lige nu og her står med er som at finde en nål i en høstak ;)
Der er ikke noget simpelt svar. Det er et mix af kobling, mechatronic (aktuatorer), software og tolerancer + tilsat følsomhed for temperatursvingninger og fugt.
These users thanked the author i-s for the post:
Sunny
/Søren.

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 12. sep 2018, 17:35

i-s skrev:
12. sep 2018, 17:02
WintherT skrev:
12. sep 2018, 16:45
jencka skrev:
12. sep 2018, 15:47
Der har været flere der har prøvet forskellige løsninger.

Se f.eks. bagud i tråden ;-)

Bagud i tråden har du set hvor lang tråden er ? ;)

At finde et konkret svar på de spørgsmål jeg lige nu og her står med er som at finde en nål i en høstak ;)
Der er ikke noget simpelt svar. Det er et mix af kobling, mechatronic (aktuatorer), software og tolerancer + tilsat følsomhed for temperatursvingninger og fugt.
Helt enig der er ikke rigtig noget svar eller en rigtig løsning på problemet og det er syntes jeg er dybt frustrerende.

Jeg håber bare at de ting/problemer bilen har er tydelig nok til at værkstedet vil tage dem alvorligt ellers er der kun salg af bilen tilbage da jeg ikke kan live med de problemer den har i dag...

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 12. sep 2018, 18:29

WintherT skrev:
12. sep 2018, 17:35
i-s skrev:
12. sep 2018, 17:02
WintherT skrev:
12. sep 2018, 16:45



Bagud i tråden har du set hvor lang tråden er ? ;)

At finde et konkret svar på de spørgsmål jeg lige nu og her står med er som at finde en nål i en høstak ;)
Der er ikke noget simpelt svar. Det er et mix af kobling, mechatronic (aktuatorer), software og tolerancer + tilsat følsomhed for temperatursvingninger og fugt.
Helt enig der er ikke rigtig noget svar eller en rigtig løsning på problemet og det er syntes jeg er dybt frustrerende.

Jeg håber bare at de ting/problemer bilen har er tydelig nok til at værkstedet vil tage dem alvorligt ellers er der kun salg af bilen tilbage da jeg ikke kan live med de problemer den har i dag...
Ja måske .. har som sagt selv været der. Selv om værkstedet tager dig alvorligt, så kan de desværre kun symptombehandle problemet hvis noget overhovedet. De kan ikke rette i katastrofe konstruktionen.
/Søren.

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 12. sep 2018, 19:18

i-s skrev:
12. sep 2018, 18:29
Ja måske .. har som sagt selv været der. Selv om værkstedet tager dig alvorligt, så kan de desværre kun symptombehandle problemet hvis noget overhovedet. De kan ikke rette i katastrofe konstruktionen.
Så er der bare noget jeg ikke helt forstår prøve lige at se med her, Klippet er fra YouTube og viser enlig meget godt hvad jeg og sikket mange andre ligger og slåsser med :

https://www.youtube.com/watch?v=J0fqSRKgEk8

Hvis det er et software problem og denne TVS software kan løse problemet så er det vel den vej man skal gå ret mig hvis jeg tager fejl ? Så må Skoda Wv Seat og hvad de nu ellers hedder jo forsætte deres symptombehandling hvis ikke de selv gider at skub en software ud der dur.

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af maha » 12. sep 2018, 19:56

WintherT skrev:
12. sep 2018, 19:18
i-s skrev:
12. sep 2018, 18:29
Ja måske .. har som sagt selv været der. Selv om værkstedet tager dig alvorligt, så kan de desværre kun symptombehandle problemet hvis noget overhovedet. De kan ikke rette i katastrofe konstruktionen.
Så er der bare noget jeg ikke helt forstår prøve lige at se med her, Klippet er fra YouTube og viser enlig meget godt hvad jeg og sikket mange andre ligger og slåsser med :

https://www.youtube.com/watch?v=J0fqSRKgEk8

Hvis det er et software problem og denne TVS software kan løse problemet så er det vel den vej man skal gå ret mig hvis jeg tager fejl ? Så må Skoda Wv Seat og hvad de nu ellers hedder jo forsætte deres symptombehandling hvis ikke de selv gider at skub en software ud der dur.
Hvis det var så simpelt som software alene, så tror jeg at VAG rigeligt har kompetencerne til at fikse de problemramte dq200. Sagen er nok at ikke-godkendt software måske løser ét problem, men skaber x antal nye?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 12. sep 2018, 20:28

WintherT skrev:
12. sep 2018, 19:18
i-s skrev:
12. sep 2018, 18:29
Ja måske .. har som sagt selv været der. Selv om værkstedet tager dig alvorligt, så kan de desværre kun symptombehandle problemet hvis noget overhovedet. De kan ikke rette i katastrofe konstruktionen.
Så er der bare noget jeg ikke helt forstår prøve lige at se med her, Klippet er fra YouTube og viser enlig meget godt hvad jeg og sikket mange andre ligger og slåsser med :

https://www.youtube.com/watch?v=J0fqSRKgEk8

Hvis det er et software problem og denne TVS software kan løse problemet så er det vel den vej man skal gå ret mig hvis jeg tager fejl ? Så må Skoda Wv Seat og hvad de nu ellers hedder jo forsætte deres symptombehandling hvis ikke de selv gider at skub en software ud der dur.
For lige at skære ud i pap. TVS er IKKE en anden software. De ændrer kun på parameterne, dvs. skiftetidspunkter og så får koblingsaktuatorerne MAX. Det må du så selv vurdere, om du mener det kan gøres konsekvensfrit. Men producenten har ikke turdet det.
/Søren.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 12. sep 2018, 23:39

TVS har jo så også vist sig ikke at virke på alle biler selv om der er skruet op for trykket. Der er ingen mirakelkur.

Andre som Gaselle har så fået sig en bil der virker. Så det er ikke alle der er plaget der ikke har fået det løst heldigvis.
These users thanked the author claussor for the post:
Kristian_H

Besvar

Tilbage til "Transmission"