.
- Jettadriver
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde området.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 19 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
Det er ikke så mærkeligt hvis den ryger og trækker dårligt så længe ladeluftslangen har været faldet af - det gør de altid fordi den suger falsk luft uden om luftmassemåleren.
At ladeluftslangen er blevet skudt ud, pga. af ødelagte låsetapper er nok også svært at klantre synsmanden for - det var nok et spørgsmål om tid før de havde givet op!
Du skriver du har lavet en nødløsning med ladeluftslangen - er den så tæt op sidder fast nu? Med mindre det hele sidder rigtig, og din indsugningsvej er tæt, er det nok svært at komme videre med en løsning.
Kan der være andre slanger der er trykket løse??
Hvor langt har bilen kørt - tænker den har trillet lidt kilometer?
At ladeluftslangen er blevet skudt ud, pga. af ødelagte låsetapper er nok også svært at klantre synsmanden for - det var nok et spørgsmål om tid før de havde givet op!
Du skriver du har lavet en nødløsning med ladeluftslangen - er den så tæt op sidder fast nu? Med mindre det hele sidder rigtig, og din indsugningsvej er tæt, er det nok svært at komme videre med en løsning.
Kan der være andre slanger der er trykket løse??
Hvor langt har bilen kørt - tænker den har trillet lidt kilometer?
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!
... others impressions!
Choose your own style!
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2061
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 252 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
Jeg synes ikke det er fair at være sur på synsmanden. Som han selv siger, så gør han kun det nødvendige. Man kan jo ikke have en forretning, hvis man skal frygte for kundernes biler ryger i luften.
Hvis det går i stykker, skulle det skiftes alligevel...
Hvis det går i stykker, skulle det skiftes alligevel...
Kør og vær glad 🛻
-
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herlev
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 41 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
Surt show, men der er ikke så meget at gøre.
Som en anden skriver, hvis den ikke holder til synstesten så går der ikke lang tid alligevel.
En sodtest lyder måske voldsomt, men der er ingen belastning på motoren så det skal den altså holde til. Maskinen fortæller ham hvor mange gange og hvor længe han skal holde den på max omdr.
Det behøver ikke være så galt endda, og indsugningen skal være 100% tæt for at den kører ordentligt.
Et defekt trykrør er irriterende, men da bedre end plejlstang gennem siden eller en defekt turbolader.
Godt du kører den godt varm inden synet.
Som en anden skriver, hvis den ikke holder til synstesten så går der ikke lang tid alligevel.
En sodtest lyder måske voldsomt, men der er ingen belastning på motoren så det skal den altså holde til. Maskinen fortæller ham hvor mange gange og hvor længe han skal holde den på max omdr.
Det behøver ikke være så galt endda, og indsugningen skal være 100% tæt for at den kører ordentligt.
Et defekt trykrør er irriterende, men da bedre end plejlstang gennem siden eller en defekt turbolader.
Godt du kører den godt varm inden synet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 13. jan 2014, 17:35
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nykøbing
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
Opslaget går ikke ud på at beskylde nogen. Men blot for at fortælle hvad der skete. Jeg mistænker dog stadig, at 6 gange hvor motoren køres op i max omdr ikke gavner motoren. Han skulle have stoppet ved 2-3 gang. Iøvrigt tror jeg, at motoren kan køres længere op i omdrejninger ubelastet end belastet. Derfor at trykrøret sikkert er skudt ud.
Nå tilbage til det egentlige problem. Jeg har tjekket brændstof filteret. Det er helt rent.
Målt ohm og volt i begge n75 ventiler 17 ohm og 12 volt. Den anden 30 ohm og 10 volt. De måler jo ikke helt ens. Er det mon den ene som det er galt med?
Nå tilbage til det egentlige problem. Jeg har tjekket brændstof filteret. Det er helt rent.
Målt ohm og volt i begge n75 ventiler 17 ohm og 12 volt. Den anden 30 ohm og 10 volt. De måler jo ikke helt ens. Er det mon den ene som det er galt med?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
som udgangs punkt kan du roligt ligge en mursten på højre pedal og vente 15 min. det er ingen belastning for en motor, der er næsten ingen ladetryk så længe motoren ikke er belastet.
Hvad siger lade trykket, prøv lige at se efter "Er" og "Skal"
hvad siger tandremmen, står den på 0,0
Hvad siger lade trykket, prøv lige at se efter "Er" og "Skal"
hvad siger tandremmen, står den på 0,0
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 13. jan 2014, 17:35
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nykøbing
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
Tandrem står og svinger mellem 0,6 og 0,0.
Tjekker lige ladetrykket. Hvad menes der med “Er” og “skal”?
Jeg har lagt mærke til, at motoren lyder lidt mærkelig når man slukker den. Lidt, som om den lige når, at tænde en gang mere inden den slukker helt.
Tjekker lige ladetrykket. Hvad menes der med “Er” og “skal”?
Jeg har lagt mærke til, at motoren lyder lidt mærkelig når man slukker den. Lidt, som om den lige når, at tænde en gang mere inden den slukker helt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
kan ikke lige huske hvad for en måle gruppe du kan se det i.
Tjek lige stopspjældet hvis den eftertænder
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
går da ellers fint i overskriften
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 226 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
Og i var ikke blevet ærgelige hvis det skete for jer? Hold op jeg var blevet træt i ansigtet, men det er da fint der er så meget overskud herinde, det er som regel også lettere når det går ud over andre
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 11. apr 2018, 17:58
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
Ikke for at træde på din makralmad, men tror du måske skal tænke over at latente fejl som kommer til syne på et givent tidspunkt ikke giver tidspunktet eller omstændigheden som årsag til denne fejl er opstået overhovedet til at begynde med.carstenhjorth skrev: ↑12. sep 2018, 20:53Og i var ikke blevet ærgelige hvis det skete for jer? Hold op jeg var blevet træt i ansigtet, men det er da fint der er så meget overskud herinde, det er som regel også lettere når det går ud over andre
Det med at skubbe ansvar fra sig og være irrationel kan ske for alle, men at have det med sig når man har haft tid til at betænke situationen er en sær ledes uheldig personligheds karakter at bringe med sig i sit professionelle såvel sociale liv.
Så nej, jeg ville ikke blive træt i ansigtet over at min bil får en fejl og jeg kan fejlfinde mig frem til en fejl som ikke hænger sammen med et øjeblik hvor bilen bliver presset meget kortvarig. Irriteret i øjeblikket det sker ja.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
jo selv.f. er det både irriterende og ærgerligt ....i situationencarstenhjorth skrev: ↑12. sep 2018, 20:53Og i var ikke blevet ærgelige hvis det skete for jer? Hold op jeg var blevet træt i ansigtet, men det er da fint der er så meget overskud herinde, det er som regel også lettere når det går ud over andre
men at gå hjem og skrive et indlæg med den overskrift, velvidende at det nok ikke er synsmanden som har kvajet sig...
må gi Murphhs ret
Murphhs skrev: ↑13. sep 2018, 15:29Ikke for at træde på din makralmad, men tror du måske skal tænke over at latente fejl som kommer til syne på et givent tidspunkt ikke giver tidspunktet eller omstændigheden som årsag til denne fejl er opstået overhovedet til at begynde med.
Det med at skubbe ansvar fra sig og være irrationel kan ske for alle, men at have det med sig når man har haft tid til at betænke situationen er en sær ledes uheldig personligheds karakter at bringe med sig i sit professionelle såvel sociale liv.
Så nej, jeg ville ikke blive træt i ansigtet over at min bil får en fejl og jeg kan fejlfinde mig frem til en fejl som ikke hænger sammen med et øjeblik hvor bilen bliver presset meget kortvarig. Irriteret i øjeblikket det sker ja.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1588
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 369 times
- Been thanked: 170 times
Re: Motor ødelagt af synsmand
Jeg var blevet ekstremt lang i ansigtet, og en kende "sur".carstenhjorth skrev: ↑12. sep 2018, 20:53Og i var ikke blevet ærgelige hvis det skete for jer? Hold op jeg var blevet træt i ansigtet, men det er da fint der er så meget overskud herinde, det er som regel også lettere når det går ud over andre
Efter jeg havde talt til 20, havde jeg tænkt at manden bare passer sit arbejde og derefter måtte jeg få bilen på værksted.
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 13. jan 2014, 17:35
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nykøbing
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Motor ødelagt til syn
Nå! jeg har ændret overskriften på indlægget. Da denne åbenbart “irriterede” flere herinde. Og indlæggene drejede sig om noget helt andet end først tiltænkt. Bilen skal laves. Og jeg spørger om hjælp, hvis i læser sidst i teksten på første indlæg. Så den ged vist barberet
Nyt trykrør er bestilt ved VW.. Og kommer hjem imorgen.
Turbo`en duer ikke mere og skal skiftes. Nogen der har et godt link til hvor den kan skaffes?
Det skal være en original Garret. Om den er ny eller renoveret betyder ikke det store.
Denne er en mulighed. Garret by Honeywell.
https://www.ebay.de/itm/GT1749VB-Origin ... Sw2xRYjciG
Men hvis nogen ved hvor den kan fåes i Danmark hører jeg gerne. (Alle vores danske penge skal ikke nødvendigvis ud af landet)
VW vil have 10.700kr for en renoveret Det er alligevel for meget synes jeg.
Nyt trykrør er bestilt ved VW.. Og kommer hjem imorgen.
Turbo`en duer ikke mere og skal skiftes. Nogen der har et godt link til hvor den kan skaffes?
Det skal være en original Garret. Om den er ny eller renoveret betyder ikke det store.
Denne er en mulighed. Garret by Honeywell.
https://www.ebay.de/itm/GT1749VB-Origin ... Sw2xRYjciG
Men hvis nogen ved hvor den kan fåes i Danmark hører jeg gerne. (Alle vores danske penge skal ikke nødvendigvis ud af landet)
VW vil have 10.700kr for en renoveret Det er alligevel for meget synes jeg.
-
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herlev
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 41 times
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
Re: Motor ødelagt til syn
- Hvorfor mener du at Turbo'en er død ?? - Er der meget slør i ?
Der er da flere der renoverer den, hvis ikke den er fuldstændig havareret...
/ Lars
Der er da flere der renoverer den, hvis ikke den er fuldstændig havareret...
/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Motor ødelagt til syn
med mindre at Garrett er dansk produceret så ryger pengene vel ud af landet uanset om det er dig eller en dansk forhandler som køber den...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 13. jan 2014, 17:35
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nykøbing
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Motor ødelagt til syn
ph: Nu har det været dig som hele vejen igennem har ledt denne tråd hen på noget andet, en hvad tråden egenligt går ud på. Vil du ikke nok lade vær med, at “spamme” den tråd med dine fejlfoltolkninger og analyser af tekster
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 13. jan 2014, 17:35
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nykøbing
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Motor ødelagt til syn
En lille Update herfra.
Heldig er jeg ihverfald ikke
Jeg skiftede turboen på bilen. Og rensede N75 ventilerne. Bilen kørte egentligt fint herefter. Men nåede ikke at køre mere end 100-200 km. Så knækkede bolten til remstrammeren. Og remstrammer hjulet kom flyvende ud under bilen og ud på kørebanen. (Tandremmen blev skiftet på værksted for 50.000 km og 3 år siden).
Jeg har taget topstykket af motoren. Og 3 ventiler er bøjet. Når jeg kører stemplerne op og ned. Ser der ikke ud til at plejlstængerne er skadet. Alle stempeler kører lige langt op, selvom de har kysset udstødningsventilerne. Så jeg påtænker at renovere topstykket med nye ventiler, toppakning, knastaksel mm. Så mit spørgsmål lyder således: hvilket fabrikat af knastaksel, ventiler, løftere mm skal man vælge? Der findes sådanne kit fra 150 euro og opefter. Nogen som kan anbefale et specifikt mærke som er af god kvalitet? Vil gerne give extra for noget som virker.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=td ... e&_sacat=0
Heldig er jeg ihverfald ikke
Jeg skiftede turboen på bilen. Og rensede N75 ventilerne. Bilen kørte egentligt fint herefter. Men nåede ikke at køre mere end 100-200 km. Så knækkede bolten til remstrammeren. Og remstrammer hjulet kom flyvende ud under bilen og ud på kørebanen. (Tandremmen blev skiftet på værksted for 50.000 km og 3 år siden).
Jeg har taget topstykket af motoren. Og 3 ventiler er bøjet. Når jeg kører stemplerne op og ned. Ser der ikke ud til at plejlstængerne er skadet. Alle stempeler kører lige langt op, selvom de har kysset udstødningsventilerne. Så jeg påtænker at renovere topstykket med nye ventiler, toppakning, knastaksel mm. Så mit spørgsmål lyder således: hvilket fabrikat af knastaksel, ventiler, løftere mm skal man vælge? Der findes sådanne kit fra 150 euro og opefter. Nogen som kan anbefale et specifikt mærke som er af god kvalitet? Vil gerne give extra for noget som virker.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=td ... e&_sacat=0
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: Motor ødelagt til syn
Hvor gammel er den Golf og hvor langt har den kørt?
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kalundborg
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
Re: Motor ødelagt til syn
Er det ikke set før, at støttebolten til strammeren knækker, hvis den ikke bliver skiftet, eller hvis den spændes for meget?Torpedo53 skrev: ↑12. okt 2018, 13:24En lille Update herfra.
Heldig er jeg ihverfald ikke
Jeg skiftede turboen på bilen. Og rensede N75 ventilerne. Bilen kørte egentligt fint herefter. Men nåede ikke at køre mere end 100-200 km. Så knækkede bolten til remstrammeren. Og remstrammer hjulet kom flyvende ud under bilen og ud på kørebanen. (Tandremmen blev skiftet på værksted for 50.000 km og 3 år siden).
Jeg har taget topstykket af motoren. Og 3 ventiler er bøjet. Når jeg kører stemplerne op og ned. Ser der ikke ud til at plejlstængerne er skadet. Alle stempeler kører lige langt op, selvom de har kysset udstødningsventilerne. Så jeg påtænker at renovere topstykket med nye ventiler, toppakning, knastaksel mm. Så mit spørgsmål lyder således: hvilket fabrikat af knastaksel, ventiler, løftere mm skal man vælge? Der findes sådanne kit fra 150 euro og opefter. Nogen som kan anbefale et specifikt mærke som er af god kvalitet? Vil gerne give extra for noget som virker.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=td ... e&_sacat=0
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 13. jan 2014, 17:35
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nykøbing
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Motor ødelagt til syn
Den har kørt 300.000 km og er fra 2002. Men det er en Highline med arl motor. 150 HK.
Jo det er vist et kendt problem med den støttebolt.
Jo det er vist et kendt problem med den støttebolt.