Politifartjagt - uheld under måling

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af DanielB12 » 21. sep 2018, 09:49

Har siddet og set det nye program Fartjagt, der handler om at politiet jagter fartbøller. En del af programmet foregår i en civil videobil, hvor politimanden ‘jagter’/følger efter fartsyndereren i ganske lang tid.. nogle gange 4-5 km..

De gør det jo, for at få en snitmåling, men hvad ansvar har politiet, hvis nu fartbøllen er skyld i en alvorlig ulykke, mens politibilen følger efter?
De kunne jo have stoppet personen efter 10 meter feks, men vælger at følge med i mange km..


Er klar over, at det selvfølgelig er for være lidt mere fair over for synderen.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af DJ_Gran » 21. sep 2018, 10:07

DanielB12 skrev:Har siddet og set det nye program Fartjagt, der handler om at politiet jagter fartbøller. En del af programmet foregår i en civil videobil, hvor politimanden ‘jagter’/følger efter fartsyndereren i ganske lang tid.. nogle gange 4-5 km..

De gør det jo, for at få en snitmåling, men hvad ansvar har politiet, hvis nu fartbøllen er skyld i en alvorlig ulykke, mens politibilen følger efter?
De kunne jo have stoppet personen efter 10 meter feks, men vælger at følge med i mange km..


Er klar over, at det selvfølgelig er for være lidt mere fair over for synderen.
Jeg kunne ikke forestille mig at de har nogen.

De fleste normale folk, sætter jo farten ned når de ser en politi bil, men når den er civil kører folk jo som de plejer.
These users thanked the author DJ_Gran for the post (total 2):
DanielB12Torslunde
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af Halvleg » 21. sep 2018, 10:20

Poltiets provida vogne kræver altså en måling lidt længere end 10 meter :-) Mig bekendt mindst et pr hundrede af slagsen.
These users thanked the author Halvleg for the post:
DanielB12
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Murphhs
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 11. apr 2018, 17:58
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af Murphhs » 21. sep 2018, 10:46

De har intet ansvar. Ansvar påhviler dem som er impliceret i ulykken.

At en civil politibil har fulgt efter fratager ingen personer deres ansvar.

At være bagklog og sige man skulle have gjort det og det hører til den virklighed som ikke findes.
These users thanked the author Murphhs for the post:
DanielB12

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af thg » 21. sep 2018, 11:08

Halvleg skrev:
21. sep 2018, 10:20
Poltiets provida vogne kræver altså en måling lidt længere end 10 meter :-) Mig bekendt mindst et pr hundrede af slagsen.

Jeg forstår heller ikke, at når de har en måling "i hus", vel efter 400 meter eller sådan noget, der er det man ofte ser at de kører videre, ligesom om at de håber at de laver flere forseelser og måske kommer i en ny hastighedszone, så de kan give dem ekstra bøder! Det lyser jo helt åbenlyst frem at sikkerheden tilsidesættes, istedet for at de bliver stoppet straks efter hastighedsmålingen er afsluttet!
These users thanked the author thg for the post:
DanielB12
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2057
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 485 times
Been thanked: 249 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af donfetaful » 21. sep 2018, 11:35

Enig. Som at sætte en cykel ved et busstoppested og venter på nogen stjæler den...
These users thanked the author donfetaful for the post:
DanielB12

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af EsbenJ » 21. sep 2018, 11:37

Nogle gange venter de med at give sig til kendt til der er et ordenligt sted at standse bilen, og så er det vel naturligt at bruge tiden til at lave opfølgende målinger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af Realtor » 21. sep 2018, 11:46

Da jeg i sin tid havde en R32, der fulgte der pænt en civilvogn efter mig igennem hele aalborg. Havde spottet den, så kørte som en gammel dame, men den holdt sig trofast lige bag mig, og ventede på jeg gav den kniven. Da jeg så ikke gjorde noget, blev jeg hevet ind alligevel og tjekket alt igennem. Påpegede at han havde god tålmodighed, og svaret var bare ja.

Han lå sågar flere gange helt oppe i bakspejlet, og i min verden rent forsøg på at få en acceleration ud af mig.
These users thanked the author Realtor for the post (total 2):
DanielB12magre
2020 Audi E-tron 55

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af thg » 21. sep 2018, 11:54

EsbenJ skrev:
21. sep 2018, 11:37
Nogle gange venter de med at give sig til kendt til der er et ordenligt sted at standse bilen, og så er det vel naturligt at bruge tiden til at lave opfølgende målinger.


Fair nok, men syntes bare at i Politijagt, Station 2 og lign. der ser man netop tit at de trækker tiden, så de begår flere lovovertrædelser, selvom de fint kunne have stoppet dem for længst!
These users thanked the author thg for the post:
DanielB12
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af DJ_Gran » 21. sep 2018, 12:46

Realtor skrev:Da jeg i sin tid havde en R32, der fulgte der pænt en civilvogn efter mig igennem hele aalborg. Havde spottet den, så kørte som en gammel dame, men den holdt sig trofast lige bag mig, og ventede på jeg gav den kniven. Da jeg så ikke gjorde noget, blev jeg hevet ind alligevel og tjekket alt igennem. Påpegede at han havde god tålmodighed, og svaret var bare ja.

Han lå sågar flere gange helt oppe i bakspejlet, og i min verden rent forsøg på at få en acceleration ud af mig.
Der findes brodne kar i alle brancher desværre. Jeg er os blevet beskyldt for både narko kørsel, og sprit kørsel af en betjent, efter en ulykke hvor en gammel dame trak over i mit spor og jeg ramte hende frontalt. Heldigvis var der flere vidner der havde set hvad der skete og damen mistede kortet. Men ingen undskyldning fra betjenten. Han var virkelig en gigantisk nar. Han ringede os efterfølgende og prøvede at få mig til at tage skylden.

Det er heldigvis sjældent! De fleste er flinke...

Hun havde set et skilt hvor der stod loppemarked så der skulle hun da ind. Hun glemte bare lige at kigge sig for...
These users thanked the author DJ_Gran for the post:
DanielB12
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af KBoesen » 21. sep 2018, 12:47

Og ja, de skal normalt kun bruge 400 meter, men de tager jo gerne mere som bevisførsel, samt at de kan starte/stoppe målingen på de bedste målepunkter (eksempelvis under broer, hvor der er kastet en skygge).

I min bog skal politiet have lov til stort set alt, også at køre stærkt i 5-10 km, imens de følger en fartbølle. Folk bekymrer sig alt for meget om politiets arbejde og mistænklig-gør-dem. :-)
These users thanked the author KBoesen for the post (total 6):
erlingvjmertodinloDanielB12borgenjenckaRasmusAndersen
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af Realtor » 21. sep 2018, 13:14

Jeg kender flere betjente og misunder bestemt ikke deres arbejde. Men i min optik bør man bringe en lovovertrældelse til standsning straks, og ikke ligge bagefter for at få flere sigtelser på bødeblokken.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af Martin1986 » 21. sep 2018, 13:34

Murphhs skrev:De har intet ansvar. Ansvar påhviler dem som er impliceret i ulykken.

At en civil politibil har fulgt efter fratager ingen personer deres ansvar.

At være bagklog og sige man skulle have gjort det og det hører til den virklighed som ikke findes.
Det kan de nu godt have. Især under eftersættelse. Hvis ulykken sker, skal DUP underrettes, hvor de så efterforsker sagen

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

These users thanked the author Martin1986 for the post:
DanielB12
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af DanielB12 » 21. sep 2018, 13:43

I de episoder man ser i fartjagt, der er der nu masser af muligheder for at hive dem ind til siden... en af scenerne starter lige omring Scandic i sydhavn og han stopper han ført ved Tivoli.. der er altså mange steder han kan hive dem til standsning.

Men selvfølgelig skal politiet have nogle beføjelser. Synes bare det er lidt uansvarligt og i og for sig også mistænkeligt, som Realtor bevidner om...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af DJ_Gran » 21. sep 2018, 18:13

Martin1986 skrev:
Murphhs skrev:De har intet ansvar. Ansvar påhviler dem som er impliceret i ulykken.

At en civil politibil har fulgt efter fratager ingen personer deres ansvar.

At være bagklog og sige man skulle have gjort det og det hører til den virklighed som ikke findes.
Det kan de nu godt have. Især under eftersættelse. Hvis ulykken sker, skal DUP underrettes, hvor de så efterforsker sagen

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Men eftersættelses sker vel kun med udrykning? Eller os bare når en civil betjent laver måling?
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af DanielB12 » 21. sep 2018, 19:18

DJ_Gran skrev:
Martin1986 skrev:
Murphhs skrev:De har intet ansvar. Ansvar påhviler dem som er impliceret i ulykken.

At en civil politibil har fulgt efter fratager ingen personer deres ansvar.

At være bagklog og sige man skulle have gjort det og det hører til den virklighed som ikke findes.
Det kan de nu godt have. Især under eftersættelse. Hvis ulykken sker, skal DUP underrettes, hvor de så efterforsker sagen

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Men eftersættelses sker vel kun med udrykning? Eller os bare når en civil betjent laver måling?
De kører i hvert fald hurtigt, over for rødt og i busbanen i eftersættelse, uden udrykning. Over for rødt er endda i det store kryds hvor man krydser centrumforbindelsen indtil Kbh, om aftenen, hvor dem der kører mod motorvejen virkelig bliver kører stærkt og der er dårlige oversigtsforhold. Han kører dog langsomt over, men ingen blink eller noget
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af Martin1986 » 21. sep 2018, 19:23

DJ_Gran skrev:
Martin1986 skrev:
Murphhs skrev:De har intet ansvar. Ansvar påhviler dem som er impliceret i ulykken.

At en civil politibil har fulgt efter fratager ingen personer deres ansvar.

At være bagklog og sige man skulle have gjort det og det hører til den virklighed som ikke findes.
Det kan de nu godt have. Især under eftersættelse. Hvis ulykken sker, skal DUP underrettes, hvor de så efterforsker sagen

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Men eftersættelses sker vel kun med udrykning? Eller os bare når en civil betjent laver måling?
Som udgangspunkt er en eftersættelse med horn og lygter, da en bil skal bringes til standsning. Men kan da godt være man også kan kalde det en eftersættelse når der blot filmes, men tror det ikke.

Ved ikke hvad definitionen er, men kun forestille mig der er noget i retning af når bilen der eftersættelse ikke frivilligt vil standse

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

These users thanked the author Martin1986 for the post (total 2):
DJ_GranDanielB12
Nuværende bil: BMW F11 530D

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af thg » 22. sep 2018, 07:53

DanielB12 skrev:
21. sep 2018, 13:43
I de episoder man ser i fartjagt, der er der nu masser af muligheder for at hive dem ind til siden... en af scenerne starter lige omring Scandic i sydhavn og han stopper han ført ved Tivoli.. der er altså mange steder han kan hive dem til standsning.

Men selvfølgelig skal politiet have nogle beføjelser. Synes bare det er lidt uansvarligt og i og for sig også mistænkeligt, som Realtor bevidner om...

Ja præcis den episode husker jeg tydeligt. En bil fyldt med mennesker der kører overfor nærmest alle rødt lys fra Scandic i Sydhavnen og bliver først stoppet ved Tivoli! Allerede efter første kørsel overfor rødt lys, skulle han være stoppet (og der var fine muligheder for det), istedet for at lade vedkommende køre videre og køre overfor ganske mange rødt lys og dermed bringe andre i fare! Mener sådan en betjent burde have en advarsel for ikke at standse vedkommende før - her er det ovenikøbet helt tydeligt videodokumenteret!
These users thanked the author thg for the post:
DanielB12
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1805
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 220 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af Avantismo » 22. sep 2018, 08:01

Det er jo fjernsyn.. Folk skal have noget for pengene.

Siger det bare.

Vlado elsker kameraet :lol:
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af DanielB12 » 22. sep 2018, 08:05

thg skrev:
DanielB12 skrev:
21. sep 2018, 13:43
I de episoder man ser i fartjagt, der er der nu masser af muligheder for at hive dem ind til siden... en af scenerne starter lige omring Scandic i sydhavn og han stopper han ført ved Tivoli.. der er altså mange steder han kan hive dem til standsning.

Men selvfølgelig skal politiet have nogle beføjelser. Synes bare det er lidt uansvarligt og i og for sig også mistænkeligt, som Realtor bevidner om...

Ja præcis den episode husker jeg tydeligt. En bil fyldt med mennesker der kører overfor nærmest alle rødt lys fra Scandic i Sydhavnen og bliver først stoppet ved Tivoli! Allerede efter første kørsel overfor rødt lys, skulle han være stoppet (og der var fine muligheder for det), istedet for at lade vedkommende køre videre og køre overfor ganske mange rødt lys og dermed bringe andre i fare! Mener sådan en betjent burde have en advarsel for ikke at standse vedkommende før - her er det ovenikøbet helt tydeligt videodokumenteret!
Det er egentlig også kun ham der irriterer mig.. især set ifht hvordan de gør der i politijagt, razzia og de andre 600 programmer om samme emne. Der er de nemlig noget hurtigere til at stoppe dem.














Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af Torslunde » 22. sep 2018, 16:09

DanielB12 skrev:
21. sep 2018, 09:49
Har siddet og set det nye program Fartjagt, der handler om at politiet jagter fartbøller. En del af programmet foregår i en civil videobil, hvor politimanden ‘jagter’/følger efter fartsyndereren i ganske lang tid.. nogle gange 4-5 km..
Jeg synes egentlig, at det er ganske logisk.
Der konstateres een lovovertrædelse, og så følges bilen for at se om dette er konsekvent, dvs. om der er vognbaneskift uden at blinke, overhaling inden om osv.
Hvis det kun er fartovertrædelsen udskrives bøden, og så er den ikke længere.

Men hvis færdselsloven konsekvent brydes, samles der klip nok sammen til at få vedkommende over på Puch Maxien med mælkekasse. Til gavn for sikkerheden, og det store flertal af trafikanter.
These users thanked the author Torslunde for the post (total 3):
RasmusAndersenPassatg 3ctorniel
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af SzleeperDK » 23. sep 2018, 10:20

KBoesen skrev:Og ja, de skal normalt kun bruge 400 meter, men de tager jo gerne mere som bevisførsel, samt at de kan starte/stoppe målingen på de bedste målepunkter (eksempelvis under broer, hvor der er kastet en skygge).

I min bog skal politiet have lov til stort set alt, også at køre stærkt i 5-10 km, imens de følger en fartbølle. Folk bekymrer sig alt for meget om politiets arbejde og mistænklig-gør-dem. :-)
Jeg er helt enig.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af 9had » 24. sep 2018, 06:29

Jeg er kun blevet stoppet en gang i Danmark, og kan ikke sige noget dårligt om det.
Det har fulgt efter mig, siden min forseelse... som keg udmærket godt vidste jeg lavede. (Kørte 10m ind til gågaden)
Da jeg kom ud af sushistedet med min bestilling, holdt da en patrulje bag mig. De ventede pænt bag mig. Da jeg så de ikke vil forbi, men venter på mig, sat jeg mig i bilen og kørte 2 M længere og svingede ud af gågaden.

De kørte så 5-600 M bag ved før de stoppede mig. Fik en advarsel om det ser det gennem fingrene denne gang. Men jeg skulle lade være.


Men i Slovenien på motorvejen blev jeg stoppet angiveligt for at have kørt for hurtigt forbi vejarbejde.
De køber mod mig, på højre side, og de første de kigger på er om jeg har en vignette i ruden. Bagefter gå de på min side for at tale med mig.
Fik en bøde på 80euro.
Men først viste han noget radar måling hvor der stod 760... jeg tænkte shit vidste ikke jeg tog learjet med.

I Bosnien blev jeg stoppet en gang, i den kroatiske styrede del... politibanden (ikke stave fejl) lignede som om renlige er blevet færdig med høsten. Hans skilt nummer var 0000.
Bøden var på “til kaffen” jeg gav ham noget der minder 400kr i bosniske mark, fordi jeg ikke havde mindre sedler, han gav mig pænt tilbage 350kr men i kroatiske kuna.

Jeg stille spørgsmålstegn ved det. Han sagde det er det samme her over. Du kan godt bruge dem her ligeså nemt.
Ja, men jeg vil i bidrage til jeres korrupte separatisme...
Fruen var ved at besvime af frygt.

Så lad os nu bare være glade for vores danske politi ...
De gøre vel bare deres job.
Jeg vil heller se dem indsamle beviser for at mongolen ikke længere kan køre end at blot nøjes med en bøde fordi han ikke blinkede eller ikke havde lys på bilen.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Politifartjagt - uheld under måling

Indlæg af SteffenR » 27. sep 2018, 17:03

der var en i avisentv for et par år siden, der var blevet målt 3 gange i 3 zoner, hvor den ene var vejarbejde på motorvej, alle 3 med så høj fart de gav klip.

Hvis det er en provida bil, så er fart jo også kun en andel af det, hvis man feks kører 100 inde i byen, så læner man sig vel næsten op af vanvidsparagraffen.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"