Bil i Frankrig

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Bil i Frankrig

Indlæg af Korreborg » 10. jan 2019, 19:34

Min bedste kammerats søster skal 2 år til frankrig, da manden har fået en forskerstilling.

Hvad er det smarteste at gøre i sådan en situation med hensyn til bil?

Købe en ny bil i DK på udførsel? Grænseplader? Eller hvad det hedder, hvis det da stadig eksistere.
Købe en ny i Frankrig.
Købe en brugt i Frankrig.

Og vil det være en ide at finde en bil man kan tage med hjem bagefter? Eller er det i så fald smartest at sælge bilen igen i Frankrig?

På forhånd tak :)
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 250 times

Re: Bil i Frankrig

Indlæg af Passatg 3c » 10. jan 2019, 19:47

Kan de ikke lease en bil? Det havde jeg gjort så.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Bil i Frankrig

Indlæg af BrianDS » 10. jan 2019, 19:57

Jeg ville også forsøge med leasing eller måske en brugt bil.

Mange steder sydpå har de ikke helt samme forhold til biler i byerne, lidt buler og ridser er ikke ukendt, slet ikke i Frankrig.

Jeg tror ikke på der er forretning i at finde en bil man vil have med hjem, og jeg ved ikke om man stadig kan få grænseplader eller om det i det hele taget kan betale sig
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Bil i Frankrig

Indlæg af Korreborg » 12. jan 2019, 09:13

Var ved at glemme denne tråd igen :) Ja leasing er nok ikke en dårlig ide.

Har en del kollegaer som har været i NATO stillinger, men der bliver muligheden ofte brugt til en fed bil i en periode.
Eller en stor mercedes, som så tages med hjem bagefter.

I denne situation er de bare pænt ligeglade med biler begge to. Så det skulle mere være en Touran eller lignende.
Tænker bare at det måske også ved en touran kan give mening, da en f.eks. comfortline nok ikke er mega dyr at tage med hjem til DK.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Bil i Frankrig

Indlæg af BrianDS » 12. jan 2019, 10:07

Korreborg skrev:Var ved at glemme denne tråd igen :) Ja leasing er nok ikke en dårlig ide.

Har en del kollegaer som har været i NATO stillinger, men der bliver muligheden ofte brugt til en fed bil i en periode.
Eller en stor mercedes, som så tages med hjem bagefter.

I denne situation er de bare pænt ligeglade med biler begge to. Så det skulle mere være en Touran eller lignende.
Tænker bare at det måske også ved en touran kan give mening, da en f.eks. comfortline nok ikke er mega dyr at tage med hjem til DK.
Det kommer an på mange ting, fx om bilen er dyrere eller billigere i indkøb uden afgift.
Måske udstyret ikke er det samme, fx har vi kampagner og DK pakker i Danmark, og Comfortline kan også være anderledes i Frankrig.
Og så hvad afgiften vil være efter et par år i Frankrig.

Jeg kunne nok selv finde på at forsøge det, men man risikerer også at det vil være ligeså billigt at købe en tilsvarende bil herhjemme når de kommer hjem, altså hvis de sælger den anden i Frankrig eller leaser/lejer i perioden.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Bil i Frankrig

Indlæg af i-s » 12. jan 2019, 14:37

BrianDS skrev:
12. jan 2019, 10:07
Korreborg skrev:Var ved at glemme denne tråd igen :) Ja leasing er nok ikke en dårlig ide.

Har en del kollegaer som har været i NATO stillinger, men der bliver muligheden ofte brugt til en fed bil i en periode.
Eller en stor mercedes, som så tages med hjem bagefter.

I denne situation er de bare pænt ligeglade med biler begge to. Så det skulle mere være en Touran eller lignende.
Tænker bare at det måske også ved en touran kan give mening, da en f.eks. comfortline nok ikke er mega dyr at tage med hjem til DK.
Det kommer an på mange ting, fx om bilen er dyrere eller billigere i indkøb uden afgift.
Måske udstyret ikke er det samme, fx har vi kampagner og DK pakker i Danmark, og Comfortline kan også være anderledes i Frankrig.
Og så hvad afgiften vil være efter et par år i Frankrig.

Jeg kunne nok selv finde på at forsøge det, men man risikerer også at det vil være ligeså billigt at købe en tilsvarende bil herhjemme når de kommer hjem, altså hvis de sælger den anden i Frankrig eller leaser/lejer i perioden.
De kan godt købe den i DK uden afgift og få den indreg. i F. Det gode ved at tage den med hjem efter 2 år, er at man selv har sat krydserne og kørt den fra 0 km.
These users thanked the author i-s for the post (total 2):
BrianDSKorreborg
/Søren.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1954 times
Kontakt:

Re: Bil i Frankrig

Indlæg af DanielB12 » 12. jan 2019, 15:19

Er der ikke noget med, at priserne uden reg.afg er markant billigere i DK? Men man undgår jo så ikke momsen..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Bil i Frankrig

Indlæg af i-s » 12. jan 2019, 16:40

DanielB12 skrev:
12. jan 2019, 15:19
Er der ikke noget med, at priserne uden reg.afg er markant billigere i DK? Men man undgår jo så ikke momsen..
Ja og det kan muligvis godt opveje 5% forskel i moms sats mellem DK og F. Alternativt kan han få et firma i F til at importere den til F, så kommer han til at betale moms dernede. Om det så kan opveje, hvad firma'et vil have for ulejligheden ved jeg ikke. Fordelen kunne måske være, at de sørgede for at få den til F og indreg den der.
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"