Min bedste kammerats søster skal 2 år til frankrig, da manden har fået en forskerstilling.
Hvad er det smarteste at gøre i sådan en situation med hensyn til bil?
Købe en ny bil i DK på udførsel? Grænseplader? Eller hvad det hedder, hvis det da stadig eksistere.
Købe en ny i Frankrig.
Købe en brugt i Frankrig.
Og vil det være en ide at finde en bil man kan tage med hjem bagefter? Eller er det i så fald smartest at sælge bilen igen i Frankrig?
På forhånd tak
Bil i Frankrig
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Bil i Frankrig
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: Bil i Frankrig
Kan de ikke lease en bil? Det havde jeg gjort så.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6046
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6471 times
- Been thanked: 1649 times
Re: Bil i Frankrig
Jeg ville også forsøge med leasing eller måske en brugt bil.
Mange steder sydpå har de ikke helt samme forhold til biler i byerne, lidt buler og ridser er ikke ukendt, slet ikke i Frankrig.
Jeg tror ikke på der er forretning i at finde en bil man vil have med hjem, og jeg ved ikke om man stadig kan få grænseplader eller om det i det hele taget kan betale sig
Mange steder sydpå har de ikke helt samme forhold til biler i byerne, lidt buler og ridser er ikke ukendt, slet ikke i Frankrig.
Jeg tror ikke på der er forretning i at finde en bil man vil have med hjem, og jeg ved ikke om man stadig kan få grænseplader eller om det i det hele taget kan betale sig
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Bil i Frankrig
Var ved at glemme denne tråd igen Ja leasing er nok ikke en dårlig ide.
Har en del kollegaer som har været i NATO stillinger, men der bliver muligheden ofte brugt til en fed bil i en periode.
Eller en stor mercedes, som så tages med hjem bagefter.
I denne situation er de bare pænt ligeglade med biler begge to. Så det skulle mere være en Touran eller lignende.
Tænker bare at det måske også ved en touran kan give mening, da en f.eks. comfortline nok ikke er mega dyr at tage med hjem til DK.
Har en del kollegaer som har været i NATO stillinger, men der bliver muligheden ofte brugt til en fed bil i en periode.
Eller en stor mercedes, som så tages med hjem bagefter.
I denne situation er de bare pænt ligeglade med biler begge to. Så det skulle mere være en Touran eller lignende.
Tænker bare at det måske også ved en touran kan give mening, da en f.eks. comfortline nok ikke er mega dyr at tage med hjem til DK.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6046
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6471 times
- Been thanked: 1649 times
Re: Bil i Frankrig
Det kommer an på mange ting, fx om bilen er dyrere eller billigere i indkøb uden afgift.Korreborg skrev:Var ved at glemme denne tråd igen Ja leasing er nok ikke en dårlig ide.
Har en del kollegaer som har været i NATO stillinger, men der bliver muligheden ofte brugt til en fed bil i en periode.
Eller en stor mercedes, som så tages med hjem bagefter.
I denne situation er de bare pænt ligeglade med biler begge to. Så det skulle mere være en Touran eller lignende.
Tænker bare at det måske også ved en touran kan give mening, da en f.eks. comfortline nok ikke er mega dyr at tage med hjem til DK.
Måske udstyret ikke er det samme, fx har vi kampagner og DK pakker i Danmark, og Comfortline kan også være anderledes i Frankrig.
Og så hvad afgiften vil være efter et par år i Frankrig.
Jeg kunne nok selv finde på at forsøge det, men man risikerer også at det vil være ligeså billigt at købe en tilsvarende bil herhjemme når de kommer hjem, altså hvis de sælger den anden i Frankrig eller leaser/lejer i perioden.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: Bil i Frankrig
De kan godt købe den i DK uden afgift og få den indreg. i F. Det gode ved at tage den med hjem efter 2 år, er at man selv har sat krydserne og kørt den fra 0 km.BrianDS skrev: ↑12. jan 2019, 10:07Det kommer an på mange ting, fx om bilen er dyrere eller billigere i indkøb uden afgift.Korreborg skrev:Var ved at glemme denne tråd igen Ja leasing er nok ikke en dårlig ide.
Har en del kollegaer som har været i NATO stillinger, men der bliver muligheden ofte brugt til en fed bil i en periode.
Eller en stor mercedes, som så tages med hjem bagefter.
I denne situation er de bare pænt ligeglade med biler begge to. Så det skulle mere være en Touran eller lignende.
Tænker bare at det måske også ved en touran kan give mening, da en f.eks. comfortline nok ikke er mega dyr at tage med hjem til DK.
Måske udstyret ikke er det samme, fx har vi kampagner og DK pakker i Danmark, og Comfortline kan også være anderledes i Frankrig.
Og så hvad afgiften vil være efter et par år i Frankrig.
Jeg kunne nok selv finde på at forsøge det, men man risikerer også at det vil være ligeså billigt at købe en tilsvarende bil herhjemme når de kommer hjem, altså hvis de sælger den anden i Frankrig eller leaser/lejer i perioden.
/Søren.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Bil i Frankrig
Er der ikke noget med, at priserne uden reg.afg er markant billigere i DK? Men man undgår jo så ikke momsen..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: Bil i Frankrig
Ja og det kan muligvis godt opveje 5% forskel i moms sats mellem DK og F. Alternativt kan han få et firma i F til at importere den til F, så kommer han til at betale moms dernede. Om det så kan opveje, hvad firma'et vil have for ulejligheden ved jeg ikke. Fordelen kunne måske være, at de sørgede for at få den til F og indreg den der.
/Søren.