Jeg er helt sikker på, at enten i eller forhandleren har misforstået noget dengang.DanielB12 skrev: ↑15. apr 2019, 05:45Da vi købte vores polo 6C, overvejede vi også leasing. Der blev vi fortalt, at garantien kun dækker de første to år, så hvis der kommer noget der skulle på garantien efter to år, så kunne man risikerer at serviceaftalen ikke gjalt, med mindre man udvidede til en service og garanti-aftale. Den kostede, dengang, 250 (ca) ekstra om måneden. Ellers skulle man tilkøbe plus2-dækning, og det koster 3000 kr ekstra (eller 2000 kr), men så betaler du får et år ekstra jo (4 års garanti i alt).
Om det stadigvæk er sådan, eller om forhandleren havde misforstået noget ved jeg ikke. Men var med til, at vi droppede leasing, og lånte hele finansieringen (uden udbetaling) i danske bank til 3600 kr pr måned med, så vidt jeg husker, 3,75 pct i fast rente.
Vi har lige købt ny bil (7-9-13 — underskrives i dag), og indtil 1/5 kører hele VAG med finanseringstilbud, via nordania, på 0,95 i variabel og 1,95 i fast rente. Der kan danske bank ikke være med. ÅOP ligger også noget lavere end deres, selv efter forhandling hvor stiftelsesomkostningerne til banken blev 0 kr
Alle de aftaler jeg har set i dag, er hvertfald inkl. alt service og garanti/vedligeholdelse i hele løbetiden. Jeg kan ikke forestille mig man har kørt med andet. Så giver leasing-konceptet simpelthen ikke mening længere. Svarer til du lejer en bil i Tyskland og selv skal betale hvis noget mekanisk går i stykker mens du har den
Henter selv senere i dag (Ventetiden er lang! ) En leaset Leon ST hvor alle omkostninger med. Her med 4995,- i førstegangsbetaling og 30.000 km om året. Jeg regnede på det, og skulle bilen finansieres, med et forventet værditab ud fra hvad min gamle Leon har kostet, så gav køb ikke mening i min verden. Plus jeg binder færre penge i den, og kan få en ny igen om 3 år uden at skulle overtale kæresten sønderligt
Hvad har i købt Daniel?