Golf 1 2H motor går ujævn

Besvar
poulalmind
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 25. sep 2018, 02:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af poulalmind » 10. maj 2019, 15:50

Har en golf 1 cab. Med årg.92 motor 2H elek. Indsprøjtningen men den går ujævn i tomgang specielt når den er Kold
har skiftet tændrør, rotor og dæksel, alle kabler til tændrør, og også skiftet tomgangs regulator tænding er også indstillet....

Nogle gode forslag

På billede er der en skrue hvordan skal denne indstilles ?
Vedhæftede filer
20190510_164513.jpg
20190510_164513.jpg (46.17 KiB) Vist 722 gange

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af cnp-vag » 10. maj 2019, 20:26

poulalmind skrev:
10. maj 2019, 15:50
Har en golf 1 cab. Med årg.92 motor 2H elek. Indsprøjtningen men den går ujævn i tomgang specielt når den er Kold
har skiftet tændrør, rotor og dæksel, alle kabler til tændrør, og også skiftet tomgangs regulator tænding er også indstillet....

Nogle gode forslag
Hvis vakuumslangen fra indsugningen til bremsekraftforstærkeren er utæt (flækket) får du lige nøjagtigt problemet med ujævn tomgang.

Mvh
cnp-vag

poulalmind
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 25. sep 2018, 02:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af poulalmind » 18. maj 2019, 04:33

Er det nemt at skifte 🤔

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af i-s » 18. maj 2019, 09:32

cnp-vag skrev:
10. maj 2019, 20:26
poulalmind skrev:
10. maj 2019, 15:50
Har en golf 1 cab. Med årg.92 motor 2H elek. Indsprøjtningen men den går ujævn i tomgang specielt når den er Kold
har skiftet tændrør, rotor og dæksel, alle kabler til tændrør, og også skiftet tomgangs regulator tænding er også indstillet....

Nogle gode forslag
Hvis vakuumslangen fra indsugningen til bremsekraftforstærkeren er utæt (flækket) får du lige nøjagtigt problemet med ujævn tomgang.

Mvh
cnp-vag
Jeg har også set, at vacuum dåsen på strømfordeleren kan være utæt. Så bliver den også urolig. Det er bare at pille slangen af og kikke ned i fordeleren og se om den flytter sig og om du kan trække luft igennem den. Check slangen ved samme lejlighed.
/Søren.

poulalmind
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 25. sep 2018, 02:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af poulalmind » 17. jul 2019, 16:25

Skilte alle vacumslanger og indsug. og gav det kab. Cleaner og trykluft og lappede en revne ved spændebånd -og VUPTI den går som en drøm --går stille og jævnt ca 700 omdr. I tomgang
God sommer til alle 😎
These users thanked the author poulalmind for the post (total 2):
donfetafuli-s

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af SorenR » 17. jul 2019, 17:40

poulalmind skrev:
17. jul 2019, 16:25
Skilte alle vacumslanger og indsug. og gav det kab. Cleaner og trykluft og lappede en revne ved spændebånd -og VUPTI den går som en drøm --går stille og jævnt ca 700 omdr. I tomgang
God sommer til alle 😎
Vores har rundet 480.000 km kun med service og sliddele. Er lige blevet indkaldt til periodesyn så det bliver spændende :roll:
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

poulalmind
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 25. sep 2018, 02:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af poulalmind » 18. jul 2019, 16:03

Held og lykke er det også en cab.1 :D

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af SorenR » 18. jul 2019, 16:48

poulalmind skrev:
18. jul 2019, 16:03
Held og lykke er det også en cab.1 :D
Yup, en Etienne Aigner i blå perl.

2H motoren blev kun lagt i cab.1 ...
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

poulalmind
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 25. sep 2018, 02:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af poulalmind » 24. jul 2019, 06:13

😀

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af donfetaful » 24. jul 2019, 06:15

Havde samme motor i min. Den passede godt til den bette bil

poulalmind
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 25. sep 2018, 02:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af poulalmind » 27. jul 2019, 20:43

:D

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 2H motor går ujævn

Indlæg af SorenR » 27. jul 2019, 22:21

Nah... Den måtte godt være 5-benet.

'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Besvar

Tilbage til "Motor"