Motorskift fra 122hk til 140/150 Golf 7

Besvar
simonp3
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23. feb 2015, 07:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Motorskift fra 122hk til 140/150 Golf 7

Indlæg af simonp3 » 18. jul 2019, 17:13

Nogle der har erfaring med at skifte motoren i en golf VII?

Jeg har en 1.4 tsi, der ryster under acceleration, og bruger lidt olie. Den ryster mere, jo højere olietemperaturen er.
Især i 5-6 gear mellem 1800-2400, når den skal lave tryk. Jeg har i dag grundinstillet ladetryksreguleringen, da den var ude af tolerance, men det hjalp desværre ikke. Den har brugt 0.5L olie på 2000 km, men jeg syntes det er begyndt at stilne af, med olieforbruget. (skiftede olie for 2500 km siden) Den er halvt nede på pinden pt.

Det er en 2013 model, så den er ikke med det optimerede topstykke, der kom i q3 2013, min er bygget på dagen, den blev indført, så den har den første udgave af EA211 topstykkerne, dette er tjekket op på, da der findes en tpi omkring dette. Den siger at man skal åbne op ind til topstykket, og tjekke om der sidder et mærke på toppen af ventilerne, afhængigt af det, er det enten topstykket alene, eller topstykket og stemplerne der skal skiftes. Hvilket bare er øv, med mere øv på..

Alternativet er jo så at skifte hele motoren.. og så kan jeg jo lige så godt ligge en større kværn i den. Jeg ved at topstykkerne, er den samme, på 122 og op til 150 hk. Men man skal vel have motorstyringen med fra den nye motor. Hvad med trækaksler og gearkasse, er det den samme? hvad med turbo? Nogle der ved dette?


Det er rigtig øv, for jeg har lige købt bilen. Selvfølgelig en privathandel, så får jo nok ikke noget ud af at kontakte sælgeren. Jeg er ellers super glad for bilen, men er godt nok i vildrede her..

Er der nogle der har erfaring med rysteriet? Man kan f.eks mærke det i knæene, når man kører, og det bliver værre, hvis der er belastning på, f.eks op af en bakke. Det kan godt være det er en Bluemotion, men den skal jo ikke sejtrække, som det føles bedst sammenlignelig med, når man kører 90 i 6 gear, op af en bakke?

Bilen er renset gennem indsugningen med skum, og den har fået 5-6 additiver gennem benzinen, så tænker efterhånden den skulle være ren indvendigt..

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Motorskift fra 122hk til 140/150 Golf 7

Indlæg af cnp-vag » 20. jul 2019, 17:45

simonp3 skrev:
18. jul 2019, 17:13
Jeg har en 1.4 tsi, der ryster under acceleration, og bruger lidt olie. Den ryster mere, jo højere olietemperaturen er.
Især i 5-6 gear mellem 1800-2400, når den skal lave tryk.
For lidt tid siden så jeg et afsnit af Autodoktoren på Youtube hvor de forsøgte at gør noget ved dårlig motorgang på en TSI/TFSI.

De hævder at motorerne kokser til i på bagsiden af indsugningsventilerne og at hvis man fjerne det så får man den oprindelige rolige motorgang tilbage.

Kuren de demonstrerede er et apparat som blæser skidtet af med granulerede nøddeskaller.

Der skulle ikke være nogen af diverse midler af typen mekaniker på dåse/spray osv. som kan løsne skidtet - Det skal fjernes mekanisk - Faktisk så prøvede de at blæse tilkoksningen væk med sodablæsning men det kunne overhovedet ikke fjerne det.

Motoren de havde under behandling havde kun kørt 60.000 km og døjede også med urolig motorgang.

Har du haft et endoskop inde og se efter om din motor er kokset til i indsugningen?

Hvis du vil Autodkotoren som jeg nævnte ovenfor så er det i den sidste halvden af afsnittet her: https://www.youtube.com/watch?v=AoxSjYGV4tc

Mvh
cnp-vag
These users thanked the author cnp-vag for the post:
DanielB12

simonp3
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23. feb 2015, 07:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motorskift fra 122hk til 140/150 Golf 7

Indlæg af simonp3 » 20. jul 2019, 18:20

Tak for indslaget, jeg har tænkt mig at fjerne indsugningen, og tjekke dette. Er lige går top ferie, så har tid til det.

Skal man afmontere topstykket for at blæse den med det valnødde halløj? Kunne ikke forestille mig, at det godt at få ind diverse steder..

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Motorskift fra 122hk til 140/150 Golf 7

Indlæg af cnp-vag » 21. jul 2019, 05:08

simonp3 skrev:
20. jul 2019, 18:20
Tak for indslaget, jeg har tænkt mig at fjerne indsugningen, og tjekke dette. Er lige går top ferie, så har tid til det.

Skal man afmontere topstykket for at blæse den med det valnødde halløj? Kunne ikke forestille mig, at det godt at få ind diverse steder..
Hvis du ser videoen fra 15:00 kan du se hvor meget koks denne motor have efter 60.000 km

Hvis du ser videoen fra 22:00 kan du se processen hvor der blæses rent med granulerede nøddeskaller. Bemærk at der anvendes sug samtidig så skidtet suges væk umiddelbart efter det er blæst ind.

Mvh
cnp-vag

simonp3
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23. feb 2015, 07:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motorskift fra 122hk til 140/150 Golf 7

Indlæg af simonp3 » 21. jul 2019, 11:44

cnp-vag skrev:
21. jul 2019, 05:08
simonp3 skrev:
20. jul 2019, 18:20
Tak for indslaget, jeg har tænkt mig at fjerne indsugningen, og tjekke dette. Er lige går top ferie, så har tid til det.

Skal man afmontere topstykket for at blæse den med det valnødde halløj? Kunne ikke forestille mig, at det godt at få ind diverse steder..
Hvis du ser videoen fra 15:00 kan du se hvor meget koks denne motor have efter 60.000 km

Hvis du ser videoen fra 22:00 kan du se processen hvor der blæses rent med granulerede nøddeskaller. Bemærk at der anvendes sug samtidig så skidtet suges væk umiddelbart efter det er blæst ind.

Mvh
cnp-vag
Det er godt nok effektivt! Må lige få åbnet op og kigget ind i min. Kunne da være rart hvis det er mit problem.

Besvar

Tilbage til "Motor"