Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af N » 8. okt 2019, 10:16

Jeg har købt en ny original udstødning gennem ahw-shop.de, som desværre har vist sig at være defekt (den er begyndt at spytte glasfiber ud efter første tur).

Jeg har kontaktet ahw og får at vide, at jeg bare kan køre til nærmeste autoriserede forhandler, som så varetager reklamationen. Nogen der ved, om den er gangbar i DK? Det lyder næsten FOR let! ;)

Mailen fra ahw:
"Guten Tag,

vielen Dank für die Information. Gern möchten wir Ihnen weiterhelfen. Es gibt mehrere Möglichkeiten, wie in einem solchen Fall vorgegangen werden kann.

(1) Sie fahren zum nächstgelegenen Volkswagen Partner vor Ort und legen unsere Rechnung (Nachweis Originalteile) vor.
Sie lassen dann den Schaden prüfen und ein Schadensprotokoll anfertigen. Bei berechtigten Beanstandungen kann der jeweilige Partner das über einen Gewährleistungsantrag mit dem Hersteller selbst abrechnen.
Durch die Abwicklung vor Ort ist eine fachmännische Überprüfung gegeben und Ihre Fahrbereitschaft bleibt jederzeit gewährleistet. Manchmal weisen einige Händler die Abrechnung mit der Begründung: "nicht bei uns gekauft" unberechtigt ab. Dann bleibt die Möglichkeit, die Volkswagen Kundenbetreuung über kundenbetreuung@volkswagen.de einzuschalten.

(2) Sie kommen mit Ihrem Fahrzeug zu uns in die Werkstatt und wir prüfen den Schaden. Bei berechtigter Beanstandung rechnen wir das Schadteil und die angefallenen Arbeitskosten mit dem Hersteller ab.

Eine Ersatzsendung ohne vorherige Prüfung ist nicht möglich. Eine Rücksendung im ausgebauten Zustand ebenfalls nicht, da eine Prüfung dann nicht möglich ist. Der Schaden muss im verbauten Zustand am Fahrzeug diagnostiziert werden.

Vielen Dank für Ihr Verständnis."
These users thanked the author N for the post:
DanielB12

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af DanielB12 » 8. okt 2019, 10:17

N skrev:
8. okt 2019, 10:16
Jeg har købt en ny original udstødning gennem ahw-shop.de, som desværre har vist sig at være defekt (den er begyndt at spytte glasfiber ud efter første tur).

Jeg har kontaktet ahw og får at vide, at jeg bare kan køre til nærmeste autoriserede forhandler, som så varetager reklamationen. Nogen der ved, om den er gangbar i DK? Det lyder næsten FOR let! ;)

Mailen fra ahw:
"Guten Tag,

vielen Dank für die Information. Gern möchten wir Ihnen weiterhelfen. Es gibt mehrere Möglichkeiten, wie in einem solchen Fall vorgegangen werden kann.

(1) Sie fahren zum nächstgelegenen Volkswagen Partner vor Ort und legen unsere Rechnung (Nachweis Originalteile) vor.
Sie lassen dann den Schaden prüfen und ein Schadensprotokoll anfertigen. Bei berechtigten Beanstandungen kann der jeweilige Partner das über einen Gewährleistungsantrag mit dem Hersteller selbst abrechnen.
Durch die Abwicklung vor Ort ist eine fachmännische Überprüfung gegeben und Ihre Fahrbereitschaft bleibt jederzeit gewährleistet. Manchmal weisen einige Händler die Abrechnung mit der Begründung: "nicht bei uns gekauft" unberechtigt ab. Dann bleibt die Möglichkeit, die Volkswagen Kundenbetreuung über kundenbetreuung@volkswagen.de einzuschalten.

(2) Sie kommen mit Ihrem Fahrzeug zu uns in die Werkstatt und wir prüfen den Schaden. Bei berechtigter Beanstandung rechnen wir das Schadteil und die angefallenen Arbeitskosten mit dem Hersteller ab.

Eine Ersatzsendung ohne vorherige Prüfung ist nicht möglich. Eine Rücksendung im ausgebauten Zustand ebenfalls nicht, da eine Prüfung dann nicht möglich ist. Der Schaden muss im verbauten Zustand am Fahrzeug diagnostiziert werden.

Vielen Dank für Ihr Verständnis."
Sådan har jeg forstået det - så søger forhandleren refusion fra Volkswagen i tyskland.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HansH » 8. okt 2019, 10:32

Jeg synes ahw's beskrivelse af standardproceduren for en sådan reklamation på originaldele lyder troværdig.

Jeg kunne dog også sagtens forestille mig, at der kunne ske dét som de nævner i brevet: at du vil møde afvisning hos en dansk forhandler.
Man kunne sagtens tænke sig, at de vil kvie sig ved at skulle rode med / bruge tid på noget som de intet udbytte har af.
Det er rent tilsæt for dem. Det er ahw der har hentet en fortjeneste på at sælge dette til dig.
Jeg tror ikke det kan sammenlignes med at varetage en garanti på en bil, hvor forhandler/aut. værksted får dækket deres tid af importøren (om end til en lavere takst end de normalt sælger deres værkstedstid til).

Derfor tror jeg at du skal krydse fingre og håbe på den lokales medvirken, og være forberedt på at de måske melder hus forbi.
Og så kan du jo i givet fald vælge om du vil begynde at kontakte kundeservice i Wolfsburg osv.

Da jeg importerede min Passat fra Tyskland, fulgte der 1 års garanti med i form af en forsikring gennem et selskab der hedder CARGARANTIE.
Deres dækning omfatter alle lande hvor der findes aut. værksteder, netop for at understøtte garanti på eksporterede biler.
Man skal blot køre til aut. værksted og fremvise sin aftale med CARGARANTIE, og så kører det mellem dem og værkstedet.

Da så bilen efter 4 mdr i mit ejerskab skulle have en ny Haldex pumpe, henvendte jeg mig til den lokale VW forhandler.
DÉT kendte de absoLUT ingenting til! :D
Og de gad slet ikke høre på min forklaring om at nej - der ikke var tale om en fabriksgaranti, men at ja - de vil få dækket reparationen af CARGARANTIE.

Det endte med at jeg kørte til AZF i Flensburg og lod dem køre sagen.
Alt gik smurt derfra.
Men det kunne jo gå, i og med jeg bor 100km fra Flensburg. Havde jeg boet i Nordjylland eller på Sjælland ville jeg nok have syntes det var ret nedern..
These users thanked the author HansH for the post:
N
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af perw » 8. okt 2019, 11:44

Og hvis du har handlet Online og selv monteret eller fået en anden til at monterer, så er arbejdslønnen ikke dækket af garenti.

Så skal du selv sørge for at afmonterer og afleverer den defekte del.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af norn » 8. okt 2019, 15:06

perw skrev:
8. okt 2019, 11:44
Og hvis du har handlet Online og selv monteret eller fået en anden til at monterer, så er arbejdslønnen ikke dækket af garenti.

Så skal du selv sørge for at afmonterer og afleverer den defekte del.
Der står jo lige præcis at de skal se den defekte del imens den sidder på bilen
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af perw » 8. okt 2019, 15:38

norn skrev:
8. okt 2019, 15:06
perw skrev:
8. okt 2019, 11:44
Og hvis du har handlet Online og selv monteret eller fået en anden til at monterer, så er arbejdslønnen ikke dækket af garenti.

Så skal du selv sørge for at afmonterer og afleverer den defekte del.
Der står jo lige præcis at de skal se den defekte del imens den sidder på bilen
Du får dem nok ikke til at skifte den for dig uden at det koster noget

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af MrPedersen87 » 9. okt 2019, 19:12

Hej alle.

En del købt i Tyskland fra en autoriseret forhandler kan sagtens reklameres i danmark (desværre) medbring din faktura ved din lokale VW. Delen skal sidde på bilen så vi kan tage den ind og konstatere den er defekt.

Er den defekt skiftes den u.b inkl arbejdsløn, er det til gengæld en fejl 40 montering (sker tit ved fx bremselys kontakter, så får du en regning på forbrugt tid, hvis tilfældet.

Grunden til jeg siger desværre, er da det er kedeligt da vi intet får ud af at hjælpe, da garanti afregnes til netto beløb, Tom omsætning.
These users thanked the author MrPedersen87 for the post (total 3):
jenckaNKMDTHY

vwcaddy
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 6. feb 2012, 13:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 46 times
Been thanked: 30 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af vwcaddy » 9. okt 2019, 19:32

N skrev:
8. okt 2019, 10:16
Jeg har købt en ny original udstødning gennem ahw-shop.de, som desværre har vist sig at være defekt (den er begyndt at spytte glasfiber ud efter første tur).

Jeg har kontaktet ahw og får at vide, at jeg bare kan køre til nærmeste autoriserede forhandler, som så varetager reklamationen. Nogen der ved, om den er gangbar i DK? Det lyder næsten FOR let! ;)

Mailen fra ahw:
"Guten Tag,

vielen Dank für die Information. Gern möchten wir Ihnen weiterhelfen. Es gibt mehrere Möglichkeiten, wie in einem solchen Fall vorgegangen werden kann.

(1) Sie fahren zum nächstgelegenen Volkswagen Partner vor Ort und legen unsere Rechnung (Nachweis Originalteile) vor.
Sie lassen dann den Schaden prüfen und ein Schadensprotokoll anfertigen. Bei berechtigten Beanstandungen kann der jeweilige Partner das über einen Gewährleistungsantrag mit dem Hersteller selbst abrechnen.
Durch die Abwicklung vor Ort ist eine fachmännische Überprüfung gegeben und Ihre Fahrbereitschaft bleibt jederzeit gewährleistet. Manchmal weisen einige Händler die Abrechnung mit der Begründung: "nicht bei uns gekauft" unberechtigt ab. Dann bleibt die Möglichkeit, die Volkswagen Kundenbetreuung über kundenbetreuung@volkswagen.de einzuschalten.

(2) Sie kommen mit Ihrem Fahrzeug zu uns in die Werkstatt und wir prüfen den Schaden. Bei berechtigter Beanstandung rechnen wir das Schadteil und die angefallenen Arbeitskosten mit dem Hersteller ab.

Eine Ersatzsendung ohne vorherige Prüfung ist nicht möglich. Eine Rücksendung im ausgebauten Zustand ebenfalls nicht, da eine Prüfung dann nicht möglich ist. Der Schaden muss im verbauten Zustand am Fahrzeug diagnostiziert werden.

Vielen Dank für Ihr Verständnis."
Jeg købte min parkeringvarmer (fyr) til min Passat B8 hos dem (ahw shop), og dykrøret var defekt/fejlkonstrueret. Jeg fik samme melding: Kom forbi og vi ser på det! Hvilket jeg ikke gjorde (selvfølgelig). Måtte selv klare problemet, surt show.
BMW 125i Sport F20 Glacier Silver.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af hansen123 » 9. okt 2019, 19:44

Vil lige give mit besyv med da jeg har siddet med garanti tidligere.

1; En dansk forhandler har fin gevinst af at tage imod en reservedelsreklamation. Reservedelsreklamationen afregner de til VW importøren som efterfølgende afregner denne med VW Tyskland. Reservedelsreklamationer dækker hele arbejdet, altså også arbejdsløn og diverse følge dele der skal skiftes efter garanti bestemmelserne (f.eks engangspakninger, bolte osv.) Havde der var tale om reklamation på det udførte arbejde (fejl montering af værkstedet f.eks) har værkstedet ingen mulighed for at sende regningen videre og man er som kunde tvunget til at henvende sig samme sted som reparationen er udført.

2; skyldes fejlen derimod fejlmontering, så sidder kunden selv med aben såfremt arbejdet er udført andetsteds. Du skal derfor aftale en pris for gennemgangen inden arbejdet udføres. På denne måde er banen kridtet op for alle parter.

3; HansH nævner en garanti der er udstedt uden om VW/Audi gruppen. Jeg har igennem tiden nok afskrevet garanti arbejde i million klassen til disse forsikringer/garantier/hvaddeselvkaldersig. Flere af dem ef ganske enkelt umulige at afregne til. Enten er deres krav urealistiske eller de blankt afviser arbejdet som omfattet af deres garanti.
Spørg servicepartneren om garantien fremgår af Elsa. Hvis ja, så kører det derud af. Hvis nej, så er krav og omfang sjældent sammenligneligt med fabrikkens garanti. Jeg kan helt ærligt godt forstå servicepartnere afviser disse garantier, for de kan potentielt koste forretningen mange penge. Det er bare ærgeligt at kunden bliver klemt i disse situationer.
These users thanked the author hansen123 for the post (total 2):
DanielB12N
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HansH » 9. okt 2019, 19:59

hansen123 skrev:
9. okt 2019, 19:44
1; En dansk forhandler har fin gevinst af at tage imod en reservedelsreklamation.
MrPedersen87 skriver at afregning fra importøren foregår til nettopris. Hvor er gevinsten for forhandleren da ?
3; HansH nævner en garanti der er udstedt uden om VW/Audi gruppen. Jeg har igennem tiden nok afskrevet garanti arbejde i million klassen til disse forsikringer/garantier/hvaddeselvkaldersig. Flere af dem ef ganske enkelt umulige at afregne til. Enten er deres krav urealistiske eller de blankt afviser arbejdet som omfattet af deres garanti.
Proceduren med CARGARANTIE ordningen er som følger:
1) bilejer henvender sig til aut. værksted i DK med sit problem og beder værkstedet kontakte CARGARANTIE
2) CARGARANTIE giver værkstedet grønt lys for at påbegynde fejlsøgning
3) Når værkstedet har en diagnose og et tilbud på rep, melder de dette tilbage til CARGARANTIE
4) CARGARANTIE afgør nu om de vil dække reparationen

Hvis de IKKE vil dække den, skal jeg selv betale værkstedet for tiden der er medgået til fejlsøgning.
Dette er jeg gjort bekendt med inden det hele starter. Hvis jeg ikke vil acceptere det, bliver der ikke igangsat noget som helst.

Hvis de vil dække, accepterer de værkstedets tilbud og afregner direkte til dem efter udført rep.

Jeg kan ikke rigtig få øje på hvor værkstedet har en risiko i det forløb ?

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor du skriver "afregne til". Det er vel ikke værkstedet der skal betale penge til forsikringsselskaberne ? Pengene skulle da gerne flyde den anden vej :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af hansen123 » 9. okt 2019, 20:46

HansH skrev:
9. okt 2019, 19:59
hansen123 skrev:
9. okt 2019, 19:44
1; En dansk forhandler har fin gevinst af at tage imod en reservedelsreklamation.
MrPedersen87 skriver at afregning fra importøren foregår til nettopris. Hvor er gevinsten for forhandleren da ?
3; HansH nævner en garanti der er udstedt uden om VW/Audi gruppen. Jeg har igennem tiden nok afskrevet garanti arbejde i million klassen til disse forsikringer/garantier/hvaddeselvkaldersig. Flere af dem ef ganske enkelt umulige at afregne til. Enten er deres krav urealistiske eller de blankt afviser arbejdet som omfattet af deres garanti.
Proceduren med CARGARANTIE ordningen er som følger:
1) bilejer henvender sig til aut. værksted i DK med sit problem og beder værkstedet kontakte CARGARANTIE
2) CARGARANTIE giver værkstedet grønt lys for at påbegynde fejlsøgning
3) Når værkstedet har en diagnose og et tilbud på rep, melder de dette tilbage til CARGARANTIE
4) CARGARANTIE afgør nu om de vil dække reparationen

Hvis de IKKE vil dække den, skal jeg selv betale værkstedet for tiden der er medgået til fejlsøgning.
Dette er jeg gjort bekendt med inden det hele starter. Hvis jeg ikke vil acceptere det, bliver der ikke igangsat noget som helst.

Hvis de vil dække, accepterer de værkstedets tilbud og afregner direkte til dem efter udført rep.

Jeg kan ikke rigtig få øje på hvor værkstedet har en risiko i det forløb ?

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor du skriver "afregne til". Det er vel ikke værkstedet der skal betale penge til forsikringsselskaberne ? Pengene skulle da gerne flyde den anden vej :)
Værksteder har en aftalt timepris til garanti arbejde. Som leasingselskaber har importøren/VwAudi selvfølgelig en fordelagtig aftale. Hvad disse timelønninger er kan jeg ikke komme ind på, men det er ikke blot teknikerens timeløn så værkstedet går i nul, så meget kan jeg da sige.

Ang. Garantien, så er fremgangsmåden du nævner for Cargarantie ganske fin. Udfordringen er bare at flere af disse garantier ikke fungere på denne måde og efterlader værkstedet imellem kunden og garantiudsteder. Nogle betaler f.eks kun op til 1 times fejlsøgning, forudsat du løser problemet. Der er det kedeligt når teknikeren går over tid uden at finde fejlen. Den ekstra udgift får du næppe kunden til at æde og værkstedet kommer ikke ud af den når de først er gået igang uden at spise hele regningen selv.

Afregne til er selvfølgelig ikke det rigtige ord valg. Pengene går til værkstederne som du nævner.
These users thanked the author hansen123 for the post (total 2):
HansHDanielB12
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HansH » 9. okt 2019, 21:09

hansen123 skrev:
9. okt 2019, 20:46
Ang. Garantien, så er fremgangsmåden du nævner for Cargarantie ganske fin. Udfordringen er bare at flere af disse garantier ikke fungere på denne måde og efterlader værkstedet imellem kunden og garantiudsteder. Nogle betaler f.eks kun op til 1 times fejlsøgning, forudsat du løser problemet. Der er det kedeligt når teknikeren går over tid uden at finde fejlen. Den ekstra udgift får du næppe kunden til at æde og værkstedet kommer ikke ud af den når de først er gået igang uden at spise hele regningen selv.
Yes, det kan jeg også sagtens forstå kan give gråzoner hvor værkstedet kan risikere at ende med en bet.

Retfærdigvis skal også siges, at jeg jo kun har én sag som reference. Du har nok et par stykker eller 3 mere.. :)
Og min sag kørte snorlige.
Dvs diagnosen blev hurtigt stillet, reparationen accepteret, og efterflg var problemet løst. Det er naturligvis ikke den slags sager der giver problemer for nogen af parterne.

Om det var baseret på egne dårlige erfaringer at min lokale VW ikke var interesseret i at beskæftige sig med det, eller om jeg ramte den forkerte mand på det forkerte tidspunkt, er jo heller ikke til at afgøre. Så det var på ingen måde fordi jeg ville angribe VW's forhandlernet som helhed for at være afvisende overfor den slags sager.
Min oplevelse var bare, meget kort fortalt, at manden hørte ordene "importbil" og "garanti" i samme sætning, og derefter behøvede han ikke høre mere. Da var han videre med det næste i bunken :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af GaSelle » 10. okt 2019, 06:54

MrPedersen87 skrev:
9. okt 2019, 19:12
Hej alle.

En del købt i Tyskland fra en autoriseret forhandler kan sagtens reklameres i danmark (desværre) medbring din faktura ved din lokale VW. Delen skal sidde på bilen så vi kan tage den ind og konstatere den er defekt.

Er den defekt skiftes den u.b inkl arbejdsløn, er det til gengæld en fejl 40 montering (sker tit ved fx bremselys kontakter, så får du en regning på forbrugt tid, hvis tilfældet.

Grunden til jeg siger desværre, er da det er kedeligt da vi intet får ud af at hjælpe, da garanti afregnes til netto beløb, Tom omsætning.
Det hedder ‘kundeservice’. Får man en god behandling i sådan en sag, kommer man måske igen en anden gang. Og hvis reservedelspriserne i DK var på niveau med DE, så handlede de fleste nok stumper herhjemme.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HansH » 10. okt 2019, 07:38

GaSelle skrev:
10. okt 2019, 06:54
MrPedersen87 skrev:
9. okt 2019, 19:12
... det er kedeligt da vi intet får ud af at hjælpe, da garanti afregnes til netto beløb, Tom omsætning.
Det hedder ‘kundeservice’. Får man en god behandling i sådan en sag, kommer man måske igen en anden gang. Og hvis reservedelspriserne i DK var på niveau med DE, så handlede de fleste nok stumper herhjemme.
Jeg kan som sådan godt forstå, at man som indehaver af en butik tænker på det som en forretning.
Hvis man uden problemer kan sælge alle sine timer til "fuld kundepris", eller hvad man kalder det, så er det selvfølgelig nedern at være nødt til at sælge nogen af disse timer til en intern sats som ikke er lige så lukrativ.

Omvendt må det være et internt problem som importør og forhandlernet skal være afklaret omkring.
Jeg er enig med GaSelle i at det ikke må blive kundens problem.
Når man får lov til at kalde sig aut. værksted, følger der garanteret en hel stribe af forpligtelser med, som man er nødt til at indordne sig under for at kunne bevare sit badge.
En af de forpligtelser må være at håndtere sådanne garantisager - uagtet at de ikke pynter lige så meget på bundlinjen, som når de skriver 1L motorolie på værkstedsregningen ;)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af N » 11. okt 2019, 17:52

Tak for alle de gode indlæg :)

Ud fra den "insiderviden" der er blevet delt, så var min forventning, at det nok skulle lade sig løse.
Det var desværre ikke tilfældet. Uggerhøj ville ikke have noget med det at gøre, da fakturaen fra ahw ikke angiver hvilket stelnummer reservedelen er bestilt til. Det lyder som en tynd forklaring i mine ører, da bilmodellen jo umuligt kan have indflydelse på hvor vidt dæmpematerialet i en lydpotte er fejlbehæftet :roll:
Jeg ville ikke ud i en diskussion med dem, da det i forvejen virker som en lidt underlig praksis - og de tydeligvis ikke var indstillet på at hjælpe. Så nu må jeg have fat i ahw igen, og på diplomatisk vis forklare dem, at de kommer til at tage den retur.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HansH » 11. okt 2019, 17:58

N skrev:
11. okt 2019, 17:52
Uggerhøj ville ikke have noget med det at gøre, da fakturaen fra ahw ikke angiver hvilket stelnummer reservedelen er bestilt til.
Det lyder unægtelig også temmelig søgt i mine ører.
Dvs de bange anelser i tråden her, blev - desværre - ikke gjort til skamme.

Har du noget at miste ved en henvendelse til Semler ?

Selv om Uggerhøj ikke er ejet af Semler, så må der gælde nogen retningslinjer for at kunne få lov til at kalde sig aut. forhandler.
Hvis nogen af de retningslinjer definerer hvordan aut. skal forholde sig i en sag som din, så kan det jo være at der er noget at hente.

Hermed mener jeg, at hvis Semler har hjemmel til at "banke Uggerhøj på plads", så at sige, så kan det jo komme dig til gode.
Hvis svaret derimod bliver, at Uggerhøj er i sin gode ret til at afvise dig med den begrundelse du har fået... well, så er det jo bare sådan det er.
Men jeg tænker at du har intet at miste.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af DanielB12 » 11. okt 2019, 20:41

Kan du ikke bare prøve en anden forhandler?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af N » 11. okt 2019, 21:49

HansH skrev:
11. okt 2019, 17:58
N skrev:
11. okt 2019, 17:52
Uggerhøj ville ikke have noget med det at gøre, da fakturaen fra ahw ikke angiver hvilket stelnummer reservedelen er bestilt til.
Det lyder unægtelig også temmelig søgt i mine ører.
Dvs de bange anelser i tråden her, blev - desværre - ikke gjort til skamme.

Har du noget at miste ved en henvendelse til Semler ?

Selv om Uggerhøj ikke er ejet af Semler, så må der gælde nogen retningslinjer for at kunne få lov til at kalde sig aut. forhandler.
Hvis nogen af de retningslinjer definerer hvordan aut. skal forholde sig i en sag som din, så kan det jo være at der er noget at hente.

Hermed mener jeg, at hvis Semler har hjemmel til at "banke Uggerhøj på plads", så at sige, så kan det jo komme dig til gode.
Hvis svaret derimod bliver, at Uggerhøj er i sin gode ret til at afvise dig med den begrundelse du har fået... well, så er det jo bare sådan det er.
Men jeg tænker at du har intet at miste.
DanielB12 skrev:
11. okt 2019, 20:41
Kan du ikke bare prøve en anden forhandler?
Jo, jeg kunne godt forsøge at presse Uggerhøj via Semler, eller forsøge mig med en anden forhandler.
Men når det kommer til stykket, så vil jeg faktisk hellere bruge energien på at få ahw til at tage ansvar for det defekte skrammel, som de har solgt mig ;)
Jeg har købt en vare af ahw gennem deres webshop, og den må jo under alle omstændigheder være købt under samme vilkår, som hvis det var en hvilken som helst anden vare købt i detailhandel (sælgeren bærer ansvaret, og i tilfælde af at varen er DOA, har man krav på ombytning eller fuld refundering). Hvor ahw så har skaffet varen fra, og hvilke muligheder de har for at returnere til grossisten, burde jo ikke have nogle konsekvenser for mig. Et eller andet skal de jo yde for den merpris, som de tager ift. deres indkøbspris :)

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HHKP » 12. okt 2019, 08:20

Jeg spurte for sjovt min lokale VW forhandler hvordan de stiller sig ved sådan et tilfælde og svaret var simpelt, kom ind med biler og vi indskriver den, hvis det er dækket af garanti bliver det lavet UB ellers må du selv betale timeprisen for fejlfinding. Om delen er købt de ene sted eller det andet var de ligeglad med.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 218 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af Henrik2800 » 12. okt 2019, 08:22

Hvad med at bede AHW om en faktura som er opdateret med stelnummer, hvis det er det der skal til?
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 264 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af xbn » 12. okt 2019, 09:01

Købte en Fabia sidste år ved en ikke SMC forhandler, hvor de eftermonterede MF rat inden levering. Hornet virkede ikke, og jeg spurgte et lokalt SMC værksted som jeg bruger til alm. service om de ville se på den og evt. kontakte den anden forhandler, hvis der var noget der skulle afregnes (fx hvis det skyldtes en monteringsfejl). Det ønskede de ikke, de ville sende regningen direkte til mig, hvis det ikke kunne løses som garantisag, og lagde det ud som at næsten med sikkerhed ville ende med en regning.
Billede

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HansH » 12. okt 2019, 12:38

N skrev:
11. okt 2019, 21:49
Men når det kommer til stykket, så vil jeg faktisk hellere bruge energien på at få ahw til at tage ansvar for det defekte skrammel, som de har solgt mig ;)
Jeg har købt en vare af ahw gennem deres webshop, og den må jo under alle omstændigheder være købt under samme vilkår, som hvis det var en hvilken som helst anden vare købt i detailhandel (sælgeren bærer ansvaret, og i tilfælde af at varen er DOA, har man krav på ombytning eller fuld refundering).
Men... ahw har vel heller ikke afvist din reklamation ? De har bare sagt, at du skal komme forbi dem med delen monteret, og så vil de gerne kigge på det.

Tag det ikke ilde op, for jeg er ikke "imod" din sag.. men hvis jeg nu skulle prøve at spille djævelens advokat;
Jeg kan som udgangspunkt godt forstå kravet om at se den defekte del i monteret stand.
Det er ikke fordi jeg ser en masse muligheder for at montere en udstødning på den forkerte måde, så det fremprovokerer den defekt du har.
Men hvis man lige hæver sig op i helikopteren og ser på det som et generelt krav.

Man kunne forestille sig at man købte en head unit ved Cartrends, og selv monterede den.
Efter montering virker diverse funktioner ikke, og man påstår den er defekt og beder Cartrends tage den tilbage.
Det kunne imidlertid sagtens tænkes at unit'en ikke var defekt, men at der bare manglede den nødvendige kodning eller at pins var puttet i de rigtige huller for at tingene fungerede, og at køber ikke har den viden der skal til for at montere og kode den rigtigt.
Et sådant scenarie vil ikke kunne afsløres ved at man bare får unit'en tilbage i en papkasse.
Kun ved at se unit'en monteret og kodet i bilen, vil man kunne se at der mangler noget - og dermed fastslå at unit'en ingenting fejler.

Jeg prøver blot at sige, at jeg kan godt forstå ahw's overordnede betingelse - at de vil se delen i monteret tilstand.
Så vidt jeg kan se på facebook, bor de i Erfurt. Der er små 600km fra Padborg.
Og det er selvf mega nedern at skulle bruge en hverdag på at køre helt derned for at vise dem at udstødningen er korrekt monteret.
Og hvad så når man står dernede ? Skal den så afmonteres på stedet, og du skal have en ny på ... eller tænker man at du kører hjem igen, afmonterer og så sender ned til dem ?
Under alle omstændigheder en hel del bøvl.

Jeg håber du på en eller anden måde finder den bedste løsning, men personligt havde jeg forsøgt at forfølge den lidt mere i lokalområdet.
Synes faktisk ikke at Henrik2800's forslag om at få en ny faktura fra ahw påført dit stelnr, lyder helt tosset... hvis det er det eneste, der afholder Uggerhøj fra at gå ind i din sag.
These users thanked the author HansH for the post:
Rasmusa
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af hansen123 » 12. okt 2019, 20:37

xbn skrev:
12. okt 2019, 09:01
Købte en Fabia sidste år ved en ikke SMC forhandler, hvor de eftermonterede MF rat inden levering. Hornet virkede ikke, og jeg spurgte et lokalt SMC værksted som jeg bruger til alm. service om de ville se på den og evt. kontakte den anden forhandler, hvis der var noget der skulle afregnes (fx hvis det skyldtes en monteringsfejl). Det ønskede de ikke, de ville sende regningen direkte til mig, hvis det ikke kunne løses som garantisag, og lagde det ud som at næsten med sikkerhed ville ende med en regning.
Din sag er også lige til at smide over skulderen rent garanti mæssigt. Du har ændret på produktet, ergo er det forhandleren der har stået for ombygningen der selv bærer alt ansvaret.

Jeg vil også sige at de butikker jeg har kendskab til generelt ikke ønsker at agere “mellemmand” imellem kunden og kundens eget værksted. Her må kunden selv afregne med den anden part efterfølgende.
These users thanked the author hansen123 for the post:
DanielB12
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 264 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af xbn » 13. okt 2019, 19:09

hansen123 skrev:
12. okt 2019, 20:37

Din sag er også lige til at smide over skulderen rent garanti mæssigt. Du har ændret på produktet, ergo er det forhandleren der har stået for ombygningen der selv bærer alt ansvaret.

Jeg vil også sige at de butikker jeg har kendskab til generelt ikke ønsker at agere “mellemmand” imellem kunden og kundens eget værksted. Her må kunden selv afregne med den anden part efterfølgende.
Det er heller ikke fordi jeg finder det urimeligt og forstår også hvorfor de svarer som de gør, og jeg er også klar over at der er forskel på at skifte en del som bilen er født med og på udstyr, som er eftermonteret. Jeg havde bare forventet en anelse mere imødekommenhed, jeg bruger dem trods alt fast til service på begge biler.
Billede

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af N » 14. okt 2019, 09:23

HHKP skrev:
12. okt 2019, 08:20
Jeg spurte for sjovt min lokale VW forhandler hvordan de stiller sig ved sådan et tilfælde og svaret var simpelt, kom ind med biler og vi indskriver den, hvis det er dækket af garanti bliver det lavet UB ellers må du selv betale timeprisen for fejlfinding. Om delen er købt de ene sted eller det andet var de ligeglad med.
Vil du oplyse hvem forhandleren er?

Henrik2800 skrev:
12. okt 2019, 08:22
Hvad med at bede AHW om en faktura som er opdateret med stelnummer, hvis det er det der skal til?
Jeg tror ærlig talt ikke, at det vil gøre nogen som helst forskel :roll:
Hvis det reelt var det eneste, som forhindrer Uggerhøj i at hjælpe mig med at få byttet den defekte lydpotte, så tror jeg de havde sagt noget i retningen af "Få lige ahw til at sende en faktura, hvor stelnummeret er skrevet på. Så kigger vi på det".

HansH skrev:
12. okt 2019, 12:38
N skrev:
11. okt 2019, 21:49
Men når det kommer til stykket, så vil jeg faktisk hellere bruge energien på at få ahw til at tage ansvar for det defekte skrammel, som de har solgt mig ;)
Jeg har købt en vare af ahw gennem deres webshop, og den må jo under alle omstændigheder være købt under samme vilkår, som hvis det var en hvilken som helst anden vare købt i detailhandel (sælgeren bærer ansvaret, og i tilfælde af at varen er DOA, har man krav på ombytning eller fuld refundering).
Men... ahw har vel heller ikke afvist din reklamation ? De har bare sagt, at du skal komme forbi dem med delen monteret, og så vil de gerne kigge på det.

Tag det ikke ilde op, for jeg er ikke "imod" din sag.. men hvis jeg nu skulle prøve at spille djævelens advokat;
Jeg kan som udgangspunkt godt forstå kravet om at se den defekte del i monteret stand.
Det er ikke fordi jeg ser en masse muligheder for at montere en udstødning på den forkerte måde, så det fremprovokerer den defekt du har.
Men hvis man lige hæver sig op i helikopteren og ser på det som et generelt krav.

Man kunne forestille sig at man købte en head unit ved Cartrends, og selv monterede den.
Efter montering virker diverse funktioner ikke, og man påstår den er defekt og beder Cartrends tage den tilbage.
Det kunne imidlertid sagtens tænkes at unit'en ikke var defekt, men at der bare manglede den nødvendige kodning eller at pins var puttet i de rigtige huller for at tingene fungerede, og at køber ikke har den viden der skal til for at montere og kode den rigtigt.
Et sådant scenarie vil ikke kunne afsløres ved at man bare får unit'en tilbage i en papkasse.
Kun ved at se unit'en monteret og kodet i bilen, vil man kunne se at der mangler noget - og dermed fastslå at unit'en ingenting fejler.

Jeg prøver blot at sige, at jeg kan godt forstå ahw's overordnede betingelse - at de vil se delen i monteret tilstand.
Så vidt jeg kan se på facebook, bor de i Erfurt. Der er små 600km fra Padborg.
Og det er selvf mega nedern at skulle bruge en hverdag på at køre helt derned for at vise dem at udstødningen er korrekt monteret.
Og hvad så når man står dernede ? Skal den så afmonteres på stedet, og du skal have en ny på ... eller tænker man at du kører hjem igen, afmonterer og så sender ned til dem ?
Under alle omstændigheder en hel del bøvl.

Jeg håber du på en eller anden måde finder den bedste løsning, men personligt havde jeg forsøgt at forfølge den lidt mere i lokalområdet.
Synes faktisk ikke at Henrik2800's forslag om at få en ny faktura fra ahw påført dit stelnr, lyder helt tosset... hvis det er det eneste, der afholder Uggerhøj fra at gå ind i din sag.
Nej, de har ikke afvist klagen, men de stiller til gengæld et urimeligt krav (at jeg skal køre til Tyskland for inspektion) - og det tror jeg ikke umiddelbart at de kan forlange, når handelsaftalen er indgået via onlinesalg. Jeg er ikke stødt på det her krav før, så det kræver at der skal graves lidt i reglerne. Men som udgangspunkt burde reglerne for onlinesalg være de samme inden for hele EU.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HansH » 14. okt 2019, 09:59

N skrev:
14. okt 2019, 09:23
Henrik2800 skrev:
12. okt 2019, 08:22
Hvad med at bede AHW om en faktura som er opdateret med stelnummer, hvis det er det der skal til?
Jeg tror ærlig talt ikke, at det vil gøre nogen som helst forskel :roll:
Hvis det reelt var det eneste, som forhindrer Uggerhøj i at hjælpe mig med at få byttet den defekte lydpotte, så tror jeg de havde sagt noget i retningen af "Få lige ahw til at sende en faktura, hvor stelnummeret er skrevet på. Så kigger vi på det".
Dvs du mistænker at Uggerhøj ikke ønsker at hjælpe dig, uanset hvad - og at de blot bruger det med stelnr som en dårlig undskyldning.

Hvis den mistanke er rigtig ... så ville de jo blive nødt til at bekende kulør, i det øjeblik du lagde en faktura fra ahw med stelnr på bordet hos dem :)

Hvis vedkommende fra Uggerhøj, som i første omgang afviste dig pga mgl. stelnr på faktura, efterfølgende igen afviser dig med en ny undskyldning efter at du har fremskaffet det han bad om, så synes jeg de stiller sig selv i et virkeligt dårligt og useriøst lys.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HHKP » 14. okt 2019, 10:32

VW Silkeborg, jeg talte med Kristian.
These users thanked the author HHKP for the post:
N
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af thg » 14. okt 2019, 11:06

Har meget svært ved at se hvordan man kan montere en udstødning forkert, som skulle medføre at isoleringen efterflg. kommer ud af den.

Hvis AHW var seriøse, bad de om billeder af monteringen og herefter burde de betale fragt retur, så kan de kontrollere den og sende en ny, hvis reklamationen er berettiget. Det er de da nødt til, når man vælger at have en webshop!

Evt. prøv at kontakt www.forbrug.dk og hør hvordan du er stillet og hvordan de mener fremgangsmåden skal være.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af N » 14. okt 2019, 11:59

HansH skrev:
14. okt 2019, 09:59
N skrev:
14. okt 2019, 09:23
Henrik2800 skrev:
12. okt 2019, 08:22
Hvad med at bede AHW om en faktura som er opdateret med stelnummer, hvis det er det der skal til?
Jeg tror ærlig talt ikke, at det vil gøre nogen som helst forskel :roll:
Hvis det reelt var det eneste, som forhindrer Uggerhøj i at hjælpe mig med at få byttet den defekte lydpotte, så tror jeg de havde sagt noget i retningen af "Få lige ahw til at sende en faktura, hvor stelnummeret er skrevet på. Så kigger vi på det".
Dvs du mistænker at Uggerhøj ikke ønsker at hjælpe dig, uanset hvad - og at de blot bruger det med stelnr som en dårlig undskyldning.

Hvis den mistanke er rigtig ... så ville de jo blive nødt til at bekende kulør, i det øjeblik du lagde en faktura fra ahw med stelnr på bordet hos dem :)

Hvis vedkommende fra Uggerhøj, som i første omgang afviste dig pga mgl. stelnr på faktura, efterfølgende igen afviser dig med en ny undskyldning efter at du har fremskaffet det han bad om, så synes jeg de stiller sig selv i et virkeligt dårligt og useriøst lys.
Jeg "mistænker" det på baggrund af samtalen, hvor værkføreren afvist det på en sådan måde, at der ikke var nogen tvivl om, at han ikke vil have noget med det at gøre ;)
Uanset hvad der ligger af interne procedurer ved VW, så mener jeg dog stadig, at det må være ahw der skal løse problemet. Nu har jeg været samarbejdsvillig og forsøgt den anviste procedure, uden at få løst problemet. Herefter må det blive ahw's hovedpine.

Jeg har sendt dem en mail, hvor jeg forklarer, at VW ikke vil have noget at gøre med det i DK - og beder dem at tage varen retur.
Derudover en henvisning til reglerne for onlinehandel inden for EU, hvor det utvetydigt fremgår, at reparation/ombytning af en defekt vare ikke må medføre "significant inconvenience" for køberen - hvilket en køretur på 1800 km. må falde ind under! :lol:

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af DanielB12 » 14. okt 2019, 12:07

thg skrev:
14. okt 2019, 11:06
Har meget svært ved at se hvordan man kan montere en udstødning forkert, som skulle medføre at isoleringen efterflg. kommer ud af den.

Hvis AHW var seriøse, bad de om billeder af monteringen og herefter burde de betale fragt retur, så kan de kontrollere den og sende en ny, hvis reklamationen er berettiget. Det er de da nødt til, når man vælger at have en webshop!

Evt. prøv at kontakt www.forbrug.dk og hør hvordan du er stillet og hvordan de mener fremgangsmåden skal være.
Vil tror det er forbruger Europa der skal kontaktes, og så ville jeg henvise hertil: https://www.forbrugereuropa.dk/koeb-og- ... ationsret/

ForbrugerEuropa er rimelig bidske, så de skal nok makke ret.. Plus de indrager den tyske forbrugerorganisation i sagen også.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
N
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"