e-UP hjemmeladning
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 2. jan 2012, 18:44
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
e-UP hjemmeladning
Jeg har købt en brugt e-UP, som jeg gerne vil lade hjemme i carporten.
Det er en pendlerbil, der kun skal køre 2x30 km pr dag.
Erfaringer med forbrug og hjemmeladning fra andre e-UP ejere efterlyses.
Er det nødvendigt at indgå aftale med Clever eller e-ON for at få den rigtige installation - eller kan jeg få min elinstallatør til at trække det nødvendige kabel og montere stik? Jeg synes nemlig Clever og e-ON er dyre - især når bilen ikke skal køre så meget i det daglige.
Hvad kræves af installation? Hvilket stik?
Det er en pendlerbil, der kun skal køre 2x30 km pr dag.
Erfaringer med forbrug og hjemmeladning fra andre e-UP ejere efterlyses.
Er det nødvendigt at indgå aftale med Clever eller e-ON for at få den rigtige installation - eller kan jeg få min elinstallatør til at trække det nødvendige kabel og montere stik? Jeg synes nemlig Clever og e-ON er dyre - især når bilen ikke skal køre så meget i det daglige.
Hvad kræves af installation? Hvilket stik?
Golf VI Variant Highline 2.0 TDI DSG (2010) (Solgt)
Golf VII Variant Highline 1.4 TSI DSG (2014) (Solgt)
Tiguan 2 Highline 1.4 TSI DSG (2017)
e-UP!
Golf VII Variant Highline 1.4 TSI DSG (2014) (Solgt)
Tiguan 2 Highline 1.4 TSI DSG (2017)
e-UP!
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1658
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: e-UP hjemmeladning
Du behøves som du nævner, ikke en aftale med E-on eller Clever.
Du kan bruge den medfølgende "mormor" lader til 230volt. Dog vil jeg fraråde dette pga. det er set at nogle er brudt i brand pga. dårlige forbindelser i stikkontakten.
Køb evt. en Ratio type 2 ladestander, og få en elektriker til at lave en dedikeret gruppe til laderen.
Eller få elektrikeren til at lave en solid forbindelse til mormor laderen. Som bør være i tørvejr osv.
https://evbiler.dk/produkt-kategori/vw/
Edit:
Bor du i nærheden af en ladestander, eller er der en på arbejdspladsen?
I så fald kunne man jo "nøjes" med et city unlimited abonnement. Dvs. fri ladning ude i byen, uden at have stander der hjemme. Dette bruger jeg selv.
Du kan bruge den medfølgende "mormor" lader til 230volt. Dog vil jeg fraråde dette pga. det er set at nogle er brudt i brand pga. dårlige forbindelser i stikkontakten.
Køb evt. en Ratio type 2 ladestander, og få en elektriker til at lave en dedikeret gruppe til laderen.
Eller få elektrikeren til at lave en solid forbindelse til mormor laderen. Som bør være i tørvejr osv.
https://evbiler.dk/produkt-kategori/vw/
Edit:
Bor du i nærheden af en ladestander, eller er der en på arbejdspladsen?
I så fald kunne man jo "nøjes" med et city unlimited abonnement. Dvs. fri ladning ude i byen, uden at have stander der hjemme. Dette bruger jeg selv.
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
- Mikael M109R
- Nyt medlem
- Indlæg: 441
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 22 times
Re: e-UP hjemmeladning
Lånte sådan en E-UP 4 dage for at prøve det af, så begrænset erfaring men alligevel:
Fungerer fint med alm 220V stik, skal selvf være ordentligt IP godkendelse mv. hvis udendørs, sidder den tørt i eks. carport ser jeg ikke nogle problemer idet. Det medfælgende ladekabel er til 220V, selvfælgelig med jord forbindelse.
Lader på ca. 8 timer så det er ikke hurtigt men det virker og står den der hver nat ser jeg ingen grund til at bruge penge på dyr hurtiglader mv.
Kun hvis du får strømmen billigere eller lignende, ved ikke hvilke aftaler der er for nuværende, men der var vist på et tidspunkt man kunne lade alt det man ville for et fast månedntligt beløb.
Mit forbrug på 2x50KM (ud og hjem), kunne den ikke klare om vinteren, der er realistisk rækkevidde under 100km på fuld opladning.
De 2x30KM du har lyder som OK løsning med E-UP, bare man er forberedt på der ikke skal de store sving gerninger til så løber du hurtigt tør og ladning hver dag er et must.
Den kører nu godt sådan en, held og lykke med den
Fungerer fint med alm 220V stik, skal selvf være ordentligt IP godkendelse mv. hvis udendørs, sidder den tørt i eks. carport ser jeg ikke nogle problemer idet. Det medfælgende ladekabel er til 220V, selvfælgelig med jord forbindelse.
Lader på ca. 8 timer så det er ikke hurtigt men det virker og står den der hver nat ser jeg ingen grund til at bruge penge på dyr hurtiglader mv.
Kun hvis du får strømmen billigere eller lignende, ved ikke hvilke aftaler der er for nuværende, men der var vist på et tidspunkt man kunne lade alt det man ville for et fast månedntligt beløb.
Mit forbrug på 2x50KM (ud og hjem), kunne den ikke klare om vinteren, der er realistisk rækkevidde under 100km på fuld opladning.
De 2x30KM du har lyder som OK løsning med E-UP, bare man er forberedt på der ikke skal de store sving gerninger til så løber du hurtigt tør og ladning hver dag er et must.
Den kører nu godt sådan en, held og lykke med den
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: e-UP hjemmeladning
Er det med eller uden CSS ladestik?
Vi skal snart selv have en e-UP, da vi har formået at køre 98% af tiden på el i vores GTE'er (plugin-hybrid), så dens 160km range passer fint til os som bil nr. 2.
Du skal dog være opmærksom på at, er du på deres ren el-bil abonnement til 600kr om måneden, så skal du som minimum lade ca. 300kW før det løber rundt, så kører du 5km/kW, skal du kører 1500km om måneden, før du er i break-even.
Men da du selv siger du kun kører ca. 60km i hverdagen + det løse, så rammer du lige under de 1.500km, regnestykket er dog med udgangspunkt i sommer/forår/efterår, da vinter er lidt dyrer.
Så du ballancere på grænsen for hvad der kan svarer sig i forhold til valg af løsning, det er naturligvis rart at man ikke har etableringsomkostningerne til ved et Clever unlimitied abonnement (Såsom installation af stander osv), men omvendt, er det ønsket at kører mere el i fremtiden, kan etablering af egen permanent ladekapacitet være en fordel.
Vi har planer om at etablere 2 stks ladebokse 3,7kW, da vi har brug for hurtigt at kunne smide ekstra strøm på når vi kommer hjem og det har fungeret fint indtil videre med den størrelse, den medfølgende lader er for mig blot et nødlader.
Og ja vi har pt Clever unlimited, men har planer om at droppe dette, da vi ikke synes deres kapacitet er god nok inde i KBH, hvor mange bruger deres ladeplader som p-pladser uden at lade på dem.
Vi skal snart selv have en e-UP, da vi har formået at køre 98% af tiden på el i vores GTE'er (plugin-hybrid), så dens 160km range passer fint til os som bil nr. 2.
Du skal dog være opmærksom på at, er du på deres ren el-bil abonnement til 600kr om måneden, så skal du som minimum lade ca. 300kW før det løber rundt, så kører du 5km/kW, skal du kører 1500km om måneden, før du er i break-even.
Men da du selv siger du kun kører ca. 60km i hverdagen + det løse, så rammer du lige under de 1.500km, regnestykket er dog med udgangspunkt i sommer/forår/efterår, da vinter er lidt dyrer.
Så du ballancere på grænsen for hvad der kan svarer sig i forhold til valg af løsning, det er naturligvis rart at man ikke har etableringsomkostningerne til ved et Clever unlimitied abonnement (Såsom installation af stander osv), men omvendt, er det ønsket at kører mere el i fremtiden, kan etablering af egen permanent ladekapacitet være en fordel.
Vi har planer om at etablere 2 stks ladebokse 3,7kW, da vi har brug for hurtigt at kunne smide ekstra strøm på når vi kommer hjem og det har fungeret fint indtil videre med den størrelse, den medfølgende lader er for mig blot et nødlader.
Og ja vi har pt Clever unlimited, men har planer om at droppe dette, da vi ikke synes deres kapacitet er god nok inde i KBH, hvor mange bruger deres ladeplader som p-pladser uden at lade på dem.
-
- Medlem
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: e-UP hjemmeladning
Hmm, jeg måtte jo, igen, lige en tur forbi clever.dk.
Et 'ladekort': 350kr. i etableringsgebyr. Herefter 5,50 kr. pr. købt kWh
Ladestander hjemme: 8tkr i opstart. Herefter 699kr/måned, Men så er der også fri opladning (derhjemme så længe det er privat)
Skisme sådan noget Clever-strøm er dyrt!
Måske nogle forumlæsere kan belyset:
Hvis nu boligen er BBR-registreret som elopvarmet, er der elafgiftsreduktion på alt forbrug over 4000kWh/år. I år er reduktionen 67,50 øre/kWh + moms.
Mon det bare bliver accepteret af de danske skattemyndigheder at man oplader sin elbil med afgiftsreduceret el hvis man bor i en elopvarmet bolig?
Et 'ladekort': 350kr. i etableringsgebyr. Herefter 5,50 kr. pr. købt kWh
Ladestander hjemme: 8tkr i opstart. Herefter 699kr/måned, Men så er der også fri opladning (derhjemme så længe det er privat)
Skisme sådan noget Clever-strøm er dyrt!
Måske nogle forumlæsere kan belyset:
Hvis nu boligen er BBR-registreret som elopvarmet, er der elafgiftsreduktion på alt forbrug over 4000kWh/år. I år er reduktionen 67,50 øre/kWh + moms.
Mon det bare bliver accepteret af de danske skattemyndigheder at man oplader sin elbil med afgiftsreduceret el hvis man bor i en elopvarmet bolig?
-
- Medlem
- Indlæg: 681
- Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg - DK
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 114 times
Re: e-UP hjemmeladning
Nu står der jo _alt_ el såe...HamSjelv skrev: ↑23. okt 2018, 14:54Måske nogle forumlæsere kan belyset:
Hvis nu boligen er BBR-registreret som elopvarmet, er der elafgiftsreduktion på alt forbrug over 4000kWh/år. I år er reduktionen 67,50 øre/kWh + moms.
Mon det bare bliver accepteret af de danske skattemyndigheder at man oplader sin elbil med afgiftsreduceret el hvis man bor i en elopvarmet bolig?
- ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times
Re: e-UP hjemmeladning
du kan få et måneds abonnement til 399kr med al den strøm du kan bruge ude i byen. den anden udbyder som jeg ikke lige kan huske navnet på er 379kr om måneden.
på https://elbilforum.no/forum/index.php?P ... fm4nd1&#c3
har de rimelig styr på rækkevidde, opladning og andre ting når det gælder elbiler.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
-
- Medlem
- Indlæg: 681
- Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg - DK
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 114 times
Re: e-UP hjemmeladning
Få din lokale el-installatør til at lave en ordentlig 16A stikk. som sidder i tørvejr, alternativt et blåt 16A CEE udtag i IP44 (1ph+N+PE) og gerne på en separat gruppe så skulle det ikke være et problem.
En alm. Fuga IP20 stikk. må alligevel ikke sidde udendørs, i tørvejr eller ej, så at man har en ulovlig/dårlig elinstallation skal ikke ligge din e-up! til last men der bør være rig mulighed for at få en fornuftig installation uden at skulle bruge 8k på en clever ladestander....
At 3,7kW hurtigladning så kan være en nødvendighed for nogen er en helt anden sag.
En alm. Fuga IP20 stikk. må alligevel ikke sidde udendørs, i tørvejr eller ej, så at man har en ulovlig/dårlig elinstallation skal ikke ligge din e-up! til last men der bør være rig mulighed for at få en fornuftig installation uden at skulle bruge 8k på en clever ladestander....
At 3,7kW hurtigladning så kan være en nødvendighed for nogen er en helt anden sag.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: e-UP hjemmeladning
Få lavet en ordentlig installation og klip stikproppen af "mormor" laderen og sæt et CEE stik på istedet. Så er der ingen fare for brand.
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: e-UP hjemmeladning
Jeg vil anbefale at du er meget forsigtig med at klippe stikket af!!!i-s skrev:Få lavet en ordentlig installation og klip stikproppen af "mormor" laderen og sæt et CEE stik på istedet. Så er der ingen fare for brand.
I flere "mormorladere" sidder en thermistor støbt ind i stikproppen, så du kan ikke uden videre klippe stikket af, og erstatte med CEE stik.
Thermistoren gør at opladning afbrydes ved høj varmeudvikling i stikkontakten.
Uden thermistor virker laderen ikke.
Så pas på med umiddelbart at følge ovenstående råd...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: e-UP hjemmeladning
Arrhhh ... den der bliver du vist lige nødt til at dokumentere.pwh skrev: ↑23. okt 2018, 18:20Jeg vil anbefale at du er meget forsigtig med at klippe stikket af!!!i-s skrev:Få lavet en ordentlig installation og klip stikproppen af "mormor" laderen og sæt et CEE stik på istedet. Så er der ingen fare for brand.
I flere "mormorladere" sidder en thermistor støbt ind i stikproppen, så du kan ikke uden videre klippe stikket af, og erstatte med CEE stik.
Thermistoren gør at opladning afbrydes ved høj varmeudvikling i stikkontakten.
Uden thermistor virker laderen ikke.
Så pas på med umiddelbart at følge ovenstående råd...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: e-UP hjemmeladning
Seriøst?i-s skrev:Arrhhh ... den der bliver du vist lige nødt til at dokumentere.pwh skrev: ↑23. okt 2018, 18:20Jeg vil anbefale at du er meget forsigtig med at klippe stikket af!!!i-s skrev: Få lavet en ordentlig installation og klip stikproppen af "mormor" laderen og sæt et CEE stik på istedet. Så er der ingen fare for brand.
I flere "mormorladere" sidder en thermistor støbt ind i stikproppen, så du kan ikke uden videre klippe stikket af, og erstatte med CEE stik.
Thermistoren gør at opladning afbrydes ved høj varmeudvikling i stikkontakten.
Uden thermistor virker laderen ikke.
Så pas på med umiddelbart at følge ovenstående råd...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Jeg forsøger at undgå at trådstarter ødelægger sin lader ved at følge dit (velmenende) råd.
Tro mig - jeg har ret. Det er ikke ensbetydende med at det gør sig gældende for samtlige EV ladere på markedet, men jeg kan bekræfte at en af VW's leverandører af ladere benytter denne sikring mod overophedning mellem lader/stikkontakt.
Til trådstarter: se evt. om dit tilslutningskabel er mærket. Hvis det indeholder fem ledere (sandsynligvis 3 x 2,5mm² + 2 x 0,35-0,5 mm²) så er din stikprop med stor sandsynlighed sikret. I så fald skal du lige alliere dig med en elektronikkyndig som kan hjælpe dig med af skifte stikket.
En ny 13A lader koster hurtigt et par tusinde...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 1. nov 2019, 16:04
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: e-UP hjemmeladning
Hvor kan man købe en ekstra, god og solid lader til en fornuftig pris?
Dels til mormorladeren, dels til et kraftstik?
Det skal ikke være hos vw, der er priserne helt urimelige
Dels til mormorladeren, dels til et kraftstik?
Det skal ikke være hos vw, der er priserne helt urimelige
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2064
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 497 times
- Been thanked: 252 times
Re: e-UP hjemmeladning
https://www.evsolution.se/webbshop/
Der har jeg købt en mormorlader, der nu fungerer som fastmonteret lader i carporten
Der har jeg købt en mormorlader, der nu fungerer som fastmonteret lader i carporten
- These users thanked the author donfetaful for the post:
- Fs
Kør og vær glad 🛻
-
- Medlem
- Indlæg: 750
- Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 121 times
Re: e-UP hjemmeladning
Der er nok mange, der er blevet hjernevasket da DEMKO var 110% i lommen på LK-NES, der ser brugen af en lader købt i Sverige som et dommedagsscenarie.
Både hus og elbil vil brænde ned til grunden.
Både hus og elbil vil brænde ned til grunden.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 37 times
Re: e-UP hjemmeladning
HamSjelv skrev: ↑23. okt 2018, 14:54Hmm, jeg måtte jo, igen, lige en tur forbi clever.dk.
Et 'ladekort': 350kr. i etableringsgebyr. Herefter 5,50 kr. pr. købt kWh
Ladestander hjemme: 8tkr i opstart. Herefter 699kr/måned, Men så er der også fri opladning (derhjemme så længe det er privat)
Skisme sådan noget Clever-strøm er dyrt!
Måske nogle forumlæsere kan belyset:
Hvis nu boligen er BBR-registreret som elopvarmet, er der elafgiftsreduktion på alt forbrug over 4000kWh/år. I år er reduktionen 67,50 øre/kWh + moms.
Mon det bare bliver accepteret af de danske skattemyndigheder at man oplader sin elbil med afgiftsreduceret el hvis man bor i en elopvarmet bolig?
Jeg har elopvarmet bolig (jordvarme) og hr dermed reduceret elafgift. For mig kunne det ikke betale sig med abn hos Clever. Breakeven lå omkring 25.000km. Dertil kommer usikkerheden om ordningen fortsætter plus man er nærmest stavnsbundet til leverandøren pga den høje startpris samt at de ejer laderen.
Jeg købte min egen 11kw lader til 4500kr plus montering (ny gruppe, kabler trukket til garage, etc) for 2800kr.
Elbilsejer
- Ras
- Medlem
- Indlæg: 650
- Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 77 times
Re: e-UP hjemmeladning
Tillykke med jeres med E-Up den bliver i glade for
Ratio laver nogle gode løsninger til hjemmeladning.
Jeg har sammen med en god elektriker ven monteret nedenstående lader i vores elskab i bryggerset.
Vi har så boret igennem ydervæg og monteret CCE stik på mur.
Derfra monteret grøn spiral ladekabel med CCE stik til væg og type2 stik til bil.
Det fungere rigtig fint og kan tåle alt slags vejr, og stik/kabel kan nemt tages helt af hvis man ønsker det.
Hvad laderen præcis koster ved jeg ikke, da jeg var heldig at få den gratis med da vi købte bilen brugt.
Jeg kan se der er flere danske hjemmesider der forhandler dem.
Mormor laderen har jeg monteret op med adapter til CCE stik i min garage. Så hvis E-Up’en holder indendørs kan den også lade der. Det gør den dog ikke så tit da de to andre biler i husstanden har første ret til varm garage hele året
E-Up’en egner sig også bedst (-af de biler vi har) til at holde ude, da det fungere fint med at programmere kabinevarmeren til 22g så er bilen dejlig varm og frostfri at komme ud til på en kold morgen.
Ratio laver nogle gode løsninger til hjemmeladning.
Jeg har sammen med en god elektriker ven monteret nedenstående lader i vores elskab i bryggerset.
Vi har så boret igennem ydervæg og monteret CCE stik på mur.
Derfra monteret grøn spiral ladekabel med CCE stik til væg og type2 stik til bil.
Det fungere rigtig fint og kan tåle alt slags vejr, og stik/kabel kan nemt tages helt af hvis man ønsker det.
Hvad laderen præcis koster ved jeg ikke, da jeg var heldig at få den gratis med da vi købte bilen brugt.
Jeg kan se der er flere danske hjemmesider der forhandler dem.
Mormor laderen har jeg monteret op med adapter til CCE stik i min garage. Så hvis E-Up’en holder indendørs kan den også lade der. Det gør den dog ikke så tit da de to andre biler i husstanden har første ret til varm garage hele året
E-Up’en egner sig også bedst (-af de biler vi har) til at holde ude, da det fungere fint med at programmere kabinevarmeren til 22g så er bilen dejlig varm og frostfri at komme ud til på en kold morgen.
- Vedhæftede filer
-
- 39B15901-F5E3-4190-9A56-0FD4F8B5E9B0.jpeg (217.37 KiB) Vist 1697 gange
-
- FFDDA3A0-688D-4650-A185-6B82AEA2A112.jpeg (214.37 KiB) Vist 1697 gange
-
- 5D37D46F-8604-494F-972C-2C3841A6082E.jpeg (80.47 KiB) Vist 1697 gange
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)
Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)
Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1740
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 694 times
Re: e-UP hjemmeladning
Check lige dem her ud: https://www.evse.dk
Kunne være et godt bud. Refusion af elafgift og lav abo (men til gengæld ikke med ladning “ude”)
Hjemmesiden ser lidt hjemmestrikket ud, men har læst meget godt om dem, så burde virke fint....
Kunne være et godt bud. Refusion af elafgift og lav abo (men til gengæld ikke med ladning “ude”)
Hjemmesiden ser lidt hjemmestrikket ud, men har læst meget godt om dem, så burde virke fint....
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2064
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 497 times
- Been thanked: 252 times
Re: e-UP hjemmeladning
Hold dig fra dem. Han er meget træg, når godtgørelsen skal retur den anden vej.
Kør og vær glad 🛻
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1740
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 694 times
Re: e-UP hjemmeladning
Har kun læst godt om Evse.dk (har ikke brugt dem selv.... ) Jeg ville kigge på dem, hvis strømbehovet er begrænset, som eks. E-Up
https://dk.trustpilot.com/review/www.evse.dk
http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6429
https://dk.trustpilot.com/review/www.evse.dk
http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6429
- majland
- Medlem
- Indlæg: 1357
- Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 256 times
Re: e-UP hjemmeladning
Mhs til refusion af elafgifter er udløber det ved årsskiftet medmindre der et kommer et flertal på borgen for at forlænge den.
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2019-06-d ... r-fra-2020
Det kan hurtigt rykke på balancen for om abb. kan betale sig i forhold til bare at betale strømmen direkte selv. Specielt for elopvarmede boligerer hvor der jo er rabat på strømmen over 4000kWh (uanset hvad de bruges til)
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2019-06-d ... r-fra-2020
Det kan hurtigt rykke på balancen for om abb. kan betale sig i forhold til bare at betale strømmen direkte selv. Specielt for elopvarmede boligerer hvor der jo er rabat på strømmen over 4000kWh (uanset hvad de bruges til)
Anders Majland
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Støvring
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 27 times
Re: e-UP hjemmeladning
Har også meget god erfaring med EVSE. Har brugt dem i fire år nu.Thor-thor skrev:Har kun læst godt om Evse.dk (har ikke brugt dem selv.... ) Jeg ville kigge på dem, hvis strømbehovet er begrænset, som eks. E-Up
https://dk.trustpilot.com/review/www.evse.dk
http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6429
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)