Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Stedet hvor der snakkes VAG biler
endriuftw
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. jul 2020, 20:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af endriuftw » 6. jul 2020, 21:18

Hej allesammen!

Jeg skal ud og købe min første bil, og har brug for eksperternes råd. Jeg kigger på en stationcar, da vi har en 2-årige datter og skal have plads til alt muligt (klapvogn osv.)

Tænker at købe brugt, da den bliver vores første bil og vi kender ikke vores behov og præferencer endnu. Vi kommer til at bruge den primært til ture ud af byen med barnet eller ferie. Ikke til pendling.

Et par ønsker:

- Benzin
- Budget 150.000-200.000 kr.
- Maks. 3-4 år gammel og under 100.000 km

Jeg har kigget på alle mulige modeller og prisniveauer. Jeg er den type som elsker at købe nyt, men er klar over at det er ikke nødvendigvis det smartest i min situation. Som sagt bilen kommer ikke til at køre hver dag, men jeg vil hellere ikke have en meget ældre én.

Jeg er lige begyndt at kigge, og jeg kender ikke rigtig markedet. Her er nogle biler jeg har nået frem til:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/4763068
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/4750737
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/4662733
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... 5d/4743155
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... 5d/4762002
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... 5d/4757508

Mit ideelle valg ville være en af de nyere Leon ST FR, men realistisk prismæssigt synes jeg at Golf er det bedre valg. Hvad siger I?

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 855
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af mortenmol » 6. jul 2020, 21:30


Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af farouche » 6. jul 2020, 21:38

Ud fra hvad du beskriver, at bilen købes primært af praktiske grunde og du gerne vil have så meget og så nyt som muligt inden for budgettet,synes jeg også at Octavia vil være et fornuftigt valg.
These users thanked the author farouche for the post (total 3):
DanielB12HansHThe Micktrix / Dk
2023 Polestar 2 LRSM Plus

endriuftw
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. jul 2020, 20:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af endriuftw » 6. jul 2020, 22:09

mortenmol skrev:
6. jul 2020, 21:30
Hvad med Skoda Octavia?
farouche skrev:
6. jul 2020, 21:38
Ud fra hvad du beskriver, at bilen købes primært af praktiske grunde og du gerne vil have så meget og så nyt som muligt inden for budgettet,synes jeg også at Octavia vil være et fornuftigt valg.
Har også kigget på dem (dog ikke sedan) og generelt synes jeg Golf'en ser bedre ud. Og stationcar modellen er lidt for længere. De ser ud til at have lignende specifikationer. Hvad gør Octavia'en et bedre valg ift. pris?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af GranTurismo » 6. jul 2020, 22:27

De 4 storsælgende VAG-mærker placerer sig prismæssigt Seat, Skoda, VW, Audi. Seat er altså den billigste og Audi den dyreste.

Kigger man på Leon, Golf og Octavia så er Octavia den mest rummelige. Så i Golfklassen får man imo mest plads for pengene i en Octavia.

Jeg ved ikke hvor meget du går op i materialekvalitet? For der er imo en sammenhæng mellem prisen på de 4 mærker og materialekvaliteten.
These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
HansHSoner
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

endriuftw
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. jul 2020, 20:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af endriuftw » 6. jul 2020, 22:52

GranTurismo skrev:
6. jul 2020, 22:27
Jeg ved ikke hvor meget du går op i materialekvalitet? For der er imo en sammenhæng mellem prisen på de 4 mærker og materialekvaliteten.
Det sætter jeg pris på. Jeg vil hellere have mere kvalitet og bedre design end lidt ekstra plads. Så kommer Skoda sidst ift. mine personlige præferencer.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af GranTurismo » 6. jul 2020, 23:10

endriuftw skrev:
6. jul 2020, 22:52
GranTurismo skrev:
6. jul 2020, 22:27
Jeg ved ikke hvor meget du går op i materialekvalitet? For der er imo en sammenhæng mellem prisen på de 4 mærker og materialekvaliteten.
Det sætter jeg pris på. Jeg vil hellere have mere kvalitet og bedre design end lidt ekstra plads. Så kommer Skoda sidst ift. mine personlige præferencer.
Jamen så vil jeg mene du bør kigge på VW eller Audi. F.eks. Golf 7 Variant eller Audi A3 Sportsback. Af de to er Golfen mest rummelig - især i bagagerummet.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Letten
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. sep 2019, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 50 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af Letten » 6. jul 2020, 23:30

Overvej frabriksny bil.

Dels er der nogle gode tilbud lige nu fra fabrikker med overskudslagre, der er brugtpriserne ikke fulgt med ned. Dels vil i få fabriksgaranti i 2-5 år afhængig af mærke, det kan også være godt for en “ung” familie.
Passat 2.0 150hk TDI EVO DSG Elegance (2020), DP, DC

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af Nicklossi » 6. jul 2020, 23:45

Du skriver du ikke kommer til at køre ret meget, og du ville elske at kunne købe en fabriksny bil.

Har du overvejet privatleasing?

Her ved leasing af en ny golf stationcar, smider du 5.000,- i 1. Gangsbetaling og så et sted mellem 3300,- og 3800,- (afhængig af udstyr) om måneden.

https://site.volkswagen.dk/privatleasin ... k=internal

Tænker det vil være en god idé for jer, da I endnu ikke rigtig kender jeres behov og præferencer endnu.
These users thanked the author Nicklossi for the post (total 2):
endriuftwMorten Hedensted

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af farouche » 7. jul 2020, 06:26

Nicklossi skrev:
6. jul 2020, 23:45
Du skriver du ikke kommer til at køre ret meget, og du ville elske at kunne købe en fabriksny bil.

Har du overvejet privatleasing?

Her ved leasing af en ny golf stationcar, smider du 5.000,- i 1. Gangsbetaling og så et sted mellem 3300,- og 3800,- (afhængig af udstyr) om måneden.

https://site.volkswagen.dk/privatleasin ... k=internal

Tænker det vil være en god idé for jer, da I endnu ikke rigtig kender jeres behov og præferencer endnu.
Rigtig god idé...

Jeg har næsten lige bestilt en af de sidste HIghline med DSG, og dem med DSG er udsolgt nu.

Men er du til manuelt gear er sådan en Comfort Line Connect med 130hk, et virkeligt godt tilbud, men du skal ikke vente for længe :)

En leasing med 5000 upfront er til at have med at gøre. Hvis I efter et år finder ud af at det ikke er det rigtige, så har I "kun mistet" 5000,-
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af DanielB12 » 7. jul 2020, 06:31

Overvej leasing - Audi og VW kører med nogle gode tilbud pt.. Bla Q3’eren hvor du får godt med udstyr til 4.250 kr/måned eller en A4 Avant til ca 5000 kr.


Og så sæt den på GoMore i hverdagene - en kammerat har leaset en godt udstyret Q2 til 4800 kr/måned. De bruger den også kun i weekenden, og så er den ellers udlejet 3-4 dage om ugen, til 4-500 kr pr dag. De er gået i plus flere gange nu, på de 6 måneder de har haft den, og har sådan en boks i ruden, så de ikke behøver være hjemme og overdrage nøgler.. det er sgu ret så fikst.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

endriuftw
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. jul 2020, 20:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af endriuftw » 7. jul 2020, 08:07

Nicklossi skrev:
6. jul 2020, 23:45
Du skriver du ikke kommer til at køre ret meget, og du ville elske at kunne købe en fabriksny bil.

Har du overvejet privatleasing?

Her ved leasing af en ny golf stationcar, smider du 5.000,- i 1. Gangsbetaling og så et sted mellem 3300,- og 3800,- (afhængig af udstyr) om måneden.
farouche skrev:
7. jul 2020, 06:26
En leasing med 5000 upfront er til at have med at gøre. Hvis I efter et år finder ud af at det ikke er det rigtige, så har I "kun mistet" 5000,-
Jeg har overvejet det. Men giver det ikke kun mening hvis man ville have en ny bil hver nogle år? Altså 3000-4000 kr./md. lyder ikke så slemt, men så efter 36 mdr. er det næsten den samme som en brugt bil, og så skal man aflevere den og kig på noget nyt, i stedet for at have en bil, der allerede er betalt for.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af DanielB12 » 7. jul 2020, 08:15

Hvis du planlægger at have den i længere tid en 5 år, så er leasing måske ikke oplagt. Men ift det er jeres første bil, og i pt har et barn, så ville jeg nok ikke binde mig så mange år frem.

Vi skiftede bil 2 år efter vores søn blev født, fordi han ‘voksede’ ud af den (og fordi BrianDS sagde det). Nu var vi rimelig heldige at få en god pris da vi købte og solgte, så afskrivningen var OK, og lavere end hvad leasing ville koste. men det er sjældent man er så heldig. Plus - jeg ville have meget udstyr, og dét gør leasing dyrt.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af PF » 7. jul 2020, 08:16

DanielB12 skrev:
7. jul 2020, 06:31
Overvej leasing - Audi og VW kører med nogle gode tilbud pt.. Bla Q3’eren hvor du får godt med udstyr til 4.250 kr/måned eller en A4 Avant til ca 5000 kr.


Og så sæt den på GoMore i hverdagene - en kammerat har leaset en godt udstyret Q2 til 4800 kr/måned. De bruger den også kun i weekenden, og så er den ellers udlejet 3-4 dage om ugen, til 4-500 kr pr dag. De er gået i plus flere gange nu, på de 6 måneder de har haft den, og har sådan en boks i ruden, så de ikke behøver være hjemme og overdrage nøgler.. det er sgu ret så fikst.
Man skal bare lige huske at trække GoMores 20% fra. Men ja, hvis man ikke har noget imod at dele sin bil, så er det da "nemme" penge.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af styker » 7. jul 2020, 08:45

Du skal nok også tage forsikringspriser i betragtning.
Mange selskaber vil helt sikkert have mere for en audi end tilsvarende skoda
Især når det er første bil.
Tjek Evt gomore leasing, der er forsikring med i ydelsen.

Rao12345
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. mar 2020, 09:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af Rao12345 » 7. jul 2020, 09:00

Jeg har tidligere leaset en Golf 7 DSG Allstar Variant. En virkelig fin bil, som vi var så glade for. Rigtig god plads i baggagerummet, hvor barnevognen kunne gå ind uden at tage hjulene af.

Pt har vi leaset en Seat Leon FR ST blackline DSG, men opsagt den igen pga for lidt plads. Bl.a. kan samme barnevogn ikke være i baggagerummet uden at tage hjulene af.
Bagsædepladsen synes jeg også var bedre i golfen.

Desuden synes jeg golfen på alle leder og kanter, var mere lækker end Seaten.

Ud fra dine ønsker, vil jeg helt klart anbefale dig Golfen.
These users thanked the author Rao12345 for the post:
endriuftw

endriuftw
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. jul 2020, 20:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af endriuftw » 7. jul 2020, 09:07

Rao12345 skrev:
7. jul 2020, 09:00
Jeg har tidligere leaset en Golf 7 DSG Allstar Variant. En virkelig fin bil, som vi var så glade for. Rigtig god plads i baggagerummet, hvor barnevognen kunne gå ind uden at tage hjulene af.

Pt har vi leaset en Seat Leon FR ST blackline DSG, men opsagt den igen pga for lidt plads. Bl.a. kan samme barnevogn ikke være i baggagerummet uden at tage hjulene af.
Bagsædepladsen synes jeg også var bedre i golfen.

Desuden synes jeg golfen på alle leder og kanter, var mere lækker end Seaten.

Ud fra dine ønsker, vil jeg helt klart anbefale dig Golfen.
Tak for input, det er meget nyttigt. Jeg har prøvet Seaten, nu skal jeg bare prøve Golfen og se. Du siger du har opsagt Seaten, hvad så nu? Er du tilbage i Golfen eller noget andet?

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af vartaz » 7. jul 2020, 13:14

Golf 7 variant ?

Rao12345
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. mar 2020, 09:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af Rao12345 » 7. jul 2020, 13:51

endriuftw skrev:
7. jul 2020, 09:07
Rao12345 skrev:
7. jul 2020, 09:00
Jeg har tidligere leaset en Golf 7 DSG Allstar Variant. En virkelig fin bil, som vi var så glade for. Rigtig god plads i baggagerummet, hvor barnevognen kunne gå ind uden at tage hjulene af.

Pt har vi leaset en Seat Leon FR ST blackline DSG, men opsagt den igen pga for lidt plads. Bl.a. kan samme barnevogn ikke være i baggagerummet uden at tage hjulene af.
Bagsædepladsen synes jeg også var bedre i golfen.

Desuden synes jeg golfen på alle leder og kanter, var mere lækker end Seaten.

Ud fra dine ønsker, vil jeg helt klart anbefale dig Golfen.
Tak for input, det er meget nyttigt. Jeg har prøvet Seaten, nu skal jeg bare prøve Golfen og se. Du siger du har opsagt Seaten, hvad så nu? Er du tilbage i Golfen eller noget andet?
Desuden kan jeg tilføje, at vores Golf havde væsentlig mindre kabinestøj fra primært vind og dæk. Jeg synes Golfen var meget mere komfortabel.

Da vi har fået nummer 2, går jeg efter enten en Passat Variant eller Skoda Superb Combi. Kan dog ikke helt bestemme mig for hvilken...

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1728
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af Thor-thor » 7. jul 2020, 14:48

For det første ville jeg ikke afskrive den Octavia, den er nu ganske fin også mht. interiør etc. Det er i højere grad en smagssag.

Derudover ville jeg også kigge mindre bilmodeller.
Når i ikke skal bruge bilen til hverdag, kan i jo sagtens være i eks. en Polo, Fabia Combi etc. inkl. klapvogn (selvom nogen vil mene at en Superb Combi er minimum, når man har børn...)
Det er selvfølgelig mindre biler, som måske virker en smule mere skrabede, men til gengæld kan de fås med automatgear, adaptiv fartpilot etc. indenfor budgettet. Golf/A3 vil være mere skrabede/ældre til samme pris...
These users thanked the author Thor-thor for the post:
DanielB12

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af Jesper_christiansen » 7. jul 2020, 18:30

Smag er selvfølgelig forskellig men set ifht Seat og Skoda giver sidstnævnte mere kvalitetsfornemmelse.

Jeg stod selv og skulle vælge mellem en Leon og Octavia og valgte altså Octaviaen.

Mit valg stod så mellem en Leon Cupra og Octavia RS.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk


endriuftw
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. jul 2020, 20:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af endriuftw » 7. jul 2020, 19:07

Thor-thor skrev:
7. jul 2020, 14:48
For det første ville jeg ikke afskrive den Octavia, den er nu ganske fin også mht. interiør etc. Det er i højere grad en smagssag.

Derudover ville jeg også kigge mindre bilmodeller.
Når i ikke skal bruge bilen til hverdag, kan i jo sagtens være i eks. en Polo, Fabia Combi etc. inkl. klapvogn (selvom nogen vil mene at en Superb Combi er minimum, når man har børn...)
Det er selvfølgelig mindre biler, som måske virker en smule mere skrabede, men til gengæld kan de fås med automatgear, adaptiv fartpilot etc. indenfor budgettet. Golf/A3 vil være mere skrabede/ældre til samme pris...
Jesper_christiansen skrev:
7. jul 2020, 18:30
Smag er selvfølgelig forskellig men set ifht Seat og Skoda giver sidstnævnte mere kvalitetsfornemmelse.

Jeg stod selv og skulle vælge mellem en Leon og Octavia og valgte altså Octaviaen.

Mit valg stod så mellem en Leon Cupra og Octavia RS.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk
Jeg kan se hvad I mener. Har lige kigget på forskellige modeller inkl. den nye Scala og jeg må indrømme, de ser godt ud. Den kunne være en god mulighed ift. pris og størrelse. Hvad synes I om Scala'en?

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af Madmax » 7. jul 2020, 20:16

Jeg har haft Scala og også Octavia. Octavia kan nogle ting Scala ikke kan og omvendt. Kvalitetsmæssigt er Octavia bedre i kabinen. Scala har mere og nyere assistentsystemer.
Jeg vil personligt selv helst køre Octavia, som virkelig er en skøn bil.
Har du overvejet den nye model der snart er på trapperne?
These users thanked the author Madmax for the post:
endriuftw

fum
Nyt medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 31. jan 2015, 13:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af fum » 8. jul 2020, 09:52

Jeg har en Scala, og den gør det virkelig godt i forhold til den Fabia Combi jeg havde før. Bedre lydisoleret, bredere og langt mere luksus-agtig. :-)
These users thanked the author fum for the post (total 2):
jesperCHendriuftw

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 22 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af Swan » 8. jul 2020, 18:41

DanielB12 skrev:Overvej leasing - Audi og VW kører med nogle gode tilbud pt.. Bla Q3’eren hvor du får godt med udstyr til 4.250 kr/måned eller en A4 Avant til ca 5000 kr.


Og så sæt den på GoMore i hverdagene - en kammerat har leaset en godt udstyret Q2 til 4800 kr/måned. De bruger den også kun i weekenden, og så er den ellers udlejet 3-4 dage om ugen, til 4-500 kr pr dag. De er gået i plus flere gange nu, på de 6 måneder de har haft den, og har sådan en boks i ruden, så de ikke behøver være hjemme og overdrage nøgler.. det er sgu ret så fikst.
Hmm synes ellers der står i min leasingkontrakt til min Arteon, at bilen kun må køres af mig, personer i husstanden og så nærmeste familie.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af DanielB12 » 8. jul 2020, 18:55

Swan skrev:
8. jul 2020, 18:41
DanielB12 skrev:Overvej leasing - Audi og VW kører med nogle gode tilbud pt.. Bla Q3’eren hvor du får godt med udstyr til 4.250 kr/måned eller en A4 Avant til ca 5000 kr.


Og så sæt den på GoMore i hverdagene - en kammerat har leaset en godt udstyret Q2 til 4800 kr/måned. De bruger den også kun i weekenden, og så er den ellers udlejet 3-4 dage om ugen, til 4-500 kr pr dag. De er gået i plus flere gange nu, på de 6 måneder de har haft den, og har sådan en boks i ruden, så de ikke behøver være hjemme og overdrage nøgler.. det er sgu ret så fikst.
Hmm synes ellers der står i min leasingkontrakt til min Arteon, at bilen kun må køres af mig, personer i husstanden og så nærmeste familie.
Det afhænger nok af leasingselskab. Jeg er ikke 100 % sikker på, at de har leaset igennem audi eller et 3. part.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af Morten Hedensted » 8. jul 2020, 19:20

Swan skrev:
8. jul 2020, 18:41
DanielB12 skrev:Overvej leasing - Audi og VW kører med nogle gode tilbud pt.. Bla Q3’eren hvor du får godt med udstyr til 4.250 kr/måned eller en A4 Avant til ca 5000 kr.


Og så sæt den på GoMore i hverdagene - en kammerat har leaset en godt udstyret Q2 til 4800 kr/måned. De bruger den også kun i weekenden, og så er den ellers udlejet 3-4 dage om ugen, til 4-500 kr pr dag. De er gået i plus flere gange nu, på de 6 måneder de har haft den, og har sådan en boks i ruden, så de ikke behøver være hjemme og overdrage nøgler.. det er sgu ret så fikst.
Hmm synes ellers der står i min leasingkontrakt til min Arteon, at bilen kun må køres af mig, personer i husstanden og så nærmeste familie.
Vi har to leasingbiler fra to forskellige selskaber, i begge kontrakter fremgår det tydeligt, at udlejning osv ikke er tilladt.

Den ene er en VW privatleasing den anden er en tysk bil der er leaset som brugt via et mindre leasingselskab.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af TorbenRasmussen » 8. jul 2020, 20:12

Det har det også gjort de gange jeg har leaset. Hverken BMW eller Audi tillod udlejning.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af farouche » 8. jul 2020, 20:39

Kunne bestemt ikke forestille mig at de tillader det.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

endriuftw
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. jul 2020, 20:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny i biluniverset - hjælp mig med at købe!

Indlæg af endriuftw » 8. jul 2020, 20:59

Tror jeg går med noget brugt. Jeg kigger på Golf Variant fra 2017, under 75.000 km. De ligger på omkring 180.000 kr. Der er mange fordele med at lease, men jeg gider ikke betale for noget der er ikke min. Og så kan jeg evt. låne den ud et par gange om måneden og tjen nogle penge tilbage.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"