Nice, jeg synes Crystal fælgen er rigtig fin.
Hvad gav du for sådan et komplet sæt inkl. dæk hvis man må spørge ?
Og hvor ?
Nice, jeg synes Crystal fælgen er rigtig fin.
Solaris ? okay, det må være lokaldialekten i Skanderborg Jeg kender dem der som Crystal.
Ligesom ID bilerne.majland skrev:Jeg har nogle udfordringer med den planlagt opladning - direkte fra bilen (er ikke begyndt at rodde app'en ind i det)
Mandag kl 7 skulle den have været klar - det var den slet ikke og ladede kun på en fase.
Så ændrede laderen fra auto antal faser til fast 3 faser. Tirsdag morgen kl 7 var den så ikke færdig med at lade. Det blev den først kl 8. Så tænkte jeg at det kunne være noget med sommertid og satte den tli kl 6 istedet.
Idag kl6 var den så ladet op - men den skulle kun lade fra 65% natten til idag hvor den natten til igår ladede fra ca 18-20%
Præcis sådan lyder de råd der gives i fb grupperne
Jeg synes det er fint nok at muligheden for at styre de ting, findes både i bil og på ladeplatformen.
Jo jo, men sådan virker det bare ikke i forhold til brugervenligheden.HansH skrev: ↑6. okt 2021, 10:18Jeg synes det er fint nok at muligheden for at styre de ting, findes både i bil og på ladeplatformen.
Det må være op til brugeren at sætte det op, så det er entydigt hvem der styrer festen.
Lidt ligesom du også kan f#cke det op, hvis du forsøger at opsætte to routere i dit netværk der begge agerer som DHCP-server og vil uddele IP-adresser... Det er der heller ikke nogen "standard" der forhindrer, andet end at det bare ikke virker hvis du forsøger..
Shit Nej det lyder mildest talt ikke gennemskueligt og brugervenligt !
Ja det er Skoda's navn for dem. Men der var heldigvis billeder på deres facebook oplag så jeg var ikke i tvivl
Helt enig - og specielt fordi 60'eren kan nøjes med ens hele vejen rundt. Ved fuld læs med bagage og personer tror jeg ikke den lavere egenvægt gør nogen stor forskel.... De havde begge sæt liggende som komplethjul men jeg tog dem bilen var godkendt til. I Tyskland kan de jo godt være nogle krakiler hvad sådan noget angår ....Det irriterer mig bare at der skal være forskel på dækmonteringen for/bag, så man ikke kan rotere dem
So far har jeg holdt både app og ladeboks ude af det. Og bilen var også ladet op til de 80% jeg havde bedt om i morges.
I hvilken forbindelse? Altså hvornår vil det være relevant om tyskerne er fan eller ej
Vel egentlig kun hvis man bliver stoppet dernede og de skulle falde over det .... såå, ikke verdens højeste sandsynlighed som jeg ser det
Ah okay - vidste ikke det var noget de gik op i.. altså at dæk skal passe til typegodkendelsen.. De må da have travlt så, de stakkels tyske politifolkHansH skrev: ↑6. okt 2021, 10:56Vel egentlig kun hvis man bliver stoppet dernede og de skulle falde over det .... såå, ikke verdens højeste sandsynlighed som jeg ser det
Jeg tænker at en opmærksom dansk synsmand vel egentlig også bør dumpe bilen på det, hvis man kører til syn med 4 "fordæk" på en Enyaq ....
Og de har mulighed for at udstede kørselsforbud på stedet. Dernæst er der så hele balladen hvis man bliver involveret i et uheld ... Hvor meget de kan gøre ved en udenlandsk bil på ikke godkendte fælge ved jeg ikke sålængede lever op til hastighed og vægt - men motorcyklister med uoriginale udstødninger har fået kørselsforbud for manglende godkendelser. Uanset om de støjer eller ej .... Men udgangspunktet er jo at man skal følge producentens anvisninger og når Skoda siger 255mm bagpå en 80'er uanset om det er i 18" eller 21" har jeg valgt at følge det.
Altså - jeg siger ikke, at tysk politi ikke gør deres arbejde. Det er jeg såmænd overbevist om de gør.magnussen skrev: ↑6. okt 2021, 13:30fandt et af programerne
https://www.youtube.com/watch?v=tWZ7PDko6DQ
Det er til gengæld irriterende at skulle have hele bagsæde-måtten ud. Alt mudder, jord og de 10 ton sandkassesand som kan gemme sig i et par børnestøvler, ryger ret nemt ud i selve bilen på vores Bmw, når man prøver at krænge den ud..majland skrev: ↑12. okt 2021, 08:08Købe oem måtter billigt hos Kopacek. De fåes både med sort, gråt eller rødt bilnavn.
IMG_20211010_082318_865.jpg
Men i en bil uden kardantunnel burde måtter ved bagsædet være lavet ud i et i gulvers bredde.
IMG_20211010_082331_330.jpg
Måtten i baggagerummet ligger højt pga transportbakken, men rart med den lille gummi kant på måtten til at holde dryp og lign inden,
IMG_20211010_082304_782.jpg
Det kræver da bare den rette teknik ...
Ja, det er nemt nok med én lille bagmåtte. Jeg synes at kanten er alt for stiv til at kunne folde den langt nok tilbage - ved ikke om den er forstærket Men ja, lidt vanedannelse gør det dog nemmere..HansH skrev: ↑12. okt 2021, 10:48Det kræver da bare den rette teknik ...
Tag fat i måttens forkant inde under forsædet, fold den forsigtigt bagover, så sand og skidt løber bagud mod bagsædet.
Når du har forkanten fri af forsædets rygstøtte, folder du varsomt måttens bagkant fremad, så du nu nærmest står med en slags "håndtaske" i hånden, hvor du bærer sandet i midten.
Derefter lempes "håndtasken" forsigtigt ud af døren.
Voila!
Den pris er den samme som på Skodas hjemmeside, har også købt dem hos min lokale Skoda forhandler til 12500majland skrev: ↑6. okt 2021, 07:3814995 hos Maul Biler skandeborg (Skoda forhandler) - De har vist få sæt tilbage. De kalder dem dog Solaris ....
De havde slået tilbuddet op på facebook for omkring den 23/9
De har dem også i sorte men så er prisen 5000 højere.
Hvis nu Kopacek lige havde haft 20% rabat som da jeg købte til Kodiaq'en havde jeg måske kunne spare noget - men pt kunne jeg ikke finde oem fælge til en væsenligt bedre pris.
Har købt en Easee ladeboks, som er blevet monteret med 5X6 kabel og en 16 amp. sikring, den lader med 10Kw, så det tager ca. 5-6 timer for at oplade fra 28 pct til 90pct, det virker rigtig godt