Jeg har en Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 hk. Fik den chippet sidste år og bilen kørte rigtig fint. Ved servicebesøg hos Skoda tidligere på året, gik det galt ved opdatering af softwaren. Styrecomputeren crashede og de kunne ikke lave den igen. Der blev bestilt et nyt fra Skoda.
Spørgsmålet er om det hænger sammen med at bilen var chippet? Vil det bare ske igen hvis jeg får chippen lavet igen og Skoda opdaterer softwaren ved service? Vil chippen alligevel blive nulstillet ved Skodas opdatering af systemet, så jeg skal undgå det helt?
Motorstyring brændt af efter opdatering
-
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 618 times
- Been thanked: 352 times
Re: Motorstyring brændt af efter opdatering
Hvis man opdaterer den overskrives chip optimeringen normalt, så lad være med at lade den opdatere.
Det burde tuneren have informeret dig om.
Håber du slipper uden det bliver alt for dyrt.
Det burde tuneren have informeret dig om.
Håber du slipper uden det bliver alt for dyrt.
-
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Tak. Det må være min fremgangs nu
Skoda havde ikke informeret mig om at de ville opdatere softwaren. Alt fint nu, bare langsommere
Skoda havde ikke informeret mig om at de ville opdatere softwaren. Alt fint nu, bare langsommere
-
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 523 times
- Been thanked: 246 times
Nej det er lidt sjovt med service.
Skoda skriver selv de opdaterer ved service ,Skoda Fredericia gør det kun hvis du evt. siger du føler noget er galt..
Bruger dem ikke, men en anden sag…
Men nogle sætter også seddel på rattet når den er afsted til service…ingen opdatering TAK
Skoda skriver selv de opdaterer ved service ,Skoda Fredericia gør det kun hvis du evt. siger du føler noget er galt..
Men nogle sætter også seddel på rattet når den er afsted til service…ingen opdatering TAK
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 713 times
- Been thanked: 2031 times
Jeg har også altid fået at vide, både hos BMW og Skoda, at de kun opdaterer, hvis der er fejl - eller aktioner fra fabrikken.Hallas skrev: ↑6. dec 2021, 19:21Nej det er lidt sjovt med service.
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3496 times
- Been thanked: 4882 times
Nu ved jeg ikke hvordan den præcis "crashede" ..... men for at svare på dit spørgsmål: 99% nej - din ECU bliver ikke bricked fordi den har været chippet og aut. overskriver den med en opdatering.
Lige præcis den proces er foregået massevis af gange derude. Tænk bare på dieselgate opdateringerne.... Der var mange der fik jordet en chipning ved den lejlighed.
Så du kan roligt køre hen (til en Landberg forhandler ) og få den chippet igen.
Og så følg de råd der er blevet givet her i tråden - dvs altid sige ved indskrivning på aut. værksted, at de må IKKE opdatere motorstyringen.
De ved udmærket hvorfor du siger det. Og tro mig - de er bedøvende ligeglade med at din bil er chippet. Det er så almindeligt.
Du skal bare sige det, for at være på den sikre side...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Herlev
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 41 times
Hvis motorstyringen står af under en opdatering som du ikke har bestilt, så tænker jeg da at værkstedet sponsorerer en ny enhed til dig?
-
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Værkstedet tog hele regningen på enheden, gratis lånebil i 14 dage samt nedslag i den oprindelige service pris. Så værkstedet service efterfælgende har været rigtig fin.