Audi RS4 B9 2018
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Audi > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Værkstedet - Galleri/Show off - Audi > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
- JonasG
- Nyt medlem
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 19. dec 2014, 16:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sæby
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 15 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Sådan en RS4 skriger da efter noget udstødning! Om det er downpipes eller catback må så være op til ham der står med regningen bagefter men jeg syntes den skal ha en ordentlig trompet at blæse i
Audi A4 B8.5 Avant 3.0 TDI Quattro S-tronic 2014
Instagram - jgadensgaard
Instagram - jgadensgaard
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Enig, der er masser af steder at sætte ind på stumper til den. Udstødning er absolut en af dem. Men med åbne spjæld kan den nu sagtens sige noget nu, siger min nabo
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Mikkel G
- Medlem
- Indlæg: 738
- Tilmeldt: 28. jul 2009, 14:48
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 127 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Ser godt ud på det billeder der er fra weekenden
Var det slemt med trafikken på ringen?
Skoda Fabia 6Y 1.2 12V vinterracer 2023-?
Baguette-racer: Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt
Baguette-racer: Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Den fik også en del omgange
Nej, det var faktisk ikke så slemt. Der var rigtig mange biler, men hvis man lige gad at køre på de rigtige tidspunkter synes jeg ikke det var så slemt. Banen var "kun" lukket 2-3 gange i løbet af hele lørdag, så der var meget tid at køre i.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Hmmm.... Er der mon nogen der har haft udfordringer med keyless på samme platform?
Jeg oplever at især bagklappen driller en del. Hvis bilen er låst, og jeg trykker på knappen i bagklappen, så sker der 3/4 gange ingenting. Tager jeg så lige nøglen i hånden, så virker det fint. Det er samme historie hvis jeg trykker på hængelåsen på bagklappen og vil lukke og låse, så sker der ingenting. Jeg har skiftet til nye originale batterier i begge fjernbetjeninger. Det hjalp ikke rigtig.
Det er som om at forbindelsen til keyless er for ringe når man står ved bagklappen.
Er der nogen der har prøvet lignende og måske har et fix?
Jeg oplever at især bagklappen driller en del. Hvis bilen er låst, og jeg trykker på knappen i bagklappen, så sker der 3/4 gange ingenting. Tager jeg så lige nøglen i hånden, så virker det fint. Det er samme historie hvis jeg trykker på hængelåsen på bagklappen og vil lukke og låse, så sker der ingenting. Jeg har skiftet til nye originale batterier i begge fjernbetjeninger. Det hjalp ikke rigtig.
Det er som om at forbindelsen til keyless er for ringe når man står ved bagklappen.
Er der nogen der har prøvet lignende og måske har et fix?
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3370
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 417 times
- Been thanked: 269 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Har du været henne og pille skruerne ud af motorerne til de bagerste ruder, så de er fuldt funktionelle?
Det kan godt drille en del, hvis de ikke kører som de skal. (Og ja, ved godt at qua det er en VAN, at så må de ikke kunne køre nogle steder. )
Det kan godt drille en del, hvis de ikke kører som de skal. (Og ja, ved godt at qua det er en VAN, at så må de ikke kunne køre nogle steder. )
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Det plejer at virke fint i bagdørene med at låse. Men jeg kunne da aldrig finde på at gøre noget man ikke må
Jeg kan da prøve at se om det er det der driller. Dog synes jeg faktisk at batterierne har hjulpet mere end jeg lige syntes i første omgang.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt med at få lidt mere lyd ud af sådan en bandit her?
Jeg gider ikke noget der larmer, og jeg magter simpelthen ikke noget skraller værk. Det nemmeste i verden er selvfølgelig at bestille fuld Supersprint/Milltek eller lignende, og bare virkelig komme af med sine penge. Men det er nok ikke lige et udstødningssystem til 50.000 kr. der står på ønskesedlen lige pt.
Jeg kan på nettet se, at der er nogen der er lykkedes med at erstatte de forreste mellempotter med et rør. Men jeg kan ikke finde nogen der skriver noget om hvordan lyder er bagefter.
Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt i det?
Jeg gider ikke noget der larmer, og jeg magter simpelthen ikke noget skraller værk. Det nemmeste i verden er selvfølgelig at bestille fuld Supersprint/Milltek eller lignende, og bare virkelig komme af med sine penge. Men det er nok ikke lige et udstødningssystem til 50.000 kr. der står på ønskesedlen lige pt.
Jeg kan på nettet se, at der er nogen der er lykkedes med at erstatte de forreste mellempotter med et rør. Men jeg kan ikke finde nogen der skriver noget om hvordan lyder er bagefter.
Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt i det?
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3528
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 117 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Jeg har desværre ingen erfaring med rs4 udstødninger🥴
Men, APR’s udstødning har jeg gode erfaringer med fra min VW Golf 6R, der var apr motor optimeret til 470 hk og 580 nm (komplet Apr stage 3 kit)
Jeg skiftede fra en komplet Milltek til en komplet APR, da jeg erhvervede den.
Milltek non-resonated lød som “død og helvede” HELE tiden, samtid med en voldsom resonans inde i kabinen
APR lød rimeligt “normalt” ved almindelig daglig kørsel - UDEN nogen form for resonans
Når den så fik noget at leve af, så lød den virkelig “potent” - UDEN resonans i kabinen
Hvad med denne her: https://www.nardocar.dk/shop/apr-catbac ... gKdZ_D_BwE
Men, APR’s udstødning har jeg gode erfaringer med fra min VW Golf 6R, der var apr motor optimeret til 470 hk og 580 nm (komplet Apr stage 3 kit)
Jeg skiftede fra en komplet Milltek til en komplet APR, da jeg erhvervede den.
Milltek non-resonated lød som “død og helvede” HELE tiden, samtid med en voldsom resonans inde i kabinen
APR lød rimeligt “normalt” ved almindelig daglig kørsel - UDEN nogen form for resonans
Når den så fik noget at leve af, så lød den virkelig “potent” - UDEN resonans i kabinen
Hvad med denne her: https://www.nardocar.dk/shop/apr-catbac ... gKdZ_D_BwE
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
- LowDog
- Medlem
- Indlæg: 950
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Trailerparken
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 93 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Nu har min jo et par propper mere, så skal ikke kunne sige hvordan det lyder på din. Men jeg har Scorpion bagpotte på og den har en super lyd. Tidligere ejer havde komplet Scorpion fra, efter manifold, og det sagde han larmede alt for meget. Bliver jeg træt af det lukker jeg dog bare spjælder (bliver dog aldrig træt )
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / Nardo RS6 / Hvid Q8 / X5 40D
Current: MB E-klasse S214
Current: MB E-klasse S214
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Nu har jeg forsøgt at grave lidt i noget udstødningsværk. Det løber sgu hurtigt økonomisk. Mest af alt fordi man også sælger større turboer osv. samme sted
Jeg har kigget en del på Milltek, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg synes resonated siger for lidt, måske endda minder for meget om standard udstødningen. Til gengæld lyder Non-resonated jo herligt når man rykker den i ørerne, men til hverdag.... Der er det nok alligevel for meget.
https://www.youtube.com/watch?v=0cqMsQZrEVE - Milltek
https://www.youtube.com/watch?v=XNW1FII8-H0 - Med resonatordelete. Det er som jeg lige kan google mig frem til de forreste potter man fjerner. Så lidt som jeg selv vil gøre.
Jeg har kigget en del på Milltek, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg synes resonated siger for lidt, måske endda minder for meget om standard udstødningen. Til gengæld lyder Non-resonated jo herligt når man rykker den i ørerne, men til hverdag.... Der er det nok alligevel for meget.
https://www.youtube.com/watch?v=0cqMsQZrEVE - Milltek
https://www.youtube.com/watch?v=XNW1FII8-H0 - Med resonatordelete. Det er som jeg lige kan google mig frem til de forreste potter man fjerner. Så lidt som jeg selv vil gøre.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2928
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 563 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Er det ikke bare at købe non-resonated, og så køre med lukkede spjæld til hverdag og så åbne dem når den får pedal?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5622
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: Audi RS4 B9 2018
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2377
- Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 115 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Der er kun en rigtig lyd I den video... og det er når det hele er åbent!! Kæft det lyder godt.Reid skrev:Nu har jeg forsøgt at grave lidt i noget udstødningsværk. Det løber sgu hurtigt økonomisk. Mest af alt fordi man også sælger større turboer osv. samme sted
Jeg har kigget en del på Milltek, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg synes resonated siger for lidt, måske endda minder for meget om standard udstødningen. Til gengæld lyder Non-resonated jo herligt når man rykker den i ørerne, men til hverdag.... Der er det nok alligevel for meget.
https://www.youtube.com/watch?v=0cqMsQZrEVE - Milltek
https://www.youtube.com/watch?v=XNW1FII8-H0 - Med resonatordelete. Det er som jeg lige kan google mig frem til de forreste potter man fjerner. Så lidt som jeg selv vil gøre.
Det er hermed påbudt fra ordensmagten at købe den Miltek non resonated:)
Nuværende bil: BMW F11 530D
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Martin1986 skrev: ↑11. feb 2022, 06:36Der er kun en rigtig lyd I den video... og det er når det hele er åbent!! Kæft det lyder godt.Reid skrev:Nu har jeg forsøgt at grave lidt i noget udstødningsværk. Det løber sgu hurtigt økonomisk. Mest af alt fordi man også sælger større turboer osv. samme sted
Jeg har kigget en del på Milltek, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg synes resonated siger for lidt, måske endda minder for meget om standard udstødningen. Til gengæld lyder Non-resonated jo herligt når man rykker den i ørerne, men til hverdag.... Der er det nok alligevel for meget.
https://www.youtube.com/watch?v=0cqMsQZrEVE - Milltek
https://www.youtube.com/watch?v=XNW1FII8-H0 - Med resonatordelete. Det er som jeg lige kan google mig frem til de forreste potter man fjerner. Så lidt som jeg selv vil gøre.
Det er hermed påbudt fra ordensmagten at købe den Miltek non resonated:)
Der er også flere ting i mig der forsøger at trække i den retning. Men ååååårh hvor kommer jeg også bare til at fortryde hvis det larmer for meget i det daglige....
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Faktisk ikke. Jeg har altid tænkt på Remus som værende den bagpotte man bare skulle have på sin Golf 2 dengangGranTurismo skrev: ↑10. feb 2022, 23:40Har du kigget på Remus?
https://remus.eu/blog/new-development-1 ... t-quattro
Men det ser da umiddelbart også ud til at de kan andet
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Jo, man kan jo håbe at det kan gøre forskellen. I den perfekte verden så siger lukkede spjæld det samme som åbne spjæld gør nu, så skal det nok gå
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?
Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1059
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 173 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Skift til en bremsevæske med et højere kogepunkt. Ate, Motul og Castrol laver noget der kan holde til højere temperaturer.Reid skrev: ↑23. feb 2022, 17:15Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?
Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
Livet er for kort til kedelige biler!
Livet er for kort til kedelige biler!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2928
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 563 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Den er med stålskiver, er den ikke?Reid skrev: ↑23. feb 2022, 17:15Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?
Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Hvis de bliver for varme, mister du også noget bremseeffekt.
Det bør den ikke blive blød af dog.
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Sad lige og googlede lidt - det du kalder de forreste mellempotter, er det ikke katalysatorer?Reid skrev: ↑24. jan 2022, 12:54Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt med at få lidt mere lyd ud af sådan en bandit her?
Jeg gider ikke noget der larmer, og jeg magter simpelthen ikke noget skraller værk. Det nemmeste i verden er selvfølgelig at bestille fuld Supersprint/Milltek eller lignende, og bare virkelig komme af med sine penge. Men det er nok ikke lige et udstødningssystem til 50.000 kr. der står på ønskesedlen lige pt.
Jeg kan på nettet se, at der er nogen der er lykkedes med at erstatte de forreste mellempotter med et rør. Men jeg kan ikke finde nogen der skriver noget om hvordan lyder er bagefter.
Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt i det?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5622
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Ja de virker umiddelbart lækre nok.Reid skrev: ↑23. feb 2022, 17:13Faktisk ikke. Jeg har altid tænkt på Remus som værende den bagpotte man bare skulle have på sin Golf 2 dengangGranTurismo skrev: ↑10. feb 2022, 23:40Har du kigget på Remus?
https://remus.eu/blog/new-development-1 ... t-quattro
Men det ser da umiddelbart også ud til at de kan andet
De eneste jeg har fundet til min GT som er godkendt, er Remus og Supersprint. For at godkendelsen gælder til Remus, så må man ikke have styringen til ventilen monteret...
Og så går pointen lidt af det, for mit vedkommende.
Derudover har jeg kig på en Euro6 og TÜV godkendt downpipe fra Friedrich Motorsport. Jeg ved ikke om de laver noget til din Audi, men du kan jo prøve at kigge på hjemmesiden.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Kunne det være noget som dette:Tor Morrison skrev: ↑23. feb 2022, 17:32Skift til en bremsevæske med et højere kogepunkt. Ate, Motul og Castrol laver noget der kan holde til højere temperaturer.Reid skrev: ↑23. feb 2022, 17:15Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?
Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
https://www.24mx.dk/crosstilbehor/olie- ... lsrc=aw.ds
Det ligger umiddelbart i højere kogepunkt end hvad jeg kan google mig til alm. DOT4 kan.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Jeg har også siddet og kigget på Supersprint. De har faktisk også et pænt sortiment til sådan en
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Jo, den kører på stålskiver. De blev også MEGA varme dernede. Dog var mine klodser færdige da jeg kom hjem, så de er skiftet. Det virker ikke til at de bliver helt så varme som med de gamle.Nicklossi skrev: ↑23. feb 2022, 18:47Den er med stålskiver, er den ikke?Reid skrev: ↑23. feb 2022, 17:15Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?
Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Hvis de bliver for varme, mister du også noget bremseeffekt.
Det bør den ikke blive blød af dog.
På et tidspunkt holdt jeg i kø for at komme ud af banen og tænkte "Hvorfor stinker den Porsche foran mig sådan" indtil jeg så at jeg havde røg ud af alle 4 skærmkasser
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Så vidt jeg husker, så sidder katalysatorerne næsten helt oppe ved turbo. Der sidder hvad der ligner 2 mellempotter lige efter at udstødningen "knækker" ind under bilen og går bagud.Mikkel K skrev: ↑23. feb 2022, 19:04Sad lige og googlede lidt - det du kalder de forreste mellempotter, er det ikke katalysatorer?Reid skrev: ↑24. jan 2022, 12:54Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt med at få lidt mere lyd ud af sådan en bandit her?
Jeg gider ikke noget der larmer, og jeg magter simpelthen ikke noget skraller værk. Det nemmeste i verden er selvfølgelig at bestille fuld Supersprint/Milltek eller lignende, og bare virkelig komme af med sine penge. Men det er nok ikke lige et udstødningssystem til 50.000 kr. der står på ønskesedlen lige pt.
Jeg kan på nettet se, at der er nogen der er lykkedes med at erstatte de forreste mellempotter med et rør. Men jeg kan ikke finde nogen der skriver noget om hvordan lyder er bagefter.
Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt i det?
Men det er også ved at være længe siden jeg har været under den, så jeg kan da huske forkert. Men kan se at der er kommet lidt "muffler delete" rør frem, som ligner meget det stykke rør med de 2 potter på.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1059
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 173 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Det er bedre ja og Ate typ 200 er også bedre: tørt kogepunkt min. 280 grader og vådt kogepunkt min. 198 grader. Hvis du skal have noget der er betydelig bedre, så er det Castrol SRF React Racing eller Motul RBF 660 du skal købe. De har begge tørt kogepunkt over 300 grader, men de er også dyrere.Reid skrev: ↑25. feb 2022, 16:57Kunne det være noget som dette:Tor Morrison skrev: ↑23. feb 2022, 17:32Skift til en bremsevæske med et højere kogepunkt. Ate, Motul og Castrol laver noget der kan holde til højere temperaturer.Reid skrev: ↑23. feb 2022, 17:15Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?
Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
https://www.24mx.dk/crosstilbehor/olie- ... lsrc=aw.ds
Det ligger umiddelbart i højere kogepunkt end hvad jeg kan google mig til alm. DOT4 kan.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
Livet er for kort til kedelige biler!
Livet er for kort til kedelige biler!
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Den fra Motul er da ikke så slem:Tor Morrison skrev: ↑25. feb 2022, 17:15
Det er bedre ja og Ate typ 200 er også bedre: tørt kogepunkt min. 280 grader og vådt kogepunkt min. 198 grader. Hvis du skal have noget der er betydelig bedre, så er det Castrol SRF React Racing eller Motul RBF 660 du skal købe. De har begge tørt kogepunkt over 300 grader, men de er også dyrere.
https://www.24mx.dk/crosstilbehor/olie- ... arisonsite
Men jeg kan også godt se at den fra Castrol er 4-5 gange dyrere. Men hvis det er det man skal have, så er det jo bare sådan det er
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 53 times
Re: Audi RS4 B9 2018
Er der mon nogen der sidder med et par gode bud på opgradering af bremser?
Nu har jeg lige været på tur med bilen, og det var ikke en super oplevelse på bremsedelen desværre. Varme bremser, høvlede bremseklodser (De var ellers kun 6 måneder gamle) osv. Det var ikke super fedt. Så jeg har prøvet at skifte bremseklodser på en p-plads i Tyskland nu.
Så nu skal der opgraderes.
Jeg har kigget lidt på Tarox. Umiddelbart ligner det at det er noget man gerne vil have, men jeg kan ikke lige se nogen steder hvor der er nogen der giver noget feedback på dem. De kommer også ud fra England, og det lader ikek rigtig til at det fremmer sagen økonomisk.
Jeg har også overvejet at skifte hele skidtet ud med nye originale. Det burde også kunne fungere.
Andre gode bud?
Nu har jeg lige været på tur med bilen, og det var ikke en super oplevelse på bremsedelen desværre. Varme bremser, høvlede bremseklodser (De var ellers kun 6 måneder gamle) osv. Det var ikke super fedt. Så jeg har prøvet at skifte bremseklodser på en p-plads i Tyskland nu.
Så nu skal der opgraderes.
Jeg har kigget lidt på Tarox. Umiddelbart ligner det at det er noget man gerne vil have, men jeg kan ikke lige se nogen steder hvor der er nogen der giver noget feedback på dem. De kommer også ud fra England, og det lader ikek rigtig til at det fremmer sagen økonomisk.
Jeg har også overvejet at skifte hele skidtet ud med nye originale. Det burde også kunne fungere.
Andre gode bud?
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk