Nicklossi skrev: ↑11. mar 2024, 12:22
Så softwaren står stadig som værende et originalt “nummer”?
Det jeg spørger om er nok, om der feks kommer til at stå “Landberg tjuptjuning 2.0.1” eller sådan noget, så det springer lige i øjnene på en der kigger efter det?
Nej - Der står ikke "Landberg chiptuning" når man laver en autoscan med VCDS ..
Jeg vil dog hejse et lille bitte flag.
Både VCDS og original tester kan udføre noget der hedder et "Readiness check" på motorstyringen.
Den tjekker en hel masse ting .... og fortæller så om den er glad for hvad den finder.
De ting Thomas laver, har indflydelse på det Readiness check. Det er således hans opgave at se til, at ECUen efter tuning kan bestå det check.
Jeg fik på et tidspunkt en fil til min uTune, hvor den efter flashing til ECU ikke bestod det check.
Han rodede lidt med det, men kunne ikke lige se hvorfor den ikke gik igennem. Jeg bad ham droppe at bruge mere tid på det, da jeg var ligeglad.
Herunder kan ses hvordan det hh.vis skal se ud ... og hvordan det ikke skal se ud.
Det er klart, at når man har et tjek der kan udføres med ét tryk på en knap, og med et bredt tilgængeligt tool som VCDS .. så vil det være smartest at den suser lige igennem det med flying colors. Det er lidt for åbenlyst hvis den dumper det tjek, vil jeg sige.
Så det kan man da evt lige spørge til, hvis man er henne og få optimeret sin bil ....... om man efter endt arbejde lige kunne få kørt et Readiness tjek i VCDS, for at se hvordan det falder ud.
- Readiness_green.jpg (42.42 KiB) Vist 1070 gange
- Readiness_red.jpg (43.12 KiB) Vist 1070 gange