Motor optimering af Superb 1,9 tdi greenline

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
thc
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 14. feb 2010, 21:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Motor optimering af Superb 1,9 tdi greenline

Indlæg af thc » 16. feb 2010, 23:09

er der nogen som har erfaring med motor optimering/tuning af spare motoren i Superb 1,9 tdi greenline ? hvad kan der opnås ved optimering ? bedre moment ? flere HK ? længere på litren ? eller er det slet ikke smart at gøre et indgreb i denne motor ?

Mvh Thc
Senest rettet af thc 17. feb 2010, 14:42, rettet i alt 1 gang.
Thomas Christensen
  • 04-06 VW turan 1,9 TDI/06 VW caddy 1,9 TDI/06-09 Seat altea 2,0 TDI dsg/09-10 Skoda octavia 1,9 TDI
    2010-14 Skoda octavia hatcback 1,6 TDI cr greenline.
    2014-18 Skoda superb twindoor (2011) 1,6 TDI cr greenline.
    2018 Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Bussinesline

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motor optimering af Suberb 1,9 tdi greenline

Indlæg af Greden » 17. feb 2010, 11:28

Det er ingen problemer at få mere effekt ud af øko modelerne, .

i langt de fleste tilfælde så er det ikke motoren der er lavet opdateringer på for at få den til at gå længere på literen..
det er ofte.
lavere undervogn
længere gearing
dæk med mindre rulle modstand
evt med en gearvalgs indikator for at få folk rettet ind til at kører mere økonomisk.

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor optimering af Superb 1,9 tdi greenline

Indlæg af Rittersport » 17. feb 2010, 15:29

Ca. 145Hk og 340Nm er ikke noget problem på dem. Og hastighedsbegrænseren på 190km/t kan også løftes :D
Med lidt flere kræfter udnyttes den højgearede gearkasse super !
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Brugeravatar
thc
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 14. feb 2010, 21:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Motor optimering af Superb 1,9 tdi greenline

Indlæg af thc » 17. feb 2010, 15:46

kan den så også holde til det i det lange løb ? 120,000 km på 3 år
Thomas Christensen
  • 04-06 VW turan 1,9 TDI/06 VW caddy 1,9 TDI/06-09 Seat altea 2,0 TDI dsg/09-10 Skoda octavia 1,9 TDI
    2010-14 Skoda octavia hatcback 1,6 TDI cr greenline.
    2014-18 Skoda superb twindoor (2011) 1,6 TDI cr greenline.
    2018 Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Bussinesline

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motor optimering af Superb 1,9 tdi greenline

Indlæg af Greden » 17. feb 2010, 18:12

det bør ikke være noget problem at holde, hvis man giver motor lov til at blive varm før man udnytter alle kræfterne og man giver lov til at køle af efterfølgende.
og så at man overholder sine service aftaler med olie og man benytter en god olie.
sådan en pd motor den er ganske stærk og holder fint til en 100% forøgelse af standard hk.

Brugeravatar
Thomas Landberg
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 19. jun 2008, 00:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: www.chiptuning.nu
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Motor optimering af Superb 1,9 tdi greenline

Indlæg af Thomas Landberg » 17. feb 2010, 18:55

thc skrev:kan den så også holde til det i det lange løb ? 120,000 km på 3 år
Det vil jeg mene. Motoren er jo grundliggende den samme som i Touran, Golf osv. Vi har lavet flere hundrede de sidste år og ikke en eneste er gået i stykker p.g.a. tuning. De første modeller (2005 og frem) havde lidt problemer med svinghjulet, men det er lang tid siden det blev rettet og nu er det stærkere.
MVH

Thomas Landberg
Landberg.dk ApS er pr. 1. september 2014 delt i to firmaer. Derfor:
Olie fra Castrol, autopærer fra Philips og Osram, Bell Add, Bosch viskerblade og en masse andet biltilbehør til landets bedste priser - så er det https://landberg.dk
Chiptuning, rullefelttest, Utune, EGRMOD osv. - så er det http://chiptuning.nu. Forhandlere i hele landet, bl.a. http://www.racetech.dk i Ringsted, http://www.cartrends.dk i Rødovre, http://www.au2sound.dk i Næsteved, NT Auto i Vejle, Procarshop i Odense og Insight Racing i Hedehusene..

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor optimering af Superb 1,9 tdi greenline

Indlæg af lars nelsson » 21. feb 2010, 12:46

Firmaer har jo altid interesse i at sælge en chiptuning hvis det er det de lever af. I min octavia stod koblingen af. I min nuværende VW stod svinghjult af. Det er en 105 hk ligesom din. Når det så er sagt, er det ganske rigtig som overnævnte siger, at de svage svinghjul er blevet skiftet. De brugte en overgang duallmass ( eller hvá de hedder ) nu bruger de sachs og luk. Hvis du vil læse lidt mere om emnet, så se under emnet Teknik. Der står en del om problemer. Bla med svinghjul. Til sidst ville jeg sige, at hvis jeg havde en greenline ( Superb som jeg selv overvejer ) skulle den også OBD chippes.

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor optimering af Superb 1,9 tdi greenline

Indlæg af lars nelsson » 21. feb 2010, 12:47

Nå jo.. Det er ligesom at få en anden bil!! Tro mig. Du bliver overrasket.

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"