Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:35
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 117 - Ledningsnet i bagagerumm
Fantastisk arbejde...
Må sku tage hatten af for din flid og perfektionisme!!!
Må sku tage hatten af for din flid og perfektionisme!!!
Range Rover Sport HSE 2006...
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=211234
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=211234
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 117 - Ledningsnet i bagagerumm
Mange tak!!
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1
Bagklappen er et større kapitel i sig selv.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Bagklappen lige efter afmonteringen.
- 01.JPG (81.42 KiB) Vist 7038 gange
-
- 2. Pladen bliver næsten altid bøjet, når dysen til sprinklervæske skal afmonteres.
- 02.JPG (62.82 KiB) Vist 7038 gange
-
- 3. Fokus eller mål med projektet er nu ændret.
- 03.JPG (61.99 KiB) Vist 7038 gange
-
- 4. Derfor skal 5L fjernes, og det kommer ikke tilbage.
- 04.JPG (62.28 KiB) Vist 7038 gange
-
- 5. Skruehullerne fra Zender-spoileren skal der også gøres noget ved.
- 05.JPG (59.11 KiB) Vist 7038 gange
-
- 6. De fire huller til spoileren skal ændres til clips.
- 06.JPG (70.86 KiB) Vist 7038 gange
-
- 7. Hullerne bores op og files firkantet, så de passer til clipsene.
- 07.JPG (86.42 KiB) Vist 7038 gange
-
- 8. Hullerne må ikke blive for store, så kan clipsen ikke kile sig fast når skruen køres igennem.
- 08.JPG (62.55 KiB) Vist 7038 gange
-
- 9. Clipsen ”klikket” på plads.
- 09.JPG (63.1 KiB) Vist 7038 gange
-
- 10. En bronzetonet bagrude fra lageret.
- 10.JPG (106.01 KiB) Vist 7038 gange
-
- 11. Klistermærker er meget besværlige at fjerne helt, og den er ikke pæn nok til bevarelse.
- 11.JPG (83.26 KiB) Vist 7038 gange
-
- 12. Ruden så godt ud med støv på, men efter vask kom ridserne frem.
- 12.JPG (93.7 KiB) Vist 7038 gange
-
- 13. Jeg besluttede derfor at reparere den rude, der sad i bagklappen.
- 13.JPG (77.52 KiB) Vist 7038 gange
-
- 14. Maling/lim der skulle kunne lede strøm, det limer bare ikke særligt godt.
- 14.JPG (69.31 KiB) Vist 7038 gange
-
- 15. Derfor blander jeg malingen med 2-komponent lim.
- 15.JPG (67.38 KiB) Vist 7038 gange
-
- 16. Nu må jeg afvente tørring. Om trådene efterfølgende virker er ikke så vigtigt. Bilen overgår til anvendelse udelukkende om sommeren, så det vil forhåbentligt være sjældent, det er nødvendigt med varme i bagruden.
- 16.JPG (62.43 KiB) Vist 7038 gange
-
- 17. Bagklappen klar til maling.
- 17.JPG (100.43 KiB) Vist 7038 gange
-
- 18. Billederne er fra perioden med et dårligt kamera.
- 18.JPG (96.23 KiB) Vist 7038 gange
-
- 19. Primeren/farven færdig efter en tre til fire lag.
- 19.JPG (77.41 KiB) Vist 7038 gange
-
- 20. Så skal der laves sort omkransning af ruden.
- 20.JPG (89.5 KiB) Vist 7038 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Det kræver en afdækning af hele bagklappen.
- 21.JPG (119.55 KiB) Vist 7037 gange
-
- 22. L041 Brilliantsort – Min absolutte ynglings farve i sort.
- 22.JPG (89.85 KiB) Vist 7037 gange
-
- 23. Afdækningen fjernet, nu mangler der bare klar lak.
- 23.JPG (92.27 KiB) Vist 7037 gange
-
- 24. Klar lak sprøjtet på, så mangler der vandslibning og polering.
- 24.JPG (89.98 KiB) Vist 7037 gange
-
- 25. Efter vandslibning og polering.
- 25.JPG (78.17 KiB) Vist 7037 gange
-
- 26. Ingen appelsinhud tilbage – kun flimmer.
- 26.JPG (57.71 KiB) Vist 7037 gange
-
- 27. Beslagene til bagklappen er blevet sandblæst og gulkromateret.
- 27.JPG (69.45 KiB) Vist 7037 gange
-
- 28. For at holde overfladen pæn, blev beslagene smurt ind i voks.
- 28.JPG (53.25 KiB) Vist 7037 gange
-
- 29. Zinkplade til hængslerne.
- 29.JPG (51.05 KiB) Vist 7037 gange
-
- 30. Værktøjet til udarbejdelse af zink-mellemlæg til hængslerne.
- 30.JPG (65 KiB) Vist 7037 gange
-
- 31. Normalt skal man anvende zink-folie, men de er fra VW skåret ud, så de passer til skærmboltene. Derfor passer de meget dårligt til hængslerne.
- 31.JPG (66.45 KiB) Vist 7037 gange
-
- 32. Zinkpladen forhindrer også modhagerne i at trykke sig ned i malingen.
- 32.JPG (80.07 KiB) Vist 7037 gange
-
- 33. Hængslerne blev smurt med syrefri olie og blev efterfølgende ”motioneret”.
- 33.JPG (48.2 KiB) Vist 7037 gange
-
- 34. Hængslerne boltet på bagklappen.
- 34.JPG (51.03 KiB) Vist 7037 gange
-
- 35. Jeg anvendte rustfaste bolte i stedet for de originale.
- 35.JPG (74.54 KiB) Vist 7037 gange
-
- 36. Bagklappen kan nu hænges på karrosseriet.
- 36.JPG (72.44 KiB) Vist 7037 gange
-
- 37. Gasfjederen er stadig rigtig god, men ser noget dårlig ud.
- 37.JPG (70.43 KiB) Vist 7037 gange
-
- 38. Beslaget til gasfjederen ser heller ikke for godt ud.
- 38.JPG (74.65 KiB) Vist 7037 gange
-
- 39. Kanterne på beslaget blev filet.
- 39.JPG (74.87 KiB) Vist 7037 gange
-
- 40. Gasfjederen blev slebet med sandpapir.
- 40.JPG (72.81 KiB) Vist 7037 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tredie del
Tredie del.
- Vedhæftede filer
-
- 41. Begge dele blev malet.
- 41.JPG (47.72 KiB) Vist 7037 gange
-
- 42. Originale dele til monteringen af bagklappen.
- 42.JPG (68.24 KiB) Vist 7037 gange
-
- 43. Akseltapperne er afsindigt dyre. Jeg vil mene, at de kunne laves i titanium til samme pris alle andre steder, end der hvor VW får dem produceret.
- 43.JPG (60.6 KiB) Vist 7037 gange
-
- 44. Gasfjederen monteret med nye originale dele.
- 44.JPG (91.16 KiB) Vist 7037 gange
-
- 45. Skrammer er desværre uundgåelige.
- 45.JPG (49.73 KiB) Vist 7037 gange
-
- 46. Det er rart at se på nye dele.
- 46.JPG (45.31 KiB) Vist 7037 gange
-
- 47. Låsetøjet til bagklappen blev smurt med vaselinefedt.
- 47.JPG (72.17 KiB) Vist 7037 gange
-
- 48. Nederste del monterer jeg let løst.
- 48.JPG (61.35 KiB) Vist 7037 gange
-
- 49. Når overdelen lukkes nedover underdelen flytter den sig efter overdelen, og låsetøjet er så lignet op, og underdelen spændes helt fast.
- 49.JPG (53.88 KiB) Vist 7037 gange
-
- 50. Ledningerne på de ekstra bremselygter er helt stive og snoede.
- 50.JPG (62.59 KiB) Vist 7037 gange
-
- 51. Det skulle skilles ad for at udskifte de originale ledninger.
- 51.JPG (69.77 KiB) Vist 7037 gange
-
- 52. Stikkene blev loddet på ledningerne.
- 52.JPG (76.92 KiB) Vist 7037 gange
-
- 53. Lygterne på plads på bagklappen. De er kilet ned ved gummilisten foroven- og forneden.
- 53.JPG (82.69 KiB) Vist 7037 gange
-
- 54. Ledningen blev overtrukket med krympeflex for at skjule den røde halvdel.
- 54.JPG (45.46 KiB) Vist 7037 gange
-
- 55. Alle ledninger til bagklappen er nu samlet her. Normalt anvender jeg ikke klemrækker, men i dette tilfælde var det den bedste løsning. Hvis der blev monteret almindelige stik på ledningerne, ville det være nødvendigt at klippe dem af, for at trække ledningerne igennem karrosseriet hvis bagklappen skal afmonteres.
- 55.JPG (75.21 KiB) Vist 7037 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Leth
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 26. jan 2010, 22:20
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1
Imponerende, men er du sikker på at du skal have sorte/tonede baglygter og rødt reflexpanel? Jeg ville enten sætte originallygter på eller droppe panelet, det andet synes jeg ser lidt rodet ud
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1
Mange tak!!
Det må gerne være rodet Men jeg kan godt se din pointe.
Jeg overvejer nogle andre lygter, men der skal også være lidt til efter "at den er færdig". Færdig eksisterer jo ikke, man kan altid finde på noget.
Et sæt nye blanke originalt udformede baglygter er faktisk flot - efter min mening. En endelig beslutning omkring baglygterne er ikke taget endnu.
MVH
Det må gerne være rodet Men jeg kan godt se din pointe.
Jeg overvejer nogle andre lygter, men der skal også være lidt til efter "at den er færdig". Færdig eksisterer jo ikke, man kan altid finde på noget.
Et sæt nye blanke originalt udformede baglygter er faktisk flot - efter min mening. En endelig beslutning omkring baglygterne er ikke taget endnu.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 149
- Tilmeldt: 11. aug 2008, 09:47
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1
Jeg synes det er synd du har flyttet nummerpladen ned under kofangeren. Bilen ser helt skæv ud når man ser den bagfra.
Nummerpladen er nu en del af bilen, og bør derfor også indgå i bilens design på en måde så den ikke bliver alt for assymetrisk.
Bl.a. derfor synes jeg Alfa Romeo fejler grumt i deres frontdesign for nummpladen ødelægger det hele.
Nummerpladen er nu en del af bilen, og bør derfor også indgå i bilens design på en måde så den ikke bliver alt for assymetrisk.
Bl.a. derfor synes jeg Alfa Romeo fejler grumt i deres frontdesign for nummpladen ødelægger det hele.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1890
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 212 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1
Er helt enig med de 2 andre. Nr plade skal altså op midt i og sidde og så på med nogen andre baglygter. Så du kan undgå reflexen. Det ville se noget mere stilet ud
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1
Nu skal den jo ikke blive smart og lækker, eller mainstream, det har aldrig været meningen
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Torben DH
- Nyt medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 26. jun 2008, 18:25
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Bording
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1
Synes godt om! Det fedeste ved den bil er jo netop at den er så enestående! Hatten af for det! Jeg er selv bare en kylling der drømmer om en helt clean G'etter med krystalbaglygter, crosshairforlygter, tagbagebærer og små brede fælge ligesom alle de andre;-)G1-manden skrev:Nu skal den jo ikke blive smart og lækker, eller mainstream, det har aldrig været meningen
MVH
Nej fortsæt du bare med den stil du har lagt for døren det er dk's fedeste goller
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1
Mange tak!!
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 Update 119 - Bagklap 2
Fortsættelse fra i sidste uge.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Skruehuller fra Zender-spoilerens sidestykker.
- 01.JPG (110.54 KiB) Vist 6674 gange
-
- 2. Hullet filet uden forboring.
- 02.JPG (74.05 KiB) Vist 6674 gange
-
- 3. Det er nemmere at bore hullet op først.
- 03.JPG (60.77 KiB) Vist 6674 gange
-
- 4. Hullet må ikke blive for stort, men clipsen skal også kunne gå i.
- 04.JPG (79.06 KiB) Vist 6674 gange
-
- 5. Sidestykkerne til spoileren trænger til rengøring og opfriskning.
- 05.JPG (91.27 KiB) Vist 6674 gange
-
- 6. Centerdelen skrabes ren for gammel fugemasse.
- 06.JPG (106.28 KiB) Vist 6674 gange
-
- 7. Alle delene affedtet med bremserens.
- 07.JPG (106.64 KiB) Vist 6674 gange
-
- 8. Malet sorte med bumperspray.
- 08.JPG (100.14 KiB) Vist 6674 gange
-
- 9. Det bliver spændende, at se hvor længe bumpersprayen kan holde sig sort.
- 09.JPG (105.36 KiB) Vist 6674 gange
-
- 10. Klar til montering af sidestykkerne, der dækker for det manglende stykke tagrende plastic.
- 10.JPG (72.51 KiB) Vist 6674 gange
-
- 11. Der skal helst ikke kunne løbe vand ind omkring clipsene.
- 11.JPG (88.25 KiB) Vist 6674 gange
-
- 12. Det problem kan butylgummi løse.
- 12.JPG (108.99 KiB) Vist 6674 gange
-
- 13. Gummiet kan holde på spoileren og dække af for vandindløb.
- 13.JPG (55.59 KiB) Vist 6674 gange
-
- 14. Hjørnerne af spoileren skal holdes på plads af butylgummi.
- 14.JPG (102.96 KiB) Vist 6674 gange
-
- 15. Man kan anvende fugemasse, men butylgummi er til at fjerne igen uden brug af skrabeværktøj.
- 15.JPG (95.57 KiB) Vist 6674 gange
-
- 16. Rustfaste skruer til spoileren.
- 16.JPG (103.18 KiB) Vist 6674 gange
-
- 17. Sidestykkernes skruehuller skal dækkes af med plastpropper.
- 17.JPG (75.99 KiB) Vist 6674 gange
-
- 18. Plastpropperne er de originale til spoileren. Det er utroligt, at de ikke er blevet væk med tiden.
- 18.JPG (97.15 KiB) Vist 6674 gange
-
- 19. Dækpladen indvendigt i bagklappen er også lidt ”træt” at se til.
- 19.JPG (94.45 KiB) Vist 6674 gange
-
- 20. Stoffet med skum skal give lidt fylde i den undersænkede midterdel.
- 20.JPG (80.86 KiB) Vist 6674 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Der var knækket et hjørne, men det kunne klares med alu-tape.
- 21.JPG (103.53 KiB) Vist 6673 gange
-
- 22. Dækpladen skal beklædes med samme filt, som der er anvendt i resten af bilen.
- 22.JPG (91.08 KiB) Vist 6673 gange
-
- 23. Første limning rundt om en kant.
- 23.JPG (100.26 KiB) Vist 6673 gange
-
- 24. Her kunne klemmerne genbruges.
- 24.JPG (67.15 KiB) Vist 6673 gange
-
- 25. Dagen efter førstelimning var filten fikseret, og den næste kant kunne limes.
- 25.JPG (104.11 KiB) Vist 6673 gange
-
- 26. Den synlige overside.
- 26.JPG (97.18 KiB) Vist 6673 gange
-
- 27. Hjørnerne var lidt vanskelige, men filten er heldigvis taknemmelig at arbejde med.
- 27.JPG (68.99 KiB) Vist 6673 gange
-
- 28. Hullerne til clipsene blev lavet med huggepibe.
- 28.JPG (95.23 KiB) Vist 6673 gange
-
- 29. Klar til montering på bagklappen.
- 29.JPG (102.26 KiB) Vist 6673 gange
-
- 30. Det er pæne runde huller, en huggepibe kan lave.
- 30.JPG (80.76 KiB) Vist 6673 gange
-
- 31. Clipsene er ikke af den pæneste type, men det kan gå an.
- 31.JPG (72.41 KiB) Vist 6673 gange
-
- 32. Helt klar til montering.
- 32.JPG (106.82 KiB) Vist 6673 gange
-
- 33. Der er en smule limudtrækning i kanterne, men det ses ikke så tydeligt, når lyset ikke er så skarpt.
- 33.JPG (86.47 KiB) Vist 6673 gange
-
- 34. Jeg vil gerne have en sammenhæng mellem den røde omkransning af lygtegrillen i forenden og noget andet i bagenden. Det bliver emblemerne der skal forsøges med.
- 34.JPG (59.29 KiB) Vist 6673 gange
-
- 35. Emblemerne har monteringstappe på bagsiden, og er derfor noget vanskelige at arbejde med.
- 35.JPG (71.64 KiB) Vist 6673 gange
-
- 36. Træklodser med huller løste problemet med tapperne, og det er meget nemmere at arbejde med dem.
- 36.JPG (75.7 KiB) Vist 6673 gange
-
- 37. Efter meget besvær og mange lag maling, så emblemerne sådan ud.
- 37.JPG (99.55 KiB) Vist 6673 gange
-
- 38. Malingen blev vandslebet inden klar lak.
- 38.JPG (108.43 KiB) Vist 6673 gange
-
- 39. Helt jævne kunne bogstaverne ikke blive, men det var tæt på.
- 39.JPG (78.6 KiB) Vist 6673 gange
-
- 40. ”Løbsk” maling blev skrabet af kanterne.
- 40.JPG (112.94 KiB) Vist 6673 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tredie del
Tredie del.
- Vedhæftede filer
-
- 41. Afskrabningen gav lidt uønskede skrammer, men det var acceptabelt.
- 41.JPG (69.18 KiB) Vist 6672 gange
-
- 42. Masser af klar lak til at slibe i.
- 42.JPG (110.3 KiB) Vist 6672 gange
-
- 43. Nu mangler der vandslibning og polering.
- 43.JPG (65.97 KiB) Vist 6672 gange
-
- 44. På det her tidspunkt var jeg rigtig grundigt træt af de emblemer.
- 44.JPG (96.16 KiB) Vist 6672 gange
-
- 45. Færdig med vandslibning.
- 45.JPG (74.31 KiB) Vist 6672 gange
-
- 46. Afdækning til polering.
- 46.JPG (72.93 KiB) Vist 6672 gange
-
- 47. Først blev de grundigt rengjort med sæbevand og tandbørste.
- 47.JPG (74.19 KiB) Vist 6672 gange
-
- 48. De blev hovedsageligt poleret med håndkraft.
- 48.JPG (83.18 KiB) Vist 6672 gange
-
- 49. Afslutningsvis fik de voks.
- 49.JPG (117.67 KiB) Vist 6672 gange
-
- 50. Nye originale clips til emblemerne.
- 50.JPG (76.56 KiB) Vist 6672 gange
-
- 51. De skal trykkes temmelig hårdt for at komme ind på plads.
- 51.JPG (61.9 KiB) Vist 6672 gange
-
- 52. Jeg er ikke helt sikker på, om det er godt.
- 52.JPG (60.98 KiB) Vist 6672 gange
-
- 53. Beslutningen om de skal blive, eller der skal helt sorte emblemer på, bliver taget når den kommer udenfor i solen at stå. Det er nemmere at danne sig et helhedsindtryk på det tidspunkt.
- 53.JPG (73.66 KiB) Vist 6672 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6242
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2049 times
- Been thanked: 667 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 119 - Bagklap 2
Flotte emblemer, de passer perfekt til grillen.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 119 - Bagklap 2
Mange tak Hr. Jansom.
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 Update 120 - Fronthjelm
Maling og montering af fronthjelmen.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Stængerne til støjmåtten efter sandblæsning.
- 01.JPG (68.79 KiB) Vist 6463 gange
-
- 2. Jeg havde prøvet at male stængerne, men det holdte ikke særligt godt.
- 02.JPG (49.83 KiB) Vist 6463 gange
-
- 3. Gul chromatisering burde holde noget bedre end maling.
- 03.JPG (53.08 KiB) Vist 6463 gange
-
- 4. Stængerne kan gnave lidt i støjmåtten. Et overtræk af slange burde afhjælpe det.
- 04.JPG (64.51 KiB) Vist 6463 gange
-
- 5. Enderne skal stikkes ind i fronthjelmen.
- 05.JPG (58.4 KiB) Vist 6463 gange
-
- 6. For at undgå ridser i malingen er enderne blevet svøbt ind i krympeflex.
- 06.JPG (43.75 KiB) Vist 6463 gange
-
- 7. Klar til montering.
- 07.JPG (57.76 KiB) Vist 6463 gange
-
- 8. Slangerne er almindelig sprinklerslange.
- 08.JPG (48.91 KiB) Vist 6463 gange
-
- 9. –
- 09.JPG (47.24 KiB) Vist 6463 gange
-
- 10. Fronthjelmen under maleprocessen.
- 10.JPG (100.53 KiB) Vist 6463 gange
-
- 11. Det er efterhånden længe siden, at den blev malet.
- 11.JPG (103.95 KiB) Vist 6463 gange
-
- 12. Billedet viser det ikke, men der var en del appelsinhud på hjelmen.
- 12.JPG (73.59 KiB) Vist 6463 gange
-
- 13. Fronthjelmen blev brugt til øvelse af arbejdsgangen for polering af hele bilen.
- 13.JPG (66.79 KiB) Vist 6463 gange
-
- 14. Den så ikke så godt ud efter klarlakken.
- 14.JPG (95.15 KiB) Vist 6463 gange
-
- 15. Her er appelsinhuden tydelig.
- 15.JPG (46.26 KiB) Vist 6463 gange
-
- 16. Poleringen tog det meste, men rigtig god blev hjelmen aldrig.
- 16.JPG (80.93 KiB) Vist 6463 gange
-
- 17. Hjelmen blev slebet ned og poleret to gange.
- 17.JPG (84.63 KiB) Vist 6463 gange
-
- 18. Det færdige resultat.
- 18.JPG (102.07 KiB) Vist 6463 gange
-
- 19. Området ved støttestangen er beskyttet af klar stenslagsfolie.
- 19.JPG (54.08 KiB) Vist 6463 gange
-
- 20. Klar til montering på bilen.
- 20.JPG (101.75 KiB) Vist 6463 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Kamei luftindsugningen blev malet med bumperspray.
- 21.JPG (158.93 KiB) Vist 6462 gange
-
- 22. De originale skiver til indsugningen har jeg aldrig haft, men jeg fremstillede nogle selv.
- 22.JPG (65.27 KiB) Vist 6462 gange
-
- 23. Tapperne med skruehullerne er for lange, derfor er det nødvendigt med en mellemskive, for at indsugningen overhovedet sidder fast.
- 23.JPG (62.17 KiB) Vist 6462 gange
-
- 24. Nu mangler der bare en sprinklerdyse.
- 24.JPG (68.04 KiB) Vist 6462 gange
-
- 25. Skiverne monteret på bagsiden.
- 25.JPG (101.71 KiB) Vist 6462 gange
-
- 26. Støjmåtten på plads. Den er tung og bøvlet at få på plads alene.
- 26.JPG (96.97 KiB) Vist 6462 gange
-
- 27. Låsetøjet er blevet sandblæst og chromatiseret.
- 27.JPG (66.29 KiB) Vist 6462 gange
-
- 28. For at holde overfladen pæn er låsetøjet blevet smurt ind i voks.
- 28.JPG (56 KiB) Vist 6462 gange
-
- 29. Hjelmen færdig og klar.
- 29.JPG (75.57 KiB) Vist 6462 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH
Lidt gøgl og pynt i hver ende.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Tajco fremstiller stadig et stort udvalg af udstødningspiber.
- 01.JPG (61.26 KiB) Vist 6244 gange
-
- 2. Jeg vil gerne undgå at bagenden bliver sort af udstødning.
- 02.JPG (55.01 KiB) Vist 6244 gange
-
- 3. Det burde hjælpe at sende udstødningen direkte mod jorden.
- 03.JPG (57.94 KiB) Vist 6244 gange
-
- 4. Den sidder lidt tæt på tågelygten, men jeg håber det går.
- 04.JPG (52.89 KiB) Vist 6244 gange
-
- 5. Normalt er BRA’en monteret med elastikker og velcro. Jeg vil gerne udelukkende anvende elastikker.
- 05.JPG (58.53 KiB) Vist 6244 gange
-
- 6. En ring fra en nøglering sat omkring en holder til støjmåtten.
- 06.JPG (91.65 KiB) Vist 6244 gange
-
- 7. Krogene fik et lag krympeflex.
- 07.JPG (61.02 KiB) Vist 6244 gange
-
- 8. Hjemmelavede bøsninger til krogene.
- 08.JPG (47.26 KiB) Vist 6244 gange
-
- 9. Krogene monteret sammen med skruerne til Kamei-luftindtaget.
- 09.JPG (76.61 KiB) Vist 6244 gange
-
- 10. Klar til at blive afleveret til min mor.
- 10.JPG (61.27 KiB) Vist 6244 gange
-
- 11. Hun syede elastikker på.
- 11.JPG (63.05 KiB) Vist 6244 gange
-
- 12. BRA’en monteret med de nye elastikker.
- 12.JPG (101.13 KiB) Vist 6244 gange
-
- 13. Nu håber jeg, at den ikke vil blafre så meget mere.
- 13.JPG (95.77 KiB) Vist 6244 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Torben DH
- Nyt medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 26. jun 2008, 18:25
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Bording
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH
jamen for dælen mester vi ska da os se den med lukket hjelm
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6242
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2049 times
- Been thanked: 667 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH
Et kort øjeblik troede jeg vi skulle se Hr. Flådeejer ryge pibe iført en fræk BH....
Nydeligt arbejde
Nydeligt arbejde
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- Tigger
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4625
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH
Det var faktisk også min første tankejansom skrev:Et kort øjeblik troede jeg vi skulle se Hr. Flådeejer ryge pibe iført en fræk BH....
Nydeligt arbejde
Hilsen Brian Christensen
Se mine biler her...
Downed.dk - Blanz Society
Undervogne købes hos TheSuspensioncompagny.dk - Min Puch Maxi
Se mine biler her...
Downed.dk - Blanz Society
Undervogne købes hos TheSuspensioncompagny.dk - Min Puch Maxi
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH
Frække fyre
Det er jo ikke søndag
MVH
Det er jo ikke søndag
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 Update 122 - Bagklap - det sidste
De sidste småting på bagklappen.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 2. Spritny og original. Har lagt på lager en del år.
- 01.JPG (63.06 KiB) Vist 5945 gange
-
- 2. Spritny og original. Har lagt på lager en del år.
- 02.JPG (66.86 KiB) Vist 5945 gange
-
- 3. Den er meget blød og smidig, når den er ny.
- 03.JPG (70.06 KiB) Vist 5945 gange
-
- 4. Samlerøret er limet fast i gummilisten.
- 04.JPG (47.33 KiB) Vist 5945 gange
-
- 5. Den er rigeligt lang.
- 05.JPG (96.56 KiB) Vist 5945 gange
-
- 6. Det er faktisk helt overdrevet med så meget ekstra i længden.
- 06.JPG (101.24 KiB) Vist 5945 gange
-
- 7. Pladesaksen og skævbideren er til at klippe gummilisten med. Nylonhammeren til at slå gummilisten på plads. Den er vanskelig at trykke helt ind på plads med fingrene.
- 07.JPG (68.1 KiB) Vist 5945 gange
-
- 8. Den færdige samling.
- 08.JPG (41.36 KiB) Vist 5945 gange
-
- 9. –
- 09.JPG (58.27 KiB) Vist 5945 gange
-
- 10. Ny original viskerarm til bagklappen.
- 10.JPG (53.39 KiB) Vist 5945 gange
-
- 11. Denne viskerarm skulle være den sidste lagerførte hos VW i Danmark.
- 11.JPG (70.14 KiB) Vist 5945 gange
-
- 12. Der skulle have siddet en rusten arm, men jeg fortrød den beslutning.
- 12.JPG (52.35 KiB) Vist 5945 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 Update 123 - Forrude
Forruden i bilen var blåtonet. Det passer meget dårligt til resten af ruderne, der nu er bronzetonet. Der blev indkøbt en helt ny bronzetonet forrude, uden ekstra tonet bjælke øverst.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Lige trukket på plads med snor. Klistermærkerne var af papir, og måtte skrabes af.
- 01.JPG (82.79 KiB) Vist 5704 gange
-
- 2. En helt ny rude er bare lækker.
- 02.JPG (84.81 KiB) Vist 5704 gange
-
- 3. Gummilisten er fuget i bunden, udvendigt i gummilisten, og cirka 15 centimeter op af A-stolperne. Fugemassen skulle være livstids-elastisk.
- 03.JPG (80.51 KiB) Vist 5704 gange
-
- 4. Plastic-stykkerne ved forruden inden klargøring.
- 04.JPG (92.78 KiB) Vist 5704 gange
-
- 5. Affedtningen tog lang tid.
- 05.JPG (86.97 KiB) Vist 5704 gange
-
- 6. De fik et lag bumperspray, så de er pænt sorte igen.
- 06.JPG (88.42 KiB) Vist 5704 gange
-
- 7. Her er de tørret op. Bumperspray er rigtig effektivt.
- 07.JPG (60.66 KiB) Vist 5704 gange
-
- 8. De holdes på plads af butylgummi og gummilisten fra forruden.
- 08.JPG (74.04 KiB) Vist 5704 gange
-
- 9. Monteret.
- 09.JPG (84.7 KiB) Vist 5704 gange
-
- 10. Jeg kan rigtig godt lide de afdækninger.
- 10.JPG (76.09 KiB) Vist 5704 gange
-
- 11. Nye originale bøsninger til visker-akslerne.
- 11.JPG (92.42 KiB) Vist 5704 gange
-
- 12. Monteret.
- 12.JPG (56.41 KiB) Vist 5704 gange
-
- 13. Helt nye viskerarme. De er fra et restparti, jeg købte en gang.
- 13.JPG (61.9 KiB) Vist 5704 gange
-
- 14. De burde jo passe.
- 14.JPG (51.66 KiB) Vist 5704 gange
-
- 15. Det er en SWF produktion, men de var også leverandør af originale viskerarme.
- 15.JPG (55.03 KiB) Vist 5704 gange
-
- 16. Armene har originale stempler og reservedelsnumre.
- 16.JPG (49.14 KiB) Vist 5704 gange
-
- 17. –
- 17.JPG (45.88 KiB) Vist 5704 gange
-
- 18. Nye viskerblade er en nødvendighed.
- 18.JPG (67.41 KiB) Vist 5704 gange
-
- 19. Monteret.
- 19.JPG (79.72 KiB) Vist 5704 gange
-
- 20. Sort er altså pænere end de rustne viskerarme.
- 20.JPG (75.58 KiB) Vist 5704 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Rosendal
- Nyt medlem
- Indlæg: 370
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 123 - Forrude
Det ser godt ud. Og god idé med fugen. Kom den på den yderste læbe på listen inden montering, eller lage du den i ruderammen? Tror du ikke det ville være lige så effektiv og give hele ruderammen rundt noget lys textyl?
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 123 - Forrude
Goddag Hr. Rosendal!
Mange tak!!
Gummifugen kom i den yderste og øverste læbe forneden efter montering.
Gummilisten fik tynd og klar tectyl inden montering.
Synsdagen nærmer sig hastigt. Jeg arbejder som besat i øjeblikket.
MVH
Mange tak!!
Gummifugen kom i den yderste og øverste læbe forneden efter montering.
Gummilisten fik tynd og klar tectyl inden montering.
Synsdagen nærmer sig hastigt. Jeg arbejder som besat i øjeblikket.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 Update 124 - Hattehylde
Jeg ville gerne have en hattehylde uden huller.
Limprocessen er lidt langvarig. For ikke at trække filten skæv eller få lim udover hele filten, vælger jeg at lime i delområder, og derefter afvente tørring (12timer) før jeg limer det næste område.
God fornøjelse!
Limprocessen er lidt langvarig. For ikke at trække filten skæv eller få lim udover hele filten, vælger jeg at lime i delområder, og derefter afvente tørring (12timer) før jeg limer det næste område.
God fornøjelse!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 Update 124 - Hattehylde
Jeg ville gerne have en hattehylde uden huller.
Limprocessen er lidt langvarig. For ikke at trække filten skæv eller få lim udover hele filten, vælger jeg at lime i delområder, og derefter afvente tørring (12timer) før jeg limer det næste område.
God fornøjelse!
Limprocessen er lidt langvarig. For ikke at trække filten skæv eller få lim udover hele filten, vælger jeg at lime i delområder, og derefter afvente tørring (12timer) før jeg limer det næste område.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Denne originale hylde er i en dårlig stand.
- 01.JPG (69.17 KiB) Vist 5457 gange
-
- 2. Den er flækket i kanterne og er kraftigt buet efter for tunge højttalere.
- 02.JPG (85.7 KiB) Vist 5457 gange
-
- 3. En kammerat skaffede en MDF-plade.
- 03.JPG (56.64 KiB) Vist 5457 gange
-
- 4. Kanterne er fræset ned, så de originale stålskinner kan komme indover kanten.
- 04.JPG (47.17 KiB) Vist 5457 gange
-
- 5. Første kontrol – Kan hylden være i bilen.
- 05.JPG (57.43 KiB) Vist 5457 gange
-
- 6. Stålskinnerne afmonteret. De var ikke helt nemme at få af.
- 06.JPG (101.14 KiB) Vist 5457 gange
-
- 7. Stålskinnerne kan komme indover kanten.
- 07.JPG (78.35 KiB) Vist 5457 gange
-
- 8. Første limning på oversiden.
- 08.JPG (66.57 KiB) Vist 5457 gange
-
- 9. Der skal et kraftigt lag lim på, men heller ikke så meget at det trækker igennem filten.
- 09.JPG (68.49 KiB) Vist 5457 gange
-
- 10. Den anvendte lim. Store bøtter er billigere end tuber.
- 10.JPG (77.99 KiB) Vist 5457 gange
-
- 11. Anden limning. Området for limning er tegnet op med blyant.
- 11.JPG (58.01 KiB) Vist 5457 gange
-
- 12. Kanten fikseres med klemmer. Herved trykkes filten også, så stålskinnen skal klemmes nedover kanten.
- 12.JPG (66.75 KiB) Vist 5457 gange
-
- 13. Tredje limning.
- 13.JPG (71.12 KiB) Vist 5457 gange
-
- 14. Nu mangler der bare gavlene.
- 14.JPG (58.26 KiB) Vist 5457 gange
-
- 15. Fjerde limning. De sidste huller skal også dækkes.
- 15.JPG (65.49 KiB) Vist 5457 gange
-
- 16. Femte limning. Klar til montering dagen efter.
- 16.JPG (68.19 KiB) Vist 5457 gange
-
- 17. Stålskinnerne måtte slåes forsigtigt på plads med en hammer.
- 17.JPG (69.34 KiB) Vist 5457 gange
-
- 18. Maling på skinnerne var meget dårlig, men det kan løses med filt.
- 18.JPG (79.46 KiB) Vist 5457 gange
-
- 19. Filten holdes på plads med det tynde Würth tape.
- 19.JPG (77.56 KiB) Vist 5457 gange
-
- 20. Jeg overvejede at få syet kanterne på filten til skinnerne, men endte med at lade være.
- 20.JPG (83.18 KiB) Vist 5457 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.