Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Nerenst
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:35
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 117 - Ledningsnet i bagagerumm

Indlæg af Nerenst » 12. mar 2011, 20:24

Fantastisk arbejde...
Må sku tage hatten af for din flid og perfektionisme!!!

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 117 - Ledningsnet i bagagerumm

Indlæg af G1-manden » 13. mar 2011, 12:18

:oops: :oops: :oops: Mange tak!!

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1

Indlæg af G1-manden » 19. mar 2011, 09:29

Bagklappen er et større kapitel i sig selv.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Bagklappen lige efter afmonteringen.
01.JPG (81.42 KiB) Vist 7038 gange
02.JPG
2. Pladen bliver næsten altid bøjet, når dysen til sprinklervæske skal afmonteres.
02.JPG (62.82 KiB) Vist 7038 gange
03.JPG
3. Fokus eller mål med projektet er nu ændret.
03.JPG (61.99 KiB) Vist 7038 gange
04.JPG
4. Derfor skal 5L fjernes, og det kommer ikke tilbage.
04.JPG (62.28 KiB) Vist 7038 gange
05.JPG
5. Skruehullerne fra Zender-spoileren skal der også gøres noget ved.
05.JPG (59.11 KiB) Vist 7038 gange
06.JPG
6. De fire huller til spoileren skal ændres til clips.
06.JPG (70.86 KiB) Vist 7038 gange
07.JPG
7. Hullerne bores op og files firkantet, så de passer til clipsene.
07.JPG (86.42 KiB) Vist 7038 gange
08.JPG
8. Hullerne må ikke blive for store, så kan clipsen ikke kile sig fast når skruen køres igennem.
08.JPG (62.55 KiB) Vist 7038 gange
09.JPG
9. Clipsen ”klikket” på plads.
09.JPG (63.1 KiB) Vist 7038 gange
10.JPG
10. En bronzetonet bagrude fra lageret.
10.JPG (106.01 KiB) Vist 7038 gange
11.JPG
11. Klistermærker er meget besværlige at fjerne helt, og den er ikke pæn nok til bevarelse.
11.JPG (83.26 KiB) Vist 7038 gange
12.JPG
12. Ruden så godt ud med støv på, men efter vask kom ridserne frem.
12.JPG (93.7 KiB) Vist 7038 gange
13.JPG
13. Jeg besluttede derfor at reparere den rude, der sad i bagklappen.
13.JPG (77.52 KiB) Vist 7038 gange
14.JPG
14. Maling/lim der skulle kunne lede strøm, det limer bare ikke særligt godt.
14.JPG (69.31 KiB) Vist 7038 gange
15.JPG
15. Derfor blander jeg malingen med 2-komponent lim.
15.JPG (67.38 KiB) Vist 7038 gange
16.JPG
16. Nu må jeg afvente tørring. Om trådene efterfølgende virker er ikke så vigtigt. Bilen overgår til anvendelse udelukkende om sommeren, så det vil forhåbentligt være sjældent, det er nødvendigt med varme i bagruden.
16.JPG (62.43 KiB) Vist 7038 gange
17.JPG
17. Bagklappen klar til maling.
17.JPG (100.43 KiB) Vist 7038 gange
18.JPG
18. Billederne er fra perioden med et dårligt kamera.
18.JPG (96.23 KiB) Vist 7038 gange
19.JPG
19. Primeren/farven færdig efter en tre til fire lag.
19.JPG (77.41 KiB) Vist 7038 gange
20.JPG
20. Så skal der laves sort omkransning af ruden.
20.JPG (89.5 KiB) Vist 7038 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 19. mar 2011, 09:38

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. Det kræver en afdækning af hele bagklappen.
21.JPG (119.55 KiB) Vist 7037 gange
22.JPG
22. L041 Brilliantsort – Min absolutte ynglings farve i sort.
22.JPG (89.85 KiB) Vist 7037 gange
23.JPG
23. Afdækningen fjernet, nu mangler der bare klar lak.
23.JPG (92.27 KiB) Vist 7037 gange
24.JPG
24. Klar lak sprøjtet på, så mangler der vandslibning og polering.
24.JPG (89.98 KiB) Vist 7037 gange
25.JPG
25. Efter vandslibning og polering.
25.JPG (78.17 KiB) Vist 7037 gange
26.JPG
26. Ingen appelsinhud tilbage – kun flimmer.
26.JPG (57.71 KiB) Vist 7037 gange
27.JPG
27. Beslagene til bagklappen er blevet sandblæst og gulkromateret.
27.JPG (69.45 KiB) Vist 7037 gange
28.JPG
28. For at holde overfladen pæn, blev beslagene smurt ind i voks.
28.JPG (53.25 KiB) Vist 7037 gange
29.JPG
29. Zinkplade til hængslerne.
29.JPG (51.05 KiB) Vist 7037 gange
30.JPG
30. Værktøjet til udarbejdelse af zink-mellemlæg til hængslerne.
30.JPG (65 KiB) Vist 7037 gange
31.JPG
31. Normalt skal man anvende zink-folie, men de er fra VW skåret ud, så de passer til skærmboltene. Derfor passer de meget dårligt til hængslerne.
31.JPG (66.45 KiB) Vist 7037 gange
32.JPG
32. Zinkpladen forhindrer også modhagerne i at trykke sig ned i malingen.
32.JPG (80.07 KiB) Vist 7037 gange
33.JPG
33. Hængslerne blev smurt med syrefri olie og blev efterfølgende ”motioneret”.
33.JPG (48.2 KiB) Vist 7037 gange
34.JPG
34. Hængslerne boltet på bagklappen.
34.JPG (51.03 KiB) Vist 7037 gange
35.JPG
35. Jeg anvendte rustfaste bolte i stedet for de originale.
35.JPG (74.54 KiB) Vist 7037 gange
36.JPG
36. Bagklappen kan nu hænges på karrosseriet.
36.JPG (72.44 KiB) Vist 7037 gange
37.JPG
37. Gasfjederen er stadig rigtig god, men ser noget dårlig ud.
37.JPG (70.43 KiB) Vist 7037 gange
38.JPG
38. Beslaget til gasfjederen ser heller ikke for godt ud.
38.JPG (74.65 KiB) Vist 7037 gange
39.JPG
39. Kanterne på beslaget blev filet.
39.JPG (74.87 KiB) Vist 7037 gange
40.JPG
40. Gasfjederen blev slebet med sandpapir.
40.JPG (72.81 KiB) Vist 7037 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tredie del

Indlæg af G1-manden » 19. mar 2011, 09:49

Tredie del.
Vedhæftede filer
41.JPG
41. Begge dele blev malet.
41.JPG (47.72 KiB) Vist 7037 gange
42.JPG
42. Originale dele til monteringen af bagklappen.
42.JPG (68.24 KiB) Vist 7037 gange
43.JPG
43. Akseltapperne er afsindigt dyre. Jeg vil mene, at de kunne laves i titanium til samme pris alle andre steder, end der hvor VW får dem produceret.
43.JPG (60.6 KiB) Vist 7037 gange
44.JPG
44. Gasfjederen monteret med nye originale dele.
44.JPG (91.16 KiB) Vist 7037 gange
45.JPG
45. Skrammer er desværre uundgåelige.
45.JPG (49.73 KiB) Vist 7037 gange
46.JPG
46. Det er rart at se på nye dele.
46.JPG (45.31 KiB) Vist 7037 gange
47.JPG
47. Låsetøjet til bagklappen blev smurt med vaselinefedt.
47.JPG (72.17 KiB) Vist 7037 gange
48.JPG
48. Nederste del monterer jeg let løst.
48.JPG (61.35 KiB) Vist 7037 gange
49.JPG
49. Når overdelen lukkes nedover underdelen flytter den sig efter overdelen, og låsetøjet er så lignet op, og underdelen spændes helt fast.
49.JPG (53.88 KiB) Vist 7037 gange
50.JPG
50. Ledningerne på de ekstra bremselygter er helt stive og snoede.
50.JPG (62.59 KiB) Vist 7037 gange
51.JPG
51. Det skulle skilles ad for at udskifte de originale ledninger.
51.JPG (69.77 KiB) Vist 7037 gange
52.JPG
52. Stikkene blev loddet på ledningerne.
52.JPG (76.92 KiB) Vist 7037 gange
53.JPG
53. Lygterne på plads på bagklappen. De er kilet ned ved gummilisten foroven- og forneden.
53.JPG (82.69 KiB) Vist 7037 gange
54.JPG
54. Ledningen blev overtrukket med krympeflex for at skjule den røde halvdel.
54.JPG (45.46 KiB) Vist 7037 gange
55.JPG
55. Alle ledninger til bagklappen er nu samlet her. Normalt anvender jeg ikke klemrækker, men i dette tilfælde var det den bedste løsning. Hvis der blev monteret almindelige stik på ledningerne, ville det være nødvendigt at klippe dem af, for at trække ledningerne igennem karrosseriet hvis bagklappen skal afmonteres.
55.JPG (75.21 KiB) Vist 7037 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Leth
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. jan 2010, 22:20
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1

Indlæg af Leth » 22. mar 2011, 23:39

Imponerende, men er du sikker på at du skal have sorte/tonede baglygter og rødt reflexpanel? Jeg ville enten sætte originallygter på eller droppe panelet, det andet synes jeg ser lidt rodet ud :roll:

Billede

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1

Indlæg af G1-manden » 23. mar 2011, 21:31

Mange tak!!

Det må gerne være rodet ;) Men jeg kan godt se din pointe.

Jeg overvejer nogle andre lygter, men der skal også være lidt til efter "at den er færdig". Færdig eksisterer jo ikke, man kan altid finde på noget.

Et sæt nye blanke originalt udformede baglygter er faktisk flot - efter min mening. En endelig beslutning omkring baglygterne er ikke taget endnu.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Giovanni78
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 11. aug 2008, 09:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Brøndby Strand
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1

Indlæg af Giovanni78 » 24. mar 2011, 07:49

Jeg synes det er synd du har flyttet nummerpladen ned under kofangeren. Bilen ser helt skæv ud når man ser den bagfra.

Nummerpladen er nu en del af bilen, og bør derfor også indgå i bilens design på en måde så den ikke bliver alt for assymetrisk.

Bl.a. derfor synes jeg Alfa Romeo fejler grumt i deres frontdesign for nummpladen ødelægger det hele.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1890
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 329 times
Been thanked: 212 times

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1

Indlæg af The Micktrix / Dk » 25. mar 2011, 18:41

Er helt enig med de 2 andre. Nr plade skal altså op midt i og sidde og så på med nogen andre baglygter. Så du kan undgå reflexen. Det ville se noget mere stilet ud ;)
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1

Indlæg af G1-manden » 25. mar 2011, 20:58

Nu skal den jo ikke blive smart og lækker, eller mainstream, det har aldrig været meningen ;)

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Torben DH
Nyt medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 26. jun 2008, 18:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Bording
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1

Indlæg af Torben DH » 25. mar 2011, 21:21

G1-manden skrev:Nu skal den jo ikke blive smart og lækker, eller mainstream, det har aldrig været meningen ;)

MVH
Synes godt om! Det fedeste ved den bil er jo netop at den er så enestående! Hatten af for det! Jeg er selv bare en kylling der drømmer om en helt clean G'etter med krystalbaglygter, crosshairforlygter, tagbagebærer og små brede fælge ligesom alle de andre;-)

Nej fortsæt du bare med den stil du har lagt for døren det er dk's fedeste goller
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 118 - Bagklap 1

Indlæg af G1-manden » 26. mar 2011, 10:54

:oops: Mange tak!!

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 Update 119 - Bagklap 2

Indlæg af G1-manden » 26. mar 2011, 11:12

Fortsættelse fra i sidste uge.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Skruehuller fra Zender-spoilerens sidestykker.
01.JPG (110.54 KiB) Vist 6674 gange
02.JPG
2. Hullet filet uden forboring.
02.JPG (74.05 KiB) Vist 6674 gange
03.JPG
3. Det er nemmere at bore hullet op først.
03.JPG (60.77 KiB) Vist 6674 gange
04.JPG
4. Hullet må ikke blive for stort, men clipsen skal også kunne gå i.
04.JPG (79.06 KiB) Vist 6674 gange
05.JPG
5. Sidestykkerne til spoileren trænger til rengøring og opfriskning.
05.JPG (91.27 KiB) Vist 6674 gange
06.JPG
6. Centerdelen skrabes ren for gammel fugemasse.
06.JPG (106.28 KiB) Vist 6674 gange
07.JPG
7. Alle delene affedtet med bremserens.
07.JPG (106.64 KiB) Vist 6674 gange
08.JPG
8. Malet sorte med bumperspray.
08.JPG (100.14 KiB) Vist 6674 gange
09.JPG
9. Det bliver spændende, at se hvor længe bumpersprayen kan holde sig sort.
09.JPG (105.36 KiB) Vist 6674 gange
10.JPG
10. Klar til montering af sidestykkerne, der dækker for det manglende stykke tagrende plastic.
10.JPG (72.51 KiB) Vist 6674 gange
11.JPG
11. Der skal helst ikke kunne løbe vand ind omkring clipsene.
11.JPG (88.25 KiB) Vist 6674 gange
12.JPG
12. Det problem kan butylgummi løse.
12.JPG (108.99 KiB) Vist 6674 gange
13.JPG
13. Gummiet kan holde på spoileren og dække af for vandindløb.
13.JPG (55.59 KiB) Vist 6674 gange
14.JPG
14. Hjørnerne af spoileren skal holdes på plads af butylgummi.
14.JPG (102.96 KiB) Vist 6674 gange
15.JPG
15. Man kan anvende fugemasse, men butylgummi er til at fjerne igen uden brug af skrabeværktøj.
15.JPG (95.57 KiB) Vist 6674 gange
16.JPG
16. Rustfaste skruer til spoileren.
16.JPG (103.18 KiB) Vist 6674 gange
17.JPG
17. Sidestykkernes skruehuller skal dækkes af med plastpropper.
17.JPG (75.99 KiB) Vist 6674 gange
18.JPG
18. Plastpropperne er de originale til spoileren. Det er utroligt, at de ikke er blevet væk med tiden.
18.JPG (97.15 KiB) Vist 6674 gange
19.JPG
19. Dækpladen indvendigt i bagklappen er også lidt ”træt” at se til.
19.JPG (94.45 KiB) Vist 6674 gange
20.JPG
20. Stoffet med skum skal give lidt fylde i den undersænkede midterdel.
20.JPG (80.86 KiB) Vist 6674 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 26. mar 2011, 11:20

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. Der var knækket et hjørne, men det kunne klares med alu-tape.
21.JPG (103.53 KiB) Vist 6673 gange
22.JPG
22. Dækpladen skal beklædes med samme filt, som der er anvendt i resten af bilen.
22.JPG (91.08 KiB) Vist 6673 gange
23.JPG
23. Første limning rundt om en kant.
23.JPG (100.26 KiB) Vist 6673 gange
24.JPG
24. Her kunne klemmerne genbruges.
24.JPG (67.15 KiB) Vist 6673 gange
25.JPG
25. Dagen efter førstelimning var filten fikseret, og den næste kant kunne limes.
25.JPG (104.11 KiB) Vist 6673 gange
26.JPG
26. Den synlige overside.
26.JPG (97.18 KiB) Vist 6673 gange
27.JPG
27. Hjørnerne var lidt vanskelige, men filten er heldigvis taknemmelig at arbejde med.
27.JPG (68.99 KiB) Vist 6673 gange
28.JPG
28. Hullerne til clipsene blev lavet med huggepibe.
28.JPG (95.23 KiB) Vist 6673 gange
29.JPG
29. Klar til montering på bagklappen.
29.JPG (102.26 KiB) Vist 6673 gange
30.JPG
30. Det er pæne runde huller, en huggepibe kan lave.
30.JPG (80.76 KiB) Vist 6673 gange
31.JPG
31. Clipsene er ikke af den pæneste type, men det kan gå an.
31.JPG (72.41 KiB) Vist 6673 gange
32.JPG
32. Helt klar til montering.
32.JPG (106.82 KiB) Vist 6673 gange
33.JPG
33. Der er en smule limudtrækning i kanterne, men det ses ikke så tydeligt, når lyset ikke er så skarpt.
33.JPG (86.47 KiB) Vist 6673 gange
34.JPG
34. Jeg vil gerne have en sammenhæng mellem den røde omkransning af lygtegrillen i forenden og noget andet i bagenden. Det bliver emblemerne der skal forsøges med.
34.JPG (59.29 KiB) Vist 6673 gange
35.JPG
35. Emblemerne har monteringstappe på bagsiden, og er derfor noget vanskelige at arbejde med.
35.JPG (71.64 KiB) Vist 6673 gange
36.JPG
36. Træklodser med huller løste problemet med tapperne, og det er meget nemmere at arbejde med dem.
36.JPG (75.7 KiB) Vist 6673 gange
37.JPG
37. Efter meget besvær og mange lag maling, så emblemerne sådan ud.
37.JPG (99.55 KiB) Vist 6673 gange
38.JPG
38. Malingen blev vandslebet inden klar lak.
38.JPG (108.43 KiB) Vist 6673 gange
39.JPG
39. Helt jævne kunne bogstaverne ikke blive, men det var tæt på.
39.JPG (78.6 KiB) Vist 6673 gange
40.JPG
40. ”Løbsk” maling blev skrabet af kanterne.
40.JPG (112.94 KiB) Vist 6673 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tredie del

Indlæg af G1-manden » 26. mar 2011, 11:26

Tredie del.
Vedhæftede filer
41.JPG
41. Afskrabningen gav lidt uønskede skrammer, men det var acceptabelt.
41.JPG (69.18 KiB) Vist 6672 gange
42.JPG
42. Masser af klar lak til at slibe i.
42.JPG (110.3 KiB) Vist 6672 gange
43.JPG
43. Nu mangler der vandslibning og polering.
43.JPG (65.97 KiB) Vist 6672 gange
44.JPG
44. På det her tidspunkt var jeg rigtig grundigt træt af de emblemer.
44.JPG (96.16 KiB) Vist 6672 gange
45.JPG
45. Færdig med vandslibning.
45.JPG (74.31 KiB) Vist 6672 gange
46.JPG
46. Afdækning til polering.
46.JPG (72.93 KiB) Vist 6672 gange
47.JPG
47. Først blev de grundigt rengjort med sæbevand og tandbørste.
47.JPG (74.19 KiB) Vist 6672 gange
48.JPG
48. De blev hovedsageligt poleret med håndkraft.
48.JPG (83.18 KiB) Vist 6672 gange
49.JPG
49. Afslutningsvis fik de voks.
49.JPG (117.67 KiB) Vist 6672 gange
50.JPG
50. Nye originale clips til emblemerne.
50.JPG (76.56 KiB) Vist 6672 gange
51.JPG
51. De skal trykkes temmelig hårdt for at komme ind på plads.
51.JPG (61.9 KiB) Vist 6672 gange
52.JPG
52. Jeg er ikke helt sikker på, om det er godt.
52.JPG (60.98 KiB) Vist 6672 gange
53.JPG
53. Beslutningen om de skal blive, eller der skal helt sorte emblemer på, bliver taget når den kommer udenfor i solen at stå. Det er nemmere at danne sig et helhedsindtryk på det tidspunkt.
53.JPG (73.66 KiB) Vist 6672 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6242
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 119 - Bagklap 2

Indlæg af jansom » 26. mar 2011, 11:37

Flotte emblemer, de passer perfekt til grillen.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 119 - Bagklap 2

Indlæg af G1-manden » 26. mar 2011, 11:49

Mange tak Hr. Jansom.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 Update 120 - Fronthjelm

Indlæg af G1-manden » 1. apr 2011, 21:13

Maling og montering af fronthjelmen.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Stængerne til støjmåtten efter sandblæsning.
01.JPG (68.79 KiB) Vist 6463 gange
02.JPG
2. Jeg havde prøvet at male stængerne, men det holdte ikke særligt godt.
02.JPG (49.83 KiB) Vist 6463 gange
03.JPG
3. Gul chromatisering burde holde noget bedre end maling.
03.JPG (53.08 KiB) Vist 6463 gange
04.JPG
4. Stængerne kan gnave lidt i støjmåtten. Et overtræk af slange burde afhjælpe det.
04.JPG (64.51 KiB) Vist 6463 gange
05.JPG
5. Enderne skal stikkes ind i fronthjelmen.
05.JPG (58.4 KiB) Vist 6463 gange
06.JPG
6. For at undgå ridser i malingen er enderne blevet svøbt ind i krympeflex.
06.JPG (43.75 KiB) Vist 6463 gange
07.JPG
7. Klar til montering.
07.JPG (57.76 KiB) Vist 6463 gange
08.JPG
8. Slangerne er almindelig sprinklerslange.
08.JPG (48.91 KiB) Vist 6463 gange
09.JPG
9. –
09.JPG (47.24 KiB) Vist 6463 gange
10.JPG
10. Fronthjelmen under maleprocessen.
10.JPG (100.53 KiB) Vist 6463 gange
11.JPG
11. Det er efterhånden længe siden, at den blev malet.
11.JPG (103.95 KiB) Vist 6463 gange
12.JPG
12. Billedet viser det ikke, men der var en del appelsinhud på hjelmen.
12.JPG (73.59 KiB) Vist 6463 gange
13.JPG
13. Fronthjelmen blev brugt til øvelse af arbejdsgangen for polering af hele bilen.
13.JPG (66.79 KiB) Vist 6463 gange
14.JPG
14. Den så ikke så godt ud efter klarlakken.
14.JPG (95.15 KiB) Vist 6463 gange
15.JPG
15. Her er appelsinhuden tydelig.
15.JPG (46.26 KiB) Vist 6463 gange
16.JPG
16. Poleringen tog det meste, men rigtig god blev hjelmen aldrig.
16.JPG (80.93 KiB) Vist 6463 gange
17.JPG
17. Hjelmen blev slebet ned og poleret to gange.
17.JPG (84.63 KiB) Vist 6463 gange
18.JPG
18. Det færdige resultat.
18.JPG (102.07 KiB) Vist 6463 gange
19.JPG
19. Området ved støttestangen er beskyttet af klar stenslagsfolie.
19.JPG (54.08 KiB) Vist 6463 gange
20.JPG
20. Klar til montering på bilen.
20.JPG (101.75 KiB) Vist 6463 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 1. apr 2011, 21:18

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. Kamei luftindsugningen blev malet med bumperspray.
21.JPG (158.93 KiB) Vist 6462 gange
22.JPG
22. De originale skiver til indsugningen har jeg aldrig haft, men jeg fremstillede nogle selv.
22.JPG (65.27 KiB) Vist 6462 gange
23.JPG
23. Tapperne med skruehullerne er for lange, derfor er det nødvendigt med en mellemskive, for at indsugningen overhovedet sidder fast.
23.JPG (62.17 KiB) Vist 6462 gange
24.JPG
24. Nu mangler der bare en sprinklerdyse.
24.JPG (68.04 KiB) Vist 6462 gange
25.JPG
25. Skiverne monteret på bagsiden.
25.JPG (101.71 KiB) Vist 6462 gange
26.JPG
26. Støjmåtten på plads. Den er tung og bøvlet at få på plads alene.
26.JPG (96.97 KiB) Vist 6462 gange
27.JPG
27. Låsetøjet er blevet sandblæst og chromatiseret.
27.JPG (66.29 KiB) Vist 6462 gange
28.JPG
28. For at holde overfladen pæn er låsetøjet blevet smurt ind i voks.
28.JPG (56 KiB) Vist 6462 gange
29.JPG
29. Hjelmen færdig og klar.
29.JPG (75.57 KiB) Vist 6462 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH

Indlæg af G1-manden » 8. apr 2011, 15:09

Lidt gøgl og pynt i hver ende.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Tajco fremstiller stadig et stort udvalg af udstødningspiber.
01.JPG (61.26 KiB) Vist 6244 gange
02.JPG
2. Jeg vil gerne undgå at bagenden bliver sort af udstødning.
02.JPG (55.01 KiB) Vist 6244 gange
03.JPG
3. Det burde hjælpe at sende udstødningen direkte mod jorden.
03.JPG (57.94 KiB) Vist 6244 gange
04.JPG
4. Den sidder lidt tæt på tågelygten, men jeg håber det går.
04.JPG (52.89 KiB) Vist 6244 gange
05.JPG
5. Normalt er BRA’en monteret med elastikker og velcro. Jeg vil gerne udelukkende anvende elastikker.
05.JPG (58.53 KiB) Vist 6244 gange
06.JPG
6. En ring fra en nøglering sat omkring en holder til støjmåtten.
06.JPG (91.65 KiB) Vist 6244 gange
07.JPG
7. Krogene fik et lag krympeflex.
07.JPG (61.02 KiB) Vist 6244 gange
08.JPG
8. Hjemmelavede bøsninger til krogene.
08.JPG (47.26 KiB) Vist 6244 gange
09.JPG
9. Krogene monteret sammen med skruerne til Kamei-luftindtaget.
09.JPG (76.61 KiB) Vist 6244 gange
10.JPG
10. Klar til at blive afleveret til min mor.
10.JPG (61.27 KiB) Vist 6244 gange
11.JPG
11. Hun syede elastikker på.
11.JPG (63.05 KiB) Vist 6244 gange
12.JPG
12. BRA’en monteret med de nye elastikker.
12.JPG (101.13 KiB) Vist 6244 gange
13.JPG
13. Nu håber jeg, at den ikke vil blafre så meget mere.
13.JPG (95.77 KiB) Vist 6244 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Torben DH
Nyt medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 26. jun 2008, 18:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Bording
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH

Indlæg af Torben DH » 8. apr 2011, 18:55

jamen for dælen mester vi ska da os se den med lukket hjelm ;)
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6242
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH

Indlæg af jansom » 8. apr 2011, 22:40

Et kort øjeblik troede jeg vi skulle se Hr. Flådeejer ryge pibe iført en fræk BH....


Nydeligt arbejde ;)
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Tigger
Aktiv medlem
Indlæg: 4625
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH

Indlæg af Tigger » 8. apr 2011, 22:42

jansom skrev:Et kort øjeblik troede jeg vi skulle se Hr. Flådeejer ryge pibe iført en fræk BH....


Nydeligt arbejde ;)
Det var faktisk også min første tanke :lol: :lol:

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 121 - Pibe og BH

Indlæg af G1-manden » 8. apr 2011, 22:49

Frække fyre :D

Det er jo ikke søndag ;)

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 Update 122 - Bagklap - det sidste

Indlæg af G1-manden » 16. apr 2011, 06:42

De sidste småting på bagklappen.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
2. Spritny og original. Har lagt på lager en del år.
01.JPG (63.06 KiB) Vist 5945 gange
02.JPG
2. Spritny og original. Har lagt på lager en del år.
02.JPG (66.86 KiB) Vist 5945 gange
03.JPG
3. Den er meget blød og smidig, når den er ny.
03.JPG (70.06 KiB) Vist 5945 gange
04.JPG
4. Samlerøret er limet fast i gummilisten.
04.JPG (47.33 KiB) Vist 5945 gange
05.JPG
5. Den er rigeligt lang.
05.JPG (96.56 KiB) Vist 5945 gange
06.JPG
6. Det er faktisk helt overdrevet med så meget ekstra i længden.
06.JPG (101.24 KiB) Vist 5945 gange
07.JPG
7. Pladesaksen og skævbideren er til at klippe gummilisten med. Nylonhammeren til at slå gummilisten på plads. Den er vanskelig at trykke helt ind på plads med fingrene.
07.JPG (68.1 KiB) Vist 5945 gange
08.JPG
8. Den færdige samling.
08.JPG (41.36 KiB) Vist 5945 gange
09.JPG
9. –
09.JPG (58.27 KiB) Vist 5945 gange
10.JPG
10. Ny original viskerarm til bagklappen.
10.JPG (53.39 KiB) Vist 5945 gange
11.JPG
11. Denne viskerarm skulle være den sidste lagerførte hos VW i Danmark.
11.JPG (70.14 KiB) Vist 5945 gange
12.JPG
12. Der skulle have siddet en rusten arm, men jeg fortrød den beslutning.
12.JPG (52.35 KiB) Vist 5945 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 Update 123 - Forrude

Indlæg af G1-manden » 23. apr 2011, 00:07

Forruden i bilen var blåtonet. Det passer meget dårligt til resten af ruderne, der nu er bronzetonet. Der blev indkøbt en helt ny bronzetonet forrude, uden ekstra tonet bjælke øverst.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Lige trukket på plads med snor. Klistermærkerne var af papir, og måtte skrabes af.
01.JPG (82.79 KiB) Vist 5704 gange
02.JPG
2. En helt ny rude er bare lækker.
02.JPG (84.81 KiB) Vist 5704 gange
03.JPG
3. Gummilisten er fuget i bunden, udvendigt i gummilisten, og cirka 15 centimeter op af A-stolperne. Fugemassen skulle være livstids-elastisk.
03.JPG (80.51 KiB) Vist 5704 gange
04.JPG
4. Plastic-stykkerne ved forruden inden klargøring.
04.JPG (92.78 KiB) Vist 5704 gange
05.JPG
5. Affedtningen tog lang tid.
05.JPG (86.97 KiB) Vist 5704 gange
06.JPG
6. De fik et lag bumperspray, så de er pænt sorte igen.
06.JPG (88.42 KiB) Vist 5704 gange
07.JPG
7. Her er de tørret op. Bumperspray er rigtig effektivt.
07.JPG (60.66 KiB) Vist 5704 gange
08.JPG
8. De holdes på plads af butylgummi og gummilisten fra forruden.
08.JPG (74.04 KiB) Vist 5704 gange
09.JPG
9. Monteret.
09.JPG (84.7 KiB) Vist 5704 gange
10.JPG
10. Jeg kan rigtig godt lide de afdækninger.
10.JPG (76.09 KiB) Vist 5704 gange
11.JPG
11. Nye originale bøsninger til visker-akslerne.
11.JPG (92.42 KiB) Vist 5704 gange
12.JPG
12. Monteret.
12.JPG (56.41 KiB) Vist 5704 gange
13.JPG
13. Helt nye viskerarme. De er fra et restparti, jeg købte en gang.
13.JPG (61.9 KiB) Vist 5704 gange
14.JPG
14. De burde jo passe.
14.JPG (51.66 KiB) Vist 5704 gange
15.JPG
15. Det er en SWF produktion, men de var også leverandør af originale viskerarme.
15.JPG (55.03 KiB) Vist 5704 gange
16.JPG
16. Armene har originale stempler og reservedelsnumre.
16.JPG (49.14 KiB) Vist 5704 gange
17.JPG
17. –
17.JPG (45.88 KiB) Vist 5704 gange
18.JPG
18. Nye viskerblade er en nødvendighed.
18.JPG (67.41 KiB) Vist 5704 gange
19.JPG
19. Monteret.
19.JPG (79.72 KiB) Vist 5704 gange
20.JPG
20. Sort er altså pænere end de rustne viskerarme.
20.JPG (75.58 KiB) Vist 5704 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Rosendal
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 123 - Forrude

Indlæg af Rosendal » 23. apr 2011, 21:10

Det ser godt ud. Og god idé med fugen. Kom den på den yderste læbe på listen inden montering, eller lage du den i ruderammen? Tror du ikke det ville være lige så effektiv og give hele ruderammen rundt noget lys textyl?
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI

Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 Update 123 - Forrude

Indlæg af G1-manden » 23. apr 2011, 22:45

Goddag Hr. Rosendal!

Mange tak!!

Gummifugen kom i den yderste og øverste læbe forneden efter montering.

Gummilisten fik tynd og klar tectyl inden montering.

Synsdagen nærmer sig hastigt. Jeg arbejder som besat i øjeblikket.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 Update 124 - Hattehylde

Indlæg af G1-manden » 30. apr 2011, 14:02

Jeg ville gerne have en hattehylde uden huller.

Limprocessen er lidt langvarig. For ikke at trække filten skæv eller få lim udover hele filten, vælger jeg at lime i delområder, og derefter afvente tørring (12timer) før jeg limer det næste område.

God fornøjelse!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 Update 124 - Hattehylde

Indlæg af G1-manden » 30. apr 2011, 14:12

Jeg ville gerne have en hattehylde uden huller.

Limprocessen er lidt langvarig. For ikke at trække filten skæv eller få lim udover hele filten, vælger jeg at lime i delområder, og derefter afvente tørring (12timer) før jeg limer det næste område.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Denne originale hylde er i en dårlig stand.
01.JPG (69.17 KiB) Vist 5457 gange
02.JPG
2. Den er flækket i kanterne og er kraftigt buet efter for tunge højttalere.
02.JPG (85.7 KiB) Vist 5457 gange
03.JPG
3. En kammerat skaffede en MDF-plade.
03.JPG (56.64 KiB) Vist 5457 gange
04.JPG
4. Kanterne er fræset ned, så de originale stålskinner kan komme indover kanten.
04.JPG (47.17 KiB) Vist 5457 gange
05.JPG
5. Første kontrol – Kan hylden være i bilen.
05.JPG (57.43 KiB) Vist 5457 gange
06.JPG
6. Stålskinnerne afmonteret. De var ikke helt nemme at få af.
06.JPG (101.14 KiB) Vist 5457 gange
07.JPG
7. Stålskinnerne kan komme indover kanten.
07.JPG (78.35 KiB) Vist 5457 gange
08.JPG
8. Første limning på oversiden.
08.JPG (66.57 KiB) Vist 5457 gange
09.JPG
9. Der skal et kraftigt lag lim på, men heller ikke så meget at det trækker igennem filten.
09.JPG (68.49 KiB) Vist 5457 gange
10.JPG
10. Den anvendte lim. Store bøtter er billigere end tuber.
10.JPG (77.99 KiB) Vist 5457 gange
11.JPG
11. Anden limning. Området for limning er tegnet op med blyant.
11.JPG (58.01 KiB) Vist 5457 gange
12.JPG
12. Kanten fikseres med klemmer. Herved trykkes filten også, så stålskinnen skal klemmes nedover kanten.
12.JPG (66.75 KiB) Vist 5457 gange
13.JPG
13. Tredje limning.
13.JPG (71.12 KiB) Vist 5457 gange
14.JPG
14. Nu mangler der bare gavlene.
14.JPG (58.26 KiB) Vist 5457 gange
15.JPG
15. Fjerde limning. De sidste huller skal også dækkes.
15.JPG (65.49 KiB) Vist 5457 gange
16.JPG
16. Femte limning. Klar til montering dagen efter.
16.JPG (68.19 KiB) Vist 5457 gange
17.JPG
17. Stålskinnerne måtte slåes forsigtigt på plads med en hammer.
17.JPG (69.34 KiB) Vist 5457 gange
18.JPG
18. Maling på skinnerne var meget dårlig, men det kan løses med filt.
18.JPG (79.46 KiB) Vist 5457 gange
19.JPG
19. Filten holdes på plads med det tynde Würth tape.
19.JPG (77.56 KiB) Vist 5457 gange
20.JPG
20. Jeg overvejede at få syet kanterne på filten til skinnerne, men endte med at lade være.
20.JPG (83.18 KiB) Vist 5457 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Besvar

Tilbage til "Store projekter"