Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 139 - Wolfsburg 2011
Hej!!
Mange tak!!!
Jeg holder lige to ugers pause. I næste uge går det løs igen. Jeg har startet på et nyt job, så jeg nu har to, det er et alvorligt indhug i fritiden
MVH
Mange tak!!!
Jeg holder lige to ugers pause. I næste uge går det løs igen. Jeg har startet på et nyt job, så jeg nu har to, det er et alvorligt indhug i fritiden
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 140 - Opstart fase 4
Det har i længere tid været planen at bygge en lydinstallation i ådsel-bilen.
Det skal ikke være en voldsom installation, og der skal genbruges så meget som muligt fra den sidste bil med lyd.
God fornøjelse!
Det skal ikke være en voldsom installation, og der skal genbruges så meget som muligt fra den sidste bil med lyd.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. For at undgå problemer med indbygningen i bilen, målte jeg den op og lavede en 3D-model.
- 01.jpg (24.66 KiB) Vist 8492 gange
-
- 2. Dørsiderne er genbrug, men bagagerummet skal laves fra bunden.
- 02.jpg (45.39 KiB) Vist 8492 gange
-
- 3. I den færdige version blev der flyttet lidt rundt på komponenterne.
- 03.jpg (48.97 KiB) Vist 8492 gange
-
- 4. Den lille elektrolyt.
- 04.jpg (23.48 KiB) Vist 8492 gange
-
- 5. Sub-enheden fra Volt – 15 tommer. Akrylpladen er genbrug.
- 05.jpg (47.71 KiB) Vist 8492 gange
-
- 6. Special lavede bolte med VW-logo.
- 06.jpg (27.6 KiB) Vist 8492 gange
-
- 7. Rammerne til dørsiderne er fræst ud af et stykke plastic.
- 07.jpg (32.23 KiB) Vist 8492 gange
-
- 8. Rudehejs-håndtagene er fra en G2. De roterer i en teflon-bøsning.
- 08.jpg (41.28 KiB) Vist 8492 gange
-
- 9. Akrylpladen er dæmpet med fjedre, der er indvendigt i bøsningerne og bjælken.
- 09.jpg (39.36 KiB) Vist 8492 gange
-
- 10. En oversigt hjælper altid på hukommelsen. Specielt størrelsen på sikringerne glemmer jeg altid.
- 10.jpg (22.37 KiB) Vist 8492 gange
-
- 11. Når mikrofonen engang kommer op at køre, skal der noteres frekvensområder på oversigten.
- 11.jpg (32.98 KiB) Vist 8492 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 141 - Phonokabler
Trækningen af phonokabler startede helt tilbage under svejsningen af panelerne.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Kabler skal trækkes i plastrør indvendigt i panelkasserne.
- 01.JPG (65.01 KiB) Vist 8250 gange
-
- 2. Holderen til plastrøret er boltet gennem det indvendige panel.
- 02.JPG (78.5 KiB) Vist 8250 gange
-
- 3. Røret er helt lukket og ikke opslidset som ”Wellrohr”.
- 03.JPG (105.3 KiB) Vist 8250 gange
-
- 4. Så kan panelet blive svejst på.
- 04.JPG (96.05 KiB) Vist 8250 gange
-
- 5. Røret kommer op ved bagsædet. Herfra skal kablerne ind i kabinen.
- 05.JPG (95.15 KiB) Vist 8250 gange
-
- 6. I højre side trækkes de ”fine” phonokabler.
- 06.JPG (84.14 KiB) Vist 8250 gange
-
- 7. –
- 07.JPG (62.36 KiB) Vist 8250 gange
-
- 8. I venstre side trækker jeg de ”billige” kabler.
- 08.JPG (82.4 KiB) Vist 8250 gange
-
- 9. Kablerne skal ned i skumlaget under tæpperne.
- 09.JPG (116.35 KiB) Vist 8250 gange
-
- 10. Skummet deles så kablerne kan lægges imellem.
- 10.JPG (83.14 KiB) Vist 8250 gange
-
- 11. Kablerne skal ende oppe ved radioen.
- 11.JPG (114.08 KiB) Vist 8250 gange
-
- 12. Dampspærstapen holder kablet nede på plads.
- 12.JPG (98.12 KiB) Vist 8250 gange
-
- 13. Sidste lag inden bundtæpperne.
- 13.JPG (144.91 KiB) Vist 8250 gange
-
- 14. Det originale hul ved bagsædet. Det er ikke helt stort nok.
- 14.JPG (70.3 KiB) Vist 8250 gange
-
- 15. Borespånerne skal helst fjernes helt.
- 15.JPG (87.48 KiB) Vist 8250 gange
-
- 16. Tape på bagsiden af hullet fanger de fleste spåner.
- 16.JPG (114.58 KiB) Vist 8250 gange
-
- 17. Kablerne beskyttes af en tylle.
- 17.JPG (80.21 KiB) Vist 8250 gange
-
- 18. Røret kortet op og fikseret af en holder.
- 18.JPG (89.86 KiB) Vist 8250 gange
-
- 19. Kablerne i venstre side.
- 19.JPG (106.55 KiB) Vist 8250 gange
-
- 20. –
- 20.JPG (160.89 KiB) Vist 8250 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Skyggen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1587
- Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 141 - Phonokabler
Haha du er så epic defekt at du fandme burde være med i kulturkanonen. Verdensklasse at lave 3D tegninger når man "lige" skal spiffy lyden en tand
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6266
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2091 times
- Been thanked: 682 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 141 - Phonokabler
Hr. Flådejer, de er og bliver en sand perfektionist. Vær stolt!
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 141 - Phonokabler
Mange tak!!!
Til jer begge to.
Det ville være fornemt, sådan at blive optaget i noget kulturelt
Kan man så på en eller anden måde få et "sugerør" ned i nogle offentlige kasser, eller bedre endnu EU - kasser?
MVH
Til jer begge to.
Det ville være fornemt, sådan at blive optaget i noget kulturelt
Kan man så på en eller anden måde få et "sugerør" ned i nogle offentlige kasser, eller bedre endnu EU - kasser?
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 142 - Trækning af kabler
Denne gang er det rigtig kedeligt.
God fornøjelse! – Måske?
God fornøjelse! – Måske?
- Vedhæftede filer
-
- 1. Hul i tværvangen foran reservehjulsbrønden til hovedkablet med strøm.
- 01.JPG (64.87 KiB) Vist 7949 gange
-
- 2. Der måtte desværre laves et andet hul. Der var indvendige forstærkninger i vangen, som kablet ikke kunne komme forbi.
- 02.JPG (43.31 KiB) Vist 7949 gange
-
- 3. Det oprindelige hul blev proppet af, og kablet beskyttes mod varme fra udstødningen med et stykke asbest-stof.
- 03.JPG (93.51 KiB) Vist 7949 gange
-
- 4. Strømkablet blev bundet op på bremserørerne.
- 04.JPG (57.88 KiB) Vist 7949 gange
-
- 5. Plastic-yderkappen skal give ekstra beskyttelse mod overrivning af kablet.
- 05.JPG (58.65 KiB) Vist 7949 gange
-
- 6. Kablet går op i motorrummet sammen med bremserørerne.
- 06.JPG (69.37 KiB) Vist 7949 gange
-
- 7. Erfaring fra tidligere projekter, betyder at alle kabler bliver mærket op – permanent.
- 07.JPG (103.69 KiB) Vist 7949 gange
-
- 8. Al litteratur og manualer er på engelsk. Derfor er det nemmere at fortsætte i samme terminologi.
- 08.JPG (77.03 KiB) Vist 7949 gange
-
- 9. Med denne type opmærkning kommer man aldrig i tvivl om, hvor kablerne skal tilsluttes.
- 09.JPG (127.71 KiB) Vist 7949 gange
-
- 10. Det er et godt system.
- 10.JPG (65.48 KiB) Vist 7949 gange
-
- 11. Men lidt omstændigt i brug.
- 11.JPG (76.07 KiB) Vist 7949 gange
-
- 12. Phonokablerne er mærket fra fabrikken, så her skal de bare mærkes efter nummer.
- 12.JPG (47.18 KiB) Vist 7949 gange
-
- 13. Højttaler kablerne skal ende her i Neutrik fire-polede speaconstik.
- 13.JPG (66.73 KiB) Vist 7949 gange
-
- 14. Kabler kører indvendigt i C-stolpen.
- 14.JPG (71.83 KiB) Vist 7949 gange
-
- 15. Hele vejen hen i tagkanten og ned i A-stolperne.
- 15.JPG (78 KiB) Vist 7949 gange
-
- 16. Med højttalerkablerne i taget kommer de længst muligt fra strømkablerne.
- 16.JPG (86.31 KiB) Vist 7949 gange
-
- 17. Det er endnu en fordel med en støbt himmel, når der skal trækkes kabler.
- 17.JPG (72.64 KiB) Vist 7949 gange
-
- 18. Der er ikke meget plads i A-stolperne, men det gik lige akkurat.
- 18.JPG (75.7 KiB) Vist 7949 gange
-
- 19. Kablerne kommer ud lige under kanten af instrumentbordet.
- 19.JPG (90.03 KiB) Vist 7949 gange
-
- 20. I venstre side er pladsen meget mere snæver.
- 20.JPG (67.8 KiB) Vist 7949 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Cuno_golf3
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 4 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 142 - Trækning af kabler
Fint lille audio pojekt
I fantasien kan man alt; materialer og bygningsdele kan ikke altid det hele, men man skal vælge og sammensætte de dele, der kommer nærmest på at gøre visionerne til virkelighed - det er kunsten.
- ThomasMN
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:06
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Biersted
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 142 - Trækning af kabler
Du er et sygt menneske, men det er på den helt fede måde
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 142 - Trækning af kabler
Mange tak!!!
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Donkey
- Medlem
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:48
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Smørum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 142 - Trækning af kabler
hvad er det 230v stik til som ligger under instrumentbordret?
Tror du skal passe på med dampspærer i bunden af bilen, kunne forstille mig der ville kunne opstå kondens under.
Tror du skal passe på med dampspærer i bunden af bilen, kunne forstille mig der ville kunne opstå kondens under.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 142 - Trækning af kabler
230 volt stikket er til en varmeblæser, der er koblet sammen med dypkogeren i motorblokken.
Den blev senere afmonteret. Bilen skal fremover kun køre sommerkørsel, så opvarmning af kabinen er ikke nødvendig.
Kondens under dampspærren havde jeg ikke tænkt på. Tak for tippet!! Det skal jeg holde øje med.
MVH
Den blev senere afmonteret. Bilen skal fremover kun køre sommerkørsel, så opvarmning af kabinen er ikke nødvendig.
Kondens under dampspærren havde jeg ikke tænkt på. Tak for tippet!! Det skal jeg holde øje med.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Reservehjulsbrønden skal ikke længere bruges til et hjul, der skal alligevel en kasse ovenpå, så der monteres i stedet en forstærker i brønden.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Under rustarbejdet blev der svejset gevind i brønden til stelkabler.
- 01.JPG (59.43 KiB) Vist 7662 gange
-
- 2. I bunden blev der svejset møtrikker i til en plade.
- 02.JPG (77.34 KiB) Vist 7662 gange
-
- 3. Bøsninger til svejsemøtrikkerne.
- 03.JPG (66.37 KiB) Vist 7662 gange
-
- 4. Så bliver der en større overflade at spænde imod.
- 04.JPG (75.45 KiB) Vist 7662 gange
-
- 5. Hullet klar til beklædning med filt.
- 05.JPG (97.74 KiB) Vist 7662 gange
-
- 6. Først et tre millimeter tykt skumlag.
- 06.JPG (102.24 KiB) Vist 7662 gange
-
- 7. Skummet tapet færdig.
- 07.JPG (103.83 KiB) Vist 7662 gange
-
- 8. Tilpasning af filt-laget.
- 08.JPG (102.99 KiB) Vist 7662 gange
-
- 9. Min mor lukkede kanterne på filten med en syning.
- 09.JPG (98.52 KiB) Vist 7662 gange
-
- 10. Klar til montering af pladen.
- 10.JPG (95.64 KiB) Vist 7662 gange
-
- 11. Akrylplade efter savning.
- 11.JPG (74.79 KiB) Vist 7662 gange
-
- 12. Overfladen kan gøres pæn manuelt – helt uden maskiner.
- 12.JPG (69.61 KiB) Vist 7662 gange
-
- 13. Metoden er sikling og sandpapir.
- 13.JPG (59.71 KiB) Vist 7662 gange
-
- 14. Pladen skal stå på den smalle kant. Polycarbonat kan der sagtens skæres gevind i.
- 14.JPG (76.2 KiB) Vist 7662 gange
-
- 15. Pladen var lidt ”dinglet”, men ikke voldsomt meget.
- 15.JPG (79.15 KiB) Vist 7662 gange
-
- 16. 1,2 Farads elektrolyt – Fra den gamle bilstereo-bil.
- 16.JPG (76.18 KiB) Vist 7662 gange
-
- 17. Automatsikringen blev monteret som elektrolytten.
- 17.JPG (70.48 KiB) Vist 7662 gange
-
- 18. Det er ikke nødvendigt med en sikring i bagagerummet, men det er rart at kunne afbryde strømmen, uden at skulle ud af bilen.
- 18.JPG (74.14 KiB) Vist 7662 gange
-
- 19. Bøsninger til beskyttelse af ledningerne der skal gå igennem pladen.
- 19.JPG (54.92 KiB) Vist 7662 gange
-
- 20. Pladen har to vinkelrette flader, så fingrene kan få fat i den. Derfor skal der to stykker filt i siderne.
- 20.JPG (73.66 KiB) Vist 7662 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
PS: Billede 26 findes ikke.
PS: Billede 26 findes ikke.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Der kan komme lidt af pladen til syne, under filten der skal limes på. Derfor males hullerne sorte.
- 21.JPG (57.16 KiB) Vist 7662 gange
-
- 22. Første limning. Herefter 24 timers tørre/hærdetid.
- 22.JPG (85.51 KiB) Vist 7662 gange
-
- 23. Anden limning. Tapen fikserer filten. Malertape er, utroligt, nok til opgaven.
- 23.JPG (77.31 KiB) Vist 7662 gange
-
- 24. Efter et døgn og tapen fjernet. Det er ikke pænt at se på.
- 24.JPG (62.19 KiB) Vist 7662 gange
-
- 25. Dampspærstapen skal sikre kanterne, og gøre det lidt pænere.
- 25.JPG (80.6 KiB) Vist 7662 gange
-
- 27. Hjemmelavede kabelholdere fra 90’erne. Materialet er sort POM.
- 27.JPG (106.24 KiB) Vist 7662 gange
-
- 28. Phonokablerne er de samme som i 90’erne, så der var holdere, der passede.
- 28.JPG (99.55 KiB) Vist 7662 gange
-
- 29. Holderne startede som runde skiver, der blev fræst firkantet med spor til kabler og huller til monteringsskruer.
- 29.JPG (70.01 KiB) Vist 7662 gange
-
- 30. Endelig begynder det at ligne noget.
- 30.JPG (82.96 KiB) Vist 7662 gange
-
- 31. Klar plasticplade er enormt fascinerende.
- 31.JPG (78.51 KiB) Vist 7662 gange
-
- 32. Holderen og låget til elektrolytten er også hjemmelavet.
- 32.JPG (73.27 KiB) Vist 7662 gange
-
- 33. Forstærkeren på plads. 3D-tegningen passer med virkeligheden, indtil videre.
- 33.JPG (91.3 KiB) Vist 7662 gange
-
- 34. En lidt ”stressende” bøjning for kablerne, men det burde gå.
- 34.JPG (50.69 KiB) Vist 7662 gange
-
- 35. Nu skal der monteres strøm- og stelkabler.
- 35.JPG (84.83 KiB) Vist 7662 gange
-
- 36. Forstærkeren er amerikansk, og var temmelig dyr for 12-14 år siden.
- 36.JPG (70.55 KiB) Vist 7662 gange
-
- 37. Kvadratet er lidt overdrevent, men de passede i længden, og var monteret med terminaler i den ene ende.
- 37.JPG (85.65 KiB) Vist 7662 gange
-
- 38. Opmærkning af phonokablerne.
- 38.JPG (61.81 KiB) Vist 7662 gange
-
- 39. Klar til brønden.
- 39.JPG (83.73 KiB) Vist 7662 gange
-
- 40. Pladen passede lige akkurat. Nu skal der trækkes kabler.
- 40.JPG (74.85 KiB) Vist 7662 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Cuno_golf3
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 4 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Ser godt ud, det PG og McI giver gode minder til midt 90....
I fantasien kan man alt; materialer og bygningsdele kan ikke altid det hele, men man skal vælge og sammensætte de dele, der kommer nærmest på at gøre visionerne til virkelighed - det er kunsten.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Mange tak Cuno!
Det var tider i 90érne!!!
MC-I 'en spiller stadigvæk fantastisk!!
MVH
Det var tider i 90érne!!!
MC-I 'en spiller stadigvæk fantastisk!!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 197
- Tilmeldt: 7. dec 2010, 10:01
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Hej
Rigtig lækkert projekt ! dejlige små detaljer
Men lige et spørgsmål, hvad hedder det ''Net'' du fører dine strømkabler i??
Og hvor finder man det henne?
VH Ole
Rigtig lækkert projekt ! dejlige små detaljer
Men lige et spørgsmål, hvad hedder det ''Net'' du fører dine strømkabler i??
Og hvor finder man det henne?
VH Ole
- Vedhæftede filer
-
- 31.JPG (100.77 KiB) Vist 7551 gange
Før : VW Golf II GTI 8v - Golf II G60 - Golf III VR6 - VW Golf V 105hk TDI - Golf II 1,6 D
Nu : VW Golf VII Variant 1,4 TSI Highline/R-line - Golf VII 1,6 TDI
Nu : VW Golf VII Variant 1,4 TSI Highline/R-line - Golf VII 1,6 TDI
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Mange tak Ole!!
Nettet eller strømpen købte jeg ved RS Parts omkring 1997-98.
Jeg har for nylig set det ved Århus Radio Lager, og jeg mener også at Carsound har det.
Strømpen har et smart salgsnavn, men jeg kan ikke huske det.
Håber det hjælper dig på vej!!
MVH
Nettet eller strømpen købte jeg ved RS Parts omkring 1997-98.
Jeg har for nylig set det ved Århus Radio Lager, og jeg mener også at Carsound har det.
Strømpen har et smart salgsnavn, men jeg kan ikke huske det.
Håber det hjælper dig på vej!!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Skyggen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1587
- Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Du tænker sleeving?
http://www.performance-pcs.com/catalog/ ... 4_1002_135
Evt spørg Sorensiim hvor han køber sit, det er jævnt god kvalitet.
http://www.performance-pcs.com/catalog/ ... 4_1002_135
Evt spørg Sorensiim hvor han køber sit, det er jævnt god kvalitet.
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 197
- Tilmeldt: 7. dec 2010, 10:01
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Mange tak for hjælpen!
Det vil jo se godt ud til kabel bundterne i stuen.
Bare jeg søgte på "Kabelsokker" kom der en del danske sider frem på google
Det vil jo se godt ud til kabel bundterne i stuen.
Bare jeg søgte på "Kabelsokker" kom der en del danske sider frem på google
Før : VW Golf II GTI 8v - Golf II G60 - Golf III VR6 - VW Golf V 105hk TDI - Golf II 1,6 D
Nu : VW Golf VII Variant 1,4 TSI Highline/R-line - Golf VII 1,6 TDI
Nu : VW Golf VII Variant 1,4 TSI Highline/R-line - Golf VII 1,6 TDI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Også kaldt snakeskin.
04. Seat Toledo 1.8t (180Hk standard)
- MKay
- Medlem
- Indlæg: 540
- Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 10 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Respekt for McIntosh. Hvis det er som i stue-hifi, så er det jo i manges øjne det absolut ypperste grej der fås.
Også respekt til resten af projektet. jeg har fuldt med i stilhed indtil nu og er absolut imponeret.
Det er svært at forstå een mand kan være så grundig. Jeg er enig med de andre i du burde få kulturstøtte.
Også respekt til resten af projektet. jeg har fuldt med i stilhed indtil nu og er absolut imponeret.
Det er svært at forstå een mand kan være så grundig. Jeg er enig med de andre i du burde få kulturstøtte.
Skoda Octavia 3
-
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nykøbing Sj
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
G1-manden på finansloven?
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Mange tak!!!
Kulturstøtte og nævnt i finansloven (under tildeling) ville jo være fantastisk
MVH
Kulturstøtte og nævnt i finansloven (under tildeling) ville jo være fantastisk
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 143 - Reservehjulsbrønd
Det ville være fedt Thomas!! Mange tak!!
Større ære kan vist ikke opnåes
MVH
Større ære kan vist ikke opnåes
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 144 - Beklædning af bagagerummet
Bilen blev ikke malet indvendigt, og kønt var blikket ikke længere, så beklædning overalt blev den løsning jeg valgte.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Det er vanskeligt at ”forme” filten henover skiftende rundinger og retninger.
- 01.JPG (53.38 KiB) Vist 7162 gange
-
- 2. Filtstykket til højre tårn efter tilpasning.
- 02.JPG (52.79 KiB) Vist 7162 gange
-
- 3. Enkelte steder måtte der klippes en kile i filten. Min mor syede det sammen igen og lukkede kanterne med en syning.
- 03.JPG (65.33 KiB) Vist 7162 gange
-
- 4. Specielt i kanterne af filten kan der ”titte” rødt blik frem. Derfor er der sat sort tape på.
- 04.JPG (86.58 KiB) Vist 7162 gange
-
- 5. Der er en lille smule ”posning”, men det er acceptabelt.
- 05.JPG (86.98 KiB) Vist 7162 gange
-
- 6. Højre side var vanskeligere at tilpasse.
- 06.JPG (78.7 KiB) Vist 7162 gange
-
- 7. Jeg var meget i tvivl, om den ville passe efter syning.
- 07.JPG (67.49 KiB) Vist 7162 gange
-
- 8. Kanterne lukket med en syning. Nu bliver det spændende.
- 08.JPG (67.23 KiB) Vist 7162 gange
-
- 9. Kanter fik også tape på højre side.
- 09.JPG (88.89 KiB) Vist 7162 gange
-
- 10. Højre side ”poser” noget mere.
- 10.JPG (106.81 KiB) Vist 7162 gange
-
- 11. De originale afdækninger skal erstattes.
- 11.JPG (72.71 KiB) Vist 7162 gange
-
- 12. De originale blev tegnet af på det nye materiale.
- 12.JPG (84.26 KiB) Vist 7162 gange
-
- 13. Efter et par timer var de nye klar.
- 13.JPG (74.79 KiB) Vist 7162 gange
-
- 14. Holderen til den bagerste sprinklerdunk skal hænges op på afdækningen i højre side.
- 14.JPG (58.18 KiB) Vist 7162 gange
-
- 15. Tape er altid godt til at tegne på.
- 15.JPG (66.42 KiB) Vist 7162 gange
-
- 16. Jeg håber, at bespændingen af afdækningen kan holde til vægten fra en fyldt dunk.
- 16.JPG (64.45 KiB) Vist 7162 gange
-
- 17. –
- 17.JPG (62.04 KiB) Vist 7162 gange
-
- 18. Første limning på forsiden. Så skal det bare tørre.
- 18.JPG (62.72 KiB) Vist 7162 gange
-
- 19. Kanterne blev limet i intervaller.
- 19.JPG (89.12 KiB) Vist 7162 gange
-
- 20. Det er nemmere, at styre tilpasningen når det deles op i intervaller.
- 20.JPG (66.74 KiB) Vist 7162 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Klemmerne giver desværre en kant på forsiden.
- 21.JPG (72.68 KiB) Vist 7160 gange
-
- 22. Sidste limning.
- 22.JPG (89.56 KiB) Vist 7160 gange
-
- 23. –
- 23.JPG (83.96 KiB) Vist 7160 gange
-
- 24. Kanterne blev sikret med tape.
- 24.JPG (81.15 KiB) Vist 7160 gange
-
- 25. Enkelte steder er der for meget lim. Det kan ses på de steder hvor filten ser støvet ud.
- 25.JPG (64.41 KiB) Vist 7160 gange
-
- 26. Dette var den oprindeligt plan. De er fra Audi, men var desværre for korte.
- 26.JPG (73.57 KiB) Vist 7160 gange
-
- 27. Det endte med denne løsning. Clipsen er fra G1 cabriolet, og skruerne med underlag er fra Berner.
- 27.JPG (55.28 KiB) Vist 7160 gange
-
- 28. Slangen til sprinklervæsken skal vinkles for at komme i den rigtige retning.
- 28.JPG (53.65 KiB) Vist 7160 gange
-
- 29. Den sorte slange og klemmerne er fra en vaskemaskine, fruen havde slidt op.
- 29.JPG (55.08 KiB) Vist 7160 gange
-
- 30. Klar til montering.
- 30.JPG (59.75 KiB) Vist 7160 gange
-
- 31. Dunken kunne, desværre, ikke blive helt ren.
- 31.JPG (56.09 KiB) Vist 7160 gange
-
- 32. Speaconstikkene er til højttalerledninger.
- 32.JPG (107.79 KiB) Vist 7160 gange
-
- 33. Bunden bliver hævet og hele bagpanelet gemmes bag afdækninger som i siderne.
- 33.JPG (93.84 KiB) Vist 7160 gange
-
- 34. Afdækningerne til bagpanelet.
- 34.JPG (86.19 KiB) Vist 7160 gange
-
- 35. Hullerne til skruerne åbnes med en huggepibe.
- 35.JPG (72.65 KiB) Vist 7160 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 145 - Ramme / hævet bund
For at gøre installationen, og beklædningen, i bagagerummet nemmere valgte jeg at hæve bunden, så den kom i højde med vangerne i siderne.
Den hævede bund gør al kabeltrækningen nemmere.
God fornøjelse!
Den hævede bund gør al kabeltrækningen nemmere.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Det ”grove” skelet i 12mm træplade.
- 01.JPG (91.38 KiB) Vist 6896 gange
-
- 2. Reservehjulsbrønden sidder desværre ikke i midten, derfor må rammen sideforskydes lidt.
- 02.JPG (84.86 KiB) Vist 6896 gange
-
- 3. Rammen får ”vinger” til sidevejs styr.
- 03.JPG (92 KiB) Vist 6896 gange
-
- 4. Den er ikke slået på plads, der er en lille smule luft til siderne.
- 04.JPG (82.8 KiB) Vist 6896 gange
-
- 5. Den længste af ”vingerne” fik en plade monteret modsat som afstivning.
- 05.JPG (65.79 KiB) Vist 6896 gange
-
- 6. De to midterste plader skal have huller til kabler.
- 06.JPG (66.82 KiB) Vist 6896 gange
-
- 7. Der var desværre ikke slange nok til alle fire.
- 07.JPG (76.69 KiB) Vist 6896 gange
-
- 8. Overfladen blev lukket, så træet ikke suger for meget fugt.
- 08.JPG (83.68 KiB) Vist 6896 gange
-
- 9. En gammel kending. Den har jeg brugt mange gange før.
- 09.JPG (74.77 KiB) Vist 6896 gange
-
- 10. Monteringen i reservehjulsbrønden skal lyses lidt op.
- 10.JPG (71.47 KiB) Vist 6896 gange
-
- 11. Alufolien skal virke som reflektor og varmeskjold.
- 11.JPG (75.64 KiB) Vist 6896 gange
-
- 12. E10 fatninger til ”gammeldags” glødepærer.
- 12.JPG (58.98 KiB) Vist 6896 gange
-
- 13. Afprøvning af installation og ikke mindst pærerne.
- 13.JPG (60.87 KiB) Vist 6896 gange
-
- 14. Hullerne rundt i rammen skal fyldes med støjdæmpende materialer.
- 14.JPG (61.67 KiB) Vist 6896 gange
-
- 15. Delene sættes sammen med dobbeltklæbende tape.
- 15.JPG (66.6 KiB) Vist 6896 gange
-
- 16. Blokkene med støjdæmpning på plads i rammen.
- 16.JPG (58.82 KiB) Vist 6896 gange
-
- 17. Blokken i midten får en løs overdel, så kablerne kan lægges nedenunder.
- 17.JPG (80.22 KiB) Vist 6896 gange
-
- 18. De to forreste rum (lygten og modsat) skal bruges til opspoling af for lange phonokabler.
- 18.JPG (76.6 KiB) Vist 6896 gange
-
- 19. Blokkene pakkes ind i plastic.
- 19.JPG (77.27 KiB) Vist 6896 gange
-
- 20. De glider lidt nemmere på plads med plastic yderst.
- 20.JPG (75.18 KiB) Vist 6896 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.