Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 16. okt 2011, 22:31

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. Indpakningen stopper også for løse flamingostykker.
21.JPG (67.24 KiB) Vist 10334 gange
22.JPG
22. Færdig med denne del af bunden.
22.JPG (71.38 KiB) Vist 10334 gange
23.JPG
23. Bagpanelet skal også lukkes af og fyldes med dæmpning.
23.JPG (81.02 KiB) Vist 10334 gange
24.JPG
24. Første skridt er en afgrænsning af bundfladen med vinkelalu.
24.JPG (86.89 KiB) Vist 10334 gange
25.JPG
25. Aluklodserne skal holde afstanden ud til bagpanelet.
25.JPG (67.59 KiB) Vist 10334 gange
26.JPG
26. Klodserne er rester fra 90érnes bilstereo.
26.JPG (55.07 KiB) Vist 10334 gange
27.JPG
27. Her ses klodserne i funktion.
27.JPG (132.56 KiB) Vist 10334 gange
28.JPG
28. Skumplader. Ukendt fabrikat. Industriaffald hvor jeg tilfældigvis kom forbi, inden det blev smidt ud.
28.JPG (86.78 KiB) Vist 10334 gange
29.JPG
29. Bagpanelet fyldt op.
29.JPG (98.65 KiB) Vist 10334 gange
30.JPG
30. Dækplader med Audi-clipsene, som måtte skrottes til fordel for skruer og G1 cabriolet clips.
30.JPG (74.46 KiB) Vist 10334 gange
31.JPG
31. Pladerne skal dækkes med filt, så der måtte afprøves en del.
31.JPG (78.3 KiB) Vist 10334 gange
32.JPG
32. Der skal være cirka 4mm luft omkring pladerne til filten.
32.JPG (74.78 KiB) Vist 10334 gange
33.JPG
33. Første limning af filten.
33.JPG (72.41 KiB) Vist 10334 gange
34.JPG
34. Kanterne blev limet og holdt på plads af tape.
34.JPG (83.22 KiB) Vist 10334 gange
35.JPG
35. Skum fra en skofabrik.
35.JPG (84.86 KiB) Vist 10334 gange
36.JPG
36. Skummet skal bruges sum underlag til filttæppet.
36.JPG (112.2 KiB) Vist 10334 gange
37.JPG
37. Ledningsarbejdet bød på et utal af dårlige arbejdsstillinger.
37.JPG (81.83 KiB) Vist 10334 gange
38.JPG
38. Stelpunktet er forbundet med karrosseriet et andet sted.
38.JPG (130.52 KiB) Vist 10334 gange
39.JPG
39. Højttalerkablernes tilslutning med speaconstik.
39.JPG (85.33 KiB) Vist 10334 gange
40.JPG
40. Filttæppet færdigt med syede kanter.
40.JPG (62.49 KiB) Vist 10334 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Bandit
Nyt medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 23. feb 2009, 11:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 145 - Ramme / hævet bund

Indlæg af Bandit » 18. okt 2011, 09:03

Hvordan kan det være du vælger at bruge speacon stik?
Det ligner da ikke en installation som du regner med skal ud i tide og utide ;)
Speakon stik er jo bare en unødvendig mulighed for dårlig forbindelse, men de er rigtig gode, hvis man skal kunne afmonterer anlægget.
I dette tilfælde ville jeg nok have valgt at føre kablerne hele vejen...men det er jo bare min mening :D

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 145 - Ramme / hævet bund

Indlæg af G1-manden » 18. okt 2011, 20:34

Vi er helt enige omkring dårlige forbindelser og, at det er en dårlig løsning med speconstik.

Valget skyldes to ting:

Kablerne er genbrug, og var ikke lange nok.

På sigt vil jeg gerne afprøve andre forstærkere.

Al installation er et kompromis, og der må prioriteres.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet

Indlæg af G1-manden » 22. okt 2011, 18:37

Det sidste hardware til lydinstallationen skal placeres bag bagsædet.

Der er overraskende meget plads i vinklen mellem bagsædet og en lodret plade på bagsiden.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Der skal ofres to udstødningsklemmer til at montere pladen med.
01.JPG (99.42 KiB) Vist 10092 gange
02.JPG
2. Det er kun bøjlerne, der skal bruges.
02.JPG (67.02 KiB) Vist 10092 gange
03.JPG
3. Det her var en del af planen med tårnafstivningen.
03.JPG (78.38 KiB) Vist 10092 gange
04.JPG
4. Pladen sidder utrolig godt fast. Jeg havde frygtet, at den ville kunne dreje omkring røret.
04.JPG (62.61 KiB) Vist 10092 gange
05.JPG
5. Placeringen af hardwaren på plads. Delefilteret bliver dog ændret lidt.
05.JPG (102.43 KiB) Vist 10092 gange
06.JPG
6. Akrylpladerne er slebet, for bedre at kunne sprede lyset.
06.JPG (59.5 KiB) Vist 10092 gange
07.JPG
7. Fordeler til + eller strøm. Lavet i messing og isoleret med en ring af sort POM.
07.JPG (53.39 KiB) Vist 10092 gange
08.JPG
8. Denon-forstærkeren skal hæves fra pladen, det giver nemmere adgang til klemmerne for kabler.
08.JPG (52.43 KiB) Vist 10092 gange
09.JPG
9. Prøvemontering. Nu skal det vise sig om 3D-modellen passer med virkeligheden, og bagsædet kan lukkes ned og låses.
09.JPG (87.45 KiB) Vist 10092 gange
10.JPG
10. Heldigvis!!
10.JPG (110.79 KiB) Vist 10092 gange
11.JPG
11. Det er snævert! Men ingen problemer med lukning og lås.
11.JPG (69.42 KiB) Vist 10092 gange
12.JPG
12. Lysgejl under forstærkeren.
12.JPG (67.04 KiB) Vist 10092 gange
13.JPG
13. Det var vanskeligt, at betjene knapperne på delefilteret når det lå plant på pladen.
13.JPG (81.41 KiB) Vist 10092 gange
14.JPG
14. Vinklingen giver også mulighed for lys underneden.
14.JPG (67.97 KiB) Vist 10092 gange
15.JPG
15. Højden på akrylpladerne giver en fornemmelse af pladsen bag bagsædet.
15.JPG (72.68 KiB) Vist 10092 gange
16.JPG
16. Lyset bliver spændende at se tændt.
16.JPG (67.27 KiB) Vist 10092 gange
17.JPG
17. Nu mangler der bare huller til kabler.
17.JPG (76.08 KiB) Vist 10092 gange
18.JPG
18. Lamperne er genbrug fra 90érne.
18.JPG (54.8 KiB) Vist 10092 gange
19.JPG
19. Afsted til kammeraten der er snedker.
19.JPG (64 KiB) Vist 10092 gange
20.JPG
20. Efter hjemkomst. Kant limet på og huller fræst/boret.
20.JPG (60.1 KiB) Vist 10092 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 22. okt 2011, 18:45

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. De skal lige have en tur af filen på kanterne.
21.JPG (58.89 KiB) Vist 10090 gange
22.JPG
22. Efter en time eller to med fil og sandpapir.
22.JPG (72.72 KiB) Vist 10090 gange
23.JPG
23. Hullerne bliver skjult bag filt, derfor skal der ikke gøres for meget ud af dem.
23.JPG (58.03 KiB) Vist 10090 gange
24.JPG
24. Kanten og låget skal bruges til at skjule kabler.
24.JPG (67.55 KiB) Vist 10090 gange
25.JPG
25. Rundingen mærket af.
25.JPG (56.13 KiB) Vist 10090 gange
26.JPG
26. Pladesaksen kan fint bruges til træ.
26.JPG (62.88 KiB) Vist 10090 gange
27.JPG
27. Der limes igen og derefter vente 24 timer.
27.JPG (64.55 KiB) Vist 10090 gange
28.JPG
28. Gevindbøsninger skruet i kanten til at montere låget.
28.JPG (40.45 KiB) Vist 10090 gange
29.JPG
29. Det skulle senere vise sig at være unødvendigt med så mange bolte.
29.JPG (64.19 KiB) Vist 10090 gange
30.JPG
30. Alle hullerne skal åbnes igennem filten.
30.JPG (76.92 KiB) Vist 10090 gange
31.JPG
31. De små huller åbnes med en huggepibe, i de aflange skæres en slids på hele længden.
31.JPG (75.65 KiB) Vist 10090 gange
32.JPG
32. Kanterne foldes rundt og limes. Tape sikrer kanterne.
32.JPG (74.87 KiB) Vist 10090 gange
33.JPG
33. –
33.JPG (70.57 KiB) Vist 10090 gange
34.JPG
34. Malertapen fikserer filten under tørring af limen.
34.JPG (60.16 KiB) Vist 10090 gange
35.JPG
35. Kanterne tager altid laaang tid.
35.JPG (67.34 KiB) Vist 10090 gange
36.JPG
36. Endelig færdig med filten. Nu kan den snart monteres.
36.JPG (85.8 KiB) Vist 10090 gange
37.JPG
37. Gevindbøsningerne skal skæres fri, ellers fanger boltene aldrig gevindet.
37.JPG (70.1 KiB) Vist 10090 gange
38.JPG
38. Nu starter monteringen af ledninger.
38.JPG (71.45 KiB) Vist 10090 gange
39.JPG
39. Indvendigt sidder der en E10 glødetrådspære.
39.JPG (64.07 KiB) Vist 10090 gange
40.JPG
40. Det er ikke meget lys, de sender ud.
40.JPG (37.59 KiB) Vist 10090 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 145 - Ramme / hævet bund

Indlæg af Godsvig » 22. okt 2011, 18:47

For dælen det ser godt/lovende ud. Keep up the good work. :)

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tredie del

Indlæg af G1-manden » 22. okt 2011, 18:50

Tredie del.
Vedhæftede filer
41.JPG
41. Rørene er slebet for bedre, at kunne sprede lyset.
41.JPG (45.44 KiB) Vist 10088 gange
42.JPG
42. Kabelsalat!! Der er dog styr på det.
42.JPG (96.88 KiB) Vist 10088 gange
43.JPG
43. Delefilteret får sin egen finsikring.
43.JPG (108.34 KiB) Vist 10088 gange
44.JPG
44. Lyspladerne giver mest lys. En bedre fotograf kunne nok vise lyset mere som i virkeligheden.
44.JPG (29.31 KiB) Vist 10088 gange
45.JPG
45. Ikke særlig pænt, men det er heldigvis også lige meget.
45.JPG (94.82 KiB) Vist 10088 gange
46.JPG
46. Sub-enheden skal også bruge kabler.
46.JPG (63.74 KiB) Vist 10088 gange
47.JPG
47. Låget beklædes med filt.
47.JPG (78.58 KiB) Vist 10088 gange
48.JPG
48. Hullerne til bolte åbnes med en huggepibe.
48.JPG (61.07 KiB) Vist 10088 gange
49.JPG
49. Det er nemt!!
49.JPG (78.41 KiB) Vist 10088 gange
50.JPG
50. –
50.JPG (118.84 KiB) Vist 10088 gange
51.JPG
51. Endelig færdig!!! Nu kan sub-kassen snart komme ned i bagagerummet.
51.JPG (99.02 KiB) Vist 10088 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet

Indlæg af G1-manden » 22. okt 2011, 18:55

Mange tak Godsvig!!!

Dit svar sneg sig lige indimellem to afsnit ;)

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Bandit
Nyt medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 23. feb 2009, 11:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet

Indlæg af Bandit » 27. okt 2011, 11:46

På billede 45 og 50 ser det ud til at du har et strømkabel til at ligge meget tæt på et phono kabel.
Giver det ikke generatorstøj, eller er har phono kablet en speciel skærmning?

Det ser faktisk rigtigt godt ud, det du får lavet der :)

Brugeravatar
ThomasMN
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Biersted
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet

Indlæg af ThomasMN » 27. okt 2011, 15:50

Gal de kuglehøjtalere må spille godt med alt det HiFi de bliver født med ;)


Det ser, som altid, helt fantastisk ud det du laver.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet

Indlæg af G1-manden » 27. okt 2011, 21:48

Mange tak!!! Begge to.

I en optimal verden var det ikke nødvendigt at lave kompromier.

Det er svært, at undgå strømkabler der ligger tæt på phonokabler. De fleste forstærkere har fx alle indgange på samme side. Så vidt jeg husker har længde ved siden af hinanden betydning for indstråling af magnetfelter, men jeg er bestemt ikke sikker.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet

Indlæg af Prodigy » 28. okt 2011, 20:39

de gevind du sætter i træet kender jeg ikke.. jeg har kun brugt den slags man banker i med en hammer og som har en relativt stor krave med modhager på, hvordan virker dem du bruger?
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet

Indlæg af G1-manden » 29. okt 2011, 10:56

Hej Prodigy!!

De kaldes gevindbøsninger. Der er gevind udvendigt og indvendigt.

De bruges fortrinsvis til plast og metaller, de er ikke supergode til træ.

Det ville være bedre at bruge dem specielt til træ, men det er ikke lagervarer ;)

MVH

PS Gevindbøsningerne er i RF, men fåes også i stål.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500

Indlæg af G1-manden » 29. okt 2011, 12:50

Denon forstærkeren er fra engang i slutningen af firserne eller starten af halvfemserne. Jeg købte den selv brugt i midten af halvfemserne.

Sidst den var i brug var der problemer med driften. Den slukkede og tændte lidt efter lyst, og blev dengang udskiftet med Macintosh forstærkeren.

I denne installation vil jeg gerne drive subwooferen med den.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Dem her og nogle dårlige lodninger var årsagen til driftsproblemerne.
01.JPG (55.27 KiB) Vist 9741 gange
02.JPG
2. Kølingen skal effektiviseres med nogle plader til at lede luften fra blæserne.
02.JPG (73.17 KiB) Vist 9741 gange
03.JPG
3. Det viste sig vanskeligere end først forventet at bukke akrylpladerne i facon.
03.JPG (82.22 KiB) Vist 9741 gange
04.JPG
4. De kraftige plader blev droppet til fordel for en kraftig plastfolie.
04.JPG (77.42 KiB) Vist 9741 gange
05.JPG
5. Pladerne skal skrues fast i køleribberne.
05.JPG (74.05 KiB) Vist 9741 gange
06.JPG
6. Jeg valgte gevind frem for selvskærende skruer.
06.JPG (71.17 KiB) Vist 9741 gange
07.JPG
7. Det er en ”lettere” konstruktion med folien frem for pladerne.
07.JPG (71.95 KiB) Vist 9741 gange
08.JPG
8. Folie monteret på tre sider – klar til afprøvning.
08.JPG (75.54 KiB) Vist 9741 gange
09.JPG
9. Blæserne støjer temmelig meget.
09.JPG (82.36 KiB) Vist 9741 gange
10.JPG
10. Men folien fungerer efter hensigten.
10.JPG (83.05 KiB) Vist 9741 gange
11.JPG
11. Der undslap for meget luft på oversiden. Det var ellers ikke planen at montere folie her.
11.JPG (76.73 KiB) Vist 9741 gange
12.JPG
12. Folien i toppen gav en væsentligt kraftigere luftstrømning nedover køleribberne.
12.JPG (84.88 KiB) Vist 9741 gange
13.JPG
13. Nu skal støjproblemet bare løses.
13.JPG (97.64 KiB) Vist 9741 gange
14.JPG
14. En kammerat skaffede det her fra en gammel PC.
14.JPG (88.36 KiB) Vist 9741 gange
15.JPG
15. Den sorte dims (i krympeflex) skal styre hastigheden på blæserne efter temperaturen.
15.JPG (74.27 KiB) Vist 9741 gange
16.JPG
16. Føleren skal røre ved metallet for at fungere.
16.JPG (67.48 KiB) Vist 9741 gange
17.JPG
17. Folien holdes oppe mod blæserpladen med tape.
17.JPG (86.97 KiB) Vist 9741 gange
18.JPG
18. Føleren afprøves. Nu kører blæserne stille rundt i stedet for fuld kraft konstant.
18.JPG (88.14 KiB) Vist 9741 gange
19.JPG
19. Endelig klar til montering i bilen.
19.JPG (94.23 KiB) Vist 9741 gange
20.JPG
20. Der er en kæmpe forskel i støjniveauet, selvom blæserne er gemt bag bagsædets ryglæn.
20.JPG (68.56 KiB) Vist 9741 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet

Indlæg af Prodigy » 30. okt 2011, 12:28

G1-manden skrev:Hej Prodigy!!

De kaldes gevindbøsninger. Der er gevind udvendigt og indvendigt.

De bruges fortrinsvis til plast og metaller, de er ikke supergode til træ.

Det ville være bedre at bruge dem specielt til træ, men det er ikke lagervarer ;)

MVH

PS Gevindbøsningerne er i RF, men fåes også i stål.
Okay, så kender jeg dem godt, troede bare lige du havde fat i nogen nye som var lavet til træmontage:-) du gav dem vel bare en klat lim og så sidder de okay?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Medlem siden: 2003/05/14

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500

Indlæg af styker » 31. okt 2011, 21:02

Til en anden gang hvis du skal bukke eller forme acrylplader så put dem i ovnen ved 110-120 grader så bliver de noget nemmere at arbejde med.
Men de skal helst holdes i facon indtil de er kolde igen da sådan noget termoplast som det jo er vil prøve at søge tilbage til den oprindelige facon, en fordel er også at der ikke kommer strækmærker.
Arbejder nemlig som plastsvejser(og nej vi kan desværre ikke svejse kofangere og andre bildele, da vi ikke har de rigtige svejsetråde) og der lærer man meget om plast´s egenskaber på basiskurset.

Hvad planlægger du så at bruge alt den tid du nu får til rådighed når ådselbilen er tiptop til :D
Nye store projekter?

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500

Indlæg af G1-manden » 31. okt 2011, 23:26

Hej Prodigy!!

Jeg har tidligere prøvet med lim, men uden holder også rigtig fint. Denne gang blev det uden lim.

Hej Styker!!

Ovnen havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har tidligere varmet noget Ø10 akrylstang i ovnen, og lagt det i en aluform. Det havde jeg fuldstændig glemt, men det er også 12-13år siden.
Der er stadig mange ideer og planer omkring ådsel-bilen. Nu er basis, eller "bunden", ved at være på plads, så er det små og overskuelige ændringer, der skal arbejdes med. Krogen skal også bruges til noget på et tidspunkt.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
LilleArne
Nyt medlem
Indlæg: 426
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500

Indlæg af LilleArne » 1. nov 2011, 09:22

Ådsel trailer.... MMMMMM
Billede
G1-manden skrev:Hej Prodigy!!

Jeg har tidligere prøvet med lim, men uden holder også rigtig fint. Denne gang blev det uden lim.

Hej Styker!!

Ovnen havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har tidligere varmet noget Ø10 akrylstang i ovnen, og lagt det i en aluform. Det havde jeg fuldstændig glemt, men det er også 12-13år siden.
Der er stadig mange ideer og planer omkring ådsel-bilen. Nu er basis, eller "bunden", ved at være på plads, så er det små og overskuelige ændringer, der skal arbejdes med. Krogen skal også bruges til noget på et tidspunkt.

MVH

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500

Indlæg af G1-manden » 1. nov 2011, 22:50

Det er lige nøjagtig planen med en trailer. Den er også indkøbt og under renovering. Det har bare stået stille i 4 år.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 148 - Dørsider

Indlæg af G1-manden » 13. nov 2011, 12:51

Dørsiderne fra den gamle bilstereo-bil skal i brug igen. Dog med en smule forandringer.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Lige hentet fra lageret. Det er lidt spændende at se om de har taget skade af opbevaringen.
01.JPG (85.42 KiB) Vist 9269 gange
02.JPG
2. De var voldsomt beskidte, men ingen ”lager-skader”.
02.JPG (107.89 KiB) Vist 9269 gange
03.JPG
3. Højden her skal ændres. De passer til den gamle type instrumentbord, på den nye type vil de støde ind i instrumentbordet.
03.JPG (79.27 KiB) Vist 9269 gange
04.JPG
4. Det matterede akryl skal lyse/lede lyset fra pærerne.
04.JPG (94.9 KiB) Vist 9269 gange
05.JPG
5. Fodbeskyttelse ved ind- og udstigning.
05.JPG (76.26 KiB) Vist 9269 gange
06.JPG
6. Førersædet kan nå ud til pladen og ridse – desværre!
06.JPG (64.29 KiB) Vist 9269 gange
07.JPG
7. Herunder er bolten til sammenspænding af fjedrene, der skal modarbejde vibrationer i pladen.
07.JPG (59.79 KiB) Vist 9269 gange
08.JPG
8. De forlængede rudehejshåndtag roterer i teflon-bøsninger (hvid).
08.JPG (69.36 KiB) Vist 9269 gange
09.JPG
9. Håndtagene skrues fast på hæve/sænke mekanismen som normalt.
09.JPG (95.67 KiB) Vist 9269 gange
10.JPG
10. Bagsiden fylder meget ind i døren, og for den øverste skal der bearbejdes i den indvendige dørplade, hvis dørsiden skal på plads.
10.JPG (78.25 KiB) Vist 9269 gange
11.JPG
11. Hele brønden er lavet i akryl og pakket ind i sort tape, så lyset kommer fremad.
11.JPG (73 KiB) Vist 9269 gange
12.JPG
12. Det er helt ”old-school” med glødetrådspærer, og det bliver ikke ændret. Ikke i første omgang i hvert fald.
12.JPG (58.62 KiB) Vist 9269 gange
13.JPG
13. Den nederste er monteret med to pærer. Brønden kan akkurat gå ind i det originale hul i den indvendige dørplade.
13.JPG (71.27 KiB) Vist 9269 gange
14.JPG
14. Hjemmelavde bolte til montering af akrylpladen i dørsiden.
14.JPG (41.67 KiB) Vist 9269 gange
15.JPG
15. Hullet for højttaleren er afstivet med otte af disse afstandsbøsninger.
15.JPG (46 KiB) Vist 9269 gange
16.JPG
16. –
16.JPG (36.71 KiB) Vist 9269 gange
17.JPG
17. De øverste ringe skal afmonteres, så de kan blive drejet ned på et nyt højdemål.
17.JPG (90.67 KiB) Vist 9269 gange
18.JPG
18. Brønden behøver ikke længere være så dyb, den var tidligere til en 3”- enhed, men den bliver ikke ændret.
18.JPG (79.13 KiB) Vist 9269 gange
19.JPG
19. Jeg kunne have flyttet kabinetterne over på nogle andre dørsider, men så skulle der ødelægges to mere. Det ville være et spild.
19.JPG (80.45 KiB) Vist 9269 gange
20.JPG
20. For at gøre rengøringen lettere afmonterede jeg kabinetterne.
20.JPG (94.67 KiB) Vist 9269 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 13. nov 2011, 12:56

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. Fjedrene til dæmpning af vibrationer. De er normalt dækket af bøsningen bagved.
21.JPG (47.56 KiB) Vist 9336 gange
22.JPG
22. Alle fjedrene er forspændt forskelligt, så der ikke bare opstår vibrationer ved en anden frekvens end uden fjedrene.
22.JPG (68.63 KiB) Vist 9336 gange
23.JPG
23. Forlængerne kører helt stabilt. Der er ikke noget vrid, når man drejer dem rundt.
23.JPG (45.82 KiB) Vist 9336 gange
24.JPG
24. De gamle håndtag var i alu eller sprøjtezink, de er væsentligt stærkere end de senere plastic udgaver.
24.JPG (45.59 KiB) Vist 9336 gange
25.JPG
25. Ledninger fylder for meget, og det skal laves om.
25.JPG (66.52 KiB) Vist 9336 gange
26.JPG
26. Der skal en kraftig rengøring til. Bilen er aldrig sprøjtet med hulrumsbeskyttelse, mens dørsiderne var monteret. Men det er svært at se.
26.JPG (71.43 KiB) Vist 9336 gange
27.JPG
27. Det er en ordentlig portion bolte og skruer, bare til en side.
27.JPG (77.43 KiB) Vist 9336 gange
28.JPG
28. Bagsiderne fik fugtfortrænger.
28.JPG (91.16 KiB) Vist 9336 gange
29.JPG
29. Oversiderne fik en omgang plastfornyer/opfrisker.
29.JPG (78.72 KiB) Vist 9336 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 149 - Montering af døre

Indlæg af G1-manden » 26. nov 2011, 17:57

Dørene skal afstives og klargøres for dørbeklædningerne.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Hjemmelavede afstivninger til den indvendige dørplade.
01.JPG (59.78 KiB) Vist 9034 gange
02.JPG
2. Jeg havde engang en skabelon, men den var desværre ”forsvundet”.
02.JPG (82.56 KiB) Vist 9034 gange
03.JPG
3. Det burde kunne lade sig gøre uden skabelon, men det er ikke nemmere.
03.JPG (72.41 KiB) Vist 9034 gange
04.JPG
4. Hullerne skal helst ikke blive for store. Det vil gøre indhug i den afstivende effekt.
04.JPG (62.35 KiB) Vist 9034 gange
05.JPG
5. Huller måtte bores 0,5mm over mål for, at alle kunne gå igennem dørpladen.
05.JPG (84.2 KiB) Vist 9034 gange
06.JPG
6. Der er ingen ”blævren” tilbage i dørene nu.
06.JPG (106.91 KiB) Vist 9034 gange
07.JPG
7. Rudehejsene kan slå mod døren og klapre.
07.JPG (67.11 KiB) Vist 9034 gange
08.JPG
8. Rørisoleringen vil afhjælpe problemet.
08.JPG (68 KiB) Vist 9034 gange
09.JPG
9. En strips holder skummet på plads, uden at klemme hejset.
09.JPG (72.59 KiB) Vist 9034 gange
10.JPG
10. Det originale firkantede hul i døren, er ikke stort nok til brønden fra 3-tommer enheden.
10.JPG (112.02 KiB) Vist 9034 gange
11.JPG
11. Det er ikke meget, der skal skæres ind i blikket.
11.JPG (70.77 KiB) Vist 9034 gange
12.JPG
12. Stoftapen beskytter mod de skarpe kanter, der desværre er uundgåelige.
12.JPG (70.58 KiB) Vist 9034 gange
13.JPG
13. –
13.JPG (109.24 KiB) Vist 9034 gange
14.JPG
14. For 14 år siden var jeg for nærig til at købe disse.
14.JPG (59.84 KiB) Vist 9034 gange
15.JPG
15. Skiverne bruges normalt til de originale højttalerkasser på en G1.
15.JPG (56.12 KiB) Vist 9034 gange
16.JPG
16. Skiverne giver en meget større og bedre spændeflade for boltene til højttaler-kabinetterne.
16.JPG (54.3 KiB) Vist 9034 gange
17.JPG
17. Dørsiden er meget stiv nu. Det kniber med at få holde-clipsene til at klikke på plads i dørpladen.
17.JPG (81.82 KiB) Vist 9034 gange
18.JPG
18. Den gamle ring drejet ned, så den kan være der for instrumentbordet.
18.JPG (70.85 KiB) Vist 9034 gange
19.JPG
19. Klar til montering.
19.JPG (65.37 KiB) Vist 9034 gange
20.JPG
20. På et senere tidspunkt skal der laves en plade for pæren.
20.JPG (106.69 KiB) Vist 9034 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 150 - Tre tommere

Indlæg af G1-manden » 10. dec 2011, 19:35

Toppen af lyden skal op på instrumentbordet og A-stolperne.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Overgemte enheder fra halvfemserne. De har aldrig været i brug.
01.JPG (71.24 KiB) Vist 8657 gange
02.JPG
2. Cirklen markerer enhedens diameter inklusiv de to monterings-ører.
02.JPG (58.95 KiB) Vist 8657 gange
03.JPG
3. De burde kunne være der, når man trækker de to ører fra.
03.JPG (62.98 KiB) Vist 8657 gange
04.JPG
4. Ørerne skal vinkles rigtigt, så burde enheden kunne være der.
04.JPG (60.15 KiB) Vist 8657 gange
05.JPG
5. Det bliver nok snævert med pladsen.
05.JPG (65.52 KiB) Vist 8657 gange
06.JPG
6. Enhederne skal sidde i en bøjle af aluminium.
06.JPG (66.19 KiB) Vist 8657 gange
07.JPG
7. Første bøjle fungerede ikke helt!!
07.JPG (65.61 KiB) Vist 8657 gange
08.JPG
8. Nummer to fik den ønskede facon.
08.JPG (62.2 KiB) Vist 8657 gange
09.JPG
9. Enheden er fri af bøjlen i bunden og ørerne passer på.
09.JPG (66.76 KiB) Vist 8657 gange
10.JPG
10. Enderne skal rundes.
10.JPG (56.59 KiB) Vist 8657 gange
11.JPG
11. Runde ender er noget pænere.
11.JPG (60.58 KiB) Vist 8657 gange
12.JPG
12. Der blev eksperimenteret lidt med vinklen.
12.JPG (66.99 KiB) Vist 8657 gange
13.JPG
13. Her kunne det lade sig gøre.
13.JPG (82.48 KiB) Vist 8657 gange
14.JPG
14. På højre side var det meget nemmere at placere enheden.
14.JPG (74.46 KiB) Vist 8657 gange
15.JPG
15. Instrumentbordet vil gerne vibrere lidt. Gummipladerne skal afskære vibrationerne fra at forplante sig til enhederne.
15.JPG (59.3 KiB) Vist 8657 gange
16.JPG
16. Clips til skruerne i bøjlerne.
16.JPG (54.26 KiB) Vist 8657 gange
17.JPG
17. Instrumentbordet bliver selvfølgelig ødelagt, men det var det sådan set allerede.
17.JPG (76.1 KiB) Vist 8657 gange
18.JPG
18. Klar til montering.
18.JPG (59.51 KiB) Vist 8657 gange
19.JPG
19. Gummipladen kan også udligne buen i instrumentbordet.
19.JPG (66.18 KiB) Vist 8657 gange
20.JPG
20. Bøjlerne skal males sorte.
20.JPG (67.04 KiB) Vist 8657 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 10. dec 2011, 19:41

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. Venstre side laves som højre side.
21.JPG (56.2 KiB) Vist 8656 gange
22.JPG
22. –
22.JPG (56.86 KiB) Vist 8656 gange
23.JPG
23. –
23.JPG (62.68 KiB) Vist 8656 gange
24.JPG
24. –
24.JPG (53.42 KiB) Vist 8656 gange
25.JPG
25. Nu er det så spændende om ruden går på.
25.JPG (72.55 KiB) Vist 8656 gange
26.JPG
26. Specielt her var jeg i tvivl om pladsen mellem ruden og enheden.
26.JPG (72.35 KiB) Vist 8656 gange
27.JPG
27. Kanterne slibes og rundes og affedtning inden maling.
27.JPG (60.39 KiB) Vist 8656 gange
28.JPG
28. De er malet i RAL 9005 mat.
28.JPG (55.11 KiB) Vist 8656 gange
29.JPG
29. Ekstra gummi-mellemlæg for at modvirke vibrationer.
29.JPG (63.05 KiB) Vist 8656 gange
30.JPG
30. –
30.JPG (48.7 KiB) Vist 8656 gange
31.JPG
31. Kablerne loddes direkte på stikbenene.
31.JPG (81.48 KiB) Vist 8656 gange
32.JPG
32. Klar til montering.
32.JPG (71.64 KiB) Vist 8656 gange
33.JPG
33. Kablerne mærkes efter samme model som de andre.
33.JPG (58.75 KiB) Vist 8656 gange
34.JPG
34. Enhedens magnet er ikke særlig pæn. Men det må gå an for nu.
34.JPG (60.41 KiB) Vist 8656 gange
35.JPG
35. Nu er der oceaner af plads, men det var svært at se med papirskiven.
35.JPG (70.5 KiB) Vist 8656 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Rosendal
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 150 - Tre tommere

Indlæg af Rosendal » 11. dec 2011, 19:40

Skal der ikke være noget uden om højtalleren? Jeg har ihvertfald dårlig erfaring med "løse" højtallere, det lyder sjældent særlig godt. Men tror du ved lidt mere om det end mig. ;)
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI

Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 150 - Tre tommere

Indlæg af G1-manden » 12. dec 2011, 22:46

Montering i "Free air" varer ikke længe. Det var blot et eksperiment.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 151 - Instrumentbord

Indlæg af G1-manden » 24. dec 2011, 15:06

I og omkring instrumentbordet skulle der indbygges forskellige ting.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Lyseffekterne i bagagerummet skal kunne tændes herfra.
01.JPG (55.52 KiB) Vist 8202 gange
02.JPG
2. Rammerne til afbryderne monteres i den nederste del af instrumentbordet i førersiden.
02.JPG (54.63 KiB) Vist 8202 gange
03.JPG
3. Rammerne skal ned i plasticskuffen.
03.JPG (56.06 KiB) Vist 8202 gange
04.JPG
4. Boremaskine, vinkelsliber og file, så var hullerne klar.
04.JPG (67.75 KiB) Vist 8202 gange
05.JPG
5. Rammerne bliver ikke glatte med overfladen.
05.JPG (75.61 KiB) Vist 8202 gange
06.JPG
6. Men kontakterne er nedfældet i rammerne, så de ikke bliver udløst ved et uheld.
06.JPG (70.06 KiB) Vist 8202 gange
07.JPG
7. Rammerne er hjemmelavede.
07.JPG (60.02 KiB) Vist 8202 gange
08.JPG
8. Afbrydernes låsesystem var slidt. Derfor måtte der søm i for at udvide dem.
08.JPG (62.58 KiB) Vist 8202 gange
09.JPG
9. Rammerne færdigmonteret.
09.JPG (61.05 KiB) Vist 8202 gange
10.JPG
10. Der var lige akkurat plads på bagsiden.
10.JPG (72.03 KiB) Vist 8202 gange
11.JPG
11. Stikkene skal gøre det nemmere at servicere under instrumentbordet.
11.JPG (73.16 KiB) Vist 8202 gange
12.JPG
12. Diskanterne skal monteres her på A-stolperne.
12.JPG (77.42 KiB) Vist 8202 gange
13.JPG
13. JBL GTI-diskanter fra den gamle bil-stereo bil.
13.JPG (95.75 KiB) Vist 8202 gange
14.JPG
14. Delefiltrene til diskanterne gemmes under instrumentbordet.
14.JPG (51.44 KiB) Vist 8202 gange
15.JPG
15. Kablerne kører indvendigt i a-stolperne.
15.JPG (55.79 KiB) Vist 8202 gange
16.JPG
16. Den originale nappa-beklædning blev affedtet og smurt med læderfedt.
16.JPG (56.17 KiB) Vist 8202 gange
17.JPG
17. Elektrolyt til radioen.
17.JPG (109.51 KiB) Vist 8202 gange
18.JPG
18. Den skal monteres under instrumentbordet i passager-siden.
18.JPG (91.51 KiB) Vist 8202 gange
19.JPG
19. Den kunne lige akkurat klemmes ind på plads. Støjdæmpningen måtte tilpasses lidt.
19.JPG (83.8 KiB) Vist 8202 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 152 - Prøvekabinet til 15-tommer

Indlæg af G1-manden » 8. jan 2012, 17:24

Den gamle 15 tommer enhed skal i brug igen.

Kabinettet fra tidligere eksisterer ikke længere, og det skulle alligevel ændres væsentligt, hvis det skulle bruges igen.

Jeg har flere ideer til overfladebehandlingen af kabinettet, så i første omgang skal der laves en kasse til test.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Lavet af en kammerat der er inventarsnedker.
01.JPG (72.8 KiB) Vist 7865 gange
02.JPG
2. Volumen skulle stemme overens med det gamle kabinet.
02.JPG (73.86 KiB) Vist 7865 gange
03.JPG
3. Huller til refleksrørene mærkes op.
03.JPG (64.44 KiB) Vist 7865 gange
04.JPG
4. Jeg havde så tegnet den udvendige diameter, og ikke monteringshullet, til rørene. Derfor er der polyfilla omkring det ene rør.
04.JPG (98 KiB) Vist 7865 gange
05.JPG
5. Pladen til enheden skal monteres med bolte. Den sorte på kanten ramme er pakning/tætnings-materiale.
05.JPG (99.23 KiB) Vist 7865 gange
06.JPG
6. Akrylpladen har været pakket væk i ti år. Den var ikke affedtet, da den blev pakket væk.
06.JPG (90.82 KiB) Vist 7865 gange
07.JPG
7. Boltene til enheden.
07.JPG (75.81 KiB) Vist 7865 gange
08.JPG
8. Nu er det snart tid til lyd!!!
08.JPG (82.64 KiB) Vist 7865 gange
09.JPG
9. Boltene tætnes med O-ringe, og enheden med 1mm filt.
09.JPG (42.07 KiB) Vist 7865 gange
10.JPG
10. Tre millimeter slup var der i bredden.
10.JPG (52.38 KiB) Vist 7865 gange
11.JPG
11. Endelig!!!
11.JPG (45.81 KiB) Vist 7865 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Indlæg: 1784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 152 - Prøvekabinet til 15-to

Indlæg af DeCain » 8. jan 2012, 17:50

Som de siger på grønland:

Respæk!
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 152 - Prøvekabinet til 15-to

Indlæg af G1-manden » 10. jan 2012, 22:26

Mange tak DeCain!!!

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Besvar

Tilbage til "Store projekter"