Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Indpakningen stopper også for løse flamingostykker.
- 21.JPG (67.24 KiB) Vist 10334 gange
-
- 22. Færdig med denne del af bunden.
- 22.JPG (71.38 KiB) Vist 10334 gange
-
- 23. Bagpanelet skal også lukkes af og fyldes med dæmpning.
- 23.JPG (81.02 KiB) Vist 10334 gange
-
- 24. Første skridt er en afgrænsning af bundfladen med vinkelalu.
- 24.JPG (86.89 KiB) Vist 10334 gange
-
- 25. Aluklodserne skal holde afstanden ud til bagpanelet.
- 25.JPG (67.59 KiB) Vist 10334 gange
-
- 26. Klodserne er rester fra 90érnes bilstereo.
- 26.JPG (55.07 KiB) Vist 10334 gange
-
- 27. Her ses klodserne i funktion.
- 27.JPG (132.56 KiB) Vist 10334 gange
-
- 28. Skumplader. Ukendt fabrikat. Industriaffald hvor jeg tilfældigvis kom forbi, inden det blev smidt ud.
- 28.JPG (86.78 KiB) Vist 10334 gange
-
- 29. Bagpanelet fyldt op.
- 29.JPG (98.65 KiB) Vist 10334 gange
-
- 30. Dækplader med Audi-clipsene, som måtte skrottes til fordel for skruer og G1 cabriolet clips.
- 30.JPG (74.46 KiB) Vist 10334 gange
-
- 31. Pladerne skal dækkes med filt, så der måtte afprøves en del.
- 31.JPG (78.3 KiB) Vist 10334 gange
-
- 32. Der skal være cirka 4mm luft omkring pladerne til filten.
- 32.JPG (74.78 KiB) Vist 10334 gange
-
- 33. Første limning af filten.
- 33.JPG (72.41 KiB) Vist 10334 gange
-
- 34. Kanterne blev limet og holdt på plads af tape.
- 34.JPG (83.22 KiB) Vist 10334 gange
-
- 35. Skum fra en skofabrik.
- 35.JPG (84.86 KiB) Vist 10334 gange
-
- 36. Skummet skal bruges sum underlag til filttæppet.
- 36.JPG (112.2 KiB) Vist 10334 gange
-
- 37. Ledningsarbejdet bød på et utal af dårlige arbejdsstillinger.
- 37.JPG (81.83 KiB) Vist 10334 gange
-
- 38. Stelpunktet er forbundet med karrosseriet et andet sted.
- 38.JPG (130.52 KiB) Vist 10334 gange
-
- 39. Højttalerkablernes tilslutning med speaconstik.
- 39.JPG (85.33 KiB) Vist 10334 gange
-
- 40. Filttæppet færdigt med syede kanter.
- 40.JPG (62.49 KiB) Vist 10334 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Bandit
- Nyt medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 23. feb 2009, 11:59
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 13 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 145 - Ramme / hævet bund
Hvordan kan det være du vælger at bruge speacon stik?
Det ligner da ikke en installation som du regner med skal ud i tide og utide
Speakon stik er jo bare en unødvendig mulighed for dårlig forbindelse, men de er rigtig gode, hvis man skal kunne afmonterer anlægget.
I dette tilfælde ville jeg nok have valgt at føre kablerne hele vejen...men det er jo bare min mening
Det ligner da ikke en installation som du regner med skal ud i tide og utide
Speakon stik er jo bare en unødvendig mulighed for dårlig forbindelse, men de er rigtig gode, hvis man skal kunne afmonterer anlægget.
I dette tilfælde ville jeg nok have valgt at føre kablerne hele vejen...men det er jo bare min mening
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 145 - Ramme / hævet bund
Vi er helt enige omkring dårlige forbindelser og, at det er en dårlig løsning med speconstik.
Valget skyldes to ting:
Kablerne er genbrug, og var ikke lange nok.
På sigt vil jeg gerne afprøve andre forstærkere.
Al installation er et kompromis, og der må prioriteres.
MVH
Valget skyldes to ting:
Kablerne er genbrug, og var ikke lange nok.
På sigt vil jeg gerne afprøve andre forstærkere.
Al installation er et kompromis, og der må prioriteres.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet
Det sidste hardware til lydinstallationen skal placeres bag bagsædet.
Der er overraskende meget plads i vinklen mellem bagsædet og en lodret plade på bagsiden.
God fornøjelse!
Der er overraskende meget plads i vinklen mellem bagsædet og en lodret plade på bagsiden.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Der skal ofres to udstødningsklemmer til at montere pladen med.
- 01.JPG (99.42 KiB) Vist 10092 gange
-
- 2. Det er kun bøjlerne, der skal bruges.
- 02.JPG (67.02 KiB) Vist 10092 gange
-
- 3. Det her var en del af planen med tårnafstivningen.
- 03.JPG (78.38 KiB) Vist 10092 gange
-
- 4. Pladen sidder utrolig godt fast. Jeg havde frygtet, at den ville kunne dreje omkring røret.
- 04.JPG (62.61 KiB) Vist 10092 gange
-
- 5. Placeringen af hardwaren på plads. Delefilteret bliver dog ændret lidt.
- 05.JPG (102.43 KiB) Vist 10092 gange
-
- 6. Akrylpladerne er slebet, for bedre at kunne sprede lyset.
- 06.JPG (59.5 KiB) Vist 10092 gange
-
- 7. Fordeler til + eller strøm. Lavet i messing og isoleret med en ring af sort POM.
- 07.JPG (53.39 KiB) Vist 10092 gange
-
- 8. Denon-forstærkeren skal hæves fra pladen, det giver nemmere adgang til klemmerne for kabler.
- 08.JPG (52.43 KiB) Vist 10092 gange
-
- 9. Prøvemontering. Nu skal det vise sig om 3D-modellen passer med virkeligheden, og bagsædet kan lukkes ned og låses.
- 09.JPG (87.45 KiB) Vist 10092 gange
-
- 10. Heldigvis!!
- 10.JPG (110.79 KiB) Vist 10092 gange
-
- 11. Det er snævert! Men ingen problemer med lukning og lås.
- 11.JPG (69.42 KiB) Vist 10092 gange
-
- 12. Lysgejl under forstærkeren.
- 12.JPG (67.04 KiB) Vist 10092 gange
-
- 13. Det var vanskeligt, at betjene knapperne på delefilteret når det lå plant på pladen.
- 13.JPG (81.41 KiB) Vist 10092 gange
-
- 14. Vinklingen giver også mulighed for lys underneden.
- 14.JPG (67.97 KiB) Vist 10092 gange
-
- 15. Højden på akrylpladerne giver en fornemmelse af pladsen bag bagsædet.
- 15.JPG (72.68 KiB) Vist 10092 gange
-
- 16. Lyset bliver spændende at se tændt.
- 16.JPG (67.27 KiB) Vist 10092 gange
-
- 17. Nu mangler der bare huller til kabler.
- 17.JPG (76.08 KiB) Vist 10092 gange
-
- 18. Lamperne er genbrug fra 90érne.
- 18.JPG (54.8 KiB) Vist 10092 gange
-
- 19. Afsted til kammeraten der er snedker.
- 19.JPG (64 KiB) Vist 10092 gange
-
- 20. Efter hjemkomst. Kant limet på og huller fræst/boret.
- 20.JPG (60.1 KiB) Vist 10092 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. De skal lige have en tur af filen på kanterne.
- 21.JPG (58.89 KiB) Vist 10090 gange
-
- 22. Efter en time eller to med fil og sandpapir.
- 22.JPG (72.72 KiB) Vist 10090 gange
-
- 23. Hullerne bliver skjult bag filt, derfor skal der ikke gøres for meget ud af dem.
- 23.JPG (58.03 KiB) Vist 10090 gange
-
- 24. Kanten og låget skal bruges til at skjule kabler.
- 24.JPG (67.55 KiB) Vist 10090 gange
-
- 25. Rundingen mærket af.
- 25.JPG (56.13 KiB) Vist 10090 gange
-
- 26. Pladesaksen kan fint bruges til træ.
- 26.JPG (62.88 KiB) Vist 10090 gange
-
- 27. Der limes igen og derefter vente 24 timer.
- 27.JPG (64.55 KiB) Vist 10090 gange
-
- 28. Gevindbøsninger skruet i kanten til at montere låget.
- 28.JPG (40.45 KiB) Vist 10090 gange
-
- 29. Det skulle senere vise sig at være unødvendigt med så mange bolte.
- 29.JPG (64.19 KiB) Vist 10090 gange
-
- 30. Alle hullerne skal åbnes igennem filten.
- 30.JPG (76.92 KiB) Vist 10090 gange
-
- 31. De små huller åbnes med en huggepibe, i de aflange skæres en slids på hele længden.
- 31.JPG (75.65 KiB) Vist 10090 gange
-
- 32. Kanterne foldes rundt og limes. Tape sikrer kanterne.
- 32.JPG (74.87 KiB) Vist 10090 gange
-
- 33. –
- 33.JPG (70.57 KiB) Vist 10090 gange
-
- 34. Malertapen fikserer filten under tørring af limen.
- 34.JPG (60.16 KiB) Vist 10090 gange
-
- 35. Kanterne tager altid laaang tid.
- 35.JPG (67.34 KiB) Vist 10090 gange
-
- 36. Endelig færdig med filten. Nu kan den snart monteres.
- 36.JPG (85.8 KiB) Vist 10090 gange
-
- 37. Gevindbøsningerne skal skæres fri, ellers fanger boltene aldrig gevindet.
- 37.JPG (70.1 KiB) Vist 10090 gange
-
- 38. Nu starter monteringen af ledninger.
- 38.JPG (71.45 KiB) Vist 10090 gange
-
- 39. Indvendigt sidder der en E10 glødetrådspære.
- 39.JPG (64.07 KiB) Vist 10090 gange
-
- 40. Det er ikke meget lys, de sender ud.
- 40.JPG (37.59 KiB) Vist 10090 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Godsvig
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 145 - Ramme / hævet bund
For dælen det ser godt/lovende ud. Keep up the good work.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tredie del
Tredie del.
- Vedhæftede filer
-
- 41. Rørene er slebet for bedre, at kunne sprede lyset.
- 41.JPG (45.44 KiB) Vist 10088 gange
-
- 42. Kabelsalat!! Der er dog styr på det.
- 42.JPG (96.88 KiB) Vist 10088 gange
-
- 43. Delefilteret får sin egen finsikring.
- 43.JPG (108.34 KiB) Vist 10088 gange
-
- 44. Lyspladerne giver mest lys. En bedre fotograf kunne nok vise lyset mere som i virkeligheden.
- 44.JPG (29.31 KiB) Vist 10088 gange
-
- 45. Ikke særlig pænt, men det er heldigvis også lige meget.
- 45.JPG (94.82 KiB) Vist 10088 gange
-
- 46. Sub-enheden skal også bruge kabler.
- 46.JPG (63.74 KiB) Vist 10088 gange
-
- 47. Låget beklædes med filt.
- 47.JPG (78.58 KiB) Vist 10088 gange
-
- 48. Hullerne til bolte åbnes med en huggepibe.
- 48.JPG (61.07 KiB) Vist 10088 gange
-
- 49. Det er nemt!!
- 49.JPG (78.41 KiB) Vist 10088 gange
-
- 50. –
- 50.JPG (118.84 KiB) Vist 10088 gange
-
- 51. Endelig færdig!!! Nu kan sub-kassen snart komme ned i bagagerummet.
- 51.JPG (99.02 KiB) Vist 10088 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet
Mange tak Godsvig!!!
Dit svar sneg sig lige indimellem to afsnit
MVH
Dit svar sneg sig lige indimellem to afsnit
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Bandit
- Nyt medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 23. feb 2009, 11:59
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 13 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet
På billede 45 og 50 ser det ud til at du har et strømkabel til at ligge meget tæt på et phono kabel.
Giver det ikke generatorstøj, eller er har phono kablet en speciel skærmning?
Det ser faktisk rigtigt godt ud, det du får lavet der
Giver det ikke generatorstøj, eller er har phono kablet en speciel skærmning?
Det ser faktisk rigtigt godt ud, det du får lavet der
- ThomasMN
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:06
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Biersted
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet
Gal de kuglehøjtalere må spille godt med alt det HiFi de bliver født med
Det ser, som altid, helt fantastisk ud det du laver.
Det ser, som altid, helt fantastisk ud det du laver.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet
Mange tak!!! Begge to.
I en optimal verden var det ikke nødvendigt at lave kompromier.
Det er svært, at undgå strømkabler der ligger tæt på phonokabler. De fleste forstærkere har fx alle indgange på samme side. Så vidt jeg husker har længde ved siden af hinanden betydning for indstråling af magnetfelter, men jeg er bestemt ikke sikker.
MVH
I en optimal verden var det ikke nødvendigt at lave kompromier.
Det er svært, at undgå strømkabler der ligger tæt på phonokabler. De fleste forstærkere har fx alle indgange på samme side. Så vidt jeg husker har længde ved siden af hinanden betydning for indstråling af magnetfelter, men jeg er bestemt ikke sikker.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet
de gevind du sætter i træet kender jeg ikke.. jeg har kun brugt den slags man banker i med en hammer og som har en relativt stor krave med modhager på, hvordan virker dem du bruger?
Medlem siden: 2003/05/14
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet
Hej Prodigy!!
De kaldes gevindbøsninger. Der er gevind udvendigt og indvendigt.
De bruges fortrinsvis til plast og metaller, de er ikke supergode til træ.
Det ville være bedre at bruge dem specielt til træ, men det er ikke lagervarer
MVH
PS Gevindbøsningerne er i RF, men fåes også i stål.
De kaldes gevindbøsninger. Der er gevind udvendigt og indvendigt.
De bruges fortrinsvis til plast og metaller, de er ikke supergode til træ.
Det ville være bedre at bruge dem specielt til træ, men det er ikke lagervarer
MVH
PS Gevindbøsningerne er i RF, men fåes også i stål.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500
Denon forstærkeren er fra engang i slutningen af firserne eller starten af halvfemserne. Jeg købte den selv brugt i midten af halvfemserne.
Sidst den var i brug var der problemer med driften. Den slukkede og tændte lidt efter lyst, og blev dengang udskiftet med Macintosh forstærkeren.
I denne installation vil jeg gerne drive subwooferen med den.
God fornøjelse!
Sidst den var i brug var der problemer med driften. Den slukkede og tændte lidt efter lyst, og blev dengang udskiftet med Macintosh forstærkeren.
I denne installation vil jeg gerne drive subwooferen med den.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Dem her og nogle dårlige lodninger var årsagen til driftsproblemerne.
- 01.JPG (55.27 KiB) Vist 9741 gange
-
- 2. Kølingen skal effektiviseres med nogle plader til at lede luften fra blæserne.
- 02.JPG (73.17 KiB) Vist 9741 gange
-
- 3. Det viste sig vanskeligere end først forventet at bukke akrylpladerne i facon.
- 03.JPG (82.22 KiB) Vist 9741 gange
-
- 4. De kraftige plader blev droppet til fordel for en kraftig plastfolie.
- 04.JPG (77.42 KiB) Vist 9741 gange
-
- 5. Pladerne skal skrues fast i køleribberne.
- 05.JPG (74.05 KiB) Vist 9741 gange
-
- 6. Jeg valgte gevind frem for selvskærende skruer.
- 06.JPG (71.17 KiB) Vist 9741 gange
-
- 7. Det er en ”lettere” konstruktion med folien frem for pladerne.
- 07.JPG (71.95 KiB) Vist 9741 gange
-
- 8. Folie monteret på tre sider – klar til afprøvning.
- 08.JPG (75.54 KiB) Vist 9741 gange
-
- 9. Blæserne støjer temmelig meget.
- 09.JPG (82.36 KiB) Vist 9741 gange
-
- 10. Men folien fungerer efter hensigten.
- 10.JPG (83.05 KiB) Vist 9741 gange
-
- 11. Der undslap for meget luft på oversiden. Det var ellers ikke planen at montere folie her.
- 11.JPG (76.73 KiB) Vist 9741 gange
-
- 12. Folien i toppen gav en væsentligt kraftigere luftstrømning nedover køleribberne.
- 12.JPG (84.88 KiB) Vist 9741 gange
-
- 13. Nu skal støjproblemet bare løses.
- 13.JPG (97.64 KiB) Vist 9741 gange
-
- 14. En kammerat skaffede det her fra en gammel PC.
- 14.JPG (88.36 KiB) Vist 9741 gange
-
- 15. Den sorte dims (i krympeflex) skal styre hastigheden på blæserne efter temperaturen.
- 15.JPG (74.27 KiB) Vist 9741 gange
-
- 16. Føleren skal røre ved metallet for at fungere.
- 16.JPG (67.48 KiB) Vist 9741 gange
-
- 17. Folien holdes oppe mod blæserpladen med tape.
- 17.JPG (86.97 KiB) Vist 9741 gange
-
- 18. Føleren afprøves. Nu kører blæserne stille rundt i stedet for fuld kraft konstant.
- 18.JPG (88.14 KiB) Vist 9741 gange
-
- 19. Endelig klar til montering i bilen.
- 19.JPG (94.23 KiB) Vist 9741 gange
-
- 20. Der er en kæmpe forskel i støjniveauet, selvom blæserne er gemt bag bagsædets ryglæn.
- 20.JPG (68.56 KiB) Vist 9741 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 146 - Væg bag bagsædet
Okay, så kender jeg dem godt, troede bare lige du havde fat i nogen nye som var lavet til træmontage:-) du gav dem vel bare en klat lim og så sidder de okay?G1-manden skrev:Hej Prodigy!!
De kaldes gevindbøsninger. Der er gevind udvendigt og indvendigt.
De bruges fortrinsvis til plast og metaller, de er ikke supergode til træ.
Det ville være bedre at bruge dem specielt til træ, men det er ikke lagervarer
MVH
PS Gevindbøsningerne er i RF, men fåes også i stål.
Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Medlem siden: 2003/05/14
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500
Til en anden gang hvis du skal bukke eller forme acrylplader så put dem i ovnen ved 110-120 grader så bliver de noget nemmere at arbejde med.
Men de skal helst holdes i facon indtil de er kolde igen da sådan noget termoplast som det jo er vil prøve at søge tilbage til den oprindelige facon, en fordel er også at der ikke kommer strækmærker.
Arbejder nemlig som plastsvejser(og nej vi kan desværre ikke svejse kofangere og andre bildele, da vi ikke har de rigtige svejsetråde) og der lærer man meget om plast´s egenskaber på basiskurset.
Hvad planlægger du så at bruge alt den tid du nu får til rådighed når ådselbilen er tiptop til
Nye store projekter?
Men de skal helst holdes i facon indtil de er kolde igen da sådan noget termoplast som det jo er vil prøve at søge tilbage til den oprindelige facon, en fordel er også at der ikke kommer strækmærker.
Arbejder nemlig som plastsvejser(og nej vi kan desværre ikke svejse kofangere og andre bildele, da vi ikke har de rigtige svejsetråde) og der lærer man meget om plast´s egenskaber på basiskurset.
Hvad planlægger du så at bruge alt den tid du nu får til rådighed når ådselbilen er tiptop til
Nye store projekter?
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500
Hej Prodigy!!
Jeg har tidligere prøvet med lim, men uden holder også rigtig fint. Denne gang blev det uden lim.
Hej Styker!!
Ovnen havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har tidligere varmet noget Ø10 akrylstang i ovnen, og lagt det i en aluform. Det havde jeg fuldstændig glemt, men det er også 12-13år siden.
Der er stadig mange ideer og planer omkring ådsel-bilen. Nu er basis, eller "bunden", ved at være på plads, så er det små og overskuelige ændringer, der skal arbejdes med. Krogen skal også bruges til noget på et tidspunkt.
MVH
Jeg har tidligere prøvet med lim, men uden holder også rigtig fint. Denne gang blev det uden lim.
Hej Styker!!
Ovnen havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har tidligere varmet noget Ø10 akrylstang i ovnen, og lagt det i en aluform. Det havde jeg fuldstændig glemt, men det er også 12-13år siden.
Der er stadig mange ideer og planer omkring ådsel-bilen. Nu er basis, eller "bunden", ved at være på plads, så er det små og overskuelige ændringer, der skal arbejdes med. Krogen skal også bruges til noget på et tidspunkt.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- LilleArne
- Nyt medlem
- Indlæg: 426
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:43
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500
Ådsel trailer.... MMMMMM
G1-manden skrev:Hej Prodigy!!
Jeg har tidligere prøvet med lim, men uden holder også rigtig fint. Denne gang blev det uden lim.
Hej Styker!!
Ovnen havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har tidligere varmet noget Ø10 akrylstang i ovnen, og lagt det i en aluform. Det havde jeg fuldstændig glemt, men det er også 12-13år siden.
Der er stadig mange ideer og planer omkring ådsel-bilen. Nu er basis, eller "bunden", ved at være på plads, så er det små og overskuelige ændringer, der skal arbejdes med. Krogen skal også bruges til noget på et tidspunkt.
MVH
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 147 - Denon DCA - 3500
Det er lige nøjagtig planen med en trailer. Den er også indkøbt og under renovering. Det har bare stået stille i 4 år.
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 148 - Dørsider
Dørsiderne fra den gamle bilstereo-bil skal i brug igen. Dog med en smule forandringer.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Lige hentet fra lageret. Det er lidt spændende at se om de har taget skade af opbevaringen.
- 01.JPG (85.42 KiB) Vist 9269 gange
-
- 2. De var voldsomt beskidte, men ingen ”lager-skader”.
- 02.JPG (107.89 KiB) Vist 9269 gange
-
- 3. Højden her skal ændres. De passer til den gamle type instrumentbord, på den nye type vil de støde ind i instrumentbordet.
- 03.JPG (79.27 KiB) Vist 9269 gange
-
- 4. Det matterede akryl skal lyse/lede lyset fra pærerne.
- 04.JPG (94.9 KiB) Vist 9269 gange
-
- 5. Fodbeskyttelse ved ind- og udstigning.
- 05.JPG (76.26 KiB) Vist 9269 gange
-
- 6. Førersædet kan nå ud til pladen og ridse – desværre!
- 06.JPG (64.29 KiB) Vist 9269 gange
-
- 7. Herunder er bolten til sammenspænding af fjedrene, der skal modarbejde vibrationer i pladen.
- 07.JPG (59.79 KiB) Vist 9269 gange
-
- 8. De forlængede rudehejshåndtag roterer i teflon-bøsninger (hvid).
- 08.JPG (69.36 KiB) Vist 9269 gange
-
- 9. Håndtagene skrues fast på hæve/sænke mekanismen som normalt.
- 09.JPG (95.67 KiB) Vist 9269 gange
-
- 10. Bagsiden fylder meget ind i døren, og for den øverste skal der bearbejdes i den indvendige dørplade, hvis dørsiden skal på plads.
- 10.JPG (78.25 KiB) Vist 9269 gange
-
- 11. Hele brønden er lavet i akryl og pakket ind i sort tape, så lyset kommer fremad.
- 11.JPG (73 KiB) Vist 9269 gange
-
- 12. Det er helt ”old-school” med glødetrådspærer, og det bliver ikke ændret. Ikke i første omgang i hvert fald.
- 12.JPG (58.62 KiB) Vist 9269 gange
-
- 13. Den nederste er monteret med to pærer. Brønden kan akkurat gå ind i det originale hul i den indvendige dørplade.
- 13.JPG (71.27 KiB) Vist 9269 gange
-
- 14. Hjemmelavde bolte til montering af akrylpladen i dørsiden.
- 14.JPG (41.67 KiB) Vist 9269 gange
-
- 15. Hullet for højttaleren er afstivet med otte af disse afstandsbøsninger.
- 15.JPG (46 KiB) Vist 9269 gange
-
- 16. –
- 16.JPG (36.71 KiB) Vist 9269 gange
-
- 17. De øverste ringe skal afmonteres, så de kan blive drejet ned på et nyt højdemål.
- 17.JPG (90.67 KiB) Vist 9269 gange
-
- 18. Brønden behøver ikke længere være så dyb, den var tidligere til en 3”- enhed, men den bliver ikke ændret.
- 18.JPG (79.13 KiB) Vist 9269 gange
-
- 19. Jeg kunne have flyttet kabinetterne over på nogle andre dørsider, men så skulle der ødelægges to mere. Det ville være et spild.
- 19.JPG (80.45 KiB) Vist 9269 gange
-
- 20. For at gøre rengøringen lettere afmonterede jeg kabinetterne.
- 20.JPG (94.67 KiB) Vist 9269 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Fjedrene til dæmpning af vibrationer. De er normalt dækket af bøsningen bagved.
- 21.JPG (47.56 KiB) Vist 9336 gange
-
- 22. Alle fjedrene er forspændt forskelligt, så der ikke bare opstår vibrationer ved en anden frekvens end uden fjedrene.
- 22.JPG (68.63 KiB) Vist 9336 gange
-
- 23. Forlængerne kører helt stabilt. Der er ikke noget vrid, når man drejer dem rundt.
- 23.JPG (45.82 KiB) Vist 9336 gange
-
- 24. De gamle håndtag var i alu eller sprøjtezink, de er væsentligt stærkere end de senere plastic udgaver.
- 24.JPG (45.59 KiB) Vist 9336 gange
-
- 25. Ledninger fylder for meget, og det skal laves om.
- 25.JPG (66.52 KiB) Vist 9336 gange
-
- 26. Der skal en kraftig rengøring til. Bilen er aldrig sprøjtet med hulrumsbeskyttelse, mens dørsiderne var monteret. Men det er svært at se.
- 26.JPG (71.43 KiB) Vist 9336 gange
-
- 27. Det er en ordentlig portion bolte og skruer, bare til en side.
- 27.JPG (77.43 KiB) Vist 9336 gange
-
- 28. Bagsiderne fik fugtfortrænger.
- 28.JPG (91.16 KiB) Vist 9336 gange
-
- 29. Oversiderne fik en omgang plastfornyer/opfrisker.
- 29.JPG (78.72 KiB) Vist 9336 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 149 - Montering af døre
Dørene skal afstives og klargøres for dørbeklædningerne.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Hjemmelavede afstivninger til den indvendige dørplade.
- 01.JPG (59.78 KiB) Vist 9034 gange
-
- 2. Jeg havde engang en skabelon, men den var desværre ”forsvundet”.
- 02.JPG (82.56 KiB) Vist 9034 gange
-
- 3. Det burde kunne lade sig gøre uden skabelon, men det er ikke nemmere.
- 03.JPG (72.41 KiB) Vist 9034 gange
-
- 4. Hullerne skal helst ikke blive for store. Det vil gøre indhug i den afstivende effekt.
- 04.JPG (62.35 KiB) Vist 9034 gange
-
- 5. Huller måtte bores 0,5mm over mål for, at alle kunne gå igennem dørpladen.
- 05.JPG (84.2 KiB) Vist 9034 gange
-
- 6. Der er ingen ”blævren” tilbage i dørene nu.
- 06.JPG (106.91 KiB) Vist 9034 gange
-
- 7. Rudehejsene kan slå mod døren og klapre.
- 07.JPG (67.11 KiB) Vist 9034 gange
-
- 8. Rørisoleringen vil afhjælpe problemet.
- 08.JPG (68 KiB) Vist 9034 gange
-
- 9. En strips holder skummet på plads, uden at klemme hejset.
- 09.JPG (72.59 KiB) Vist 9034 gange
-
- 10. Det originale firkantede hul i døren, er ikke stort nok til brønden fra 3-tommer enheden.
- 10.JPG (112.02 KiB) Vist 9034 gange
-
- 11. Det er ikke meget, der skal skæres ind i blikket.
- 11.JPG (70.77 KiB) Vist 9034 gange
-
- 12. Stoftapen beskytter mod de skarpe kanter, der desværre er uundgåelige.
- 12.JPG (70.58 KiB) Vist 9034 gange
-
- 13. –
- 13.JPG (109.24 KiB) Vist 9034 gange
-
- 14. For 14 år siden var jeg for nærig til at købe disse.
- 14.JPG (59.84 KiB) Vist 9034 gange
-
- 15. Skiverne bruges normalt til de originale højttalerkasser på en G1.
- 15.JPG (56.12 KiB) Vist 9034 gange
-
- 16. Skiverne giver en meget større og bedre spændeflade for boltene til højttaler-kabinetterne.
- 16.JPG (54.3 KiB) Vist 9034 gange
-
- 17. Dørsiden er meget stiv nu. Det kniber med at få holde-clipsene til at klikke på plads i dørpladen.
- 17.JPG (81.82 KiB) Vist 9034 gange
-
- 18. Den gamle ring drejet ned, så den kan være der for instrumentbordet.
- 18.JPG (70.85 KiB) Vist 9034 gange
-
- 19. Klar til montering.
- 19.JPG (65.37 KiB) Vist 9034 gange
-
- 20. På et senere tidspunkt skal der laves en plade for pæren.
- 20.JPG (106.69 KiB) Vist 9034 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 150 - Tre tommere
Toppen af lyden skal op på instrumentbordet og A-stolperne.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Overgemte enheder fra halvfemserne. De har aldrig været i brug.
- 01.JPG (71.24 KiB) Vist 8657 gange
-
- 2. Cirklen markerer enhedens diameter inklusiv de to monterings-ører.
- 02.JPG (58.95 KiB) Vist 8657 gange
-
- 3. De burde kunne være der, når man trækker de to ører fra.
- 03.JPG (62.98 KiB) Vist 8657 gange
-
- 4. Ørerne skal vinkles rigtigt, så burde enheden kunne være der.
- 04.JPG (60.15 KiB) Vist 8657 gange
-
- 5. Det bliver nok snævert med pladsen.
- 05.JPG (65.52 KiB) Vist 8657 gange
-
- 6. Enhederne skal sidde i en bøjle af aluminium.
- 06.JPG (66.19 KiB) Vist 8657 gange
-
- 7. Første bøjle fungerede ikke helt!!
- 07.JPG (65.61 KiB) Vist 8657 gange
-
- 8. Nummer to fik den ønskede facon.
- 08.JPG (62.2 KiB) Vist 8657 gange
-
- 9. Enheden er fri af bøjlen i bunden og ørerne passer på.
- 09.JPG (66.76 KiB) Vist 8657 gange
-
- 10. Enderne skal rundes.
- 10.JPG (56.59 KiB) Vist 8657 gange
-
- 11. Runde ender er noget pænere.
- 11.JPG (60.58 KiB) Vist 8657 gange
-
- 12. Der blev eksperimenteret lidt med vinklen.
- 12.JPG (66.99 KiB) Vist 8657 gange
-
- 13. Her kunne det lade sig gøre.
- 13.JPG (82.48 KiB) Vist 8657 gange
-
- 14. På højre side var det meget nemmere at placere enheden.
- 14.JPG (74.46 KiB) Vist 8657 gange
-
- 15. Instrumentbordet vil gerne vibrere lidt. Gummipladerne skal afskære vibrationerne fra at forplante sig til enhederne.
- 15.JPG (59.3 KiB) Vist 8657 gange
-
- 16. Clips til skruerne i bøjlerne.
- 16.JPG (54.26 KiB) Vist 8657 gange
-
- 17. Instrumentbordet bliver selvfølgelig ødelagt, men det var det sådan set allerede.
- 17.JPG (76.1 KiB) Vist 8657 gange
-
- 18. Klar til montering.
- 18.JPG (59.51 KiB) Vist 8657 gange
-
- 19. Gummipladen kan også udligne buen i instrumentbordet.
- 19.JPG (66.18 KiB) Vist 8657 gange
-
- 20. Bøjlerne skal males sorte.
- 20.JPG (67.04 KiB) Vist 8657 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Venstre side laves som højre side.
- 21.JPG (56.2 KiB) Vist 8656 gange
-
- 22. –
- 22.JPG (56.86 KiB) Vist 8656 gange
-
- 23. –
- 23.JPG (62.68 KiB) Vist 8656 gange
-
- 24. –
- 24.JPG (53.42 KiB) Vist 8656 gange
-
- 25. Nu er det så spændende om ruden går på.
- 25.JPG (72.55 KiB) Vist 8656 gange
-
- 26. Specielt her var jeg i tvivl om pladsen mellem ruden og enheden.
- 26.JPG (72.35 KiB) Vist 8656 gange
-
- 27. Kanterne slibes og rundes og affedtning inden maling.
- 27.JPG (60.39 KiB) Vist 8656 gange
-
- 28. De er malet i RAL 9005 mat.
- 28.JPG (55.11 KiB) Vist 8656 gange
-
- 29. Ekstra gummi-mellemlæg for at modvirke vibrationer.
- 29.JPG (63.05 KiB) Vist 8656 gange
-
- 30. –
- 30.JPG (48.7 KiB) Vist 8656 gange
-
- 31. Kablerne loddes direkte på stikbenene.
- 31.JPG (81.48 KiB) Vist 8656 gange
-
- 32. Klar til montering.
- 32.JPG (71.64 KiB) Vist 8656 gange
-
- 33. Kablerne mærkes efter samme model som de andre.
- 33.JPG (58.75 KiB) Vist 8656 gange
-
- 34. Enhedens magnet er ikke særlig pæn. Men det må gå an for nu.
- 34.JPG (60.41 KiB) Vist 8656 gange
-
- 35. Nu er der oceaner af plads, men det var svært at se med papirskiven.
- 35.JPG (70.5 KiB) Vist 8656 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Rosendal
- Nyt medlem
- Indlæg: 370
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 150 - Tre tommere
Skal der ikke være noget uden om højtalleren? Jeg har ihvertfald dårlig erfaring med "løse" højtallere, det lyder sjældent særlig godt. Men tror du ved lidt mere om det end mig.
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 150 - Tre tommere
Montering i "Free air" varer ikke længe. Det var blot et eksperiment.
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 151 - Instrumentbord
I og omkring instrumentbordet skulle der indbygges forskellige ting.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Lyseffekterne i bagagerummet skal kunne tændes herfra.
- 01.JPG (55.52 KiB) Vist 8202 gange
-
- 2. Rammerne til afbryderne monteres i den nederste del af instrumentbordet i førersiden.
- 02.JPG (54.63 KiB) Vist 8202 gange
-
- 3. Rammerne skal ned i plasticskuffen.
- 03.JPG (56.06 KiB) Vist 8202 gange
-
- 4. Boremaskine, vinkelsliber og file, så var hullerne klar.
- 04.JPG (67.75 KiB) Vist 8202 gange
-
- 5. Rammerne bliver ikke glatte med overfladen.
- 05.JPG (75.61 KiB) Vist 8202 gange
-
- 6. Men kontakterne er nedfældet i rammerne, så de ikke bliver udløst ved et uheld.
- 06.JPG (70.06 KiB) Vist 8202 gange
-
- 7. Rammerne er hjemmelavede.
- 07.JPG (60.02 KiB) Vist 8202 gange
-
- 8. Afbrydernes låsesystem var slidt. Derfor måtte der søm i for at udvide dem.
- 08.JPG (62.58 KiB) Vist 8202 gange
-
- 9. Rammerne færdigmonteret.
- 09.JPG (61.05 KiB) Vist 8202 gange
-
- 10. Der var lige akkurat plads på bagsiden.
- 10.JPG (72.03 KiB) Vist 8202 gange
-
- 11. Stikkene skal gøre det nemmere at servicere under instrumentbordet.
- 11.JPG (73.16 KiB) Vist 8202 gange
-
- 12. Diskanterne skal monteres her på A-stolperne.
- 12.JPG (77.42 KiB) Vist 8202 gange
-
- 13. JBL GTI-diskanter fra den gamle bil-stereo bil.
- 13.JPG (95.75 KiB) Vist 8202 gange
-
- 14. Delefiltrene til diskanterne gemmes under instrumentbordet.
- 14.JPG (51.44 KiB) Vist 8202 gange
-
- 15. Kablerne kører indvendigt i a-stolperne.
- 15.JPG (55.79 KiB) Vist 8202 gange
-
- 16. Den originale nappa-beklædning blev affedtet og smurt med læderfedt.
- 16.JPG (56.17 KiB) Vist 8202 gange
-
- 17. Elektrolyt til radioen.
- 17.JPG (109.51 KiB) Vist 8202 gange
-
- 18. Den skal monteres under instrumentbordet i passager-siden.
- 18.JPG (91.51 KiB) Vist 8202 gange
-
- 19. Den kunne lige akkurat klemmes ind på plads. Støjdæmpningen måtte tilpasses lidt.
- 19.JPG (83.8 KiB) Vist 8202 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 152 - Prøvekabinet til 15-tommer
Den gamle 15 tommer enhed skal i brug igen.
Kabinettet fra tidligere eksisterer ikke længere, og det skulle alligevel ændres væsentligt, hvis det skulle bruges igen.
Jeg har flere ideer til overfladebehandlingen af kabinettet, så i første omgang skal der laves en kasse til test.
God fornøjelse!
Kabinettet fra tidligere eksisterer ikke længere, og det skulle alligevel ændres væsentligt, hvis det skulle bruges igen.
Jeg har flere ideer til overfladebehandlingen af kabinettet, så i første omgang skal der laves en kasse til test.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Lavet af en kammerat der er inventarsnedker.
- 01.JPG (72.8 KiB) Vist 7865 gange
-
- 2. Volumen skulle stemme overens med det gamle kabinet.
- 02.JPG (73.86 KiB) Vist 7865 gange
-
- 3. Huller til refleksrørene mærkes op.
- 03.JPG (64.44 KiB) Vist 7865 gange
-
- 4. Jeg havde så tegnet den udvendige diameter, og ikke monteringshullet, til rørene. Derfor er der polyfilla omkring det ene rør.
- 04.JPG (98 KiB) Vist 7865 gange
-
- 5. Pladen til enheden skal monteres med bolte. Den sorte på kanten ramme er pakning/tætnings-materiale.
- 05.JPG (99.23 KiB) Vist 7865 gange
-
- 6. Akrylpladen har været pakket væk i ti år. Den var ikke affedtet, da den blev pakket væk.
- 06.JPG (90.82 KiB) Vist 7865 gange
-
- 7. Boltene til enheden.
- 07.JPG (75.81 KiB) Vist 7865 gange
-
- 8. Nu er det snart tid til lyd!!!
- 08.JPG (82.64 KiB) Vist 7865 gange
-
- 9. Boltene tætnes med O-ringe, og enheden med 1mm filt.
- 09.JPG (42.07 KiB) Vist 7865 gange
-
- 10. Tre millimeter slup var der i bredden.
- 10.JPG (52.38 KiB) Vist 7865 gange
-
- 11. Endelig!!!
- 11.JPG (45.81 KiB) Vist 7865 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- DeCain
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Arden, Nordjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 152 - Prøvekabinet til 15-to
Som de siger på grønland:
Respæk!
Respæk!
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 152 - Prøvekabinet til 15-to
Mange tak DeCain!!!
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.