Hejsa Alle Vag'gere
Jeg har en G3 TDI med 1Z motor i, den kører som sådan super fint, men når motoren ligger konstant på ca 1400rpm +-50rpm, så er det ligesom om at den "wobler" lidt, som om den sætter lidt ud.. Hvad hulen kan det skyldes? Ved acceleration er der intet, og heller ikke ved andre omdrejninger..
Det er møg irriterende for det er lige ved 60kmt ca :/
Nogen der har oplevet noget ligende?
G3 TDI 1Z driller ved 1400rpm..
-
- Medlem
- Indlæg: 572
- Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 2 times
G3 TDI 1Z driller ved 1400rpm..
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 12. aug 2011, 21:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: G3 TDI 1Z driller ved 1400rpm..
Du beskriver ikke problemet særlig præcist..
Men på mig det lyder lidt som om du har problemer med at holde en konstant hatsighed ved ca 60km/t og må justere på speederen ved denne hastighed for at holde en "jævn" fart?
Hvis det er tilfældet så er det næsten helt sikkert den elektroniske gas-styring i dieselpumpen der er problemet.
Hvis jeg har ret, så fortvivl ej... bare kontakt Rittersport her på sitet og snak lidt med ham
Men på mig det lyder lidt som om du har problemer med at holde en konstant hatsighed ved ca 60km/t og må justere på speederen ved denne hastighed for at holde en "jævn" fart?
Hvis det er tilfældet så er det næsten helt sikkert den elektroniske gas-styring i dieselpumpen der er problemet.
Hvis jeg har ret, så fortvivl ej... bare kontakt Rittersport her på sitet og snak lidt med ham
- Skive AE
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. dec 2010, 21:35
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Skive
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: G3 TDI 1Z driller ved 1400rpm..
Kan være din speeder pedal føler, hvis den gør det i alle gear....
Med Venlig Hilsen
Kim Nielsen
Varta/Berga/Bosch batterier, alt i startere & generatorer.
Eberspächer og Webasto-forhandler
Kim Nielsen
Varta/Berga/Bosch batterier, alt i startere & generatorer.
Eberspächer og Webasto-forhandler
-
- Medlem
- Indlæg: 572
- Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 2 times
Re: G3 TDI 1Z driller ved 1400rpm..
Den holder fint hastigheden, men den "wobler" ligesom, sådan lidt rykkeri, somom den taber en cylinder her og der..
Den gør det i alle gear, men i 5 mærker man det mest synes jeg. Er der nogem måde man kan se det med en tester på, om det er i pumpen eller gaspedal sensoren?
Og tak for jeres svar
Den gør det i alle gear, men i 5 mærker man det mest synes jeg. Er der nogem måde man kan se det med en tester på, om det er i pumpen eller gaspedal sensoren?
Og tak for jeres svar
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 12. aug 2011, 21:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: G3 TDI 1Z driller ved 1400rpm..
Jeg synes du skulle ta' at få en tester på den og se om der er nogle fejl..
Hvis den ikke melder nogen fejl, så kan man da i det mindste udelukke et par ting.
Når du har testeren på, så prøv lige at holde øje med indsprøjtningsværdierne på de forskellige cylindere.. det kan jo være at 1 eller flere af dine dyser åbner for tidligt (de skulle helst åbne omkring 190 bar men jeg kan ikke lige huske om man kan se åbningstryk i testeren... i hvert fald kan man se om de ligger nogelunde ens).
nå.. på med testeren. så kan vi jo altid gætte videre hvis der ikke er nogen fejl
Hvis den ikke melder nogen fejl, så kan man da i det mindste udelukke et par ting.
Når du har testeren på, så prøv lige at holde øje med indsprøjtningsværdierne på de forskellige cylindere.. det kan jo være at 1 eller flere af dine dyser åbner for tidligt (de skulle helst åbne omkring 190 bar men jeg kan ikke lige huske om man kan se åbningstryk i testeren... i hvert fald kan man se om de ligger nogelunde ens).
nå.. på med testeren. så kan vi jo altid gætte videre hvis der ikke er nogen fejl