Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 + 9½ Soltag
Den er naturligvis velkommen!!!!!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Ghidora
- Nyt medlem
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 13:56
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 + 9½ Soltag
Sådan! fedt projekt og så lykkedes det... måske du kan sætte et nyt mål på 22 km/l? hvis du har flere ideer til forbedringer?
Vil helt klart mene Prodigy's 100'er bør joine ådsel klubben! den fortjener det sku!
Vil helt klart mene Prodigy's 100'er bør joine ådsel klubben! den fortjener det sku!
2006-2008 Golf 3 1.8 CL 90HK 1995
2008-2011 Passat 3B 1.8 CL Variant 125HK 2000
2011-2015 Polo 6R 1.6 TDI BMT 90HK Highline 2011
2015-? Golf 7 1.4 TSI 125HK 40YE 2016
2008-2011 Passat 3B 1.8 CL Variant 125HK 2000
2011-2015 Polo 6R 1.6 TDI BMT 90HK Highline 2011
2015-? Golf 7 1.4 TSI 125HK 40YE 2016
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 + 9½ Soltag
Uh ha, der er langt til 22 km/l. Tor det første delmål bliver, at holde den stabilt over 20km/l. Og ja, der er flere ideer i ærmet, om de virker vil tiden vise.
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 + 9½ Soltag
måske en raps olie ombygning er det næste store mål for ådslet? så kan den leve som en rigtig ådsels-æder af andres madrester
Medlem siden: 2003/05/14
- Gnozo
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:32
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 8370
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 7 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 + 9½ Soltag
Klasse læsning! Det er sq noget af det bedre der er blevet smidt på forummet herinde i længere tid - fedt projekt Kører selv G2 diesel (også lige rundet 485.000km). Dog tvivler jeg lidt på at det er på den samme motor
Bliv endelig ved med at smide billeder og tekst op, det er underholdende læsning!
Bliv endelig ved med at smide billeder og tekst op, det er underholdende læsning!
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovligt.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 + 9½ Soltag
Jeg takker for de pæne ord. Det glæder mig, at der er andre, der kan se humoren. Opfordringen til at fortsætte kan jeg garantere bliver taget op.
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 10 - SPAS
Så er der arbejdet lidt videre, i denne uge mest spas. Efter at have drøvlet på returolien, blev de ældste returslanger utætte. Jeg blev lidt forundret, og skød et manometer ind for,at se om der blev dannet tryk på returssiden. Dette var ikke tilfældet, ikke nok til at give udslag i hvertfald. Så slangerne blev skiftet, og problemet var væk. Den manglende kontraventil er også blevet monteret. Måske var det fordi den manglede, at den havde svært ved, at suge an når tanken nærmede sig tom, jeg ved det ikke..
Jeg har monteret et termometer i luftfilterkassen. Jeg mente det kunne være interessant, at kende indsugningstemperaturen. Jeg er lidt overrasket over resultatet. Luften bliver ret hurtigt varmet op af motoren, på trods af indsugningen i fartvinden på fronten. Den er altid lidt højere end udendørstemperaturen. Den helt store forskel kommer nok først til sommer igen. Jeg er godt klar over, termometret ikke er ifølge NASA-standard, men det giver stadig et fornuftigt billede af tingene.
Efter sidste uges gode resultat, er det nye mål nu officielt, at holde den stabilt over 20km/l.
God fornøjelse!!!
Jeg har monteret et termometer i luftfilterkassen. Jeg mente det kunne være interessant, at kende indsugningstemperaturen. Jeg er lidt overrasket over resultatet. Luften bliver ret hurtigt varmet op af motoren, på trods af indsugningen i fartvinden på fronten. Den er altid lidt højere end udendørstemperaturen. Den helt store forskel kommer nok først til sommer igen. Jeg er godt klar over, termometret ikke er ifølge NASA-standard, men det giver stadig et fornuftigt billede af tingene.
Efter sidste uges gode resultat, er det nye mål nu officielt, at holde den stabilt over 20km/l.
God fornøjelse!!!
- Vedhæftede filer
-
- Kontraventil, drøvling og manometer.
- IMG_1453.jpg (106.52 KiB) Vist 10655 gange
-
- Termometer-føler monteret i luftfilterkassen, på forsiden vel at mærke. Så kan den ikke komme ind i motoren, hvis den falder af.
- IMG_1456.jpg (73.49 KiB) Vist 10655 gange
-
- Så kan temperaturen følges løbende.
- IMG_1467.jpg (135.21 KiB) Vist 10653 gange
-
- HAGUS vidvinkel-spejl. Monteres på det originale med de medfølgende elastikker.
- IMG_1388.jpg (106.05 KiB) Vist 10652 gange
-
- Så skal jeg da lige love for, man kan se noget.
- IMG_1396.jpg (55.77 KiB) Vist 10648 gange
-
- Loftslys forsinkelse. Hedder det noget smartere idag? Coming home... getting in, eller sådan noget?
- IMG_1387.jpg (112.88 KiB) Vist 10646 gange
-
- Fundet på QXL til 22 kroner.
- IMG_1386.jpg (117.49 KiB) Vist 10647 gange
-
- Jaeh, hvad skal man sige?
- IMG_1393.jpg (59.12 KiB) Vist 10646 gange
-
- Lidt fra klistermærke-samlingen fra drengeårene. De er monteret på en akryl-plade med sugekopper. Så kan de flyttes, og fjernes når ruderne skal pudses.
- IMG_1391.jpg (95.96 KiB) Vist 10643 gange
-
- Der skal jo lidt på begge sider.
- IMG_1392.jpg (91.47 KiB) Vist 10644 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 10 SPAS
"Don't brake your heart, buy ATE" Den er sgu spass!
Og det der vidvinkel spejl man sætter op med elastikker
Og det der vidvinkel spejl man sætter op med elastikker
Medlem siden: 2003/05/14
- Mortenr
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1921
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 10 SPAS
Hvor pokker finder du alt det 80'er shit Det er da utrolig at man stadig kan finde sådan nogen sjove ting...
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2061
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 493 times
- Been thanked: 252 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 10 SPAS
øhh, fed Commodor 64 mærke.
Synes dog stilen er yderst tvivlsom, så er 'rat' bedere.
Men et 12 tal for underholdningen
Synes dog stilen er yderst tvivlsom, så er 'rat' bedere.
Men et 12 tal for underholdningen
Kør og vær glad 🛻
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 10 SPAS
deter lige netop det tvivlsomme ved "stilen" der gør det super fedt, det er bestemt ikke for alle og enhver
Medlem siden: 2003/05/14
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 11 Geil und mehr geil
Tak for kommentarerne.
Alle de dejlige firser-ting finder jeg på nettet og ude i den virkelige verden.
Til Prodigy: Jeg kunne ikke have skrevet en bedre kommentar selv til spørgsmålet om stilen.
Bilen har næsten ikke kørt i denne uge, så driftsmæssigt er der ikke meget at skrive om. Men det har jo bare givet mere tid på værkstedet, og den er blevet udnyttet.
God fornøjelse!!
Alle de dejlige firser-ting finder jeg på nettet og ude i den virkelige verden.
Til Prodigy: Jeg kunne ikke have skrevet en bedre kommentar selv til spørgsmålet om stilen.
Bilen har næsten ikke kørt i denne uge, så driftsmæssigt er der ikke meget at skrive om. Men det har jo bare givet mere tid på værkstedet, og den er blevet udnyttet.
God fornøjelse!!
- Vedhæftede filer
-
- Rød omkransning som på GTI. Jeg fandt et ringe sæt i krom og malede dem.
- IMG_1414.jpg (51.58 KiB) Vist 8105 gange
-
- Frisk monteret.
- IMG_1415.jpg (85.28 KiB) Vist 8106 gange
-
- Med øjenskyggen på igen. Det fjerner faktisk meget af arbejdet.
- IMG_1419.jpg (101.69 KiB) Vist 8105 gange
-
- Overgemt, spritnyt og meget billigt!! Fabrikanten er værd at bemærke.
- IMG_1470.jpg (89.04 KiB) Vist 10235 gange
-
- TÛV-Frei! Mon det også gælder til syn? Jeg kender ikke reglerne for rat.
- IMG_1471.jpg (79.6 KiB) Vist 10229 gange
-
- De striber er bare for lækre!!
- IMG_1468.jpg (108.21 KiB) Vist 10229 gange
-
- Det var nok derfor, det var billigt! Horntrykket manglede, men det var da heldigvis til at lave. Navet borede jeg bare seks ekstra huller i.
- IMG_1469.jpg (84.65 KiB) Vist 10226 gange
-
- Uha uha det er for lækkert!!!
- IMG_1465.jpg (127.61 KiB) Vist 10227 gange
-
- Jeg har aldrig været vild med de store blinklygter.
- IMG_1426.jpg (85.57 KiB) Vist 10217 gange
-
- Der måles, tegnes, files, bores og hvad der ellers skal til.
- IMG_1409.jpg (126.01 KiB) Vist 10217 gange
-
- Samme facon som det originale blink.
- IMG_1410.jpg (92.57 KiB) Vist 10214 gange
-
- Sort, lækker og knap så stor.
- IMG_1434.jpg (90.47 KiB) Vist 10216 gange
Senest rettet af G1-manden 31. jan 2009, 23:30, rettet i alt 1 gang.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Jettadriver
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde området.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 19 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 11 Geil und mehr geil
Jeg er ikke den store fan af hjemme-patinerede biler .. Ideen er meget sjov men total udslidt og misforstået efterhånden.
Jeg synes det er synd du ikke har prøvet at holde bilen bare nogenlunde ensfarvet og lidt "pænere". Bilen kunne have været cool hvis den bare havde været gennemført 80'er stil. Du har mange gode ideer, og løsninger på forskellige ting, men det falder lidt til jorden fordi bilen ligner lort.
Du får 1 point for rattet, og -2 for sideblinkene. Det er da den mest kiksede løsning - så havde jeg nok hellere beholdt de originale!
Jeg synes det er synd du ikke har prøvet at holde bilen bare nogenlunde ensfarvet og lidt "pænere". Bilen kunne have været cool hvis den bare havde været gennemført 80'er stil. Du har mange gode ideer, og løsninger på forskellige ting, men det falder lidt til jorden fordi bilen ligner lort.
Du får 1 point for rattet, og -2 for sideblinkene. Det er da den mest kiksede løsning - så havde jeg nok hellere beholdt de originale!
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!
... others impressions!
Choose your own style!
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 11 Geil und mehr geil
Takker for opstødet! Prøv at nærlæse det første indlæg, der er vist noget der ikke helt er forstået.Jeg er ikke den store fan af hjemme-patinerede biler .. Ideen er meget sjov men total udslidt og misforstået efterhånden.
Jeg synes det er synd du ikke har prøvet at holde bilen bare nogenlunde ensfarvet og lidt "pænere". Bilen kunne have været cool hvis den bare havde været gennemført 80'er stil. Du har mange gode ideer, og løsninger på forskellige ting, men det falder lidt til jorden fordi bilen ligner lort.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 12 For meget tid!
Så er der arbejdet lidt videre, god fornøjelse!!
- Vedhæftede filer
-
- De forreste stænkklapper havde ikke den ønskede effekt, nemlig at beskytte døren og siden af bilen. Noget måtte gøres, ellers ruster det nederste og forreste hjørne af døren væk hurtigt.
- IMG_1427.jpg (123.75 KiB) Vist 9876 gange
-
- Så er der sat et stykke i.
- IMG_1483.jpg (91.58 KiB) Vist 9876 gange
-
- Flyttet udaf og forlænget.
- IMG_1487.jpg (98.45 KiB) Vist 9874 gange
-
- Stænkklapper bagpå. Jeg har brugt et sæt til foran, derfor passer rundingen rigtig dårligt.
- IMG_1420.jpg (118.38 KiB) Vist 9875 gange
-
- I firserne var det meget brugt med en pyntering omkring tankhullet. Den er god til at skjule rust.
- IMG_1422.jpg (81.11 KiB) Vist 9871 gange
-
- Efter.
- IMG_1438.jpg (68.42 KiB) Vist 9867 gange
-
- Wind-split. Om den har en positiv effekt, er jeg ikke sikker på. Men den var gratis! Den kommer fra den lokale Brugs.
- IMG_1435.jpg (97.53 KiB) Vist 9862 gange
-
- Rørbøjle fra byggemarkedet.
- IMG_1436.jpg (60.38 KiB) Vist 9860 gange
-
- Monteret i gummibøsninger. Dækknoppen er fra en Audi.
- IMG_1437.jpg (82.5 KiB) Vist 9862 gange
Senest rettet af G1-manden 31. jan 2009, 23:33, rettet i alt 1 gang.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 12 For meget tid!
hehe den der windsplit er til at gøre tagbagagebæren aerodynamisk ? sådan noget gøjl har vores brugs sgu ikke, der kan du højst få en spray med de-ice og olie til plæneklipperen..
Medlem siden: 2003/05/14
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 12 For meget tid!
Den har været brugt til interiøret dernede, jeg var god til at stå i vejen, da der skulle ryddes op. Jeg har to mere, hvis det skulle blive nødvendigt.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 13 Vandkasse
Jeg har tømt en tankfuld diesel. Resultatet var fint nok: 19,96 km/l., og den kører forbavsende godt.
Jeg har rodet lidt med vandkassen i denne uge. Det startede egentligt med, at blæseren i varmeapparatet havde en fantastisk irriterende lyd. Derfra greb det bare om sig.
God fornøjelse!!!
Jeg har rodet lidt med vandkassen i denne uge. Det startede egentligt med, at blæseren i varmeapparatet havde en fantastisk irriterende lyd. Derfra greb det bare om sig.
God fornøjelse!!!
- Vedhæftede filer
-
- Her er det helt færdige resultat. Akrylpladen har jeg haft lyst til at lave længe. Meningen er at holde vandet ude i enderne af vandkassen, men den har en ulempe. Der bliver ikke længere trykket så meget luft ind til varmeapparatet.
- IMG_1473.jpg (99.31 KiB) Vist 9579 gange
-
- Lige startet.
- IMG_1439.jpg (99.7 KiB) Vist 9578 gange
-
- Hele vandkassen rengjort. Rust kan være et stort problem i dette område. Men her er det hele i usædvanlig fin stand. Jeg har tjekket indefra også.
- IMG_1455.jpg (89.42 KiB) Vist 9577 gange
-
- Vandbarriere. Er vist egentlig til gulvet i en brusekabine. Den i den anden side blev hurtigt fjernet. Vandet kunne jo ikke komme væk. Men lige her omkring fæstet til viskerarangementet kan de virkelig ruste, så en er fint nok.
- IMG_1458.jpg (99.61 KiB) Vist 9575 gange
-
- Rengøring og smøring. Det er lidt noget bøvl, at få den op nedefra hullet.
- IMG_1441.jpg (75.54 KiB) Vist 9573 gange
-
- Nu håber jeg så bare lyden er væk.
- IMG_1440.jpg (84.44 KiB) Vist 9574 gange
-
- Jeg kunne lige så godt kontrollere viskertrækket, når jeg var igang. Denne her ser umiddelbart rimelig ud.
- IMG_1460.jpg (109.98 KiB) Vist 9572 gange
-
- Rengjort og klar til genbrug.
- IMG_1462.jpg (122.47 KiB) Vist 9572 gange
-
- Denne aksel var simpelthen for ringe til at blive genbrugt.
- IMG_1459.jpg (99.82 KiB) Vist 9574 gange
-
- Jeg havde heldigvis en renoveret aksel på lager.
- IMG_1461.jpg (106.31 KiB) Vist 9571 gange
-
- Skumfidus til at tætte mod hjelmen. Kommer vist fra en G3, man har kunnet få noget lignende, der passede til G1.
- IMG_1475.jpg (88.79 KiB) Vist 9569 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 14 Ure
Der er opnået det hidtil bedste resultat: 20,99 km/l.
Så driftsmæssigt er der ikke noget, at udsætte på den. Jeg har løbende kontrolleret olieforbruget, det ligger på 0,1 liter pr. tusind kilometer. Det riplede stykke på oliepinden er blevet målt med skydelære, og på hele stykket er der 1 liter til forskel. Det giver en oliemængde på 0,05 liter pr. millimeter, så jeg mener selv, det er rimeligt præcist. Planen er, at gøre det samme med vandforbruget, men kølesystemet har været åbnet nogle gange, så det er ikke startet op endnu. Med hensyn til olieforbruget, skal man lige huske, at motoren nu har gået 490.000 km.
Jeg har monteret nogle ure. Så kan "kraftværket" nøjere overvåges. De er af en skønsom blanding: Audi (Coupe), G1 (VDO) og Biltema.
God fornøjelse!!!
Så driftsmæssigt er der ikke noget, at udsætte på den. Jeg har løbende kontrolleret olieforbruget, det ligger på 0,1 liter pr. tusind kilometer. Det riplede stykke på oliepinden er blevet målt med skydelære, og på hele stykket er der 1 liter til forskel. Det giver en oliemængde på 0,05 liter pr. millimeter, så jeg mener selv, det er rimeligt præcist. Planen er, at gøre det samme med vandforbruget, men kølesystemet har været åbnet nogle gange, så det er ikke startet op endnu. Med hensyn til olieforbruget, skal man lige huske, at motoren nu har gået 490.000 km.
Jeg har monteret nogle ure. Så kan "kraftværket" nøjere overvåges. De er af en skønsom blanding: Audi (Coupe), G1 (VDO) og Biltema.
God fornøjelse!!!
- Vedhæftede filer
-
- Den er nu praktisk sådan en tagbagagebærer.
Glædelig jul og godt nytår til jer allesammen, og tak fordi i kiggede med. Arbejdet fortsætter i det nye år. - IMG_1611.jpg (111.34 KiB) Vist 8096 gange
- Den er nu praktisk sådan en tagbagagebærer.
-
- Jeg startede med at trække et ordentligt bundt ledninger. Så er der lidt at lege med.
- IMG_1562.jpg (116.41 KiB) Vist 9345 gange
-
- Omdrejningstæller. Den er ikke kalibreret med motoren, jeg justerede den ind til 900 omdr. i tomgang på varm motor, det må være præcist nok.
- IMG_1563.jpg (120 KiB) Vist 9345 gange
-
- Slut på dag 1.
- IMG_1565.jpg (125.95 KiB) Vist 9345 gange
-
- Dag 2. Diskret er det ikke!!!
- IMG_1580.jpg (77.43 KiB) Vist 9342 gange
-
- De tager en lille smule af udsynet, men jeg håber det går til syn.
- IMG_1581.jpg (121 KiB) Vist 9339 gange
-
- Olietryk, omdrejninger, olietemperatur, vandtemperatur, voltmeter og kontrollampe. Kontrollampen er del af et forsøg, men mere om det næste år.
- IMG_1582.jpg (116.59 KiB) Vist 9338 gange
Senest rettet af G1-manden 31. jan 2009, 23:35, rettet i alt 1 gang.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Medlem
- Indlæg: 1480
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 14 Ure
Ledningskaos
Kunne nu stadigvæk godt tænke mig at se hvad du kunne presse den op på, hvis du kørte med nogle smallere dæk med lavere rullemodstand. Du må finde et sæt Lupo hjul du kan låne over en tankfuld
Kunne nu stadigvæk godt tænke mig at se hvad du kunne presse den op på, hvis du kørte med nogle smallere dæk med lavere rullemodstand. Du må finde et sæt Lupo hjul du kan låne over en tankfuld
-
- Medlem
- Indlæg: 640
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 14 Ure
Hold kæft det ser åndssvagt ud med alle de ure på brættet... Ha ha ha...
Fedt projekt..!
Fedt projekt..!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 10:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 14 Ure
You can never have to many gauges
Fedt projekt - alt for sjovt at følge med i.
Fedt projekt - alt for sjovt at følge med i.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 15 Varm diesel
Den tidligere beskrevede teori om den adiabatiske proces, har jeg arbejdet lidt videre med. Varm diesel må jo være godt, og kold luft for en højere massetæthed. Sidste del er opfyldt med indsugningen i fronten. Så nu var det tid til anden del.
Jeg har isoleret noget af systemet. Jeg troede gaze-bind fra Falck-kassen, kunne det samme som heat-wrap. Inden jeg brugte gaze-bind lavede jeg en brandprøve, og lad os bare sige, at hvis armen eller andet er bundet ind, så hold jer langt væk fra åben ild. Så desværre måtte pungen op.
De første erfaringer med systemet:
1. Motoren har en rigtig lækker lyd når den er driftsvarm. Det troede jeg aldrig, jeg skulle sige om en 1600 sugediesel.
2. Det føles som om noget af momentet er tabt.
3. Km/l ligger stabilt omkring de 20, men jeg skal have arbejdet lidt med statistikken og have lavet nogle kurver, det siger mere end ord.
Jeg har isoleret noget af systemet. Jeg troede gaze-bind fra Falck-kassen, kunne det samme som heat-wrap. Inden jeg brugte gaze-bind lavede jeg en brandprøve, og lad os bare sige, at hvis armen eller andet er bundet ind, så hold jer langt væk fra åben ild. Så desværre måtte pungen op.
De første erfaringer med systemet:
1. Motoren har en rigtig lækker lyd når den er driftsvarm. Det troede jeg aldrig, jeg skulle sige om en 1600 sugediesel.
2. Det føles som om noget af momentet er tabt.
3. Km/l ligger stabilt omkring de 20, men jeg skal have arbejdet lidt med statistikken og have lavet nogle kurver, det siger mere end ord.
- Vedhæftede filer
-
- Diesel varmelegeme. Fundet på stumpemarked. Helt ny. Den oprindelige pris er over 1300 kr. Det stod der på kassen!
- 15-1.jpg (103.18 KiB) Vist 9106 gange
-
- "Skal monteres i umiddelbar nærhed af filteret", står der på pakken. Ifølge beskrivelsen starter den først når temperaturen er under 8 grader.
- 15-2.jpg (128.05 KiB) Vist 9103 gange
-
- Isoleret så varmeenergien kan holdes inde i olien.
- 15-3.jpg (104.92 KiB) Vist 9103 gange
-
- Alu-beslag til relæ og andet godt.
- 15-4.jpg (103.1 KiB) Vist 9100 gange
-
- Så kan der stadig fyldes sprinklervæske på.
- 15-5.jpg (99.69 KiB) Vist 9099 gange
-
- Færdigmonteret med relæ og sikring.
- 15-6.jpg (113.88 KiB) Vist 9099 gange
-
- Det var noget bøvl. Jeg brændte nok fingrene 10 gange undervejs.
- 15-7.jpg (120.33 KiB) Vist 9100 gange
-
- Færdig og klar. Det er nok tydeligt hvor inspirationen kommer fra.
- 15-8.jpg (118.76 KiB) Vist 9099 gange
-
- Monteringsplade i aluminium. Malet og med gummigennemføringer.
- 15-9.jpg (105.17 KiB) Vist 9098 gange
-
- Prøvemontering. Den U-formede slange havde jeg svært ved at finde, men igen tak til AUDI!!
- 15-10.jpg (122.18 KiB) Vist 9097 gange
-
- Giveren til termometeret. Jeg lagde den mellem første og andet lag af isoleringen. Jeg var ikke sikker på den kunne holde til 90 grader og måske mere. Så det den viser, er ikke den nøjagtige temperatur. Temperaturen må så være mellem vandtemperaturen og det giveren viser.
- 15-11.jpg (121.86 KiB) Vist 9099 gange
-
- Heat-wrap, igen måtte jeg i T. Hansen.
- 15-12.jpg (101.84 KiB) Vist 9096 gange
-
- Samlet klar til montering.
- 15-13.jpg (100.56 KiB) Vist 9095 gange
-
- Monteret.
- 15-14.jpg (80.03 KiB) Vist 9094 gange
-
- Der er ved at være fyldt godt op.
- 15-15.jpg (104.36 KiB) Vist 9094 gange
-
- Normalt bruger jeg ikke klemrækker i biler, men denne her er ikke så vigtig.
- 15-16.jpg (91.51 KiB) Vist 9094 gange
-
- Så kan temperaturen følges. Ved alm. driftstemperatur svinger den mellem 25 og 35 grader.
- 15-17.jpg (111.93 KiB) Vist 9094 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Mortenr
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1921
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 15 Varm diesel
HEHE hvor ser det bare godt ud med rørskåle og kloakrør i sådan et motorrum
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
-
- Medlem
- Indlæg: 698
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sjælland Holbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 15 Varm diesel
Super underholdende projekt. Lige et spørgsmål de flexrør eller slanger du bruger til ledningerne hvor har du købt dem henaf. Jeg har ledt og ledt efter dem overalt.
God weekend
Vh Mads
God weekend
Vh Mads
Vagcom/VCDS haves. Kodning af startspærre og nøgler udføres
DSG Fejlfinding + Software opdatering bil type ændring
BDM af EDC16/17 MED9.x
Opgradering af Can Gateway via Software for at undgå Afladning
Audi A4 1.9TDI PD Avant 2000
18km/l blandet 21km/l Landevej
Audi A3 1.9TDI PD 2001
20km/l blandet 23km/l Landevej
DSG Fejlfinding + Software opdatering bil type ændring
BDM af EDC16/17 MED9.x
Opgradering af Can Gateway via Software for at undgå Afladning
Audi A4 1.9TDI PD Avant 2000
18km/l blandet 21km/l Landevej
Audi A3 1.9TDI PD 2001
20km/l blandet 23km/l Landevej
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 15 Varm diesel
Hej Mads!!Super underholdende projekt. Lige et spørgsmål de flexrør eller slanger du bruger til ledningerne hvor har du købt dem henaf. Jeg har ledt og ledt efter dem overalt.
Røret hedder hos VW "Wellrohr". De kan fåes i flere størrelser, røret er ikke så dyrt og kommer i 5m eller 2,5m pakker, men fittings til dem er lidt dyre. Det er ikke VW´s opfindelse, de er indkøbt der som normdele. Hvis de ikke kan finde et reservedelsnummer, så skriver du bare igen, og jeg vil grave nogle numre frem til dig.
MVH
PS Tak for de pæne ord!!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 16 Kold generator
Hej!!
Så er opvarmningssystemet blevet isoleret færdigt. Jeg fik den ide, at generatoren måtte køre bedre, hvis den blev holdt kold. Måske ikke bedre, men så med en lavere friktion, og dermed måske et lavere dieselforbrug. Efter montering af kølesystemet er luftgennemstrømningen i generatoren, meget større end jeg regnede med. En side effekt til kølesystemet er, at i frostvejr med kold motor så slukker generatoren!! Det havde jeg ikke lige forudset. Men hvis problemet kun opstår i den situation, så går det nok.
God fornøjelse!!
Så er opvarmningssystemet blevet isoleret færdigt. Jeg fik den ide, at generatoren måtte køre bedre, hvis den blev holdt kold. Måske ikke bedre, men så med en lavere friktion, og dermed måske et lavere dieselforbrug. Efter montering af kølesystemet er luftgennemstrømningen i generatoren, meget større end jeg regnede med. En side effekt til kølesystemet er, at i frostvejr med kold motor så slukker generatoren!! Det havde jeg ikke lige forudset. Men hvis problemet kun opstår i den situation, så går det nok.
God fornøjelse!!
- Vedhæftede filer
-
- Først rørskåle over det hele.
- 16-1.jpg (81.49 KiB) Vist 8706 gange
-
- Vandet strømmer fra topstykket til køleren. Så den slange måtte lige isoleres, for at holde på energien inden varmeveksleren.
- 16-2.jpg (97.83 KiB) Vist 8706 gange
-
- Jeg læste på nettet, at man skal bruge alutape ovenpå rørskålene.
- 16-2A.jpg (114.37 KiB) Vist 8705 gange
-
- Det er lidt pænere med alutape ;-)
- 16-3.jpg (117.65 KiB) Vist 8704 gange
-
- Den var møgbeskidt, da den blev afmonteret.
- 16-4.jpg (103.18 KiB) Vist 8703 gange
-
- Den kommer fra en Audi Coupe fra engang i 80érne.
- 16-5.jpg (103.92 KiB) Vist 8703 gange
-
- Dækslet monteret. Det er en anelse større end generatoren, men mon ikke det virker alligevel.
- 16-6.jpg (69.76 KiB) Vist 8703 gange
-
- Klar til montering.
- 16-7.jpg (104.03 KiB) Vist 8702 gange
-
- Der er indsat lidt filtervat, for lige at tage det værste skidt. Den sorte venturi lavede jeg selv engang, godt nok til noget andet. Venturien er sat ud til oliekøleren i frontgitteret. (Ovenstående billeder).
- 16-8.jpg (118.22 KiB) Vist 8704 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 30. okt 2008, 10:55
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 16 Kold generator
He,he.. det er god underholdning det her... Sjov og alvor på samme tid.
(Bare jeg kunne halvdelen, eller en fjerdedel af alt det)
(Bare jeg kunne halvdelen, eller en fjerdedel af alt det)
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 16 Kold generator
Mange tak skal du have!!!He,he.. det er god underholdning det her... Sjov og alvor på samme tid.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 17 Jagten på støjen
Alle der har prøvet en Golf 1 Diesel, kender nok til angsten for at få en kæberasler af instrumentbordet. Denne vibreren og skramlen gik mig efterhånden på nerverne, så indsatsen starter her. Nu vil de fleste nok tænke, at med støjdæmpning øges vægten og det kan ikke være i overensstemmelse med målet om at holde den over 20km/l. Jeg vil lige fortælle om min tidligere erfaring. I halvfemserne havde jeg en 1977 G1 GLD. Uden fører og med næsten tom tank vejede den 1075 kg., så med fører og fuld tank var kampvægten 1200 kg. Den kunne stadig presses til 17km/l, når det gik rigtig godt. Så vægten må have mindre betydning end eksempelvis vindmodstanden.
Her følger så første del af støjdæmpningsarbejdet.
God fornøjelse!!
Tak for det SVK!! Det glemte jeg.
Ja, det har hjulpet. Rigtig meget endda, også objektivt set. Bordet ryster stadig lidt, men det siger ingenting imens det gør det. Så målet er helt opfyldt. Og så kostede det ikke engang ret meget, det kan vi li.
Her følger så første del af støjdæmpningsarbejdet.
God fornøjelse!!
Tak for det SVK!! Det glemte jeg.
Ja, det har hjulpet. Rigtig meget endda, også objektivt set. Bordet ryster stadig lidt, men det siger ingenting imens det gør det. Så målet er helt opfyldt. Og så kostede det ikke engang ret meget, det kan vi li.
- Vedhæftede filer
-
- Her arbejdes, sig det ikke til nogen. Jeg købte helt almindelig støjplade hos MECA, det må være godt nok.
- 17-1.jpg (101.02 KiB) Vist 8346 gange
-
- Små stykker gummiplade med huller.
- 17-2.jpg (116.24 KiB) Vist 8345 gange
-
- Gummiplade sat ind mellem karrosseri og instrumentbord. De her må virkelig gøre en forskel, håber jeg.
- 17-3.jpg (107.83 KiB) Vist 8344 gange
-
- Luftdyserne blev rengjort og smurt op med syrefriolie. Ingen knagen og knirken mere.
- 17-4.jpg (106.04 KiB) Vist 8345 gange
-
- Bag- og underside af handskerummet.
- 17-5.jpg (76.34 KiB) Vist 8344 gange
-
- Overside af handskerummet ved varmeapparatet.
- 17-6.jpg (82.62 KiB) Vist 8342 gange
-
- Overside af handskerummet.
- 17-7.jpg (90.31 KiB) Vist 8343 gange
-
- Skridsikker gummiplade til handskerummet.
- 17-8.jpg (93.94 KiB) Vist 8342 gange
-
- Filt mellem kontaktfladerne på instrumentbordet og handskerummet.
- 17-9.jpg (113.81 KiB) Vist 8341 gange
-
- Gummiplade mellem fastspændingspunkterne.
- 17-10.jpg (113.98 KiB) Vist 8340 gange
-
- Filt mellem kontaktfladerne.
- 17-11.jpg (89.93 KiB) Vist 8341 gange
-
- Bagsiden af aflæggerummet under rattet.
- 17-12.jpg (84.68 KiB) Vist 8342 gange
-
- Skridsikker gummiplade igen.
- 17-13.jpg (84.2 KiB) Vist 8340 gange
-
- Skridsikker gummi i kardangboksen. Så bliver bolcherne stående.
- 17-14.jpg (135.94 KiB) Vist 8341 gange
-
- Askebægret fik lidt skridsikker gummi, så rasler poletten til indkøbsvognen ikke.
- 17-15.jpg (63.18 KiB) Vist 8340 gange
Senest rettet af G1-manden 31. jan 2009, 23:37, rettet i alt 2 gange.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.