Nu kommer bøder fra udlandet

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Nic
Medlem
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nyk F
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Nu kommer bøder fra udlandet

Indlæg af Nic » 19. feb 2015, 15:03

Brugeravatar
LarsHenriksen79
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sverige - (resten)
Geografisk sted: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Re: Nu kommer bøder fra udlandet

Indlæg af LarsHenriksen79 » 19. feb 2015, 15:09

Det er kun fair nok i mine øjne. Man må stå til ansvar for ens handlinger og betale det det nu en gang koster :)

Så er spørgsmålet blot, om man stadig skal afregne kontant, såfremt man bliver stoppet i et andet land, eller om man blot kan få bøden tilsendt.

Lars
Med venlig hilsen
Lars

Ferrari F430 Spider | VW Golf VI R DSG
Volvo XC70 | Range Rover Sport Supercharged | Audi A8 V8 TDI Quattro | BMW M3 E46 Coupe | BMW X5 3.0d | VW Golf IV GTI | Peugeot 406 Coupe | Mazda 323f

Billede

"Scissors cuts paper, paper covers rock, rock crushes lizard, lizard poisons Spock, Spock smashes scissors, scissors decapitates lizard, lizard eats paper, paper disproves Spock, Spock vaporizes rock, and as it always has, rock crushes scissors."

Decipher

Indlæg af Decipher » 19. feb 2015, 19:04

Jeg forstår ikke helt - er det ikke en gammel nyhed? Da jeg var på ferie i 2009 var der en lign. artikel i hvert fald.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Indlæg af SteffenR » 19. feb 2015, 19:15

Modtog en bøde fra Italien i 09-10, så det skal nok passe.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."

Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 108 times

Indlæg af Frederik DH » 19. feb 2015, 19:23

Jeg fik fra en stærekasse i Frankrig sidste sommer, så det er vidst godt i gang.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

thg
Medlem
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Indlæg af thg » 19. feb 2015, 19:44

Tidligere har man også af og til modtaget bøden fra udlandet, men hvis man ikke betalte, skete der ikke noget ved det.

Nu er det et samarbejde imellem landene, således at betalingen sikres.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Indlæg af Krog » 19. feb 2015, 20:25

Hvordan er det med forældelsesfrist med bøder? Tænker hvis man får en tilbage fra 2012ish.
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 516 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af KBoesen » 19. feb 2015, 20:31

Krog skrev:Hvordan er det med forældelsesfrist med bøder? Tænker hvis man får en tilbage fra 2012ish.
Tænker det samme? :D Ellers har jeg 4 styks ventende nede fra Schweiz... Så bliver den skiferie lige pludseligt et par tusinde kroner dyrere. :P
2013 Porsche Boxster S
2013 VW Move Up!

Brugeravatar
LarsHenriksen79
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af LarsHenriksen79 » 19. feb 2015, 20:49

KBoesen skrev:
Krog skrev:Hvordan er det med forældelsesfrist med bøder? Tænker hvis man får en tilbage fra 2012ish.
Tænker det samme? :D Ellers har jeg 4 styks ventende nede fra Schweiz... Så bliver den skiferie lige pludseligt et par tusinde kroner dyrere. :P
Jeg ville betale dem, hvis jeg var dig. De er ikke sådan at kimse med nede i Schweiz.
Med venlig hilsen
Lars

Volvo XC70 | Range Rover Sport Supercharged | Audi A8 V8 TDI Quattro | BMW M3 E46 Coupe | BMW X5 3.0d | VW Golf IV GTI | Peugeot 406 Coupe | Mazda 323f

Billede

"Scissors cuts paper, paper covers rock, rock crushes lizard, lizard poisons Spock, Spock smashes scissors, scissors decapitates lizard, lizard eats paper, paper disproves Spock, Spock vaporizes rock, and as it always has, rock crushes scissors."

styker
Aktiv medlem
Has thanked: 108 times
Been thanked: 284 times

Indlæg af styker » 19. feb 2015, 21:13

KBoesen skrev:
Nu er lige præcis Schweiz jo ikke med i EU så mon ikke du kan tage det roligt.

Er også spændt på om jeg får en regning for rød lys blitz fra sidst jeg var i Flensborg, der overgik det mig alligevel at overse rødt lys i et meget mærkeligt kryds de har dernede(pudsigt at blitzen sidder lige der)

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Indlæg af SteffenR » 19. feb 2015, 22:20

styker skrev:
Er også spændt på om jeg får en regning for rød lys blitz fra sidst jeg var i Flensborg, der overgik det mig alligevel at overse rødt lys i et meget mærkeligt kryds de har dernede(pudsigt at blitzen sidder lige der)

Hvis du med pudsigt mener fantastisk, så ja.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."

Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Indlæg af Krog » 19. feb 2015, 22:57

LarsHenriksen79 skrev:
KBoesen skrev:
Jeg ville betale dem, hvis jeg var dig. De er ikke sådan at kimse med nede i Schweiz.
Nu har jeg intet udestående med Schweiz, men blev blitzet på vej hjem fra Le Mans i "Das Vaterland"
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Brugeravatar
LarsHenriksen79
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af LarsHenriksen79 » 19. feb 2015, 22:59

Krog skrev:
LarsHenriksen79 skrev:
KBoesen skrev: Tænker det samme? :D Ellers har jeg 4 styks ventende nede fra Schweiz... Så bliver den skiferie lige pludseligt et par tusinde kroner dyrere. :P
Nu har jeg intet udestående med Schweiz, men blev blitzet på vej hjem fra Le Mans i "Das Vaterland"
Min kommentar var også møntet på KBoesen :) Jeg elsker Schweiz og de har nogle sublim gode veje, men for helvede hvor er det et ikke-bilvenligt land.
Med venlig hilsen
Lars

Billede

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 516 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af KBoesen » 20. feb 2015, 11:41

LarsHenriksen79 skrev:
KBoesen skrev:
Jamen jeg har aldrig modtaget bøderne, men var mere om man skulle frygte at få dem? ;) Men ja, ved godt Schweiz ikke er en del af EU, men derfor kunne de jo godt have lavet et samarbejde på trods, ligesom med Norge. ;)
2013 Porsche Boxster S
2013 VW Move Up!

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"