"Blå blok vil hæve fartgrænserne"

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Fabia Combi
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: "Blå blok vil hæve fartgrænserne"

Indlæg af Fabia Combi » 28. mar 2015, 20:55

Du har afsløret, Steffen at du bor et eller andet sted i København, hvor grænsen er 50, men at nogen kører 80.

Kunne du ikke tage at blande det ude af diskussionen om hvorvidt det er rimeligt at køre 87 på rute 6 mellem Roskilde og Helsingør og rute 211 mellem Måløv og Kregme?

Der sker sgu ikke ret mange ulykker i forhold til den meget øgede trafik, så vi behøver ikke at sløve den ned til 70 eller 60.

ph
Aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Indlæg af ph » 28. mar 2015, 21:01

comforttraktoren skrev:Så længe de fleste i trafikken bevæger sig rundt med hovedet oppe i røven, eller uden antydning af deltagelse eller opmærksomhed på det man nu har gang i, kan vi sætte hastigheden ned til skridtgang og alligevel dræbe mennesker i trafikken .
som i højresvingsulykker, hvor cyklister der lever i deres egen lille verden, vælger at være så ligeglade med alt der sker omkring dem, at de kører ind under en lastbil. hvori der sidder en chauffør, som af den ene eller anden årsag overser cyklisten.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Indlæg af SteffenR » 28. mar 2015, 21:30

comforttraktoren skrev:Så længe de fleste i trafikken bevæger sig rundt med hovedet oppe i røven, eller uden antydning af deltagelse eller opmærksomhed på det man nu har gang i, kan vi sætte hastigheden ned til skridtgang og alligevel dræbe mennesker i trafikken .

100%, men løsningen på problemet er ikke, at sætte farten op.

ph skrev: som i højresvingsulykker, hvor cyklister der lever i deres egen lille verden, vælger at være så ligeglade med alt der sker omkring dem, at de kører ind under en lastbil. hvori der sidder en chauffør, som af den ene eller anden årsag overser cyklisten.

Man burde indføre kørekort til cykel og lade politiet have en større indsats på området, da der er et under, at der ikke dør flere.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."

Ironi kan forekomme

Fabianen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af Fabianen » 4. apr 2015, 10:21

KBoesen skrev:
Dette er jo også fuldstændigt vanvittigt! Jeg ved godt jeg ikke er nogen engel selv, og kigger da også af og til på mobilen og andet, men når det sker så har jeg også sikret mig vejens forløb et godt stykke samt tjekket hvor mine medtrafikanter er og så er det altså kun få splitsekunder ad gangen.

De der er jo fuldtændig væk og glor væk fra vejen i 2-3 sekunder og så bang..
80 kmt - kigge væk i 4 sekunder, så har du tilbagelagt 89 meter i blinde.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"