Første skade

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
crimson
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Første skade

Indlæg af crimson » 5. jun 2015, 18:45

Nå, det skulle jo ske før eller siden. En ung knægt i hans mors Corsa orienterede sig ikke lige ordenligt, og kørte ind i siden på min A3. Døren er bugget helt ind, og kan ikke reddes. Den foreste skærm kan måske reddes. Den anden part har taget skylden.

Hvordan er det med forsikring og sådan nogle skader? En dør + lakering er jo ikke helt billig? Hoster de bare op? Jeg har forresten den laveste selv risiko hos Alka, og har Kasko.

Decipher

Re: Første skade

Indlæg af Decipher » 5. jun 2015, 21:05

Det er jo hans ansvarsforsikring, der skal betale, hvis det 100 % er hans skyld. Så skal du ikke betale selvrisiko eller noget.

Turbotrim
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af Turbotrim » 5. jun 2015, 21:36

Du skal ringe til dit eget selskab og anmelde skaden, så plejer de at sige at du bare kan køre den på værksted, så finder du et værksted du stoler på og afleverer bilen der og oplyser hvem dit forsikringsselskab er og så kører det hele automatisk

Flamiq
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 120 times
Been thanked: 121 times

Indlæg af Flamiq » 6. jun 2015, 08:46

crimson skrev:Nå, det skulle jo ske før eller siden. En ung knægt i hans mors Corsa orienterede sig ikke lige ordenligt, og kørte ind i siden på min A3. Døren er bugget helt ind, og kan ikke reddes. Den foreste skærm kan måske reddes. Den anden part har taget skylden.

Hvordan er det med forsikring og sådan nogle skader? En dør + lakering er jo ikke helt billig? Hoster de bare op? Jeg har forresten den laveste selv risiko hos Alka, og har Kasko.
Kommer ikke til at koste dig noget som helst, hverken i anciennitet el. kr. og ører :ugeek:
Du skal også sørge for, at du får fri lånebil i rep.perioden ;)
Mvh.
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act

EsbenJ
Medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 231 times
Been thanked: 173 times

Indlæg af EsbenJ » 6. jun 2015, 15:48

I øvrigt kan man ikke tage skyld for en ulykke som man vil blande sit eget forsikringsselskab ind i. Skyldens fordeling fastsættes af forsikringsselskaberne i en eller anden form for forhandling.
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Andreas K » 6. jun 2015, 15:59

har du kasko på kan du få det lavet med det samme, da dit selvskab "lægger ud" og så sørger for at få pengene af modpartens forsikring.
har du IKKE kasko på din egen, så gør din forsikring nok ikke skide meget i denne situation og så kan der lige gå lidt inden modpartens forsikring siger ok til at betale :)

Så i dit tilfælde så underretter du bare ALKA om skaden, og så skal du da bare have lavet slæden.
Sidst jeg fik en skade hvor modparten tog skylden, der skulle jeg vælge nogle "fordelsværksteder" hvis jeg ville have fri lånebil. jeg var dog mere til at vælge værkstedet selv, og så undvære den gratis lånebil. men hver sin smag :) og det er sikkert forskelligt fra forsikring til forsikring.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

crimson
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af crimson » 6. jun 2015, 19:12