Skadet alufælg under lapning

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
ph
Aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Skadet alufælg under lapning

Indlæg af ph » 31. maj 2015, 16:20

igen lakstift osv...
den skal afleveres som ?..3.årig De vil jo ikke forvente at du kommer med en ny bil
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 226 times
Been thanked: 979 times
Kontakt:

Indlæg af TorbenRasmussen » 31. maj 2015, 16:30

Der er en liste hos FDM over tilladte skader og ikke-tilladte skader. Nu skrives der godt nok at "parkeringskader" på fælge ikke er tilladte, men det er mine jo heller ikke ... ;)
2023 BMW iX3 Charged Plus
2025 Tesla M3 Highland
Senest: 2022 Tesla M3, 2020 Volvo V60 T5, 2019 VW Polo TSI, 2016 Audi A5 Sportback. Ældre: Div. VW Polo, Audi A4, BMW 3

erlingvj
Meget aktiv medlem
Has thanked: 96 times
Been thanked: 214 times

Indlæg af erlingvj » 31. maj 2015, 18:06

Vedhæftede filer
$_57 (1).JPG
$_57 (1).JPG (66.68 KiB) Vist 1419 gange

MogensR
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Been thanked: 0

Indlæg af MogensR » 31. maj 2015, 19:55

Jeg vil stadig sige at det ligner en gammel skade og at et dækapparat ikke kan lave den skade.

Værkstedet burde sætte hjulet i deres apparat mens du kigger på, så bliver du nok også overbevist.

Lav evt. den aftale at de dækker 100% hvis det er muligt at få kloen i nærheden af ridsen, når den er skubbet helt ind til kanten. De har jo allerede fortalt at ridsen ikke er mulig at lave, så må det være i alles interesse at det bevises.
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0

Indlæg af Godsvig » 1. jun 2015, 15:53

Prøvede lige at spænde en fælg op i dækmaskinen i dag. Her er kan man se hvor langt kloen går ind på fælgen.
Vedhæftede filer
dækmaskine.jpg
dækmaskine.jpg (55.99 KiB) Vist 1359 gange

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Kontakt:

Skadet alufælg under lapning

Indlæg af TorbenRasmussen » 1. jun 2015, 16:29

Det passer da meget godt med de 17 mm jeg måler. Her er et billede med målestok på.
ImageUploadedByTapatalk1433179012.476384.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433179012.476384.jpg (92.34 KiB) Vist 1320 gange
2025 Tesla M3 Highland
Senest: 2022 Tesla M3, 2020 Volvo V60 T5, 2019 VW Polo TSI, 2016 Audi A5 Sportback. Ældre: Div. VW Polo, Audi A4, BMW 3

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af TorbenRasmussen » 2. jun 2015, 08:01

Jeg har nu fået set udstyret, der bruges til afmontering af dækket og i min optik er der slet ingen tvivl om, at det er dét der har lavet ridserne. Maskinen er magen til den Godsvig viser tidligere (det lille billede af den røde maskine). Der er godt nok plastic på det der holder fælgen fast (er det dét I kalder "kloen"?), men det "dækjern" der går ned og løsner dækket fra fælgen har lige præcis en fin rund beskidt metaloverflade, som - hvis maskinen har været indstillet til en mindre fælgstørrelse (eks. 15") tænker jeg - vil ramme lige der hvor mine ridser er. Så skal der blot et lille dap på en fodpedal til for at lave ridsen hele vejen rundt. Men det vil Autohuset ikke give mig ret i, så nu må jeg æde den halve udgift eller sejle min egen sø.

Det er jo påstand mod påstand og selvom jeg mener, at kunne sandsynliggøre, at udstyret kan bruges forkert, så mener forhandler det modsatte. Deres argument er, at man ikke er i stand til at lade fælgen snurre rundt så den kun rammer 9 ud af 10 eger. "Det er ikke menneskeligt muligt at stoppe den så hurtigt". Den snurrer vel rundt med 1/4 omgang i sekundet, så jeg vil mene noget andet, med mindre man har problemer med synapserne...
2025 Tesla M3 Highland

ph
Aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Been thanked: 58 times

Indlæg af ph » 2. jun 2015, 08:29

TorbenRasmussen skrev:Jeg har nu fået set udstyret, der bruges til afmontering af dækket og i min optik er der slet ingen tvivl om, at det er dét der har lavet ridserne. Maskinen er magen til den Godsvig viser tidligere (det lille billede af den røde maskine). Der er godt nok plastic på det der holder fælgen fast (er det dét I kalder "kloen"?), men det "dækjern" der går ned og løsner dækket fra fælgen har lige præcis en fin rund beskidt metaloverflade, som - hvis maskinen har været indstillet til en mindre fælgstørrelse (eks. 15") tænker jeg - vil ramme lige der hvor mine ridser er. Så skal der blot et lille dap på en fodpedal til for at lave ridsen hele vejen rundt. Men det vil Autohuset ikke give mig ret i, så nu må jeg æde den halve udgift eller sejle min egen sø.

Det er jo påstand mod påstand og selvom jeg mener, at kunne sandsynliggøre, at udstyret kan bruges forkert, så mener forhandler det modsatte. Deres argument er, at man ikke er i stand til at lade fælgen snurre rundt så den kun rammer 9 ud af 10 eger. "Det er ikke menneskeligt muligt at stoppe den så hurtigt". Den snurrer vel rundt med 1/4 omgang i sekundet, så jeg vil mene noget andet, med mindre man har problemer med synapserne...
Med mindre at det er fejedrengen som på sin første arbejdsdag er blevet sat til at lappe dæk
så er der INGEN (så skal man da både være fuld og på stoffer) som (bevidst eller ved en fejl) vipper armen ned (indstillet til en mindre str. fælg) i en fælg OG Begynder at køre fælgen rundt ...og slet ikke 9/10 rundt!

Hvis armen kan komme ned og ramme egerne når den er indstillet "korrekt" i forhold til fælg-dia. ...altså til at ligge til kanten på fælgen, så tror jeg på at det kan være værkstedet som har overset at den er indstillet for lavt så den kan snitte fælgen.

ellers er jeg tilbage ved mit tidligere indlæg hvor jeg mener at fælgen skal være lagt med forsiden nedad og det skal være fordi den er skredet i kløerne.

....Enig med erling http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-A4 ... 2518.l4276 og kom videre
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af TorbenRasmussen » 2. jun 2015, 08:49

Jeg har bestilt en ny fælg og er rykket videre. Jeg ville blot dele den foreløbige afslutning på sagen.
2025 Tesla M3 Highland

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2400 times

Indlæg af GaSelle » 9. jun 2015, 07:32

Du vil ikke blive bonget for at male fælgene. Hos HN Coating i Herning koster det 1500-ish kr at få sandblæst og pulverlakeret 4 alufælge. Så står de alle 100% som nye.

Den løsning havde jeg valgt.

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 9. jun 2015, 07:53

GaSelle skrev:Du vil ikke blive bonget for at male fælgene. Hos HN Coating i Herning koster det 1500-ish kr at få sandblæst og pulverlakeret 4 alufælge. Så står de alle 100% som nye.

Den løsning havde jeg valgt.
Ja og afhængig af hvornår bilen skal afleveres igen så vent evt og se om der skulle komme flere småskader og få malet fælgene lige før bilen skal afleveres igen
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"