ETU Bilejerskifteforsikring af brugt bil
-
larsen_mic
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
ETU Bilejerskifteforsikring af brugt bil
Min erfaring med denne type forsikring, og selskabet som jeg har handlet hos.
Jeg har ingen aktier eller interesse i firmaet, men syntes trods alt at jeg vil dele min oplevelse.
Købte i februar måned 2014 en Vw Golf 6 Variant. I forbindelse med købet handlede vi en bilejerskifteforsikring med, som på daværende tidspunkt kostede mig 4200kr. for 18 mdr. oven i forhandlerens 6 mdr.
Da min bil i februar fylde 5 år besluttede jeg mig for at gøre brug af VW omsorgscheck, og fandt i den forbindelse lidt af hvert.
Utæt gearkasse
Utæt udstødningssamling på mellemrør
Ødelagte bumpstop mm. på støddæmpere
Bærearmsbøsninger
Rust på bremser
Forsikringen har på 24 timer svaret VW, og har medgivet at dække gearkasse, bøsninger og rep. af støddæmpere. Så nu er det blot at køre bilen på værksted.
God service og stort set fuld dækning i forhold til hvad jeg forvetede jf. forsikringsbetingelserne. Beløb ca. 7 ud af 11.000 (alt i alt).
Det virker til at man kun kan købe 12 eller 24 mdr nu, og at betingelserne har ændret sig en smule til det ringere. Dog vil jeg sige at står der nogen og skal bruge en lignende sikring, så får du i hvert fald en tommelfinger op her fra.
Jeg har ingen aktier eller interesse i firmaet, men syntes trods alt at jeg vil dele min oplevelse.
Købte i februar måned 2014 en Vw Golf 6 Variant. I forbindelse med købet handlede vi en bilejerskifteforsikring med, som på daværende tidspunkt kostede mig 4200kr. for 18 mdr. oven i forhandlerens 6 mdr.
Da min bil i februar fylde 5 år besluttede jeg mig for at gøre brug af VW omsorgscheck, og fandt i den forbindelse lidt af hvert.
Utæt gearkasse
Utæt udstødningssamling på mellemrør
Ødelagte bumpstop mm. på støddæmpere
Bærearmsbøsninger
Rust på bremser
Forsikringen har på 24 timer svaret VW, og har medgivet at dække gearkasse, bøsninger og rep. af støddæmpere. Så nu er det blot at køre bilen på værksted.
God service og stort set fuld dækning i forhold til hvad jeg forvetede jf. forsikringsbetingelserne. Beløb ca. 7 ud af 11.000 (alt i alt).
Det virker til at man kun kan købe 12 eller 24 mdr nu, og at betingelserne har ændret sig en smule til det ringere. Dog vil jeg sige at står der nogen og skal bruge en lignende sikring, så får du i hvert fald en tommelfinger op her fra.
-
larsen_mic
- Helt nyt medlem
Re: ETU Bilejerskifteforsikring af brugt bil
I tillæg til ovenstående har forsikringsselskabet ydermere indvilliget i at dække en lampdasonde, som skiftes kvit og frit. Dermed stadig min uforbeholdne anbefaling af firmaet!
- Krog
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Virker den også hvis man nu handler en bil i Tyskland?
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
-
larsen_mic
- Helt nyt medlem
De krav jeg mindes er at den skal være nysynet, og med fuld servicebog. Der ud over er der krav om km og alder, i forhold til hvilken kategori man ender i. Kategorien angiver så hvor høj dækningen er for hhv. dele og arbejdsløn.Krog skrev:Virker den også hvis man nu handler en bil i Tyskland?
Fandt følgende fra ETU, hvis man ønsker at tegne som privatperson. Jeg vil lige understrege at jeg købte via en forhandler.
Hvad kræves for at du er dækket?
Som privat kunde skal bilen have en FDM attest eller en tilstandsattest fra en bilsynshal. Denne kan udfærdiges på de fleste synshaller i hele landet. Husk at attesten max. må være 8 dage gammel, og at forsikringen skal tegnes senest samtidig med, at der sker et ejerskifte.
Er du forhandler, er det et krav at bilen er nysynet, have en FDM attest eller en tilstandsattest fra en bilsynshal, husk at det også her er et krav, at synet eller attesten er foretaget inden for 8 dage før slutsedlens underskrift, eller at bilen ikke har været i brug efter seneste syn dog max. 3 mdr.
EDIT
http://www.bilejerskifteforsikring.dk/_ ... ilkaar.pdf
Der står en lille smule her i også, men jeg vil klart anbefale at man ser hvad de forskellige selskaber tilbyder hvis man handler privat
-
fschlage
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Glostrup
Jeg har ikke haft andet end diskussioner dem, de har ikke ville dække noget af det på min Altea som er opstået.
Defekt aktivt kulfilter og Defekt fartpilot
Begge dele afviser de pga. total mangel på teknisk indsigt af hvordan en VAG bil virker. (f.eks. mener de at der findes en fartpilot box et sted, og at det er den de kun dækker, jeg kender ikke denne box, jo måske hvis man efter montere en billig fartpilot)
Begge gange har jeg måtte trækkes med deres direktør, Peer, som ikke vil svare på email, og er mega svær at få fat i telefonisk.
Tilsidst prøvede jeg at klage over forsikringen, men det afviser de at jeg kan gøre da jeg er køber, og at det er sælger der laver den.
Jeg har også forsøgt at ophæve forsikringen, men det vælger de at ignorere på trods af adskillelige emails.
Det skal siges at forsikringen vist nok kostede omkring 11K , så det var ikke billigt.
Nu håber jeg så bare på at der ikke sker noget med DSG gearet 7-9-13, for det var den primære årsag til at jeg valgte at tegne den.
Begge dele afviser de pga. total mangel på teknisk indsigt af hvordan en VAG bil virker. (f.eks. mener de at der findes en fartpilot box et sted, og at det er den de kun dækker, jeg kender ikke denne box, jo måske hvis man efter montere en billig fartpilot)
Begge gange har jeg måtte trækkes med deres direktør, Peer, som ikke vil svare på email, og er mega svær at få fat i telefonisk.
Tilsidst prøvede jeg at klage over forsikringen, men det afviser de at jeg kan gøre da jeg er køber, og at det er sælger der laver den.
Jeg har også forsøgt at ophæve forsikringen, men det vælger de at ignorere på trods af adskillelige emails.
Det skal siges at forsikringen vist nok kostede omkring 11K , så det var ikke billigt.
Nu håber jeg så bare på at der ikke sker noget med DSG gearet 7-9-13, for det var den primære årsag til at jeg valgte at tegne den.
- Krog
- Aktiv medlem
Det lyder som om en mindre investering i en advokat eller jurist ville være en god idé.
-
larsen_mic
- Helt nyt medlem
fschlage skrev:Jeg har ikke haft andet end diskussioner dem, de har ikke ville dække noget af det på min Altea som er opstået.
Er det samme firma som jeg omtaler her? Det lyder som et uheldigt forløb med forsikringen, og der ud over lyder de 11k som noget der er helt ude i tovene.
Min er købt som "guld", hvilket er højeste kategori ud over ny-bil. Det stiger kun hvis bilen i ny-pris er dyrere.. hvilket jeg ikke mener er betragteligt mere mellem vores biler.
Jeg håber der kommer lidt mere klarhed i sagen - men uanset er det jo godt med flere sider af samme sag.
Det lyder bare vildt at jeg har fået svar indenfor 24 timer, og stort set alt dækket i 2 omgange. Inkl. Lambasonde på trods af at de ikke dækker udst.
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 47 times
Ja, kønt ser det ikke ud..Turbotrim skrev:https://dk.trustpilot.com/review/www.etuforsikring.dk
Tror du har været heldig Larsen !
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 1012 times
- Kontakt:
Shit ... De ringede også til os i går, for at tilbyde sig. Godt jeg fik dem lukket ned.Turbotrim skrev:https://dk.trustpilot.com/review/www.etuforsikring.dk
Tror du har været heldig Larsen !
/Søren.
- Krog
- Aktiv medlem
ETU's svar kommer fra en Frank og Peter med præcis samme efternavn. Det virker lidt for mærkeligt..
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 47 times
Sikkert et familie foretagende..Krog skrev:ETU's svar kommer fra en Frank og Peter med præcis samme efternavn. Det virker lidt for mærkeligt..
Så direktør fatter har ansat sin knægt som salgschef..
- Josl
- Medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Østerbro
Mærsk er da også et familie foretagende, det er jo ikke ens betydende med det er fuskere

"Hvor blev min signatur af?"