Jeg har fået lavet adskillige forhåndsvurderinger lavet af forskellige firmaer på nettet som er godkendte til dette af SKAT. Jeg synes det bærer præg af, at de bare tager en gennemsnit pris af de danske biler (+ lidt ekstra) og så lægger beløb oveni som svare til det ekstra udstyr som den tyske model har.
Derved kommer bilen altid til samlet til at lægge over de danske biler når prisen på bilen og afgift er betalt.

Jeg prøvede for sjovt, at sende den samme bil til to forskellige firmaer og de var begge højere i samlet pris end de danske biler... dog var det ene firma 70.000 kr. dyrere i afgift end den anden

Hvis det er det sande billede af de danske afgifter fatter jeg bare ikke hvordan især de danske bilforhandler i det sydlige Danmark valfarter til Tyskland og hiver den ene bil hjem efter den anden. For de skal tjene penge fra de beslutter sig til at hente en og til kunden har købt den samt 6 mdr. garanti.
Jeg har tidligere hentet et par biler hjem og dengang var der penge at spare (ca. 4 år siden).
Er det en af jer som har mulighed for at komme med jeres bud på denne bil:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 8f&ref=srp
... den kunne være sjovt og se hvad I når frem til. Så skal jeg nok afsløre hvad det firma der har beregnet afgiften kom frem til lidt senere.
Jeg har selv prøvet forskellige online beregner der i blandt SKAT... men den kom ud med noget helt mystisk.
Mvh.
Superbil